Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja ik wild ehem echt hebben, maar vond hem toch te lang uiteindelijk

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Die wagen van Firtswheels is leuk!!!!!!!!

Maar ik denk dat ik het toch nog even ga afwachten tot vlak voor die tijd.

Als jamillah goed loopt dan red ik het zo ook wel.

Als ik al ver ga wandelen is dat altijd samen met hubbie, en net wat Es al zei, het is winter. Maar goed met de hond.....maar ja dat doe ik tussen de middag als Jamillah slaapt.

Qua kamer denk ik dat ik voor jamillah een mooie kast en commode ga zoeken en iets van een peuterbedje. Mocht ze er met 2,5 toch te klein voor zijn, dan heb ik nog een noodledikantje, wat ik dus nog maar even moet gaan (laten) schilderen.

Kan op elk peuterbed zo'n rand Es??? Ik ken dat helemaal niet.

Ik ga zo even opzoek naar het 3d echo-centrum, want daar word het wel even tijd voor :-) Dan weten we wat het gaat worden!!!!!:yeswink-1:

Nou ik ga nog even net doen of ik werk :-):icon_scratch:

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana, je kan altijd zo'n buggy board achter je kinderwagen doen. Daar kunnen ze lekker op staan. Robbie gaat eraltijd meteen opstaan en vind het fantastisch. Een vrouw hier in de straat heeft een dochter van aug 2006 en een zoontje van juni 2008. Heeft het ook gedaan met een buggyboard en dat ging echt prima.

Als voorbeeld voor die zijsteunen. Ikea heeft ze ook, maar ook alle winkels waar peuterbedden worden verkocht. Hier wat voorbeelden voor je

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S39858939

http://www.kinderwebwinkel.nl/baby-kids-bedhek-madera-p-1684.html

http://www.kinderwebwinkel.nl/baby-kids-bedhek-trombone-p-1473.html

Hopelijk heb je hier wat aan

Geplaatst

Die van de ikea ken ik wel, ik heb het bed ooit voor een logeerkindje gehad bij ons in huis. Die ander zien er wat beter uit vind ik zelf. En dat terwijl ik een groot ikea fan ben!

Zo'n buggy board moet ik even gaan opzoeken. Wij verkopen op mijn werk voor een klant de "twoo" en de "kid-sit" maar dat is wat anders denk ik? Vind ze trouwens oo kduur, maar zal eens kijken of er voor mij misschien een ander prijsje is...

Geplaatst

Hier in het dorp loopt ook iemand met een abc, en eerlijk gezegd vind hem echt lelijk, het idee is leuk maar inderdaad zo verschrikkelijk lang.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja dat ik al opgezocht op internet. Ik vind die heel leuk en makkelijk want dan kunnen ze ook zitten. Mocht ik zwanger zijn en mocht het een 2-ling zijn (o god ik hoop het echt niet) dan ga ik er 1 met zo'n stoeltje doen voor Jens denk ik. of 2 van die ik nu heb achter de kinderwagen en daar loop ik dan met 4 kids hahahaha.

Geplaatst

Hahaha, ow Es, ik zie het al helemaal voor mij! Dat zal een gezeul gaan worden zeg.

Ik vind die zitjes dus ook eigenlijk wel heel erg gaaf en handig.

Zal van de week eens een mail naar ze sturen of ik korting krijg.

Geplaatst

Ow en nog even wat goed nieuws.

Mijn vrije dagen zijn goedgekeurd!!!!!!! Jahoe!!!!!

Ik ben zo blij! De hele maand mei werk ik dus maar 3 dagen en volgende week zelf maar 2. Ow ik ben daar zoooooooo aan toe.

Geplaatst

Ja renaat inderdaad, een tweede is wel meer gedoe dan een eerste heb ik het idee.

of ben ik het gewoon alweer vergeten?

Bedacht mij net dat ik nog geen kraamhulp heb geregeld, en het KDV ook nog niet.

En ik weet eigenlijk niet hoe het met een vk zit als je bij de gyno loopt? Er zal toch op het kraambed nog iemand langs moeten komen?

Geplaatst

Ga je helemaal niet naar een vk????

Ik juist nu wel ( beide ) omdat hun je persoonlijke aandacht geven en dat doen ze in het zh niet, en dat heb ik heeeel erg gemist mn vorige zwangerschap.

Als je niet naar de vk gaat moet je je op een gegeven moment gewoon aanmelden bij een vk buro, bellen en zeggen hoi ben zwanger dan en dan uitgerekend en dan komen ze in je kraamweek langs voor de nacontrolle.

Vandaag zeiden ze tegen me dat je eigenlijk voor je 10e week moet aanmelden bij een kraamburo.

Als volgende week mn echo goed is ga ik me aanmelden.

Wat heerlijk dat je vrije dagen goed gekeurd zijn

Geplaatst

Heerlijke kletskousen! :icon_sunny: Hou vol hoor Es. Je bent er bijna en het lijkt er goed uit te zien.... We duimen mee. Fijn dat je gereageerd hebt in nov 2010. Dank.

Over bedjes, wagentjes, etc. reageer ik een andere keer. Vanmiddag bij vk geweest. Hartje klopt nog steeds. :icon_sunny:

groetjes, niki

Geplaatst

Goedemorgen!

Renaat, ik ga helemaal niet naar een VK toe. Ik blijf bij de gyno. Vooral omdat ik dat zelf graag wilde. Ik heb echt een super leuke gyno. Omdat ik vanwege de combi-test en het spugen niet eerder dan met 14 weken naar de VK had gemogen en met 30 weken weer terug moest zijn, was het ook niet echt logisch vond hij. En ook gezien de vorige zwangerschap natuurlijk. Tegenwoorden hebben ze ook een dependance (schrijf je dat zo?) hier om de hoek, dus ik kan het lopend af.

Ik zal straks de kraamhulp maar even gaan regelen. Zag dat het via de site vanmijn zorgverzekering heel makkelijk kan.

Ook maar weer eens een afspraak voor Jamillah maken, dat komt er ook maar niet van door ziekte, en ze moet echt haar inentingen hebben.

Oei oei oei, ik word een beetje laks heb ik alweer door. Nou goed schouders eronder en vandaag alles regelen!

Niki, wat fijn dat het bij de VK weer zo goed was! Krijg je nu het vertrouwen? Je zit ook al bijna op de 12 weken. Wat gaat het snel!!!!

Es, hoe voel je je? Nog steeds misselijk enzo? Ow meid mijn duimen blijven gaan voor je. Wanneer ga je nu testen? donderdag of toch maar niet?

Geplaatst

Niki, nou meid je mag nu toch wel echt vertrouwen beginnen te krijgen dat het goed gaat, je bent nu een paar daagjes van de grens verwijderd, meid het gaat nu goed.

Es, hoe gaat het nu met je misselijkheid????? wanneer ga je testen???

Diana, waarom ga je vanaf week 30 dan weer terug naar de gyn als je bij de vk zou lopen??? krijg je ook een ks????

Als het zo om de hoek is bij je, lekker makkelijk.

Ik ga dus alleen nog na de gyn door verwezen worden om mijn ks te bespreken, en de nekplooimeeting en 20 weken echo, en dan pas weer na 32 weken dus eigenlijk 2 afspraken of zo niet in het zh, ik moet een half uur rijden vind het ff niet erg om niet te gaan.

Ik heb de persoonlijke aandacht erg gemist de vorige x, in het ziekenhuis kijken ze ff naar de beeb en dat is het, en de vk ook juist hoe het met mama gaat.

Ik heb net mvm gebeld, ze hebben gister de bussen niet gebracht, ze hopen dat het volgende week maandag wel gebeurd. ze hebben ostart problemen met nieuwe chauffeurs.

Geplaatst

Hey renaat,

Vanwege de vorige KS wilde de gyno dat ik dan weer met 30 weken bij hem terug zou komen.

Ik moet zeggen dat mijn gyno juist heel veel aandacht voor mij heeft, en dat miste ik de vorige keer juist bij de VK, die was heel afstandelijk.

Eigenlijk precies andersom als bij jou.

En de gyno is nog dichterbij dan de VK hahaha.:toothy9:

Nou ik heb een afspraak bij het CB gemaakt, en de kraamzorg geregeld, ook de nieuwe aanmelding voor de beeb bij het KDV.

Weten jullie eigenlijk hoe het met de vergoeding daarvan zit als ik niet meer werk? Zou ze wel graag 1 of 2 dagen willen blijven brengen.

Liefs Diana

Geplaatst

hihihi ja net andersom dus, ken je zien dat het overal echt verschillend is.

dat heb je ff snel geregeld allemaal net, goed bezig.

Ja, als jij niet werkt dan moet je alles zelf betalen van de kdv, je krijgt niets meer terug, wij betalen ook al vanaf januari zelf.

Er zijn wat uitzonderingen, maar daar moet je maar net aan voldoen.

Ik heb wia-uitkering maar heb dan alleen recht op als ik in een reintegratie traject zit en dat is dan nog maar afwachten of je het krijgt.

Het is wel zo, heb je in 1 kalender jaar ( van 1 jan- 31 dec ) op 1 dag recht gehad op kdv toeslag dan geld dat voor het hele jaar.

Dus sowieso voor dit jaar op je nog recht.

Als je je baan kwijt raakt ga je dan voorlopig geen ander werk zoeken??

Gast estrhalita
Geplaatst

Hoi Hoi even snel een reactie van mij. Mijn moeder is hier dus we gaan zo weg.

Vanmorgen om 6 uur was ik hartstikke misselijk, maar na het douchen was het weg. Heb wel het idee dat ik ziek aan het worden ben, mijn oren suisen de hele tijd, hoofpijn. Dus ik vrees het ergste sorry. Ik weet nog niet wanneer ik ga testen. Ik durf niet. Nu denk ik nog af en toe dat het gelukt is maar als ik heb getest dan is het dadelijk definitief negatief en Jan begint te twijfelen over nog poging.

Ik lees vanmiddag of vanavond nog wel verder bij

XX

Gast estrhalita
Geplaatst

Meiden ik voel echt dat ik ongesteld aan het worden ben. Enorme ongi krampen, hoofdpijn, niet meer misselijk bah

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik weet nog niet wanneer ik ga testen. Misschien donderdag, maar ik misschien ook wel vrijdag. Ik weet het nog niet.

Jan vindt het toch wel druk zo en is bang voor een 2-ling etc etc. Cold feet zeg maar. Alle symptonen die ik had zijn opeens met de noorderzon vertrokken. Ik baal zo.

Gast estrhalita
Geplaatst

Echt waar? Oke. Nou na het eten wel een beetje misselijk hoor. Maar niet zoals hiervoor. Gewoon een beetje last van mijn maag lijkt het wel. Ik ga vrijdag testen heb ik besloten. Op de officiele dag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden