Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Ladies,

Hier helaas slecht nieuws...ik ben helaas het vruchtje verloren!

Zaterdag had ik een beetje bruine afscheiding. Toen dacht ik nog....oud bloed!

Later op de avond geen bloedverlies totdat ik moest plassen. Tijdens het plassen is er bloed mee gekomen.

De hele nacht niks verloren tot ik moest plassen. Weer kwam er bloed mee...Dat tot 3x aan toe.

Na de 3e keer had ik bloed zonder te plassen. Foute boel.

Huisartsenpost gebeld maar die had nog hoop doordat ik geen stolsels had verloren. Die zei dat het nog innestelingsbloed was. En zolang ik geen buikkrampen had en last van mijn rug was er nog hoop. Ik had dus nergens last van.....

Later was ik aan het winkelen en ik had voor de zekerheid een maandverbandje ingelegd. Ik voelde echt wat vloeien....wij snel naar huis. En in het maandverbandje zat niks maar in de pot lag een stolsel. Hebben we opgevist en we konden na zeuren bij de huisarts terecht (je wilt gewoon weten waar je aan toe bent). Wij geweest maar hij kon ons niets vertellen want hij zag geen embryo.

Wij weer naar huis. Later sta ik in de keuken en ik moest rennen naar de toilet.

Ik zat nog niet af er gleed wat uit. Ik kijk in de wc-pot en er lag een hele hoop stolsels. Waar ook het vruchtje inzat!!! Gillen Gillen Gillen Janke Janken was het....

Hup naar de EHBO...mijn moeder en vriend stonden erop dat ik een echo kreeg. Uiteindelijk kreeg ik een inwendige echo.

Helaas zat er niks meer in mijn baarmoeder.

We zijn er kapot van !!!!! Helemaal stuk...ik wil zo graag huilen maar kan niet meer.

Mijn ogen zijn zo droog als wat.

Anderhalve week konden we maar blij zijn.

Vrijdag zei ik nog....ik begin nu pas te beseffen dat we een beeb krijgen. 2 dagen later is het gewoon einde verhaal.........................................................

Vrijdag toch nog naar het ziekenhuis voor een echo en gelijk een gesprek met de gyn.

Eigenlijk wil ik gelijk verder met de behandeling maar misschien is het maar beter dat het ziekenhuis een zomerstop heeft.

Een eengezinswoning gaat niet door want daar hebben we nu geen recht op.

We nemen dus gewoon onze nieuwbouw appartement. En gaan dan daar ons gezinnetje stichten. Oke dan maar geen tuin voor de kleine in spe maar wel een lekker grote woning.

Meiden, ik ga even rust nemen van alles. Uiteraard zal ik jullie nog wel volgen maar niet meer zo aktief totdat ik het zelf aan kan!

Liefs Sil

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sil; O wat erg!!! Ik zit met dubbeldik kippenvel en tranen in mijn ogen je verhaal te lezen. Ik vind het zó erg voor je!! Neem alsjeblieft echt de tijd om dit een plaatsje te geven, ik weet uit ervaring dat dat echt nodig is. Je bent terecht verdrietig (en boos, teleurgesteld, enz.); dit is niet niets!! Wat een verschrikkelijke dagen heb jij gehad! Die enorme blijdschap en dan word je genadeloos van die roze wolk gepletterd; wat oneerlijk is dit toch!! Meid, een heel dikke digitale knuffel van mij; veel sterkte!!!!!

Liefs,

Kammie

XXX

Geplaatst

wat!!! ooooh nee, Sil, wijffie. g*dverdeg*dver, wat is dit kl*te!! zit hier echt bijna te janken, lieverd!!!

ik weet uit ervaring hoe ontzettend ingrijpend 't is om je kindje te verliezen. want het is hoe dan ook je kindje, ook al kunnen artsen (en anderen) daar heel anders over denken en dus ook nogal bot op reageren.

vind 't echt verschrikkelijk en ik had zo anders gehoopt voor je. natuurlijk heb je nu behoefte aan ruimte voor jezelf, dit moet eerst weer een plek krijgen.

ik wens jullie in ieder geval heel erg veel sterkte en als je iets nodig hebt of wilt praten of wat dan ook, dan weet je ons te vinden. en als je daar geen behoefte aan hebt, is dat net zo prima.

hele dikke kus en knuffel!!

Geplaatst

Sil, weet echt niet wat ik moet zeggen tegen je. Zit net je vehaal te lezen en krijg meteen tranen in mn ogen. Neem echt de tijd hiervoor en doe rustig aan. Praat vooral natuurlijk met elkaar hierover. Zo ben je helemaal blij en dan ineens dit, heel heel veel sterkte meissie met het verwerken van deze klap.

Dikke knuf van mij!!!! Kuzzz

Geplaatst

lieve lieve Sil; Ik schrik me helemaal kapot van je berichtje!. Ik dacht echt dat het allemaal goed zat,en dan krijg je dit. Weet niet hoe het is,maar ik leef zo met je mee!. Hele dikke knuffel van Pam!.

Hopelijk gaat het een beetje nu met je?

Kammie; ik zal wel dom zijn,maar ik kan mijn bericht op Freya nergens vinden. Weet jij hoe dit zit? Omdat je al advies kon geven over iemand die zei dat ik bloed moest prikken.

Anyway,ik zoek ook verder op google,maar dat maakt me gek. Ik heb totaal geen zekerheid.

Geplaatst

Pammie: blijf het maar raar vinden van die gyn, maar je mocht vandaag toch weer bellen voor een bloedonderzoek? Anders mss wat Kammie al zei, probeer het eens via de huisarts.

Geplaatst

Kammie; ik zal wel dom zijn,maar ik kan mijn bericht op Freya nergens vinden. Weet jij hoe dit zit? Omdat je al advies kon geven over iemand die zei dat ik bloed moest prikken.

Anyway,ik zoek ook verder op google,maar dat maakt me gek. Ik heb totaal geen zekerheid.

Als je op de Freya-site bij Forum kijkt, en dan selecteert op laatste berichten zie je bovenaan de berichten van 5 juli 3 reacties op jouw berichtje. Iemand adviseerde jou daar om bij de huisarts bloed te laten prikken, dan weet je tenminste (eerder) wat...

X

Geplaatst

Oh Sil wat verschrikkelijk, ik weet wat je doormaakt. Laat je verdriet en boosheid de vrije loop. Verwerk dit samen en neem de tijd hiervoor voor je weer verdergaat.

Sterkte en een knuffel van Sandra

Geplaatst

Hey Sil,

Heb je verhaal gelezen, dacht eerst nog misschien toch....

Heel veel succes meid!!! Het was jullie zo gegund!

Geplaatst

Ach meisje, wat een verschrikkelijk K*T nieuws, ik kan niet weten wat je voelt, maar ik kan het wel heel goed begrijpen.

Heel veel sterkte met het verwerken!!

Geplaatst

sil, heel veel sterkte samen. Wat oneerlijk en wat is dit hard!

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar ook vanhieruit leven we met jullie mee!

liefs esther

Geplaatst
Pammie: blijf het maar raar vinden van die gyn, maar je mocht vandaag toch weer bellen voor een bloedonderzoek? Anders mss wat Kammie al zei, probeer het eens via de huisarts.

Tammy; ik kon vandaag niet bellen voor een etv bloedonderzoek. Er was afgesproken om te bellen wanneer ik vrijdag nog niet ongi geworden ben. Ik weet nu al zeker dat die ongi er niet gaat komen. Mss ben ik wel in de overgang..(even grapje tussendoor).hihi.

Kan het altijd proberen via de huisarts.!

Kammie; thanks voor je tip! Ga zo even naar de site toe.

x pam

Geplaatst

Je mag pas vrijdag bellen, heel raar. Maar goed, kan idd de overgang zijn haha. Je wordt er gewoon moedeloos van en melig inmiddels.

Nou ja, mss nu maar beter als de ongi doorkomt, heb je tenminste zekerheid. Of natuurlijk veel beter gewoon een positieve test een keer.

Geplaatst

Wat is het rustig hier ineens?!?!?!

Allemaal een beetje van slag van het verschrikkelijke nieuws van Sil?

Hoe gaat het met de dames in de onzekerheid.....nog een beetje uit te houden?

Sil: hoe gaat het nu met je? Kan je het nog een beetje bevatten allemaal. Denk aan je en hele dikke knuf van hier.

Kuzzz

Geplaatst

Hallo meiden!

Ik moet zeggen, dat ik idd wel een beetje beduusd ben van wat Sil is overkomen. Ik vind het dan ook altijd lastig om weer over te gaan op "leuke" dingen en de orde van de dag. Ik weet nog dat toen het mij overkwam ik werkelijk niet kon begrijpen dat de wereld "gewoon" door ging terwijl mijn wereld ingestort was. Ook op het wachtbankje-topic is dat altijd heel tegenstrijdig; de één mag in jubelstemming polonaise lopen, terwijl de ander (weer) een enorme teleurstelling te verwerken heeft. Maar zoals al vaker gezegd, op dit forum delen we alles; geluk en verdriet. Sil; ik wil nog even zeggen dat ik aan je denk meid!

Zelf heb ik vanmorgen de laatste progesteronbolletjes ingebracht. En nu wordt het voor mij een beetje vreemd; na weken iedere dag wel iets te hebben moeten doen voor de IUI - òf hormonen spuiten òf bolletjes inbrengen - hoef ik nu helemaal niets meer te doen. Alleen... Wachten! (Noem dat maar niets?!?!)

Ik voel me niet anders. Heb wel een droge mond, maar dat zou nog steeds door de pijnboompitten kunnen komen. Heb ook soms gevoelige borsten (staan ondanks dat ik het warm heb op de "koud-weer-stand") en ben ook sneller moe. Maar dat zouden ook weer bijwerkingen kunnen zijn van de bolletjes. Zucht... In theorie zou ik vanaf vandaag kunnen testen (14 dagen na inseminatie). En ergens ben ik ook natuurlijk nieuwsgierig en wil ik het graag weten. Nee, ik moet het eigenlijk anders zeggen. Als ik zwanger ben, wil ik het graag weten. Maar ben zo bang voor een negatieve test, dat ik pas op zijn vroegst vrijdagmiddag wil testen, zodat ik daarna niet hoef te gaan werken maar de teleurstelling kan verwerken.

Over een week ben ik jarig. Verschillende mensen hebben me gevraagd of ik nog een verlanglijstje heb. JA, DAT HEB IK! Alleen is dat wat ik het allerliefste wil helaas niet te koop... :(

Hoe is het met jullie??

X

Geplaatst

hallo,

Sil: Jeetje ik weet niet wat ik lees zeg... Wat erg!!!!!! Ik leef met je mee ik weet wat je voelt... Heel veel sterkte saamjes...

Een hele dikke digi-knuff van mij...

Alicia

Geplaatst

Ik snap wat je bedoelt Kammie, ook ik vind het heel moeilijk om weer verder te gaan met de orde van de dag. Hier lees je hoe verdrietig iemand, waarmee je inmiddels wel een soort band mee hebt gekregen en dan op een ander topic zijn we blij omdat we al bijna op de helft zitten enzo. Hier delen we alles met elkaar, het geluk, maar ook zeker de terleurstellingen en het verdriet.

Net als Melis, weet je wat Sil doormaakt. Ik totaal niet, maar ik kan het me heel goed indenken hoor. In het begin begon ik al te janken als ik er alleen maar aan dacht. En nu is het voor iemand werkelijkheid. Heb Sil ook even een e-card gestuurd om nog extra te steunen, toch het minste om te kunnen doen.

Voor jou is het nu echt spannend aan het worden, wel goed volhouden tot vrijdag. Hoop echt voor je dat het positief is, dan ben je voorlopig even van alle spuiten enzo af. Het is soms echt moeilijk, weten veel mensen waar jullie mee bezig zijn? Want anders kan je mss natuurlijk volgende week rare opmerkingen krijgen van mensen die niks weten.

Geplaatst

Voor jou is het nu echt spannend aan het worden, wel goed volhouden tot vrijdag. Hoop echt voor je dat het positief is, dan ben je voorlopig even van alle spuiten enzo af. Het is soms echt moeilijk, weten veel mensen waar jullie mee bezig zijn? Want anders kan je mss natuurlijk volgende week rare opmerkingen krijgen van mensen die niks weten.

Ondertussen weten veel mensen "dat we bezig zijn". Dat is gekomen na de miskraam. Wij wisten zelf met 7 weken (pas) dat ik zwanger was. Aan de ouders hadden we dat verteld, na de 9-weken echo zouden we het "wereldwijd" maken. Maar tijdens die echo bleek het hartje niet meer te kloppen. (Sjemig, krijg weer tranen in mijn ogen als ik dit typ). Wij waren toen zo ontzettend verdrietig, en hebben ons verdriet toen gedeeld met familie en vrienden. Daarbij hebben we ook verteld over hoe lang we al bezig waren en het wonder wat ons eerder was overkomen. We merkten dat het erg fijn was om er met anderen over te praten, en daardoor wisten steeds meer mensen er van af. Dat we in april weer gestart zijn met dit traject, weten veel mensen wel, maar niet precies van de hoed en de rand. Maar zelfs dat is geen garantie dat je geen ontaktische opmerkingen krijgt hoor; zelfs heel goede vriendinnen flappen er wel eens opmerkingen uit die in hun ogen onschuldig zijn, maar mij dan wel kunnen raken. Als ik elke keer voor zo'n opmerking een euro zou krijgen, zou ik nu al een flinke baby-uitzet bij elkaar hebben gespaard! :-)

X

Geplaatst

heej meiden,

ja moet eerlijk zeggen dat ik ook echt naar werd gisteren van sil's nieuws. heb er de rest van de dag een enorme rotsmaak van in m;n mond gehad. en dan vind ik het ook heel lastig om weer over te gaan op de normale gang van zaken en leuke berichtjes te plaatsen.

het raakt me echt zo verschrikkelijk, sil lieverd, ik denk aan je meis. en inderdaad, je eigen verhaal komt dan ook weer even boven. maar das niet het ergste, sil heeft 't nu echt heel zwaar en dat doet me echt zeer.

heel onwerkelijk allemaal.

maar dan toch maar even over de uitslag van gisteren: alles is helemaal goed en we hebben een kans van 1 op 5000 dat onze uk downsyndroom heeft. nihil dus. ze belden net toen ik het las van sil, was ook heel gek. kon ook niet echt heel erg blij reageren, ze zal wel gedacht hebben...

hoest met de dames hier?

Geplaatst

Ik heb deze dagen veel aan Sil moeten denken

. Heel gek,het spookt echt door je hoofd..Ze was zo blij,en dan krijg je dit.

Sil; ik hoop dat het ondanks alles een beetje met je gaat,..denk aan je.

Kammie; heerlijk dat je nu niets meer hoeft te prikken en te slikken..nu alleen nog een positieve test meid!.Zal voor je duimen!!!!

Melissa; jij een goede uitslag. Super meid. Het is wel heel dubbel op dit forum,dat is soms minder (net wat jij al zegt). De één heel blij,de ander verdrietig.

Nou,mijn rustmaand valt ook lekker in het boter. Nog steeds geen duivels. Weet helemaal niks nu, Niet of ik ongi ben geweest (dat kleine beetje bruine afscheiding),maar ook niet wat ik met die negatieve testjes aan moet.

liefs.

Geplaatst

Hey ik ben weer terug mijn internet is weer gemaakt door mijn MAN!!!!haha wat gek om dat te zeggen.

Maar ik las alweer gelijk heel slecht nieuws Sil heel veel sterkte meid en voor je man/vriend natuurlijk ook.......ik had echt de tranen in de ogen wat vind ik dit erg zeg.............

kammie jij 10 juli testen????wat spannend zeg ik duim voor je heb je er zelf al een gevoel bij?????

Wij zijn deze maand ook weer begonnen,lekker uit kunnen rusten van de bruiloft,en nu weer er vol tegenaan al moet ik wel zeggen dat de moed me in de schoenen zakt van het verhaal van Sil en ik ben al zo`n emotioneel wrak heb echt super veel last van bijwerkingen ben ook echt niet te genieten (gezellige wittebroodsweken),last van opvliegers,en ik zie ook nog us slecht........

maar allemaal voor een goed doel(houd ik maar in mijn achterhoofd)

volg alles weer vanaf nou!!!!!

groetjes Men

Geplaatst

en Pammie heel goed een rust maand dan kan je echt even bijtanken,moet je natuurlijk wel weten waar je aan toe bent,het heeft mij heel erg goed gedaan met goede moed aan de 3de poging gestart!!!!

groetjes

Geplaatst

Sil,

ik wil je nog even sterkte toe wensen na jullie zeer verdrietige miskraam. Hoop dat de rust jullie een beetje zal sterken voor de volgende behandeling.

Sterkte!

liefs, Stéphanie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden