Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Dreutel; ja ik had al wel wat verschijnselen, alleen dacht ik dat dat gewoon kwam omdat we zo graag wilden! Maar op een gegeven moment dacht ik ook wel, dit kan niet nep zijn. Vooral zere borsten! En krampen in mn onderbuik.

Momenteel voel ik me errug moe, nog steeds zere borsten, krampjes en steekjes in mn onderbuik (wordt al iets minder), af en toe rugpijn. Maar goed, alleen maar fijn om te hebben moet je maar denken want dan zit het met de hormoontjes goed!

Btekend het Woehoe!!! positief nieuws? Ik hoop voor je van wel! Het is zo gewelidg gevoel dat er een kindje in je groeit! Ik gun dat gevoel echt iedereen!

Inmiddels ben ik al de 5 zwangeschapsweek ingegaan. En voel me bijna schuldig dat we het wonder hebben in 1 keer zwanger te zijn geraakt!

Maar ik ga alle dames helpen bij wie het niet zo snel gaat en die hormonen nodig hebben, want ik doe mee aan Moeders voor moeders. na het lezen op dit forum kun je dat gewoonweg niet weigeren is mijn gevoel! Alle ellende die zoveel vrouwen moeten meemaken!

Voor iedereen een fijne vakantie gewenst en hopen op positief nieuws!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ellie spannend de duimen draaien hier ook hoor

ja ik voel ook niks haha maar heb pas vrijdag men iui gehad is veeelste vroeg ook....

@mallie nou je hoeft je zeker niet schuldig te voelen

gelukkig is het bij jou de eerste iui raak hoef je heel die rompslom niet meer

want begin het nu onderhand echt beu te worden..

ik heb vandaag naar rotterdam gebeld voor ivf

en ik kan 15-9 komen voor een intake gesprek

ik denk doe het alvast maar en als het niet nodig is dan kan ik altijd afbellen

is nog sneller gedaan ook...

liefssssssssssssssssss

Geplaatst

@t mallie !

Jaa duss goed nieuws ..

vanmiddag kregen wij telefonisch de uitslag van de bloedtest ~!

En Ja hoor ZWANGER Woww !

kan niet beschrijven hoe ik me wel niet voel :bf_new:

meteen naar IVF gestuurd worden, toch maar wel een IUI proberen en raak ! pfff

wondertjes bestaan nog !!!! dit is vandaag bewezen !!!!

Ik kreeg van t weekend kwaaltjes ! nu erg veel last van maagzuur :sad1:

maar het hoort erbij ! nu het volgende hopen .. dat alles goed mag gaan ...

veel succes verder iedereen k blijf nog wel even hangen als dat goed is ! om te kijken hoe het iedereen vergaat !

Leef met jullie mee !!!

xxx

Geplaatst

@ Dreutel: wat een supergoed nieuws ook voor jou! Gefeliciteerd! Gelukkig bestaan er wonderen! Blijf geloven!

Ja het is een geweldig gevoel he! Maar het lijkt anderzijds ook zo onwerkelijk! Ik ben zo benieuwd naar de echo! Hopen dat alles goed blijft gaan! Ook voor jou en de rest van de dames die net zwanger zijn!

@ Angel: hopen dat het net als bij Dreutel lukt! Zoals je leest; de wonderen zijn de wereld nog niet uit gelukkig!

Voor iedereen een fijne dag gewenst!

Geplaatst

Vanochtend de 1e FM gehad, was 1 hele mooie van 16 vanavond nog 1 keer puregon spuiten, morgen avond de pregnyl en dat vrijdag IUI-4

Liefs Tabitha

Geplaatst

@dreutel wat geweldig zeg weer 1 gefeliciteerd hoor

en lekker gaan genieten

en idd de wonderen zijn idd de wereld nog niet uit

hoop natuurlijk ook dat ik geen ivf moet maar denk het allemaal van wel

maar wie weet het is nog geen 6-8

dus we blijven wel een beetje hoop houden natuurlijk...

@tabitha wat goed zeg zo zie je maar dat iedere cyclus toch anders is

op naar vrijdag

heb vandaag info over ivf thuis gehad ga ik maar ff door lezen straks

ff kijken wat ik nog niet weet want heb van een vriendin ook all info boekjes gekregen

liefsssssssssssssssss

Geplaatst

Jaaaaaaa! Gefeliciteerd Dreutel! Weer iemand zwanger, dat geeft de burger moed! Ik hoop voor je dat alles goed gaat!

Succes Tabitha vrijdag! (30 juli)

Groet van Ellie

Geplaatst

Hi ladies,

Ik ben weer terug van weg geweest. Onze vakantie heeft ons enorm goed gedaan en we kunnen weer op volle kracht voor uit. Maandag weer aan de slag dus nog even een paar daagjes genieten van vakantie.

Ik zag dat hier inmiddels veel geschreven is dus ik zal eens rustig gaan bijlezen. In elk geval twee zwangeren zag ik: helemaal super. Het kan dus gelukkig toch nog. Dames, van harte gefelciteerd.

Wat betreft onszelf: over ongeveer drie weken hebben we onze laatste IUI, maar aanstaande dinsdag al de intake voor IVF. Ondertussen natuurlijk wel zelf geklust tijdens onze vakantie, dus weet weet wat daar uit gekomen is. Ik voel we al wel een paar dagen wat minder goed (af en toe wat misselijk en sinds maandag ( 6 dagen) na de eisprong steeds regelmatiger wat last van maagzuur en voor mn gevoel wat vermoeider dan normaal. Maar goed.. ik lig ook wel laat in bed in deze vakantie en ga er ook vanuit dat het niks is. Ik geniet nog tot mijn ongesteldheid van de lekkere franse wijntjes en kaasjes, en daarna gaan we vol nieuwe moed verder.

Tot snel allemaal in elk geval.

Liefs Dorien

Geplaatst

hoi doortje gelukkig dat de vakantie je goed heb gedaan ff lekker met andere dingen bezig zijn is ook altijd wel fijn...

jij mag dinsdag al voor de intake ik mag 15 september

waar ga je als ik vragen mag???

liefsssssssssss

Geplaatst

Tis rustig hier!

Welkom thuis Dorien. Dinsdag intake spannend hoor. Ik hoop dat het niet nodig is!

Ik ga dinsdag testen. Er kondigt zich nog niks aan, dus de spanning neemt toe.

Groet van Ellie.

Geplaatst

@ellie spannend hoor ik mag eind van de week testen...

ik had van de week wel al last van een ongi gevoel een paar dagen maar is nu weer weg.. we zullen wel weer zien

liefssssssssss

Geplaatst

Hallo dames,

Nou afgelopen vrijdag IUI-4 gehad, erg goed gegaan mijn man had namelijk 29 miljoen zwemmertjes :sign19:

Nou is het maar weer 14 daagjes afwachten :clock:

13 augustus mag ik testen !! :myfignerscrossed:

Liefs Tabitha

Geplaatst

Hoi dames, fijn weer iets van jullie te lezen!

Hier de afgelopen dagen last van mijn maag gehad, met de eerste dag ook overgeven. Ik denk een virusje of zo. Nu gaat het weer goed. Nu maar hopen dat er een kleintje aan het innestelen is gegaan! Ik mag 7 augustus testen!

Groetjes KrisKras

Geplaatst

@tabitha wat goed zeg nu duimen dat er 1 goed zijn best doet

duimen draaien weer hoor..

@kriskras hoop het ook voor je meid jij mag 1 dag na mij testen.. SPANNEND

hier voelde ik me eigen ook een beetje raar hoor had 6 dagen na de iui al ongigevoel een paar dagen en moe zere borsten maar ja dan denk ik maar weer zo het zal wel weer van die bollen komen..

nog 5 dagen

liefsssssssss

Geplaatst

Angel ik had vorige week ook last van mijn buik en zeer pijnlijke borsten, maar dat is minder geworden de afgelopen drie dagen en heb nu geen ongi gevoel. Ik heb geen bollen, maar wel menopur gebruikt en pregnyl, dus zal het daar wel van komen denk ik.

Nog 1 dag dingen bedenken om mezelf af te leiden, ben namelijk vrij.

Groet van Ellie

Geplaatst
hoi doortje gelukkig dat de vakantie je goed heb gedaan ff lekker met andere dingen bezig zijn is ook altijd wel fijn...

jij mag dinsdag al voor de intake ik mag 15 september

waar ga je als ik vragen mag???

liefsssssssssss

Hi Angel,

Ik loop in het Radboud in Nijmegen. Daar is in principe geen wachtlijst. Als je alle onderzoeken doorlopen hebt nadat je op de lijst gezet bent, kun je in principe starten. Mogelijk door drukte één maandje later. Ik ben benieuwd morgen..

Geplaatst

hi dames, even vraagje:

Weet iemand van jullie vanaf wanneer zich de eerste zwangerschapssymptomen zich zouden kunnen gaan voordoen.

Ik heb sinds vorige week maandag af en toe last van maagzuur, maar het wordt steeds erger. Ook worden mijn borsten sinds woensdag al steeds gevoeliger. Ik moet woensdag ongesteld worden en heb volgens mij nu 13 dagen geleden bij eisprong gehad tijdens mijn vakantie. Natuurlijk hebben we niet stil gezeten, dus het zou misschien best kunnen... Ook lijkt het wel alsof ik iets vollere borsten heb als normaal...

Het zou natuurlijk haast te mooi zijn om waar te zijn, maar ja.. Het zou zeker nu helemaal leuk zijn want mijn beste vriendin is nu 9 weken zwanger.

Geplaatst

Bij mij begonnen de kwalen ook vroeg doortje,

ook maagzuur en opgeblazen gevoel !

het is natuurlijk hopen voor je !

maar als je ei sprong 13 dagen terug was zou je rond deze dagen dus ongesteld gaan worden !!

pfieuww afwachten dus !! :blob3:

Duimen !!

Geplaatst

AAAAAAhhhhh....zwanger!

Het dringt nog niet door, maar vanmorgen getest en een welliswaar licht maar duidelijk extra streepje afgelezen.

Groet van Ellie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden