Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het gevoel wat ik nu in mn buik heb, dan zou ik echt denken er is iets aan het groeien, vind het zoooooo gemeen van de natuur.

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik ken het. Mijn miskraam was op een woensdag en t/m maandag voelde ik van alles in mijn buik. Ik voelde ook echt mijn baarmoeder en dat er iets in zat. Alleen opeens was dat gevoel weg en toen wist ik dat het fout ging. Een dag later dus.

Robbie was oervervelend vandaag. We zijn even naar het bos en kinderboerderij geweest. Beide huilen toen we weg gingen. Daarna even naar de stad en eten gehaald aan de andere kant van de stad (lopend). OM 17.30 uur waren we thuis. Eten wilde ze beide niet en ze zijn vroeg naar bed gegaan. Vrijdag gaat Robbie voor het eerst uit logeren bij Oma en is Jens dus de hele dag alleen bij ons. Zal wel even raar zijn dus voor ons.

Jij nog een leuke dag gehad.

Geplaatst

Spannend dat hij blijft slapen voor het eerst.

Ik heb een beetje op de bank gehangen verder niet.

jammer dat ze zo vervelend waren vandaag.

Geplaatst

sorry kom een beetje bot over, niet zo bedoeld, ben een beetje moe.

Fijne dag morgen samen naar de sauna.

X

Geplaatst

Ik ben ooit 1 x geweest en vond het toen wel prettig, mijn man vind het heerlijk, maar door mn overgewicht durf ik niet meer te gaan.

Hou jij van de sauna???

Ik mis het wel als er ( bijna ) niemand in dit topic is.

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaatje ik ben er weer hoor. Om 9.15 uur waren we in de sauna al aanwezig. En het was zalig. Lekker weer dus veel buiten in het bubbelbad gezeten. Ik hou niet zo van de sauna, maar meer van het bubbelbad, stoombaden en massages. Dus om 14 uur een Thaise Massage. Super genieten dus. Einde van de middag zijn we al weer naar huis gegaan en de jongens van de creche gehaald. Het was zalig. Zouden we eigenlijk vaker moeten doen.

Morgen om 10.30 uur gaat Robbie dus voor het eerst naar opa en oma uit logeren. Zal een rare dag en nacht worden met alleen Jensje, maar voor Jensje denk ik wel even lekker alle aandacht.

Jan wil toch op vakantie. Een huis huren in Frankrijk of begin Spanje of zo. Maar we kunnen alleen nog deze maand (dat gaat dus nooit meer lukken) of het hoogseizoen. Even kijken of het dus gaat lukken. Ga dus nu even zoeken op internet.

Hoe voel je je?

Geplaatst

Hoi Es, ooooo wat heerlijk ben een beetje jaloers wat een lekker dagje. O toch nog een weekje weg, ja als jullie deze maand nog willen moet je opschieten met boeken.

Maar ik hoorde dat het in Frankrijk en Spanje nu K*T weer is???

Spanend morgen Robbie weg, vind je het voor jezelf ook moeilijk dat Robbie een nachtje weg is of vind je het voornamelijk leuk een dag met Jens??

Mijn zus brengt wel eens eend dag 1 van de kinderen weg naar opa en oma zodat ze ff een dag de tijd heeft voor het ander kindje, en dat wisselt dan weer met een andere x.

Vandaag weer een slechte dag zoe zooooo op tegen morgen het huilen staat me weer ander dan het lachen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou ik heb bij diverse verhuurbedrijven de vraag neergelegd voor een huis, met prive zwembad, omheinde tuin (voor de honden), binnen 15 min (met auto) van het strand in begin spanje of zuid frankrijk voor juli. Ja hoogseizoen. Deze maand gaat niet meer lukken. Juni zit ik met de ivf poging, Jan moet training geven in Venray en 1ste week juli moet hij naar Hong Kong. Ik ga niet eens zelf zoeken. Laat hun maar hun best doen voor hun geld toch. haha. We zien wel of ze reageren.

Ik vind het eng hoor Robbie bij mijn moeder. En Jensje is zo makkelijk die vermaakt zich prima de hele dag. En we hebben het druk, boodschappend doen, eten halen voor de vissen en nog even kijken voor een mooi trainingspak voor mij.

Meid ik heb zo met je te doen, ik wou dat ik je kon helpen. Morgen ben ik bijna niet online, maar ik mail je wel even anders mijn mobiele nr. Mocht je willen dan kan je me smsen of bellen of zo. Waar laat je Ilona?

Geplaatst

lekker in het hoogseizoen er ff uit, hebben jullie ook wel verdient.

Ilona gaat naar mn zus, ik hoooooop dat ze morgen al willen curreteren, dan heb ik het gehad maar dat "geluk" zal ik wel niet hebben en moet nog het weekend wachten.

heb je mijn nummer ook gegeven.

Gast estrhalita
Geplaatst

Zal echt niet morgen gaan denk ik. Want het is onder narcose. O meid ik baal zo voor je. Echt niet normaal meer dat wachten he.

Geplaatst

Ik ben er ook bang voor dat ik moet wachten tot maandag, ik hoop dit noooit meer mee te maken, ( niemand niet natuurlijk )

Gisteravond had ik heel duidelijk dat gevoel in mn baarmoeder alsof er iets groeit, vind het zoooo gemeen.

Ik had 3 follikels waarom heeft het zaadje nu net dit eitje gekozen.

En er gaat iuteraard van alles doro mn hoofd voor de volgende poging...

Dank je wel voor het aan horen, je heb niet lang geleden ook een mk gehad.

Ik heb het idee dat ik er meer over '" zeur"

Gast estrhalita
Geplaatst

Allereerst zeur je niet. En ten 2de verloor ik het vruchtje uit zich zelf zonder dat ik wist dat er iets mis was. Jij bent nu aan het wachten totdat je het gaat verliezen of op de curretage. Dat is toch heel wat anders. Ik hoop het ook echt nooit meer mee te maken. Maar ja meid ik dacht zo, het gaat niet voor niks fout. Even heel cru gezegd beter nu dan dat je een gehandicapt kind krijgt of zo. Het lichaam wijst het niet zo maar af. Voor mij vermakkelijkte dat wel. Want een 2de Robbie wil ik echt niet. Snap je wat ik bedoel.

Ik vind het balen om nu te zeggen, maar door het ontspannen heb ik enorme koppijn en duik ik lekker vroeg mijn bed in. Meid probeer een beetje te slapen vannacht en dan morgen D Day. Tussen de middag check ik zowieso mijn mail, want dan ligt Jens te slapen.

Hele dikke knuffel en ik denk aan je. XX

Geplaatst

Dat hou ik mijzelf ook voor, het lichaam stoot het niet voor niets af nee, en ik begrijp best dat je zegt dat je niet nog een Robbie wilt.

Dit wachten is so killing.

Geeft niets, thanxxx voor de knuffel en het luisteren.

Ik laat uiteraard morgen weten hoe het was.

Truste XXX

Geplaatst

Renata, Ik wil je heel veel succes voor morgen wensen! Ben zelf elke dag op het forum/hyves dus...je weet me te vinden he? Niet dat we elkaar nou zo goed kennen maar toch.

En ik ben ook 1 keer in de sauna geweest op de sportschool met de man en de rest dus. Ik voel me er niet zo lekker bij, ik zie de zin er ook niet zo van in om daar in zo'n hok te zitten. Ga liever banen trekken of wat oef. doen in het water maar voor ieder wat wils he? Ben dol op wandelen met de hond en (bak)fietsen zonder al te veel hindernissen. Dus ik deel een passie met Esther.

Toy, toy meid! Groet Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

@Joy1 ik reageer even ik weet namelijk niet wanneer ze online is, maar ze heeft me net een sms gestuurd. 99% zeker dat het een miskraam wordt. Maandag wil de arts voor de zekerheid nog een echo en ze staat op de lijst voor een curretage voor dinsdag.

Sorry Renaat als ik je voor ben, maar we leven enorm met je mee dus vandaar dat ik alvast voor je antwoord geef. Zodat Joy1 ook weet hoe de echo was.

Dikke kus en ik ben vanavond weer online hoor.

Geplaatst

Hey meiden, geeft niets Es, ik ben nu pas online, ik moest vanmiddag weer terug naar het ziekenhuis voor intake anesthisist, ben dus net pas thuis.

zoals Es al aan gaf, voor 99% zeker een miskraam, het vruchzakje had de grootte van 6 weken inplaats 8 weken en weer was niet duidelijk wat er wel of juist niet in het vruchtzakje zit, en het had nu echt wel duidelijk zichtbaar moeten zijn.

Ik snap niet waarom maandag nog een echo maar ja het moet maar.

Ben aangemeld voor de curretage die is dinsdagochtend, pffff we moeten om 7.30 in het ziekenhuis zijn gelukkig zo vroeg mag ik weer optijd naar huis, waarschijnlijk eind van de ochtend.

Wat een ramp pas dinsdag, blegh wat een K*T ervaring is dit.

Ze hebben in mn bloed antistoffen gevonden dat bloed afstoot dat niet van mijzelf is, moet maandag weer opnieuw bloedprikken en dan gaan ze die antistoffen uitpluizen of zo dat er iets klaar staat waar ik wel tegen kan, maar dat is waarschijnlijk niet nodig.

De gyn vroeg aan mij of ik een zwangerschaps hormoon ge-injecteerd heb, ik dacht dat hij de puregon bedoelde maar hij bedoelde nadat ik al zwanger was, ik heb geen idee waar hij het over had, Jullie misschien?????

Es, hoe is je dagje zonder Robbie????

Joy1 hoe is het met jou???

Niki, hoe gaat het met jou??? hoe was je combitest???

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat ik zou niet weten wat die arts bedoelt. Blijf het een raar verhaal vinden dat ze maandag weer willen kijken. Maar gelukkig sta je wel op de lijst voor dinsdag. En ja vroeg geholpen ben je vroeg weer thuis. Toen ik gecurreteerd werd was ik rond de lunch weer thuis. En ik had daarna niet veel last gelukkig. Alleen vloeide ik wel weer zoals na een bevalling. Dus hopelijk valt dat voor jou mee ivm Curacao.

En wel fijn dat Michel er toch bij kan zijn. Denk dat Michel dat ook wel fijn zal vinden.

Ik vind het maar raar hoor dat Robbie er niet is. Maar het is wel lekker rustig. We zijn even wezen winkelen, maar Robbie had de buggy de we moesten Jens dragen. Dat vond Jens niet zo goed plan dus het winkelen was niet top, maar toch een leuk badpak gescoord en 2 onwijze trainingspakken voor de boys. Daarna besloten we om te gaan uiteten. Met Jens is dat zo leuk, helaas met Robbie wat minder. We konden nu heerlijk tafelen en Jensje vond alles prima. Thuis gekomen is hij lekker alleen in bad gegaan. Een half uur in zijn 1tje in bad. VOlgens mij vond hij het zalig. Nu ligt hij op bed, maar nog lekker te kletsen. Als alles goed verloopt kunnen we nu voor het eerst een hele nacht doorslapen en misschien ook nog uitslapen. Robbie is altijd 's nachts een paar keer wakker, het is al een stuk minder dan een half jaar geleden. maar nog steeds een paar keer per nacht en rond 6.45 uur is hij altijd al weer wakker. Jens slaapt vaak tot 7.30/8.00 uur. Dus dat wordt lekker morgenochtend.

Joy1 kom lekker bij ons kletsen. Je jongste is toch net zo oud als Jens of niet. Van wanneer is ze eigenlijk?

Dadelijk Xfactor. lekker tv kijken, laptoppen, therapieen uitwerken voor Robbie.

O ja we hebben 3 huizen via de mail gekregen. Nou voor 2 weken 5000 Euro haha dat is dus iets te veel voor het goede. Wel super huizen hoor. Maar we gaan even verder kijken.

Geplaatst

Ik vind het ook wel een beetje raar waarom maandag nog een echo maar ja dat moet maar.

Ja dat vloeien daarna, hoop zo dat het aardig over is als ik op Curacao zit, lekker anders.

Wat leuk dat jullie zijn wezen uit eten en ff relaxed zo zonder Robbie, is voor jullie ook een x lekker.

En heeerlijk slapen vannacht.

Michel heeft nog gekeken of hij vandaag naar huis kon, maar dat kon niet. Hij denkt steeds aan hier en vind het moeilijk om nu niet bij me te zijn. en hij had het de laatste dagen ook wel een beetje moeilijk met de mk

Zo das inderdaad een hoop geld 5000 euro maar er is inderdaad wat te vinden, het komt vast goed met jullie vakantie

X-factor gaat nu beginnen.

Ja joy1 klets gezellig mee

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja ik ga ook kijken.

Heb de therapiekaarten voor Robbie al gevonden. Dus die kan ik morgen printen en lamineren. kan ik weer oefenen met hem.

Jan ligt nu ook op de bank klaar voor xfaxtor haha

Ja Michel is best wel sneu hoor voor hem. Hij zit daar maar en kan jou totaal niet steunen. Maar nog 3 nachtjes toch.

Geplaatst

Zijn dat dan kaarten steeds speciaal door een therapeute voor Robbie gestuurd of zoek je dat zelf op op internet??

Ja maandag komt hij gelukkig weer thuis.

Ben benieuwd hoe het vanavond gaat bij x-factor.

ik vond dat mens van vorige week kweet dr naam niet meer, ook echt slecht

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden