Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sil; ik ben idd de enigste in de wachtweken dit keer. Hellup!.

Nee hoor geintje,het valt reuze mee,maar normaal zijn het er meer.,en heb je iets meer steun via het forum. Maar sleep me er wel doorheen,gaat lekker snel zo. Morgen alweer donderdag!

Ik hoop ook op zoveel goeds!. Mocht het niet baten,zit ik alweer op iui 5 (als ik sterk vooruit ga denken),en daar maak ik me weleens zorgen om..Hopelijk komt het niet zo ver als ivf,maarja,t is maar gewoon afwachten hé. Hopelijk kunnen jullie ook weer snel beginnnen! Dan zit je aan iui 3 toch,als ik het goed heb?

Wat goed dat jullie een babykamer kunnen overkopen,wij hebben hetzelfde gedaan hoor. Al een hele tijd terug (zaten nog niet eens in MMM,kun je nagaan),hebben wij een babykamer overgekocht van kennissen. Echt als nieuw,zag er nog super uit. Kleur white-wash.

Niet gedacht dat die kamer zoooo lang op zolder zou staan..Wordt wel een keer tijd dacht ik zo hihi.

Achteraf denk ik weleens : misschien zijn we iets té snel geweest met het kopen,maarja..wisten wij toen veel.

Melissa ik vind jou ook écht een mama van een jongentje!.Weet niet waarom,dat voorgevoel heb ik ook.,maarja van de andere kant; fabeltje: als je zwanger bent van een meisje,ben je misselijk,en zit je onder de puistjes. whahaha. Is mij altijd verteld. Moet zeggen dat de meeste van wie ik ken een meisje hebben,allemaal kostmisselijk zijn geweest..maarja,niet dat ik dat altijd geloof hoor. ;wink

Lijkt me best moeilijk al die namen gaan verzinnen. Wel of geen 2e naam?..Is ook voor iedereen persoonlijk.

Bij ons is het eigenlijk ook al rond. Lange achternaam=korte voornaam hihi.

Tot later meiden!

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pammie, merk je inmiddels al iets? Al merk je niets dan hoeft dat ook niets te zeggen. Ik merkte ook helemaal niets hoor! Zelfs niet toen ik een positieve test in mijn handen had. Dat was het enige herkenbare waaraan ik dacht...ik ben zwanger !!!!!!!

Ik wil ook wel weer beginnen. Wordt wel weer tijd heb te lang stil gezeten. Het is inderdaad IUI nr 3 maar het ziekenhuis ziet dat anders. Zij gaan weer tellen van voor af aan. Lekker handig voor de vergoeding van het ziekenfonds hahahahaha

Als je na 6 behandelingen niet zwanger bent gaan ze meestal over op IVF maar als je wel een keer zwanger bent geweest door IUI door ben binnen het gestelde termijn wel zwanger geraakt en daarmee sluiten ze deze ronde van 6x af. Het maakt dan niet uit of je zwangerschap is afgebroken door een miskraam.

Eigenlijk ook wel logisch want als je bij IUI nr 6 zwanger raakt, je bevalt een jaar later wil je een 2e kind....dan zou je gelijk naar IVF moeten gaan.

Ze doen dus 6 behandeling per zwangerschap. Ik heb nu dus weer recht op 3 IUI´s zonder hormonen en daarna misschien met hormonen.

Mijn gyn zei wel dat ze dit de juiste behandeling voor mij vondt en dat het zonder hormonen gaat (behalve de pregnyl) en dat wilt ze zou weer houden. Daarom mocht ik niet starten met hormoontjes.

Hmmm door jullie reactie´s denk ik toch dat ik die kamer ga houden. Ook al zei ik dat ik nooooooit van mijn leven voor mijn eerste kind iets tweedehands zou kopen. Maar ach ik heb nou al 2x in mijn leven gezegd dat ik iets noooooit in mijn leven zou doen en dat heb ik ook gedaan. Een 3x kan dan ook nog wel.

Ik wilde een foto vanuit mijnalbum.nl plaatsen van het kamertje maar de foto voldoet niet aan de eisen dus ik kan het niet plaatsen. Nou dan maar even de link zodat jullie het toch kunnen zien...

http://www.gardo.nl/catalogus/babykamer-elena-p-2080/

Ik ga weer eens aan de slag. Ik spreek jullie straks wel weer

X

Geplaatst

Sil: wat een leuke kamer. Als ik jou was zou ik hem echt 2de hands kopen hoor. Je weet wat ermee gebeurt is en waar het vandaan komt. Die kleine zal er echt niet minder om slapen hoor als het een 2de hands kamer is. En geloof me, die overige 1000 euro komt ook wel op hoor met baby spullen te kopen.

Pammie: je bent dit keer echt de enige die bezig is. Maar hopelijk krijg je snel versterking van Sil. Nog even volhouden en voor je het weet is het alweer maandag. Blijf echt voor je duimen!!!

Melis: ik vind jou ook wel een mama voor een stoer man. Geen idee waarom. Maar ja, het zegt niet zoveel natuurlijk. Jullie weten het al en hebben de grootste lol met zn 2en om iedereen.

Heb je mss een keer een foto ofzo hoe het met je buikje gaat??? Ben we nieuwschierig :)

Nou gisteren nog eens goed nagedacht en we hebben de namen!!!!! Eindelijk. Heeft wel even geduurd, maar we zijn eruit. Vanmorgen nog even met elkaar besproken en we zijn het eens met elkaar. Denken ook niet dat het namen zijn om mee gepest te worden en de afkorting kan ook geen kwaad.

Nu kunnen we ook de kaarten gaan bestellen en de tekst verzinnen. Ik heb al een gedichtje wat erop komt, dus alleen het formele moet er nog op. Het standaard verhaal van rusten tussen zo laat en zo laat en dat bla bla bla. Denk dat zaterdag wel een mooie dag is om dat allemaal af te ronden.

Geplaatst

Sil! Wat een mooi kamertje,Je zou gek zijn als je het niet doet!.

Net wat Tammy ook zegt; de andere dingen komen wel,en dat kost ook al genoeg.

Ik wist niet dat ze nu weer van vooraf aan beginnen,als je 1x zwanger bent geweest.,maar helaas niet mocht baten.

Jeetje,dan heb je nog wel effe! Het mooiste zou zijn dat je die hele miskraam niet had gehad,maar nu heb je wel weer 6 nieuwe kansen,en laten we hopen dat het bij de eerst volgende raak is!

Hmm,wat ik voel. Heb me dit keer maar eens voorgenomen met alles wat ik "voel" ik niet elke keer ga vergelijken met evt zwangerschap. Dat maakt me zo gek!!..En dit bevalt me heel goed.

Als ik het nu bekijk zijn die dagen zo ongelooflijk snel gegaan. Nog even,en t is 7 sept. Krijg wel de bibbers bij het denken aan die datum...hihi.

Toch raar hoor,nu leef je gewoon verder na de iui,en straks weer óf een teleurstelling,óf blijheid!..Al die teleurstellingen ook..bah!!

Tammy,wat goed,jullie zijn eruit gekomen wat betreft de namen! Leuk hoor. Valt het mee een kaart te zoeken? Hoor van veel mensen dat het zoooo moeilijk is. (zoveel keus,onvoorstelbaar).

Kammie; hoe is het bij jou?.

x

Geplaatst

Die datum blijft altijd weer een drama om naar toe te leven. Probeer het weekend er niet al te veel aan te denken en dat voor je het weet is het zondagavond/ maandagochtend en kan je testen. Zal het weekend nog extra hormonen jou kan op sturen. Hopelijk hebben we hier maandag dan een hele blije Pammie!!!

Tja kaartje uitzoeken is maar net hoe moeilijk je het zelf maakt. Ik had een aantal boeken bij de drukkerij gehaald en hier uit de nummers geschreven die ik mooi/ leuk vond. Daarna mn man de kaarten bekeken die ik had gekozen en ook door de boeken gebladerd. Na een uurtje waren we er dus uit. Wij hebben beetje dezelfde smaak, was ook al met de trouwkaarten. Dus voor ons geen drukke kaart, geen foto kaart ofzo en vooral er aan denken dat je ze niet ingewikkeld zijn om nog inelkaar te zetten. Sommige zitten nog veters of strikjes enzo, die moet je er zelf allemaal opzetten. En dat is echt een hele klus, hadden zoiets met de trouwkaart, ben toen 3 avonden bezig geweest.....is niet handig natuurlijk.

Morgen gaan we de kaarten bestellen, vanmorgen de tekst gemaakt. Kant en klaar in de tas om morgen aan de drukker te geven :) Dan nog wachten op de proefdruk.

Geplaatst

Volgens mij ben ik heeeeeeel erg !!! Ik weet al precies wat ik wil als ik zwanger ben mbt kamertje, namen, geboortekaartje, kinderwagen. Ohhh als ik er over na denk eigenlijk een beetje te gek voor woorden hahahhaa

Meiden, ik heb goed nieuws wat niets met zwangerschap te maken heeft. Ons huis wordt opgeleverd!!!!! Joehoe...ik heb nog geen officieel bericht ontvangen maar ik heb wel niet iemand van de woningbouw gesproken. Op maandag 12 oktober zal de sleuteloverdracht plaatsvinden. Volgende week of de week daarna moet ik officieel tekenen en 16 september hebben we een meetdag!

Het duurste hebben we al gekocht...dat is de vloer. Dus dat scheelt weer. Nieuwe eetkamer stoelen en onze douchekabine zijn ook al aangeschaft. Gisteren het bed besteld en die wordt over 4 weken geleverd. Rest van de meubels hebben wel. Ownee we moeten nog een linnenkast hebben.

Hmmm misschien mogen we dan toch gelijk de kinderkamer klaar zetten??? Ik ben er zo in staat voor hahahaha

Ik zit hier helemaal een beetje te stuiteren hihihi

Ow Pammie, ik ben blij dat je dagen snel zijn gegaan lekker hoor. En het is maar goed ook om niet overal bij stil te staan. Dat deed ik de 1ste keer wel en die behandeling was negatief. De 2e keer dacht ik ook nergens bij na en dat was raak. Ow ik zit zo in spanning om je!

Ik ga dit weekend de site in de gaten houden en als ik niks lees van jou dan zie ik maandag gewoon dat je een positieve test hebt gehad.

Liefs Sil

Geplaatst

Sil wat een geweldig nieuws, lekker jullie nieuwe huisje en dan ook nog dit jaar!!!!

Echt helemaal super.

Heerlijk al je nieuwe spulletjes kopen. Hoe kan je alleen nu een linnenkast vergeten, das toch het belangrijkste wat er is. Waar moet je anders je kleding/ schoenen laten....heerlijk hoor. Ben echt blij voor je dat je nu eingelijk je nieuwe huis hebt.

Voor Melis heeft het een goede uitwerking gehad het nieuwe huis haha. Hopelijk heeft dat bij jou ook.

Geplaatst

Sil,wat fijn,een nieuw huis lees ik! Gefeliciteerd meid.

Kun je je daar helemaal even op richten,lekker inrichten naar jullie eigen smaak..en idd wie weet.....het kinderkamertje wel haha!!!

Wanneer weet jij eigenlijk als het evt gelukt is met de rustmaand?

Nu ik de enigste ben die kan testen,.is het voor iedereen wel makkelijker om het bij te houden wie wie mag testen hihi...Ikke dus!

Maandag is mijn vrije dag...jullie horen snel meer.

Oh,en Tammy; als jullie kindje geboren is,zie ik graag het geboortjekaartje op Hyves! hihi.

Liefs

Geplaatst

Hey dames,

We zijn weer terug in het land en we hebben een super vakantie/honeymoon gehad 16 dagen lekker weg lekker met zn tweetjes.

Maar er is nou pas 1 maand voorbij dus we moeten nog een maand wachten voordat we met onze laatste iui kunnen beginnen,dat is wel jammer heb er wel zin in om der weer tegen aan te gaan.

deze maand wel spontaan ongi geworden dus dat is aan de ene kant wel goed!

Heb niet heel erg veel bij te lezen hier het is rustig geweest in de vakantie tijd.........................

Pammie heel veel succes meid ik duim voor je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

XXX

Geplaatst

Sil: wat geweldig dat je huisje opgeleverd word zeg!!! Kan me voorstellen dat je daar helemaal naar toeleeft!! Ik hoop voor jullie dat daar heel snel een baby-kamer mag komen te staan!!!

Pammie: Spannend!!! Ga je morgenvroeg testen??? Ben benieuwd... hoop op een positieve uitslag!! Ben hard voor je aan het duimen!!

Bridetobe: Heerlijk lekker 16 dagen voor jullie 2tjes!!Waar zijn jullie geweest??

Hoe is het met de andere dames???

Hier gaat alles zijn gangetje... baby-kamer is al behangen.. Mooie neutrale kleur... als we weten wat het gaat worden komt er nog een mooie band overheen... we hebben nog geen babyuitzet gekocht... wel al wat kleine dingetjes... 16 september eerste afspraak bij de VK en ook de 2de echo... kwaaltjes ook weinig last van.. paar dagen behoorlijk misselijk geweest maar denk dat dat een griepje was (kindertjes waren ook ziek) Verder alleen MOEEEE, ben blij dat ik om 8 uur sávonds al op bed lig en kan er echt met moeite uitkomen haha

Alicia

Geplaatst

OW PAMMIE !!!! spannend morgen...ik heb hier nog niks gelezen over een ongi :good1:

Ik kan niet wachten tot we wat weten....

Bride to Be, welkom terug!! Lekker nog even een maandje rust. Ik wilde het eerst helemaal niet maar ben toch blij dat ik een rustperiode had. Die heb ik zelfs nog een maand verlengd.

Vrijdag ben ik ongi geworden. Jammer dat het niet via het klussen is gelukt maar superblij dat we weer gaan beginnen. Morgen even het ziekenhuis bellen voor de eerste echo!

Alicia, lekker hoor dat je al aan de slag bent met het kamertje. Hoef je dat straks niet meer te doen als je een dikkere buik hebt. Lekker dat je niet veel kwaaltjes hebt en spannend dat je volgende week woensdag naar de VK moet.

Hoe is het met de andere dames?

Liefs Sil

Geplaatst

Pammie: spanned morgen is de dag der dagen, je bent als eerste om te testen na de zomerstop. Hopelijk begin je goed met een positeive test. Blijf voor je duimen!!!!

Bride: gelukkig goed vakantie gehad, waar zijn jullie geweest????

Jammer dat je nog een maand moet wachten, maar wel positief dat je ongi bent geworden.

Sil: voor jou gaat het circus weer beginnen, duimen voor goede resultaten.

Hier alles rustig hoor, redelijk rustig weekend gehad, klein beetje gewerkt maar was goed te doen. Morgen weer nieuwe week.....en nog maar 2 weekjes en lekker weekje vrij, kan er echt niet op wachten.

Geplaatst

Tammy, heerlijk nog maar 2 weekjes werken. Dan lekker 4 maanden vrij. Of heb je nog langer verlof genomen door je vakantiedagen in te zetten?

Pammie, je zal het vast wel al weten als je dit leest. Maar heeeeeeeel veel succes vandaag! Hopelijk ben je aan het juichen.....

Hier niet veel bijzonders. Heerlijk weekend gehad. Zaterdag naar de musical van Ciske de Rat geweest en gisteren naar het circuit in Zandvoort. Was leuk. Probeer nu het ziekenhuis te bellen maar ik sta in de wacht.....

Nou lieffies tot straks

Sil

Geplaatst

Hoi Sil, helaas voor mij niet nog maar 2wk werken....over 2 wk heb ik een weekje vrij. Daarna moet ik nog 3wk werken en dan gaat mn verlof in....dus helaas nog 5wk werken voor mij, snif.

Pammie: je houdt ons wel in spanning.....

Klinkt goed hoor Sil je weekend, beter als die van mij haha. Zondag alleen al de hele dag bezig geweest met schoonmaken, want mn man is aan het helpen in mn moeders nieuwe huis. Zij heeft ons toen ook 3wk 6dg in de week geholpen, dus tja iemand moet daar nu ook klussen...dus doe ik beetje het hele huishouden. Maar wel weer leuke was gisteren gehad...met beeb things.

Pammie: ik houd het forum in de gaten hoor.....

Geplaatst

pammie, ik denk aan je meis!! hoop echt zo op goed nieuws, zou een lekker begin van 't najaar zijn!

pffff, ben ff een paar dagen niet geweest en mis gelijk weer een aantal zaken. heb ook echt geen overzicht meer, begin nu echt warrig te worden. liep gisteren als een kip zonder kop door 't huis, vergat steeds wat ik ook alweer aan 't doen was. heel handig als er een cake in de over staat, maar gelukkig niks verbrand (en hij smaakte heerlijk!).

sil, wat een geweldig nieuws!! lekker uitkijken naar je huisje, inrichten en klussen. vermoeiend, maar oh zo leuk!

bride, welkom terug. ben ook wel benieuwd waar jullie geweest zijn. en op naar de volgende poging, spannend!!

oooh, nog vier weekjes en dan gaan wij ook lekker een weekje weg. daarna nog zeven weken werken en dan verlof. zo in stukjes gehakt is 't goed te overzien....

heb nu echt geen zin, m'n bed is zo lekker 's ochtends. kom er bijna niet meer uit, kost me echt al m'n wilskracht om die benen uit bed te zwiepen, pfffff. van 't weekend alle verf in huis gehaald en de kamer grotendeels leeg gemaakt. nu nog een plek vinden voor de kattenbak (waar de hond niet bij kan, zal ff niet benoemen wat ie doet met de inhoud) en dan komend weekend lekker verven!!!

nu maar weer ff proberen te concentreren op m'n werk, tot snel meiden!!

Geplaatst

Melis: weet precied hoe je je voelt hoor. Heb af en toe ook van die dagen dat ik zonder kop door het huis loop. Loop ik naar boven, ben ik daar heb ik gewoon totaal geen idee meer wat ik ging doen. Of mn man vraagt wel eens wat ik aan het doen ben, nadat ik 6x heen en weer ben gelopen....en dan weet ik het ook weer niet.

Geplaatst

Hej meisjes,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen. NEGATIEF!.

Nog geen ongi,maar vanmorgen testje gedaan,maar helaas. Heb niet echt last van een grote teleurstelling,maar jammer vind het natuurlijk wel.

Nu maar wachten op de ongi.

Sil; je bent ongi geworden. Nu kun je door de met de behandelingen!!.

Hopelijk is een afspr maken nu wel gelukt?

Melissa; het wordt nu ook steeds kouder hé,en dan is je bedje zoooo lekker warm.! Nog even en je gaat heerlijk weg,en wat is dan nog maar 7 weken werken,meis..dat is zo snel voorbij!!!!

Ik en m'n lief hebben lekker vrij vandaag,gaan er maar eens een leuke dag van maken. Wat moeten we anders?..

X

Geplaatst

Jeetje Pammie.....lekker K*T !!!! Ik had het zo gehoopt voor jullie. Laat die rooie duivels nu maar komen dan. Ga je gelijk weer starten?

Ga er vandaag een leuke dag van maken.

Ja de afspraak is bij mij nu wel gelukt. Morgen mag ik weer naar de eerste echo toe!

AHHHH heb der zin in!

XXX

Geplaatst

Pammie: echt balen natuurlijk. Nu wachten op de rode duivels. Gelukkig een niet al te grote terleurstelling, maar blijft gewoon k*t een negatieve test.

Geniet lekker van jullie extra dagje samen en lekker wat leuks doen. Wat ga je doen??? :-P

Sil: morgen al meteen voor de eerste echo. Gelukkig ben je erg positief erover. Hopelijk voor jou dan een mooi resultaat volgende maand.

Geplaatst

pammie, wat kl*te!! gelukkig blijft de grote teleurstelling uit (je gaat er aan "wennen" he...), maar het blijft altijd heel erg jammer! maak er een leuke dag van vandaag, dat hebben jullie wel weer verdiend.

sil, succes met de echo morgen, de frisse start van een nieuwe poging!!

tam, ja word af en toe gek van mezelf, maar ach. het gaat tot nu toe nog goed, ben nog niet vergeten m'n auto op de handrem te zetten of zo :wink:

hoort erbij he, ben nu net zo warrig als m'n man!

zag net dat er om een foto is gevraagd, zal 's ff kijken wat ik kan doen vanavond... (als ik 't niet vergeet, hahaha!)

Geplaatst

Thanks voor de berichtjes iedereen.!

Melissa; het is idd zo,je 'went' er gewoon aan. Iedere keer die teleurstelling weer. Ik heb zooo veel testen gedaan sinds de MMM,dat ik gewoon niet anders weet dat er maar één streepje staat. :eek:

Weet echt niet hoe t is,als je een positieve test hebt, jullie hebben dat allemaal al gehad,...

In m'n achterhoofd had ik stiekem wel een klein beetje hoop,puur door de 3 eitjes,en 2x puregon door spuiten.

Maarja,het is niet anders.

Ik ga wel door met poging 5. Kan wel effe stoppen nu,maar voor mijn gevoel is dat een beetje verloren tijd. Kan niet echt uitleggen hoe ik dat bedoel..Hoe eerder,hoe beter natuurlijk,maar in IUI is mijn vertrouwen wel weg eerlijk gezegd.

Vanmiddag even de stad in geweest,het zonnetje scheen.Heerlijk!.

Zie je weer allemaal moeders lopen met kindjes,of dikke buiken. AAAARGH...Goed,die confrontatie heb je overal en zo vaak,dat ik er nu wel mee om kan gaan..al blijft het lastig. Dat herkennen jullie natuurlijk allemaal!

Manlief vind die confrontaties nooit zo erg,soms snap ik dat niet. Mannen voelen toch ook wat?..Hij zegt dat het zo af en toe wel knaagt,maar vrouwen er heel anders mee om gaan.

Naja,genoeg geluld.

Sil; morgen veel succes! hopelijk een goede FM,veel eitjes,en snel je IUI! Zit je weer snel op het wachtbankje!

Tot snellos

Geplaatst

ha,

Aaaahhhh Pammie wat kl*te zeg!!!!!Op na poging 5 hopelijk dan meer geluk. Heb je alle 4 de pogingen dezelfde behandeling gehad? met clomid of met spuiten of is het nou anders?

En ik herken het ook Pammie,overal die confrontatie,had ik ook op vakantie veel last van.....

Sil heel veel succes morge,hopelijk gunstig nieuws.............

Wij zijn tijdens onze Honeymoon een week na Las Vegas geweest en een week na L.A.We hebben hartstikke leuke dingen gedaan,met de helikopter na de grand canyon,met machinegeweren geschoten(heel gaaf),gegokt natuurlijk,Hollywood en beverly hills geweest,na Disney en Universal studio`s geweest en geshopt natuurlijk en nog veel meer het was wel echt een doe vakantie maar toch ook heel relaxt!

Volgens mij heb ik nou wel nog steeds last van een jetlag,hahah!dus ga nou lekker kappen en lekker met mijn man:TVsurf:.

Groetjes Men

Geplaatst

Men,naar Las Vegas en L.A!. Das vast en zeker een super honeymoon geweest.! En nu weer fijn in ons kikkerlandje...haha,wennen!

Ik heb alle 4 behandelingen hetzelfde gehad. Alle 4 mét hormonen. En nu de 5e weer. Ik wacht weer af,lastig is wel dat mijn cyclus schommelt tussen de 29 en 33 dagen. Dus altijd maar weer afwachten wanneer mijn ongi komt. (en laat ie nou maar komen!).

Wanneer begin jij weer? met de behandelingen?

Geplaatst

Bride: klinkt helemaal goed hoor je honeymoon. Jullie zullen echt een geweldige tijd hebben gehad. Nu helaas weer terug in ons kleine kikkerlandje. Tja jetlag....daar kunnen sommigen nog wel even last van houden haha.

Pammie: gelukkig heb je weer de moed gevonden om door te gaan. Blijf zo voor je duimen dat het ooit een keer gaat lukken. Als je ineens een positieve test in je handen hebt weet je echt niet waar je het moet gaan zoeken en dan doe je nog meer testen hoor. Geloof me. Heb er in totaal 3 gedaan en 2 ervan bewaart, en ongeveer tot de eerste echo bijna elke dag ernaar gekeken of het echt waar was. Dus als je volgende keer test zorg dat de winkels open zijn, kan je meteen een aantal reserves gaan halen haha.

En die confrontatie, die zal nooit weggaan helaas. Sommigen doen er soms ook zo makkelijk over, vooral mannen. Die hebben een heel ander gevoelens systeem als een vrouw. Ze zeggen niet voor niks, mannen komen van mars en vrouwen van venus.

Geplaatst

Hallo meiden!

Hier ben ik ook weer eens. Ik kijk nog wel regelmatig op het forum, maar heb niet altijd zin om ook te reageren. Thuis met de laptop gaat dat sowieso heel moeizaam omdat de cursor spontaan verspringt en ik dan ineens ergens zit te typen waar ik niet was, of ineens hele berichten kwijt ben. En soms ben ik ook niet echt in de forumstemming, weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen...

Om te beginnen, Pammie; verdorie!! Ik had zo'n goeie hoop voor je, idd ook omdat er meerdere follikels waren. Ga je nu wel ook acupunctuur doen?

Sil; hoe was het vandaag bij de FM???

Melissa; Net zo warrig als je man?? Heeft hij ook last van zwangerschapsdementie dan ;-)??

Men; je honeymoon klinkt zeker goed zeg! Klinkt lekker hè, om te zeggen mijn MAN?

Tammy; die 3d-foto's zijn echt duidelijk zeg! Die moet je zelf betalen toch?

Nog ff wat algemene dingen;

Over confrontatie... Ik geloof niet dat ik het bij dit topic al geschreven heb, maar ik heb een heel dichtbij confrontatie. Mijn zusje is zwanger. Ik heb het inmiddels anderhalve week geleden gehoord en was er helemaal stuk van. Het is mijn jongere zusje, en ze heeft nogal een roerig relatieleven achter de rug om het zo maar even netjes te zeggen. Ook deze vriend heeft ze nog niet zo gek lang. Toen ze vertelde dat ze zwanger is was dat een klap in mijn gezicht. Inmiddels heb ik me wat dat betreft wel herpakt en kan ik nu oprecht geïnteresseerd doen, maar dat is echt niet altijd makkelijk. Wat me wel echt stoort, is dat ze nog steeds rookt en drinkt. Weliswaar niet zoveel als voordat ze wist dat ze zwanger was, maar toch. En dan zelf er van alles voor moeten doen en laten en nog niet zwanger zijn. Oneerlijk...

Maar zoals ik al zei, ik ben er inmiddels weer sterker onder en ben nog steeds erg goed te spreken over de acupunctuur en Chinese kruidenbehandeling. Op die verdrietige week dat ik eigenlijk was uitgerekend en toen ook nog het nieuws van mijn zusje kreeg na, voel ik me erg goed. Na mijn menstruatie is mijn temperatuur laag en vrij constant gebleven, wat een goed teken is. Eigenlijk ben ik nu dus in afwachting van een eisprong. Omdat ik meestal een langere cyclus had (ook als die ondersteund werd met hormonen) verwacht ik dat die niet aankomend weekend is (dan is het CD12/13) maar wat later. Maar in theorie zou het kunnen. We gaan het voor de zekerheid dus maar gezellig maken onder de dekens (voor zover we dat nog niet deden... ;-) ).

Hebben jullie het boek van Zita West ook gelezen? Het heeft volgens mij "Vruchtbaarheid en zwangerschap" en er staan allerlei adviezen in over leefgewoonten. Ik vond het erg interessant om te lezen en ga ook zeker een paar van haar adviezen opvolgen. Ik heb het er ook met mijn acupuncturist over gehad, en die adviseerde mij ook om niet te koud te eten en drinken (niet rechtstreeks uit de koelkast, geen ijs, enz.) om de baarmoeder "lekker warm" te houden. Ik had dat eerder ook al eens ergens gelezen - en hier volgens mij ook gedeeld - maar het was goed dat hij het weer even zei. Ik ben nogal van de ijsblokjes in mijn drinken vooral in de zomermaanden, maar die laat ik nu voorlopig even achterwege...

Nou, de "schade" van een tijd niet schrijven wel weer ingehaald zo dacht ik hè?

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden