Jump to content

Recommended Posts

Posted

Esther, heel veel sterkte meis! geef de hoop niet op, zolang er pogingen zijn is er ook een kans. had gisteren ook even zo'n dip: zag al helemaal voor me dat we de komende jaren nog heel veel ziekenhuisbezoeken en wachtweken door moeten maken zonder resultaat. vanochtend was dat gelukkig wel weer weg (hoewel er altijd een restje achterblijft ergens diep van binnen) en kijk ik alweer vooruit naar de volgende poging.

maar goed, ik zit wel in een ander traject en nog helemaal aan 't begin van de behandelingen dus dat zal ook meetellen.

waarom vraag je het niet eens in 't ziekenhuis, over dat samen invriezen? ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook wel een beetje vreemd vind.

Hellen, ik heb in ieder geval netjes op mijn nod-dag getest zeg maar. het ziekenhuis adviseert 16 tot 18 dagen aan na de IUI, maar dat heeft te maken met het niet tot in de puntjes in kunnen schatten van het moment van de eisprong. daarnaast vinden zij dat je beter kan wachten tot je een paar dagen overtijd bent, om een teleurstelling van een vroege miskraam te voorkomen. ik mag gewoon op dag dat ik ongesteld zou moeten worden, testen en dat was gisteren (en dat brak 's avonds dus ook met veel bombarie door).

en ondanks de angst die me zou overvallen als ik wel positief zou testen (want wie zegt me dat 't de derde keer wel blijft zitten), zou ik het heel graag willen weten. zelfs als het toch weer mis zou gaan, wil ik weten dat er iets is geweest. maar goed, vandaar dat ik een dag "te vroeg" heb getest.

ik zou persoonlijk niet veel eerder testen, omdat ik die uitslagen nooit zo betrouwbaar vind inderdaad. dat ben ik absoluut met je eens.

hoe is 't met jou trouwens?

• Replies 438
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hai Dees (en ook Tammy),

Dank jullie wel voor jullie reacties vorige week. Ik zag het allemaal helemaal niet meer zitten en heb zelfs een afspraak gemaakt in Gent voor de 3e punctie.

Maar.....ik heb dindag een positieve test gedaan en we zijn eindelijk zwanger!!!!! Ik kan het nog steeds niet goed geloven! Wat een bijzonder gevoel! Ik zie dat jij ook net een postitive test hebt gedaan, jij ook van harte!!!! En trouwen en een kindje! 2010 is wel jullie jaar!

Groetjes,

Sanna

Posted

Wat geweldig Sanne, gefeliciteerd.

Bijzonder is dat het als je dan ineens een positieve test in handen hebt. Ik kon het ook echt niet geloven, heb dan ook een week daarna nog eens getest hahaha. Dat was ook een dikke vette plus.

Geniet er lekker van.

Kuzzz

Posted

Wauw wat een zwangeren opeens weer! Is dat het voorjaar ofzo? ;-) Gefeliciteerd meiden, echt geweldig voor jullie.

Voor degenen die weer opnieuw moeten beginnen: balen, balen, balen. Heel veel sterkte met het verwerken en weer de moed vinden om door te gaan.

Esther ik denk dat ze met 2 tegelijk invriezen omdat het ontdooien niet altijd goed gaat. Een soort van reserve. Maar zou het idd eens vragen in het ziekenhuis. Wel top dat je nog cryo's hebt. Dat verzacht de teleurstelling nu natuurlijk niet, maar het maakt de volgende poging wel wat makkelijker zonder punctie enzo.

Wij denken er hard over om in juni voor poging drie te gaan. Dees, na jouw succes is de hoop weer toegenomen. Het kan zeker nog lukken na twee keer niet. Super!

Henne

Posted

lieve dames, ontzettend bedankt voor jullie mooie berichten van gsiteren, ik voel als we al jaren lang vriendinnen zijn, zo een warm gevoel...

Vandaag was mijn officieel testdag, helaas is het negatief... dus ik ben NIET ZWANGER... de positieve uitslag van gisteren was nog de invloed van de Pregnyl 1500 van afgelopen vrijdag.... shit!.

Net het ziekenhuis gebeld om het te laten weten, maar ik moet weer bellen zodra ik mijn menstruatie komt. Sowieso moet ik nu tot de volgende menstruatie (dus begin mei) om de cryo's terug te laten plaatsen, dus zodra mijn menstruatie dit weekend komt ga ik een paar dagen naar spanje, naar mijn familie om een beetje alles te vergeten... shit! we dachten dat de 3e IVF goed zou gaan... maar nee hoor, het lijkt dat ik niet gemaakt ben om kinderen te dragen... maar goed...

Dames die zo als ik niet meer bij het wachtbankje zitten veel strekte... we krijgen onze kans met de volgende behandeling.

Dames die wel zwanger zijn geraakt van harte gefeliciteerd van uit mijn hart.

Liefs

Conchita :tearyeyed:

Posted
lieve dames,

ik wilde toch een opmerking maken.

als ik naar de datums van testen kijk dan testen jullie vroeg.

Dat hoeft niet erg te zijn maar er zijn ook mensen die eerder testen en positief testen en dan uiteindelijk toch niet maar ook die negatief testen en uiteindelijk toch wel.

Als ik naar mijn eigen verhaal kijk dan moest ik ma de 23e testen. Ik testte zo omdat ik ook bloedverlies had. Hartstikke negatief, een dag later hartstikke positief.

Dus geef de moed nog niet op en houd je aan de testdatum van het ziekenhuis.

Wil niemand ongerust maken maar alleen de niet testers vooral nog even een klein hart onder de riem steken. Geef de moed nog niet op.

Dees, jij bent misschien zwanger van een tweeling dus het kan hartstikke wel natuurlijk.

Hellen,

Jij hebt grote gelijk, kijkt naar mijn verhaal, zeer terugstellen, dus nooit van te voren testen, het ZKH weet zeer goed wanneer dat moet.

Liefs

Conchita

Posted

Conchita

wat vreselijk voor je dit

Wat zal jij verdrietig zijn nu, eerst zwanger en dan toch weer niet jeetje

sterkte ermee meiske!!!!

Sanne

Jij van harte gefeliciteerd meid!!!!!!

liefs Claudia

Posted

Conchita, ik lees net je beide berichten.

Van groot vreugde tot een groot verdriet.

Ik wou dat ik het kon veranderen voor je.

Liefs,

Vanessa

Posted

Helaas, onze poging is ook mislukt..:crybaby2:

Dit was nu onze 7e terugplaatsing.

Ook deze keer geen cryos, dus we kunnen straks weer beginnen met een verse poging. Maar eerst deze tegenslag maar weer te bovenkomen.

Word steeds meer moedeloos. Zal er ooit nog wel een kindje komen van ons samen???

Ook veel sterkte voor degenen die bij het ook mislukt is en veel geluk voor de degenen die wel zwanger zijn.

Posted

Conchita en kim...heel veel sterkte. Kim wat heftig zeg dat de derde poging is mislukt. Gaan jullie het nu op eigen kosten doen>

Posted

@ hellen, ik ben het helemaal met je eens.. ik wilde dus ook niet eerder testen.. ik gebruik ook geen pregnyl.. en toen ik wat bloedverlies had dacht ik dat het over was.. maar het was opeens helemaal weg en de dag erna heb ik getest. als de test negatief was hadden we zowiezo tot zondag gewacht.

vandaag naar het ziekenhuis gebeld en we hebben 20 april onze eerste echo..! joepie..een dag om naar uit te kijken.

alle damens die negief hebben getest, erg veel sterkte gewenst..

liefs

Desiree

Posted

Hallo dames,

Voor degene bij wie het mislukt is wil ik jullie veel sterkte en moed geven om verder te gaan. Geef de hoop nooit op, wonderen bestaan!!!

Ik zit in mijn ww en vanaf morgen heb ik nóg 10 dagen te gaan voordat ik een bloedtest in het ziekenhuis krijg. Ik vind de dagen echt tergend langzaam gaan, en heb er echt moeite mee om zo lang te moeten wachten! Maar ja het kan niet anders...

Zitten er nog meer dames te wachten om een zwangerschaps(bloed)test te kunnen doen?

Groetjes

Posted
Conchita en kim...heel veel sterkte. Kim wat heftig zeg dat de derde poging is mislukt. Gaan jullie het nu op eigen kosten doen>

Dank je wel Claudiaatje, Vanessa, en EDR, voor jullie mooie berichten.

Kim, veel sterkte, we zijn allebei in dezelfde boat... voor ons was het ook de 3e IVF, de volgende is een cryo, maar tja ik heb niet te veel hoop, en de 4e ivf moeten we volledig betalen.

Helaas heb ik 3 maanden vrij (zonder salaris) van mijn werk genomen om de behandelingen met alle rust te kunnen doen... maar het gaat ons niet lukken om terug te komen met een dikke buik... jammer... maar zoals iemand heeft ooit gezegd de wonders zijn nog niet de wereld uit dus ik weet het Kim het gaat ooit voor ons lukken, hoewel ik al 36 ben, maar goed... niet nadenken over mijn leeft tijd anders wordt ik depre... Ik ga nu denken dat de cryo goed kan gaan.

Liefs

Conchita

Guest Butterfly
Posted

Conchita en Kim, wat ontzettend balen ... vooral zuur omdat je ook nog eens in je 3e poging zit !! Dan moet je volgens mij helemaal zo'n gevoel hebben van ; wat nu ?! Lijkt me een moeilijke keus.

Conchita ik hoop dat je met je cryo toch succes zult hebben ! Je weet het nooit, het KAN lukken !! Dus hopelijk kan je positief inzetten.

Kim, veel sterkte met dit nieuws verwerken en als je voor 4 gaat dan wens ik je heel veel succes !

Posted

Meiden heel veel sterkte met het verwerken.

Esther ik hoop dat ze je in het zh uitleg kunnen geven, ik vind het ook allemaal vreemd.

Wij hadden 3 topemmy;s waarvan er 2 in de vriezer zouden gaan en een paar dage later kregen we een brief dat ze niet goed genoeg waren voor in te vriezen.

Hopelijk kun jij snel door met de cryo's

Dikke knufff.

Posted

even over mijzelf nog, Ik heb 1 april positief getest en gisteren weer positief. Heb Zh gebeld, en die zeiden als ik met cleur bleu getest had ik hartstikke zwager was, Hoef maandag dan ook niet meer daar te testen, moest van zh lekker gaan genieten en moeders voor moeders bellen:)

17 april 1e echo.

Ik kan het nog steeds niet geloven onze 1e ICSI poging is meteen geluk, dit heb ik nooit durven hopen. Maar mijn mooie liedje van nick en simon klopt dus toch:D

Posted

Bitch...van harte meid. Wat super voor jullie. En nu lekker gaan genieten hoor!!! Fijn weekend!

Posted

conchita en kim wat erg voor jullie ik leef heel erg met jullie mee heel veel sterkte.

bitch gefeliciteerd met je zwangerschap.

ik heb gisteren eindelijk bericht gehad van het radbout het is nog maar alleen een inschrijfformuler maar het is een begin.binnen nu en 6 wekn krijg ik te horen wanneer ik op gesprek mag komen!!!!

Posted

Conchita en Kim: wat een vreselijk nieuws voor jullie en dan ook nog poging 3....heb er ech geen woorden voor. Heel veel sterkte met het verwerken hiervan.

Bitch: Gefeliciteerd!!! Geniet er lekker van.

Sasje: wordt nog extra spannend voor jullie. Sterkte ook.

Kuzzz

Posted

Hallo meiden.

Ik ben nieuw hier en zit inmiddels in wachtweek 2. Volgende week vrijdag mag ik testen. Is er een plekkie op het bankje?

Ik wil allereerst de meiden die zwanger zijn feliciteren!! Super zeg!

En voor degene waar het niet is gelukt; heeeel veeeel sterkte om dit een plekje te geven en te verwerken.

In november vorig jaar een mislukte Icsi poging. Nu poging 2.

We hebben een zoontje van ruim 2 jaar. Ik was toen bij de 1e Icsi poging gelijk zwanger. heb toen in het ziekenhuis gelegen met een heftige overstimulatie.

Nu zijn er 2 embryo's teruggeplaatst. 1 goeie en 1 minder goeie. Ik leef nu ook tussen hoop en vrees.....

Heb weer lichte overstimulatie gekregen 2 dagen na terugplaatsing. Kan duiden op zwangerschapshormoon. Maar las ook al ergens dat als je echt zwanger bent, je er dan langer last van hebt. Zo'n 3 á 5 weken. En nu zijn mijn klachten al aan het verminderen..... dus ik ben bang dat het toch niet gelukt is. Herkend iemand dit?

Posted

Hoi Carolien,

Nou jij bent al een stuk verder in je wachtweken dan ik, ik zit nog niet op de helft.

Ik wil graag weten met wat je bedoelt met overstimulatie na de terug plaatsing?!

Ik zit nou op dag 4 na tp van icsi, dus ben erg benieuwd wat het betekend.

In ieder geval hoop ik voor je dat het een positieve test wordt!!

En nog even geduld, sterkte!!

Groetjes

Posted
Hoi Carolien,

Nou jij bent al een stuk verder in je wachtweken dan ik, ik zit nog niet op de helft.

Ik wil graag weten met wat je bedoelt met overstimulatie na de terug plaatsing?!

Ik zit nou op dag 4 na tp van icsi, dus ben erg benieuwd wat het betekend.

In ieder geval hoop ik voor je dat het een positieve test wordt!!

En nog even geduld, sterkte!!

Groetjes

Hey hoi!

Ik begon 2 dagen na de terug plaatsing vocht vast te houden. In 1 dag kwam ik 1,5 kilo aan. In totaal ben ik nu bijna 3 kilo aangekomen. Het valt gelukkig mee dus. Ik heb het 2 1/2 jaar geleden heel erg gehad. Maar dat bedoel ik dus met overstimulatie na tp. Sommigen hebben het al voor de punctie geloof ik of er vlak na..... Bij mij begon het dus later. En ik las ergens dat dat kan duiden op het verhogen van het HCG hormoon. Erg spannend vind ik het allemaal! Vanmorgen was ik weer 3oo gr aangekomen.

Voor jou ook spannend! Hoe is de tp gegaan? Hebben ze een mooi embryo terug kunnen plaatsen? (Misschien heb je dat al wel geschreven ergens trouwens). Toi, toi in ieder geval!

Posted

EDR, dank je wel..

We hebben gelukkig nog een 4e poging vergoed. Ben bij Univé verzekerd en die vergoedt ook nog een 4e poging tot 3500 euro.

Posted

Kim, veel sterkte, we zijn allebei in dezelfde boat... voor ons was het ook de 3e IVF, de volgende is een cryo, maar tja ik heb niet te veel hoop, en de 4e ivf moeten we volledig betalen.

Helaas heb ik 3 maanden vrij (zonder salaris) van mijn werk genomen om de behandelingen met alle rust te kunnen doen... maar het gaat ons niet lukken om terug te komen met een dikke buik... jammer... maar zoals iemand heeft ooit gezegd de wonders zijn nog niet de wereld uit dus ik weet het Kim het gaat ooit voor ons lukken, hoewel ik al 36 ben, maar goed... niet nadenken over mijn leeft tijd anders wordt ik depre... Ik ga nu denken dat de cryo goed kan gaan.

Liefs

Conchita

Hoi Conchita, jij ook veel sterkte.. ik begrijp dat jullie de 4e poging wel zelf moeten betalen.. gelukkig heb je nog een cryo en ik hoop heel hard voor je dat je de 4e poging niet meer nodig zal hebben.

Wat zuur trouwens dat je hiervoor speciaal 3 maanden vrij hebt genomen.

Dat kan je ws ook niet elke poging doen. Dan is het nog eens extra pijnlijk dat het dan nu ook niet heeft mogen lukken..

Butterfly, sasje, tammy, ook erg bedankt voor jullie lieve berichtjes..

Posted

Hoi Dames,

Alle zwangeren onder ons nogmaals hartelijk gefeliciteerd.

De dames op het wachtbankje heel veel succes.

En een dikke kus voor degenen, waaronder ikzelf dus, KOM OP VOLGENDE KEER ZIJN WIJ ALLEMAAL AAN DE BEURT.

k heb even een vraag. Ik ben nu bijna 1 hele week heftig ongesteld. De krampen lijken alleen maar erger te worden, en ik heb heel veel last van pijnlijke bovenbenen.

Is dit normaal na een mislukte ivf-poging?

Gr. Esther

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use