Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Echt heel raar om idd weer verder te gaan met blije dingen. Gisteren de kinderkamer staan witten en steeds met Sil in mn achterhoofd. Heel raar.

Melis, gelukkig goede uitslag van de nekplooimeting. Toch weer even een blij momentje in deze nare/ rare tijd.

Kammie en Pammie: nog 2 dagen en dan hopelijk voor jullie beiden wat meer zekerheid. Vooral voor jou Pammie, heb je nu niet zoiets van laat nu maar ongi worden, ben ik van die gekke onzekerheid af?!?! Of heb je toch nog ergens een klein beetje hoop.

Bridetobe: leuk he om eindelijk je 'man' te kunnen zeggen haha. Heb je ook zn achternaam aangenomen ofzo. Want dat vond ik nog wel het meeste wennen hoor, om niet je verkeerde naam te zeggen. Na een tijdje went dat ook wel weer. Dan is het ineens heel raar om je eigen meisjesnaam voor iemand te moeten spellen bijvoorbeeld. Maar wel leuk he. We zijn ook nog steeds benieuwd naar de foto's!!!!

Hier verder alles in orde hoor, ben alleen ineens de afgelopen week 1kg aangekomen...oeps. Maar kan ook zijn omdat ik aardig heb zitten snoepen, zak m&m's, zakje met nootjes, enzo enzo. Dus ik ga deze week maar weer even wat gezonder leven haha.

Morgen de 20wk echo en daar heb ik echt mega veel zin in. Mn man moet nog ff kijken of hij wel mee kan, want zit die zit nog steeds in een cursus en morgen gaan ze wat belangrijke dingen bespreken. Maar anders zijn er genoeg die wel mee willen.

Kuzzz

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

volgens mij mag ik hier ook komen hangen.

Wat een hoop berichten op deze hangplek SUPER!!

Gisteren ben ik bij de gyneacoloog geweest en ga aan mijn 1e IUI behandeling beginnen.

Ik zit nu op mijn ongi te wachten kan elk moment gebeuren, maar als t MOET komen komt t niet!

Ik heb nu ook alle hormonen in huis dus nog even afwachten.

Verder ben ik druk met t organiseren van de 9e verjaardag van Demi mijn dochter kinderfeestje, trakteren op school en n bbq voor familie en vrienden.

Hopelijk kan ik jullie snel iets laten weten over t verloop van de behandeling.

Groetjes,

Grace

Geplaatst

Hoi Grace,

Welkom hier op de iui hangplek.

Het is altijd zo he, kan je eingelijk beginnen met de iui....zit je op de ongi te wachten. Dat is altijd zo, nu moet je snel ongi worden en komt het niet hahaha.

Is het bij jullie ook een oorzaak gevonden waarom het niet lukt??? Aangezien je wel al een dochter hebt.

Sterkte met de behandeling.

Geplaatst

hai grace,

je mag hier zeker komen hangen!! welkom. zoals tam zegt, die ongi blijft dan ineens veel te lang weg als je erop zit te wachten. had ik ook voor we mochten beginnen.

er wordt hier in ieder geval aardig wat getikt op dit stukje forum, dus je zal de komende tijd veel te lezen hebben, hahaha!!

er komen steeds meer meiden hier hangen, lekker druk!

tam, je zit bijna op de helft meis!!!! echt super!

hier gaat alles wel goed, morgen eerste keer vk. ben benieuwd. heb ook gelijk al iets te vragen, want mijn kamergenootje (op 't werk) heeft een zoontje met de vijfde ziekte. had er nog nooit van gehoord, maar is één van de kinderziektes als waterpokken, mazelen, roodvonk enz. is niet heel erg besmettelijk, maar als je het niet als kind hebt gehad en je wordt ziek als je zwanger bent geeft het een wat verhoogd risico op een miskraam of doodgeboren kindje. fijnnnnnnn. zit nu dus op een andere plek, tot zij niet meer besmettelijk is, terwijl wij allebei misschien wel gewoon antistoffen in ons bloed hebben. dus morgen even vragen of ze willen prikken. pfffff, alsof mexicaanse griep niet genoeg is om je zorgen om te maken :wink:

maar goed, ga me er niet druk om maken. de kans dat ik die vijfde ziekte krijg is erg klein, maar had echt ff zoiets van: hallo, mag ik nu alsjeblieft ook ff rust en gewoon genieten ipv me steeds zorgen maken!

maar zolang ze me niet likt of kust valt 't allemaal wel mee, hahaha!!

hoest met de andere meiden?!

Geplaatst

Jaja Melis, morgen zit ik officieel op de helft. Gaat dan echt ineens heel snel kan ik je vertellen. Jij morgen dan op de 14wk!!! Je loopt precies 6 wk op mij achter, wel grappig.

Ik vond de vk niet echt veel aan hoor. Leuk om kennis te maken en even luisteren naar het hartje :D. En natuurlijk het standaard vragen uurtje wat je waarschijnlijk ook al in het zh hebt gehad, van rook je, drink je, weet je wat je mag eten en wat niet bla bla bla. Verder stelt het niet veel voor.

Maar ik zou het zeker vragen voor die kinderziekte, ik heb er nog nooit van gehoord. Ik geloof dat ik vroeger alles al heb gehad en anders heb ik er wel een inenting tegen gehad voor de vakantie haha. Kan geloof ik nu naar elk land ter wereld na al die spuiten van de afgelopen jaren.

Nou die Mexicaanse griep....van het weekend was er een groot festival in Belgie, daar is een collega van mij geweest alle 4 de dagen. Hoorde ik gisteren dat er iemand is geweest met de Mexicaanse griep.....help :S. Hoop dat hij maar niet ziek wordt!!!

Geplaatst

ja dat was rock werchter inderdaad. een vriend van ons is geweest, dus die is even tijdelijk niet welkom, hahaha!! was eerst de bedoeling dat wij ook zouden gaan, maar goed, daar kwam "iets" tussendoor :wink:

vijfde ziekte enten ze vaak niet voor in, omdat je besmettelijk bent voor je ziek wordt. maar ik heb alles gehad wat je maa kon krijgen als kind, zeker als het iets met vlekjes of uitslag was, dus denk dat de kans heel groot is dat ik er ook antistoffen tegen heb.

het heeft ook geen zin om je er druk om te maken. mexicaanse griep, q-koorts, vijfde ziekte, bacterie hier, infectie daar. pas op voor dit en dat, zus en zo. kan wel in een plastic bubble gaan leven de komende maanden, maar alles voorkomen kan je toch niet.

de kans dat alles goed gaat is toch nog steeds het grootst en daar hou ik me maar aan vast.

dacht al dat het zoiets zou zijn, de intake bij de vk. maar goed, de eerste keer is toch altijd vreemd. lijkt me wel gek om 't hartje nu te horen, hebben we tot nu toe niet gehoord, alleen maar gezien. en verder zal ik ws met een half uur weer buiten staan...

gaat hard he meis, merk dat de laatste weken ook wel. zeker nu 't buikje gaat groeien. precies zes weken inderdaad, grappig he?!

Geplaatst

Grace welkom hier. Klets lekker mee!

Wens je heel veel succes met je 1e IUI behandeling.

Tammy; ik heb geen hoop dat ik nog zwanger kan zijn.Ik hou het nu maar op "cyclus in de war"..

Heb absoluut geen symptomen,en de test van maandagmorgen was nog negatief.

Ik ga vrijdag bellen met het ziekenhuis,denk dat ik maandag langs moet komen. En dat in mijn rustmaand pff.

Jij heel veel fun morgen bij de 20 weken echo..dan kunnen ze in principe vertellen wat het geslacht is toch?

Bride to be; je bent terug! gezellig...!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik heb maar eens ingelogd...en dan zie ik jullie berichtjes en de tranen schieten in mijn ogen.

Owww zooo lief!

Ik wil jullie daarom ook heel erg bedanken voor jullie steun. Wil bijna zeggen dat ik van jullie hou hahahahaha

Weetje, het is ook heel klote! We hebben er nu nog moeite mee. Ik ben ook lekker thuis gebleven en heb mij in de ziektewet gegooid.

Vrijdag moet ik nog naar het ziekenhuis voor een echo. Mijn 1e echo wordt nu een echo om te kijken of alle stolsels weg zijn. Dat vind ik wel vervelend en confronterend maar goed....even doorbijten!

Daarna heb ik gelijk een gesprek met een vervangende gyn. En eigenlijk gaan ze pas beginnen met medicatie bij IUI nummer 4. Maar ik ga proberen om te starten met medicatie bij IUI nummer 3.

Jullie zijn meer bekend met medicatie. Willen jullie mij vertellen welke medicatie jullie gebruiken en waar wat voor dient?

We kunnen niet wachten tot de volgende behandeling !!!! Liefst wil ik gelijk verder maar we hebben verplicht een rustmaand, daar baal ik wel van. Maar misschien wel even beter hoor.....

Grace, welkom op het forum! Je eerste IUI behandeling...spannend.

Pam, wat raar zeg! Ik denk inderdaad ook dat je cyclus in de war is. Vrijdag moet je contacten met het ziekenhuis toch?

Tam, je 20 weken!! Je buikkie ziet er leuk uit op hyves.....Wanneer heb je je echo? Wilde je nog weten wat het wordt?

Melissa, het groen zien wordt minder? Jeetje je bent inderdaad alleen maar bezig om je over van alles en nog wat druk te maken. Heb je nog wel tijd om te genieten?

Ik heb even alles snel gelezen dus als ik over je heen heb gelezen, sorry!!!

Owja, Tam en Kam....ik wil jullie uit het diepste van mijn hart bedanken voor jullie berichtjes buiten het forum om. Zoooooo schattig!!!!!!

Nou meiden, ik hou jullie in de gaten!

Heel veel liefs en een dikke knuffel

Sil

Geplaatst

Hoi Tammy,

nee ze hebben niet echt iets kunnen vinden bij ons het zaad was wel van iets mindere kwaliteit, maar niet zorgwekkend. Ik heb 2,5 week geleden HSG gehad en bij mijn dochter ben ik toen toch natuurlijk zwanger geworden na HSG. Ik heb nu inmiddels een andere partner en na 3 jaar klussen wilde ze ons toch wel een handje helpen.

Spannend morgen je 20 wk echo, willen jullie ook weten welk geslacht het gaat worden?

Sil... HEEL VEEL STERKTE!!

Geplaatst

Ohhh Sil, gelukkig gaat het alweer wat beter met je. En je kijkt ook alweer goed naar de toekomst. Maar goed mss dat het zh nu even een rust maand heeft, kunnen jullie ook weer even alles op een rijtje zetten. Anders ga je meteen weer over op de volgende ronde zonder dat jet het echt hebt kunnen verwerken. Heerlijk hoor, gewoon lekker thuis blijven en vooral niet gaan werken als je daar nog geen behoefte aan hebt.

Madegra: hopelijk is na de HSG nu ook weer alles in orde. Laten we het maar hopen.

Melis: veel succes en plezier bij de vk!!!!! Geniet lekke van het luisteren naar het hardje, dat is bijna net zo leuk als een echo haha.

Nou ik zit nu ff mn tijd vol te tikken haha. Mn man is nu even met hondje naar buiten en dan gaan we zo weg naar het zh. Hebben om 0845 de afspraak, ben echt zo benieuwd hoe het gaat met de beeb.

We zouden nu kunnen zien wat het gaat worden...maar dat zien we pas aan het einde van het jaar. Ik wil het niet weten en mn man wel, maar die weet al dat hij zn mond niet kan houden. Dus wil hij het ook maar niet weten. Anders was nog de keuze, wij wel en de rest niet...maar ook dat gaan we niet volhouden. Dus als het goed is gaan we pas eind november zien wat het geworden is haha.

Ja mn buikje gaat nu echt groeien hoor, Melis bij jou ook toch al??? als dat zo is, ga maar alvast shoppen, want dan gaat het echt snel. Dus eigen kleding weg en positiekleding de kast in.

Nou jullie zien mij zo nog wel even verschijnen, als ik weer terug ben.

Kuzzzz

Geplaatst

goedemorgen! was druk aan 't werk, ook weer voor 't eerst in weken geloof ik.

sil, goed dat jullie alweer naar de volgende behandeling kijken. wij moesten toen ook een maand rust houden en de eerste gewone menstruatie afwachten. dat is op zich heel rot, maar wel erg goed voor je lichaam. kan de boel weer tot rust komen, zeg maar.

de tweede keer moesten we drie maanden ons koest houden, omdat er ook nog een kijkoperatie aan zat te komen. en aangezien ze dan de boel daarbinnen opblazen met gas (heel fijn), mag je niet zwanger zijn. maar toen hebben we sowieso zelf een half jaartje rustig aan gedaan.

die echo is echt kl*te he?! heel confronterend inderdaad, tegen mij zeiden ze toen dat het er allemaal heel mooi uitzag en dat m'n lijf het erg goed had gedaan (het opruimen dus). nou, daar dachten wij wel ff anders over, heb me zo rot gevoeld. maar het moet en eigenlijk is het ook wel goed voor het verwerkingsproces (ja sorry, hulpverlener he...). het zal nog wel ff een rauw randje blijven, meis. ik denk aan je en een dikke kus!

tam, ben erg benieuwd hoe jullie het hebben gehad vanochtend!! en of de echoscopist zich niet stiekem verluld heeft, hahahaha!!! zag de foto van je buik hier op 't forum al langskomen, je bent aardig aant groeien inderdaad, hahaha! niemand meer die denkt dat je gewoon dikker bent, hihi.

heb vandaag voor 't eerst mn zwangere tent aan, zit heerlijk die broek, maar volgens mij houden ze ook rekening met een flinke groei op de achterkant, heb echt megaveel ruimte rond m'n reet (das ook voor 't eerst :wink:). zaterdag maar ff goed shoppen voor meer broeken en rokjes en tuniekjes en en en en en en en!

vanmiddag om kwart over drie moeten we bij de vk zijn, zal daarna nog wel ff inchecken...

Geplaatst

17 keer Decapeptyl spuiten;

10 Gonal-F injecties;

1 Pregnylprik;

2 weken lang 2x daags Progesteronbolletjes;

3 maal daags tarwekiemolietabletten

Dagelijks "zwangervitaminen";

Tig bakken thee;

Warme sokken ipv hippe slippers;

Een flinke dosis positiviteit;

Een nog grotere portie hoop...

En het resultaat; een negatieve test, en een teleurstelling rijker...

:icon_pale:

(Sorry voor het ego-bericht)

Geplaatst

Ohhh Kammie, wat jammer nu. Weer een poging voorbij en een terleurstelling rijker. Wat enorm balen!!!! Nu voor jou ook een maandje rust dacht ik, mss maar goed ook even. Eerst even je lichaam wat rust gunnen, maar toch veel sterkte nu.

Hele dikke knuf van mij.

O ja, natuurlijk geen echo bericht, je weet het niks is hier te gek om te tikken. Gewoon je hart luchten is het beste.

Nou sorry Kammie en Sil, toch even over mn 20wk echo.....

We hebben een heerlijk eigewijs kind! Ja nu al, het lag heerlijk rond te spartelen alleen wel met de rug naar ons toe. Waardoor ze niet goed het hartje hebben kunnen controleren. Wel goed te zien de 4 hartkamers en de kleppen, maar niet de aorta. Dus heel erg spijtig voor mij weer....heb volgende week dinsdag om 1600 nog een keer een afsraak om toch nog even alles te gaan checken. Ook kon ze het gezicht niet echt duidelijk in beeld krijgen, dus daar gaan ze dan ook nog een keer goed naar kijken. Verder was er niks raars te zien. Gelukkig, we hebben heerlijk genoten en we weten nog steeds niet wat het gaat worden....zij heeft het wel al kunnen zien. Maar niks gezegd.

Nou ladies, sterkte allemaal weer!!!!

Kuzzz

Geplaatst

Sil; hoop dat het een beetje beter met je gaat nu. Weet nog steeds niet goed wat ik moet zeggen meid..

Krijg er helemaal kippenvel van. Nogmaals dikke knuffel.

Oh Kammie! Je hebt al getest. Heel erg balen dat het niet is gelukt meid,het is zeker geen ego berichtje! je hebt er veel voor gedaan als ik je lijstje zie. Op naar de volgende poging.(klinkt afgezaagd,maar we moeten het positieve er maar van in zien).toch?

Tammy; heerlijk dat alles goed is met jullie beeb! Vind het knap dat jullie het geslacht tot het laatste bewaren (ook voor jullie). tegenwoordig hoor je alleen maar dat ze het wel weten,en sommigen vertellen al tegen iedereen dat ze een jongen of meisje krijgen.

Morgen bellen met het ziekenhuis..Zal mij benieuwen wat ze zeggen.,mijn eigen gyn heeft vakantie hoorde ik van een goede vriendin,dus baal wel dat ik dat niet bij hem terrecht kan.Maarja,tis niet anders.

Hopelijk kan ik maandag langskomen.,om dan mijn ongi op te wekken.

liefs Pam

Geplaatst

hey

Kammie wat jammer zeg flinke domper weer!!!!! sterkte!

Sil wat goed dat je alweer met de volgende behandeling bezig bent,knap hoor!!ook jij heel veel sterkte en lekker uitrusten he.....

Ik heb helemaal geen foto`s van onze bruiloft op mijn eigen comp. staan dus ik kan ook geen fotos laten zien......maar dat komt nog wel.

ik heb ook de naam van mijn man dat is inderdaad heel erg wennen maar het heeft ook wel iets heel speciaals vind ik!!!!!

Vandaag 1e fm gehad we hebben deze x 2 eitjes aan iedere kant 1tje en maandag is waarschijnlijk de iui.

Groetjes

Geplaatst

Ohh Pammie: spannend hoor. Maar mss zegt deze gyn wel meteen dat je langs mag komen voor een bloedonderzoek of echo. Je weet niet hoe deze gyn erover denkt. Hopelijk heb je nog voor het weekend duidelijkheid.

Jammer hoor, bride...maar goed. Hoe lang moet je ongeveer wachten op je album? Dat is dan weer zooooo leuk om die te krijgen, leef je de dag weer helemaal opnieuw. Het is idd de mooiste dag van je leven...tot nu toe. Want ze zeggen dat de geboorte van je kind nog vele malen mooier is. Hopelijk mag je dat ook snel mee maken. Maandag al de iui, spannend hoor, hopelijk een mooi huwelijkscadeautje nog.

Kammie: gaat het alweer een beetje na de terleurstelling??? Gisteren al lekker een flesje wijn open getrokken? Nu even een maandje geen spuiten, zh en onderzoeken. Mss wel even lekker om je zelf en lichaam rust te geven.

Melis: hoe is het bij jou??? Hoe was het met bij de vk?

Sil: met jou ook weer beetje beter?

Kuzzz

Geplaatst

goedemorgen,

had gisteren al een bericht getikt, maar de boel haperde weer 's. geen idee hoe dat komt, maar bericht weer niet geplaatst. en ik was zo moe, dat ik gewoon lekker sjago in bed ben gaan liggen.

kam, zeker geen egobericht, gewoon enorm kl*te! logisch dat je baalt en dat moet je hier juist kwijt kunnen.

pam, succes vandaag! hoop echt dat er nu 's een keer duidelijk gaat worden wat er aan de hand is.

bride: jammer dat je nog geen foto's hebt, maar het is echt zo leuk om je album straks in handen te krijgen! en succes met de iui, twee eitjes is twee keer zoveel kans!!

tam, wat een eigenwijs kind hebben jullie!! mag je vandeweek gewoon weer, maar wel goed dat ze alles helemaal tot in de puntjes nakijken (zo hoort 't ook).

gisteren is hier alles goed gegaan. het hartje gehoord (echt geweldig!!!), veel vragen beantwoord en bloeddruk opgemeten. weegschaal was wat minder vriendelijk, maar met kleding en laarzen aan, mocht ik er twee kilo aftrekken (alleen deed zij dat niet, dus nu staat er 71 kilo op m'n kaart, oh well). en ik dacht dat ik gek was, maar m'n baarmoeder zit echt al vrij hoog, niet zo ver onder m'n navel. dat verklaart de belly (zijn dus geen darmen en maag die de boel opblazen, wat ik dus eerst dacht). heb al een bescheiden buikje nu, gaat ineens heel hard. mensen zijn ook echt verbaasd als ik zeg dat dit ons eerste kindje is en dat ik nog maar veertien weken ben. maar als ik de buiken hier zo 's langs zie komen, dan valt 't volgens mij best mee, maar goed.

ik ga lekker douchen, heb een lui dagje vandaag en zit nog heerlijk in m'n peejay's!

Geplaatst

Oh mai! Je moest mijn buik eens zien.

Er zijn vrouwen die er trots op zouden zijn als ze met 6 maand zo'n buik hadden. Ik heb vandaag wel een accentuerend shirt aan, maar dan nog.

Gelukkig ben ik dus niet de enige!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Ja ja Melis het is ook zo erg dat het kind nu al eigenwijs is....hopelijk alleen in de buik zo en niet straks ook nog. Maar goed dat zien we wel. Volgende week gewoon lekker nog een keer kijken, samen met de oma's haha.

Jaja, je buik gaat echt ineens heel hard als die eenmaal begint te groeien.

Die weegschaal is altijd minder ja, weet het. En de kilo's komen er dan ook nog alleen maar bij..heel raar om te zien dat je ineens blij bent als je aankomt.

Je buik is echt afhankelijk van de kleding die je aan hebt. Lijkt soms echt of mn buik ineens heel groot is en dan weer kleiner. Maar wel leuk dat mensen het nu gaan zien.

Leuk he dat je het hartje ineens kan horen, wij hebben het alleen gehoord toen we de allereeste echo hadden, daarna niet meer.

Pammie: hoe is het afgelopen bij je?

Geplaatst

Vandaag contact gehad met het ziekenhuis,Maar vond het eerlijk gezegd een beetje raar hoe ik behandeld werd.

Het meisje aan de telefoon kon me al vertellen dat ik 100% niet zwanger ben (tja fijn,daar heb ik nogal wat aan),dus moest ik maar naar mijn eigen huisarts om daar mijn urine in te leveren.! What the..****.. Bij mijn eigen huisarts? Terwijl ik bij de gyn loop.!

Hallo,ik ben in behandeling bij jullie,en heb zo lang in onzekerheid gezeten,ik vind gewoon dat jullie als ziekenhuis iets voor me moeten doen. Hele tijd van hot naar her worden gestuurd,en met de mededeling : bel volgende week maar terug (vorige week vrijdag).

Was ze met me eens. Dus nu maandag naar het ziekenhuis om urine in te leveren,dat wordt helemaal gecheckt,daarna wordt ik gebeld voor de uitslag,en dan kan ik bij de apotheek een middel op halen voor het opwekken van mijn ongi.

"want bloedtesten deden ze niet zomaar"..Niet zomaar?? Echt,ik vond het vrij teleurstellend!!!!

Geen echo of wat dan ook. Ik zei nog dat mijn cyclus nu compleet in de war is,maar ik zelf ook. Weet totaal niet of ik nu wel of niet ongi ben geweest.

Als ik mijn "opwekkende" menstruatie heb gehad,moet ik eerst weer normaal ongesteld worden,voordat ik mag beginnen met de behandelingen. Tja,dat lijkt me nogal logisch.

Heb ik effe een rustmaand,krijg ik dit!!!!!!!!!!!!! Baal er enorm van.

Maar goed,.wachten tot maandag,en hopelijk zo snel mogelijk ongesteld,(niet blij mee,dat het opgewekt moet worden),voel me nu echt zo'n proefkonijn. Hiervoor al die hormonen,en nu ook nog ongi opwekken pfff. Niet gezond lijkt me maarja.

Melissa; wat fijn dat alles goed is met je beeb!..

bride to be; al 2 eitjes,dat klinkt goed. Als je maandag je iui hebt,heel veel succes meid!!

xPam

Geplaatst

Pammie; dat "middel" om ongesteldheid om te wekken; kan jij beter niet doen zolang je niet weet waarom je niet ongesteld wordt. Ik wil nu echt niet de betweter zijn, maar zolang jij niet met minimaal 100 procent (of meer) zeker weet dat jij niet zwanger bent.... Mijn miskraam destijds is naar alle waarschijnlijkheid veroorzaakt door die medicijnen (Primolut). Ik kon namelijk niet zwanger zijn, en heb die tabletten ingenomen om te starten met IUI. Ik bleek toch zwanger, wat eigenlijk niet kon. Maar het ging mis...

Laat je niet afschepen. "Eis" echt een bloedtest!

Liefs,

Kammie

Geplaatst

Kammie; nu weet ik het helemaal niet meer! Kunnen ze met urine niet alles checken? Of doen ze alleen daar nog een zwangerschapstestje?

Schrik best van je verhaaltje. Wist niet dat je daarom een miskraam hebt gehad. Heftig zeg.

Ik kan natuurlijk maandagmorgen bij mijn eigen Huisarts laten bloedprikken,want ik kon elk moment van de dag namelijk mijn urine brengen naar het lab in het ziekenhuis.

Pff.lastig dit.

Geplaatst

Pammie; ik ben natuurlijk geen deskundige en wil je ook helemaal niet ongerust maken. Met de urinetest, wordt getest op HCG, net als de thuistest dus. Ik vind het echt de grootste klinklare onzin dat ze niet "zomaar" bloed testen. Het is echt een heel kleine moeite en geeft wel duidelijkheid. In mijn ziekenhuis doen ze zelfs een echo om mij gerust te stellen dat me niet kan overkomen wat ik eerder heb meegemaakt. Laat je niet afschepen!!

Liefs,

Kammie

Geplaatst

Ik begrijp je helemaal Kammie,ik vind het ook BELACHELIJK dat ze geen bloed af nemen.

Met de urine doen ze dus gewoon een zwangerschapstest,en dat is het. Daar moet ik maar vanuit gaan dan.

Ik begrijp dat in elk ziekenhuis het weer anders gaat,.

Ik wacht maandag af. En ga gewoon bloedtest eisen!

Maar hoe is het met jou???

Geplaatst

man, pammie, wat laten ze je bungelen zeg, daar! ik snap daar echt geen hout van hoor. een echo is zo gedaan, net als een bloedtest.

ik zou, zoals kammie zegt, zeker geen medicijnen nemen voor je echt helemaal zeker weet dat je niet (of liefst wel) zwanger bent. bij ons zijn ze daar juist heel erg voorzichtig mee, alles wordt voor de zekerheid nagekeken. ligt ook wel een beetje aan welke arts we daar hebben, maar de kl**tzakken hebben we daar nu weten te weren. had meer met 't voorraject te maken. nu we op deze afdeling zaten is altijd alles helemaal nagekeken.

dus je moet zeker die test of die echo eisen, want urinetest heb je nu denk ik niet zoveel aan. sterkte meis!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden