Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden!

Wat is het rustig hier! Ikzelf had de laatste dagen ook niet zo'n zin om hier te hangen. Vat dat maar niet persoonlijk op hoor! Had erg de balen in de opnieuw mislukte poging. Het voelt ook zo oneerlijk; wij moeten er al meer voor doen en laten, en dan nog is dat geen garantie. A.s. donderdag hebben we een afspraak met de gyn om te evalueren en te bespreken of en hoe nu verder.

Ik heb net besloten morgen te gaan bellen voor een afspraak bij de acupuncturist. Na wat onderzoek heb ik een goed aangeschreven gevonden vrij in de buurt (= Stoop in Hoogvliet; www.acupuntuur.nl). Ik denk zelf dat het het beste is om even rust te nemen met de ziekenhuisbehandeling (en dus met de hormooninjecties) en te starten met acupunctuur; om lichaam en geest op te laden voor een volgende behandelling. Maar dat zal ik met hem (en de gyn) bespreken...

Hoe gaat het met jullie??

X

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Kammie het is echt heel goed voor je om een maandje rust te nemen hebben wij ook gedaan vorige maand en je komt dan echt een beetje tot rust en tot jezelf.en als je denkt dat je baat hebt bij een acupunctuurist dan moet je dat zeker doen.

Ik dacht dat we maandag naar het ziekenhuis moesten voor de 3de iui maar het word denk ik dinsdag,we hebben nog geen positieve ovu test gehad dus nog een dagje geduld.....

groetjes

Geplaatst

Pammie: wat een gezeik met dat zh bij jou. Morgen echt eerst een bloedtest eisen voordat je ook maar iets naar binnen werkt voor het opwekken van de ongi. Eerst voor jezelf zeker weten dat je niet zwanger bent. Wat zegt je huisarts hiervan, kan je anders niet via hem een bloedtest vragen in het zh? hij kan je natuurlijk ook doorverwijzen ook al ben je onder behandeling van de gyn.

Kammie: neem vooral de rust en afstand die je nodig hebt. Een maandje rust kan natuurlijk geen kwaad, zo kom je zelf ook weer even tot rust en met de acpunctuur erbij zal het zeker helpen.

Bride: dinsdag ronde 3, ze zeggen wel eens 3x is scheepsrecht!!! hopelijk geld dit voor jou ook.

Hier alles in orde, vanmiddag het laatste stukje van de kinderkamer geverfd. Nu moet mn man alleen nog het raam, de plinten en de deurpost verven. Die mag ik niet doen, want verf op basis van terpetine. Verder is mn wolken plafond ook helemaal klaar en ziet er echt heel leuk uit. Nu nog even een vloer uitzoeken en bestellen en dan kunnen de meubel komen en kan ik lekker rustig alle andere spulletjes gaan kopen!!!

Geplaatst
ik heb trouwens nog een vraagje aan iedereen...... hoeveel eitjes hebben jullie steeds?

Met clomid vorig jaar altijd één. Nu met Gonal-F de eerste IUI met moeite één follikel wat groot genoeg was en de laatste keer in eerste instantie 8 wat grotere follikels (> 10 mm) waarvan er na de punctie 3 (1x17 en 2x15) zijn achtergebleven voor de inseminatie.

X

Geplaatst

jezus kammie ook nog een punctie.....doet dat geen zeer????(beetje domme vraag misschien)

ik heb de laatste x zelf om meer clomid gevraagd zodat er meer eicellen gingen rijpen want ze zeiden in het eerste gesprek dat ze na 3 eitjes toe wilde.maar ze komen in het ziekenhuis dan niet zelf op het briljante idee om meer medicijnen te nemen,maarja.

Tammy lijkt me echt helemaal geweldig als je voor al die spulletjes kan gaan shoppen kan niet wachten tot het hier ook zo ver is.............

X

Geplaatst

Doordat ik natuurlijk iui heb gedaan zonder medicijnen had ik maar 1 eitje wat bruikbaar was. Die was met de inseminatie geloof 19mm, er was nog wel een eitje te zien, maar die was een stuk kleiner.

Hoe is het verder met de rest van de ladies?????

Geplaatst

Goedemorgen dames!

Geen ziekenhuis vandaag! Gisteren is EINDELIJK mijn ongi doorgebroken. Het voelde als een grote opluchting,want je gaat erg twijfelen of alles nog wel goed zit.

Ben blij dat het "normaal" is doorgebroken,en niet met zo'n opwek middel. Ik weet nu dat ik niet zwanger ben,en kunnen wij eindelijk beginnen met onze rustmaand.

IUI 4 ga ik beginnen met acupunctuur. Maar eerst maar even de rustmaand in,je weet maar nooit waar het goed voor is. Hihi.

Bride to be; ik had met gebruik van de hormonen altijd maar 1 eitje.Maar wel een flinke. De laatste keer was het 22mm.

Geplaatst
jezus kammie ook nog een punctie.....doet dat geen zeer????(beetje domme vraag misschien)

Ik wist van te voren niet wat me te wachten stond, en kon me er daarom ook niet vooraf druk over maken. Laten we zo zeggen; het is geen pretje en als het nog eens moet, zorg ik dat ik de dagen erna geen verplichtingen heb. Heb je wel eens aluminiumfolie op een vulling gevoeld? Daar vond ik het mee vergelijkbaar, maar dan natuurlijk op een andere plek in je lichaam...

X

Geplaatst
Goedemorgen dames!

Geen ziekenhuis vandaag! Gisteren is EINDELIJK mijn ongi doorgebroken. Het voelde als een grote opluchting,want je gaat erg twijfelen of alles nog wel goed zit.

Ben blij dat het "normaal" is doorgebroken,en niet met zo'n opwek middel. Ik weet nu dat ik niet zwanger ben,en kunnen wij eindelijk beginnen met onze rustmaand.

IUI 4 ga ik beginnen met acupunctuur. Maar eerst maar even de rustmaand in,je weet maar nooit waar het goed voor is. Hihi.

Zo, eindelijk! Dat moest van ver komen zeg! Ik ben ook gisteren ongesteld geworden dus wij zitten tegelijk in de tampontijd! Ik heb vanmiddag mijn eerste afspraak bij de acupunturist. Ik ben benieuwd!

X

Geplaatst

Pammie: wat een opluchting even zeg, dat nu je ongi normaal is doorgekomen. Het liefste natuurlijk helemaal niet, maar als het dan toch moet doorkomen....liever zo.

Kammie: bij jou ook al geen goed nieuws. Laat je straks wel even weten hoe het gegaan is bij de acupuntist???

Lekkere omschrijving van die punctie...heb geen vullingen, maar klinkt niet echt lekker.

Geplaatst

Net terug van de acupuncturist. Vandaag was het voornamelijk een intake; volgende week maandag terug voor de behandeling. Hij had zo te horen duidelijk verstand van zaken en was erg overtuigend optimistisch. Als ik het zo mag geloven is er goede hoop - eigenlijk was hij er van overtuigd - dat ik ondanks mijn PCOS wel een spontane cyclus kan krijgen, en ook dun BMSV schijnt goed te "behandelen" zijn met acupunctuur. Ik heb er een goed gevoel bij!

X

Geplaatst
Net terug van de acupuncturist. Vandaag was het voornamelijk een intake; volgende week maandag terug voor de behandeling. Hij had zo te horen duidelijk verstand van zaken en was erg overtuigend optimistisch. Als ik het zo mag geloven is er goede hoop - eigenlijk was hij er van overtuigd - dat ik ondanks mijn PCOS wel een spontane cyclus kan krijgen, en ook dun BMSV schijnt goed te "behandelen" zijn met acupunctuur. Ik heb er een goed gevoel bij!

X

Dat klinkt zeker positief Kammie. Ik heb ook een goed gevoel bij acupunctuur (daarom wil ik het ook doen).

Ik hoop echt dat je er baat bij hebt!,na alle ellende mag dat ook wel een keertje.

Geplaatst

Klinkt goed Kammie. Hopelijk gaat het toch nog goed komen de komende tijd. Nu op naar de eerste behandeling.

Voor jullie beiden natuurlijk, jullie gaan toch niet bij dezelfde acupunist??!! haha

Geplaatst

kammie, wat fijn dat de intake goed is gegaan. belangrijkste is dat jij er achter staat en er vertrouwen in hebt. heeft de naaldenmeneer vandaag toch al wat naalden gezet of niet? ik heb hele goede ervaringen met acupunctuur, wel voor heel iets anders, maar 't werkte heel goed.

heel veel succes!

pammie, heb je al een acupuncturist gevonden of ben je nog op zoek? en ik las dat je ongi eindelijk is doorgebroken?! het zou 's tijd worden, gelukkig heb je nu zekerheid. nu echt even genieten van je maandje rust.

hoest verder met de dames hier?

Geplaatst

Hallo dames,

daar ben ik weer.

Het weekend erg druk geweest dus even geen tijd gehad!

Ik ben nu inmiddels aan m'n kuur clomid begonnen en zou as zaterdag de 1e FM hebben, maar gisteren erg last gehad van m'n linkse eileider het leek wel op een eisprong die voel ik normaal ook dus voor de zekerheid willen ze donderdag al een echo maken.

Hoe is het verder met jullie??

Groetjes Grace

Geplaatst

morge om kwart voor 11 is bij ons de inseminatie.......en dan beginnen de twee lange wacht weken weer.

ik heb gister ook de dvd meegekregen voor mezelf te spuiten,voor als het deze x weer niet lukt,maar ik word er niet echt vrolijk van misschien is het een kwestie van wennen maarja om jezelf nou een naald in je buik te steken ....................

Pammie wat fijn dat het vanzelf opgang is gekomen je begint dan ook tegelijk met Kammie aan poging 4 wat grappig kunnen jullie samen de dagen aftellen!

Grace heb je last van bijwerkingen met die clomid?ik heb dat wel heel erg gehad!!!

x men

Geplaatst

Joehoetjes!!!!!

Zo pam, wat een spanning is dat voor je geweest zeg.

Gelukkig is het nu doorgebroken en hoeft het niet opgewekt te worden. Dat lijkt me ook niet prettig. Nu kun je even een maand ECHT rust gaan nemen.

Je hebt het verdiend en het mag van mij hahahahhaha

Kam, wat een teleurstelling dat je IUI mislukt is! Ik lees het nu pas...

Gaat het een beetje met je? Goed dat je een positief gesprek hebt gehad met de naaldenman/naaldenvrouw. Wat voor soort acupunctuur laat je doen? Ik las dat er verschillende soorten zijn. Ik hoorde laatst van een vrouw die het ook heeft gedaan dat de naalden nog in haar oor zitten. Als ze dan last heeft van haar opvliegers dan moest ze op die plek drukken. Blijft het bij jou dan ook zitten?

Grace, het is dan maar goed dat ze een echo willen maken. Hoe laat moet je?

Willen jullie mij helpen met het soort medicijnen die er zijn om IUI te ondersteunen?

Ik lees van alle soorten wat er bij jullie gebruikt wordt maar ik zou wel eens willen weten waarvoor ze dienen....

31 juli heb ik namelijk een gesprek met mijn eigen gyn en ik wil voorstellen dat ik misschien 1 behandeling eerder kan starten met medicatie. Normaal gesproken doen ze het bij IUI nummer 4.....

Verder is bij mij alles oke. Morgen ga ik weer beginnen met werken en dan anderhalve week later heb ik lekker 2 weken vakantie.

Het is aan mijn kant rustig.....ik kan niet anders trouwens. Het is wachten op mijn ongesteldheid na die miskraam.

Mag van mij nu wel komen want dan weet ik wanneer ik ongeveer IUI nummer 3 krijg.

Nou ik spreek jullie wel weer.

Liefs Sil

Geplaatst

Hoi Men,

We zaten te gelijk te tikken!

Spannend morgen weer je IUI. Alleen dan die 2 kl*te weken daarna.....

Meid heel veel sterkte en succes morgen!

Groetjes Sil

Geplaatst

Hoi Men,

spannend morgen ik ga voor je duimen (zit dan met 30 kids in een huifkar haha) maar ga zeker aan je denken!!

Ik hoop niet dat ik ook zou moeten spuiten heb echt een fobie van naalden, maar dat weten ze hier wel in het zhs na mijn laatste operatie ik had de hele afdeling op z'n kop, omdat t infuus er voor mij te lang inzat!!

Verder heb ik geen bijwerkingen van de Clomid had jij ook last van je eileider????

Sil,

ik moet er om 15.50u zijn. Ik ben wel een beetje zenuwachtig weet niet wat ze gaan zien hopelijk positief!!

Ik heb nu Clomid en Pregnyl ter ondersteuning, maar als je dat googled kan je precies lezen waar alles voor is dat heb ik ook gedaan je kan echt alles vinden over deze medicijnen.

Kammie/Pammie,

heel veel succes met jullie acupunctuur ik hoop dat het mag baten!

Melissa,

hoe is het met je buikje of is het inmiddels al buik haha??

Lekker genieten ik miste mijn buik wel toen ik bevallen was....

Groetjes,

Grace

Geplaatst

Sil je "klinkt" alweer positief,hartstikke goed man!

Ik heb alleen clomid ter ondersteuning want ik heb zelf geen eisprong.

de volgende x (die hopelijk niet komt) moet ik mezelf gaan spuiten maar ik weet verder ook nog niet echt waar dat voor is dat hoor ik tegen die tijd wel weer daar wil ik eigelijk nog helemaal niet over nadenken.

Ik begin echt zo zenuwachtig te worden voor morgen nou kan mijn man er waarschijnlijk ook nog niet bij zijn......:sad:.

Allemaal duimen aub voor ons......dat dit maar de laatste x mag zijn!!!!!

X Men

Geplaatst

Sil ff een vraagje heb je nou ook meer kans om zwanger te worden nou je zwanger bent geweest???? dan is het de volgende x misscien gelijk raak dat zou fijn zijn!!

X

Geplaatst

hoi hoi!

Hej Sil meis je bent er weer. En je klinkt weer positief! Na alles wat je meegemaakt hebt,nu er weer alle goede moed verzamelen voor de volgende poging. (met hormoontjes).

Ik gebruik clomid,puregon,en pregnyl. Ik zou niet precies kunnen uitleggen waar dit exact voor dient. Misschien even googlen? Dan ben je er zo achter.

Hopelijk komt voor jou snel je menstruatie,en kan je verder!

Men,morgen je iui! Spannend meid,heel veel succes.

Grace, hopelijk donderdag goede uitslag met de echo!

Melissa; ik heb al een acupuncturist gevonden,als ik hierna weer mijn menstruatie heb,en begin aan iui 4,dan heb ik een intake gesprekje. Ben zeer benieuwd hoe het zal verlopen.,gelukkig kan ik meelezen met Kammie (hihi).

Liefs Pam.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden