Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pleun,

Wat een hoop follikels!! Had ook niet echt anders verwacht hoor met jouw leeftijd en het feit dat er met jou verder niks mis is. Hoeveel spuit jij nu per dag? 16 stuks, nou dat moet vast een hoop mooie emmy's gaan opleveren en dus alle kansen! Wedden dat je binnen de kortste keren zwanger bent! Helemaal goed, meissie!

Liefs, Henkie

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Dank jullie wel voor de lieve woorden en natuurlijk al die knuffels via het net.

Henkie ik zou ook wel is willen dat ik jullie in het eggie kon knuffelen als het even niet zo goed gaat maar ja gelukkig hebben we dit forum.

Pleun wouwww 16 stuks dat is toch een heel mooi aantal hopelijk dan nu snel de PU en dan een mooi TP. Duim voor je

Ohhh ik ben zo boor op het ZH ze hebben niet terug gebeld dus weet helaas nog niet of ik gelijk door kan gaan. Morgen maar eens even verhaal halen zo ga je toch niet met mensen om en vooral al niet als ze verdrietig zijn.

verder vandaag eindelijks de adoptie papieren op de post gedaan wij hadden ze al weken in klaar liggen om te verzenden maar kon ze gewoon nog niet met de post doen.( Mannetje twijveld nog een beetje)

Dus vandaag toch maar gedaan nu dus wachte op ons nr en dan die elendige wacht jaren voor dat wij dan eindelijks een kindje voor gesteld te krijgen.

Bloem en Henkie wij gaan gewoon samen de cursus doen.

Ga zo even lekker in een heet bad en dan vroeg naar bed heb morgen namelijk mijnlaatste werkdag bij mijn werkgever dan nog een paar dagen in huis en dan eindelijks naar terschelling.

Liefs

Geplaatst

Hey meiden,

zo, het is bijna niet bij te houden zo druk hier, wat gezellig!!!!!

Henkie, ik was inderdaad vroeg op, ik begin om 7.30 en heb nog reistijd van min 30 minuten, vandaar. Lekker van je vrije dag genoten?

Chantal, lieverd, wat ontzettend jammer. Maar wat een bikkel, gelijk weer door met de volgende stap, meis let goed op je zelf he! Een hele dikke knuffel voor jou van mij.

Jootje, het lijkt me toch wel dat je die cyste punctie vergoed krijgt, dat zou wel heel erg stom zijn, anders brengen ze het maar anders in rekening! Maar waarschijnlijk omdat het in het buitenland is?

Pleun, wat een topscore zeg! Jeetje mina, daar mag je wel heel blij mee zijn, spannend joh. Woensdag hoor je dus hoe verder.

Hoe is het met alle andere meisjes?

Hier gaat het prima. Vandaag lekker gewerkt, zorgt voor genoeg afleiding. Het is ongelooflijk hoe onzeker ik ben. Nu ben ik dus zwanger, maar het is zo onwerkelijk. Ik merk er niet echt wat van. We kunnen het nauwelijks bevatten, veel mensen zijn op de hoogte van het hele proces, dus het is wel zo aardig om ze in te lichten. Toch mis je dan de tijd, die je nodig hebt om het zelf te geloven. Ik snap nu best dat mensen het bij 3 maanden vertellen.

Mensen reageren heel fijn en lief en dat helpt je ook om het langzaam aan maar eens te geloven.

Meiden, fijne avond!

Geplaatst

Hey meiden,

net gebeld met het ziekenhuis omdat HET alweer is verdwenen volgens het ZH kan ik dus toch zwanger zijn moet dus toch zaterdag testen.

Ohhhh meiden wat moet ik hier nu mee??????????

Oja ik kan niet gelijk door mocht ik toch niet zwanger zijn moet toch een maand wachten ivm drukte dus dat is wel balen.

Help help help wat een onrustige operiode wordt er helemaal onrustig van.

Lfs

Geplaatst

Hey Chantal,

Wat ongelofelijk irritant dat je lichaam zo'n mixed signals geeft. Om gek van te worden. Dat gevoel had ik de laatste keer ook, met dat bloedverlies vanaf dag 1 na de ovulatie. Hoop zo voor je dat dit bloedverlies niks te betekenen heeft en dat je toch gewoon een positieve test gaat hebben dit weekend! Er zijn al meer van dit soort verhalen geweest op dit forum met goede afloop, dus wie weet. De duimen draaien weer!

Kus, Henkie

Geplaatst

Jemig Chantal..., wat spannend. Dat het weer voor de 2e keer verdwenen is, is toch anders dan dat je gewoon ongesteld zou wezen. Dat heb je anders nooit toch?

Dat geeft toch wel een beetje hoop :clap2:!

Ik hoop voor je dat je dat het dan snel zaterdag wordt.

Tjee pleun, wat een topscore zeg!! dat ziet er goed uit.

Ik krijg binnenkort een oproep voor medicijninstructie en recepten, weet iemand ook hoelang van te voren, voordat je start, je dat krijgt?

de wachtlijst voor IFV was 3 feb. 1 á 2 maanden.

liefs Joske

Geplaatst

Hallo meiden,

Nav de test/vragen elders op dit forum met de vraag hoeveel eenheden er gespoten werd, kwam ik tot de ontdekking dat ik met veel meer eenheden spuit. Nu weet ik dat met een verhoogd fsh meer gespoten dient te worden, maar met hoeveel eenheden spuit(t)en jullie eigenlijk?

Ik spoot beide keren 300 eenheden Gonal-f

Wat maakt dat bij de ene met hoog fsh voor een andere dosering wordt gekozen dan bij de ander. Weet iemand daar meer van?

Ik begrijp inmiddels wel dat wij in Zwolle niet veel worden voorgelicht. Zo moest ik dus vragen hoeveel cellig en wat de kwaliteit was enzo, dat vertellen ze niet uit zichzelf. Meer dingen weet ik niet, bv precieze hoogte van mijn fsh, hoewel die de eerste ivf meerde malen is bepaald.

Ga er straks in ieder geval wel om vragen!

Geplaatst

Heee lieve meiden.

Chantal, meid, dat is om gek van te worden. Waarom niet gewoon op de duidelijke en gemakkelijke manier? Ik ga nog 4 dagen eelt op mijn duimen draaien voor je!!!

Mia, ik kan me zo goed voorstellen dat het allemaal heel onwerkelijk voelt. Maar probeer alvast een beetje te genieten ook al is dat nog zo moeilijk. De tijd die je dan genoten hebt neemt alvast niemand je meer af toch?

En Kya meid, hoe voel jij je? Is het met je werk geregeld dat je lekker vrij bent?

En HP, geklust alsof je leven ervan hangt? Nu lekker aan de wacht…..maar wachten met een kans is nog altijd beter als wachten terwijl er niks gebeurd toch?

En Pleun, als meer nieuws? Meid, het klinkt allemaal superpositief…..nog effe en ook jij het een jut en jul aan boord, zeker weten!!!

Joske……nog even meid……….en dan mag jij ook beginnen. Maar misschien ontspring je wel de dans en lukt het nog NET van te voren gewoon vanzelf!!! We duimen voor je.

Jootje, die cyste is gewoon vertokken en dan beginnen we gewoon lekker …..ik heb namelijk net mail-contact met Dr s gehad. Vertel er zo meer over.

Sen, meid……..Hoe voel jij je vandaag? Al een beetje aan het idee gewend de pil te moeten slikken? Misschien gaan we met zijn 3en op het bankje straks.

Ik heb eindelijk ook weer eens wat nieuws hier. Veel gesproken met mijn lief nav de afgelopen dagen. Mijn duvelkes kwamen maar niet echt door zondag en gisteren ook niet. Het bleef een heel klein beetje bruin, alleen bij het afvegen Voor de grap gistermorgen een ovu-test gedaan en die was hartstikke donker, maar ja. Ik kreeg dus hoop omdat ik ontzettend misselijk was de afgelopen dagen, en ook jeukende borsten had. Dit duurde tot zondag en daarna was het weg.. Ik had geen zwangerschapstest in huis en kon er ook nergens een kopen omdat de winkels dicht zijn ivm carnaval. Maar gisteravond kreeg ik me toch een potje kramp . Niet normaal meer………..maar nog steeds niks. Ik heb zelfs paracetamol genomen en onder de warme douche gaan staan omdat ik het niet meer trok. Ik wist dat betekende dat het dus toch voorbij was. Vanmorgen toen ik naar het toilet ging, wel mijn plasje opgevangen voor de zekerheid. En aan het einde van mijn plasje……naja….ik bespraar jullie de ranzige details. Ik werd dus ongesteld. We besloten toch even een test er tegen aan te gooien vanmorgen maar die was negatief. Omdat het allemaal zo heftig was vraag ik me af of het niet gewoon heel even raak was maar dat het misgegaan is. Niet dat dat belangrijk is, maar toch………Man wat was ik een potje verdrietig. 2 dagen overtijd….zo ver was ik nog nooit gekomen. Maar het maakte me ook weer strijdbaar.

Ik kon het maar niet verkroppen dat Dr S ons een andere behandeling voorschreef dan bijv. Sen en wij de kans niet kregen om ook met 450e te stimuleren. Wij bedachten ons dat we, gezien het feit dat we de medicijnen vergoed krijgen, toch op zijn minst kunnen proberen………..als het niks wordt kunnen we toch nog altijd met die ene follie werken? Ik heb Dr S een mail gestuurd met onze overwegingen. En hoewel de goeie man dus niet werkte vandaag kreeg ik toch een mail terug.

Als wij vinden dat we het toch op die manier moeten doen, dan mag dat. Het was hem blijkbaar niet duidelijk dat we de medicijnen gewoon nog vergoed krijgen. Het is wel zo dat hij in het geval van een follie, geen escape IUI doet omdat hij daar het nut niet van inziet. Nou…..als wij willen escapen dan klussen we wel gewoon zelf.

Dus ik ben vandaag begonnen met de pil en moet morgen even bellen hoe het plan nu verder gaat lopen. Ik weet namelijk nog niks over de kosten, ik moet het allemaal nog aanvragen bij CZ en…………………………..we moeten de receptjes natuurlijk krijgen. Ik heb als een gek door het huis staan te springen en dansen……………………YEAHHHHHH…………..er staat weer iets te gebeuren. :laughing9:

De afspraak in Gent blijft gewoon want dat was een evaluatie.

Sen en Jootje, wat zijn de kosten voor ICSI in DD en hoeveel kregen jullie vergoed?

Misschien zijn we straks wel tegelijk bezig in Dusseldorf!!!

Meiden, ik hoop dat ik niemand vergeten ben.

Ik denk aan jullie, Dikke kus

Geplaatst

Balen dat je toch ongesteld bent geworden, maar........,

Wat fijn dat er weer wat gebeurt Bloem :toppie:!!!!

Bewijst maar weer eens dat we echt voor ons zelf op moet komen.

Bij mij is alles rustig, geen verschijnselen, wacht maar rustig af wanneer mijn NOD komt. (hopenlijk niet :happydance:)

Probeer een goed moment te kiezen om mijn baas in te lichten over het IVF traject. Maar misschien wacht ik nog even totdat ik weet van hoe en wat.

liefs Joske

Geplaatst

Chantal, aaaaaaah! Wat gebeurt er toch allemaal met jou, je maak thet wel echt spannend he. Ik kan me voorstellen dat je er onrustig van wordt!

Bloem, wat fijn dat er weer een plan is, een plan dat jullie ook aanstaat!! Jammer van je ongi, de teleurstelling is toch elke keer weer zo groot, zeker nu je over tijd was. Maar nu weer plek voor wat blijdschap dus, laat die eieren maar groeien!!!!

Kyra, ik heb ook 300 gespoten. Ik reageerde niet voldoende op 225, het is opgehoogd na 7 dagen spuiten. Heeft toch met die voorraad te maken. Hoe bevalt je 1e wachtweek?

Joske, wanneer is je nod te verwachten?

Pleun, succes woensdag met je fm.

Kissie voor de andere meisjes!

Geplaatst

Bloem meis,

Wat jijn dat je nu weer verder kunt en dat DD er geen probleem mee heeft om het op die manier te doen.

Goed dat je voor je zelf bent opgekomen.:confettistars:

Oja hoelang hebben jullie moeten wachten op jullie BKA numer.

Kyra, Hoe gaat het met jou nog vrij gekregen en hopelijk voel jij je heel erg goed denk aan je meis dit moet gewoon lukken.:goodluck:

Mia, wanneer maak jij een banner en weet je al wanner je je echo hebt.

Jootje jij moest ook vandaag naar DD toch, ik kan het natuurlijk ook mis hebben ben even het overzicht kwijt misschien wel handig om een lijstje te maken met afspraken.

Sen hoe voel jij je kun je er een beetje bij neer leggen dat je de pil moet nemen en wanneer begin jij ook alweer met spuiten

Joske, spannend man hoop dat de NOD lekker weg blijft en dat je gewoon spontaan zwanger bent waarom niet.

Henkie meis, alles goed............ hoop voor jullie dat ook dit hem gaat worden zou wel geweldig zijn zeg..:gekruiste vingers 1

Hier gaat het nu echt niet goed heb de hele nacht over de vloer gelopen heb z'n vreselijke buikpijn en Het is natuurlijk weer terug en ik moet zeggen ben er nu ook helemaal klaar mee met deze poging.

Dus hopen dat ze snellen bellen van het ziekenhuis wanneer ik dus nu weer voor echo kan komen.

Wij gaan vrijdag gelukkig weg naar Terschelling even lekker uit waaien en dan weer met frisse moed verder.

:aaaflowersmiley:

Om maar even in de smileys van Pleun te blijven.

Geplaatst

Lieve Chantal,

Shit!! Kan het me voorstellen dat je er een beetje klaar mee bent deze cyclus. Heel vervelend dat je lichaam steeds andere signalen afgeeft, dat zorgt voor een hoop stress. Vind het echt super jammer dat het niet gelukt is. Hopelijk kun je een beetje ontspannen tijdens jullie weekendje weg! En ik ga heel erg hard duimen dat er iemand tussenuit gaat vallen, zodat jullie toch weer snel doorkunnen. Heel veel sterkte meissie!

Bloem, ook voor jou, wat ontzettend jammer. Je was misschien wel zo dichtbij dat spontane wonder. Goed dat je zelf actie onderneemt, vind ook dat je het gewoon een keer moet proberen met de maximale dosis! You go girl.

Voor de andere meiden, reactie komt later. tis een beetje druk hier...

Liefs, henkie

Geplaatst

Even snel.

24 feb hebben wij weer een eerste FM voor de cryo tp dus we kunnengelukkig gelijk door.

Als alles dan mee zit dan hebben we op 27 feb een tp.

Liefs

Geplaatst

Waauuww...Bloem...zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om te weten wat er met je gebeurd en mee te denken en voor jezelf op te komen bij het zh. Je klinkt strijvaardig!

Chantal: dus toch! Getverrrrr.

Wat moet je zeggen tegen iemand wiens hoop net is vervlogen?

Ook jij gaat er weer vol goede moed tegen aan!

Miaaa....al gewend aan de status van zwangere vrouw?

Joske..vind je het lastig om je baas op de hoogte te stellen?

Hier geen nieuws onder de horizon, alleen krampen die maar niet ophouden wanneer ik teveel sta of loop. Gek word ik er van!

En ja, het is geregeld op mijn werk, ik werk alleen morgen, rest ziektedagen. Ik kan natuurlijk ook niet aan het werk wanneer ik mijn hoofd en mijn gevoel er niet bij heb. Dat begrijpt ook mijn baas.

Geplaatst

nou bah

ben net terug uit het ziekenhuis en ben er gewoon sjaggie van

het begon er mee dat ik om 13:10 daar binnen moest zijn

dus ik braaf om 13:00 naar boven meteen naar het toilet braaf mijn blaas legen ,en dan braaf in de wachtkamer

om 13:10 gaat er nog een ander vrouwtje naar binnen dus het uitlopen was al begonnen

dus na een tijdje komt dat vrouwtje naar buiten en sta al op om naar binnen te gaan voor de echo

bam deur dicht voor mijn neus

hoor ik binnen 2 mensen samen over van alles kletsen en lachen

dus ik maar weer zitten

weer 10 minuten later gaat de deur opeens weer open

en staat er een man in de deuropening

ok niet fijn , ik hou er niet van als er andere kerels dan mijn eigen vent naar mijn doos kijken

geef hem een handje en loop naar binnen

daar staat dr Cuijpers (oef heel even de hoop dat alles gewoon als normaal gaat ) maar nee zij staat er bij en kijkt er naar

dus dan toch maar uitkleden en in de "fijne stoel"

daar propt die vent (van wie ik echt niet meer weet hoe hij heet )

het echo ding naar binnen en begint meteen te mopperen

U MOET VOORTAAN EERST NAAR HET TOILLET ,UW BLAAS IS ZO VOL,

ja dat heb ik gedaan maar jullie laten mij vervolgen nog een hal uur wachten

mopper mopper mopper , mompel mompel

en ondertussen maar roeren met dat app. in mij

ik geef aan dat hij me toch echt pijn doet

ja effe tanden bijten hoor is het antwoord komt door uw blaas

en roert gewoon bruut verder

ik vraag hoe het er voor staat

alles bij elkaar 6 redelijke grote

en de rest vraag ik

ja die heb ik niet gemeten hoor die waren nog wat te klein

(heb ondertussen geen idee wat "wat" is )

ook werd mij niet verteld hoe het met mn bms is

en ik kan weer gaan

ik weet dus eigenlijk niets meer dan vanmorgen

behalve dat ik vrijdag weer om 13:10 daar moet zijn

en dat ik nu barst van de buikpijn maar daar op mijn werk niets aan kan doen , en dat er tot nu toe 6 redelijke folikels van redelijke grote zijn

maar dit gebeurt me vrijdag dus echt niet nog eens

ik ben geen pan waar iedereen zomaar met geweld in kan komen roeren

het kan normaal en met beleid

en als dr cuijpers er is dan gewoon door haar

en ik wil van haar de antwoorden en niet meer van een of andere gynocoloog die nog aan het oefenen is

oh en ik heb van de verpleegster al mijn proppenschieter voor de mutsenbollen gehad

duss

dat is het weer voor vandaag

ga maar weer wat doen

mss dat ik mijn humeur weer wat opgekrikt krijg

Geplaatst

Lieve meiden,

Chantal; toch nog even goed nieuws! Fijn dat jullie toch meteen weer door kunnen. 3x is scheepsrecht!

Pleun; hoe staat het met je humeur. Irritant zeg, dat ze je niet eens volledige info gegeven hebben. Hoop dat je buikpijn snel weer wegtrekt. Vrijdag gewoon voor jezelf opkomen hoor!

Kyra; trek je het een beetje in de wachtweken. Krampen zijn lastij maar misschien wel een teken van innesteling dus dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn.

Mia, hoe is het met onze 1e zwangere? Voel je je goed? Is je hubbie het al een beetje aan het geloven?

Sen, aan de pil inmiddels. Lijkt me ook een gek idee, maar deze nieuwe aanpak gaat em vast worden deze keer! Wanneer ga je weer beginnen met stimuleren?

Bloem; strijdvaardige bloem. Respect!! Laat ze je niks vertellen hoor, het is jouw lichaam en jouw wens, dus de manier waarop, heb je echt wel iets over te zeggen!

Joske; jij ook in de ww. Wanneer is je NOD? Hoop dat je de MMM kunt ontvluchten!

Jootje, hoe staat het met de cyste? Hopelijk is ie spontaan verdwenen. We worden al genoeg geprikt zou ik zeggen.

Hier zijn ook de wachtweken begonnen. Helaas zijn de 2 follikels aan de linkerzijde niet gesprongen. Rechts wel 1. Dus een tweeling gaat het in ieder geval niet worden, tenzij die andere vandaag nog besluiten om te gaan springen maar dat zal wel niet. Toch nog maar een keertje klussen voor de zekerheid :-)

Hopelijk gaat die ene het redden en blijven die anderen niet zitten als cysten ofzo.

Meiden, fijne avond!

Kus, Henkie

Geplaatst

Chantal, wat fijn dat je al weer zo snel verder kunt. Hopelijk is de 3e keer scheepsrecht!

Pleun, wat kun je je dan rot voelen als ze je zo behandelen hé. Voor hen is het allemaal de normaalste zaak van de wereld, maar als patient wil je graag informatie/weten waar je aan toe bent. En ik vind het helemaal slecht als je zo wordt behandeld door iemand in opleiding. Het gaat om iets heel belangrijks in jouw leven en niet zomaar iets. Kom voor jezelf op vrijdag! Enne, succes alvast!

Henkie, dat worden weer spannende weken voor jou! Ik hoop het voor je meid!

Bloem, weet je inmiddels al meer over wanneer je kunt beginnen?

En Sen, jij?

Kyra, het verwijderen van een cyste wordt misschien niet vergoed omdat dat dan in het buitenland plaats vindt. Ik heb destijds goedkeuring gekregen voor de IVF behandeling in het buitenland, maar in die brief stond vermeld dat eventuele bijkomende kosten door complicaties niet worden vergoed.

Joske al nieuws? En Mia hoe voel jij je nu?

Ik weet niet meer wie het opperde, maar ik vind een kort overzichtje met stand van zaken wel handig. Die van mij is:

Jootje: 23 februari afspraak in DD, echo om te zien of de cyste er nog zit, zo ja dan een cystepunctie.

Als het goed is krijg ik dan tevens het schema voor de behandeling.

Oh ja Bloem, de kosten kan ik wel op een rijtje zetten voor jou. Je krijgt nl. aparte rekeningen voor bloedafname, de behandeling, etc. Ik heb alles vergoed gekregen van mijn zorgverzekeraar.

Liefs,

Jootje

Geplaatst

pfff.., gisteren een heel verhaal opgeschreven hier, crasht mij PC tje.

Grom Pleun...., wat kunnen ze soms tactloos zijn he!! Waarschijnlijk ben je de volgende x scherp. Dat gebeurd je vast niet nog een keer.

Chantal, ik vindt het super dat je weer zo snel door kan gaan...,:gekruiste vingers 2 ik zwaai van het weekend ff naar je:yeswink-1:

HP (ha ha ik denk altijd aan mijn printer als ik je naam schrijf) jij ook succes :goodluck1:

Bloem en Sen weten jullie al meer wanneer hoe en wat?

Kyra, Ik heb mijn baas inmiddels ingelicht, die reageerde positief op mijn IVF verhaal. Altijd doen als ze je het aanbieden, was zijn reactie.

Jootje, jammer dat je het niet vergoed krijgt!

Mia hoe voel je je nou? al wat meer zw. verschijnselen?

Lijst

Jootje: 23 februari afspraak in DD, echo om te zien of de cyste er nog zit, zo ja dan een cystepunctie.

Joske: wachtende op haar NOD weekend 19-2/22-2. En op wachtbank voor start IVF UMC.

Liefs Joske

Geplaatst

heb net gebeld met de verpleegkundige over het roer gebeuren

en ze gaan er voor zorgen dat ik dokter Engels niet meer ga treffen en er een echte klacht van maken want mijn opmerking dat de gemiddelde pan erwtensoep met minder kracht door geroerd word kwam wel aan

morgen is mij gewoon dokter Cuijpers beloofd

en zij heeft ook de weekeind dienst deze week dus als ik eventueel zondag de punctie heb is dat gewoon door haar

jeeeeeh

ben er weer wat geruster op

dames ik ben aan t werk maar doe straks effe goed lezen en reageren op alles en iedereen

Geplaatst

:bravo: Pleun goed gedaan zo moeten ze ook niet met mensen om gaan het leek ook echt nergens op als ik jou verhaal zo lees.

Meid ik hoop voor je dat morgen beter gaat en dat ik maandag lees dat jij je punctie hebt gehad met weinig pijn en een geweldige opbrengst.

Daar teken ik voor.

Joske, wat balen zeg heb ik ook al een paar keer gehad heb je net een heel verhaal getypt dan is het in een keer weg.

Van welke kant van Terschelling moet naar je Zwaaien hihihi

Rest van de meiden heel veel succes deze dagen met waar jullie mee bezig zijn

Lijst

Joske: wachtende op haar NOD weekend 19-2/22-2. En op wachtbank voor start IVF UMC.

Chantal: 24februari 1e FM voor terug plaatsing cryo

Geplaatst

Joske,

Wat geweldig dat je baas zo reageert!!

Er zijn ook fijne bazen :)

Pleun: Go Girl! Toppie!!

Met mij gaat het redelijk goed...heb geen last van zenuwen, ben vandaag even aan het werk geweest en ook wel blij dat het klaar is.

Geplaatst

Hey meiden,

Ook hier weinig nieuws. Baal wel een beetje dat die 2 niet gesprongen follikels er nu dus zitten als grote cysten en dat zou dus betekenen dat als ik niet zwanger wordt deze cyclus, ik ws niet meteen weer door kan, maar ook eerst moet gaan wachten tot ze weg zijn. Dus ga nog harder hopen dat het nu raak is. In ieder geval nog geen bloedverlies gehad.

Pleun, heel veel succes morgen. Hopelijk gaat het beter morgen en heb je een mooi aantal follie's.

Joske, voor jou ook weer de spannende laatste dagen, hopelijk is de IVF gewoon niet meer nodig!

Kyra, fijn dat je de ww zo goed doorkomt.

Chantal, nog even geduld meis. Dan mag ook jij weer verder...

Lijst

Chantal: 24 februari 1e FM voor terug plaatsing cryo

Henkie: wachten op de NOD ergens rond 2 maart.

Ik hou het effe kort...

Kus, henkie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden