Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een schatten, Stéphanie! En inderdaad, wat zijn ze alweer gegroeid! Grappig dat je duidelijk kunt zien aan hun koppies welke het jongetje en welke het meisje is. Nu al.

Sim, misschien een keer langs de osteopaat met jullie onrustige meisje? Ik hoor daar hele goede verhalen over.

liefs,

Mariek

• Reacties 669
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

wij hebben de bakfiets nu een paar keer gebruikt. Eén maxicosi onderin en de andere maxicosi hangt op de randen net achter het stuur. We fietsen er maar kleine stukjes mee, want het is nog best gestuiter. Onderin willen we isolatiemateriaal gaan leggen, zodat het gestuiter minder wordt gevoeld. De twee kunnen nog niet voldoende rechtop zitten, zodat we gebruik kunnen maken van het bankje. We hebben al wel 2 stoelverkleiners met hoge rugleuning gekocht, deze passen precies naast elkaar op het bankje. Nog even geduld dus totdat ze echt goed zelf kunnen zitten.

Wij zijn al beetje bij beetje begonnen met bijvoeden. Het is meer verschillende smaken laten proeven. Banaan, peer, worteltjes lusten zij wel. Gister liga gekocht (beginnersliga) en dat vinden ze lekker. Gisteravond tijdens de maaltijd zat Saar in de wipstoel bij ons. Ze keek het eten uit onze mond. Ik heb haar een doperwtje laten proeven, even gek maar zij spuugde het niet uit. Ook een klein likje appelmoes laten proeven, ging ook goed. Als toetje een kruimel chocola van zo'n verrassingsei, ging ook goed. Ik vertel erbij wat ik in haar mond stop. Ze zal er nog niet veel van begrijpen, maar ik wil haar zo het idee geven dat er onderscheid is tussen eten/smaken.

Mees vond het overigens ook lekker.

Saar heeft al duidelijk 2 tandjes onderin in zicht.

We zijn hier momenteel snotterig, muv mijn man (tot nu toe). Toch gaat het slapen gelukkig nog goed. De afgelopen dagen krijgen ze de laatste fles rond 20.30 en dan laten zij zich niet eerder horen dan 9uur 'smorgens. en dan nog niet eens huilen om eten. Heerlijk zo! Hierdoor heb ik mij gisterochtend zelfs kunnen verslapen. Ik had om 7u moeten beginnen en werd 7.20 wakker gebeld. Is me in mijn hele 'carriere' nog nooit eerder gebeurd.

Gisteravond met mijn schoonzus afgesproken om weer lekker burgelijk naar de Jongegezinnenbeurs te gaan. Ik dacht, ik vraag het haar voorzichtig. Maar ook zij gaf toe het eigenlijk toch wel heel leuk te vinden. Op de vorige beurs (febr'09) was ik nog zwanger. Bijzonder om naar terug te kijken. We gaan dit keer ook weer voor de aanbiedingen. De laatste keer heb ik al aardig wat luiers kunnen inslaan (5pk voor €10).

Tussen 16 november en 6 december ben ik voornamelijk vrij. Van 20-23 nov zijn we naar Edinburgh. Jaja, zonder kinderen.

Voorstel van data om af te spreken:

26, 28 of 29 november. Wie kan wanneer. Ik zal eens kijken of ik die site van datumprikker kan gebruiken.

Het mag best bij ons thuis (de ruimte is er wel), maar naar brabant rijden is ook oke hoor als dat iemand beter uit komt. Zeg het maar.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

zaterdag 28 november lijkt me een goede dag!!om af te spreken

mss kunnen we ergens centraal bij elkaar komen!

laat maar weten

wouw stephanie een heel weekend weg zonder kids???????

dat zou ik echt niet kunnen

ben nu 24 uur per dag bij mijn kids ,en begin jan. weer gaan werken

duurt gelukkig nog even

voel me nu net zo,n huis mus

mss moet ik voor onze tim dan een dagje oppas regelen als we bij elkaar komen

dus ik moet het wel op tijd weten waar en wanneer we afspreken want ik heb niet zoveel mensen in mijn naaste omgeven om tim een hele dag te laten spelen

maar het lijkt me geweldig om elkaar live te zien

groet steph

Geplaatst

Steph,

iedereen doet het toch weer op z'n eigen wijze, dat blijkt. Lekker doen wat bij je past. Voor mij geldt; zolang ik weet dat de 2 in goede handen zijn, kan ik ze wel even 'loslaten'.

Wat vinden de andere tweelingmoeders van 28 november? Locatie?

lfs, Stéphanie

Geplaatst

hoi stephanie

is ook geen aanval op jou hoor!!!! niet dat je me verkeerd begrijpt!

wij zijn vorig jaar een lang weekend naar sauerland geweest zonder

onze tim en ik vond het vreselijk,ook al was hij in goede handen

bij alles wat we deden dacht ik dat was ook leuk geweest voor tim

en nu merk ik dat ik de twins heel moeilijk los kan laten en het liefste

alles zelf doe,weet dat het niet goed is

denk dat dit de laatste keer is dat we dit allemaal mee hebben mogen maken

dus hier zeer waarschijnlijk geen broertjes of zusjes meermaar in jan.ga ik weer werken en dan kom ik hopelijk weer in het oude vertrouwde ritme

lentezon hoe is het met jou????al even niks gehoord waarschijnlijk heb je het heeeeel druk

fijn weekend

steph

Geplaatst

Goed, laten we niet voor elkaar denken ;).

Zat vandaag in mijn fiatje500 heerlijke momentjes voor mijzelf) en kroste Apeldoorn door. langs stad en winkelcentra, uiteindelijk naar schoonmoeder. Kinders op de opvang en ik kreeg een ingeving: wat is het toch een heerlijk idee dat over een paar jaar mijn dochter en/of zoon naast mij zit (en dan niet in de maxicosi bedoel ik) in het autootje. Ultiem geluksgevoel!

Vanmorgen de kinders in de bakfiets naar het kdv gebracht en dat is toch ook al heel veel geluksgevoel hoor.

In de stad een herfstjasje-gevoerd spijkerjasje voor Mees gekocht. Een vestje over de kleren wordt nu toch wel te koud zo op de fiets. De winterjassen die ik voor beiden heb gekocht zijn nog te warm.

Hoe zitten jullie met de kledingmaten? Saar en Mees dragen nu voornamelijk 68. soms groter, soms kleiner afhankelijk van merk.

Gister heb ik alle kleding van maat 50 en 56 op marktplaats gezet. Nou ja, bijna alles. Ik wil natuurlijk wel het een en ander bewaren als herinnering voor later. Wat een werk zeg! Hopelijk levert het nog iets op. Wat niet verkocht wordt nemen we mee naar de kleedjesmarkt op Koninginnedag2010.

Had ik al verteld dat ik weer ben gestart met salsadansen? Helemaal super. Verstand op 'nul' en dansen maar. Manlief is er helaas mee gestopt, teveel andere bezigheden, maar ik heb me hierdoor niet laten weerhouden. Ik danste tenslotte al salsa voordat ik hem meenam.

Hoe is het met jullie sporten? Heeft iemand al zumba gedaan?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi meiden,

hoe gaat het met jullie?

Even een update hier hoor...

Saar en Mees hebben afgelopen weekend bij opa en oma geslapen. Ging hartstikke goed. Lekker geproefd van allerlei fruithapjes, ze vonden het echt smakelijk.

Thuis ook met liga begonnen. De coördinatie van hand naar mond is nog moeilijk, maar des te leuker om naar te kijken. Via de wang gaat het natgesabbelde stuk liga naar de mond. Het valt natuurlijk regelmatig uit de hand waardoor de kleertjes 'heerlijk' onder de smeer zitten. Saar en Mees hebben er echt plezier in.

Terugdraaien van buik op rug lukt soms al, per ongeluk.

Vanmiddag ben ik even met ze naar het winkelcentrum gereden, met de auto. Toen we thuis waren sliepen ze in de maxicosi, en nu nog steeds. Wel gordel en jasje losgedaan. Wilde ze niet wakker(der) maken.

Afgelopen dagen slapen ze minder, ze willen gewoon van alles meemaken.

Vandaag is papa jarig en vanmorgen snel een schilderijtje gemaakt op canvas. Handafdrukken van beiden. Is even geklieder, maar wel heel leuk om te doen.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hi Stéphanie,

Zo te lezen gaat het helemaal goed met Saar en Mees. Wat gaat het toch ook snel allemaal!

Liefs, Jane

Geplaatst

Hoi Jane, tjee wat ben je al ver!!! Spannend. Succes en sterkte hoor en heel erg genieten van die super speciale tijd als je kleintjes er net zijn. Liggen ze er goed voor (geen stuit enzo)?

Stephanie, fijn dat alles zo goed gaat met jouw smurfjes. wat worden ze groot he?!

Steph, ik denk/hoop dat wij ook wel kunnen dat weekend eind november. Als het concreet wordt, dan zal ik het regelen met manlief, die vaak in het weekend werkt, maar valt vast wel te regelen.

Lentezon, waar ben je??! Gaat alles goed?

Hier ook even een update. Meisjes waren eergister een half jaar. Begonnen met worteltjes, lekker geklieder ;) Mijn druktemakertje heeft vermoedelijk koemelkallergie. Ik ben nu op dieet gegaan om dat vast te kunnen stellen. Sinds ik alle sporen van melk mijd, is ze enorm opgeknapt!! Veel en veel vrolijker en minder snel overstuur. Je ziet de ontspanning aan heel haar lichaampje. Heel naar dat ik het niet eerder heb geweten, we hebben het best moeilijk gehad met haar, en vooral: ze heeft het zelf vaak moeilijk gehad. Ik wou dat ik het had geweten dat het niet of niet alleen de reflux was!

Verder: kom net terug van CB. Ze zijn alletwee weer exact even zwaar: 7.25 kg. En 65 en 67 cm. Verder alles goed, helemaal op en top gezond.

Groetjes!

Geplaatst

Hi Sim,

Het begint al op te schieten hier. De kleintjes liggen er goed voor, beide met het hoofdje naar beneden. Ik begin wel heel nieuwsgierig te worden naar de kleintjes.

Liefs, Jane

Geplaatst

Heeeee meiden!

Na het PB-tje van Sim meld ik me toch maar even heel snel!

Met ons gaat alles goed, op rolletjes en ook met mijn humeur, energie etc gaat het weer erg goed.

Ik heb het wel heel erg druk gehad ..hahaha... komt bekend voor zeker??....en ook op mijn werk op de dagen dat ik er ben, dus vandaar dat ik veeeeeeeel minder online zit!

Misschien een perdiode? kan hoor, is natuurlijk ook erg intensief geweest dat forum gemail de laatste jaren. Steun en toeverlaat geweest dat zeker.

Aangezien de warme winterdagen er weer aankomen/ meer binnenzitten dus wellicht weer wat actiever?

ben jullie echt niet vergeten hoor en hoop dat het allemaal net zo fijn loopt als bij mij ( heb nog niet 'bijgelezen, maar beloof dit snel te doen) !

De meiden zijn alweer over de 6 kg . hebben wel hun 1e griepje achter de rug de laatse 2 weken....maar verder alles ok.

Nou ik lees snel eens bij en ben dan weer wat op de hoogte van de twin moms hier!

Heel veel liefs,

lentezon

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoe is het met jullie?

Gisteren waren Saar en Mees een half jaar oud. Ook bij het consultatiebureau geweest. Ik moest me haasten. Na een vreemde werkdag; ongepland op 3 van de 4 woningen binnen het paviljoen gewerkt. Op het laatst nog even computerwerk. Kijk op de klok en zie dat het 15.15u is. Ik had dus al bij het CB moeten zijn! Gelukkig was manlief er al naar toe gereden. Toen ik er aan kwam, zat manlief al met de kinderen in gesprek met de arts.

Is toch ernstig he?! De afspraken van je kinderen vergeten.:doh:

Met Saar en Mees gaat het in ieder geval goed.

Mees is nu 67.4 cm en weegt 7670 gr.

Saar is nu 66 cm en weegt 7128 gr.

Ik kreeg er nog een infofolder bij over babygebaren, een lezing dat in het ziekenhuis wordt gegeven. Wel interessant, kan ik op mijn werk ook gebruiken.

Saar en Mees krijgen nu dagelijks wat vers gepureerd fruit, een stukje liga/broodkorst en warm potje. Het is nu nog als extraatje, ze eten nog niet alles op en dat hoeft ook nog niet.

Verder veel gesnotter en gehoest door Saar en Mees. Gelukkig eten/drinken ze er niet minder om.

Hoe gaat het bij jullie? Spreken we 28nov nog af en bij wie?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Jippie!

Ook ik ben nu 'echt' een tweeling-mama en ik moet zeggen dat ik daar echt supertrots op ben. Wat is het heerlijk om twee van die mooie meiden te mogen hebben. Ik voel me zo rijk!!

De meiden doen het hartstikke goed. Ze zijn wel wat vroeg geboren, met 32,4 weken. Daardoor hebben ze 3 weken in het ziekenhuis doorgebracht. Maar zodra ze doorkregen dat ze naar huis mochten als ze zichzelf op temp konden houden, 2 kg zouden wegen (bij de geboorte 1800 en 1830), 36 weken oud zijn, zelf konden ademen en alles zelf konden eten (dus niet via de sonde), hebben ze dat razendsnel voor elkaar gekregen...ze wilden echt mee!! Het zijn echt dappere meisjes.

Nu zijn ze alweer bijna 2 weken thuis en ik vind het heerlijk!

Ze zijn superlief en gezellig. Ze kunnen heerlijk slapen...houden dat 3 uur vol en laten zich dan horen, want dan hebben ze honger (ik geef borstvoeding of ik kolf het en dan krijgen ze het met de fles). Tussendoor horen we ze eigenlijk nooit. Dus dat is erg fijn...kunnen we toch nog lekker slapen..hahaha.

Hier een fotootje van onze meisjes...

Foto-XUM8QI3X.jpg

Geplaatst

Hoi Krullie,

Wat een prachtige foto van jouw schatjes!! Heeeeeel lief!!!! Zo te horen doen jouw meisjes het voorbeeldig en ben jij echt een trotse tweelingmama, en met recht hoor!

Geniet van deze prachtige tijd, het is druk, hectisch maar heeeel mooi! En, neem maar van mij aan (onze meiden zijn alweer 2,5 jaar) het wordt alleen maar mooier en je wordt alleen maar trotser!

Geplaatst

Krullie,

wat fijn te horen dat het jullie zo goed gaat. Jullie 2 meiden zijn echt een plaatje, om zeker trots op te zijn. Die trotsheid blijft inderdaad.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Jane en Krullie van harte gefeliciteerd!!! Geweldig gevoel he?! ;) Blijf lekker maanden op jullie roze wolkjes zitten! Hier duurde het heeeel lang voordat ik weer een beetje normaal en helder begon te denken. Zo vreselijk blij, nog altijd hoor! En trots inderdaad, apetrots! Krullie gaat het met de borstvoeding? Als je vragen hebt, dan kan je me altijd pb-en ofzo. Ik geef nu na 6.5 maand nog altijd borstvoeding en dat is echt leuk en wordt makkelijker, maar het begin kan best heel zwaar zijn. Ieder zijn keus, maar mocht je tips willen, dan hoor ik het. Er is ook een Yahoogroup voor tweelingmama's de BV geven, daar ben ik ook actief, dus mocht je daar steun willen zoeken of advies of gewoon een keer je verhaal doen, dan hoor ik het. Wat zien je meiden er goed uit!!! Bij ons ook 3 weken ziekenhuis na geboorte bij 34.5 week, en ik herinner me de dag van thuiskomst al de dag van gisteren! Fijn joh. Jij ook Jane, al lekker thuis las ik op je topic. Super gefeliciteerd allemaal, ook aan de vaders.

Groetjes

Geplaatst

Jane,

(nogmaals) van harte gefeliciteerd. Heb geprobeerd je profielfoto te vergroten, zodat ik je schatjes nog beter kan bekijken. Lukt niet helaas.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

He meiden hoe is het met iedereen?

Om nog even terug te komen op de vraag van Stephanie of de 28e nog door gaat... ik weet niet of iedereen het nog ziet zitten met de drukke tijden, mij lijkt het wel leuk hoor, maar wij kunnen helaas toch niet de 28e. Mijn vent werkt die dag en ik heb geen rijbewijs, anders kwam ik wel zelf met de kleintjes. We zouden eventueel de 29e wel kunnen, op zondag dus, of zullen we een andere datum prikken? Jane en Krullie ook belangstelling? In dat geval misschien beter wat verder weg, want jullie zijn nog wel heel kort geleden bevallen. Hoe gaat het eigenlijk????

Hier alles ok. Groetjes

Geplaatst

Krullie wat een lieve dochtertjes heb je zeg!!!

Wat een leuke foto! En 2 meiden is geweldig kan ik je vertellen.

Die van mij zijn nu 2, helemaal leuk!

Geplaatst

Ja leuk als alle tweelingmoeders van 2009 erbij kunnen zijn. Verplaatsen naar een paar maanden verder is mij prima. Februari 2010 zijn de jongsten onder ons ook alweer 3maandjes. Het mag nog steeds bij ons thuis hoor. Ik woon in Apeldoorn en dat is over het algemeen lekker centraal in Nederland.

Gaat er iemand van jullie nog naar de jongegezinnenbeurs a.s. donderdag t/m zondag? Ikzelf ga met schoonzus op zaterdag. Kinderen laten we bij de mannen achter (de mijne iig).

Hoop wat aanbiedingen te kunnen scoren.

groetjes, Stéphanie

Geplaatst

Hier gaat alles prima! Ze zijn erg tevreden!

We zitten nu nog wel op 8 voedingen. De BV gaat goed, ik kolf wel veel omdat het voor de meiden nog wat te veel moeite kost om alles bij mij te drinken. Wel krijgen ze sinds deze week ook KV bij...heb niet genoeg voor 2 van die 'grote' eters...

Leuk dat jullie af gaan spreken met alle tweelingmama's! Lijkt me leuk om erbij te zijn!! Ben wel benieuwd naar jullie twins! En natuurlijk al jullie ervaringen e.d.

Zal weer eens gaan kolven!

Geplaatst

Ok, leuk laten we dan streven naar een nieuwe afspraak in februari bij Stephanie met alle tweelingmama's van dit topic!

Krullie, fijn dat het goed gaat met je vrouwtjes! Ik durf geen ongevraagde adviezen te geven, omdat ik dat zelf altijd erg moeilijk vond in het begin, bovendien wil ik niet overkomen als een fanaticus die anderen van hetzelfde geloof probeert te overtuigen... Maar dit is bij uitstek iets wat ik graag zelf eerder had willen weten: 8 tot 10 voedingen is heel normaal bij borstvoeding en beter voor je productie! Ik streefde zelf de hele tijd naar 7 en wilde zelfs graag naar 6, omdat ik dacht dat dat zo hoorde... Tot ik erachter kwam dat dat een nadelig effect heeft op je productie. Vooral de eerste weken is veel voeden belangrijk, des te meer melk capaciteit bouw je op voor de toekomst. Ik gaf de eerste weken ook nog een flesje KV bij, omdat ik s avonds niet genoeg had, maar zo hield ik dat natuurlijk ook in stand. Kostte een tijdje, maar toen had ik genoeg zelfvertrouwen om helemaal op alleen borst over te gaan en konden mijn vrouwtjes het ook aan. Net als bij jou moest ik in het begin veel kolven, omdat ze het nog niet aan konden om alles uit de borst te halen. Het is natuurlijk prima om BV en KV te combineren, voor wie dat wil. Maar mocht je uitsluitend BV willen geven, het is te doen, maar overdag veel aanleggen. Je hoeft niet te wachten tot hun verzoek, het mag ook op jouw verzoek nog extra tussendoor. Ik moet toegeven: hele zware tijden gehad hier, maar het biedt ook veel voordelen: nooit gedoe met flessen, altijd voeding bij de hand, en vooral een makkelijke manier van troost. Ik geef zelf helemaal geen KV meer, maar ben het wel erg eens met wat een tweelingmama die ik ken via internet over tweelingen in Noorwegen waar zij woont schreef: Zij zei dat het daar heel normaal is dat tweelingmama's die BV geven een flesje KV bijgeven en dat onderzoek daar heeft aangetoond dat die vrouwen het daardoor langer volhouden. Dat geloof ik nu na 7 maanden helemaal...

Sorry als je niet zit te wachten op dergelijke info, maar ik vind het gewoon leuk: een andere tweelingmoeder die BV geeft, want dat hoor je gewoon niet vaak, begrijpelijk natuurlijk. En o dat kolven, pffffff, daar had ik het soms zo mee gehad!!! Geniet van je dochtertjes, mooi is het he!? ;) Doei.

• 2 weken later...
Geplaatst

Jemig, wat is het stil hier geworden de laatste tijd zeg! Kersverse tweelingmama's, geen tijd om jullie verhalen te vertellen hier? Ik ben wel benieuwd hoor! Wat voor wagens hebben jullie, hoe groeien de kleintjes, hoe ervaren jullie het allemaal, zijn ze al uit de eerste kleine maatjes, hebben jullie veel kraambezoek, denken jullie al weer aan werk of niet, creche plekken? Kijken ze al naar elkaar? Al glimlachjes?

En Stephanie en Lentezon, alles OK??

Hier goed, ben nog op hypoallergeen dieet en mijn wijffie reageert daar goed op. Mijn andere vrouwtje eet al sperzieboontjes zo uit het vuistje met een grote hap, kauwen en weg. Soms hangt het boontje als een sigaretje uit haar mond, heel grappig.

Liefs voor jullie allen en bah, wat een snertweer he... Doei

Geplaatst

door omstandigheden nu onder een andere naam hier op het forum maar jullie herkennen mij vast wel

laten jullie je inenten tegen de mecicaanse griep??onze twins zijn nog geen 6 maanden???ik weet het niet

hier gaat verder alles goed!

mama tms

Geplaatst

Mama tms, het klinkt niet leuk "onder omstandigheden...". Ik hoop dat het je goed gaat.

Sim, wat fijn dat het goed gaat met de voeding van je 2 meiden. hele geruststelling.

Hier gaat alles voorspoeding met Saar en Mees. Zij hebben beiden afscheidelijk van elkaar bij opa's en oma gelogeerd. Mijn man en ik zijn een lang weekend (4dgn) naar Edinburgh geweest met mijn broer en schoonzus. Ook zij hadden hun zoontje bij opa en oma (haar ouders) gebracht. Alle 3 de kinderen hebben zich prima vermaakt, net als de gelukkige opa's en oma's.

Wijzelf hebben ons ook prima vermaakt in Schotland. Edinburgh is een leuke historische stad, ookal hebben wij voornamelijk geshopt.

Gisteren hebben Saar en Mees hun (anti-mexicaanse) griepspuit gehaald. De vader van mijn schoonzus is huisarts in hart en nieren en hij zag zeker het nut van de spuit bij zijn kleinzoon. Dit heeft me een beetje overgehaald om Saar en Mees ook te laten inenten. Saar heeft geen krimp gegeven, Mees een klein piepje. Hun neefje heeft ook geen krimp gegeven. Stoere kids.

Mijn man is er met mijn vader heen geweest, ikzelf was winkelen met mijn schoonmoeder en -zus.

Vandaag een heerlijk dagje keutelen en knuffelen met Saar en Mees, zonder afspraken. Ik ben nog vrij tot 1 december, heerlijk!

Ik ga ze nu weer uit bedje halen voor badderen en een fruithap. Ze eten beiden goed. Alles wat je hen voorschotelt eten ze met smaak. De toetjes (yogolino e.d.) vallen helemaal in de smaak. Brood krijgen ze in kleine stukjes, met een veeg boter en bijv. appelstroop. Ze drinken er nog zeker 3,5 fles voeding bij. De overschakeling naar een tuitbeker vind ik nog lastig.

15 dec. weer naar het CB.

liefs, Stéphanie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden