Ga naar inhoud

November/december 2008 ivf-mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Allemaal! Mooie buik zeg, daar kun je niet omheen zeg! Ik kon mijn zwangerschap wel bijna 16 weken "verborgen" houden en de 1e zwangerschap zelfs wel 5 maanden haha. Nou, dochterlief doet sinds 2 dagen alles op de wc! Lachen joh. helemaal trotse dame en wij ook......wat worden ze dan groot he? Peuterspeelzaal ging nu ook zonder huilen, 3e keer...kortom....kleine meisjes worden groot......Nou, meiden tot ?????? Ben erg weinig op de computer. Joy1

• Reacties 5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier is het ook kleutergym zonder ouders erbij he. Ze moeten het dus echt zelf doen. Jens kwam binnen, omkleden en hup de gymzaal in. Ik heb gezwaaid en ben weggegaan. Hij vond het helemaal top. Toen ik hem kwam halen wilde hij niet eens weg dus echt super. Nu heeft hij ook lekker wat activiteiten zonder zijn broer.

Joy lang geleden. Super meid dat ze zindelijk is. Jens heeft 2x op de wc gepoept. Nu zegt hij het steeds te laat, als hij dus al gepoept heeft. Helaas. Maar ja het komt wel. Jongens zijn wat langzamer he haha.

Geplaatst

Hoi Es.,, Het kan natuurlijk zijn dat dit 2 topdagen waren, we zullen zien, we zullen zien wat er in de pot gaat vallen en wat niet....Wat leuk die kleutergym! Schattig om te zien he? Joy1

Geplaatst

Ilona klom gister steeds zelf op de wc en deed daar poepen en plassen, heel goed aangemoedigd uiteraard :-)

Heb net klei en kralen spul gekocht om kettingen en armbandjes te maken, gaan we maar eens knutselen.

Zar net in het dorp voor een winterjas te kijken voor ilona zei de verkoopster dat de jassen volgende week 30% in de aanbieidng zijn, nou vond dat erg aardig dat ze dat melde, koop ik hem volgende week.

Geplaatst

Medusa ze zijn het verplicht om te melden hoor. Volgens de wet moeten ze je het vertellen binnen 1 week als er een goedkopere prijs komt. Wist ik ook niet, maar daar heb ik een keer een probleem meegehad. Dus vandaar. Maar nu al 30% korting op winterjassen. Dat is al snel.

Ik heb ook al jassen voor de jongens (al past Jens toch zijn jas van verleden jaar nog). In de zomer in de uitverkoop gekocht. Scheelde ook een hele hoop haha.

En wat knap van Ilona zeg. Zo doet ze het in haar bed en zo zit ze op de wc. Knap hoor.

Geplaatst

ja is eigenlijk elk jaar wel vrij snel de winter jassen in de aanbieding.

Net weer echo gehad, beeb lag er mooi en compleet bij zag zn armpjes en hoofdje bewegen.

Geplaatst

O wat fijn dat je weer een echo hebt gehad en de ergste periode heb je ook achter de rug. Je bent 12 wekenYeah meid gefelliciteerd. Super je hebt het gehaald.

Geplaatst

Zie nu dat het weer heel rustig hier is haha.

Gisteren zijn we naar badkamers en keukens wezen kijken. De badkamer vind ik niet zo moeilijk, maar de keuken wel. Het wordt een open keuken die echt bij het woongedeelte hoort. We hebben al banken besteld (hadden we al voordat we het huis hadden, omdat we eerst deze woonkamer wilde gaan opknappen). En ja het moet wel bij elkaar passen. Jan wil een hele grote keuken en ik moet er nog aan wennen dat we straks een groot huis hebben. Dus we komen er niet helemaal uit. We zijn wezen kijken bij een bedrijf wat failliet is waarvan de keukens en badkamers in de veilling gaan. Dan koop je een complete keuken (met aparatuur) voor ongeveer 7-10.00 Euro die normaal 20-30.00 Euro was. Mooie kans natuurlijk maar je kan de keuken precies samenstellen zoals jij hem wilt, het zijn echt de showmodellen.

vandaag zijn we 2 jaar getrouwd haha. Nou 2 jaar geleden was het een strakblauwe hemel en 22 graden. Nu zit ik hier met de verwarming aan, heb het echt koud. we gaan niks bijzonders doen vandaag hoor. Vanmiddag wokken met de jongens en vanavond hebben we een feestje van een zakelijke relatie. Ach ook gezellig toch.

Medusa hoe is het met je badkamer? Al bijna af? En voel je de baby al?

ben nu al druk aan het nadenken over kadootjes voor Jens zijn verjaardag en Sinterklaas. Het is zo moeilijk he. Heb nu bambino loco, piraten electro, leerdozen, smartmax en strijkkralen op de lijstjes staan. Dit hebben we nog niet en kunnen we weer een beetje schoonschip maken. Jullie nog iedeen?

Geplaatst

Goedemorgen, gefeliciteerd met jullie trouwdag :-)

Ja het weer is niets aan brrr.

leuk hoor badkamers kijken en keukens uitzoeken, maar inderdaad erg moeilijk, je moet niet de keuken aan je meubels aanpassen, andere meubels zijn makkelijker gekocht dan een nieuwe keuken.

Gewoon een vrij neutrale keuken dan.

ook lekker hoor met de jongens wokken, wij doen ook nooit bijzonder veel aan onze trouwdag.

Ja zit er ook al over na te denken wat voor de verjaardag en van de sint.

Ik wil voor dr verjaardag een keukentje kopen en dan van de sint de potjes en de pannetjes en zo voor het keukentje, en verdre inderdaad knutselspulletjes.

Nee ik voel de baby nog niet, ik heb 1 keer een soort zwevend gevoel in mn buik gehad dat ik dacht zou dit het kunnen zijn maar denk het niet, het begint altijd met plopjes volgens mij.

Vandaag komt het tegelen op de muur af, morgen voegen en dan de vloer tegelen, we hopen volgend weekend weer thuis te kunnen douchen.

Gister de badmeubel gekocht en de assesoires.

Geplaatst

Fijn dat de echo goed was joh. Ik zag laatst babykleertjes oh.....ik kreeg me de kriebels! Maar ben ook niet jaloers op alles wat er ook bij komt kijken haha. Kortom....Ik geloof dat ik er vrede mee heb. Mooi he zo'n friemeltje op het scherm! Heerlijk dat alles goed is.

En nu van de baby's naar de keuken....oh....ook een onderneming alles aanschaffen! Maar wel leuk he? Er gaat hier van alles kapot dus...we geven ook klauwen met geld uit....2 jaar getrouwd, ik weet het nog! Leuke foto's. Was hier nog niet actief maar zag toen al jullie, inmiddels ook mijn...,'site'.

Goed, dochterlief heeft hier helemaal de smaak te pakken met de wc en wil alleen nog net als broer onderbroekjes aan en....het gaat goed. Gisteren een stel erbij gehaald.

Tussen de buien door is het hier stralend weer dus...genieten. Bye. joy1

Geplaatst

Hey Joy1, wat goed van je dochtertje hahahaha ja de onderbroekjes zijn dan niet aan te slepen :-)

Balen dat alles kapot gaat, maar volgens mij gebeurd dat over al, als er 1 iets stuk gaat volgt er meer.

Vanmiddag waren ze klaar met de wanden tegelen, nu komt er echt zicht op het eind jeahhh

vanavon dmn buik weer gemeten en in 1 week tijd 5 cm erbij pff gaat lekker hard zo

Geplaatst

Nou, misschien dat het straks weer wat langzamer gaat, haha.Te snel, te langzaam...de natuur gaat z'n eigen gang....zo zie je maar weer. Joy1

Geplaatst

Wouw 5 cm dat is inderdaad een hoop. Maar maar 4 kilo dat is weer goed. Ik was bij Robbie 27 en bij jens 24 kilo aangekomen haha En het meeste in de eerste 6 maanden. Meid ik had ook een enorme buik. Komt ook omdat het de 2de zwangerschap is hoor. Zet je makkelijker uit.

Wat heerlijk dat het einde in zicht is van je badkamer. Al bij al toch lang geduurt he.

Nou bij ons enorme tegenslag. De buren (van wie de grond is van ons nieuwe huis) hebben een mannetje in dienst die alles bij de gemeente regelt voor hun. 3 maanden geleden was een idee van ons en de buren mondeling goedgekeurd door de gemeente (volgens dat mannetje). Dus nav die goedkeuring hebben wij de grond gekocht met een voorbehoud dat de gemeente wel echt accoord is natuurlijk ( we hadden het accoord nog niet op papier gezien). Een architekt aangenomen voor het ontwerpen van heus, banken zijn al besteld etc etc. Krijgen we gisteren te horen dat de indeling van het grond helemaal niet is goedgekeurd door de gemeente. Ja we zijn dus weer terug bij af. jan is nu 2 dagen weg maar ik geloof dat hij al een afspraak bij de gemeente heeft om dit nader te bespreken. Baal weer zo.

Ook zo leuk Jens ligt nu in bed het liedje te zingen Amerika Amerika 3 maal in de ronte van je hopsasa. Zo leuk haha.

Geplaatst

Als ik het goed begrijp kunnen jullie misschien alsnog de grond niet kopen??? jeetje wat een onzekerheid en gedoen getver

hahaha leuk he als ze zo zingen in hun bedje.

4 kilo netjes????? ik vind het erg veel, bij Ilona had ik bij 20 weken pas 2 kilo en de rest is daarna gekomen. we zien het wel waar het eindigt, ik probeer het netjes te houden.

5 cm vond ik ook erg veel, zondag weer meten.

Gister is mn vriendin bevallen van een zoontje ze heeft al een dochtertje, Stenn heet hij.

Geplaatst

Sorry voor mijn late reactie. Beetje druk gehad. Robbie roostervrije dag, mijn moeder hier etc etc. 's avonds veel weg.

Eindelijk kan je weer douchen, al bij al toch wel lang geduurd he.

En die 4 kilo erg veel haha ik was in de eerste 10 weken al 10 kilo aangekomen dus 1 kilo per week haha dus 4 kilo valt echt nog wel mee hoor in mijn ogen.

Morgen moet Jan naar Brussel voor de zaak even iets afgeven en een paar uur later weer iets ophalen. tussen door gaan wij naar oceade. Supertropisch zwemparadijs, zullen de kids leuk vinden haha.

Geplaatst

Goedemorgen, je kunt weer douchen!!!!Heeeeerlijk! Wat een heerlijk weertje he? Gewoon een lekkere nazomer, toch? Suuces met de grond Es., wat een onzekerheid! Hopen dat het met een sisser afloopt..... Joy1

Geplaatst

Hoe was het zwemmen Es, klinkt leuk.

Weten jullie al meer over het grond???

Wij hebben gister thuis gedoucht wat heeeeeeerlijk, de badkamer is nog niet af maar wel weer gereed om te douchen heeft 4 weken geduurt

Geplaatst

Jeetje 4 weken lang niet thuis kunnen douchen, hoe heb je het volgehouden zeg. Ik zou dat niet kunnen hoor 4 weken zonder mijn badkamer. Vond 2 dagen boven leven al een ramp omdat de vloer nat was haha.

We hebben genoten zaterdag. Was een leuk zwembad, wel wat verouderd. De kids hebben zich goed vermaakt van 10-14 uur. 4 uur lang in het water. Daarna nog even lekker een terrasje gepakt, wat een weertje he.

Medusa, hoe voel je je en hoe is het met je zwangerschap?

Geplaatst

Hey meiden, ik kom ook weer eens een keertje gluren, weinig te melden

Kleinste uk alweer bijna 1 jaar, tijd gaat hard!

Medusa, alles goed met de zwangerschap?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden