Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

goedemorgen allemaal, Wat is het vandaag toch mooi weer. Renata succes voor vandaag, ik denk dat je nog wel zenuwachtig zal zijn?! Nacht goed doorgekomen? Groetjes Joy1

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Diana, wat leuk dat je weer ff gegluurd heb.

Uiteraard geen verandering of iets, en morgen gaat gewoon door.

De xtra echo's was dat ze zeker wilde weten of het geen bbz was of zo iets, na ja zal wel.

Wat ik wel belachelijk vind, de gyn zegt na de echo : Ik DENK dat het morgen maar door moet gaan.

Komt over van nou ja ik weet het niet zeker maar laten we het maar doen.

Nu hou ik dat ja hoe zeg je dat, dat gevoel van stel je voor dat....

Ik wil gewoon horen ( in deze situatie dan ) Mevr. u heeft een miskraam en we gaan curreteren. punt!

3 verschillende gyn. gehad afgelopen week en alle 3 houden ze een soort slag om de arm voor mijn gevoel.

Ze gaan het echt niet weg halen als er een geringe kans bestaat dat het wel goed is, dat snap ik heus wel, maar laten hun het dan ook zo zeggen, het heeft geen kans.

Sorry voor dit gewauwel, beetje onsamenhangend misschien, maar is ook wat frustratie.

Michel is ondertussen al geland, weet alleen niet wanneer hij op het station is.

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat ik snap precies wat je bedoelt. je wilt gewoon duidelijk horen dat er 100% miskraam is en niet van "ik denk dat we het maar moeten weghalen". ja wat nou je denkt, je weet het 10000000% zeker of niet toch. Dus ik snap je precies hoor. Maar in ieder geval wel fijn dat je nu morgen eindelijk aan de beurt bent en dat Michel weer thuis is.

Diana leuk dat je even langs bent gekomen. we missen je hier wel hoor.

Nou ik zit er even helemaal door heen. Robbie heeft een bril, verleden week een pootje eraf gebroken op de creche, nou ja kan gebeuren. Kom ik net van de wc bril in zijn handen en een pootje op de grond. Nou dan kan ik zo boos worden en denk ik ....verdorie waarom doe je dat nou. Maar ja het is gebeurt. Bril met plakband geplakt en de brillenzaak gebeld om een pootje te bestellen. Duur geintje zo.

Ga even koken alvast. Moet vanavond naar de kapper.

XX

Geplaatst

Hey Renaat,

Ik kom even inbreken om je sterkte te wensen morgen, is niet niks....

@Es, zou je dat niet van de verzekering terug kunnen krijgen, afhankelijk van je eigen risico natuurlijk.

Snoeske

Geplaatst

Wat bedoeld hij dan met "Ik denk???" Het komt zo twijfelachtig over. Als ik zeker wilde weten hoe hij dat bedoeld, dan zou ik even bellen met de betreffende arts.

En die poot van die bril, dan dan heb je mij ook zo op de toppen van mijn boosheid (van machteloosheid.) Ik moest ook wel een beetje lachen want je had het zo grappig opgeschreven...het leek net of Robbie iets met de de wc-bril had gedaan. Die 2 woordens staan namelijk praktisch achter elkaar in je berichtje..

Is er geen andere oplossing met de pootjes bijv. met een veer? Die kun je alle kanten op buigen zonder dat er 1,2,3 er iets mee gebeurd. Maar....w.s. heb je die al??? En is zoonlief zeer creatief????

Joy

ps. Wat ga je doen met je haar????

Geplaatst

Jeetje das balen Es,maar ik moest ook ff beetje lachen door hoe je het opgeschreven had, inderdaad lijkt het dat je het over de wcbril heb.

Maar kan me voorstellen dat je daar fiks van baalt.

Ik weet niet of Robbie die heeft, wat Joy1 ook al zei, je heb van die flexibel pootjes, het is wel een metaalsoort weet niet welke maar je kan ze alle kanten opbuigen.

lekker naar de kapper, ik ga vrijdag weer, vind dat altijd wel lekker, ff tijd voor mij gefrunnik aan je haar.

Zoals de arts het zei zal zijn manier van zeggen waarschijnlijk zijn, en ze gaan echt niet curreteren als er echte twijfel is, maar het komt voor de ( nog ) zwangere zo raar over.

En je wilt was Es ook zei horen dat het 100% is.

Michel is ondertussen thuis, maar ik ben best wel sjaggie, lekker thuis komen voor hem.

Gast estrhalita
Geplaatst

hahaha ja ik las het net terug inderdaad net of ik wcbril schrijf haha.

Maar deze is inderdaad met buigende pootjes, maar hij is zo berensterk en rukt echt alles kapot joh.

Michel begrijpt het toch wel dat je niet lekker in je vel zit.

Lekker vroeg naar bed, morgen super vroeg op en dan ben je er zo vanaf.Dan moet je het nog wel een plekje geven natuurlijk, maar deel 1 zit er dan op.

Meid sterkte morgen, ik denk aan je en we horen het wel als je er aan toe bent. Ik ben morgen de hele dag weg, maar morgenavond ben ik weer online voor je.

Geplaatst

Die Robbie toch, je hebt ook nog sportbrillen....of iets in die trant, ik denk even met je mee, maar dat doet de brillenzaak w.s. al? En anders contactlenzen.........

Fijn dat de man thuis is, hoe sjachie je misschien ook bent, je bent in ieder geval niet alleen....Ik hoor het morgen wel hoe het gegaan is en ik denk aan je!!!!! Joy1

Geplaatst

ja uiteindelijk kan alles stuk, toch balen.

Is je haar mooi geworden????

Ik heb echt geen idee hoe ik me morgen voel, zodra ik me goed genoeg voel kom ik uiteraard online om ff verhaal te doen.

Thanx meiden

Geplaatst

Hoi Diana, vind het leuk dat je toch af en toe weer komt kijken, je wordt door ons wel gemist.

Ik ben weer thuis, heb het gevoel alsof ik een schop in mn ... heb gehad en best wel pijn in mn buik.

Ben ook nog duizelig van de narcose.

Ik was eigenlijk de hele tijd best wel nuchter van, ja het moet nou eenmaal gebeuren, maar op het moment dat Michel niet verder mee mocht en ze me naar de ruimte brachten waar ze je klaar maken voor de operatie begon ik te huilen.

Vind het nu toch wel een raar idee, dat ik nu ineens niet meer zwanger ben.

Ik ga ff liggen want fit voel ik me nog niet.

X

Geplaatst

Diana, Nou, meid, voel ik me even welkom! Ik kwam toevallig op de eerste bladzijde terecht en zag idd. ook okt.. staan! Ik dacht he????Heb ik dat eerder gezien???? Maar nu lees ik je berichtje en begrijp ik het helemaal!! Leuk!

Renata, Dat begrijp ik ook wel, het is ook weer afscheid nemen van, laat maar stromen anders wordt het zo troebel poeletje. Ik wist eerlijk gezegd helemaal niet dat je onder narcose moest. Ook wel logisch natuurlijk, een soort roesje ofzo??? Nou, ik wens je heel veel sterkte hoor want het is niet niks. Joy1

Geplaatst

Hoi Joy1, ja je krijgt een roesje, ik heb het op de klok 8,15 zien worden en ik werd rond 9 uur weer wakker, dus het is heel kort.

Heb de hele dag het idee gehad alsof ik nadorst had, verschrikkelijke dorst.

Es, hoe was het op cb???

Gast estrhalita
Geplaatst

He Renaat. Het is weer voorbij voor je. Je moet het nu een plekje gaan geven. Ik denk nog steeds van:'O nu was ik .. weken zwanger geweest". Het wordt wel steeds minder dat ik eraan denk, maar als ik een dikke buik zie dan vraag ik altijd hoe lang nog en vaak is het toch rond mijn tijd zeg maar. Nu gewoon hopen dat je je lichamelijk snel lekkerder gaat voelen zodat je lekker kan genieten in Curacao.

Diana leuk hoor dat je toch komt spieken af en toe en dat je de naam hebt aangepast. Super. Ik hoop dat je je een beetje goed voelt, dat het op je werk wat lekkerder loopt en dat de BI niet enorm heftig aan het worden is.

Het CB was goed. Ik was er om 9.00 uur en om 10.30 uur ging ik naar buiten haha. Eerst Robbie. Die moest ook een prik hebben. Robbie is 101 cm. Mama is super trotst dat hij boven de 1 meter is. Jensje is nu 86 cm en weegt 10,6 kilo. Hij is lang voor zijn leeftijd, maar wel erg ligt. Maar ja hij eet echt enorm veel. 4 Boterhammen, fruit, koek en 's avonds een bord vol. Dus hij zal wel snel verbranden of zo. Het praten is wel iets wat we in de gaten moeten houden. Ze hoeven bij 1,5 jaar nog maar 3 woordjes te zeggen. Jens zegt er wel een paar meer hoor, maar toch wel minimaal. Dus over 6 maanden gaan we verder kijken hoe het gaat met de spraak.

Vandaag zijn we de hele dag naar Dippiediedoe geweest in Best. Een slopende dag, maar de jongens hebben zich prima vermaakt en liggen helemaal op in hun bed.

Jan moet zo werken dus die ligt ook op bed en ik lekker op de bank met de laptop en tv aan. Goed geregeld toch.

Nou Naatje rust lekker uit en we spreken je gauw weer

XX

Geplaatst

Wat goed zeg, Robbie met hakken over de sloot maar toch boven de 1 meter, als Jens zo door groeit dan is hij snel groter dan Robbie, dan wordt Jens de grote kleine broertje.

Wat fijn ook dat de jongens genoten hebben vandaag.

Ik weet dat dit nog lang niet aan de orde is, we hebben nog 3 pogingen IUI maar Michel heeft vandaag wel aangegeven dat als de IUI niet lukt hij niet verder wilt met IVF.

Ik heb gezegd dat we daar nog maar niet mee bezig moeten, blijkbaar werkt IUI voor ons inprincipe goed, 2 x zwanger na 1 poging, we hebben nu alleen de pech dat het een mk werd.

Ik heb wel goede hoop voor ons met IUI.

Waar we het samen wel echt over eens zijn ( was al zo voor deze poging )

Komt denk ik ook mede door mn zwangerschap en reuma, maar mocht het niet meer bate en het blijft bij Ilona dat we daar heel goed vrede mee kunnen hebben en heel blij zijn en gezegd met 1 lieve dochter.

En dat is een fijn en rustgevend gevoel en gedachten in deze situatie

Waar blijft Niki toch, ze is wel erg lang weg dit x

Gast estrhalita
Geplaatst

He Renaat hoe is je nacht geweest? Heb je een beetje kunnen slapen? En hoe voel je je nu?

Toen ik met IUI bezig was, heb ik ook altijd gezegd ik ga nooit voor IVF. Maar als die wens er is neem je dat niet zo 1, 2, 3 weg. En uiteindelijk zit ik toch midden in de IVF zeg maar. Meid maak geen overhaaste beslissingen. Laat alles op zijn beloop en dan zie je tegen die tijd wel wat je doet. Maar IUI heeft tot nu toe bewezen dat het werkt dus hopelijk komen jullie nooit zo ver.

Ga zo even shoppen. Zomerslaapzak halen voor Jens, rietjes voor de flesjes, en gewoon even shoppen. Hopelijk wille ze vanmiddag allemaal even slapen. Dan heb ik ook even rust.

Tot later

Geplaatst

Je heb gelijk, dat zijn woorden in een emotinele situatie, we zien het tegen die tijd wel,maar hopelijk niet nodig.

Ik heb goed geslapen vannacht, heb gisteravond wel stilletjes liggen huilen in bed, had ineens het besef ben niet meer zwanger.

Ik vloei eigenlijk helemaal niet, daar snap ik niets van, gisterochtend wat stolseltjes en daarna een paar druppeltjes meer nog niet.

Hoop dat het zo blijft.

Ben hard bezig de knop om te zetten, dit achter ons te laten, vooruit kijken aar de vakantie en daarna verder met een nieuwe poging.

Fijne dag

Geplaatst

Ik ben wel 1,5 kilo zwaarder in 1 dag hoe kan dat in vredesnaam???? dat snap ik ff niet.

Had ook moeite om mn ringen weer om te doen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Misschienw at vocht van de narcose of zo??

Ik ben na die miskraam ook zwaarder hoor. 3 kilo en ik krijg het er echt niet af, wat ik ook doe.

Gast estrhalita
Geplaatst

Even wat met jullie delen. WE HEBBEN EEN VAKANTIE GEBOEKT. JOEPIE.

4-18 september naar BEGUR in Spanje. Een lekker huisje, alles gelijkvloers met een lekker tuin en zwembad. Dus kom maar op met die vakantie.

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja ik ben ook heel blij. We hebben 2 jaar geleden ook een huis gehuurd in Frankrijk. Dat was in de middle of knowwhere. 20 min rijden naar de supermarkt. Nu zitten we 2 km van het strand en winkels etc af. Dus echt super. Heb er nu al zin in. haha.

Geplaatst

Das lekker, wat een heerlijk vooruitzicht.

En alles zo dichtbij. Toch nog op vakantie!!!

Waar blijft Niki toch??? ze echt lang offline dit x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden