Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Paar weken niet gekeken want we hebben even pauze, maar toch erg nieuwsgierig hoe het iedereen vergaat.

Helaas toch een aantal minder goede berichten, veel sterkte voor iedereen waarbij het mislukt is, ook heel veel sterkte voor iedereen die een nieuwe ronde ingaat, nieuwe ronde nieuwe kansen!!!!!

Hier ligt het nog steeds stil en de maand hierna ook, moet nl geopereerd worden aan m'n hand, heeft niks met zwanger worden te maken, maar is niet handig als we dan midden in een behandeling zitten.

Wij gaan dus wrschnlk weer verder als ik de volgende keer ong word.

Verwacht dat ik binnen nu en een week ong word en dan nog een dikke maand, dus kan nog even genieten van geen hormonen, da's best even lekker kan ik jullie zeggen, zat af en toe toch redelijk tegen het plafond van emoties...

Veel liefs Nina

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames, ik heb morgen mijn 6e IUI poging, jammer dat het bij iedereen niet zo goed gaat.. ik hoop dat we eens veel positieve berichten kunnen schrijven!

Geplaatst

Tabitha, dat schiet al weer lekker op!

Succes morgen Kriskras.

Hier lekker nog een paar weken zonder hormonen, maar wel zelf klussen natuurlijk.

Groet van Ellie.

Geplaatst

@ Kriskras;

Suc6 vandaag met de IUI-6

@ Ellie;

Zelf klussen is togh altijd het leukste is het niet :whistling_girl:

Jhaa hier gaat bijna elke poging wel lekker snel, het is tot nu toe maar 1 keer voor gekomen dat ik langer dan 1 week moest spuiten toen was ik ook gelijk 3 weken met hormonen bezig.

Nu is het steeds dat ik de 8e dag terug moet komen en dan kan ik meestal gelijk die zelfde avond terug naar het ziekenhuis om de pregnyl te laten spuiten.

Nou heb ik een vraagje misschien dat iemand mij daarbij kan helpen, elke poging opnieuw moet ik een nieuw plekje zoeken om te gaan spuiten omdat het op 1 of andere manier niet meer gaat op de plek die ik de poging ervoor deed. Ik begon met in mijn buik bij poging 2 kon dat bijna niet meer en ben ik zowel in mijn benen als buik gaan spuiten, bij poging 3 kon ik helemaal niet meer in mijn buik dus ben ik alleen mijn benen gaan spuiten, bij poging 4 kon ik alleen nog maar in mijn linkerbeen spuiten maar ging ook met moeite.

Nou heb ik dat gister dus aan de arts uitgelegt zegt ze doodleuk "het zit tussen je oren, probeer het maar weer in je buik" nou dat heb ik dus gister geprobeerd maar ik kwam er gwn niet doorheen en deed giga pijn.

Vanavond ga ik maar weer in 1 van mijn benen proberen, maar ik raak zo wel een beetje uit de opties :sad:

Het is nog al een lang verhaal maar ik zit er echt mee, Weet iemand misschien hoe ik dit het beste kan oplossen ??

Liefs Tabitha

Geplaatst

Thabita, hier wat gedachtes van mij:

Misschien je man laten spuiten? Of een keer bij de huisarts?

Informeren of je het wel goed doet, bij degene die de instructie heeft gegeven?

Ik heb zelf 2 keer een blauwe plek gehad op mijn buik. Volgens de gyn. kon dat komen doordat ik te hard de 'vetkwab' vast pakte. Dan komt de naald te dicht bij de zijkant van de huid.

Succes ermee!

Groet van Ellie

Geplaatst

@Tabitha....Ja dat is makkelijk gezegd van zo'n arts zeg, als je t zelf nie hoeft te doen...sjonge.

k herken het wel, al spuit ik alleen in m'n buik, heb het nog nooit in m'n benen gedaan.

Wat bij mij help is, heel hard in m'n vetrol knijpen (voor zover ik die heb dan) dan voel je meer het knijpen dan het prikken, en je moet echt ff doorduwen... al is dat wel een k*t gevoel. Zorg ook dat die naald echt recht op je huid zit, en niet de spuit scheef houden, deed ik int begin wel is, maar dan kom je er ook niet door heen.

Wat ook kan helpen, zorg dat je je buik warm wrijft van te voren, dan is je huid wat soepeler.

Ehmmm.... O ja, die naaldjes lopen (bij mij dan) ietsje scheef af, zorg dat je met het verst uitstekende puntje begint, dat dat goed recht je buik in gaat.

K weet helemaal hoe het voeld hoor, k heb het ook een aantal keer gehad, dan legde ik um gewoon ff weg, ging ff wat anders doen, en deed dan n nieuwe poging, Zo van 'nou ist klaar 1,2,3...tjakkaa'.

Maar k heb toen gewoon wel eens blauwe plekken gehad joh!!

Suc6 ermee :-p

liefs

Geplaatst

@trijnie ja is idd erg fijn hoor ja straks mogen we weer verder

maar dat is pas voor straks hahha

ik moet 15-9 naar rotterdam voo reen intake en als ik goed heb gerekend zit ik dan net in me bvruchtbare periode dus dat gaat hem niet worden

dan denk ik zelf als het mee zit begin okt.

maar dat is ook zo hoor.. eerst dacht ik pfff zo lang maar moet zeggen nu kan ik gewoon lekker ff gnieten zonder al die stress...

@tabitha stomme arts ik kan je er geen antwoord op geven

ik het er eerlijk gezegd geen last van ik spuit altijd in me buik

de ene x links en dan rechts en soms meer rechts of links

en idd soms ook blauw maar verder niks

hoop dat het snel beter gaat want zo is het ook niks

succes

@kriskras hoe is het gegaan vandaag??

liefssssssssss

Geplaatst

Dames,

Bedank voor jullie adviezen, ik zo over 10 minuutjes weer spuiten en ga eens kijken of ik er wat aan heb.

En anders ga ik togh echt mijn eigen arts bellen en vragen wat ik nou moet doen.

Liefs Tabitha

Geplaatst

@ Trijnie:

Het ging nu wel iets makkelijker, ik heb zoals je zei harder in mijn vetrolletje geknepen en de naald recht, ik hield hem namelijk altijd schuin.

Dank jullie wel allemaal ik heb er echt wel wat aan gehad !!

Liefs

Geplaatst

ik spuit ook altijd recht, ik hoef alleen geen vetrol te pakken, die zit er van zichzelf haha! ik ben van de week voor het eerst door de verpleging geprikt, en nu heb ik een mega blauwe plek, als ik zelf spuit heb ik dat niet. Het is belangrijk om de spuit heel stil te houden als je hem leeg drukt, dan krijg je ook bijna geen blauwe plek.

Groetjes!

Geplaatst

Mij was geleerd dat ik hem iets schuin moest houden (dacht ik) Maar ik ben echt blij met de adviezen, ik zat echt steeds weer er tegen aan te hikken dat ik moest spuiten omdat ik er zo last van had. Nu vind ik het nog geen pretje maar het doet iig minder zeer en gaat het een stukje makkelijker.

Dames nogmaals thnnx

Liefs

Geplaatst

Thabita, joepie dit klinkt al iets beter. Ik prik ook altijd recht. Ik heb ook wel eens gehoord dat je een ijsklontje tegen de plek moet houden voordat je gaat prikken.

Groet van Ellie.

Geplaatst

Super Tabitha, dat t gelukt is.

Klopt ja, ik heb in de opleiding (verzorgende) ook wel met bepaalde injecties geleerd dat ze schuin moeten, maar met dit moet je t gewoon recht doen.

In t begin deed ik het ook schuin bij mezelf, nou mij lukte dat dus ook écht niet, k zat zo te klieren met die naalden toen. Maar toen zei m'n man (dé bouwvakker) je moet um recht doen, als je ergens schuin doorheen moet, is de weg veel langer dan als je recht gaat.....sjonge....hij had helemaal gelijk, want recht gaat t n stuk makkelijker!!

Suc6 meid. HOe laat prik jij altijd??

Ik rond 18.00uur.

k mag zometeen weer met de billen bloot, om te kijken of k verder kan met de Gonal F.

Ben zo benieuwd.

liefs

Geplaatst

tabitha gelukkig dat het beter ging en het is zeker niet fijn

maar als je er echt tegen aan hikt rond de tijd dat je moet prikken is ook niet fijn...

liefss

Geplaatst

Tabitha wat vervelend dat je zo last hebt. Hopelijk gaat het nu beter.

Ik sta nu twee dagen voor mijn operatie en ben best heel zenuwachtig.

Niet voor de operatie zelf want dat heb ik al twee keer meegemaakt maar voor na die tijd. Mijn linker eileider wordt verwijderd maar ze gaan ook naar de rechterkant kijken en ben heel bang dat die ook verwijderd moet worden. Dan zijn al mijn kansen op een natuurlijke zwangerschap verkeken. Pff daar ben ik vreselijk bang voor!!!

Mensen die voor de nieuwe kansen gaan heel veel sterkte en als ik weer hersteld ben ga ik me weer bij jullie aansluiten en hoop op veel goede berichten :)

Sterkte allemaal!!!

Liefs

Geplaatst

@ Begina, heel veel suc6 met de operatie ik zal voor je duimen !!

@ Angel, ik ben zkkr blij dat het nu een stuk beter gaat en kijk dat ook niet meer zo er tegen op om vanavond te moeten spuiten.

@ Trijnie, Ik spuit om half 9, was voor mij wel een lekkere tijd, de kleine meid op bed dus rust in huis. Alleen in het weekend is het wel eens lastig omdat we dan vaak ergens op visite zijn, maar gelukkig weet iedereen in onze familie en vriendenkring waar we mee bezig zijn, dus die kijken er ook niet raar van op hihi.

Liefs

Geplaatst

Sterkte Begina, spannend hoor. k denk aan je!

En k hoop dat je je snel weer bij ons aan kunt sluiten!

Vanmidd. weer n echo gehad, zag er goed uit, kon dus vandaag gelijk beginnen met Gonal F, volgende week weer echo. als we dan weer van zo'n 12 dgn. uit kunnen gaan, zal het wel maandag over n week zijn, of dinsd. dat we weer n inseminatie hebben.

k had het nog over het zaad van m'n man gehad, dat zat de laatste keer op 1,5 miljoen. heb ze gelijk voor me gekeken hoe veel het was bij het onderzoek, toen was het wel veel hoger. Dus w.s. is dit n lage piek geweest, en hopelijk eenmalig.

Maar ja, we zient verder wel.

k heb trouwens in m'n baarmoeder spier een plek zitten, dat zag ze de vorige keer al op de echo, en nu wast groter geworden. Ze dacht aan n vleesboom, maar ze vond het er toch ook weer niet vleesboomachtig uit zien. dus ze heb met echo's maken gelijk foto's gemaakt, ze wil het toch in de gaten houden.

Nu zitten vleesbomen wel in de fam. maar toch hou ik er allemaal nie zo van hoor, m'n moeder was 29 toen ze daardoor d'r baarmoeder moest laten verwijderen, zij had toen al 3 kinders, dus vond dat niet zo'n ramp. maar......... k zie geloof ik weer allemaal leeuwen en beren op mijn paadje lopen........

liefs.

Geplaatst

Hey Dames,

Hier weer iemand terug van vakantie. We hebben het heerlijk gehad en zijn weer helemaal opgeladen voor de laatste 2 kansen met iui. Als het daarna nog niet raak is dan zullen we waarschijnlijk in december beginnen met IVF. Spannend, maar nu eerst nog afwachten wanneer we weer een IUI poging mogen gaan doen. Ben afgelopen vrijdag ongesteld geworden en verwacht dus rond 9 of 10 september.

Iedereen veel succes met behandelingen en wachten.

Liefs Leentje

Geplaatst

@ Leentje,

Welkom terug !! En natuurlijk heel veel suc6 met de volgende poging.

Ik heb vandaag de 1 FM gehad en helaas zat er nog helemaal niks, dus donderdag moet ik weer terug komen om te kijken of er dan wel wat zit.

En gelijk ook maar even gevraagd over het spuiten enzo en verteld dat de plek waar ik gespoten heb altijd heel erg gaat branden en een bult komt enzo, en wat blijkt... ben ik waarschijnlijk allergies voor de medicijnen.

Ze gaan het nou donderdag in het team bespreken en waarschijnlijk krijg ik bij de eventuele volgende poging andere medicijnen.

Liefs Tabitha

Geplaatst

Hoi Tabitha,

Wat vervelend dat je allergies bent voor de medicijnen. Had ik nog nooit gehoord.

Werkt het dan wel goed voor je. Is je lichaamhet dan niet aan het tegenwerken...

Ik ben inmiddels weer thuis. Heerlijk. De operatie is goed gegaan. Links is helemaal verwijderd (de eileider) en rechts zag er nog helemaal goed uit. Dus ben helemaal opgelucht. Wel verlies ik nu ontzettend veel bloed en stolsels enzo (sorry beetje vies) dat maakt me wel weer wat onzeker maar goed zal erbij horen. Ben nog erg moe en slaap veel Heerlijk.

Verder las ik hier nog niet heel veel goed nieuws helaas. Ik hoop dat er snel goed nieuws gaat komen.... Sterkte allemaal!!!

Liefs

Geplaatst

@ Begina,

Ben blij voor je dat de operatie goed is gegaan, en als je niet zeker bent of dat er allemaal bij hoort kan je gewoon de arts bellen en het vragen, daar staan ze echt niet raar van te kijken.

En jhaa ik had er ook nog nooit van gehoord dat je dr allergies voor kan zijn, maar jhaa meer weet ik er dus eigenlijk ook niet over omdat ze het eerst donderdag in het team gaan bespreken, dus ik ben wel benieuwd wat er eigenlijk uit komt.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden