Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

MIA MIA MIA MIA

you go girl

gefeliciteerd hoor

en er nu heeeeeeel zuinig op zijn he

er iedere avond voor zingen

niet op de hoek gaan zoenen

al aaien

enz.

en dan over 9 maandjes BWEEEEEEEEEEEE

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mia, meerdere positieve testen!!!

Dus geen voorzichtige meer hoor, nee....

HELE VETTE FELICITATIES!!!!:happydance:

Helemaal goed meissie, wist het wel dat het met jou hoed zou komen, hopelijk volgen er hier snel nog een aantal.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Lieve Bloem,

Wat een teleurstelling, had deze keer echt goede hoop omdat je deze keer geen bruinverlies had. Klote weer!

Hopelijk gaat de ICSI hier binnenkort verandering in brengen. Daar ga ik heel hard voor duimen.

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Chantal,

Nou de eerste zwangere is er, dus kun jij over een paar daagjes lekker volgen!! Klinkt allemaal al erg positief wat betreft zwangerschapskwaaltjes zover....

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Joske,

Ik ben vooralsnog geloof ik niet aangekomen door de hormonen hoor! Spuit wel een lage dosering dus daar zit natuurlijk wel verschil in. Zal ook wel van persoon tot persoon verschillen, maar ik hoor het wel veel hier op het forum.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Sen, meissie, hoe voel je je?

Wanneer ga je nu ook alweer naar DD? Er wordt nu zoveel geschreven dat ik het even kwijt ben. De volgende keer is het jouw beurt hoor!!

Kuzz. Henkie

Geplaatst

Ooooww....NEEEEEE!!

Gatverrr de getver k*tzoooooooooiii!!

Afschuwelijk!

Jeetje, nu ontdek ik een andere kant van dit forum: zit hier met tranen in mijn ogen....wat kan ik zeggen???

Alle kracht gewenst...

Geplaatst

Dank je.

Helaas ligt vreugde en verdiet heel dicht bij elkaar op dit forum ben mij tranen alweer aan het drogen en ga maandag gelijk bellen om door te gaan met de laatste cryo die we hebben.

Geplaatst

Tjeee...Chantal!

En zo is het maar net...wat een uithoudingsvermogen wordt er van je gevraagd, he?

Soms vragen mensen wel eens: hoe hou je dit vol? En dan denk ik: ik voel niet echt alsof ik een andere keuze heb om te bereiken wat ik wil.

Het vergt veel, heel erg veel...meer dan anderen denken..

Hoop dat je wel gaat genieten van je week eiland?

Mijn lief en ik hebben elkaar ontmoet op Terschelling...

Geplaatst

Lieve Chantal,

Wat een klote bericht zeg!! Had het je zo gegund en ging er al een beetje vanuit dat jij hier ook goed bericht ging brengen. Lieverd, veel sterkte dit weekend. Probeer een beetje te ontspannen samen met je hubbie tijdens jullie week weg en geef jezelf en je lichaam een beetje rust. Daarna idd weer snel verder voor de laatste cryo....3x is scheepsrecht!

Hoe zeer ik het Mia ook gun en blij voor haar ben, had ik ook wel even een klein beetje een jaloezie-gevoel. Dat heeft niks met haar te maken, maar gewoon met mij, ik wil gewoon ook zooo graag.... Denk dat wij dat allemaal misschien stiekem wel een beetje hebben. Verdriet en geluk ligt idd vaak dicht bij elkaar. Hopelijk kunnen we haar allemaal snel volgen!

Lieve Chantal, ik denk aan je. Geef de moed niet op, de volgende keer gaat het echt vast goed komen.

Dikke knuffel, Henkie

Liefs, Henkie

Geplaatst

Ik word GEK hier!

Gister middag om half 3 had ik bij het afvegen wat rood bloed gelijk maar een inlegkruisje der in gelegt en om half 8 voelde ik dat het niet goed zat ik dus na de wc en ja hoor het was meer als een klein beetje bij het afvegen( sorry) dit is door gegaan tot 24.00 en daarna is het gestopt het is nu ook nog steeds weg.

Nu heb ik mij vanacht bedacht dat het misschien innestelings bloed kan zijn geweest ( of zou te laat zijn ) ik zat immers nog maar op wd 7 dus vandaag maar even een testje er tegen aan gegooid en die was inderdaad negatief ( ook wel een beetje vroeg om te testen als het innestelingsbloed is geweest )

Weet dus nu even niet meer wat ik er van denken moet ben nog steeds misselijk en heb geen buikpijn zoals ik dat normaal wel heb bij mijn menstuatie.

Het blijft dus gewoon afwachten hier het kan alle kanten op volgens mij.

Vandaag gelukkig een drukke dag.

PS ik ga maar een weekendje naar Terschelling ( kan niet zo lang zonder dit forum)

Geplaatst

Hè Chantal,

dat lichaam van jou geeft ook al van die mixed signals. Maar moet idd zeggen dat als het pas wd 7 was, dat het best een innestelingsbloeding kan zijn geweest! Wil je geen valse hoop geven, maar zou toch nog wel een beetje hoop houden op een goede afloop. De duimen gaan dus weer draaien voor jou. Geniet van je week weg en hopelijk kom je straks toch met goed nieuws weer naar huis!!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Chantal hier een digitale knuffel van mij!

enne.., ongesteld op wd 7 is idd wel erg vroeg toch???

misschien is het wel een innesteling. pfff wat een onzekerheid.

Kan je het ziekenhuis niet bellen?

liefs Joske

Geplaatst

Hallo meiden, ben ik ook weer even.....

Er is zoveel geschreven……whaaa, met die drukte, die ik overigens super gezellig vind, hou ik het allemaal niet meer goed bij. Ik zal proberen te reageren, maar als ik iets of iemand vergeet….forgive me…..is geen gebrek aan interesse, alleen een gebrek aan overzicht.

lieve Chantal, meid.......zal ik je eens iets verklappen? Ik dacht, toen je het schreef, meteen aan een innestelingsbloeding en wilde je eigenlijk vragen of je al echt-echt ongi was geworden.............maar ja, die vraag stel je natuurlijk niet.

En je schreef dat je mega ongi was…………gelukkig was het dat toch nog niet..

Ik ben zo blij voor je dat je nog hoop kunt houden. Het komt vast allemaal goed en misschien heb je nu juist nog wel meer kans dat het gelukt is omdat je op die dag een beetje bloed had!!!??? Ik hoor verschillende verhalen over innestelingsbloedingen maar volgens mij kan dag 7 heel goed hoor.......Ga gewoon nu maar lekker genieten van je weekendje weg…..en dat je aldaar maar goed nieuws krijgt EN dat je dan maar als de sodemieter een internetwinkeltje gaat zoeken daarzo om ons het heuglijk nieuws gauw te laten weten…………………..haha……………zitten wij nog 2 hele dagen in spanning…….dat kan natuurlijk niet he???

Lieve Mia,.......voel je niet bezwaard maar ga gewoon lekker genieten van je prachtige nieuws. Ik snap het wel hoor want natuurlijk roept die eerste zwangerschap van iemand in het forum iets op.................het roept blijdchap op want toen ik je bericht las riep ik gelijk 'YES!!!' en mijn lief had zoiets van.....wat doe zij nou?

Ook voelde ik hoop......waar je je weer aan vast gaat houden maar daarna voelde ik natuurlijk ook, zoals HP dat zegt, ook verdriet en een beetje jaloezie...........maar dat heeft niks, maar dan ook helemaal niks met jou te maken. Ik voel me ook niet schuldig over die gevoelens omdat ik weet dat ieder ander hetzelfde voelt in de situatie. Wij zijn gewoon mensen................geen heiligen, toch? Alhoewel hahaha......Mia……geef je je HUB ook een waanzinnige felicitatie-knuffel van mij……we zouden hem haast vergeten!!! En heb je het je ouders al verteld? Hoe hebben ze gereageerd? Ik ben zo benieuwd!

HP, meissie, ik ben erg benieuwd hoe die 3 eitjes bij jou zich aan het ontwikkelen zijn.........en hoe je je nu voelt.

Ik vond je reactie op mijn adoptie-plan zo lief dat het me nu nog raakt……ik kreeg er de tranen van in mijn ogen…dank je wel meid. Soms komen dingen gewoon even net iets harder binnen omdat ze je zo bezig houden. Bij mij is het soms zo dat ik me laat meeslepen door de vragen waarom ik maar geen moeder wordt. Soms ben ik bang dat ik iets niet goed doe, dat het aan mijn persoontje ligt, dat men (geen idee wie ‘men’ is) denkt dat ik geen goede moeder zou kunnen zijn………….slaat natuurlijk nergens op, maar in mijn –wat-vind-ik-mezelf-zielig-buien- word ik wel eens overstroomd met die gedachten. HP, lieverd…..ik mag me er niet mee bemoeien maar misschien moet je die papieren gewoon de deur uit doen……..er is een wachtlijst van 8 maanden voor de cursus en daarna moet je nog 10 maanden wachten op de beginsel toestemming. Dat betekent 1,5 jaar vooraleer de papieren naar een land gestuurd kunnen worden waar je nog soms tot 3 of 4 jaar op moet wachten EN……je kunt tussendoor altijd stoppen maar dan heb je wel al een stukje wachten achter de rug???? Ik baal nu dat we het niet eerder hebben gedaan terwijl we het al zo lang aan het bespreken waren. Ergens geeft het namelijk ook een klein beetje rust. De gedachten dat we binnen nu en pakweg 5 jaar er wel een grote kans is dat we onze liefde aan een kindje kunnen geven. Klinkt misschien gek, maar zo voelt het (voor ons athans) wel. En misschien biedt het feit dat je dat andere huisje nog hebt juist meer mogelijkheden omdat je dan als alleenstaande kunt adopteren??? Aan de andere kant……misschien lukt het gewoon toch heel gauw bij jou? Ik hoop het zo voor je meid…..zo lastig dat er nog zoveel eitjes zitten en er niet bij te kunnen…..wahhhhhh…..als ze nou eens die IVM-techniek wat sneller en beter zouden ontwikkelen he?

Kyra, wat ontzettend goed……4 bevruchtingen. WOW!!! Dat belooft veel goeds. Heel veel succes met de terugplaatsing morgen en ga maar lekker broeden op jut en julke…….en die andere 2 toppertjes (want daar hopen we gewoon op verder) gaan nog even in syberie wonen totdat je een broertje of zusje voor Jut en jul wil….afgesproken??? Nou, dat regelen we dat door ons geduimdraai!!! Althans….dat proberen we. Succes bij de handopleg-meneer!!!

Je vroeg trouwens nog of mensen in mijn omgeving weten waar we mee bezig zijn? Bij ons is dat wel het geval, al informeren we sommige mensen wat uitgebreider dan anderen. Ik heb een blog en dat scheelt want mensen die echt geïnteresseerd zijn die lezen dat regelmatig en sturen me dan een sms als reactie of schrijven een reactie op het blog. Dat geeft wel wat rust. Maar er zijn ook mensen die mijn blog niet lezen, maar die ik wel informeer…..mijn ouders bijv. IK wil me vrij kunnen voelen op mijn blog en dus geef ik alleen die mensen het adres waarbij ik me prettig voel. Ik vind het soms wel rot dat veel mensen het weten omdat je zo graag wil dat het alleen iets is van jou en je lief, maar aan de andere kant……………het is zo heftig dat je ook blij bent als je bij je omgeving terecht kan, maar die weten dan ook wel wanneer er geklust wordt en wanneer ik ongi moet worden en dat vind ik heel soms genant en bezwaarlijk………maar als ik dan weer even een potje kan janken zonder dat ik veel aan die vriendin hoef uit te leggen ben ik weer blij dat men er van weet. Dus….maw: het heeft 2 kanten en aan jou de keuze waar je je het fijnst bij voelt.

En heb je het meiden-feestje overleefd???

Kyra……werk jij trouwens ook in de hulpverlening?

By the way…..ook hier zijn er al wat kilootjes aangekomen………….ik baal er verschrikkelijk van maar het is zoals er al eerder gezegd is: we moeten er maar wat voor over hebben: wat zijn nou wat kilootjes in verhouding met dat brandend verlangen naar een kindje? Toch?

Sen, ook al vind jij dat je bikkel-gehalte wel meevalt……ik vind je wel sterk en vooral omdat je zo’n doorzetter bent….En zo’n huilbui is toch logisch? Het is allemaal zo heftig en het moet er op de een of andere manier toch uit. En je hebt groot gelijk dat je mensen die op die manier met je omgaan uit je leven weert. Weet je wat mij overkomen is…….een van mijn beste vriendinnen heeft het contact verbroken omdat ze vond dat ik zo erg veranderd ben toen ik hoorde dat kinderen krijgen voor mij moeilijk zou zijn…………En dat is iemand waar ik afgelopen mei nog bij de bevalling van haar derde kindje mocht zijn, en foto;s heb gemaakt van haar babybuik en waarvoor ik een baby-shower geregeld heb………..kun je je dat voorstellen? Ik vraag me af wat mensen bezield…..ze zijn vaak zo alleen met zichzelf bezig.

Wat goed dat Doc S nu een nieuw plan heeft…………….ik ben benieuwd wat dat op gaat leveren. Ikzelf moest ook aan de pil sen, dus dat klopt gewoon………dat is om alles idd stil te leggen. Ik hoop dat dit plan heel goed aanslaat. Ik hou je nauwlettend in de gaten want misschien is het ook nog wat voor mij. Ik snap idd niet waarom dr scholten bij jou dit doet en bij mij iets anders. Ik baal daar echt heel erg van. Ik denk dat ik eens een mail ga sturen of zo….ik weet het nog niet. Ik hoop dat men iets vindt bij je hub want als zijn zaad gewoon goed gaat zijn dan hebben jullie in de natuurlijk cyclus ook gewoon meer kans…..

Jootje…..bij jou is het nu even afwachten wat de volgende stap zal zijn. Zou leuk zijn als jij en Sen samen konden oplopen…….de 2 doorzettertjes die uiteindelijk winnen……….dat vind ik wel een hele mooie gedachte. We gaan ervoor duimen.

Pleun……..je bent idd ons adoptie-kindje hier, haha…………..we hebben dit hoekje niet alleen voor mensen met een verhoogd fsh………we hebben toch allemaal onze pijn, verdriet, hoop en gevechten dus is het niet gek dat je je hier thuis voelt……….…………en kunnen allemaal wat steun gebruiken……dus voel je vrij om hier te zijn.

Hoe voel jij je nu…….hoe gaat het met spuiten en zo? Groeit er al iets?

Pleun, wat je schoonzusje betreft…..het is natuurlijk erg verdrietig voor haar, maar het is wel haar eigen verantwoordelijkheid dat ze zo alleen in dit verhaal blijft staan……als zij denkt dat niemand haar begrijpt en met niemand wil praten, dan loopt ze het risico mensen in haar omgeving, zoals jou, erg tekort te doen. Maar ze doet ook zichzelf tekort.

Ik vind het jammer want jullie hadden juist NU veel steun aan elkaar kunnen hebben. Dat ze flipt en dat ze niet gewoon NIET ziet dat jij in hetzelfde traject zit, komt op mij wat zorgelijk over…..vergeef me mijn bemoeienis, maar ik werk in de hulpverlening en dan roept zo’n reactie bij mij toch iets op. Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen manier van met dingen omgaan…..maar voor sommige mensen kan verdriet soms TE groot worden en dan hebben ze toch wat meer hulp nodig. Ik weet niet of dat bij haar het geval is, maar het klinkt wel zo.

Ik wens je veel sterkte voor haar en met haar.

Joske…….meid……..wat leuk dat je ook bent blijven hangen………Ik ben erg benieuwd naar je onderzoeken. Ik zal voor je duimen dat alles gewoon helemaal ok zal zijn.

Meiden. Hier weinig nieuws….nog steeds bruinverlies en morgen moet het dan maar weer komen. Ik ben er zo verdrietig over omdat ik het biologische klokje nu niet meer hoor tikken maar slaan…..dreigend en steeds harder…. De laatste minuten van mijn vruchtbare tijd tikken seconde voor seconde weg.

Ik pieker me suf over volgende stappen maar ik, wij weten het nu even niet…………

Elke dag voelt als zonde van de tijd die je verliest. Om gek van te worden.

Aan de andere kant, het feit dat die adoptie-papieren de deur uit zijn, geeft ook een stukje rust. Ooit op een dag zal ik voor een kindje mogen gaan zorgen…..ooit…….en misschien wel voor 2!

Meiden…..jullie zijn lief. ik wens jullie waanzinnig veel succes met alles wat er speelt:

HP, dat alles goed mag groeien en springen en natuurlijk bevrucht gaat worden.

Mia, dat alles goed blijft zitten waar het zit en dat je mag genieten

Chantal, dat het gewoon nog goed komt en je gauw een positieve test hebt.

Sen, dat je behandeling gauw mag beginnen en waanzinnig aanslaat.

Jootje, dat je cyste weg is en dat je snel mag beginnen met de volgende en laatste en dus succesvolle ronde.

Kyra, dat je emmies blijven zitten waar ze morgen geplaatst worden.

Schoonzusje van Kyra. Meid……….ik wens je veel sterkte en kracht.

Joske, dat je gauw mag starten en dat alles gewoon meteen goed gaat.

Pleun, dat er veel eitjes mogen groeien en straks een goeie emmy zijn thuis bij je vindt.

Dikke kus

Geplaatst

Bloem..., ik ben hier nog maar kort...,

maar ik vindt je een lief en bijzonder mens!

En dat toekomstig kindje, adoptie of biologisch, boft maar met jou!

liefs Joske

Geplaatst

Lieve meiden,

Er gaat zoveel kracht uit van dit clubje dat ik even iets wil vragen.

Ik weet niet of jullie de petitie ondertekend hebben over 6 IVF-behandelingen op http://www.axci.nl?

Ik merk dat ik, hoe langer, hoe meer, last krijg van de druk die er op ons ligt doordat er maar 3 pogingen vergoed worden. Je bent gedwongen keuzes te maken die niet wilt maken…….je moet shoppen om zoveel mogelijk ‘waar voor je geld’ te krijgen EN het is statistisch aangetoond dat de kans op een kindje tot 6 pogingen toe neemt…….

Ik zag bij de petitie vandaag dat men 5750 handtekeningen verzameld heeft. Om een burgerinitatief in de tweede kamer besproken te krijgen zijn er 40.000 handtekeningen nodig. Is er niet iets wat wij kunnen doen om op die 40.000 te komen???

Dit zou toch eigenlijk een keer op de agenda van de politiek moeten kunnen komen of ben ik de enige die hier zo over denkt?

Ik word hier zo gefrustreerd van.

Geplaatst

Lieve Bloem,

Heb weer traantjes in mijn ogen van je lieve woorden... Voel me soms wel een beetje een jankerd de laatste tijd, misschien toch de hormonen?? Ik heb de bovenstaande petitie ook al een tijdje geleden getekend, vind het ook belachelijk dat er maar 3x vergoed wordt. Er worden miljarden uitgegeven aan zinloze behandelingen en voor dit, wat de enige kans en hoop is voor een heleboel stellen, is het na 3 x schluss... Onbegrijpelijk!

Had je zooo je wondertje gegund!! Maar wat Joske zegt is waar; eens gaat er een heel gelukkig beepje komen, waar dan ook ,die enorm zal gaan genieten van al jouw liefjes die je te geven hebt. Dat weet ik zeker.

Wat betreft de adoptiepapiern heb je gelijk, dat was ook de reden dat ik ze aangevraagd heb. Maar heb door alle drukte nog niet goed de kans gehad om echt uit te zoeken waar we nu wel en niet voor in aanmerking komen. En dacht dat als nu blijkt dat het allemaal idd lijkt niet te gaan lukken, dat we dan misschien wel even vlug zouden willen trouwen (alleen het papiertje, de rest dan een keer later) om het aantal landen waaruit we zouden kunnen adopteren groter te kunnen maken. Tja, en dan is er natuurlijk ook nog altijd de mogelijkheid van ECD, waarvoor ik in principe al een donor heb. En van de andere kant denk ik , verdomme, ik heb eitjes zat, maar waarom doen ze het dan niet! Ben wel teleurgesteld in mijn lichaam wat dat betreft!\

Overigens was de echo van vanochtend wel weer positiever. Er zitten nu meerdere follikels, de ferti arts werd al een beetje zenuwachtig, maar ik niet hoor. Laat die 2ling maar komen. Er was er nu 1 van 15mm, 1 van 14mm, en 1 van 12mm en nog 2 kleinere van 10 en 11 mm. Morgen moet ik weer terug. Ze zij nu dat ze ze vanaf 16 mm laten springen maar de vorige keer werd dacht ik 18mm gezegd. Beetje vreemd. Het BMS was 8mm!!!! Dus dat was voor mij nog welk het meest positief. Hopelijk groeien de 2 grootste folli's mooi door. Maar in 1 dag leek mij een beetje kort dag.

We gaan het weer zien morgen....

Je lieve woorden hebben mij weer moed gegeven, thanx!

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Mia,

Hoe voel je je meissie? Kun je het al een beetje bevatten? Die droom om achter die kinderwagen staan,, komt eindelijk uit. Binnenkort ga je hem voor jullie spruitje uitzoeken! Een geweldig gevoel toch. Geniet er van!

Sen de bikkel, zo zie ik het ook! Je bent echt sterk, en laat niemand je dat anders vertellen. Huilbuien hebben we allemaal wel eens. De volgende ronde is voor jou, hoop dat je snel weer kan beginnen.

Chantal, we zijn het er over eens allemaal, dit was gewoon een innestelingsbloeding. Dag 7 is veel te vroeg om ongi te worden, dus lekker blijven broeden de komende week hoor. Lekker weg en dus de gedachten op iets anders en dan zwanger weer terug!! Daar doe ik het voor!

Joske, maak me niet zo'n zorgen bij jou als ik het zo hoor. spontaan zanger op je 42e is echt wel bijzonder en zeker zo snel, dus met die IVF moet dat zeker goed komen! Veel succes.

Kyra, morgen D day, Jut en Jul komen aan boord en gaan 9 maanden niet meer weg. Heel veel succes morgen. En begin maar vast te genieten!

Jootje, hoe staat het met de cyste, is is al kleiner geworden of verdwenen? Hoop zo dat dit snel gebeurt en jullie kunnen starten. Nog steeds bij de magnetiseur, hoe voelt dat?

Pleun, ons adoptiekindje haha, bij jou begint het ook al op te schieten hoor! Hoeveel follikels zaten er bij de echo?? Vast een hele mooie oogst gaat dat straks over een weekje worden!

Meiden, ben hopelijk niemand vergeten, want het wordt hier idd zo druk dat het moeilijk is om alles bij te houden.

Fijn weekend allemaal!!

Kuzz, Henkie

Geplaatst

ik heb net de petitie weer eens door gestuurd naar al mijn hyves vriendjes

ik heb m zelf ook al een hele tijd geleden getekend

mijn echo was een uitgangs echo , nu maandag om 13:00 heb ik mijn eerste Fm dus ben wel benieuwd hoor wat er zit en hoe groot het allemaal is

ik heb net de opening van de olimpics zitten kijken en mijn huil hormoontjes zijn er nu toch ook hoor

toen ze het over die overleden sporter hadden zat ik hier te snotteren

en normaal zou ik zoiets hebben , had ie maar een vak moeten leren

risico hoort er bij

maar nu vondt ik het echt zoooooooooo zielig

dus...

nu omkleden en op naar oeteldonk (den bosch voor de noorderlingen )en dan gezellig gaan carnavallen

tot later

Geplaatst

Bloem, jaaa..dat had je goed gezien, ook ik werk in de hulpverlening.

Haha, jij ook he?

Wat schrijf je ongelooflijk mooi en hartverwarmend, maar dat schreef ik al eerder (positieve vibes!) Kom je bij ons werken??:happy3:

Handoplegmeneer was een zeer bijzondere ervaring meiden. Hij legde zijn hand op mijn buik en ik vond het harstikke spannend zo'n vreemde vent aan mijn buik(gewoon op mijn trui weliswaar). Maar wat er gebeurde was echt waanzinnig: ik voelde ineens alles tintelen en borrelen en ontspannen en terug op z'n plek komen....heel bijzonder. De pijn/gevoeligheid na de punctie was ook weg. En mijn buik was gloeiend heet.

Hij zei tegen me dat ie er niet voor kan zorgen dat ie blijft zitten, maar dat de kans aanzienlijk vergroot wordt, omdat bij de meeste vrouwen na de punctie alles zo gespannen is vanwege de pijn, gevoeligheid, angst.

Ik voelde me echt supergoed toen ik bij hem weg ging, ik had en heb het gevoel dat alles weer goed op zijn plek zit. Alleen daarvoor was het al goed. Mijn lief wilde betalen, maar hij zei dat hij graag beloont wilde worden met een geboortekaartje over een aantal maanden...Bijzonder he??

Kinderfeestje overleefd, was geweldig! En zoals elk jaar zeiden ook nu een paar kinderen dat ze nog nooooooooooit zo'n leuk feestje hadden gehad. Geweldig toch? Waardevol voor dat moment in ieder geval. We hebben een grote lege schuur aan het huis vast van 50m2 Dus een heater in gezet, stoelen, muziek en een geweldige huis Anubis-competitie (kinderserie) incl verborgen schat. Erg leuk.

Vandaag bezoek, morgen bezoek, dinsdag verjaardag. Do werken en dan volgende week een week weg met een lezing in Belgie waar ik erg naar uit kijk en dan is mijn wachttijd bijna voorbij.

Ooww...Chantal wat afschuwelijk spannend!!! Je bent toch niet dit weekend al weg??

Meiden........succes allemaal!

Jullie horen van me hoe het is met jut en juul aan boord!

Geplaatst

Wat is er weer veel geschreven!!! Het is bijna niet bij te houden, er speelt zoveel en voor iedereen weer anders. Ik lees heel veel dingen met een traan, Chantal ik schrok erg van je bericht, ik hoop inderdaad op een innestelings bloeding, 7 dagen is echt veel te vroeg voor een ongi. Meid, wat een achtbaan weer.

Ik waardeer jullie allen zeer om jullie veerkracht en positieve energie. Niemand is hier bang om zijn ware gevoelens te laten zien en dat is mooi, hier kan en mag je jezelf kwetsbaar opstellen en dat is een verademing!

Hier alles nogal onrustig, ben aardig van de leg, kan het niet bevatten. Heb vanmorgen nog zo'n clearblue test gedaan met zwangerschapsduur indicator en die gaf 1 tot 2 weken aan ipv 2 tot 3 weken(vanaf eisprong). Jullie begrijpen wel stress!!! Ik heb gelijk het idee dat ik te weinig hgc aanmaak. as zondag is het 3 weken geleden dat de punctie/dus eisprong was. Ik moet echt van die stress af!

Meiden, ik duim zo hard voor jullie! Jullie worden ook moeder! Of het kindje uit je buik komt of niet, het is jou kindje. Mijn moeder is hertrouwd toen ik 5 was. Hij heeft mij geadopteerd, hij is mijn vader, hij heeft mij de liefde gegeven die een vader hoort te geven! Ook al lijkt ik sprekend op mijn biologische vader, hij is en blijft een vreemde voor mij.

Meiden jullie zijn toppers!!!!

Dikke kus Mia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden