Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tiesam,

Als je nog niet ongesteld bent, dan is nog niets aan de hand. Ik begrijp jou wel en is moeilijk om positief te blijven als je veel krampen hebt. Ik ben vandaag 6 dagen na TP en voel helemaal niets! Maak me ook een beetje druk om!!

Pfff...moeilijk hé!

Groetjes en blijf positief!

• Reacties 670
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

tiesam als je wel zwanger bent dan kan het in het begin ook aanvoelen of je ongesteld moet worden, soms wel tot 12 weken. Dus geef de moet nog zeker niet op. Ik weet hoe moeilijk het is hoor!!

Nienke bij ons is de dag van tp dag 1 dus zit jij volgens mij op dag 9 en je hebt zeker te vroeg getest. Die onzekerheid is altijd het ergste. Sterkte.

Ik had gisteren na de tp krampjes alsof ik ongesteld moest worden, kwam waarschijnlijk door het bewegen van de eendebek en het heen en weer halen van het cathetertje zodat ze konden zien dat ze goed in de baarmoeder zitten.

Vandaag gelukkig is dat afgenomen. Mijn kaarsje brand nog steeds, lekker bijgelovig he??

Sandra

Geplaatst

Sandra, goed plan met je kaarsjes. Dat ga ik ook doen! Is het nog gezellig ook...

Tiesam, het is ook moeilijk als je krampjes hebt. Je wordt dan helemaal gek van de onzekerheid. Sterkte meid.

Geplaatst

Hey meiden, lekker spannend weer hier... Als het goed gaat kom ik er morgenmiddag bijzitten. Kan ik nog iets voor jullie meenemen? Zacht kussentje? Koel drankje? Moet zelf nog steeds veel drinken, buik is nog wat opgezet en pijnlijk, dus de voorraad water zal ik vast aanvullen.

Tot morgen!

Henne

Geplaatst

Bedankt voor die lieve berichtjes........maar ik ben nog steeds NIET ongesteld....

we wachten het maar af......

Geplaatst

Hallo allemaal,

ik heb gisteren wel 20 kaarsjes aangestoken voor iedereen hier!!! En iedereen bedankt voor de lieve felicitaties! Ik hoop zo dat de lijst met zwangeren nog veeeel langer gaat worden. Kan het zelf nog steeds niet echt geloven....blijf op het toilet nog steeds kijken of er echt geen ongesteldheid in zicht is. Vreemd!

Succes allemaal!!!!!

Neel

Geplaatst

Meiden houd moed hoor.

Ik ben nu 6wk en 4 dgn zwanger en heb nogsteeds die ongi krampen.

Als ik mijn vriendin moet geloven blijft dat nog wel de hele zwangerschap, en wat betreft die kaarsjes, meiden dat heb ik ook gedaan, en zie resultaat dus bijgelovig of niet......

Ik duim met jullie mee

Geplaatst

Rose,welkom hier.

Tiesam; Vervelend dat je zo onzeker bent,kan t me goed voorstellen..en wat al eerder aangegeven werd; kan heel goed zijn dat je juist wel zwanger bent,ondanks je ongi krampjes. Good luck!

Henne; veel succes morgen..En kom er gezellig bij met de koele drankjes. De zachte kussentjes is ook niet zo gek. Hihi.

Geplaatst

Ha Pammie, jouw berichtje heeft mij echt heel goed gedaan........ik hoop het...

Voor ons allemaal.

Gr Tiesam

Geplaatst

Afgelopen dinsdag de tp gehad en voel me raar. Veel hoofdpijn, krampjes en ook plots 1.5kg aangekomen, voel me gewoon een walvis haha, nou ben ik al niet een van de slankste dus mijn broeken die lekker zaten zitten nu in een paar dagen veel te strak. Heeft iemand die pregnyl moest spuiten voor een cryo dit wel eens meegemaakt?? Of zou dit met een innesteling te maken hebben? Dat lijkt me nog redelijk vroeg.

Zucht............... die onzekerheid bah. En toch voel ik me verder goed, hoe tegenstrijdig kan het zijn.

Nu weer 2 avonddienstjes draaien en een lekker druk weekend voor de boeg dus afleiding genoeg.

Knorrie hoe voel jij je??????????????????? Ben je er net als ik van overtuigd dat het deze keer gaat lukken????

Henne tot straks naast ons, we hebben al een plekje voor je gemaakt en idd die koele drankjes zijn welkom en die zachte kussens zijn ook lekker!!!

Sandra

Geplaatst

goedemorgen dames!

Iedereen is hier zo zenuwachtig? waarom?

Hahahahaha...geintje hoor!

verschrikkelijk he die wachtweken poehpoeh!!!!!!!

Ikzelf zit op dag 11 na tp,ik mag zatedag testen!

Maar heb tegen manlief gezegd dat ik morgenochtend al een test doe!

Ik hou het niet meer

en nienke ik had op dag 9 ook al over de test geplast hoor hahahaha, erg he!

veel te vroeg maar hij was wel positief waardoor ik nog meer onzeker word want ik weet niet of de pregnyl (10000) invloed heeft gehad. was wel 13 dagen geleden. maar heb geen idee hoe lang dat in je lichaam blijft zitten.

En die ongi krampen ken ik ook hoor, vooral sinds gisteren komen ze veel opzetten.

We moeten maar afwachten. nog 1 nachtje slapen!

dames hou je rustig (pfffff moet ik nodig zeggen)

Succes iedereen!!!!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ik zit op dag 11 na tp......en ik heb een test gedaan...+...

ja, maar ik weet niet of er pregnyl al invloed heeft gedaan...

hahahaha....ik ben zo onzeker....

Geplaatst

IK dacht dat de pregnyl per dag verminderd met de helft, dat betekend dat pet na 10 dagen uit je lichaam is! Pffff spannend hoor!!!

Geplaatst

Mijn IUI-arts zei de vorige keer dat ze niet precies wist hoe lang het duurt voordat de pregnyl uit je lichaam is. Maar ze zei ongeveer een week.

Waarom bel je even niet naar het ziekenhuis om te vragen hoe lang het duurt?

Maar een + !!!! Stom is dat...je wilt blij zijn maar je durft het nog niet omdat je eigenlijk geen duidelijkheid hebt. Of eigenlijk onzekerheid hebt...

Geplaatst

oh tiesam wat spannend zeg. Hopelijk kan het ziekenhuis je onzekerheid wegnemen en kan je proberen je ongeloof in verschrikkelijke blijdschap om te zetten.

Succes

Geplaatst

Ik zit vandaag op dag 7 na de tp en heb geen symptomen behalve een beetke zeer borsten, en eigenlijk niet echt zeer maar een vol gevoel!

Grrrrrr...ik word hier gek van!

Geplaatst

Hmmm vol gevoel in de borsten, kan een goed teken zijn nietwaar? Of gebruik je utrogestan bolletjes? Want dan kan het een bijwerking ervan zijn.

Die onzekerheid...............

Sandra

Geplaatst

Ik gebruik geen utrogestan. Ik ben wel een dagen na de TP nog een spuitje ovitrel gehad! Ik voel ook nu ineens wat pijn aan mijn linker kant! Pfff....

En jij?

Tiesam...wat spannend!!

Laat ons snel de goede nieuws horen!!

Geplaatst

Ik ben ook heel erg benieuwd naar Tiesam!

Hier beginnen de zenuwen toch wel te komen hoor. Helemaal nu ik dat lees over een vol gevoel in de borsten. Dat gevoel heb ik ook maar ik gebruik helemaal geen hormonen op de pregnyl na. Dus het kan misschien ook een bijwerking daarvan zijn.

Dat volle gevoel heb ik vooral als ik een bh aan heb.

Ach ik zie het wel. Maar ik HOOP het zo erg. Erger dan de vorige keer

Geplaatst

ik heb 12 Juni de laatse ovitrel gehad, dat zijn dus 6 dagen geleden.

Jij hebt 10 juni, dus dat is 9 dagen geleden. Als goed moet het hormone toch bijna uit je lichaam zijn?

Geplaatst

Hoi Marietje,

Ik mag pas volgende week vrijdag 26 juni testen. Als ik er aan denk dan hou ik het niet meer uit! Maar het moet....!

Jij krijgt volgende week je echo. Spannend! Hoe was je eerste mooie echo moment?

Groetjes Sil

Geplaatst

Hallo!

Ik had ook erg zere borsten, maar een paar dagen voor ik kon testen was dat helemaal verdwenen, dus ik was er heilig van overtuigd dat dat het teken was dat de poging was mislukt. Maar het kwam dus echt door decapeptyl/ pregnyl die niet meer in mijn lichaam zat na een week of 2 na de tp. Dus volgens mij kun je er helaas helemaal niks over zeggen; die wachtweken zijn zo verschrikkelijk! Ik duim voor iedereen!!

Greetz

Neel

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden