Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Pammie, hopelijk de laatste keer voor je en dat ivf natuurlijk niet nodig is. Goed dat je het toch tegen je baas hebt vertelt, is denk ik toch stuk makkelijker. Nu maar hope dat het morgen goed gaat allemaal. En natuurlijk dat het potje voor je man in de koelkast ook mee helpt. Sterkte morgen.

Toevallig dat ik tergelijk ben met een vriendin van je. Net terug van een voorlichtingsavond in het zh. Was wel ff intresant,mocht het voorkomen dat we toch ineens voorkomen.

Tot morgen.

Geplaatst

Hallo, ik zal me even voorstellen ik ben Nicole en ben 42 jaar in 2007 heb ik een miskraam gehad en in 2008 heb ik een zwangerschap moeten afbreken omdat tijdens de 20 weken echo wij er achter kwamen dat ons dochtertje geen niertjes en geen blaasje had en zij dus geen kans van leven heeft buiten de baarmoeder. Om haar en ons verder lijden te besparen hebben wij de zwangerschap afgebroken en is op 20 mei 2008 onze prachtige dochter Nikkie* geboren ... een heel gaaf minimeisje van 24 cm en 300 gr Nikkie is nog bijna 3 uur bij ons geweest voordat zij voorgoed van ons is heen gegaan.

Toen mijn menstruatie weer op gang kwam zijn wij gelijk begonnen om zwanger te worden, niet ter vervanging van Nikkie, maar meer omdat mijn biologische klok gewoon door blijft tikken. Helaas zonder resultaat. We zijn toen de mmm in gegaan en gestart met IUI ... en ik zit nu dan op het wachtbankje van mijn 5e IUI .... Ik had 3 follikels waarvan de grootste 2,6 cm was .... en nu maar duimen dat het goed is gegaan. Op 26 november zou ik een test kunnen doen. Tot op heden heb ik nog helemaal geen zwangerschapsverschijnselen dus ik durf het nog niet te zeggen.

Ik hoop voor iedereen dat we het jaar 2009 positief kunnen afsluiten en dat vele van ons zwanger het nieuwe jaar in zullen gaan, succes voor iedereen,

gr. Nicole

Geplaatst

Hoi Nicole,

Welkom op deze site! Ik zit er zelf ook nog maar een paar weken op, maar merkte al meteen veel begrip, herkenning en steun. Ik hoop dat jij dit ook zo mag ervaren.

Wat een heftig verhaal van je dochter Nikkie. Zoiets wil niemand meemaken en gun je ook niemand.

Maar meteen welkom op het wachtbankje van je 5e iui. Extra spannend voor je. Ik zit zelf op het wachtbankje voor mijn eerste iui en kan 2 dagen na jou testen! Bijna tegelijk dus!

Pammie veel succes met je IUI vandaag! Hopelijk zitten er goede zwemmers tussen deze keer! Ik ga voor je duimen en hopelijk dat je niet door hoeft naar IVF. Je moet toch op het iui forum blijven!! En fijn dat je het nu ook op je werk kunt delen met anderen. Misschien meteen wat meer begrip voor je situatie.

De reden dat ik met een volle blaas moest komen was dat de inseminatie dan makkelijker zou gaan. Maar de volgende keer vraag ik niet of ik nog even mag plassen, maar ga ik gewoon! In ieder geval een beetje zodat ik niet op knappen sta! Ik moest de volgende keer maar wat minder drinken werd me verteld.....

Geplaatst

Goedemorgen allemaal! Pammie heel veel succes vandaag. Hoop dat je heel veel goede zwemjongens van je man krijgt!! We gaan voor slagen met IUI hoor, geen IVF voor jou!

Bianca haha, grappig hoe je schrijft over dat je volgende keer wel gewoon gaat plassen en het niet gaat vragen. Ik moet zeggen dat ik bij de 1e IUI ook alles vroeg, omdat je denkt dat zij alles wel het beste weten, maar ja ons lichaam is gewoon ons lichaam en kennen wij toch het beste. Maar ik vind het heel herkenbaar wat je schrijft. Nu met de 2e iui ging dat al veeeeeeeeel beter ;-)

Nicole welkom hier. Jeetje wat een heftig verdriet heb jij al achter je liggen. Ik hoop dat het ook jou gegund is om straks een kindje te krijgen en ook te kunnen houden. Kom er gezellig bij op het wachtbankje (het wordt er lekker druk).

Liefs voor iedereen, ben pas morgenavond weer hier. Ben tot morgenavond neit meer op kantoor en ook niet thuis trouwens. Lekker in een hotel in Zaandam (of all places!!!!!!!). Hoop niet dat ik hier iemand mee beledig hahaha.

Geplaatst

Allereeste Nicole welkom hier. Wat een hevtig verhaal en wat een ellende hebben jullie al gehad. Gelukkig hebben jullie het een mooi plekje kunnen geven en kunnen doorgaan met de toekomst. Alweer je 5de iui, das best heftig alweer. Maar zag dat je een hele mooie test datum hebt, mijn uitgerekende datum, dus hopelijk is er dan dubbel geluk.

Pammie: Succes met de iui vandaag, duimen dat het allemaal goed gaat en dat je niet naar het ivf traject hoeft te gaan.

Bianca: je moet volgende keer gewoon naar de toilet gaan hoor, want daar liggen met helemaal je spieren samengeknepen is ook niet echt makkelijk. Ze zeiden tegen mij juist probeer te ontspannen.....en dat gaat natuurlijk niet met een volle blaas. Nou ja, gewoon hopen dat een volgende keer niet nodig is.

Evy: jij hebt het ook altijd drukl druk druk haha. Ga je voor werk naar Zaandam of voor de fun met je mannetje??? Nou iig veel plezier!!!

Nou hier nog steeds alles rustig, nog totaal geen enkel voorteken dat er iets aan zit te komen. Heel veel mensen zeggen dat het dit weekend gaat komen, ga toch wel een beetje hopen dat ze gelijk hebben.

Hier ook even Nicole op het lijstje erbij gezet.

November

18: Pammie iui

20: Lexa 1e FM 3e ronde

23: **Men** uitslagen

23: Tammy controle VK

25: Evy testen

26: Nicole testen

26: Tammy uitgerekend !!!!

28: Bianca testen

December:

02: Doortje behandelplan gyn

Geplaatst

@zonneschijn ja ik hou het wel ff in de gaten. moet vrijdag weer bloedprikken en dan belt de gyn weer en dan ga ik het nog maar een keer zeggen bedankt voor je berichtje..

@tammy ja ik denk omdat ze toen niks hebben kunnen vinden met de echo

vrijdag weet ik meer.

@pammy hoe is het vandaag gegaan??? je laatste iui en hoop dat het echt de allerlaatste is en dat je over 2 weken een mooie test hebt hoor

mag eindelijk wel is een keer goed nieuws zijn hier.

ik duim heel hard voor je meid

en toch fijn dat je het aan je werkgever hebt verteld nu weten ze wel hoe en wat allemaal. ik ben ook blij dat ik het ook gedaan heb hoor.

je hoeft geen smoesjes meer te verzinnnen enzo. duim duim duim...

@nicole welkom hier en jeetje wat een verhaal zeg.

spannend hoor duim voor je

@bianca wel raar hoor van die volle blaas ik had er ook nog nooit van gehoord. ze werken overal anders zie je wel. maar het lijkt me niet echt fijn nee..

iedereen nog bedankt voor de lieve berichtjes

liefsssssssssss

Geplaatst

Goedemiddag allemaal,

@Nicole: Welkom hier. Heel naar dat je je kindje verloren hebt en dat het sindsdien niet meer spontaan wil lukken. Ik vraag me wel af waarom ze een vrouw van jouw leeftijd (en ik bedoel dit echt niet rot) nog een IUI-traject in laten gaan, en dan maar liefst 5x ook. Je zou zeggen dat IVF in zo'n geval een veel snellere optie is. Heeft je gyneacoloog uitgelegd waarom hij/zij toch voor IUI kiest?

@Pammy: Meid, je zesde alweer. Zesmaal is scheepsrecht, hopen we dan maar.

@Evy: Effe helemaal off-topic, maar logeer je toevallig in het "Formule 1 hotel Amsterdam" dat in Zaandam staat? Ken je dat concept? 30 euro voor een kamer en dan WC en douche op de gang. Op de website staat heel trots dat ze ook een hotel in Amsterdam hebben. Slechts 18 km van het centrum, dat blijkt dan Zaandam te zijn, haha. Ze moeten wel, anders raken ze die kamers aan de straatstenen niet kwijt, nu hopen ze nog onwetende toeristen te misleiden hihi. Ik zeg: Veel plezier in bruisend Zaandam!

Geplaatst

Daar ben ik weer.

Ten eerste; Nicole,welkom hier. En wat je al een heftige tijd meegemaakt. Schrijf fijn met ons mee,je ervaringen delen vind ik zelf heel prettig. Het lucht toch een beetje op.

Vanmorgen is alles goed gegaan. En wat een score! 106 miljoen,waarvan 66% beweegelijk. Zo'n score hadden we lang niet meer gehad.

Na de iui vroeg de gyn mij of ik het artikel in de krant had gelezen. Euhm..welk ortikel??

Ging dus over het kwartiertje blijven liggen na iui,en dat het toch wel effect had.

Dus ik moest (voor het eerst!!) een kwartier blijven liggen. Vond ik toch wel prettig.

En nu maar weer afwachten,op het wachtbankje.

Evy; heel veel plezier meid!!!

Tammy; jij zit nog steeds op het wachtbankje dus..(maar wel een leuk wachtbankje),want je hebt binnenkort eindelijk jullie babytje!!

Liefs.

Geplaatst

@pammie wow wat een hoge score zeg. nou hoop dat het blijven liggen goed hebt geholpen.. bij ons weet ik niet beter was al vanaf de eerste iui 15min blijven liggen. duim voor je..

liefsssssssssss

Geplaatst

Zo dan Pammie.....106 miljoen!!!!!! En dan ook nog eens 66% bewegelijk, toe maar dan heeft het kweekpotje in de koelkast mss toch geholpen. Wel toevallig dat je nu ineens een kwartiertje moet blijven liggen.

Hoop echt dat het de laatste keer voor je is en dat hopelijk hebben de veranderingen een goede invloed op alles. Net als wat Lexa zegt we gaan ontzettend hard voor je duimen. Wanneer mag je gaan testen???

Geplaatst

WAT????? 106 miljoen??? Ik wist niet eens dat het bestond zo'n aantal.

:yikes: Nou meid, dat moet niet kunnen missen! Liefs x

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wow Pammie goede score hoor. Nou ik hoop dat het blijven liggen helpt. Ik ben zelf nog nooit blijven liggen. Hopelijk deze keer raak meid. Ga voor je duimen en kaarsjes branden.

Nicole welkom hier wat een heftig verhaal van jou zeg knap dat je nog door kan gaan met de behandelingen na wat jullie hebben meegemaakt dat lijkt mij erg moeilijk.

En ik snap ook niet helemaal dat je zolang met IUI moet doorgaan en ook niet om je leeftijd hoor maar de kans op slagen bij IUI is veel lager dan bij IVF. Nou is IVF weer een veel zwaarder traject hoor daar moet je ook niet blij mee zijn. Hopelijk lukt het toch voor jullie nog met IUI ook ik ga voor jou duimen. Hopelijk voel je je gauw thuis hier op dit forum.

Bianca inderdaad vreemd een volle blaas lijkt mij juist moeilijker insemineren bij ons hoeft dat niet. Bij mij ging de eerte keer ook lastig ze kregen het rietje er niet in uiteindelijk heeft een andere arts het gedaan en heeft opgeschreven hoe mijn baarmoeder ligt en de andere keren lukte het in 1x.

Angel pas goed op jezelf hoor maak mij echt zorgen om je. Bloed je nog steeds zo erg??Je bent nu meer dan 6 weken toch dan moeten ze wel wat kunnen zien wat er mis is.

Hier is alles rustig gebleven vloei nog wel wat en wat buikkramp maar gaat beter ga morgen weer werken had 3 dagen vrij.

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Wat een leuke reacties toch allemaal.!

Zonneschijn; wat fijn dat je even drie dagen voor jezelf en je mannetje had. Dat is zo belangrijk! Even tot rust komen.,en alles langzamerhand verwerken.

Zal mss tegenvallen om morgen weer volop aan het werk te gaan,maar mss ook beter?. Wens je alvast een goeie 1e werkdag! Denken aan je.

Tammy; ik hoop ook dat het voor nu even geldt; 6x scheepsrecht!.

2 dec is de testdatum..maar dat ga ik niet doen. Denk dat het zaterdag 5 dec wordt. Haha.Ach ik zie t wel,mss ben ik van te voren wel harstikke ongi.

Ik verwacht hier helemaal niks meer van,maar je hoopt het wel.

6 januari hebben we een afspraak bij m'n Gyn staan. (voor de volgende fase etc). Hopelijk is t niet nodig,maarja,dan heb ik iig een afspraak vast staan!.

Voor iedereen alvast; Eet smakelijk! (hihi).

En tot later.

xx

Geplaatst

Hallo meiden,

wat is dit toch een bijzondere plek waar iedereen haar eigen situatie kan en mag delen. En dat, zelfs al mensen echt veel verdriet hebben, ze toch nog oog hebben voor een ander! Dit is dus puur waarom dit forum zo van belang is en waarom we er allemaal zoveel op kijken.

Ik schrijf dan wel niet zoveel, maar kijk echt elke dag hoe het met iedereen gaat.

* Pammie, wat fijn hoe het nu is gegaan! Echt heel veel (106!). En nu maar hopen dat deze poging de laatste is.

* Zonneschijn, wat een kracht laat je zo bij ons zien. Ik heb daar echt bewondering voor.

* Nicole: welkom, fijn dat je "ons" hebt gevonden. Wat een vreselijk verhaal wat je ons hebt verteld. Ik duim voor je en leef mee!

* Angel; gaat het? Denk je goed aan jezelf?

* Lexa: we gaan dus allebei aanstaande vrijdag voor de eerste FM voor poging 3. Ik zal aan je denken overmorgen! Bijzonder dat we beiden opo dezelfde dag gaan... Hoop voor ons beiden op "een goede oogst"

* iedereen die ik nu ben vergeten: Lieve groet van mij

Zomer

(even mijzelf in rijtje gezet voor FM)

November

18: Pammie iui

20: Lexa 1e FM 3e ronde

20: Zomer 1e FM 3e ronde

23: **Men** uitslagen

23: Tammy controle VK

25: Evy testen

26: Nicole testen

26: Tammy uitgerekend !!!!

28: Bianca testen

December:

02: Doortje behandelplan gyn

Geplaatst

Hoi Zomer,

De kracht is soms echt ver te zoeken hoor hier. Maar jullie geven mij steun en kracht en een luisterend oor. En natuurlijk mijn man en ouders en familie en collega's.

Even wat anders.... Van mijn vriendinnen zijn er maar weinig waar ik steun van krijg want ik moet even wat kwijt. Van de week het toppunt bereikt kwa vriendinnen echt een van mijn beste vriendinnen kwam langs. Ik denk leuk dat kan ik wel gebruiken.

Wat denken jullie ze heeft aan een stuk het woord gehad heeft amper gevraagd aan mij hoe ik mij voel helemaal niets aan mijn man hierover gevraagd. En maar over die kinderen van haar en over de kwaaltjes die ze hebben etc. Oooh ik was eigenlijk toen ze weg was zo kwaad. Vroeg aan mijn man of nu aan mij lag dat ze eigenlijk alleen maar over zichzelf heeft verteld. Nou hij vond dat ik toch echt gelijk had en vond haar erg egocentrisch. Terwijl je het aan mij kan zien en ik liet duidelijk merken in de gesprekken door haar af en toe af te kappen over haar kinderen maar nee, hoor de hint kwam niet aan. De bedoeling was misschien goed dat ze langs kwam maar de inhoud minder. Moest dit even kwijt. Ik wil haar niet kwetsen maar ik ga toch nog eens een keer een stille hint geven. Ze hoeven mij niet zielig te vinden maar de doodoeners dat ze ook een miskraam heeft gehad en daarbij maar even was vergeten dat wij al ruim 3.5 jaar bezig zijn en 6 behandelingen en voor de xx keer naar het ziekenhuis moeten wordt niet genoemd. Ben benieuwd naar jullie ervaringen hierover en hoe je zoiets nou is subtiel kan aanpakken ben het zo zat deze dooddoenders.

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Zonneschijn, ook dit soort dingen kan je hier natuurlijk kwijt. Lekker je hard luchtwn, want we weten allemaal waar het over gaat. En ook jou verhaal is hier niet meer raar. Denk dat iedereen wel iemand kent die net zo doet als jou vriendin. Zelf zijn wij ongeveer de eersten in onze vriendenkring, dus iedereen leeft met ons mee en toont echt intresse. Want het kan hun ook overkomen nog.

Maar weet wel dat sommige opmerkingen en het eeuwige gebla bla over eigen kinderen je soms tot waanzin kunnen drijven. Je zou toch van haar wel meer mogen verwachten omdat ze zelf ook een miskraam heeft gehad.

Veel sterkte ermee en mss haar een duidelijke subtiele hint geven volgende keer.

Geplaatst

@zonneschijn het bloeden is nog steeds niet gestopt. morgen moet ik weer bloedprikken en de gyn zei zolang je hcg daalt is het goed.

dan gaan we daar maar vanuit. ik ga maandag weer werken maar zie er zo tegen op pfffff. ik kan zo weinig hebben op dit moment.

ik vind het wel lullig hoor van je vriendin het is miss niet zo bedoeld

maar ik vind je kan wel rekening met iemand houden vind ik

ik zou er wel wat van zeggen op een normale manier natuurlijk,maar je mag best zeggen wat je ervan vind.

@zomer ja ik denk nu wel aan mezelf hoor.. soms denk ik kijk mij nu hier zitten. je hebt er ook wel een goeie dag bij zitten maar ook hele slechte dat alles ff te veel word.

zomer en lexa succes morgen met jullie fm hoe laat moeten jullie??

veel liefsssssssssss

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Angel dat je weinig kan hebben daar heb ik ook erg veel last van. Het heeft ook te maken met onze hormoonhuishouding. Ik merk aan mijn lichaam dat ik nog lang niet ontzwangert ben. Ik werk ook weer maar merk dat ik minder geduldig ben en kan ook niet veel kan hebben. Weet van de vorige keer gelukkig dat dit weer over gaat het duurt alleen voor mijn gevoel zo lang.En Angel ik heb ook goede en ook veel slechte dagen en dat zal denk ik nog even zo blijven helaas.

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Zonneschijn; En dat is je beste vriendin? Raar hoor dat bij haar niet even het kwartje valt om aan jou te vragen hoe t met je gaat,/hoe jij je voelt.!

Het blijft moeilijk zulke dingen; de één leeft gigantisch mee (elke dag een sms hoeft nou ook weer niet hé),en de ander waarvan je t juist wél verwacht doet er weinig op uit.

Heb zelf ook zo'n vriendin. Schat van een meid. Maar kan het eigenlijk alleen maar over haar zelf hebben. Ik doe samen met haar Zumba,vd week s'avonds kon er nog geen "succes hé" vanaf.

Blijf dat heel raar vinden.

Angel; je gaat Maandag weer aan het werk lees ik. Zonneschijn; jij bent vandaag begonnen toch? Hoe ging het?

Ik zit nog met een dilemma.

Vannacht werd ik er wakker van,en moest er ineens aan denken.

Maandag met de fm waren mijn eitjes 23 mm en 15 mm.

De gyn had zoiets van; gaan we voor die 23,of gaan we voor die 15?. Nou,dat wordt Woensdag iui.!

Okee,t zal wel. Later dacht ik; 23 en 15 is wel een heel verschil! En toch iui?

Gisteren toen ik het 'buisje' bij de Lab had opgehaald en weer bij de Gyn waren,liet ze ons een half uur wachten!!!! (niet al te best voor het zaad).

Manlief werd al pissig,en heeft aan de assistente gevraagd waarom t in hemelsnaam zo lang duurde!

Dus een half later pas de iui,maar ik heb totaal geen eisprong gevoeld. Paar kleine steekjes,maar niet zoals voorheen.

Heb er nu al geen vertrouwen meer in eigenlijk. Ben zo bang dat het verprutst is.

Moest dit effe kwijt.

Liefss.

Geplaatst

Pammie: raar dat ze jullie weer zolang hebbeb laten wachten. Dat was vorige keer toch ook al zo? Lijkt wel of het zh er bij jullie geen vertrouwen meer in heeft. Dat ze dit alleen doen om aan die 6x te komen en dan doorsturen naar ivf. Probeer toch een beetje hoop te houden.

Zonneschijn & Angel: nu alweer aan het werk. Vind het best snel hoor, weet nog dat ik ooit een collega had die een miskraam heeft gehad en die is ruim 3mnd thuis geweest. Ik weet niet hoever ze was, ik was alleen voor stage daar.

Hier even een rare dag gehad. Aantal keren soort van oefenweeen of voorweeen gehad volgens de vk. Vanmiddag even getimed en was om de 20 min. Nu is het weer helemaal over op paar lichte krampjes na. Denk nu toch echt dat het niet lang meer gaat duren. Houd jullie morgen weer op de hoogte.

De rest ook sterkte natuurlijk.

Geplaatst

Tammy,dit was de eerste keer dat ze ons zo lang liet wachten. De andere 5 iui's waren we zo aan de beurt.

Maar oh jee! Al voor weeen om de 20 minuten? Dit gaat spannend worden meid!

Nu zal het niet lang meer duren...wachten,wachten en wachten.!

Geplaatst

Heeee meiden. Even snel want ik heb de pijp goed leeg. Was gewoon werk in Zaandam (en hard werken ook). Lief zit helaas in Parijs voor werk. Was liever daar geweest ;-) Maar het was verder wel ok. Maar ik ga vanavond even een keertje niet trainen.

Pammmmmmmmmmieeeeeeeee, 106 miljoen?????? OMG!!! Ik denk dat je echt een beetje vertrouwen moet houden hoor. Die kunnen best een half uurtje wachten voor IUI. Echt!!! Ik ga zo voor je duimen, dat je against all odds, nu je er niet meer in gelooft, gewoon keihard zwanger wordt van de IUI!!! ;-)

Zonneschijn en Angel. Allebei dapper hoor, hoop dat jullie af en toe wel even lief zijn voor jezelf!! Het is niet niks. Angel morgen ook weer succes met het bloedprikken, hoop dat het weer goed gedaald is.

TammmmmmmmmmmmmYYYYYYYYYYYYYYY!!!!!!! Woehaaa, het wordt spannend meid. Hoe voelde die oefenwee-achtige dingen? Was dat wel goed te doen? Ga voor je duimen hoor. Op een voorspoedige bevalling.

Morgen gaan er twee dames voor FM. Lexa en Zomer. Heeeeeel veel succes. Lexa hoe voel je je tot nu toe met deze dosis Puregon?

Andere dames een groetje, ik heb geen puf om alles terug te lezen.

Liefs Evy.

Geplaatst

* Pammie: het schijnt bij bewerkt zaad geen probleem te zijn als ze je wat langer laten wachten. (geeft mij ook niet echt een gerust gevoel hoor,,, maar het schijnt wel zo te zijn)

Ik heb het laatst met de specialistisch verpleegkundige over mijn eisprong gehad, ik heb die voor mijn gevoel bij de eerste een halve dag te snel gehad en bij de tweede poging een halve dag te laat.... Ze geven in het Diaconessenhuis echter aan dat het door de Pregnyl bijna zeker is dat je eisprong op het juiste moment er is en dat je lijf soms een geheel ander signaal afgeeft door alle hormonen... Zelfs hebben ze een aantal keren in het verleden dit met een echo bekeken en daarom hebben ze deze mening.

(hoop dat je iets gerust stelt?)

* Tammy, spannend!!!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Pammie ik hoop toch voor jou dat je succes hebt hoor ga toch die kaarsjes branden

Tammy ooooh wat spannend allemaal oei oei voorweeen wist niet eens dat die bestonden??

Lexa was eigenlijk ook benieuwd hoe je je voelt met zoveel Puregon? moe misselijk of helemaal geen bijwerkingen???

Groetjes, Zonneschijn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden