Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden, vandaag voel ik me heel slecht, moet huilen en kan amper van de bank af komen.

Ik ben ook al vanaf gister ochtend misselijk, waar ik nu ( geestelijk ) ziek van wordt laat alsjeblieft zo snel mogelijk alle "klachten" verdwijnen.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Meid wat balen zeg dat je juist nu die klachten moet krijgen. Kan je niet eerder weer een echo krijgen, morgen of zo??

Geplaatst

Moet echt wachten tot vrijdag, want dat is al eerder, ze wilde volgende week pas de echo doen, maar vanwege mn vakantie vrijdag.

Heb net de verloskundige aan de telefoon gehad, ik wilde alvast doorgeven dat de zwangerschap niet goed zal eindigen.

ze acht de kans kleinder dan 5 % dat er spontaan nog een mk komt. en heel eerlijk zei ze ook, voor 7,5 week moet het niet twijffelachtig zijn de echo, moet echt van het ergste uitgaan.

Er is bij mij natuurlijk geen twijffel over de conceptiedatum waardoor het termijn van 7,5 week klopt.

Ik heb het al wel de hele tijd die misselijkheid, maar nu stoort het mij meer dan de andere dagen, toen was het nog dragelijk en voor een goed doel.

Geplaatst

Ik heb gebeld met een slank studio bij mij in de buurt, en als ik terug kom uit Curacao ga ik 4 weken trainen met de slim belly, dat is nieuw en schijnt heeel goed te werken, hoop dat er dan een groot deel van mn bikke buik weg is, voor een eventuele nieuwe zwangerschap.

Ik haat mijn buik echt verschrikkelijk. hoop dat dit werkt.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik ken dat niet die Slim Belly. Ik ben de laatste poging 4 kilo aangekomen en wil ook afvallen, maar heb vanmorgen het zkh gebeld 21 mei begin ik al weer met prikken. Dus ja dan heeft het niet veel zin denk ik.

vanmorgen een fotoshoot gehad van de jongens.

14597-6143904.jpg

14597-6143903.jpg

14597-6143902.jpg

14597-6143901.jpg

14597-6143900.jpg

Geplaatst

Och jee, wat een leuke fotoos zeg.

3 weken geleden ook een fotoshoot met de 2 neefjes van Ilona samen met haar, nou dat was echt een ramp, Ilona wilde ECHT NIET, niet stil zitten en huilen.

SlimBelly is ook echt nieuw.

Ik heb overgewicht van 20 kilo ( 30 kilo door meds aangekomen ), dus ja elke periode wat ik kan doen om af te vallen tussen behandelinegn door pak ik aan, en dit is iets wat je maar 4 weken mag doen, en dan een periode er tussen.

Dus ik kom precies uit tussen mn beide vakanties, 24 mei terug van Curacao en 3 juli naar Frankrijk.

en ik hoop na frankrijk dt we dan weer ongeveer kunnen beginnen.

Vorig jaar ook hard bezig geweest om af te vallen maar dat lukte niet, ik slikte toen nog medicijnen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ga je 3 juli nou weer op vakantie dan? Jeetje wat een luxe paarden joh haha.

He maar ik las (had even gegoogled) op internet dat het gewoon een tellsell product is??

Geplaatst

Hey meiden,

Na lang dubben, heb ik besloten voorlopig even niet meer aktief te zijn op het forum.

Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

He Diana, hoe komt dan nou? heeft toch niks met mij (ons) te maken hoop ik he. Jeetje dat vind ik echt heel jammer hoor.

Gast estrhalita
Geplaatst

renaat hoe voel je je nu?

Niki hoe was je echo gisteren?

Gast estrhalita
Geplaatst

renaat ik hoop zo dat je je vandaag beter voelt. Want dat is natuurlijk klote als er een miskraam komt en je blijft die hormomen door je lijf voelen. Bah.

Geplaatst

Joy1 en meiske 74 dank je wel voor jullie berichtje.

Ik voel me vandaag geestelijk iets beter, ben weer aangekleed enzo, ga zomteen ook ff bakkie bij mn zus doen.

Mijn stemmimg blijft wel bedompt maar dat zal wel zo blijven tot na de curretage.

Gister met Michel erover gehad dat wat hij liever heeft ik wacht met de afspraak voor curetage als hij thuis is, of zo snel mogelijk, hij zei ook doe maar zo snel mogelijk als het maandag al kan doe maar, ik kom wel thuis vanaf het station. ( ik haal hem altijd op )

HIhihhihi lijkt net he luxe paarden, Michel en ik zouden niet op vakantie gaan dit jaar daar hebben we ff geen geld voor, dus mijn vader en zn vriendin hebben gevraagd of we zin hadden om bij hun in Frankrijk een weekje te komen, dan huren ze een groter huisje met camping bedje en alles erbij, daar konden we geen nee opzeggen.

Dus 3 juli rijden we hier weg eind van de dag kunnen we zo in een gespreid bedje aanschuiven.

En nadat dit al geregeld was kwam mijn zusje met dat ze op Curacao gaat trouwen, mijn zus wilde gaan ( en kan dat ook betalen ) maar alleen als ik meeging, en ik zou natuurlijk niet gaan, kunnen wij nooooit betalen, uiteindelijk heeft mn vader een voorstel gedaan, hij betaald een gedeeltje en de rest betalen wij aan hem in termijnen wat ons uitkomt aan hem terug.

Ik volede me ook heel schuldig tegenover Michel, perslot van rekening zouden wij niet op vakantie gaan vanwege geld.

Maar hij vond juist dat ik moest gaan,dit is een kans van nooit meer en een bijzondere rede dat mijn zusje daar trouwt.

hahahaha het lijkt dus op luxe paarden maar eigenlijk zijn we arme sloebers hoor.

Geen idee waar het concept slimbelly vandaan komt, weet alleen verhalen van meerdere vrouwen die het gedaan hebben, die ook wel dik zijn net als mij rond de 14 cm kwijt zijn.

Gast estrhalita
Geplaatst

Oke ik net een heel lang verhaal getypt ben ik het kwijt, bah.

Ik kan me voorstellen dat Michel hier wilt zijn hoor. Ik ben zo benieuwd vrijdag.

En qua vakantie. Lekker toch geniet ervan dat je nu 2x achter elkaar weggaat. Als wij nog weggaan dit jaar is het gewoon in NL even een weekje naar een park of zo. Maar als het lekker weer is hoef ik niet echt weg. Jan moet naar Hong Kong van 1-6 juli en in het hoogseizoen vind ik het zonde van het geld om dan weg te gaan.

Morgen gaan Jan en ik lekker de hele dag naar de sauna en de kids naar de creche. Even genieten samen. Ben er zo aan toe.

Geplaatst

Lekker zeg, samen ff naar de sauna, gelijk heb je kids naar de crech en ff tijd samen.

Ja ik ga er ook echt van genieten hoor dat ik op vakantie ga, ook ff mn zinnen verzetten.

Hoelang na je mk mocht je weer beginnen met een nieuwe poging?? weet je dat nog??

Ik begin wel weer een klein beetje zenuwachtig te worden voor vrijdag, af en toe komt er een klein sprankje voorbij in mn gedachte van zou misschien de echo toch goed zijn??? maar ik weet dat die kans zoooo klein is ik moet er echt niet vanuit gaan.

Doen jullie vandaag nog iets met bevrijdings festival achtig iets???

Ik niet, Ilona is nog te klein voor de kindervrijmarkt, vanaf volgend jaar zullen we wel iets met haar gaan doen.

Geplaatst

Oja, ik heb een manier gevonden dat Ilona dr trappelzak niet uit krijgt, achterste voren was ook geen succes, nu doe ik steeds het ijzeren lipje waar je aan trekt ( de rits ) vlak voor het eind duw ik hem naar binnen en het laatste stukje doe ik de rits met mn nagel dicht, het lipje zit dan binnen in de zak, ken ze er niet bij :-) hahahaha mama wint altijd

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik had op 6 jan. de miskraam en mocht in maart al weer beginnen met prikken. (dus na 1 cyclus). Maar ik wilde zelf nog 1 maand wachten ivm dat ik toen met de meiden naar de sauna zou gaan en dan precies rond de punctie zou vallen. Nou daar had ik geen zin in.

Nee wij doen ook niks vandaag. vanmiddag denk ik even de stad in. De winkels zijn gewoon open. Jens ligt lekker te slapen nu. Die is de laatste tijd zo moe, maar als hij 's aovnds naar bed gaat dan ligt hij nog 2 uur te spelen.

En ja ik zou ook hoop hebben hoor denk ik. Want het kan.............??

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik dacht dat je dat al deed met dat lipje in die slaapzak. Dat doen wij hier ook namelijk. Sorry dat ik je daar niet op gewezen heb, maar ik dacht echt dat je dat al deed.

Geplaatst

hahaha geeft niet, ben er uiteindelijk zelf op gekomen.

Je had dus weer vrij snel je 1e cyclus, ik hoop ook dat dat bij mij zo is.

Met een beetje geluk kunnen we weer ongeveer beginnen als we terug komen uit Frankrijk, half juli.

Best kans dat als puntje bij paaltje komt, jij niet eens als laatste zwanger bent maar ik.

Ja er is natuurlijk een hele hele hele kleine kans dat het wel goed is vrijdag.

Je leest de meeste bijzondere verhalen hier over wat er kan gebeuren.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik werd precies 4 weken na de miskraam ongesteld. Een perfecte cyclus heb ik dan ook hoor haha.

Laten we het gewoon hopen voor vrijdag

Zo ik ga even Robbie zijn luier verschonen en hem aandacht geven.

Geplaatst

Ik heb ook een perfecte cyclus, dat is 1 ding wat bij mij heel erg goed gaat, eerst maar vrijdag afwachten.

Fijne middag X

Gast estrhalita
Geplaatst

Het zou toch wel een mooie verrassing zijn. hoe laat moet je vrijdag?

Geplaatst

11.15 moet ik er zijn.

ja zou inderdaad een mooie verassing zijn,maar heb er geen hoop in.

Nog 2 nachtjes slapen...

Leuke dag gehad??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden