Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi, ja EDR je hebt gelijk, ondanks dat je het al weet hou je toch nog een beetje hoop dat het het tegenovergestelde zal zijn! Dus ja dat doet weer ff zeer!! Maar gelukkig vandaag ook het goeie nieuws dat er 2 cryotjes zijn, dus maar hopen dat deze wél blijven zitten!

En Britt van harte gefeliciteerd!

Groetjes

• Reacties 438
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo dames,

Ik heb ook heel vroeg getest 10 dagen na de tp.. ik voelde me anders.. al had ik wel lichte menstuatie pijn. (nu ik zwanger ben nog steeds) en de test was toen al duidelijk positief! de dagen erna werd het streepje alleen maar duidelijker (heb getest met een predictor en kruitvat test) daarna een clearblue en die gaf aan dat ik al meer dan 5 weken zwanger moest zijn.. dus een goed hcg..

nu wachten op de echo.. 20 april is het zover..

voor alle testers, heeeeel veel suc6!

Liefs

Desiree

Geplaatst

Hey!

Weer super bedankt voor jullie felicitaties, kan niet uitleggen hoe goed dat voelt!

@Carolina. Ik leef met je mee, echt onwijs spijtig voor jullie!!! Echt heel rot zeg! Ik duim voor je voor die cryo's!!!!!

@ Annemarieke en Hanneke. Kan jullie vertellen dat dat wat jullie voelen heel erg lijkt op wat ik voel. Na de punctie is het drammerige gevoel bij mij niet weggeweest en heb het idee of mijn eierstokken nog steeds opgebalzen zijn met 1000 follikels. Ghihi! Ik heb dus ook een soort last, wat bij vlagen lijkt op menstruatie pijntjes, maar niets is minder waar!! Dus alles kan!!!!! Probeer je hoofd positief te houden,.....maar dat hoef ik jullie niet te vertellen. Ik duim voor jullie en....en ben niet van plan lang onderaan het lijstje van zwangeren te staan....dus wie volgt....;-)

Voor alle testers...wachters en iedereen ....succes en wens het beste voor iedereen die hierin zit....

Liefs Britt

Geplaatst

Hier gaat het echt tussen hoop en vrees. Het ene moment denk ik toch echt zeker te weten dat de poging mislukt is en het volgende moment denk ik toch weer zwanger te zijn... Net steken in mijn borsten ging meteen in de douche vragen aan mannetjelief of mijn borsten soms gegroeid waren... Jaa hoor knikte hij heel heftig haha.. Toenstraks wat hele lichte bruine afscheiding, echt minimaal.. Nog geen enkel gevoel van aankomende ongi.. Wel weer raar gevoel in mijn buik. Zoals net na de punctie eigenlijk. Alleen dan wat minder heftig, maar toen was het bij mij ook wel heel heftig.. Vandaag 2 testen gekocht. Denk dat we zondag gaan testen, 13 dagen na terugplaatsing. Silvia jij mag al 12 dagen na terugplaatsing testen he? Waarom zit daar verschil in bij ziekenhuizen eigenlijk??

Heel veel succes allemaal.. Zijn er eigenlijk nog andere testers nu..?? Sorry ben ff weer het overzicht kwijt...

Liefs,

Hanneke

Geplaatst

Britt gefeliciteerd!!!

Caroline, nu ook de definitieve bevestiging, wat een kl*tegevoel is dat hè?

Er zitten nog een paar dames op de bank, dit is het laatste overzicht volgens mij. Binnen een paar dagen kom ik er ook weer bijzitten. ik verwacht één dezer dagen een positieve lh-test en dan het ziekenhuis maar weer bellen voor de inseminatie.

voor de meiden die nog zitten, het worden een paar spannende dagen en heel veel succes!!

wachtbankje april:

sasje:testen 12-4 laatste iui

Otjes: testen 18/4 - IUI

Carolien: testen???

Hanneke: testen 20-04

Annemarieke: testen 20-04

Geplaatst

Carolina, jeetje.. wat K*&^e voor jullie.. zoveel vreugde en verdriet bij elkaar hier... Hoop dat de eskimo lekker blijft plakken straks...

Britt gefeliciteerd meissie!!!!

Honeybee, de duimen draaien voor een goede LH test en dat je maar snel mag aanschuiven.

Hanneke, voor jullie ook heel erg spannend aan het worden...wij hebben op de dag zelf pas getest en ook in de middag. We hadden beide een vegadering in de ochtend. Ik heb die middag snel een test gekocht, die hadden we niet in huis gehaald. Heel veel succes. En die steken, dat heb ik ook gehad en nog steeds.

Dees, het is bijna de 20e en kun je naar de beeb kijken! Altijd spannend... nog een paar daagjes..

Otjes, hoe gaat het met jou???

Iedereen heel veel succes!

Groetjes van Daan

Geplaatst

hoi

@hanneke ze tellen bij ons in het zkh vanaf de puncti datum ik weet niet waarom.

vind het niet erg anders had ik nog langer moeten wachten.

ik heb ook een raare buik voel het meest mijn eierstokken die steken af en toe.

had ook al een bruin sliertje gevonden. en ik weet zeker dat mijn borsten groter zijn kan me bh's niet meer normaal aan. en als ik zo de verhalen gelezen heb kun je zelfs ongesteld zijn en zwanger zijn dus blijf duimen tot dat je de uitslag van de test heb.

we blijven positief.

groetjes silvia

Geplaatst

Dag dames,

Nog steeds bruine afscheiding hier net iets lichter als oud bloed (sorry voor de onsmakelijke details)... Pff wordt gek van de zenuwen.. Weet iemand wat dit kan betekenen..?? Is het nou juist beter of slechter als rood bloed? Ik weet niet of ik zondag haal hoor.. Maar heb ook wel het idee dat als ik niet zwanger ben ik dan toch wel voor zondag ongi ben. Kan me niet voorstellen dat dit nog een paar dagen zo blijft.. Nu is het met afvegen ook elke keer een beetje. Soms in combinatie met de Utrogestan. Daar ben ik trouwens ook elke keer bang voor, krijg af en toe die twee capsules bijna weer af. Krijg ik dan wel genoeg binnen..?? Wat een vragen allemaal he haha..

Liefs van een onzeker miepje...

@Silvia: duim ook nog steeds voor jou!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

hey meiden ook ik ben van het bankje afgevallen dit was mn laatste iui

het is echt zoooooo klote!!!!

nu op naar 25 mei intake gesprek in het radboud voor ivf

sterkte nog voor de rest

Geplaatst

hoi hoi

@sasje echt jammer voor je sterkte.

heb vandaag bericht binnengekregen over hoeveel cryo's .

we hebben 11 cryo's in de vriezer ben zo blij.

groetjes silvia

Geplaatst

Hai onzekere meiden,

het enige wat ik jullie kan vertellen is dat het bij iedereen weer anders is. Ik ken inmiddels heel veel verhalen van vrouwen die bruinig en soms zelfs wat rodig verlies hebben en toch zwanger zijn. Maar ik ken ook heel veel vrouwen die zeker wisten dat ze ongi zouden gaan worden maar toch echt niet werden omdat ze zwanger waren. Dus helaas kan ook ik jullie geen houvast geven.

Het blijft spannend, en die wachtweken zijn gewoon moeilijk. Maar ik kan je ook vertellen dat de wachtweken tot de eerste echo minstens zo erg zijn, hahah !! Die vond ik nog langer duren. Blijf positief met zn alle, en denk eraan 2009 ONS Jaar.

Geplaatst

Hey allemaal,

@ Sylvia - 11 cryo's!!!! Wow wat veel. Daarmee moet het toch bijna wel lukken, of niet dan!!!

@ Hanneke - ik had ook wat bruin verllies, eerst alleen bij het afvegen, maar het werd steeds meer. Heb zelfs een tampon ingedaan omdat ik 'wist' dat het niet gelukt was. Volgende dag nog steeds een beetje maar daarna niets meer. Dit was zondag en maandag terwijl ik donderdag bloed zou laten prikken. Ik baalde enorm, maar heb dinsdag toen een test gedaan omdat de ongi niet door zette. En die was heel licht positief en donderdag met het bloedprikken kwam de bevestiging: zwanger. Ik wil je niet onnodig hoop geven, maar alle symptomen kunnen ook heel misleidend werken. Succes nog met de laatste lootjes en ik hoop dat je ongi niet doorzet!!

Rest van de meiden ook allemaal succes met het WACHTEN!

Michelle

Geplaatst

Sas...joh wat balen. Heel veel sterkte de komende tijd en nu op naar ivf. Zie je er tegen op of valt het mee?

Geplaatst

hoi

ik heb ook sinds vanmiddag een licht bruine afscheiding. maar ik maak me nog niet druk. ik blijf positief . maar ik ben ook nog nooit zo ongeduldig geweest als nu. heb geen nagels meer over .

groetjes silvia

Geplaatst

wat spannend! Ik had geen bruine afscheiding toen het bij mij mis ging en ik ongesteld werd maar echt gewone lichtroze, zoals altijd in het begin voordat het echt doorzet! Wanneer mag je testen?

Geplaatst

Hoi ladies met de lange adem,

Bij mij is de IUI mislukt. Heb afscheiding en dat zal wel weer doorzetten in een :devil2:. Het een mail naar het ziekenhuis gestuurd wanneer ik kan komen voor de uitgangsecho voor IUI nr. 4 (was het maar juli....).

Good luck 2 you all.

Liefs

Natas

Geplaatst

hoi

het zijn bruine sliertjes dus niet echt wat ik normaal zou hebben als ik ongi word.

mag de 20ste testen. het lijkt wel een eeuwigheid haha.

groetjes silvia

Geplaatst

Hoi Annemarieke,

Zie dat je in Zwaag woont. Dus ook bij het WFG onder behandeling. Hoe zijn jouw ervaringen?

Geplaatst

hallo annemarieke!

Ik ben nu zelf ook zwanger, maar een kleine week voor de testdatum had ik ook wat bruinige afscheiding. Ik dacht nu is het gebeurd, want ik had ook al een menstuatie achtig gevoel. maar het tegendeel was waar. het bruinige bleef erbij en 3 dagen daarna heb ik getest en die was dik positief. en maandag 20 april hebben we onze eerste echo. Ik wil je geen valse hoop geven maar alles kan nog, zodra je echt bloed en krampen krijgt dan kun je er vanuit gaan dat het is mislukt. maar ook daar zijn suc6 verhalen van. (zie hellen)

heel erg veel suc6 in iedergeval.

Liefs

Desiree

Geplaatst

hoi

@otjes ja dat klopt tot nu toe vind ik het goed gaan .heb geen problemen gehad en ze zijn erg duidelijk. ben blij dat ik maar 2 keer naar het vu moest en dat ik de rest lekker hier kan doen. er is maar 1 ding wat minder is dat is de wachtruimte achter het muurtje voel ik me een gevangene maar op de gang bekeken . nou ja he als dat alles is.hoe zit dat met jou dan heb je slechte of goeie ervaringen?

ik blijf positief tot dat de test wat anders zegt of ik moet echt heel erg ongi worden.

maar dat gevoel heb ik niet.

@hanneke hoe is het nu met jou word je ook al gek van het wachten en al die dingen?

groetjes silvia

Geplaatst

Hoi Annemarieke,

Ongi is hier ook nog niet echt doorgebroken hoor, maar bij mij komt het negatieve vast door hoe wij behandeld zijn. (spuit die op de grond gelegd wordt, vragen die je hebt en waar geen antwoord op gegeven wordt, afspraken die doorgegeven worden en je dan te horen krijgt dat je niet goed geluisterd hebt (ik ben echt de enige niet) etc. etc.) Gelukkig dat die dokter uit het VU er nu is, door haar krijgen we weer een beetje een positief gevoel. Enfin, zou blij zijn als die IUI daar klaar is en we in het VU voor de punctie en terugplaatsing kunnen in juli.

Sorry, ik wil je natuurlijk helemaal niet ontmoedigen. Gelukkig gaat het de laatste maanden iets beter.

Verder ga ik altijd op de gang zitten als ik er ben. Maar voor als je er veel moeite mee hebt is het natuurlijk niet ideaal.

In ieder geval heel heel veel succes. Aan iedereen natuurlijk.

Veel lieve knuffels

Geplaatst

@Silvia: hier gaat het z'n gangetje. Het gevoel dat het niet gelukt is wisselt af met het gevoel dat er nog niks aan de hand is. De afscheiding blijft maar wordt niet heel veel erger en heb ook niet echt krampen meer. Normaal heb ik nooit afscheiding voordat ik ongi wordt. Maar is nu misschien wel anders door de hormonen. Heb eigenlijk ook niet het idee dat het echt oud bloed is ofzo, is veel lichter van kleur. Weet wel dat ik het echt niet zou kunnen geloven als ik zwanger zou zijn.. Zenuwen gieren door mijn lijf als ik eraan denk..

@Lucky-t: bedankt voor de peptalk dat hebben we soms wel ff nodig..

En ik wil heeeel veel verhalen horen van vrouwen met afscheiding die toch zwanger zijn/waren haha... Dus kom maar op met die succesverhalen..

Sterkte allemaal...

Geplaatst

@Hanneke: voel me een btje aangesproken doordat je het hebt over peptalk en dat we dat nodig hebben. Dat hebben we zeker nodig, maar af en toe voel je je ff niet zo....... (als je het idee hebt dat het weer mislukt is). Dus, sorry daarvoor. Helemaal niet de bedoeling. Wilde alleen mijn hart even luchten zeg maar.

Geplaatst

@Otjes: is ook logisch hoor.. Zo bedoelde ik dat ook helemaaaaaaaal niet.. Als ik negatief test of ongi wordt zal ik hier ook ff geen peptalk komen geven vrees ik. Het is heel fijn een forum waar je je gevoelens kunt uiten en waar iedereen begrijpt hoe het voelt maar uiteindelijk zit je toch vooral alleen met je teleurstelling en verdriet... Heel veel sterkte en ik hoop dat je het toch mis hebt en toch niet ongi wordt..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden