Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey,

lekker om weer terug te zijn op dit forum zeg ben gelijk weer verslaafd(ben kei moe en moet nog douche,maar toch nog snel ff kijken).

Pammie mijn gyn zei tegen mij dat ze de zelfde behandeling maar 3 x doen, bijv 3 x clomid en 3x spuiten,omdat de kans van slagen steeds kleiner word........ik zal dat toch us vrage aan je gyn..

Ik moet nou wachten op mijn volgende ongi en dan gaan we weer beginnen als ie niet vanzelf komt dan gaan ze het opwekken,ik vind het wel heel spannend deze x gaan we spuiten ik ben niet zo gek op spuiten!

Kammie leuk dat je der ook weer bent en zeker leuk om te zeggen mijn man........

Vandaag trouwens ook weer zo`n nieuwtje gehoord dat je denkt van AARRGGGHHHHH!!!!!

een meisje was verliefd op een jonge,hij niet op haar maaar ze deden het wel afentoe met elkaar en toen raakte ze zwanger,hij wilde er niks van weten dus heeft ze het maar weg laten halen........ Da vind ik dan zo oneerlijk he,maarja!

Owja Kammie je kan de gevoeligheid van je cursor minder gevoelig zetten misschien doet ie het dan niet meer.........

weltruste!:Baby01c:

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Kammie, long time no see....

Gelukkig gaat het na een enorme k*t week weer goed met je. Kan me voorstellen dat je wel heel heel boos op je zusje bent. Het is natuurlijk ook niet eerlijk dat ze ineens zomaar zwanger is en jij moet er zoveel moeite voor doen. Gellukig kan je nu wat intresse in haar tonen, alleen blijft ze roken en drinken....dat vind ik een beetje naief van haar. Maar goed om in deze tijd zwanger te worden dmv een 'ongelukje' vind ik ook nog altijd raar.

Ik kreeg van de week ook te horen dat een ex collega van mn man voor de 2de keer zwanger is. Terwijl ze het bij 1 kindje wilde laten. Maar door de bevalling kon ze nog geen spiraaltje krijgen, maar de huisarts had gezegd dat ze geen zorgen moest maken. Ze kon zo vlak na de bevalling toch niet zwanger worden. Ze kwam er alleen achter toen ze al 11wk was, huisarts had gezegd dat haar ongi nog ontregeld was van de bevalling. Leuk he zo'n huisarts. Maar goed, vond het wel weer jammer dat er nu dus een kindje geboren wordt dat eigenlijk helemaal niet gewenst is.

Ja ja die foto's van de 3d echo zijn echt heel goed. Die hebben we zelf idd moeten betalen. Maar goed, we vonden het echt super leuk en mooi ook een dvd erbij met 45 min echo's. Ik vond het anders ook wel heel lang duren voordat ik onze beeb weer kon zien, gelukkig nu nog maar 11wk wachten. dus voor jullie gaat het reisje naar Mexico ook lekker opschieten!!! Heerlijk hoor, geniet lekker daar van het mooie weer en alles.

Geplaatst

Hallo dames,

Mag ik met jullie meeschrijven? Mijn naam is Evy, en na ruim 2 jaar 'zelf proberen' start ik vanavond voor het eerst met Puregon spuiten, en dan hopelijk volgende week ergens een eerste IUI.

Na alle ferti-onderzoeken kunnen ze bij ons allebei niks vinden, dus onder het kopje onbegrepen subfertiliteit werd als behandeling IUI met hormonen geadviseerd. Ik word zelf morgen 37 jaar dus niet meer de jongste, maar ja de kinderwens ontstond gewoon wat later. Ik vind het spannend, omdat ik wel hoop heb. En ik vind het ook eng, juist omdat ik hoop heb. Ben erg benieuwd hoe het komende periode gaat, en het lijkt me fijn om dat met (helaas voor jullie) lotgenoten te kunnen delen. Ik hoor wel of ik mee kan praten hier.

Groetjes Barbara

Geplaatst

Allereerst; evy,welkom hier. Schrijf lekker met ons mee,hoe meer ziel,hoe meer vreugd! Je zult zien dat het heel verslavend wordt,.

Alvast van harte gefeliciteerd met je 37e verjaardag!

Kammie; ik hoop dat het een beetje met je gaat,al die informatie is niet niks ivm je zusje. Kan me jou reactie heel goed voorstellen..Heb je verder in het algemeen goed contact met je zusje?

Bij mij is vannacht in alle hevigheid de ongi losgebroken.Zat er al op te wachten,dus was niet echt verassing.

Ziekenhuis maar weer gebeld,volgende week donderdag eerste echo.

Men; wat jij schrijft over die behandelingen,dat heb ik nog nooit eerder gehoord. Maar zal het zeker na gaan vragen!

En Sil; hoe is het jou vergaan??

Geplaatst

Evy, Welkom! Ook al wil je hier liever niet zijn omdat je op een natuurlijke manier zwanger wilt worden, dit is wel een hele fijne site om mee te kletsen. Je hoeft niet te vragen of je mee kan kletsen, je doet gewoon mee! En je zal zien dat je best wel steun aan ons hebt.....

En gefeliciteerd met je verjaardag vandaag !!!!

Kammie, Welcome back!

Nou lekker verhaal met je zusje. Tuurlijk schrik je daar eerst van en wordt je er boos om. Tot je het een plekje kan geven.....Kijk ik vind het niet oke als men blijft drinken tijdens een zwangerschap. Maar roken ook liever niet. Kijk ik rook en drink niet dus voor mij is het heel makkelijk. Ooit ben ik in discussie gegaan met een meisje van mijn werk waar natuurlijk ook andere collega´s bij zaten....zij was zwanger en rookte gewoon. Dus ik zei; zou je niet eens gaan stoppen? Nou joh een discussie. Toen zei der iemand Ja het is beter als je zou stoppen maar als je dan stopt dan krijg je afkick verschijnselen want je lichaam is er aan gewend en dat is ook niet goed voor je beeb. Ja dat is ook wel een punt. Maar minder dan in ieder geval, ja toch?

Mijn moeder heeft bij mij gerookt tijdens de zwangerschap en bij mijn broertje niet.

Ze zeggen dat als je rookt kleinere kinderen krijgt...nou ik was groter en zwaarder dan mijn broertje.

Maar Kammie ik kan me voorstellen dat je wel met een schuin oog naar je zusje kijkt als ze er eentje opsteekt.

Pammie, lekker dat je ongi op gang is gekomen. Nu is het wachten op de echo. Wanneer verwacht jij je inseminatie?

Hier alles rustig. Maandag naar het ziekenhuis voor een FM. Vandaag naar de dietiste. Alles in het kader van mijn gezondheid en een eventuele zwangerschap. Eerlijk heb ik er geen zin in om daarheen te gaan maar het moet. Het is voor een goed doel! Ik schrijf het nu wel hoor dat ik geen zin heb maar aan de andere kant ook weer wel. Het wordt hier te gek!

Hmmmm ik had toch eetkamer stoelen gekocht? Ik ga ze vandaag weer terug brengen. Ik had van die fauteils op wieltjes gekocht. Had ik gisteren visite en die zeiden...zonde joh dan gaat je laminaat er aan!!! Tja dat is ook wel zo en daar heb ik geen zin in. Dus breng ze terug en dan ga ik normale stoelen halen. Ik heb ze al gezien en het worden barok stoelen. Ik zat eerst al te twijfelen welke ik wilde kopen. Nou nu toch maar mijn andere 1ste keus. Ohhh erug!

Nou meiden ik ga weer eens aan de slag.

Liefs Sil

Geplaatst

Pammie, wat balen dat je toch ongesteld bent geworden. Ik las dat je wel al een negatieve test had, maar zolang er geen bloed is, is er nog altijd hoop. Maar nu dus alle hoop voor de volgende ronde. En bedankt voor je hartelijke welkom.

Ik klets meteen even door. Gisteravond naar Coldplay geweest, en daarna de eerste spuit gezet. Pfftt... Jullie vinden mij vast een aanstelster maar ik ben echt een watje wat dat betreft, maar het viel natuurlijk heel erg mee.

Even een vraagje, drinken jullie tijdens een behandeling nog alcohol? Ik heb het wel aan de arts gevraagd of dat enige negatieve invloed kan hebben, maar zij zei dat ik het zelf mocht weten.

Daar heb je wat aan, NOT! Dus ervaringsdeskundigen... wat doen jullie?

Geplaatst

Sil, ik voel me nu al thuis hier. En bedankt voor de felicitaties. Naar de dietiste... wil je veel gewicht kwijt? Jij maandag ook een FM? Ik ook. Ben benieuwd.

Kammie, nog even over jouw zusje. Lijkt me inderdaad erg moeilijk, en vooral omdat zij er zo nonchalant mee lijkt. Misschien is ze dat niet, maar het steekt als je zelf zoveel moeite wil doen (en laten) om zwanger te worden, en zij het gewoon als vanzelfsprekend beschouwt. Aan de andere kant, gelukkig is het voor heel vrouwen nog steeds behoorlijk vanzelfspreken om zo maar zwanger te worden. Dat neemt overigens niet weg, dat ik het persoonlijk echt een foute combinatie vind, zwanger en roken/drinken. Heb je een goede band met haar, en kun je er met 'r over praten?

Geplaatst

Hoi, ik sluit me ook graag aan bij dit topic. Ik ben 38 en we al twee jaar bezig zwanger te worden. Onze diagnose is onbegrepen onvruchtbaarheid. Straks om half 1 heb ik m'n eerste IUI, erg spannend. Ik weet dat het slagingspercentage niet erg hoog is, maar je blijft toch hopen. Op dit moment heb ik twee flinke eitjes (links en rechts) m'n buik voelt of ie op knappen staat, en ik voel me misselijk van de pregnyl, dus die heeft z'n werk gedaan. Tot later!

Geplaatst

Lexa, welkom bij de club. Heel veel succes straks bij je eerste IUI. Het is natuurlijk spannend maar eigenlijk stelt het weinig voor. De 2 wachtweken zijn erger.....

Het is wel fijn dat je al twee flinke eitjes hebt. Iets meer kans. Wat betreft het slagingspercentage...ik zou daar niet te veel aan vast houden. Ons wondertje Tammy (binnen deze site) is namelijk al bij haar 1ste IUI zwanger geworden.

Evy, Ja ik moet eigenlijk heel veel gewicht kwijt. Ooit wel een maaltijdvervangend dieet gedaan onder begeleiding. Ging onwijs goed maar helaas alles weer aangekomen en nog meer ook. In overleg met de gyn besloten welk dieet ik wel kan en mag doen tijdens de behandeling en een zwangerschap. Dat was de weight watchers en gewoon een dietiste. Nou kan bij mijn eigen dietiste weer terug dus dat is lekker vertrouwd. Maandag heb ik de 1ste FM van deze behandeling. Hoeveelste is het die van jou? Heb je ook een beetje uitgerekend wanneer je inseminatie plaats gaat vinden? Die van mij rond volgend weekend denk ik.

Wat betreft de drank.....ik zou in de eerste helft van mijn cyclus wel een drankje nemen maar zodra je geinsemineerd bent niet meer. Er is natuurlijk kans op een bevruchting en misschien dat de drank dan iets kan aanrichten bij de celdeling? Ik weet het niet hoor maar ik zou in ieder geval niks drinken na je inseminatie en tot je ongesteld. Of 9 maanden niet als je een positieve test hebt....liever dat natuurlijk.

Ik reed paard en dat deed ik alleen maar in de 1ste 2 weken van mijn cyclus want stel je voor.....je hebt een bevruchting en een innestelling...hobbel je het los tijdens het galopperen. Zal wel tussen mijn oren zitten maar we doen er al zoveel moeite voor en dan ben ik gewoon extra voorzichtig.

Groetjes Sil

Geplaatst

Lexa, succes zometeen! Spannend, de eerste keer. En voor wat betreft die slagingskans van 10-15%... Het zijn maar statistieken. Als je nagaat dat wij ook bij die 5 of 10% horen die na twee jaar niet via natuurlijke weg zwanger worden, dan zeggen statistieken toch eigenlijk maar heel weinig. We gaan gewoon keihard voor je duimen!

Sil, wat goed dat je het zo begeleid aanpakt. Dat is én een extra stimulans misschien, én je weet dat je de juiste dingen doet, die niet strijdig zijn met zwanger worden en blijven.

Tammy is inderdaad wel een succes-verhaal met haar 1e IUI, geweldig! Dat geeft toch veel moed en hoop. En zo zijn er vast al meer dames.

Voor wat betreft die drank. Ik denk dat ik inderdaad vanaf, de Ovitrelle spuit geen alcohol meer nuttig. Baat het niet, dan schaadt het in ieder geval ook niet.

Ik ga maandag voor de eerste echo. Dan is het cyclusdag 8, lijkt misschien wat vroeg maar aangezien ik meestal op dag 11 een eisprong heb, mag ik eerder komen. Daar heb ik ze bijna toe gedwongen in het ziekenhuis. Ik was echt bang dat met een eerste echo op dag 10 we vreselijk te laat zouden zijn. Ik verwacht zelf volgende week donderdag (dag 11) de IUI, maar ja misschien loopt het wel heel anders, door de hormonen.

Geplaatst

Allereerst welkom Evy en Lexa!!!

Jullie zien al dat het forum een verslaving kan zijn. Het is echt zo, je kunt hier lekker alles van je af schrijven en je kunt ook alles zeggen. Niks is hier te gek of raar, we weten wat je mee maakt natuurlijk.

En Evy gefeliciteerd met je verjaardag.

Tja ik ben het wondertje waar Sil het over had. Bij ons is het dus heel snel gegaan, na iets meer dan 2jr zwanger via de mmm. Bij ons was het al heel snel duidelijk wat de oorzaak was. Bij mn man te weinig zwemmers, maar wat er zwom was wel heel sterk. Ze hadden dus alleen even een duwtje in de rug nodig. Ik heb verder ook geen hormonen gehad, behalve de Pregnyl om het te kunnen plannen. Bij de inseminatie heeft de gyn ons zelfs de keuze gelaten wel of niet doorlaten gaan, we zaten namelijk onder de 1miljoen grens, dus die kans van 5-10% was al verminderd naar minder dan 2%. Maar ja die 2% moet natuurlijk wel op peil blijven haha. Succes beiden met het traject en Lexa met de inseminatie straks!!!

Sil: jij zegt dat jouw moeder tijdens haar zwangerschap gerookt heeft. Het blijkt namelijk dat dat wel gevolgen voor jou kan hebben. Dat heb ik ooit gelezen, ergens...Het kan zijn dat bij jou de eierstokken of iets anders niet volledig is ontwikkeld of trager kan werken. Daarom is het toch wel heel belangrijk om niet meer te roken na de bevruchting.

Tot aan de bevruchting kan drinken en roken geen kwaad, althans onderzoek heeft nog nooit aangetoond dat het wel schadelijk is.

Roken was is al mee gestopt voordat we met het traject begonnen, drinken heb ik al niet meer gedaan sinds de inseminatie.....dus al 29wk niet meer. In het begin wel moeite meegehad hoor, maar nu eigenlijk niet echt meer. Ook roken steeds minder moeite mee, dus dat is alleen maar goed om straks niet weer te beginnen.

Evy: in de mmm moet je soms even je eigen mening doorzetten. Volgens het protocool moet het zo, maar als jij anders bent kan dat in hun ogen niet. Dus stevig in je schoenen staan hoor en zeggen wat jij denk dat goed is. Het gaat om jou lijf en jou/ jullie wens voor een kindje.

Nou hier nog even een updateje van mij dan...alles gaat goed. Net even met mn baas gesproken en na mn vakantie mag ik lekker halve dagen werken, alleen de middag. Daar ben ik echt heel blij mee. Kan ik tenminste 's morgens even rustig aan doen en wat langer slapen.

Geplaatst

Hoi, daar was ik weer, bedankt voor het warme welkom, dat doet me goed. Helaas had mijn vriend maar 400.000 actieve zwemmers... dat is op zich vreemd want hij is volkomen gezond en normaal bevonden (39 miljoen zaadcellen per... nou ja, waar ze het dan ook in meten), dus dit was echt heel weinig. Ik was zo teleurgesteld. Daarnaast vond ik het allemaal behoorlijk pijn doen, gelukkig switchte de gyneacoloog halverwege naar een kleinere eendenbek, toen viel het wel mee. Toch emotioneel allemaal, he? Het gaat je niet in de kouwe kleren zitten en dit was pas de eerste keer. Ik zie op tegen twee weken wachten, maar dat zal iedereen hier hebben.

O ja, wat betreft roken en drinken: Met roken ben ik inmiddels gestopt. Ik lust nog steeds graag een wijntje, maar beperk dat wel tot een paar glazen per week. Ik ben eigenlijk van plan om deze twee weken helemaal niet te drinken, maar weet je: Dat schijnt dus niet uit te maken. Pas als je echt zwanger bent, is het raadzaam om er mee te stoppen.

Geplaatst

Hoi Lexa, balen dat er maar zo weinig cellen waren overgebleven.

Die 39 miljoen kan zijn bij een gewone meting, alleen nu wordt het zaad ook gewassen en klaar gemaakt voor de inseminatie en dan blijven er altijd minder over. Dus alleen degenen die sterk zijn en goed zijn, zijn nu bij jou.

Het is een heel ingrijpend proces, mensen denken er nog al makkelijk over. Maar is echt een hele impact op je emotionele gesteldheid. Kan ook zijn door de Pregnyl hoor, een van de bijwerkingen.

Veel sterkte de komende 2wk, die zijn nog vele malen erger.

Wat drinken betreft, als je weet dat je echt zwanger bent is de bevruchting al geweest. Als je kan testen ben je eigenlijk al 2wk zwanger, vandaar dat de meesten hier na de inseminatie al niet meer drinken/ roken. Ik heb als uitgerekende datum ook de dag van de inseminatie + 40wk.

Nou heel heel veel sterkte de komende 2wk, wanneer mag je testen? Denk 25 september?

Geplaatst

Hoi, ja je hebt natuurlijk gelijk: Op het moment van bevruchting ben je al zwanger, alleen weet je het pas twee weken later. Ik heb vaak gedacht: Stoppen met roken en drinken kan altijd nog, als ik eenmaal zwanger ben. Maar nu die zwangerschap uitblijft, geloof ik wel degelijk dat er een verband is, en ben je best dom bezig als je je eigen kostbare en emotionele vruchtbaarheidsbehandeling moedwillig om zeep helpt door door te blijven roken en drinken. Neemt niet weg dat het in tijden van stress best moeilijk is om het te laten staan, haha. Maar ja, alles voor het goede doel, he?

Bedankt voor je opbeurende woorden over de relatief lage 'visjesvangst'. Ja, is ook zo, dat zijn de toppers die overblijven, hoop ik dan maar.

Ik mag pas op maandag 28 sept testen, 18 dagen later. Is wel laat, he? Dat hou ik nooit vol ;-)

Geplaatst

Lexa en Evy; welkom hier en veel sterkte; dat ook jullie wensen uit mogen komen!

Over drinken en alcohol. Er zijn wèl onderzoeken waaruit blijkt dat alcohol en roken van slechte invloed is op op je vruchtbaarheid. Ik dacht zelf ook altijd dat het wel mee zou vallen (hoeveel vrouwen drinken niet de hele zwangerschap door?), maar de feiten zijn anders. Door roken en alcohol worden bepaalde belangrijke vitaminen en mineralen aan het lichaam ontrokken. Tabaksrook (dus ook meeroken) bevat 30 stoffen die de vruchtbaarheid remmen, èn roken vertraagt de celdeling in alle organen. Dat het schadelijk kan zijn voor je kindje in wording is denk ik bij iedereen wel bekend. Uit een onderzoek blijkt dat vrouwen die minder dan 5 eenheden (5 kleine glaasjes wijn) per week drinken, 2x zo veel kans hebben op een zwangerschap dan vrouwen die meer drinken. Zelfs de kleine hoeveelheid van 2 eenheden per week kan je hormoonbalans verstoren. Bij mijzelf merkte ik ook dat mijn follikels in de weken dat ik nog wel rookte en wat dronk minder hard groeiden, dan nadat ik gestopt was. Ik geloof zelf niet dat dat toeval is...

Tot zover de feiten, nu zelf ook met de billen bloot want nu lijk ik wel een vrome non. Ik ben bijna een half jaar (pas) gestopt met roken. Eerder was ik ook wel gestopt, maar na de miskraam weer volop begonnen. Maar mijn eerste IUI rookte ik dus nog wel (schaam, schaam). Qua alcohol let ik wel op, maar ik drink eerlijk gezegd toch meer dan ik eigenlijk zou willen. Ik zit nu weliswaar in mijn "pauze", maar toch knaagt af en toe de vraag hoe mijn cyclus zou zijn als ik helemaal niet zou drinken. Daar tegenover staat dat - en dat zegt mijn acupuncturist ook - je ook niet volop "gespannen" met zwanger worden bezig moet zijn. En als je je hele doen en laten in het teken laat staan van zwanger worden, is dat wel het geval. Nou ja, om een lang verhaal kort te maken... Je moet denk ik doen waar je je zelf het beste bij voelt!

De band met mijn zusje is op zich wel goed. Alleen, als ik haar nu goedbedoelde raad geef, komt het al snel over als een verwijt (uit jaloezie ofzo). En mijn moeder zit het ook de hele tijd goed te praten en daar word ik ook een beetje geïrriteerd door. Heb vandaag een cursus feedback geven gehad dus misschien moet ik maar is op hen gaan oefenen... ;-)

X

Geplaatst
Heb vandaag een cursus feedback geven gehad dus misschien moet ik maar is op hen gaan oefenen... ;-)
:clap2: Haha.

Ik heb ook gelezen over die onderzoeken en relatie tussen vruchtbaarheid en alcohol. Daarom dacht ik, ik check het even bij jullie. Iedereen geeft hier toch zijn eigen draai aan geloof ik. Nou roken ben ik ook al een paar jaar mee gestopt dus die is vast in de pocket. En ik zal me voorlopig maar eens tot onthouding van drank wenden. Lexa, klinkt heftig jouw eerste inseminatie. Kan mij voorstellen dat je schrikt van het aantal, maar aan de andere kant, 400.000 klinkt als best veel. En dan hoeven ze elkaar niet in de weg te zwemmen, zoals bij 30 miljoen ofzo. We gaan gewoon voor je duimen.

Kammie, jij gaat dus naar een acupuncturist. Is dat wat? Ik ben nu 1x naar de osteopaat geweest, en ik ga dat voorlopig 1x per maand doen. Het voelde wel goed in ieder geval. Echt nooooooit gedacht dat ik me tot zoveel alternatieve zaken zou bekeren. Hahaha.

Tammy, wat fijn dat je minder kan gaan werken. Het zal toch langzamerhand allemaal wel wat zwaarder worden. Een begripvolle werkgever is dan wel heel plezierig.

Geplaatst

Wat zijn er een hoop verhalen geschreven!. Moest even alles lezen hoor.Haha.

Lexa,welkom hier !. Wat onzettend naar heb jij je 1e IUI ervaren. Meestal is het volkomen pijnloos,maar goed dat kan bij iedereen ook verschillend zijn. Hopelijk is het straks na 2 wachtweekjes helemaal positief!.

Evy; je voelt je al aardig thuis hier. Hihi. Leuk!.

Sil; ik denk dat wij aardig dicht in de buurt komen wat betreft IUI. Jij verwacht de IUI volgend weekend?

Ik moet volgende week donderdag voor de FM,ik verwacht mijn IUI óf zaterdag óf maandag te hebben.

Dan gaan we er weer voor.

Knap dat je je zo positief insteld ivm afvallen..Hopelijk gaat het je allemaal lukken! Zal niet makkelijk zijn,maar het doel is er hé!.

Wat betreft het nuttigen over alcohol.,heb er al eens een gesprekje mee gehad met mijn gyn,tijdens de 2e FM.

Die avond gaf manlief zijn verjaardag,en zei dus; een borreltje vanavond kan geen kwaad?

De gyn; Nou,een paar kan geen kwaad,maar jezelf lam drinken,dan kun je het deze maand wel vergeten.(alsof je je altijd lam drink:ohmy:)

We hebben allebei 2 glaasjes gedronken,en dat was het. Vanaf de IUI heb ik niks geen alcohol meer gehad.

Vandaag de medicijnen weer opgehaald bij de apotheek. De koelkast weer vol met puregon. Zaterdag beginnen met clomid.

Moet alleen nog even een smoes verzinnen voor op het werk. Donderdag ochtend mijn 1e FM.

Ze hebben tot nu toe nog niks door,en gelukkig heb ik een baas die het allemaal wel prima vindt wat betreft "iets' later beginnen. Maar heb wel altijd effe een reden nodig.

Maar dat komt goed. hihi.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal, ik voel me iets beter want dat opgeblazen gevoel in m'n buik is bijna weg, de eisprong is dus geweest en ik hoop dat de 400.000 zwemmers hun best doen!

@Evy: Hoe gaat het met prikken? Valt wel mee, toch? Ik zag dat jij een andere hcg-spuit krijgt dan ik heb gehad (ik had Pregnyl). Zal allemaal dezelfde werking hebben, toch? Spannend je eerste FM op maandag, laat je ons weten hoe 't was?

@Kammie: Dat is goed nieuws, zeg, dat je eitjes groter waren nadat je gestopt was met roken en drinken. Ik weet dat bij mannelijk zaad de rookschade omkeerbaar is, dwz 2, 3 maanden niet roken en het is of je nooit gerookt hebt, maar bij vrouwen wist ik het niet. Ik was bang dat het onherstelbaar beschadigd was omdat je die eitjes in je draagt. Dit is hoopvol.

Over follikels gesproken, maakt de grootte van de eitjes iets uit voor de kans op bevruchting, weten jullie dat? Ik had het idee dat het bij mij vrij hard ging, ik had er uiteindelijk 2, 1 links en 1 rechts.

Bij de 1e FM op dag 6 waren ze 10 en 11 mm groot,

bij de 2e FM op dag 9 waren ze 16 en 17 mm groot.

Mijn hcg-injectie kreeg ik op dag 10 en de inseminatie was op dag 12.

Fijne dag allemaal,

Geplaatst

@Kammie: Dat is goed nieuws, zeg, dat je eitjes groter waren nadat je gestopt was met roken en drinken. Ik weet dat bij mannelijk zaad de rookschade omkeerbaar is, dwz 2, 3 maanden niet roken en het is of je nooit gerookt hebt, maar bij vrouwen wist ik het niet. Ik was bang dat het onherstelbaar beschadigd was omdat je die eitjes in je draagt. Dit is hoopvol.

Over follikels gesproken, maakt de grootte van de eitjes iets uit voor de kans op bevruchting, weten jullie dat? Ik had het idee dat het bij mij vrij hard ging, ik had er uiteindelijk 2, 1 links en 1 rechts.

Bij de 1e FM op dag 6 waren ze 10 en 11 mm groot,

bij de 2e FM op dag 9 waren ze 16 en 17 mm groot.

Mijn hcg-injectie kreeg ik op dag 10 en de inseminatie was op dag 12.

Fijne dag allemaal,

Goedemorgen!

Volgens mij heb jij hetzelfde boek als ik (van Zita West), want daarin viel me idd op dat ze schrijft dat de schade bij mannen omkeerbaar is, terwijl ze dat bij de invloed op de vrouwelijke vruchtbaarheid niet zet. Ik schrok daar ook even van.

De grootte van de eitjes zegt iets over hoe rijp ze zijn. "Normaal" gesproken springt het eitje als het ca. 20 mm is, dan is het dus rijp. Bij IUI wordt er daarom altijd naar gestreeft om een eitje te hebben van 20 mm bij de inseminatie. Uitgaand van de groei van ca. 1 mm per dag waren jouw eitjes dus bij de inseminatie groot genoeg, en dus waarschijnlijk rijp. Ga iig maar uit van die gedachte, positief denken!

Volgens mij vroeg je ook hoe de acupunctuur mij bevalt. Heel erg goed! Ik ben er sowieso veel relaxter en energieker (positiever) door, en ook heeft het mijn cyclus op gang geholpen. Ik heb namelijk PCOS wat inhoudt dat je niet of nauwelijks een eisprong (en menstruatie) hebt. Ik had helemaal geen cyclus; en twee weken terug ben ik voor het eerst zonder medicatie ongesteld geworden! Voor mij dus echt een heel positieve ontwikkeling!

Later meer, ik moet nu naar cursus...

Fijne dag!

Geplaatst

Pammie, gezellie zitten we samen rond dezelfde testdatum. Dat hadden we toch al een keer? Of was dat met Kammie? Ik weet het allemaal niet meer.

Kammie, het is zeker positief dat je zonder medicatie ongi bent geworden. Wat zal dat een lekker gevoel hebben gegeven?!

Ik ben blij dat je acupunctuur goed aanslaat. Heerlijk.....Voor jou is het nu ook aftellen tot de behandeling weer gaat starten.

Lexa, vervelend dat jouw inseminatie zo is gelopen. Normaal gesproken voel je er helemaal niks van. Bij mij zijn de echo's nog pijnlijker dan het insemineren. Meestal is mijn baarmoeder verstopt als ze willen gluren. Gelukkig trekt je opgeblazen gevoel weg.

Hier is alles rustig. Vandaag mijn eerste dieetdag. Ik ga me er echt aanhouden. Alhoewel ik nu al weet dat het zwaar gaat worden. Mag zelf geen eens fruit als tussendoortje. Mag alleen maar 3x per dag eten en dat is het. Dat is denk ik op termijn wel zwaar voor mij of het wordt juist makkelijker. Ik heb geen idee. Zelfs bij de weight watchers mag je nog een tussendoortje nemen....ach ik moet een doel voor ogen houden. Vanavond een stuk wandelen want ik moet natuurlijk ook meer gaan bewegen.

Nou meiden Liefs van mij

Geplaatst

Goedemiddag meiden. Lexa, fijn dat het opgeblazen gevoel weg is. Ik weet nog niet zoveel van de juiste groottes, maar het klinkt wel goed, twee folikkels die redelijk groot zijn geworden. Ik ben zelf ook benieuwd naar de meting maandag en natuurlijk laat ik het hier even weten hoe of wat.

Er is nog iemand die maandag een FM heeft, maar ik ben het nu even kwijt. Sil volgens mij? Ik heb echt geen idee hoe het allemaal gaat groeien. Ik hoop in ieder geval wel dat dat lukt.

Ik vind het prikken wel meevallen. Hoewel ik moet zeggen dat het gisteravond iets pijnlijker was toen ik de naald eruit haalde. Heb nu ook een klein blauw plekje, dus zal de naald niet recht(genoeg) eruit hebben getrokken. Ik spuit inderdaad Puregon (synthetisch) ipv ...??

Sil, ik vind het heel knap hoor als je maar 3x per dag eet. Dat trek ik ook echt niet!!! Maar, alles voor het goede doel. Ik eet en snoep ook echt teveel, mijn enige voordeel is dat ik 3 à 4 keer per week sport, daardoor blijft het enigszins onder controle. Maar als ik niet zoveel zou snaaien, zou ik pas echt een slank dennetje zijn. Helaas. Hahaha.

Kammie, wat fijn dat je op natuurlijk wijze ongesteld wordt. Is ook goed voor het vertrouwen in eigen lichaam. En wat voor cursus doe jij vandaag?

Pammie, gebruik jij Clomid en Puregon? Ik dacht (met mijn leken-hoofd) dat het dezelfde middelen waren, maar dat het ziekenhuis daar wat in kiest?

Tammy, waar ga jij binnenkort naartoe op vakantie?

Even weer wat werken, tot straks.

Geplaatst

Hoi hoi dames,

Wat een drukte ineens weer na de zomerstop en dan ook nog eens 2 nieuwen erbij. Had even wat in te halen met lezen....

Sil: over dat afvallen, het gaat na verloop van tijd wel wennen hoor. Het begin is het moeilijkste omdat je de gewoonte moet doorbreken. Net als met stoppen met roken, het is meer een gewoonte dan een must. Ik heb niet echt een heel streng dieet gevolgd, maar bij sporten moest je ook elke week een dagboek inleveren met wat je eet op een dag en wanneer. Dat was een goede motivatie, want elke week kreeg je te horen wat je beter kan laten staan of waarmee je het kan vervangen. Ik was in oktober begonnen en in feb zwanger, toen moest ik weer omschakelen om niet te weinig te eten enzo. Het went echt wel, alleen kost tijd en doorzettingsvermogen.

Kammie: wat zal jij blij geweest zijn met die ongi die ineens spontaan kwam haha. Best raar natuurlijk, blij zijn met ongi worden. Maar goed, wel een teken dat je op de goede weg bent.

Lexa: jammer dat het zo pijnlijk was de inseminatie. Normaal voel je er echt helemaal niks van. Mocht er een volgende keer zijn, meteen vragen om de kleine eendenbek te gebruiken. Waarschijnlijk was dat het pijnlijkste. Je mag we heel laat testen hoor, meestal is het een dag of 15 na de inseminatie. Maar mss is het zo omdat je ook hormonen extra gebruikt, daar heb ik geen ervaring mee.

Het aantal maakt wel uit maar ook echt niet alles. Het gaat ook om de bewegelijkheid en de sterkte van de cellen. Wij noemden het steeds: je hebt maar 1 Pieter van der Hoogeband nodig, die wel zn zwemvliezen aan heeft en die zn tomtom niet vergeten is. Dus hopelijk is er een van die 400 000 dat allemaal niet vergeten!!!

Veel sterkte de komende weken.

Geplaatst

Hoi Evy,

Ik heb alleen een weekje vrij verder niet, we gaan alleen een weekend ergens naar toe, waarschijnlijk Duitsland.

Wij hebben onze vakantie in april/ mei al gehad. We zijn een maandje naar Australië geweest. De dag voordat we vertrokken hadden we de eerste echo, dus gingen wegl met de gedachte dat er een kleine mensje (1cm) aan het groeien was en dat het hartje kloptte. Dus verder hebben we nu alles in het teken staan van kinderkamer, onderhoud aan het huis enzo. Dat hebben we de afgelopen 4jr beetje verwaarloosd.

Ik dacht dat Sil ook maandag de FM heeft, dan gaan jullie een met zn 3en gelijk op...

Geplaatst

Jaa, ik moet zeggen, jullie hebben gelijk. Het schrijven hier werkt wel verslavend. En ik ben ook wel een behoorlijke kletserd.

Wat een mooie reis hebben jullie dan gemaakt, Tammy. En is er een mooiere betere reden om dicht bij huis te blijven dan een groeiend mini-mensje? Misschien staat het al ergens in de afgelopen 50 pagina's maar hebben jullie al een kinderkamertje? Of moeten jullie nog aan de klus?

Geplaatst

Meiden, het is hier nog drukker dan in de file op de A2 !!! Hahahahaha maar ik mis Melissaatje. Waar zit je meid? Vast en zeker aan het genieten van haar zwangere buikie hihihihi

Ja ik heb maandag een FM. Misschien handig om ook een lijst te maken met wie wanneer wat heeft? Als er dan iets wijzigt in je mmm dan kunnen we dat aanpassen en is het makkelijk om alles bij te houden.

Ik begin wel alvast. Vullen jullie aan? Als er wat wijzigd, dan gewoon het laatste lijstje kopieren en plakken in je eigen tekst.

September

14: Sil, 1e FM

XXX

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden