Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je Diana.

Je mag kinderen toch stimuleren/chanteren om op de wc of het potje te gaan??

Nou toch super dat het zo lukt met Jens.

Miezel ( zoals Ilona hem noemt ) is weer gaan werken, en de badkamer is noooooog niet klaar, halverwege tegelen, vanavond gewoon weer naar mn vader om te douchen, kan in ieder geval wel weer plassen boven, daar ben ik al blij om.

Ik voel me redelijk goed, nog erg moe ik slaap smiddags en ga ook optijd naar bed.

Ik heb wel moeite met avond eten, wij zijn echt rijst eters, en als ik nu al aan rijst denk krijg ik kok neigingen.

Vind het heel erg lastig om avond eten te bedenken en klaar te maken, lijkt wel of mn keel op slot slaat.

Hoe was paardrijden bij Robbie???

Gast estrhalita
Geplaatst

Wat een mooie dikke bui al zeg voor 10 weken. Je kan het niet meer verbergen haha. Wat balen van je badkamer zeg. Hoe lang is Mies weg. Zegt Ilona niet papa en mama??

We zijn alleen bij de paarden wezen kijken hoor en bij de lessen die de mensen hadden. We mogen wel een keer op het paard komen zitten, maar meestal beginnen de kinderen pas vanaf 6 en Robbie is pas net 5. Jens vond het trouwens ook super interessant haha. Dus als Jan een keer vroeger thuis kan komen op een maandag gaan we even een rondje op het paard.

Geplaatst

Ja echt een dikke buik al.... durf bijna niet te zeggen dat ik nog geen 11 weken ben.

Jawel ze zegt papa en mama maar soms zegt ze Miezel tegen hem.

Oke beetje voor kijken, hoe vond Robbie de paarden??? leuk hoor xtje paard rijden, mijn vriendin heeft een manege, dus wij gaan tzt ook wel eens rijden.

Ja de badkamer het is niet anders, ik had graag al thuis kunnen douchen ook al was hij nog niet helemaal af maar dat kan gewoon nog niet. ff doorbijten

Gast estrhalita
Geplaatst

Had ik ook hoor zo'n buik. [ATTACH=CONFIG]2224[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2224[/ATTACH]. Hier was ik ook 10 weken zwanger. Dit is wel de 2de zwangerschap. Net zoals bij jou.

Wanneer is Mies weer terug om het af te maken, of komt iemand anders het afmaken>

Geplaatst

ooo dat is net zo'n buik, je hoort het vaker bij een 2e dat de buik dikker word.

gelukkig is hij deze x maar 1 week weg, nee er komt niemand afmaken gewoon een weekje niet geklust hier.

Geplaatst

Kids en paarden lijkt wel een goede combi, bij ons ook!

[ATTACH=CONFIG]2226[/ATTACH]

Balen van je badkamer medusa! Als mies thuis is gaat hij weer verder? Hoelang zal het dan nog duren?

Geplaatst

leuke foto met jamillah op de pony, ze vond het leuk zo te zien/

Nou ik hoop max nog een week bezig dat we in ieder geval weer kunnen douchen thuis.

Maar hij moet natuurlijk eerst ff bij komen van een week nachtdienst dus gata pas na een paar dagen weer aan de klus.

Gast estrhalita
Geplaatst

Gelukkig is hij maar 1 week weg en hoe lang is hij dan weer thuis om het af te maken?

vanmorgen lekker wezen shoppen. Wat najaarskleding. Bij de Primak en de H&M. Moet zeggen de H&M vind ik de laatste tijd niet zoveel, maar vandaag ben ik goed geslaagd. Zowel voor mijzelf als voor de jongens. En de Primak is toch echt zalig. Zo goedkoop en best leuke dingen. Heb wat corrigerend ondergoed gekocht om te proberen. Het kost daar echt niks. 8 paar sokken voor 4 euro haha. Als je ooit in Rotterdam bent moet je daar zeker eens gaan kijken vooral voor meisjes is dat leuk, jongens wat minder. Het is er alleen altijd wel heel druk. Gelukkig vanmorgen om 9.00 uur helemaal niemand. Dat scheelt.

Morgen is Robbie vrij hopelijk is het droog dan kunnen we naar de speeltuin. Wel zo leuk ipv alleen maar thuis met dit rot weer.

Geplaatst

Breek even in - lees jullie belevenissen mee, dan weet ik een beetje wat me te wachten staat aan geluk en geduld - medusa, wat een mooie buik! Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! - breek uit

Gast estrhalita
Geplaatst

He Ursela natuurlijk mag je meelezen. JIj hebt er ook 2 snel achter elkaar zeg. Er zit maar 14 maanden tussen, dat wordt druk druk druk

Bah wat een weer, het regent al de hele ochtend. Nou daar gaan mijn plannen voor vandaag. De fiets staat al buiten, maar ja met dit weer ga je ook niet fietsen toch.

Geplaatst

Ursula, tuurlijk mag je mee lezen ,dank je wel :-)

wat een rot weer inderdaad, heb vandaag gewerkt en ilona heeft de boel afgebroken bij opa en oma.

nee je gaat inderdaad niet fietsen met dit weer.

Gast estrhalita
Geplaatst

De boel afgebroken???

Wij zijn vanmiddag nog wel lekker naar de speeltuin geweest. Even 1,5 uur rennen en vliegen (de jongens dan).

Morgen gaan we (als het weer echt goed is) naar Plaswijckpark. Kunnen de jongens voor de laatste keer buiten zwemmen en Jens in de draaimolen. Die heeft het alleeen maar over de kermis kermis kermis haha.

Geplaatst

Ja ik ben ook wel heel erg benieuwd wat ze gedaan heeft!

Hier een latertje met de kleine die nog even een fles wilde, en oorpijn heeft.

Geplaatst

wat zielig dat ze oorpijn heeft.

Ze is over 1 maand alweer jarig jeetje wat hard gegaan, al met de verjaardag bezig???

gewoon de boel op zn kop gezte van alles overhoop gehaald je kent het wel.

Ik ben me toch kwaad op ilona niet normaal meer, vannacht om half 2 kon ik haar bed verschonen want mevrouw had haar luier uitgetrokken en was gaan slapen, daar was ik al niet blij mee, MAAR vannochtend n i e t normaal meer, had ze weer de luier uitgedaan nadat ze gepoept had, zij zat eronder het bed zat eronder de dekens kussen de vloer de kast, ben zoooo boos en dan kunnen we niet douchen want we hebben geen douche, ze zat er helemaal vastgekoekt onder.

Geplaatst

O wat bah zeg met die poep. Wij hebben dat gelukkig nog maar 1x meegemaakt met Robbie. Die was allang wakker, maar eerst zelf douchen etc je kent het wel. En toen kwam ik op zijn kamer, had hij zich helemaal uitgekleed (wist niet eens dat hij dat kon), luier uitgedaan en ja daar zat poep in. Die op de grond gegooid maar zijn billen waren nog vies dus alles zat onder. Wat een ramp is dat 's morgens zeg. Denk je dat je indruk hebt gemaakt met boos worden haha.

Gisteren nog even genoten van een hele warme dag. We zijn weer naar plaswijckpark geweest. De jongens voor het laatst lekker buiten gezwommen. Was super leuk. Vandaag weer lekker een thuisdagje. Op zijn tijd ook lekker toch. Straks allemaal even een middagdutje doen en dan rond 14.30 uur komen onze nieuwe buren (van het nieuwebouw huis) even langs.

Fijne zondag allemaal.

Geplaatst

het boos worden heeft geen indruk gemaakt wnat vanmorgen was het weer net zo, alles onder de poep

o luk nu al kennis maeken met de nieuwe buren, wanneer gaat de bouw eigenlijk beginnen en wanneer verwacht af???

Geplaatst

O wat erg dat ze het weer heeft gedaan vanmorgen, misschien een vorm van aandacht vragen??/

Wij kende de buren al hoor. Van hun is de grond en wij nemen een stukje over haha. Het is moeilijk te zeggen wanneer we kunnen starten met de bouw. Dat hangt echt van alle vergunningen af van de gemeente. Maar we hopen volgend jaar kerst in ons nieuwe huis te zitten.

Geplaatst

oke nu een ruim jaar en dan hopelijk over, in ieder egval ruim de tijd om je huis te verkopen.

Ja heb geen idee, ze zegt dat ze het niet leuk vind mama boos en dat mama boos is om de poep dus ja ze begrijpt het heus wel.

Geplaatst

Inderdaad beter zeg dat ze in een slaapzak sliep. past ze daar nog in??Ik heb geen eens slaapzakken meer. Allemaal verkocht.

Wat leuk dat Ilona gymt met opa. Jens moet vanmiddag alleen. Het is eigenlijk vanaf 3 jarige, maar zo druk is het niet en Jens mag dus nu al. Leuk toch. Ben benieuwd of hij alleen wil blijven. Verleden week ging het goed, maar ja dat was de 1ste keer en nu weet hij wat er gaat gebeuren.

Geplaatst

Ja de zomerzakken zijn heel groot daar past ze nog in, de winterzakken niet, ik heb de zakken nog en we hebben erin geknipt dus we kunnen ze niet eens verkopen.

De komende nachten weer ff in de zak en hopelijk is ze de luier uit willen doen fase weer voorbij.

Bij ons is peutergym vanaf dat ze kunnen lopen,en je doet het samen met je (klein) kind je laat ze niet alleen.

Ja ze vind het hartstikke leuk en ook leuk met opa.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden