Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sil; dat is een mooie FM geweest.De iui zal snel plaatsvinden! Spannend weer hé.

Evy; waarom teleurstellend? Dit is toch harstikke goed?.net wat Tammy ook zegt;ze doen geen iui bij meer als 3 eitjes. Voor de rest sluit ik me helemaal bij Kammie aan.

Ik ga me verder niet druk om maken wat betreft de Clomid.Heb zo'n beetje hele dag geslapen,wat kan een mens zich soms beroerd voelen zeg! iig ik heb donderdag afspraak bij de Gyn. (niet mijn eigen Gyn,daar baal ik wel een beetje van),en zie ik snel genoeg aan de FM of het allemaal z'n werkje gedaan heeft. Wacht het allemaal wel af.

Ik heb bij mijn 3 iui's altijd op CD 11 mijn iui gehad. De laatste keer bleek dat ik 2x Puregon door moest spuiten,dus viel de iui ook veel later.

Anyway...Ik zie het donderdag allemaal wel!

Ik las trouwens hier op het forum ook iets van samenlevingstest. Mijn zusje zei laatst tegen me; Maar misschien "klikt" het bij jullie niet samen.

Dus zaadje eitje= geen match.

Ik heb weleens over samenlevingstest gehoord,maar heb het nooit gehad. Hebben jullie dit gehad?

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[quote name=

Ik las trouwens hier op het forum ook iets van samenlevingstest. Mijn zusje zei laatst tegen me; Maar misschien "klikt" het bij jullie niet samen.

Dus zaadje eitje= geen match.

Ik heb weleens over samenlevingstest gehoord,maar heb het nooit gehad. Hebben jullie dit gehad?

Ik heb er meerdere gehad: je moet dan ´s avonds gemeenschap hebben en de volgende dag wordt er aan de hand van je baarmoederslijm gekeken hoe het zaad van je man hierop reageert. Maar zo´n test is bij IUI een gepasseerd station omdat het zaad juist voorbij eventueel agressief slijm wordt geìnsemineerd. Ook staat de betrouwbaarheid van die testen nogal ter discussie. Zelf heb ik ook ervaren dat de uitslag niet bindend is; wij hadden 4x een negatieve test (alle keren alleen dode zaadjes) maar twee maanden later wel een spontane zwangerschap. De timinig bij zo´n test komt nogal nauw en ook als je slijm idd agressief is kunnen de sterke zaadjes dat trotseren.

X

Geplaatst

Okee,op zo'n manier dus.

En tja,beetje krom zo'n uitslag dan hé.En even later spontaan zwanger! Zegt dus ook niks.

Had al wel eens over zo'n test gehoord,maar wist eigenlijk niet hoe het in z'n werk zou gaan.

En idd,bij IUI eigenlijk niet noodzakelijk,vanwege het zaad die rechtstreeks in de baarmoeder wordt gespoten.

Maar iig,thanks voor je uitleg.:happy11:

Geplaatst
Okee,op zo'n manier dus.

En tja,beetje krom zo'n uitslag dan hé.En even later spontaan zwanger! Zegt dus ook niks.

Had al wel eens over zo'n test gehoord,maar wist eigenlijk niet hoe het in z'n werk zou gaan.

En idd,bij IUI eigenlijk niet noodzakelijk,vanwege het zaad die rechtstreeks in de baarmoeder wordt gespoten.

Maar iig,thanks voor je uitleg.:happy11:

Geen dank!

Donderdag heb je je afspraak bij acupunctuur he? Ik ben echt benieuwd hoe je het vindt en hoe het bij jou gaat, omdat de behandeling afhankelijk is van welk moment in je cyclus je zit. Ik ben vanmorgen weer geweest en krijg nu andere Chinese kruiden omdat ik waarschijnlijk afgelopen weekend mijn eisprong heb gehad (temperatuur is hoger). Dat zijn dan weer juist kruiden die een eventuele innesteling ondersteunen. Ik ben erg benieuwd; àls ik idd afgelopen weekend een eisprong heb gehad, zou dat ook betekenen dat ik een `normale´cyclus van 28 dagen heb. Dat zou echt helemaal te gek zijn in mijn geval!

Heeft iemand hier ervaring met ovulatietesten?

X

Geplaatst

Kammie, wow dat zo super zijn als jou berekening klopt! Ja ik heb onlangs tijdens de vakantie met ovulatie test gewerkt. Ik zeg je eerlijk....ik had die goedkope van de kruidvat en ik vond het niet prettig. Is het streepje nou lichter dan het teststreepje of even donker? Ik vond het lastig om dat echt goed te bepalen en te zien.

Owke je hebt dan 5 testen voor 9,95 en van CB is het 7 testen voor 32,95 dus daar zit wel een groot verschil. Maar de volgende keer ga ik toch voor de van CB als dat nodig is.

Evy, jij hebt juist hele mooie afmetingen. Bij mij zit links juist geen bruikbaar eitje en omdat ik een gemiddelde cyclus van 31 dagen heb komt het bij mij wat langzamer op gang. Het vermoeden is nu om maandag of dinsdag de IUI te doen. Ik hoop maandag natuurlijk maar dat weet ik pas aanstaande vrijdag.

Wanneer moet jij weer?

Pammie, ik heb daar ook wel eens van gehoord maar gelukkig hoefde wij dat niet te doen. Ze hebben het er niet over gehad in ieder geval. Het wordt trouwens een spannende maand voor de IUI dames. Dit keer zitten er straks weer 3 op het wachtbankje. Ow nee 4 want Lexa zit ook nog een klein stukje erop....

Lexa, voel je je al anders? Merk je misschien al iets???

Liefs Sil

Geplaatst

Kammie; ja klopt,donderdagavond heb ik acupunctuur.Denk dat het gelijk een behandeling wordt,aangezien het voor haar juist belangerijk was wanneer ik mijn iui zou hebben. Ze wil me dan voor die tijd nog 2x behandelen. Ik ben ook érg benieuwd hoe het zal zijn.Uit jouw woorden merk ik dat je er baat bij hebt. En wat een goed nieuws zeg! Super.

Weet ook niet wat ik verwachten moet.Maar heb er zelf wel een goed gevoel bij.

Eerst de FM nog donderdag.

Sil; Zal vast allemaal goed komen met je,en maandag of dinsdag je iui al.Ik denk zelf dat ik maandag de iui heb. Zitten er eindelijk wat meer op het wachtbankje. De vorige keer was het zo kaal hihi. Ikke in mijn eentje.

Lexa; hoe is het met jou?.Valt het allemaal nog te doen op het wachtbankje?

Geplaatst
Kammie, wow dat zo super zijn als jou berekening klopt! Ja ik heb onlangs tijdens de vakantie met ovulatie test gewerkt. Ik zeg je eerlijk....ik had die goedkope van de kruidvat en ik vond het niet prettig. Is het streepje nou lichter dan het teststreepje of even donker? Ik vond het lastig om dat echt goed te bepalen en te zien.

Owke je hebt dan 5 testen voor 9,95 en van CB is het 7 testen voor 32,95 dus daar zit wel een groot verschil. Maar de volgende keer ga ik toch voor de van CB als dat nodig is.

Ik krijg ze van een vriendin die nu zwanger is en ze dus niet meer nodig heeft. Omdat ik nog niet precies weet hoe mijn cyclussen gaan verlopen - en ik natuurlijk niet te pas en te onpas op zo'n strip ga zitten plassen - denk ik dat ze pas ga gebruiken na onze vakantie. Maar vroeg me af wat jullie er precies van vonden en hoe nauwkeurig die dingen zijn...

Sil; hoe gaat het met je aangepaste dagmenu's; een beetje vol te houden? Heb je je diëtist wel verteld van je kinderwens en behandeling zodat daar rekening mee gehouden wordt? Het verbaast me wel dat je geen tussendoortjes mag; ik dacht altijd dat die juist nodig waren om je stofwisseling op gang te houden en je bloedsuikerspiegel stabiel. Ik heb vorig jaar (voor mijn trouwjurk :animatedwink: ) Sonja Bakker gedaan en ben het nu ook weer een beetje aan het doen (voor mijn Mexico-bikini :av-31:). Dat wil zeggen, ik volg wel de weekmenu's maar ga daar wel creatief mee om, maar dan wel met verantwoorde dingen. Het mag ook niet te hard gaan want heb nog 9 weken en ken mezelf; als ik op mijn streefgewicht zit gaat mijn snoep- en snackrem er weer af. En dat schiet natuurlijk niet zo op! :lac:

X

Geplaatst

Zooo heee, er is echt veel geschreven vandaag. En Melissa is er ook weer bij, gezellig.

Ik bedoelde niet om 'ondankbaar' te zijn over mijn follikels hoor. Maar ik kreeg een beetje de indruk dat de arts niet zo blij was met het verschil tussen de grootste en de andere twee. Maar jullie woorden zijn opbeurend, we gaan het gewoon zien.

Kammie, lekker hoor het vooruitzicht Mexico. Daar kan een mens wel even voor Sonja Bakkeren ja. Ik heb ook wel ervaring met ovu-testen. De afleesstreepjes zijn bij mij meestal vaag, behalve als hij positief is dan zie ik het wel heel duidelijk. Maar de CB-testen zijn wel het makkelijkst. Ik moet vanaf morgen weer gaan testen (dat moet van de gyn, is het normale protocol bij ons in het ziekenhuis). Maar wie weet heb je van het weekend je eisprong al zo goed benut...

Pammie dus ook naar de acupunctuur donderdag. Het klinkt allemaal wel veelbelovend. En heel goed dat dit nog mooi 2 keer gaat gebeuren voor de IUI. Ik heb ook 'ervaring' met de samenlevingstest. Vreselijk lastig vond ik het. Ik heb die test ook een keer moeten cancellen, omdat mijn lief het echt vreselijk vond. De keer daarna heb ik het hem gewoon niet vantevoren verteld, hahaha.

Dat brengt me nog even terug op de vraag van Lexa. Wij hebben zeker op een gegeven moment toch moeite gehad met de niet-spontane sex. In het begin was het voor mijn vriend nog niet zo duidelijk om welke dagen het ging, maar op een gegeven moment had hij dat ook wel door. En in zijn totaliteit heeft dat wel het spontane en ongedwongene ervan af gehaald. Maar,.... het goede nieuws is dat we nu we tot IUI hebben besloten het weer helemaal spontaan naar de zin hebben met elkaar.

Ik moet erg lachen om de snurkverhalen van Tammy en Melissa. Jullie zijn ons voorland!!! Maar het klinkt toch erg aantrekkelijk hoor! Om zwanger te zijn, bedoel ik. En wel lief dat je man met je meedoet met allerlei onthoudingen tijdens zo'n zwangerschap.

September

14: Sil, 1e FM op CD 10

16: Alicia, 1ste afspraak VK

16: Evy, 2e FM op CD 10

17: Pammy, 1e FM op CD 9

18: Sil, 2e FM op CD 14

21: Tammy, controle VK

28: Lexa, testdag

28: Melissa VK

Geplaatst

Hoi, goedenavond allemaal, ben er laat bij maar heb tot net nog gewerkt (breek me de bek niet open, gelukkig ben ik vanaf vrijdag 2 weken vrij. Leuk om jullie verhalen allemaal te lezen,

Sil & Evy, zo gaat ie goed. Dat ze maar goed door mogen groeien. Evy, ik had er op cd 6 (mijn eerste FM) twee op links en een op rechts. Op cd 9 was ik er een van links kwijt. Dat schijnt te gebeuren, dan groeit ie gewoon niet door. Ik was wel een beetje teleurgesteld maar de IVF-verpleegkundige vond het doodnormaal. Misschien zetten die van jou ineens wel enorm door. Maar geloof me: Meer dan twee wil je er echt niet, hoor. Tegen het eind worden ze zo groot dat het pijn doet ;-)

@ pammie, beterschap voor jou. Ik had je van alles kunnen vertellen over samenlevingstesten maar Kammie was me voor en ik sluit me er volledig bij aan. Wij hebben er 1 gehad. Is allemaal zo'n vieze bende, haha. Maar de zwemmers bewogen dus er was geen sprake van vijandig baarmoederslijm.

@ Kammie, ik heb ervaring met ovulatietesten. Ik vind ze fantastisch. Als je een vaag streepje hebt, moet je gewoon een dagje wachten. Ik heb ze voor heel weinig van internet gehaald, ik kan de website nog wel ergens achterhalen. Of misschien was het eBay? Daar waren ze het goedkoopst en ik had 't binnen een paar dagen in huis. Je kunt er ook zwangerschapstesten bij bestellen. Niet dat ik die nodig heb, maar toch. Ik zweer erbij, maar het helpt wel dat ik m'n eisprong voel aankomen, dus ik weet wanneer ik moet gaan testen. Meestal dag 12 en dan om de dag. Mijn cyclus schommelt tussen de 26-29 dagen.

Het gaat goed op de wachtbank, hoor. Ik heb iets meer last van witte vloed (sorry voor het praatje) en het rommelt nog steeds een beetje in de onderbuik en m'n tepels zijn nog steeds erg gevoelig, maar ik maak mezelf de kop niet gek en hou het op de pregnyl. Bedankt voor jullie belangstelling en ik spreek jullie morgen vast wel weer. P.S: Ik ben zo vrij geweest om Sil uit het overzicht te halen met haar 1e FM.

September

Geplaatst

Goedemorgen allemaal. Lexa, jij zal wel toe zijn aan vakantie, als je zooo hard moet werken. Hmm... spannend al die symptomen van jou. Maar Pregnyl kan die verschijnselen dus ook geven..? We zullen nog even moeten wachten tot de 28e, maar dat is het vast zo. (zei ze hoopvol).

Ik heb vandaag een ren en vliegdag op kantoor, dus ben bang dat ik weinig hier ben. Maar moet wel een beetje bijblijven met lezen, anders lukt het niet eens om op iedereen te reageren!

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

GOOOOOOOOOOODMORNING !!!!!!

Zo lekker weer even alles bij gelezen.....

Lexa, geen punt hoor dat je mij eraf hebt gehaald. Dan blijft de lijst tenminste recent! Lekker zeg, 2 weekjes vrij. Geniet ervan! Tja, die pregnyl kan je inderdaad voor de gek houden. Het zijn immers zwangerschapshormoontjes. Ik moet zeggen dat ik er geen last van heb. Ik denk dat ik het misschien aanvoel of ik zwanger ben of niet tijdens de wachtweken.

Bij mijn eerste IUI zei ik al....dit wordt niks. Voordat ik de tweede IUI had, dacht ik al....dit keer is het raak. Het stomme was ik voelde helemaal niets maar ik was wel zwanger!

Ow dat is het ergste van de wachtweken. Wat voel ik? Is dat echt of wordt ik voor de gek gehouden? Blehhhhhhh!

Kammie, nou ik moet zeggen dat het doordeweeks makkelijker is om het vol te houden dan in het weekend. Afgelopen zaterdag was ik een dagje naar de efteling. Nou daar heb ik dus niet naar het dieet omgekeken. Heel stom maar het is best wel streng. Er is verteld dat ik alleen vis - kip en paardenvlees mag eten. Nou vis lust ik niet, paard ook niet en dat wil ik niet eens eten (vanwege het paardrijden). Wordt voor mij dus alleen kip. Nou biefstuk is toch ook mager?????? Of magere rundergehakt ?????? Ahhhh dus !!!! Nou ik hou me daar dus niet aan. Wel aan mijn 3 maaltijden per dag en het water drinken. Volgens mijn eigen weegschaal ben ik wel wat afgevallen maar we zullen het zien als ik weer naar de afspraak moet. Ik beweeg nu wel iedere dag meer door een half uur te "snel wandelen" en volgende week ga ik op zumba-fitness. Zondag heb ik heerlijk een uur lang gewandeld. Was best lekker (ga het nog leuk vinden ook hihihi).

Ik mag geen tussendoortjes zodat mijn bloedsuikerspiegel 3x per dag een hoge piek heeft. In de tijd die overblijft tussen mijn ontbijt en lunch moet mijn lichaam zelf aan de slag om calorietjes te verbranden voor mijn energie.

Ow morgen naar mijn huissie kijken en alles opmeten. Heb der zin in.

Nou meiden ik ga weer aan de slag.

Tot straks!

Groetjes Sil

Geplaatst

Sil; wat een pittig dieet zeg! Kip is een veelzijdig stukje vlees ;-) maar om dat nu elke dag te eten?? Lust je helemaal niks van vis; ook geen garnalen ofzo? Biefstuk is idd ook mager maar daar zitten weer andere voedingssuplementen in dus daarom zal het dieet wel zo zijn opgebouwd. Wordt wel rekening gehouden met je kinderwens/behandeling?

Wat voor homeopatische/alternatieve geneesmiddelen nemen jullie trouwens? Ik heb van VSM van die serie "mama" de multivitamine met foliumzuur en daarnaast ook aanvullend nog de visolie en omega-tabletten van die serie. Verder slik ik extra zink, en dan nog die 3x daags 8 tabletjes Chinese kruiden. Ik voel me af en toe net zo'n bejaarde (mijn opa en oma hebben ook altijd een heel battaljon medicijnen naast hun bord liggen). Om trouwens nog maar niet te spreken van wat dat grapje kost. Ik schrik me elke keer een hoedje als ik bij het Kruidvat sta af te rekenen!

X

Geplaatst

Hoi kammie, ja ze houden wel rekening met de kinderwens en de behandeling. Het heeft daar ook mee te maken. Inderdaad kip is lekker maar niet iedere dag. Ik lust helaas geen vis. Alleen gebakken kibbeling bij 1 speciale visboer maar ja dat mag ik niet. Te vet.....

Ik gebruik ook Puur Mama maar nu alleen de zwangerschapsvitamines. Maar ik ben wel van plan om ook de visolie erbij te gebruiken.

Verder gebruik ik helemaal niets. Wel let ik op dat ik iedere dag fruit eet en voldoende groentes. Drink iedere dag minimaal een glas melk (jaaaa wel de 0% vet, was wel even wennen). Dus er komt van alles binnen....

Ja het is best wel prijzig maar dan heb je wel goede vitamines. Je hebt het natuurlijk ook goedkoper van kruidvat/etos eigen merk maar dat durf ik toch niet zo aan.

Hahahahaha Kam, ik zie je al helemaal zitten met je medicijntjes naast je bord. Hou je wel je kunstgebit binnen? Grapje natuurlijk......................

Ach het is voor een goed doel uiteindelijk!

Geplaatst
Hoi kammie, ja ze houden wel rekening met de kinderwens en de behandeling. Het heeft daar ook mee te maken. Inderdaad kip is lekker maar niet iedere dag. Ik lust helaas geen vis. Alleen gebakken kibbeling bij 1 speciale visboer maar ja dat mag ik niet. Te vet.....

Ik gebruik ook Puur Mama maar nu alleen de zwangerschapsvitamines. Maar ik ben wel van plan om ook de visolie erbij te gebruiken.

Verder gebruik ik helemaal niets. Wel let ik op dat ik iedere dag fruit eet en voldoende groentes. Drink iedere dag minimaal een glas melk (jaaaa wel de 0% vet, was wel even wennen). Dus er komt van alles binnen....

Ja het is best wel prijzig maar dan heb je wel goede vitamines. Je hebt het natuurlijk ook goedkoper van kruidvat/etos eigen merk maar dat durf ik toch niet zo aan.

Hahahahaha Kam, ik zie je al helemaal zitten met je medicijntjes naast je bord. Hou je wel je kunstgebit binnen? Grapje natuurlijk......................

Ach het is voor een goed doel uiteindelijk!

Ik ben zelf ook geen viseter - het wordt ineens een (di)eetforum ;-) - maar wat ik wel lekker vind is die viscuisine Italiano van Iglo. Volgens de Sonja Bakker methode mag je daarvan 75 gram als je normaal gesproken 100 gram witvis zou mogen. Misschien dat dat nog een optie is? Het voordeel is dat ik die ook zonder kunstgebit kan eten... Wel fijn dat de eerste kilo's er af zijn; dat beloont en stimuleert!

Heb je nog gekeken voor die steigerhouten meubelen?

X

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum heb inmiddels 5x IUI gedaan waarvan 1x zwanger maar miskraam na 7 weken. Nu helaas weer vroegtijdig een miskraam was nu maar kort overtijd en had zeer lage HCG hormonen in mijn bloed dus ik had zelf al weinig hoop. Maar ik wordt het zo zat allemaal. Hoe houden jullie de moed erin??? Ben normaal wel zonnig maar nu baal er zo van:lac:

groetjes, zonneschijn

Geplaatst

Hi dames!

Lekker druk vandaag hier.!

Sil; ik las dat je op Zumba-fitness gaat! Dat is écht zo super.

Ik doe het nu sinds 3 weken,en het bevalt me echt heel goed,lekker zo'n avondje zweten. Haha.

Doe het elke dinsdagavond een uurtje,maar vanavond gaat het niet wat worden,.Wél gewerkt vandaag,en nog steeds de griep. Dus heb de Zumba maar even aan de kant gezet voor vanavond!

Lexa; die symptomen als "veel wit verlies" herken ik. Dat heb ik altijd ook zo erg!. Daar voor nooit,dus ligt echt aan de hormonen.

Tot nu toe de laatste Puregon spuit erin gezet,en donderdag weet ik eindelijk meer.

Vind het steeds meer een gedoe worden hoor.En dan met name dat prikken.Vooral de eerste spuit ..AUWA!

Evy; jij hebt morgen je 2e FM. Spannend.Hopelijk zijn alledrie je eitjes mooi gegroeid,en rijp genoeg voor de iui.

Zonneschijn; welkom hier op het forum. Ik las je bericht,en kreeg er wel even kippenvel van.Begrijp ik dat je nu 6 iui's hebt gehad?.En 2 miskramen..Dat is nogal wat.Wens je heel veel sterkte! Je zult merken hier veel steun te vinden met de meiden wie ook zoiets hebben meegemaakt,.dus schrijf lekker van je af.

Mag ik vragen wat jullie nu verder gaan doen?

Geplaatst

Goedenavond allemaal, even een kort berichtje, eigenlijk niet veel te melden maar wilde toch m'n spreekwoordelijke gezicht even laten zien.

@ kammie: Ik slik zelf (nog) geen vitaminepreparaten behalve foliumzuur - en zelfs dat vergeet ik nog wel eens, oeps, maar heb vandaag wel iets gelezen over Etos zwanger worden vitaminen. Het schijnt zelfs je cyclus regelmatiger te maken. Nou is die van mij niet zo afwijkend, maar misschien toch even naar kijken.

@ evy: succes morgen, dat het maar flinke joekels mogen wezen

@ zonneschijn, welkom hier. Ik schrijf zelf pas een paar dagen mee, maar het voelt al heel vertrouwd. Ik leef met je mee, 5 IUI's is nogal wat. Ik heb net de eerste achter de rug en ben 'blij' dat ik 2 weken niet hoef te prikken en weer een beetje tot mezelf kan komen. Ik kan je helaas geen tip geven om de moed erin te houden, maar is IVF voor jou niet de logische volgende stap? En hoe lang zijn jullie al bezig? Wat is jullie diagnose?

Geplaatst
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum heb inmiddels 5x IUI gedaan waarvan 1x zwanger maar miskraam na 7 weken. Nu helaas weer vroegtijdig een miskraam was nu maar kort overtijd en had zeer lage HCG hormonen in mijn bloed dus ik had zelf al weinig hoop. Maar ik wordt het zo zat allemaal. Hoe houden jullie de moed erin??? Ben normaal wel zonnig maar nu baal er zo van:lac:

groetjes, zonneschijn

Zonneschijn; welkom hier! Als ik je verhaal zo lees; pittig zeg!! Kan me helemaal voorstellen dat je er goed van baalt en het helemaal zat bent. Wat ik zelf een mooie spreuk vind is; je mag de moed even opgeven, maar de hoop nooit opgeven. Maar weet zelf ook dat dat op moment van weer een tegenvaller ook een enorme dooddoener kan zijn! Zelf heb ik veel baat gehad van gesprekken met een psycholoog om het verdriet van de miskraam een plaatsje te geven en weer moed en hoop te krijgen voor de toekomst. Momenteel doe ik acupunctuur wat mij ook energieker maakt en emotioneel beter in balans. Een tijdje pauze nemen is misschien ook een optie? En op zijn tijd verdrietig of boos zijn is echt geen schande hoor! Dat moet er ook echt gewoon uit. En het zonnetje gaat daarna echt wel weer schijnen! Voor nu een dikke digitale knuffel!!

Geplaatst

hallo meiden!!

@ zonneschijn: de moed erin houden, pfffff. dat is soms, zeker als ik jouw berichtje lees, heel erg moeilijk. denk dat we allemaal wel onze momenten hebben gehad dat we het even echt niet meer zagen zitten en zoals kammie zegt: die mogen er zijn.

geef jezelf die ruimte ook, twee miskramen is niet niks. voor ons was het belangrijkste altijd om onze grens in de gaten te houden. hoe moeilijk we het soms ook hadden, er komt ergens wel weer een moment dat je je vechtlust terugkrijgt en jezelf weer in je nekvel grijpt. als die fut er op een gegeven moment niet meer was geweest, dan waren we gestopt met 't hele circus. goed voor jezelf blijven zorgen, leuke dingen blijven doen (hoe moeilijk ook) en jezelf op dit soort momenten even lekker verwennen en rust geven om 't weer een plekje te geven.

sterkte meis!

sil, wat een streng dieet mens! okeej, voor een goed doel, maar ik heb altijd zo'n hekel aan dieten gehad. maar heb er ook al de nodige gevolgd. wel balen dat je geen vis lust. ben ook niet zo heel erg van de witvis, hoewel een lekker stukje gegrilde zeebaars met sinaasappel er alijd wel ingaat. maar kies toch eerder voor zalm, of tonijn. maar dat zal je niet mogen denk ik..... nou vind ik alleen verse vis lekker (verwend kreng), die vierkante diepvriesvis vind ik echt niet te hachelen zo smerig. oeh een lekker gebakken scholletje, mmmmm. ook lekker. of gesmoorde rode poon (alleen stikvol met graat, das dan wel k*t).

krijg er trek van, van dat gedieet van jullie :wink:

oh en ik slik nu de zwanger zijn van etos, zit alles in. vind alleen de capsules een beetje groot en als ik ze na m'n eten inneem, ben ik de rest van de dag zo'n gore vissmaak aant opboeren. daar zit namelijk ook visolie in. maar sowieso zijn alle vitaminepreparaten van de etos heel erg goed, gebruik ze al heel lang.

zal wel weer een hoop vergeten zijn op te reageren, maar ik ga toch m'n bedje opmaken en er dan lekker in liggen, ff nog een uurtje lezen. tot snel!!

Geplaatst

Goedenavond!

Zonneschijn ik hoop dat je je net zo welkom hier gaat voelen, als ik (in een kleine week tijd ;-)) Als ik je verhaal lees, snap ik dat je baalt. 5 iui's is denk ik al heftig. Als het lukt is het wel gaaf (denk ik), maar dan weer twee keer een teleurstelling, poeh, dat is echt heftig. Heel veel sterkte en lucht hier lekker je hart.

Alicia, veel succes (en plezier?) morgen bij de VK. Ben benieuwd naar deze eerste belevenis.

Pammie, nog 2 nachtjes slapen en dan mag jij ook weer!

Sil, met zo'n gedisciplineerd dieet EN je Zumba-lessen moet het toch wel tot afvallen leiden. Vind het knap van je. Houd vol!!!!!

Voor wat betreft vitamines enzo. Ik slik ook alleen foliumzuur, maar als iemand een wonderpilletje weet waardoor je sneller zwanger wordt, let me know hahaha.

Nou ik ga eens even tv kijken, morgen om 10.40 eieren zoeken.

Fijne avond verder!

September

Geplaatst

Zonneschijn, wat een verhaal zeg! Wat heb jij het moeilijk gehad.....

Ik heb er geen woorden voor maar sluit mij wel aan bij wat de overige meiden hebben gezegd.

Owja ik heb wel 1 woord....Welkom!

Evy, hahahahha ik dacht bij mezelf....eieren zoeken????? Volgens mij was ik niet helemaal wakker. Heel veel succes vandaag! Ik ben benieuwd.

Kammie, bedankt voor de tip wat betreft de vis-tip!

Pammie, volgende week ga ik starten met Zumba. Heb het nog niet eerder gedaan? Is het heel wild? Als ik geinsemineerd ben hou ik me liever rustig en sla ik liever een lesje over....je weet maar nooit! Dat zal waarschijnlijk wel tussen mijn oren zitten hoor.

Alicia, heel veel plezier straks bij de VK. Hopelijk is alles in orde. Laat je ons snel weten hoe het is gegaan?

Hahahahha Melissa toch! Ik lag helemaal in een deuk met je tekst. Je merkt echt in je tekst dat je er honger van hebt gekregen.

Hier is alles lekker rustig. Vandaar erg vroeg begonnen met werken want ik ga eerder weg....huisje opmeten en bezichtigen. Joehoe !!!!! Eindelijk.

Oplevering is waarschijnlijk half oktober nou dat mag dan ook wel na 3x uitstellen en weer 4.5 maand verder.

Nou ladies ik spreek jullie straks wel weer.

Groetjes Sil

Geplaatst

Goedemorgen allemaal.

Sil, jij was ECHT vroeg. Maar wel met een goed doel dus. Leuk dat je binnenkort een nieuw huis krijgt. Spannend en lekker druk dus.

Dat met dat sporten he? Dat is nou het enige waarvan ik denk tja... dat blijf ik wel doen tijdens (nou ja niet letterlijk tijdens) de inseminatie en wachtperiode. Ik kan echt niet zonder. En een beetje hockeyen zal toch niet een innesteling o.i.d. tegenhouden? Zo wild is het ook weer niet? of toch wel? Het is vooral hard rennen en slaan, zucht... twijfel...

Zal het straks eens aan mijn gyn vragen.

Tot later!

Geplaatst

Evy, je Gyn zal zeggen dat het allemaal gewoon kan.

Ik reed toen paard maar toen ik geinsemineerd was liet ik die toch even in de stal staan! Ow maar ik mis het rijden wel hoor. Maar ja ik was er voordat ik geinsemineerd was ook vanaf gevallen dus dat is niet zo'n handige sport.

Maar volgens mij kan de rest wel allemaal.

Bij mij zit het gewoon tussen mijn oren!!!!

Geplaatst

Goedemorgen!

De gyn zal waarschijnlijk idd zeggen dat je gewoon kan blijven sporten zoals je altijd deed. Dus niet als je normaal niet sport ineens intensief gaan sporten, maar als je het al deed kan je het gewoon blijven doen. In andere boeken die ik heb wordt juist - zeker bij IVF - afgeraden om na een eventuele bevruchting intensief te sporten. Fietsen en wandelen bijvoorbeeld wel (om je doorbloeding te bevorderen), maar geen aerobe sporten en bijvoorbeeld buikspieroefeningen. Ik denk dat je voor je zelf moet doen waar je je het beste bij voelt!

Geplaatst

Thanks Kammie en Sil. Stom he, hoe je jezelf ook weleens druk om van alles kan maken. Nou ja, we zijn ook maar mensen natuurlijk ;-)

Ik heb gisteren 2 ovutesten gedaan, en vanmorgen 1 en nog allemaal negatief. Dus ben erg benieuwd zo, wat de gyn zegt. Ik hoop dat het vrijdag insemineren wordt, want zaterdag doen ze het in ons ziekenhuis niet en zondag denk ik dat het toch te laat gaat zijn.... Wordt vervolgd!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden