Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Net nog op internet zitten google dat er toch heel veel vrouwen vaak negatief testen en dan een week of zo opeens positief. Ik ga daar echt niet meer vanuit hoor. Maar zal voor de zekerheid donderdag nog even testen. Moest die witte bollen vandaag nog gebruiken, maar die heb ik vanmorgen in de boosheid weggegooid haha.

Wel met Jan het er veel overgehad. Het is wel veel practischer hoor 2 kids. je hebt maar 2 handen en 2 ogen. Ben je samen kan iedereen 1 kind voor zijn rekening nemen, in de kinderwagen passen er maar 2, op de buggy zit maar 1 buggyboard, ze slapen op 1 kamer en we hebben nu 1 kamer over voor kantoor, zonnebank etc etc. Dus als we het zo bekijken heb ik er wel vrede mee, maar ja dan zie ik weer zo'n klein babietje ggggggggrrrrrrrrrrrrr. Maar ja als je een 3de hebt gaat dat gevoel dan wel weg. Ook hebben we het over nog 1 poging gehad in augustus. Maar ik word alleen maar ouder en de kans op een kindje met het Syndroom van Down neemt alleen maar toe en wat als je dan eindelijk zwanger bent en je komt er met 20 weken achter dat het niet goed is. Bah daar moet je toch ook niet aan denken. Dus alle voors en tegens tegen mekaar weggestreept dan zijn er toch meer tegens.........

Net moest in de berging wezen en man wat hebben wij nog een baby spullen. Ga proberen tzt alles te verkopen en iemand anders er gelukkig mee te maken. Ik ben altijd heel zuinig op mijn spullen dus alles ziet er nog heel nieuw uit.

Maar even wat anders, wat een hitte he dames. Ik heb medelijde met diana hoor met die warmte. En dan wordt het nog warmer. Oei. Maar volgende week wordt het weer minder hoorde ik. Balen want dan is Jan weg en met mooi weer vermaken we ons wel. Maar met slecht weer........ Denk dat ik volgende week woensdag een kijkje ga nemen in het Nijntje huis in Utrecht. Ze zijn er nog wel te jong voor, maar het is toch gratis voor hun en Jens is helemaal gek van Nijntje. Dus waarom ook niet. Bennen we er effe uit haha.

Iemand nog andere leuke tips voor 2 kids die elk een andere kant op lopen :nono:

XX

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha, elk een kant oplopen..Mmmmm, geen ervaring mee....Ja, ik zou ook naar het Nijntje huis gaan als ik jou was! Een Modelspoormuseum is ook heel leuk, heb je die bij jou in de buurt? Vaak is het daar kijken en spelen. En voor de rest zou ik het zo niet weten eigenlijk, ik hoop voor je dat het weer lekker blijft en droog, zodat je je lekker kan vermaken.

Ik ga hier 'opruimen' , juf komt morgen op huisbezoek, erg leuk dat ze dat doen! Manlief dacht dat het woensdag was...mmm. beetje druk geloof ik! Nu is hij woensdag geloof ik wel eerder thuis.(?????)

Diana succes met de hitte!!!! En iedereen die er last van heeft he? Joy1

Geplaatst

Hey meiden,

Even heel kort internet is hier nl duur.

Alles gaat goed, warmte is heftig maar meertje vlakbij.

Iedereen heeft het heel erg naar zijn zin!!!!!:yeswink-1:

Meiden ik ben joy via pm te vertellen hoe of wat, kan 1 van jullie dat doen? Thanx!

XXXXXX

P.s. Es, sterkte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana ik zal joy even informeren hoor.

Genietse daar.

XX

Geplaatst

Hi meiden, heeft het bij jullie ook geregend??? hier begon het vanmiddag een beetje donker te worden in de lucht, voelde wat druppels ik snel alle kussens enzo binnen halen, na 3 druppels trok de lucht weer open en het is weer stralend warm weer. dat was de regenbui van vandaag.

Joy1, hoop dat je maag snel over is, dit is ook balen.

Je zei dat je in een combo zingt??? wat houd dat in??

Es, ga je morgenochtend nog testen???

zal misschien best wel emotioneel de babykleertjes uitzoeken.

Kan me wel voorstellen dat jullie met veel voors en tegens dan toch uitkomen om definiteif te stoppen, maar stemt je gevoel ook daar mee in???

Ik ben gister gemeten bij de slimbelly, de tussen meeting na 2 weken sporten, ik had er geen hoge verwachting van omdat ik vorige week niet geweest ben, dus al een week over geslagen, maar ik ben 3 cm boven en 4 cm onder mn navel kwijt, dat viel me dus erg mee, ben heel tevrede.

deze week nog en dan 1 week na mn vakantie dan hbe ik er 4 weken op zitten, ben erg benieuwd na het eind reslutaat.

Gast estrhalita
Geplaatst

Hier werd het heel donker vanmiddag. Ik ook alles binnen, inklappen etc etc. Iets meer dan 3 druppels hoor. Maar niet heel heftig. Ik hoop gewoon dat het nog een weekje mooi blijft. Het weekje dat Jan weg is.

Nee ik ga morgen niet testen, maar donderdag. Gewoon de officiele dag. Toch onbewust hou ik nog een beetje hoop. Omdat je toch verhalen hoort van mensen die pas na 1 week overtijd te zijn geweest positief in hun handen hebben. Maar eigenlijk weet ik het al hoor. Ik voel me echt niet zwanger, wel heel moe. Maar ja wat wil je met dat weer.

Het uitzoeken valt wel mee hoor. Ik heb niet echt babykleerdjes meer. Een kennis van een kennis was net na mij bevallen en na Jensje wilde wij geen 3de dus zijn al zijn kleertjes gelijk doorgegaan. Vanaf 68/74 heb ik nog wel liggen. Dus dat moet ik uitzoeken. Maar vooral de duurdere dingen zoals babydrager, maxi cosi, loopstoeltje, bumbo etc etc. en positiekleding. Nog zelfs nieuwe kleding. Maar dat komt tzt wel.

Perfect joh die slimbelly. Merk je het ook. Ik wil ook gaan sporten, maar willen en doen zijn 2 verschillende dingen.

Geplaatst

Diana, bericht gelezen!

Die regen viel hier ook erg tegen...jammer! Maar....wel wat koeler hier, gelukkig.

Renata, zie mijn hyvespag. over combo. Ja, die maag is wel beroerd. Rond etenstijd slik ik een pilletje tegen de misselijkheid en eet nu minder.....wie weet geneest er iets wat het nu niet doet?

Es., ik zou ook wel willen gaan sporten, weet nog niet wat eigenlijk.....

Nou, ik ga heerlijk uitrusten, groetjes! Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Even een klein berichtje, want het is een beetje druk hier. Net weer een test gedaan. Ging toch steeds meer twijfelen. Enorme pijn in mijn rug en heel veel huilen dus net test gedaan, maar ik had gelijk hoor. Nog steeds negatief.

Meiden tot vanavond of later. geniet in ieder geval van deze mooi zomer.

XX

Geplaatst

Wat balen Es..... had stiekem nog een klein beetje hoop.

Ik moet vanmiddag naar de gyn voor de nacontrole mk, maar is een formaliteit want de ferti gyn had ook al gekeken en alles zag er goed uit.

lekker klam weertje he, zweet me kapot

Es, morgen gaat Jan weg toch???? zie je er tegenop??? gaat jan trouwens wel vaker een aantal dagen weg dat je het wel gewend bent????

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee zo lang is jan nog nooit weggeweest. Wel vaak 1 of 2 nachtjes, maar dan heb je je gewone dagelijkse dingen. Hier is de peuterspeelzaal, gymen, zwemmen allemaal al afgelopen, zomervakantie. Dus zijn ze hele dagen thuis en ja dat is met Robbie heel zwaar (vind ik). Vind het ook heel erg hoor dat hij weggaat. Ik kan niet zo goed zonder hem. Onze relatie gaat ook altijd super goed als hij vrij is of als we op vakantie zijn of zo. Als hij veel werkt gaat het juist slecht tussen ons haha.

Geplaatst

Ja kan me voorstellen dat het zwaar is hele dagen zonder jan en robbie niet naar psz.

Als Michel te lang thuis is wordt het hier er niet gezelliger op, Michel moet echt om de zoveel tijd van huis zijn anders wordt hij vervelend.

Als Michel werken is, is hij natuurlijk echt helemaal van huis, kunnen we ook niet ruzie maken, en anders is hij ook echt helemaal thuis, wij hebben geen midden weg.

Ik moet wel zeggen dat het wel lekker loopt zo bij ons.

Ik kan hem ook niet te lang thuis hebben, ben het zoooo gewend om alleen te zijn.

Gast estrhalita
Geplaatst

haha meeste stellen kunnen niet echt op mekaars lip zitten. Hier is het net anders om. raar toch he

Geplaatst

Als michel 2 weken thuis is loopt het hier ook lekker hoor, lekker soepel zeg maar.

Maar als Michel voor zijn doen te lang thuis is gaat het bij hem kriebelen, niet zo zeer als stelletje zeg maar, maar omdat hij gewoon van huis moet, het benauwd hem anders.

Hij zou niet kunnen aarde bij een beroep dat hij gewoon netjes elke avond thuis is enzo.

En omdat ik het zoooo gewend ben zoveel alleen te zijn en hij is te lang thuis dan heb ik op een gegeven moment wel erg behoeft om weer alleen te zijn.

Maar wij kunnen wat dat betreft wel prima op elkaar slip zitten zeg maar.

Kga Ilona zo maar ff uit bed halen om naar de gyn te gaan.

XXX

Geplaatst

Vanmiddag naar de gyn was ook tijdverspilling, ik moest er 15.50 zijn en rond 16.30 werd ik geroepen dat het niet nodig was dat ik bij de gyn kwam omdat ik 2 weken geleden al bij de ferti gyn was geweest en die had ook gecontroleerd had, dus kon ik weer gaan.

zo was ook lekker zinloos.

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo lekker onbeschoft vind ik dat zeg. Zit je daar met dat mooie weer en Ilona. Ik zou boos zijn geworden.

Nou hier begint de ongi door te breken. Altijd nadat ik een test heb gedaan en ik ben nu 16 uur eerder gestopt met de bollen. Ik mag wel niet vergeten het zkh te bellen zodat ze mijn dossier kunnen sluiten. Dat is nu echt het laatste waar ik aandenk.

Heb wel vandaag al heel mijn luiertas opgeruimd en een leuke rugzak gekocht. Ik heb echt een hele mooie luiertas en denk dat ik uiterlijk dit weekend maar eens wat spullen op mp ga zetten. En eens kijken wat de biedingen worden.

Geplaatst

Gut Es., Je pakt lekker door zeg! Dus.....de menstruatie zet door, ja wel heel jammer voor je hoor maar je klinkt wel flink zeg. Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja Joy ik ben altijd heel resoluut in die dingen. Ik heb wel in mijn gedachten wel bepaalde prijzen in mijn gedachten. En voor minder gaat het echt niet weg. En ja waarom bewaren. Ik heb wel wat babypakjes die ik bewaar hoor. Van Robbie heb ik er 1 en van Jens ook. Zo leuk en zo klein. En tuurlijk heb ik verdriet. Vooral als ik buiken zie en babies maar ja wat doe je eraan. Ik kan beter mijn aandacht geven aan mijn kanjers. Die heb ik en daar ga ik super van genieten.

En ja de ruimte kan ik ook wel gebruiken waar nu de baby spullen staan hoor. Het babybedje gaat nog niet weg. Ik heb namelijk 2 dezelfde kamers en die wil ik ooit als 2lingen kamer gaan verkopen.

Heb jij al de babyspullen nog wel dan?

Geplaatst

Ja! Alles nog, ik kan het nog niet over mijn hart verkrijgen om wat weg te doen. (Alleen enkele dingen die ik nu tegen kom en ietswat smoezelig zijn.)

Gast estrhalita
Geplaatst

qua kleertjes heb ik al bijna niks meer. Pas vanaf 74. Wij wilde in qste instantie geen 3de meer. Dus die kleren zijn allemaal gelijk doorgegaan naar een kennis van een kennis. Het gaat hier om een loopstoel, loopwagen, buikdrager, speelkleed etc. En ja dat neemt veel ruimte in. De kinderwagen, lees duowagen, gebruik ik nog. Dus het valt wel mee joh. Haha.

Geplaatst

Haha, ja dat valt wel mee idd.! Ik moet een complete volksverhuizing doen.....Zal wel schelen op zolder en garage e.d! Komt tijd, komt tijd.....Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

Het is wel erg rustig hier zeg. Renaat waar ben jij??

Oke vanmiddag om 15.30 uur is Jan weggegaan. Het zal wel komen omdat ik ongesteld ben of zo, maar man ik was gewoon misselijk voordat hij wegging. Nu ook elke keer ben ik misselijk, mijn maag draait om en ik heb af en toe heerlijke huilbuien. Ik de kids van de creche gehaald hebben ze bij Robbie zonnebrand in zijn ogen gedaan per ongelijk, gevolg enorme dikke rode ogen. Nou daar zat ik dus gelijk om 17.00 uur bij de huisarts. Hij heeft nu druppels. Zo zielig.

Loop alleen nog te denken wat we morgen kunnen gaan doen. Nog echt geen flauw idee. Gisteren heb ik trouwens 10 km gefietst met de jongens. Robbie viel tijdens de rit gewoon in slaap haha.

Geplaatst

hey meiden,

Weer even een teken van leven van mij.

Es, bedankt dat je even een bericht naar joy hebt gestuurd, en joy sorry dat ik je vergeten was!!!!

Hier is alles oke, lekker warm, en veel gezwommen, heerlijk!!!

Gelukkig nog weinig last van harde buiken, dus ontspanning doet veel goed.

Morgen weer een flink stuk in de auto, met een airco die af en toe weigert (niet fijn!)

We gaan dus vroeg op pad.

XXXX

Geplaatst

Lief dat je het zegt Diana, ach...ben ook 'maar' een aanschuiver...Maar ik voel me door jullie wel heel thuis hoor!!!!! Succes in de auto!

Wat zielig Es., van Robbie. Gelukkig kon je snel terecht. Hoop dat de brand gauw uit zijn ogen is. Nou, ik sjees ook heel wat af met mijn bakkie! Heerlijk. Docherlief was laatst ook al in slaap gevallen, opgetild en zo in bed gelegd. (Voorzichtig jasje en schoenen uitgedaan, was toen ook al warm....) Heerlijk!

Heb jij wel eens transferpapier gebruikt? Heb net een afbeelding erop gestreken, zo schattig!

Dus je bent ook wel misselijk....als je niet zwanger bent dan heb je misschien ook wel een virus of wat dan ook? Of we steken elkaar hier aan misschien??? Zijn we zo ontzettend invoelend met onze vermogens????? Wie zal het zeggen. Ik hoorde net dat Nederland moet spelen morgen...oooo, dan lekker voor de buis! Nadat we uitgebadderd zijn. Trusten, het is hier idd. rustig. Ja, Renaat rustig, alles oke?

Gast estrhalita
Geplaatst

Joy ik ben misselijk van de heimwee naar Jan haha. Dit is het eerst in 5 jaar tijd dat we langer dan 1 nacht niet samen zijn en ja dan mis ik hem enorm.

Renaat alles goed, je bent al 1.5 dag niet online????

Diana doe het rustig aan, vooral met die verschrikkelijke hitte vandaag. Veel drinken en ik ben blij dat jullie een goed weekje hebben gehad.

Geplaatst

hi dames, alles goed hier hoor, was alleen best wel druk vandaar.

Es, kan me voorstellen hoor dat je hem mist, en daar kan je ook best ziek van zijn.

Hoop dat je genoeg te doen heb en dat de tijd voorbij vliegt.

Diana, heerlijk dat je zo kon ontspannen.

Ik doe maar ff kort berichtje, morgen gaan we op vakantie en moet nog van alles doen, Michel komt vanavond pas thuis.

geniet van het mooie weer meiden.

XXXX

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden