Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Het heeft hier flink geregend, maar afgekoeld NEE. het is buiten en binnen nog steeds even warm. Wel is het goed geweest voor de tuin haha. Ik weet ook niet meer wat ik moet doen met de kids met die hitte. Bah mag wel iets minder worden hoor.

Geplaatst

Goedemorgen dames, daar ben ik weer.

Heb een heerlijk weekje frankrijk achter de rug, het weer was er echt schitterend en lekker veel gezwommen, Ilona vind zwemmen helemaal geweldig dus heerlijk genoten.

Heb mijzelf weer ff bijgelezen.

Vind het jammer dat het echt niet gelukt is Es, ik had toch stiekem nog gehoopt als ik terug kwam je toch zwanger bleek te zijn.

Wel goed van je dat je zo resuluut de knop om kan draaien.

Je tattoo is erg mooi, ik heb zelf ook een tattoo binnen kant pols, maar dan tribel.

Diaan, ik kan me heeeeel goede voorstellen dat het nu met dit weer geen pretje is zwanger te zijn, het is daar veelste heet voor.

Hier heeft het ook fiks gedonderd en geregend vannacht maar ook niet afgekoeld nee.

Joy1, is je zoontje weer helemaal beter????

Gast estrhalita
Geplaatst

He je bent er weer. Leuk dat jullie een goede week hebben gehad. NOg 3 weken en dan begin je weer he. spannend.

ja Renaat het gaat goed hier hoor. Moet geen baby zien of dikke buik maar voor de rest gaat het goed. Bijna alle babyspullen al verkocht. Verkoop gaat goed.

Ga effe naar buiten met de jongens, vanmiddag is het veel te warm en vanavond dan de wedstrijd. Heb oppas dus ga lekker de stad in. XX

Geplaatst

Hey meiden,

Gelukkig is het hier wel flink afgekoeld! Dat is het voordeel van vlak aan zee wonen, als het regent en de wind staat goed (zeewind) dan koelt het heerlijk terug. Is nu in huis 24 graden, dus toch ruim 4 graden gedaald. Stukken beter!!!!

Ben wel nog steeds heel erg beroerd, hoofdpijn gaat maar niet over, sta te trillen op mijn benen, en zie telkens een soort flitsen voor mij ogen, heel vaag, dat heb ik echt nog nooit gehad. Maar het zal wel van de hoofdpijn komen. Dat slaat bij mij vaak op mijn ogen.

Renaat, wat fijn om te horen dat je zo'n lekkere week hebt gehad! Ging het goed in de auto met Ilona? Of was het niet zo heel ver rijden. Frankrijk is bij jullie vandaan toch al gauw anderhalf uur dichterbij. Voor ons word het zo snel een hele wereldreis.

Es, ik vind het nogmaals echt heel knap hoe je er mee omgaat, petje af! Al kan ik mij super goed voorstellen dat dikke buiken en kleine baby's het moeilijk maakt!

Joy, jij vroeg van de week nog hoe hte bij de KNO arts was gegaan. Nou dat was een beetje vreemd, hihihi.

Ik moest er 15.30 zijn, en om 15.00 was ik al in het ziekenhuis, maar na een half uur lang parkeergarage en parkeerplaats rondje gereden te hebben kwamen we gewoon de auto niet kwijt! Hadden zelfs de invalidekaart mee, maar ook dat was vol, schandalig vind ik. Dus ik ben naar binnengelopen en verteld dat ik er wel was maar geen parkeerplaats kon vinden en de afspraak maar verzet. Ik moet nu half augustus heen, dus nu maar hopen dat ik de auto dan wel kwijt kom, hihihihi.

Ik ga mijn meisje uit bed trekken, die ligt nog lekker te slapen.

XXXX

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana je gaat toch niet zeggen dat jamillah tot half 11 uitslaapt 's morgens he? Hoe laat gaat ze er dan 's avonds in?

Geplaatst

Diana, wat lekker voor je dat het bij jullie afgekoeld is, hier echt niet. snik heet en klam.

Je moet die flitsen in je ogen in de gaten houden, dat kan namelijk te maken hebben met zwangerschapsvergiftiging....sorry wil je niet aan het schrikken maken of wat dan ook.

Ik zou het voor de zekerheid ff noemen bij de bij gyn de volgende keer als je er bent.

Het autorijden ging prima, Ilona beetje slapen maar voornamelijk "spelen "en naar buiten kijken, we zaten in midden Frankrijk en het was voor ons ongeveer 7 a 8 uur rijden.

Es, vergeet het in mn berichtje te zetten vanmorgen, wat fijn voor je dat jan weer thuis is, dat heb je weer gehad.

ja ik moet nog 11 dagen de pil slikken en dan mn ongi afwachten en dan gaan we weer beginnen, deze maand alweer beginnen met spuiten dat klinkt al wel weer snel, zeker als je na gaat dat mn vorige poging in maart was, pfff wat een tijd zit er tussen.

maar weer moet goeie moed beginnen.

Es, ook erg fijn dat jullie spulletjes zo snel verkocht zijn, lekker ff alles opfrissen zeg maar.

Niki id deze x erg lang afwezig, denk nu toch echt dat ze niet meer komt.

Geplaatst

Tja Es, ze ligt inderdaad tot 10.30 uit te slapen.

Ze lag er gisterenavond om 21.15 in. Ze is altijd al een langslaper geweest.

's middags slaapt ze daarintegen maar een uurtje en soms 2 uurtjes.

Misschien allemaal wel helemaal niet goed, maar voor ons werkt het prima zo.

Normaal ligt ze wel eerder en is ze er ook eerder uit, maar de hitte in haar kamer is nu zo bizar, dus veel eerder kan ik haar nu gewoon niet naar bed doen.

Wij denken maar zo, de kindjes in warme landen liggen ook niet vroeg op bed.

Renaat ik zal het in de gaten houden, wist niet dat het zoiets zou kunnen zijn.

Moet pas de 21e weer naar de gyno, maar zal het als ik er dan nog last van heb wel even aankaarten. Dank je wel voor de tip!

Geplaatst

Diana, het was bij ons ook pas om 21.30 uur. We waren gisteren alle drie in slaap gevallen Slapend 'rijk' worden noemen ze dat he? Ik maak er geen punt van. In warme landen word er ook, naar onze maatstaven, laat naar bed gegaan. Ik heb zo zin in vanavond! Ik hoop toch zo dat Ned. wint!!!!! En ja de kinderen zijn allebei weer beter.(Dochter bleef niet achter....) Was wel een heftig weekje zeg. En is ook niet echt lekker zo'n hoge koorts met die temperaturen. Maar goed.....het gaat weer de goede kant op. Welkom thuis Renaat. Het feest gaat dus weer beginnnen......

Diana succes en idd. uitkijken met je flitsen en hoofdpijn. Ik moet morgen ook naar de KNOarts...haha, ik ga maar met de fiets.......groetjes Joy1

Geplaatst

Goedemiddag allemaal. Hier alles weer een beetje op regel. Lekker uitgeslapen tot 9.00 Goed begin van de vakantie. Ik ga lekker leuke dingen doen. Groetjes Joy1

Geplaatst

JOOY...haha, klinkt ook wel leuk Es., Nou, de leuke dingen bestonden uit computeren, wandelen met de hond + kids, thee leuten en dat was het wel. Pfff. Nu weer ijs eten! Groeten. Joy1

Geplaatst

Hey meiden,

Hier een wat druk dagje gehad. Opzoek geweest naar een dakkoffer om te huren. Nou dat is makkelijker gezegd dan gedaan, hahaha!

Uiteindelijk voor een redelijke prijs dakdragers kunnen bestellen, en ook nog 1 beschikbare dakkoffer gevonden om te huren. Maar dat is wel prijzig, dus ik ga MP afspeuren om er eentje te kopen. Wish me luck!!!

Jamillah had ik vanavond om 19.30 op bed gelegd, maar na een uur was ze nog wakker, dus ben ik gaan kijken. Had ze haar bedje met gal ondergespuugd, de arme ziel!!! Voelde mij even een waardeloze mama.

Maar goed, alles verschoont, ukkie gewassen, en toen maar even gaan wandelen en gewacht tot papa terug was van werken. Nu ligt ze weer lekker te slapen.

XXX

Geplaatst

Hoihoi girlies, sorry, zo lang niet geweest ivm studie, huis, werk en vakantie. Maar alles gaat hier goed. Ik ga binnenkort weer bijlezen, maar dacht ik laat jullie ff weten dat het hier iig goed gaat. Liefs, niki

Geplaatst

Hoi Niki, Ach ja, zo gaat dat toch? Fijn dat het goed met je gaat!

Ach, arm kind, Jamillah, heb ik ook eens gehad........Diana. Ik voeld me ook erg beroerd eronder. Ik hoop dat het nu beter met haar gaat?

Het is hier rustig, 2 onder de 'wol' want schijnbaar is de hitte erg vermoeiend voor de kinders, ook voor mij geloof ik....korter lontje......

Groetjes Joy1

ps. Ik heb ook een dakkoffer, wanneer heb je hem nodig?

Geplaatst

Jipppie, we hebben een dakkoffer gescoord!!!

Ben net gebeld door iemand hier in de buurt dat de andere koper heeft afgezegd (goh, wat jammer nou....) Dus vrijdag gaan we de koffer ophalen :bf_new:

En op MP een leuke babykamer gezien, en die mailde ook net dat het akkoord is, dus dat hebben we nu ook voor elkaar! Ben helemaal blij.

Niki, fijn om weer een teken van leven te horen. Ben erg benieuwd hoe het met je gaat!

Geplaatst

Nou, Dat is dan mooi geregeld Diana! Alles zit je op dit moment erg mee, dat geeft een lekker gevoel he? Heb je nog spulletjes nodig?? Voor de a.s. baby? Misschien heb ik iets wat jij wilt hebben en die ik (emotioneel) kan missen! Trusten Joy1

ps. Hopen dat het met de auto mee gaat vallen!!!

Gast estrhalita
Geplaatst

zalig dit weer. 22 graden, veel wind. Effe afkoelen. Zondag gaan wij naar het dolfinarium. Heb er zoveel zin in. Gezellig en ben benieuwd hoe de jongens het vinden.

Hoe is het met het praten van de kindjes? Jens is zo lachen. Hij heeft een eigen woord voor kip/haan -- kaan. Ik moet zo om hem lachen. Robbie praat nog niet echt. Ben ik gisteren op visite. Zit hij opgesloten in het tuinhuisje hoor ik op eens uit zijn mond :"mama uit". Super trots natuurlijk.

Nou ga effe verder met wachten bij de podotherapeut (heb pijn in mijn voet). Daarna kids halen van de creche. Dus effe nu mobiel internet. X x

Geplaatst

Nou de auto viel alles mee, was een klein dingetje, maar ze hadden nu niet genoeg tijd, dus volgende week weer terug komen. Maar goed, hij rijdt prima hoor.

Tja wat ik nog nodig heb, uhmmmm, behang en gordijnen :-) hahahaha. Iemand nog tips waar dat leuk te krijgen is? Net bij de kwantum en karwei geweest, maar ik vind het niet veel bijzonders.

Verders eigenlijk een nieuwe box, kleding, eventueel een extra maxi cosi, en leuke dingetjes voor aan de muren op te hangen. Meeste heb ik nog van jamillah over. Maar mocht je dingetjes hebben, dan houdt ik mij graag aanbevolen!!!!!

Hier gaat het praten nog steeds heel goed, al staat het wel een beetje stil hoor, mja het is al meer dan genoeg voor haar leeftijd.

Zindelijkheid gaat ook goed, ze wil uit zichzelf een paar keer per dag naar de wc toe. Het plassen daarop lukt alleen nog niet dat doet ze als ze eraf komt, hahahaha.

Gast estrhalita
Geplaatst

Diana ik heb nog een witte combisleeper slaapzak voor 3-12 maanden liggen. Die is niet veel gebruikt. De lime groenen wel. Wil je ze hebben? De rest zijn jongens dingen hier zo sorry.

Wat ik nu aan de muur heb gedaan op de kamers van de jongens is heel lowbudget. Ik heb lijstjes gekocht bij de Ikea. 2 voor 2,50 in leuke kleuren zijn die. Via internet plaatjes geprint van Plop, K3, Bumba etc deze in de lijstjes gedaan en klaar. Voor de rest een wit behangetje en met die lijstjes fleurt het helemaal op.

Ik hoor wel of je ze wilt hebben.

Geplaatst

Diana, de box gebruik ik hier nog. Ik ga eens kijken wat er weg kan. Gordijnen, behang...Ha, ha die heb ik niet voor je.We hebben zelf gewoon gesaust en opgeleukt met wat frisse tinten. Je kan ook leuk behang over een mdfplaat plakken dan ben je ook al snel klaar! (En je hebt er weinig van nodig!) Dochterlief heeft zo haar eigen taaltje en dan liggen broer en ik wel dubbel. We proberen overigens haar wel serieus te nemen hoor, maar we kijken elkaar dan wijs aan van zo-ho, ze zegt al dit of dat....

En ze heeft al een plas op de pot gedaan. Daarna niet meer.....maar ze wil graag op de pot en vooral op de wc als ze uit bed komt! Alles in haar tempo. Ze is wel veel gegroeid volgens mij, de hoogte in. En ze begint al meer neen te zeggen en te schoppen en te slaan op haar manier. Het is me er eentje! Wat stoer van Robbie, mama uit! Hij kan dus voor zich zelf opkomen, dat is ook al een kunst he? (Hij had ook kunnen huilen of verdrietig worden.)

Nou, de temp is idd. lekker zo! We werden weer om 17.00 wakker vandaag.......och, och, fijne vakantie zo zeg....Wel wat later vanavond, ze waren nog zo fit! Flink moe laten worden met een wandeling door het park van een uur, haha man onverwacht aan het werk wij lekker buiten met het doggy! Er zijn ergere dingen.... Nou, ik ga wat drinken. Groeten!!Joy1

Gast estrhalita
Geplaatst

De Box gebruik ik ook nog, maar het idee is dat hij in september weg gaat. Maar ja de vraag is hoe komt hij dan bij jou?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden