Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo girlies, omdat ik moet leren.... ben ik er alweer. hihi. Jaja die studie duurt lang. Ik doe de universiteit Psychologie, maar in deeltijd en dan soms nog iets langzamer agv persoonlijke omstandigheden zoals huis, kindje, fertiliteitsbehandelingen, miskraam, etc. etc. Maar ik ga gewoon door, tot het klaar is. Althans komend studiejaar dat in september begint ga ik ws niet studeren. Ik denk dat ik al helemaal gek word (hoop van wel, dus dat er dan 2 kindjes zijn) van twee kindjes bij elkaar, en dan nog leren, en het huis erbij en werken, dat word me iets te. Dus helaas weer verstandig een jaartje rust ingebouwd. Ik denk wel goed voor mijn psyche en het gezin, maar het voelt wel vreemd. Ik ben nu 4e jaars (in voltijd). Ben nu nog bezig met een vak. Dan moet ik er nog 2 en stage lopen en scriptie schrijven en dan ben ik afgestudeerd. Maar in mijn tempo zal dat wel eind 2012 worden. Maar geeft niet, als ik maar een keer aan de eindstreep kom. Em dan misschien eindelijk een keer leuk werk doen.

Het huis is ook nog steeds niet af. Het is een oud herenhuis en met heel veel verborgen gebreken. Er moest zoveel gebeuren, en we hebben al heel veel gedaan, maar we wonen nu op de 2e etage op twee kamers die bewoonbaar zijn. De rest is nog onbewoonbaar. Dus.... Kost klauwen met geld, dus al het belastinggeld en vakantiegeld etc. gaat erin. Maar ja. Als ik mezelf zielig vind, vergelijk ik me altijd maar met mensen in arme landen die in van die golfboardhuisjes wonen. Het duurt alleen wel al erg lang inderdaad, we zijn al 7 jaar bezig. Snik. Ach ja. Gelukkig mochten we intussen een gezond meisje krijgen en misschien nog wel een kindje, hopelijk gezond, over een paar maanden. Dat is toch het echte geluk. Al zal ik wel blij zijn als het een keer af is hoor. :bath: :icon_geek:

Nou girlies, klets lekker verder weer. Tot de volgende keer. Ik zal proberen morgen te schrijven hoe het geweest is, maar hou maar bij mij aan geen nieuws is goed nieuws. Knufs van niki

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Veel succes, en natuurlijk ook kijk plezier vandaag Niki.

Als je afgestudeerd bent, ben je dan psychiater of psycholoog???

Nou mij had je allang kunnen opvegen als ik in jou plaats gezeten had, ik denk dat Michel en ik al gescheiden zouden zijn hahaha.

Ik wordt al helemaal gek als we hier de muur sousen bijvoorbeeld en 3 dagen alles overhoop ligt. niet overdreven hoor, dan kan ik echt kattig worden ruzie zoeken en in huilen uitbarsten zeg maar.

Niet dat het hier altijd spik en span netjes is, maar ik ben dan uit mijn structuur. en daar kan ik niet zo goed tegen.

Ik ga zo ff mn boodschappen doen, en dan tegen die tijd dat we hier klaar zijn gaan we naar het zh, moet af en toe echt mn zenuwen weg zuchten.

Vanmiddag laat ik natuurlijk weten hoe het was.

X

Geplaatst

Hoi meiden, hier is het over :bye2:

er was wel een vruchtzakje te zien, maar ze heeft geen beeb kunnen vinden.

Ze kon ook nog niet overtuigend zeggen dat het niet goed is, maar ze verwacht dat het fout is.Ze zag af en toe iets knipperen leek het, als dat inderdaad een hartje was dan had het een hele grote achterstand dat het niet zou overleven.

Vrijdag nog een echo om 100% zeker te zijn dat het niet goed is en dan volgende week een curretage.

De curretage is al besproken in de zin van wat houd dat in.

Heb nog maals gevraagd wat eerlijk haar mening is, en ze heeft daarop gezegd dat het niet in orde is.

X

Gast estrhalita
Geplaatst

Jeetje renaat dan is je gevoel toch goed geweest. Meid wat enorm kut voor je zeg. Ik heb er geen andere woorden voor. Vooral nu Michel er ook al niet is. Meid ik wou dat ik in de buurt van je kon zijn om je te steunen, al hoop ik dat ze het mis heeft en dat het er vrijdag beter uitziet. Bij Diana vonden ze het in het begin ook te klein en dat is toch nog goedgekomen.

Dikke knuffel

XX

Geplaatst

Dank je Es, ja ik weet dat het bij Diana in de 1e instantie ook te klein was, maar ze heeft helemaal geen beeb gezien.

Alleen vruchtzakje en een soort schaal achtig iets in het vruchtzakje.

Haar eerlijke mening was ook dat het niet goed is.

Net wat je zegt, mijn gevoel was eigenlijk al de hele tijd dat het niet in orde was en de echo was gewoon niet in orde.

Ik voel me ook best wel kut, maar wel realistisch. en inderdaad dit is een dag dat het kut werk is wat michel doet omdat hij niet thuis is.

Ik denk dat we ergens in Juli weer de volgende poging kunnen doen.

Eerst moet de bloeding voorbij zijn van de curretage en dan 1 menstruatie afwachten.

We hebben nog 3 kansen......

Gast estrhalita
Geplaatst

He renaat dan gaan wij straks samen gewoon weer lekker tegelijkertijd op. Ik moest vandaag het zkh bellen ben ik dat toch helemaal vergeten. Kan je nagaan hoe ik er mee bezig bent.

En ja we wonen net iets te ver bij elkaar vandaan. Jammer toch he.

En ja dat werk van die mannen. Mocht ik in juni weer een poging doen dan is Jan er niet als ik moet testen denk ik. Hij zit dan een week in Hong Kong. Lekker he een week naar Hong Kong en ik alleen thuis met 2 kids en 2 honden. De oppas is nu op vakantie dus ik ga ik volgende week gelijk bellen en regelen dat ze hier veel is dan.

Meid heb je veel aan je familie nu en je buurvrouw of sta je er echt alleen voor?

Geplaatst

Hebben we straks gewoon 2 setjes, Diana en Niki en jij en ik.

ik heb geen idee hoelang het duurt dat ik ongesteld word na de curretage.

Maar als ik ff reken hoe het zou kunnen gaan, denk ik eind juni begin juli of zo iets dat we zouden kunnen beginnen.

We zien wel, eerst volgende week afwachten.

Michel belde net en verteld hoe het gegaan was vandaag, hij vindt het heel erg, en hij baalt dat hij nu niet thuis is.

Ik heb nu ook wel heel erg van, ga nu dan ook maar uit mijn buik...

Gast estrhalita
Geplaatst

Kan me dat wel voorstellen hoor dat je er nu vanaf wilt. Ik had gelukkig de mazzel dat ik het uit mijzelf heel snel verloor. Dat is wel fijn.

Ik heb me na de bevalling van Robbie (6 weken na de bevalling) moeten laten curreteren en ik werd bijna meteen ongesteld voor 2 weken. Anders moet je het eens hier op het forum vragen. Er zijn hier (helaas) zoveel meiden de laatste tijd die gecurrateerd zijn. Misschien dat je er dan wat wijzer van wordt. Raar toch wel dat we het zelf voelen he of het goed zit of niet. Ik wist het ook dat het fout zat.

Kan me voorstellen hoor dat Michel baalt dat hij er nu niet voor je kan zijn. Maar ja aan de andere kant wat kan hij doen? Niks. Het is alleen fijn om af en toe te praten, maar meer dan dat kan hij niet doen.

Geplaatst

Was je zo snel na de bevalling zo snel spontaan zwanger dan???

Ja mischien wel eens kijken in die topics.

Wat ik wel zo raar vind he,, ik ben bijna 8 weken "zwanger" hoe kan het als er een leeg vruchtzakje zit ik niet eerder mk symptomen heb gehad.

Er zou dan haast wel iets in moeten zitten lijkt me, of klinkt dit raar???

Het is niet zeker dat het leeg is, maar ook niet zeker dat er wel iets in zit.

Geplaatst

Pff renaat wat een K*tnieuws!!!!

Vind het echt vreselijk voor je!

Kan mij voorstellen dat je nu het gevoel hebt dat het dan ook maar klaar moet zijn.

Ik hoop dat je een beetje steun in je omgeving hebt. En zoniet, dan laat je het maar weten en spring ik in de auto. Afstand is dan een relatief begrip wat mij betreft.

Maar waarschijnlijk heb je geen zin om een dikke buik te zien (wat ik prima begrijp hoor)

Geplaatst

Michel vroeg of ze mijn buik gingen open snijden, kon hem gelukkig gerust stellen dat niet zooo dramatisch dat ze dat hoeven doen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Mannen haha die kunnen ook zo leuk denken he.

Nee na de bevalling van Robbie kwam mijn placenta niet los. uiteindelijk wel, maar hij klapte uit elkaar dus ze konden niet zien of alles eruit was. 6 weken later (ik stonk verschrikkelijk daar beneden) bleek er nog resten placenta te zitten. Dus een curretage was het gevolg.

Een kennis van mij was het vruchtje gestopt met groeien bij 6 weken en ze is het pas met 13 weken verloren. Dus ja het kan wel hoor dat als het leeg is het nog blijft zitten. Daarom zei ik dat ik blij was dat het natuurlijk los kwam. Dat is toch het fijnste. Ze hebben ook pillen die een miskraam kunnen opwekken. Misschien is dat iets voor je?

Geplaatst

Vond dat ook wel een beetje schattig, hij zag het al voor zich.

Dit gaat een lange week worden tot de curretage, pfff zucht.

1 voordeel, kan nu wel lekker coctail drinken op curacao

Geplaatst

Nee, ik wil geen mk opwekken, vrijdag dan nog een echo en dan zou ik daarna pas die pillen kunnen nemen, en het hoeft niet te werken en wil het achter de rug hebben als ik op vakantie ga volgende week.

Daarom gaan ze ook curreteren zonder mk afwachten.

heftig met je placenta

Gast estrhalita
Geplaatst

Dus het gaat heel snel gebeuren die curretage? ga je volgende week al naar Curacao? Wat gaat de tijd toch snel. En met wie moet ik dan hier kletsen haha. Hoe lang ga je ook al weer/ En inderdaad nu kan je lekker een drankje nemen. Aan elk nadeel zit altijd weer een voordeel.

Geplaatst

vrijdag wordt de afspraak gemaakt, en begin volgende week is de curretage, ik hoop maandag al.

Maar ja het kan denk ik natuurlijk ook van de week van zelf komen, of niet???

Volgende week zondag ga ik naar Cuaracao. Ja gaat hard he.

hihihi ja moet je het ff 9 dagen zonder me doen.

Ik drink niet veel maar had anders niet kunnen drinken en ja nu kan ik in ieder geval lekker coctailtje nemen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Natuurlijk kan het uit zichzelf loskomen. En dat is in sommige gevallen ook het beste. Maar als het uit zichzelf loskomt kan er ook nog wat blijven zitten waardoor je alsnog gecurreteerd moet worden. Dus dan maar in 1x de curretage toch.

Lekker genieten van de zon, zee, drankje en bruiloft. Heb je wel nodig toch na deze ... tijd.

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana sorry meid haha, maar jij bent minder online en Renaat en ik hebben wat gebept he de laatste tijd. Maar ik wil heel graag met jouw blijven beppen hoor. PLEASE

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden