Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou Suus, dat klinkt wel goed toch? Of niet? Volgens mij kan ik je feliciteren toch???

Ik zit nu op dag 7 na de tp. Vanaf vandaag merk ik dat mijn borsten iets minder pijnlijk zijn dan de afgelopen dagen. Ik zit natuurlijk gelijk weer op de kast maar het zou goed kunnen dat de pregnyl nu begint uit te werken...Ik heb nog wel een vraagje aan jullie. Ik heb zo'n opgezette buik, echt heel flink. Ik lijk wel 5 maanden zwanger en kan het nauwelijks verhullen met kleding. Ik heb alleen geen pijn en ik ben ook niet aangekomen. Herkennen jullie dat?

• Reacties 670
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Laika,

Ben benieuwd naar de reacties op je vraag. Ik zit op dag 8 na tp en heb ook zo'n opgezette buik, vooral savonds. Ook geen pijn.

Geplaatst

Heey dames ik kan jullie helaas niet helpen heb er geen last van gehad.

Hoop wel dat het voor jullie goed mag uitpakken..

Geplaatst

Hai!

Als alles goed gaat mag ik 30 juni testen, dus ik ga nog net met één bil op dit bankje zitten straks ;-) Juni is volgens mij wel een heftige maand met onduidelijke testen, positieve testen die toch nog misgaan en veel negatieve testen...

Suus ik heb geen verstand van HCG waardes, maar het is wel hoger dus dat is dan toch goed? Wat zei het ziekenhuis ervan? Slopend zeg van die onzekerheden.

Adriana en Laika, die opgezette buik kan door de progesteron komen. Ga je toevallig ook moeilijk naar de wc? Bovendien kunnen ook je eierstokken nog wat vergroot zijn, dat kan nog best lang blijven. Ik heb de vorige keer in de wachtweken liters water gedronken, dat hielp wel.

Allemaal veel sterkte en succes en ik hoop tot donderdag!

Liefs,

Henne

Geplaatst

Oh Henne, voor jou ga ik echt enorm hopen dat juni op de valreep nog heel positief uitvalt!

Ik heb inderdaad ook wel wat last van obstipatie, ik probeer zo veel mogelijk te drinken maar op mijn werk is dat soms lastig (en vergeet ik het weleens door de drukte). Vanochtend na het opstaan gelijk maar even drie glazen lauw water gedronken (ik had ergens gelezen dat dat helpt tegen obsitpatie) en inderdaad, toen moest ik naar de wc. Oke, het was niet veel, maar de druk op mijn buik nam wel gelijk een beetje af, dus dat zal de oorzaak wel zijn, dank Henne!

Geplaatst

Suus? Ik snap het even niet. Waarom moet jij zo vaak bloed prikken?

Is zwanger niet gewoon zwanger?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hoi Laika

Ik las je verhaaltje en dat is heel herkenbaar! Ik had ook obstipatie tijdens de wachtweken, heel vervelend. Bij mij was het tot huilens, bloedens toe en uiteindelijk het ziekenhuis gebeld. Inderdaad moest ik veel drinken, veel vezels en gedroogde pruimen laten wellen in water en opeten. Helaas hielp het niet voldoende en kreeg ik lactulose, wat een opluchting. Nu ik zwanger ben heb ik de klachten nog steeds en heb ik daar vezelzakjes voor. Nu gaat het goed. Het ziekenhuis gaf wel aan dat de obstipatie niet te lang en te hardnekkig moest worden anders moet ik weer contact opnemen. Dus mocht het te erg worden neem even contact op zou ik zeggen. De pijn die het kan doen is echt niet nodig. Heel veel succes en ik hoop dat het bij jou (net als bij mij) stiekum een zwangerschapskwaaltje is!!!!

Geplaatst

hoi allemaal

ik zit vanaf vorig week woensdag al in het wacht bankje.

en heb net een thuis test gedaan en ik kryg een licht streepje te zien

dus ik hoop dat ik zwanger ben want ik heb wel wat vroeg getest .maar de streepjes staan er

groetjes colinda

Geplaatst

Heey Vanessa,

Dat is om te kijken of de waarde goed stijgen die moeten nl om de 2 dagen verdubbelen.

Geplaatst

Dag dames. Mijn iui zit er weer op. Ik mag nu weer die vreselijke wachtweken in!

Colinda,welkom hier.En ik zou zeggen; een streep is een streep hoor!

Wanneer mocht je testen dan??

Geplaatst

hey pammie

ik kryg een vrijdag pas een bloedtest op het ziekenhuis 16 dagen na terugplaatsing.

dus 6 dagen eerder getest.ik hoop dat het volgende week ook positief is

Geplaatst

Hallo meiden,

ik mag nu ook plaatsnemen op het wachtbankje. Heb gisteren de terugplaatsing gehad. Nu maar hopen dat 25 juni de test positief is.

Iedereen veel succes en geluk gewenst deze lange wachtweken. Op een mooi nieuw begin.

Groetjes, Linda

Geplaatst

Colinda...gefeliciteerd meid! Nog even spannend tot de bloedtest maar een streep is een streep!

De rest van de meiden op het wachtbankje...sterkte!

Geplaatst

hoi hoi,

ik wil hier ook lekker mee kletsen,....

ik heb 1 juni mijn tp gehad, en zit nu in de afschuwelijke wachttijd,..

Vrijdag al een testje gedaan, maar die was negatief,...

Officieel mag ik maandag pas testen (2 week na tp) dus ik hoop maar dat ik te vroeg was,...

Dat van die opgezette buik ken ik,... had een lekker wijd zittende broek, maar heb nu zoveel mogenlijk mijn knoopje los,...

Maar ik drink dus wel ruim voldoende, zit over de liter per dag, en ga voor mijn doen prima naar de wc (is nooit echt goed geweest, maar nu niet slechter als normaal)

Alleen moet steeds plassen,..... kom van de wc af en heb dat gevoel alweer,... probeer er maar niet teveel aan toe te geven, anders kom ik daar niet meer weg,...

Wel spannend trouwens, mocht ik zwanger zijn, dan ben ik uitgerekend op mijn man zijn verjaardag,... hahahahahaha

Nou ja, we zullen het zien,.. mijn eerste zoon is met 2 week overtijd gehaald, dus ik ga er vanuit dat deze niet super op tijd zal komen,.... (blijf er nu nog lekker vanuit gaan dat het mooi blijft zitten waar het zit,.....)

Mijn schoonzusje zij al: geen bloed geeft moed,........

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik mag nu ook plaatsnemen op het wachtbankje.:bf_nonew: Ik heb 7 wd maar ik heb allerlei kwaaltjes misschien dat iemand mij kan helpen.

- winderigheid, ik heb nog nooit gehad. (ja, in die toilet oke maar niet zo).

- witte vloed...

- heel realistisch dromen.

- linkerkant buikpijn alsof ik ongesteld ben.

- niet echt zere borsten maar het doet een beetje pijn als ik mijn borst aanraak.

Please help..........

Geplaatst

Hai,

Sinds vrijdag zit ik ook op het wachtbankje en ik lees dat ik niet de enige ben die heel onzeker is. Voor velen dit waarsch de langste twee weken ooit! Voor mij wel iig!!

Tiesam, ook ik voel van alles, maar probeer je daar niet teveel op te focussen.

Je lichaam heeft allerlei hormonen binnen gekregen de afgelopen tijd en waarsch gebruik je nu nog steeds capsules/spuiten toch? (ik moet 3x p/d 2 capsules inbrengen)

Je lichaam reageert op al die hormonen.

Ik heb bijv. hele gevoelige borsten (vooral de tepels.. brr gewoon pijnlijk) en met vlagen een zeurderig (ong.) gevoel in de onderbuik. Ook mn darmen werken niet zoals het hoort en heb heel veel witte vloed (maar dat zijn denk ik die capsules die na het oplossen er weer voor een deel uitkomen, heel goor ;-).

Maar ja, hoort er dus allemaal bij! Niks om je zorgen over te maken.

Sterke allemaal!!

Gr Anouk

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi hoi,

Ik dacht, ik laat ook weer eens wat horen.

Colinda, super! Een streep lijkt me inderdaad gewoon een streep! Ik hoop het voor je!

Ik zit nu op dag 5 na de tp. Die dagen duren toch best lang! Ik weet het pas dinsdag over een week zeker. Moet zondag en dinsdag bloedprikken. Behalve als ik ongi word natuurlijk, dan weten we genoeg.

Tiesam: witte vloed - check. Komt door die gruwelijke utrogestan. Winderigheid - check, haha. Ik probeer me te gedragen :-P

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

Voor mij is het nu dag 9 na de TP, ik heb wat last van mijn maag (schijnt ook een bijwerking van de utrogestan te zijn), mijn borsten zijn minder pijnlijk (maar de pregnyl begint natuurlijk nu ook uit te werken) en nog steeds wat obstipatie. Vooral 's avonds is mijn buik erg dik en pijnlijk. Maar als dat een voorbode is van zwanger zijn, dan heb ik daar geen enkel probleem mee :biggrin:! Ik vind het wel steeds spannender worden om naar de wc te gaan en ik durf bijna niet naar mijn wc-papiertje te kijken. Wat is dit toch erg zeg......

Meiden op de wachtbank, succes!

Geplaatst

Ha meiden,

hahahaha.....ik zal me te gedragen....

Nou ik heb nog steeds niet ongesteldheid..Dus :cry2: ik zal wachten...

Ik gebruik die pregnyl. Moet ik nog vanavond dan is die laatste spuit.

Bedankt he

Geplaatst

meiden die hier nieuw zijn op het forum; welkom.!!

Hopelijk allemaal positieve berichtjes straks.

Tiesam; de kwaaltjes die jij hebt,heb ik ook.Je lichaam heeft veel hormonen binnengekregen..omdat ik hier normaal niet veel last van heb,denk ik dat t door de hormonen komt.

Ik heb vandaag onzettende last van ongi pijn.

Fijne zondag nog iedereen!!:toothy2:

Gast Nienke79
Geplaatst

Hihi, Laika, misschien erg, maar je moet toch vegen :-P Ik hoop voor je dat het positief uitvalt!

Ik vind nu op dag 5, dag 9 al zo ver weg! haha.

Geduld is eigenlijk nooit mijn sterkste kant geweest. Weet liever gewoon waar ik aan toe ben. En of ik deze weken mijn borreltje niet voor niks heb laten staan :-)

Geplaatst

hallo dames

ik ben enkele dagen niet op de site geweest, we hadden het erg druk (zijn de tuin volledig aan het "renoveren".

Maar wat fijn te lezen dat er weer velen op het wachtbankje hebben plaatsgenomen.. spannend!!

Henne, jij hebt morgen je PU?? alvast heel veel succes gewenst!!! ik zal morgen aan je denken!

Cindy en ML2010, wat een klote bericht!! heel veel sterkte gewenst en kacht voor de nieuwe poging!

en alle dames die nog in de spannende wachtperiode zitten, succes!!!!!

lieve groeten

Meiske74

Geplaatst

owww ik wordt gek van mijn lichaam,.....

heb echt ongi krampen sinds gister avond, amper geslapen van de pijn, maar nog niks te zien (ja, 2 hele dunne streepjes, terwijl het zich normaal aanmeld met een stormvloed,.....)

pijn in de borsten gaat gelukkig een beetje over, maar goed, ik zit op dag 13, dus de medicijnen van eerder zijn er wel uit,.......

Morgen mag ik testen, maar ik sta nu al vol spanning,....

dus meiden die nog wachten,... suc6

Zal voor iedereen duimen,.....

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik kom er gezellig bij! Afgelopen vrijdag onze 2e IUI gehad. Vrijdag 26 juni mag ik testen maar ik hoop het vol te kunnen houden om te testen op zaterdag 27 juni. Oww was het maar al zo ver!

Ik heb even het lijstje opgezocht. Er zijn veel dames bijgekomen. Wil iedereen het lijstje compleet maken zodat we weer op de hoogte zijn van alle data´s? Volgens mij ontbreekt er veel....

Kammie, IUI, 2 juni testen, negatief getest

Luna, IVF, 2 juni bloedtest, negatief getest

Rose, IVF, 2 juni bloedtest,

Svenska, IVF, 3 juni testen, ongi geworden

Meiske74, IVF, 3 juni bloedtest, ongi geworden

Pam, IUI, 3 juni testen, ongi geworden

Marchan, IVF, 4 juni testen, ongi geworden

Lonki, IVF, 5 juni testen, positief getest

Miki, IVF, 5 juni bloedtest, ongi geworden

Dinky, IVF, 5 juni bloedtest, positief getest

Annelies (SJSL), IVF, 7 juni testen, positief getest

Suus77, IVF, 8 juni bloedtest, positief getest

Marin, IVF, 8 juni bloedtest, ongi geworden

Wendy (Schapenwolkje), IVF, 9 juni bloedtest, ongi geworden

Linda (Linny), IVF, 10 juni testen, positief getest

Sjuul, IVF, 10 juni bloedtest, ongi geworden&negatief getest

Esther (EDR), IVF, 11 juni testen, ongi geworden

Cindy1978, IVF, 11 juni bloedtest

Daan26, IUI, 11 juni testen

Neel, IVF, 14 juni testen

Adriana, IVF, 16 juni testen

Laika, IVF, 17 juni bloedtest

Sil IUI, 26 juni testen

Liefs Sil

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi Sil, ik zit er nog niet op. Bloedtest op 21 en 23 juni.

Groetjes, Nienke

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden