Ga naar inhoud

Isala kliniek Zwolle

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Evira,

Wat fijn dat alles goed was bij de echo, dat is toch

altijd spannend.

Meid geniet er lekker van en op naar de vogende echo!

Miranda,

Ik las dat je een boekje had gekregen, over de screening.

Dit heb ik bij mijn zwangerschap niet gekregen, za wel weer

iets nieuws zijn.

Ze hebben ons natuurlijk wel gevraagd, maar wij hebben er toen

voor gekozen om dit niet te doen.

Ik zou het veel moeilijker om er voor te moeten kiezen als het

bv niet goed zou zijn om het weg te moeten laten halen en

om een zwangerschap te hebben waarvan je niet kunt genieten.

Maar het is natuurlijk altijd moeilijk en je moet doen waar jij je

goed bij voelt.

Wij hebben de 20 weken echo gewoon bij ons in het zh gehad en

dus niet in Zwolle, maar je kunt atijd vragen of dit zou kunnen.

Chrish,

Meid, rust goed uit en laat je maar een lekker verwennen!

• Reacties 4,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi hermien,

wij hebben nu ook besloten om die screening niet te doen.je bent nu eindelijk zwanger en als het kindje niet goed is zou ik het niet kunnen om weg te laten halen.maar we moeten woensdag weer naar zwolle.en dan zal ik vragen over die 20 weken echo.en ik heb nog paar doosjes met decacyptyl zou ik die daar in kunnen leveren?

groetjes miranda

Geplaatst

Miranda,

Volgens mij kun je die wel inleveren in zwolle, misschien kunnen hun

ze nog gebruiken.

Je kunt ze ook bij de apotheek inleveren, maar daar worden ze volgens

mij gewoon vernietigd.

Er zijn trouwens ook wel mensen op deze site die ze misschien zouden

willen hebben, omdat ze het zelf moeten betalen.

Heb ik ook gedaan, ik heb ze naar iemand toegestuurd.

Maar niet voor geld, want dat is niet toegestaan.

Volgens mij moet je dan even kijken bij 'medicijnen'.

Heb je woensdag weer een echo? Spannend!!

Succes en geniet ervan,

Hermien

Geplaatst

Ha allemaal,

Ik schrijf bijna nooit (weken geleden), maar lees wel regelmatig mee. Wij zijn nu met een cryo-behandeling bezig. Ik krijg vrijdag te horen of de twee cryo's goed ontdooid zijn. Als dat zo is worden ze zaterdag teruggeplaatst (allebei). Ik zie er ontzettend tegenop, omdat ik lees dat het bij cryo's zo vaak fout gaat. In het ziekenhuis zeiden ze wel dat ik ong. 20% kans had (In zwolle ligt het percentage iets hoger dan in een ander ziekenhuis, zeggen ze).

Duimen jullie voor me? Ik duim ook altijd heel hard voor jullie en hoop ontzettend dat het bij jullie ook lukt (voor het eerst of opnieuw).

Succes!:sunny:

Geplaatst

Marjanne,

Ten eerste tuurlijk gaan we voor je duimen en ten tweede wij

hebben tot nu toe 4 terugplaatsingen gehad, waarvan 2 verse

en 2 cryo pogingen en van de 1e cryopoging ben ik zwanger geraakt

en hebben we een geweldige dochter!

Dus misschien kan ik je via dit verhaal een beetje goede hoop geven

en ik wens je natuurlijk heel veel succes!

Geplaatst

Hoi Marjanne,

Ook ik ben in Zwolle zwanger geworden van een cryo.

De eerste verse emmy gaf wel een positieve test maar hsg was te laag en steeg nauwelijks. De 4de cryo (telkens 1 laten tp) die is wel aangeslagen...met een torenhoge HCG in t begin dus die sloeg direct heel goed aan. Nu 25 weken zwanger.

Misschien geeft dat je wat hoop. Heel veel succes!!

Groetjes manon

Geplaatst

Marjanne,

Hoe is het gegaan vandaag?

En heb je nu morgen de tp?

Ik hoop het voor je, bent druk aan het duimen!!

Hermien

Geplaatst

Hoi Hermien, Naomi28 en Tauru 71,

Bedankt voor jullie geruststellende berichtjes. Het ontdooien van de cryo's is goed gegaan. Daar was ik natuurlijk al heel blij mee. Zaterdag de tp gehad van een goede en een redelijke cryo. Ik mag 3 juli testen. Ik heb wel steeds het gevoel dat ik ongi ga worden, maar dat kan natuurlijk ook de spanning zijn (ik voel echt van alles).

Natuurlijk heb ik ook nog hoop. Onze zoon is ook geboren uit een eerste tp (wel met een verse embryo).

Nogmaals bedankt en sterkte/succes verder.

Groet, Marjanne

Geplaatst

Marjanne,

Heel veel succes met wachten, dat is, vind ik dan, het verschrikkelijkste!!

En ja, ik snap heel goed dat je van alles voelt.

Maar menstruatiegevoelens kun je ook heel goed voelen als

je zwanger bent, dus houd goede moed!!

Ik zal in ieder geval voor je duimen en op naar 3 juli en houd je

stevig vast op de wachtbank!:myfignerscrossed::myfignerscrossed:

Hermien

Geplaatst

Hoi Marjanne,

Veel sterkte in de wachtweken; die zijn altijd zo moeilijk. En ik denk dat bijna iedere vrouw wel wat voelt in de wachtweken.

Geplaatst

Marjanne wat spannend, vertrouwen hebben in je cryo`s hoor! Onze dochter is ook als cryo teruggeplaatst! Ik duim voor je voor een positieve uitslag...

Wij hebben het intakegesprek achter de rug, toch weer een lastige stap om te zetten als je afhankelijk bent van het ziekenhuis vind ik, het geeft zo`n dubbel gevoel. De verwijzing aan de huisarts vragen vond ik al een drempel om overheen te stappen...net alsof je toestemming moet vragen om er nog eens voor te gaan.

Toch ook een ("lastige???") opmerking van de arts dat als dit gelijk gaat lukken, net als met onze dochter, we nog 6 cryo`s hebben.... tja wat moet ik daarmee??? heb het maar naast me neergelegd en voor mezelf bedacht dat het vast niet zo bedoeld werd.

Nu eerst op dag 3 bloedprikken voor de werking van de schildklier en 8 juli belafspraak voor die uitslag en dan de volgende menstruatie op dag 3 beginnen met Clomid

Wij zijn weer van start!

Geplaatst

Disi,

Jullie zijn dus ook weer van start, veel succes!

Bij ons gaat het binnenkort ook weer beginnen, op naar de

groene regels!

Marjanne,

Hoe gaat het ???

Ik heb zojuist m,n medicijnen gekregen, dus de koelkast is

weer gevuld, ha ha!

Rond 12 juli, gaan we weer van start!

Hermien

Geplaatst

Hoi Hermien, Disi, Chris H en alle anderen,

Dank jullie wel voor het meeleven. Echt super. Ik ben jammergenoeg zaterdag hard van het wachtbankje gevallen. Mislukt. Balen.

Gelukkig hebben we een geweldige zoon, waar we echt superblij mee zijn.

We proberen dus weer vrolijk verder te gaan, maar hopen natuurlijk nog wel op een broertje of zusje voor hem.

Eerst maar eens lekker (4 weken!)op vakantie (naar Zwitserland en Oostenrijk) en dan bekijken we daarna wel weer of we weer voor een nieuwe IVF gaan.

Ik wens jullie weer het allerbeste (een leuk, lief baby'tje) en heel veel sterkte met de behandelingen.

Lieve groet, Marjanne:sad:

Geplaatst

Hallo,

Marjanne, wat rot dat het mislukt is. En ik begrijp dus dat dit je enige 2 cryo`s waren? Nu dus weer opnieuw IVF over een aantal weken...

Eerst van je vakantie gaan genieten en opladen voor een nieuwe poging.

Hermien, de koelkast gevuld hihi! Op naar de komende poging!

Misschien komen we elkaar nog eens tegen in Zwolle!

Ik ben afgelopen zondag ongesteld geworden, 3 dagen eerder dan verwacht...normaal is het 37 dagen.

Dus vandaag bloed geprikt en volgende week donderdag heb ik een telefonische afspraak over de uitslag van de werking van de schildklier.

Geplaatst

Marjanne,

Oh meid, wat jammer.....

Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je na de

vakantie weer moed hebt om verder te gaan.

Maar nu eerst maar eens lekker genieten van de vakantie

en even niet denken aan behandelingen

Dikke knuffel

Disi,

Spannend he', wachten op een uitslag.

Ik hoop dat alles goed is en dat je kunt starten en wie

weet lopen we wel een beetje gelijk op!

Ik zal voor je duimen

Hermien

• 2 weken later...
Geplaatst

Vanmiddag telefoontje gehad van de fert.arts en uitslag van de schildklier was goed dus we kunnen (nadat ik bericht heb dat het uitstrijkje wat ik gisteren heb laten maken in orde is) van start!

Geplaatst

Hallo Zwolle gangers,

Ik ben nieuw in het ICSI avontuur en ik vroeg me af:

Stel dat deze poging mislukt en ik geen cryo's heb wanneer mag je in Zwolle dan aan de volgende ICSI behandeling starten? Kom je dan weer op de wachtlijst? We doen nu mee aan de Cetro trail en daardoor konden we redelijk snel starten. In mei besloten en eind juni gestart. Als ik voor het reguliere traject had gekozen was ik pas in het najaar aan de beurt.

Iedereen verder succes en misschien komen we elkaar nog wel in Zwolle tegen.

Zomer

Geplaatst

Hallo Zomer,

Misschien een "stomme"vraag maar wat is Cetro Trail?

Ik krijg eind augustus een 1e ken.makings gesprek.

Het is voor mij alweer ongeveer 7 jaar geleden(laatste ICSI).

Veel suc6 morgen.

Geplaatst

Hoi Zomer,

Hoe dat zit met de cetro trail dat weet ik niet. Is een Cetro Trail trouwens IVF/ICSI is eigen cyclus?

Als dat zo is dat heb ik in 2003 ook gedaan en kon toen steeds gelijk door was er toen net die studie.

Bij de reguliere IVF wordt je weer op de wachtlijst gezet maar ook dat is maar heel kort. Onze 1ste IVF is mislukt, we mochten toen eind febr testen. Halverwege april mochten we starten met de 2de IVF, 14 mei een positieve test gehad, zwanger van een tweeling maar een miskraam gehad.

We zijn nu weer ingepland voor augustus

Heel veel succes met je behandeling!

Geplaatst

Hey Mariëtte,

Wat verdrietig dat je weer een miskraam hebt gehad.

Ik ben je enige tijd geleden op een ander forum tegengekomen en hier kwam ik je weer tegen bij het Zwolle-topic...en nu dit verdrietige bericht...

In augustus mag je dus weer starten, heb je cryo`s? (sorry ik kan nu even niet in je onderschrift terugvinden.

Wie weet zien we elkaar nog want ik zal die maand ook weer het ziekenhuis binnenlopen.

Geplaatst

Zomer,

Hoi, ik had je ook al ontmoet op het forum van cetro trial, daar

doen wij dus ook aan mee.

Als je cryo's hebt, dan kun je vaak weer na 1 rustmaand verder.

Met een nieuwe behandeling, krijg je vaak ook eerst een rustmaand

en hangt het er vanaf hoe lang de wachtlijsten zijn.

In deze periode worden er volgens mij ook wat minder behandelingen

ingedeels ivm de vakantie.

Onze vorige poging was in maart/april, en nu met cetro konden

we in juli weer beginnen en anders in augustus.

Amel,

Cetro trail is een onderzoek naar het hormoon cetrotide.

Dit is een vervanger voor decapeptyl.

Het voordeel hiervan is dat je geen pil gebruikt en wat minder

spuit.

Cetrotide is al wel bekend, maar ze willen kijken wat het beste

resultaat oplevert, als je het op cyclusdag 2 of 6 gaat spuiten.

Ze willen hiermee proberen om meer en grotere eicellen te verkrijgen.

Ik hoop dat je het zo een beetje begrijpt.

Ik ben dus deze week ook weer begonnen.

Ik heb afgelopen maandag de startecho gehad en ben begonnen

met het spuiten met gonal F.

Vrijdag de 2e echo en dan beginnen met de cetrotide!!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Zomer, spannend vandaag de tp gehad! Hoe laat was je daar? ik was vandaag toevallig ook in het ziekenhuis (niet op de fert. afd)

Hermien voor jou ook weer spannend om te beginnen en op een iets andere manier dus...

Ik wacht op mijn ongesteldheid, zit nu op cd 17 dus zal nog wel even duren (meestal tussen de 30 en 40 dagen) maar ik had vandaag wel "eipijn", een zeurende pijn onderin mijn buik vooral links. CD 3-7 Clomid slikken en CD 10 de eerste meting!

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties.

Ik wens jullie allemaal heel veel suc6 en zal het verloop volgen.

Liefs v Amel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden