Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey,

ik ben der weer...de zomerfeesten zijnn weer voorbij.was heel leuk trouwens.

zo gaan de wachtweken wel snel voorbij......:tongueP:

Maandag moeten we na het ziekenhuis en ga dan vrage of ze een echo maken zodat ik weet waar ik aan toe ben(hoewel ik dat al stiekem weet,ongi verschijnselen)anders moet ik tot woensdag wachten..

wat is het rustig hier heb niet veel gemist al die dagen,hoest met de dames?

Trouwens nog iets heel leuks gehoord vorige week neefje(22) word vader,ja het was niet gepland maar we zijn der wel blij mee hoor..........ja dat is je geraden GGGRRRRRRRRRR................................:cussing:

adios

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gelukkig zijn de weken voor je voorbij gevlogen. Nu alleen nog het weekend doorkomen en hopleijk maandag meer duidelijk over wat er gaat gebeuren. Blijf echt voor je hopen dat je niet naar de ivf moet!!!!

Hier erg rustig, ik heb ook geen idee meer hoe het ervoor staat met Pammie. Dacht dat ze ook een rustmaand heeft. Dus ja dan wordt er hier even niet meer veel getikt.

Wat balen dat je dan ineens een neefje hebt ongepland zwanger....pfff dat is bijna onmogelijk tegenwoordig. Soms is het echt gewoon oneerlijk allemaal.

Hier verder alles goed hoor, alleen deze week ff een algehele baal week gehad. Echt overal wel last van gehad, van mn buik, heupen, benen, koppijn en ga zo maar door. Voor de zekerheid wel ff nagevraagd bij de vk en moet het wat rustiger aan doen. Dus dat gaan we maar proberen de komende tijd.

Veel succes met het weekend doorkomen!!! en blijf ontzettend hard voor je duimen!!!!

Kuzzz

Geplaatst

Heej dames! Ik kan merken nu ik een rustmaand heb,veel minder actief ben op het forum. Ik lees nog wel elke dag de nieuwe berichtjes, Haha,anders moet je wel heel veel bijlezen!

Maar verder gaat hier alles helemaal prima.

Bride to be; je neefje vader. Wow,en nog ongepland ook.Maar leuk hoor!.

Ik ga genieten van het weekend!

x

Geplaatst

Volgens mij hebben we allemaal een beetje rust genomen.

Het is ook zomertijd en als het mooi weer is zit ik echt niet achter de pc. Behalve op mijn werk... ach nog 2 weken werken en dan 2 weekjes vrij!

Afgelopen donderdag nog even snel een reisje geboekt naar Turkije met mijn ouders, vriend en mijn tante.

Wordt een gezellig boel. Even lekker deruit!

Misschien kan het volgend jaar niet als ik dan inmiddels wel zwanger ben....

Maar ik moet wel zeggen dat de rust voor mij toch wel nodig was. Ik ben zo moe. De vermoeidheid komt er nu pas uit denk ik. Eigenlijk ben ik gewoon helemaal op!

Owja vrijdag moet ik naar de gyn. Mijn eigen gyn!!!!

Er wordt dan besproken hoe het verder gaat. Misschien al met ondersteuning van medicijnen ik weet het niet.

Zo heb ik het vandaag warm gehad. Hielden jullie het een beetje uit?

X Sil

Geplaatst

Hallo dames..

Allemaal aan het genieten van het mooie weer????

Vraagje...

Je hoort toch 2 weken na je eisprong ongi te worden???

Ik ben vrijdag 10 juli voor een FM meting geweest en het eitje was al zo groot dat hij dat weekend zeker zou springen... we zitten nu in de rustmaanden dus geen iui gehad of iets dergelijks... We hebben dus ook "huiswek" voor dat weekend mee gekregen hihi

Maar als het goed is zit ik dus nu ruim 2 weken na de eisprong...

Misschien nog een paar dagen afwachten???

Alicia

Geplaatst

Hallo meiden!

Ik ben er ook nog hoor! Maar merk dat ik soms onrustig word van het lezen over behandelingen, en dan met name de spanning en teleurstelling enzo, dus lees daarom niet zoveel meer op het forum. Volg nog wel de onderwerpen over alternatieve geneeswijzen. Dat is nu een beetje "mijn ding" hè? Hihi!

Manlief heeft het helemaal naar zijn zin bij zijn nieuwe baan! Zelf ben ik twee keer naar de acupuncturist geweest en ik heb Chinese kruidentabletjes. Weet niet of het daardoor komt, aan de ontspannen sfeer nu mijn man weer met plezier naar zijn werk gaat, het mooie weer en/of het feit dat we geen ziekenhuisstress hebben (of een combinatie van die factoren), maar voel me iig goed!

Fijne dag allemaal!

X

Geplaatst

Wat een heerlijk vooruitzicht Sil. Lekker naar Turkije, heerlijk hoor. Nu nog even lekker van genieten natuurlijk, want je weet het nooit wanneer je ineens zwanger bent.

Alicia: Normaal gesproken ben je idd 2 wk na de eisprong ongi, maar kan natuurlijk wel later zijn door je gehele cyclus. Mss nog even een paar dagen wachten en dan een testje proberen?!?!

Kammie: Gelukkig voel je je verder wel beter. Denk dat het een combi van alles is natuurlijk. Als je man het niet naar zn zin heeft op het werk komt hij ook maar chacho thuis en daar wordt je niet blij van. Nu is hij ook vrolijker en dat is voor jou ook beter.

Weten jullie al waar jullie heen gaan, het verre reisje??? Toch weer Mexico?

Hier verder alles ok, volgende week dinsdag weer naar de vk. Weer lekker naar het hartje luisteren. Dan hopelijk deze week het rooster krijgen van mn man en kunnen we de pretecho gaan plannen. Kinderkamer is nu helemaal geschilderd, dus kunnen nu opzoek gaan naar een vloer, maar dat gaan we zaterdag doen. Lekker shoppen!!!

Fijne dag nog allemaal en lekker genieten van het mooie weer.

Kuzzz

Geplaatst

goedemiddag lady's. Sil! Lekker naar Turkije. (daar is het heeeeeeet!),groot gelijk. Las al op je hyves dat je geboekt had.Geniet ervan meid.

En veel succes vrijdag bij de gyn.

Kammie; wat fijn dat je man het naar z'n zin heeft bij zijn nieuwe baan,toch altijd maar weer afwachten.De sfeer daarvan wordt idd beter!.

Tammy; lekker aan het klussen voor de beeb-kamer. Lijkt me zo leuk!

Hier verder alles rustig. Zijn druk met de tuin aan het renoveren haha.Wordt mooi straks.

Ik ben alleen compleet in de war van mijn cyclus. Ik heb nu al ongi krampen,,,?. Weet echt niet wanneer nu de vruchtbare dagen zijn.Ook omdat ik bijna 3 wkn overtijd was,en toch de ongi zelf op gang is gekomen,maar het lijkt me dat het daar binnen helemaal van slag is.

Over 2 wkn heb ik heerlijk vakantie,gaan met vrienden een weekend weg.Zit er wel over te denken in mijn vakantie een iui te doen.(ziekenhuis heeft geen zomerstop bij ons) Even kijken hoe dat uitkomt ivm acupunctuur..Ik zit dan niet met vrij vragen op het werk,en wie weet is het dan raak. Who knowes!

Geplaatst

en zo is het hier ineens weer spitsuur, haha! ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo vaak meer online ben. en als ik er ben, lees ik soms ook alleen maar, omdat ik geen tijd/fut/ruimte heb om te reageren.

sil, heerlijk meis, turkije. waar ga je precies heen?

pammie, ik denk dat je cyclus nu sowieso wel wat van slag kan zijn, de hele boel heeft op z'n kop gestaan daar en nu mag het ineens alles zelf weer gaan regelen (zonder toevoegingen). kan best dat het deze keer wat eerder is of dat je meer krampjes en dingetjes hebt dan normaal. is misschien helemaal zo'n gek idee niet hoor, iui in je vakantie. dan heb je de rust en de afleiding, dus als 't kan en 't voelt goed, vooral ervoor gaan meis!

alicia, begrijp dat je een paar dagen overtijd bent? je kan 't nog even afwachten en dan testen. maar als je normaal heel erg stipt bent, dan kan je nu eventueel ook testen (maar elke dag extra is beter voor de test natuurlijk).

kammie, gewoon lekker van genieten van die rust! niet teveel afvragen waar het door komt, zal alles bij elkaar zijn :wink:

hoe gaat 't met de acupunctuur trouwens? hebben ze bij jou ook al iets van moxa gedaan of alleen de naalden en de kruiden?

Geplaatst

Melissa; geen moxa. Ik moest zelfs eerst even google-en wat het is. Kijk, zo goed zit ik al in de alternatieve geneeswijze. Haha! Maar idd dus alleen de naaldjes (tijdens intake en 1x behandeling daarna) en sinds vorige week ook de kruiden. Had jij destijds wel moxa?

Pammie; zou wel lekker zijn dat niet met werk en IUI zit. Maar wel lastig dat je niet weet waar je in je cyclus zit, want daar hangt het natuurlijk wel van af. Heb jij een jonger zusje (Hyves)?

Tammy; we hebben nog niks geboekt. Mexico blijft onze eerste keuze, maar ligt er even aan wanneer we gaan. Willen daar natuurlijk niet in hoosbuien en windstormen zitten. Dan kunnen we net zo goed hier blijven! In welke periode zijn jullie geweest?

Alicia; ik werd altijd later dan 14 dagen na eisprong ongesteld. Maar ik hoop voor je dat dit goed nieuws betekent!!

Sil; Ik heb je uitgenodigd via Hyves. Lekker dat je op vakantie gaat! Succes vrijdag!

Fijne avond!

X

Geplaatst

Melis en Kammie: waar jullie het over hebben ????? geen idee, ben al helemaal niet thuis in alternatieve geneeswijze. Wel leuk dat jullie samen erover kunnen hebben, zullen we niet echt veel mensen zijn die het kennen.

Kammie: wij zijn alle keren aan het begin van het jaar geweest, in maart/ april. Dan heb je daar het beste weer en is het niet al te warm. De laatste keer, vorig jaar hebben we alleen de aller laatste avond in Puebla regen gehad, een bui van ongeveer 1 uur. Daarna was het weer droog, verder toen 3.5wk super mooi weer gehad. Maar wij reizen rond, dus en we hoorden dat het in Mexico city echt mega slecht weer was geweest, maar toen waren wij daar alweer weg.

Sil: heb je niet nog een plekje over voor me??? Wil ook lekker niks doen op het strand enzo.

Geplaatst
Kammie; ik heb idd een zusje,maar niet jonger. Tweeling. Haha.Zie Hyves.

Is goed te zien!! Lijken jullie alleen qua uiterlijk op elkaar of qua alles? En komen tweelingen bij jullie in de familie vaker voor??

Geplaatst

Kammie: wij zijn alle keren aan het begin van het jaar geweest, in maart/ april. Dan heb je daar het beste weer en is het niet al te warm. De laatste keer, vorig jaar hebben we alleen de aller laatste avond in Puebla regen gehad, een bui van ongeveer 1 uur. Daarna was het weer droog, verder toen 3.5wk super mooi weer gehad. Maar wij reizen rond, dus en we hoorden dat het in Mexico city echt mega slecht weer was geweest, maar toen waren wij daar alweer weg.

Wij hadden vorig jaar op één dag ook een paar uur regen. Echt een flinke bui. En daarna alles weer stralend! Ik zou aan de ene kant ook wel graag begin volgend jaar gaan (2 januari vertrekken ofzo, niet al die verplichte nieuwjaarswensen!). Maar aan de andere kant; dat duurt nog zó lang!!

X

Geplaatst

Ohh maar dan zou ik het nog makkelijker doen Kammie, vertrek lekker net voor de Kerst en blijf vervolgens 3wk in Mexico. Heerlijk!!! Geen gezeur met verplichtingen enzo, waar je Kerst moet vieren en waar Nieuwjaar.

Wij zijn vorig jaar met Kers een week in Denemarken geweest, heerlijk!!! Dan kom je echt pas tot rust en niemand die al 2 mnd van te voren gaat stressen waar je bent met de Kerstdagen en wie wat moet gaan maken voor het eten. Wij zijn samen met mn moeder en haar vriend geweest, dus alleen dat was al een oorlog geworden tussen ons en schoonfamilie hahaha.

Dus jaar moeten we even kijken wat we gaan doen, als het allemaal goed gaat dan gaan we lekker ergens een huisje weer huren en vertrekken we weer met de Kerst, lekker met zn 3tjes dan.

Geplaatst

Goedemorgen dames..

Dacht ik gister dat mijn duivels er aan kwamen... 2 druppels bloed bij het afvegen... tot op heden helemaal niks meer... normaal als het begint.. begint het ook goed...

iemand hier ervaring mee?? ik dus niet...

alicia

Geplaatst
Ohh maar dan zou ik het nog makkelijker doen Kammie, vertrek lekker net voor de Kerst en blijf vervolgens 3wk in Mexico. Heerlijk!!! Geen gezeur met verplichtingen enzo, waar je Kerst moet vieren en waar Nieuwjaar.

QUOTE]

Dat zouden we het liefste doen, en hebben we vorig jaar voor gekeken. Maar de tickets zijn dan erg duur (nog duurder) en hebben er toen maar voor gekozen om een langere vakantie voor ongeveer hetzelfde geld te doen maar dan een andere periode. En bij mijn man op zijn werk is het rond de feestdagen juist heel erg druk, dus waarschijnlijk kan hij dan - zeker bij een nieuwe werkgever - geen vrij nemen. Het wordt dus of november, of januari. Wij zouden idd met al die feestdagen bij voorkeur ook onderduiken!

X

Geplaatst
Goedemorgen dames..

Dacht ik gister dat mijn duivels er aan kwamen... 2 druppels bloed bij het afvegen... tot op heden helemaal niks meer... normaal als het begint.. begint het ook goed...

iemand hier ervaring mee?? ik dus niet...

alicia

Spannend!!

Geplaatst

Alicia: je houdt het wel erg spannend hoor. Blijf voor je hopen/ duimen enzo.

Kammie: dat kan natuurlijk ook. Met de feestdagen onderduiken, ergens een huisje huren ofzo en dan daarna lekker naar Mexico!!!

Geplaatst

pammie, het was mij ook al opgevallen, dat je de helft van een tweeling bent. ééneiig of twee eiig? of ben ik nu te nieuwsgierig? :wink:

alicia, ik ben heel benieuwd hoe het voor jullie af gaat lopen. mijn menstruatie komt meestal met een paar dagen ervoor wat oud bloed (bruinig). dan wat rose / rood bloed en dan de enorme doorbraak. ik duim voor goed nieuws!

kammie, moxa werd bij mij ook voor iets anders toegepast hoor. maar ze schijnen 't voor veel zaken te kunnen gebruiken, extra prikkeling door de warmte. even voor tammy: moxa is het branden van een kruid, dat kruid wordt op langere naalden gedrukt en aangestoken. dat wordt lekker warm op je buik (alleen ziet de behandelkamer dan blauw van de rook, hihi), is vaak extra stimulatie op het energiepunt.

klinkt ff heel raar, maar ik heb acupunctuur gedaan ivm een prikkelbare darm en na de moxa moest ik altijd een enorme wind (zeg ik normaal gesproken niet zo netjes, maar je ziet 't voor je denk ik) laten, maar dan had ik verder geen klachten meer de periode daarna.

maar ik vond het altijd een beetje een gek idee, die moxa, alsof ze een wierookstokje in je buik prikken. dus vroeg me af of jij dat ook al had meegemaakt, kammie.

Geplaatst

Dames!!!

Ik dacht ik doe een testje en wat denk je???

ZWANGER!!!

Ongelovelijk na 3 jaar dan nu in de rustmaand zwanger!!!

Jeetje wist nie eens meer hoe een positieve test eruit zag!!!

Alicia

Geplaatst

alicia, wat goed! gefeliciteerd meis!!!!!!!! heeft die rust jullie heel erg goed gedaan! (en het duimen van ons werkt ook mee natuurlijk :wink:)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden