Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey meiden, jeetje mina wat is er veel geschreven zeg!

@Mia, die onzekerheid en angst hoort er allemaal bij en dat is ook heel logisch als je in dit traject zit. Probeer positief te blijven en je geen rare dingen in je hoofd te halen. Deze blijft gewoon plakken!

@Bloem: he jasses, toch weer ongesteld geworden. Je zou zeggen je went eraan.. nou niet dus. Het blijft iedere keer weer een grote teleurstelling. Wat die "vriendin" van je betreft: ik denk dat je bij nader inzien blij moet zijn dat je daar vanaf bent.. zo leer je de ware aard van mensen nog eens kennen he.. bah

@Chantal, wat laat je me weer schrikken meid! Maar ik ben het met de rest eens hoor... wd 7 is veel te vroeg om ongi te worden. Ik hoop dat je lekker kunt genieten van je weekend en wat afleiding hebt.

@Joske, ben het met henkiepenkie eens.. volgens mij staan jouw sterren wel goed gezind of hoe ze dat ook zeggen.

@Kyra, superscore en spannend hoor, veel succes met de tp.

@Jootje, hopelijk is de cyste snel weg en kunnen we misschien wel samen van start. Moet jij ook eerst aan de pil?

@Pleun, maakt niet uit hoor, wees blij dat je geen verhoogd FSH hebt en je bent gewoon even welkom want we hebben allemaal hetzelfde doel!

Ow nog even over wat jullie zeiden over die jaloezie.. natuurlijk zijn we strontjaloers!!! we injecteren onszelf meerdere malen per dag en zijn zo'n beetje de kijkdoos van het ziekenhuis, krijgen ellenlange breinaalden in onze doos en hebben nog steeds geen enkele garantie dat het gaat lukken.. het zou raar zijn als we niet iets van jaloezie zouden voelen toch?! en jaloezie mag, want het is zeker geen afgunst want wij gunnen het Mia met heel ons hart... alleen gunnen we het onszelf ook zo erg. It's hard...

meiden, nog een fijne zondag

liefs

Sen

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh meiden,

ik vind het wel heel vervelend die gevoelens van jaloezie, ik durf bijna niks meer te schrijven! Ik vind het heel lastig, wil niemand kwetsen, uiteraard. Meiden , ik denk echt veel aan jullie!

Kyra, veel succes met de terugplaatsing vandaag! Best weer spannend, maak er maar een romantisch moment van!

Chantal, hoe gaat het met jou? Is het nog weg gebleven? Ik hoop het voor je meis!

Lieve andere meiden, fijne zondag!

Geplaatst

mia

wel alles blijven schrijven hoor

ik denk niet dat er hier iemand is die zou willen dat je er mee stopt

jou positive verhaal is een echt houvast voor iedereen

het kan gewoon wel dus . dus als jij blijft schrijven dat het gelukt is

is dat een bevestiging dat alles niet voor niets doorstaan wordt

jij ben het bewijs van de kans

en die moet je ons voor blijven houden

xx

Geplaatst

Meiden poging twee had een heel verhaal getypt maar in eenkeer is het verdwenen heel vervelend.

Mia, meis jemoet je echt niet bezwaart voelen dat is zeker onze bedoeling niet jij bent gewoon zo ons voorbeeld en wij zijn zo vreselijk BLIJ voor jullie en dat we jarloers zijn heeft echt niks met jou te maken hoor geloof dat alstublieft.

het is helaas aan het gevoel wat wij bij elke zwangere vrouw hebben gewoon omdat het allemaal zo lang duurd bij ons.

DUS MEIDWEL BLIJVEN SCHRIJVEN HOOR HET GEEFT ONS ALEEN MAAR HEEL VEEL MOED OM DOOR TE GAAN.

DIKKE KUS VOOR JOU.

Kyra, jut en juul aan het ophalen ik hoop zo dat jij over twee weken ook goed nieuws komt brengen duimen draaien hoor!!!!!!!

Jootje en Sen, Jullie zijn inderdaad BIKKELS hoorheb veel bewondering voor jullie en hoop dat dit dan echt de laatste keer dat jullie deze elende mee moeten maken.

Die babybuikjes zijn jullieook zo gegund.

Henkie,wouwww wat een follikes met z'n lage dosis dat geeft wel moed denk ik of niet?

Nu op na die tweeling moet gewoon lukken meid.

Bloem, Ja wat kan ik nog schrijven meid wat ben jij een lieverd zeg en wat kun jij ons positief houden ik hoop dan ook dat wij een beetje van die positiviteit naar jou terug kunnen sturen zodat jij gewoon de kracht en de moed hebt om door te gaan.

Meid dat babybuikje van komt er wel geloof mij.

Pleuntje, meid vind het ook leuk hoor jou bij ons clubje gewoon hier blijven schrijven het gaat er toch om dat wij allemaal het zelfde willen??

Hier is HET weg gebleven en ik heb op dit moment ook niet het gevoel dat het elk moment terug kan komen dus misschien toch innesteling??????

Moet wel zeggen dat het door die bloeding steeds moelijke wordt om positief te blijven.

Ga morgen dan ook zeker even bellen met het ZH en het even voorlleggen misschien mag ik dan wel eerder komen om bloed te laten prikken.

Ik laat het jullie weten meiden.

Ik laat mijn hoofd nog zeker niet hangen ook hier moet het een keertje lukken.

iedereen een hele fijne dag vandaag denk aan jullie allemaal.

Kuzz

Geplaatst

hahahaaa Mia, wat een goed idee: ik neem de wijn en de kaarsjes mee. En dan creeeren we samen een romantisch moment:toppie:benieuwd hoe ze in het ziekenhuis zullen reageren! Lijkt me super om het uit te proberen...(eeuuhh...ober, mag ik van u twee pre-embryootjes?)

Enneh..ik begrijp het wel dat je je vervelend voelt, want ineens heb je iets waar we allemaal naar streven. Geweldig dat de meiden open zijn over wat zij daarover voelen, daaruit spreekt het vertrouwen en gezamenlijkheid heel erg mooi, vind ik. Ik herken het wel wat je zegt, heb nl een geweldige dochter, waar ik ook met enige terughoudendheid over schrijf, terwijl dat natuurlijk niet zou hoeven.

Wb die bioband ben ik het helemaal met je eens!!Ook ik heb dat aan den lijve ervaren en wat mij betreft klopt het helemaal wat je zegt!

Bloem, dit avontuur heeft mij ook vriendschappen gekost, alleen in die zin dat ik de contacten heb verbroken. Nu je zo bezig bent met iets wezenlijks ga je de dingen ook anders bekijken (tenminste ik) en ik geef mijn energie liever aan mensen die het echt waard zijn!

Vind het best wel spannend zometeen!!

Geplaatst

Meiden, wat gaaaaaaaat dat hard hier......je kunt het je bijna niet veroorloven om een dagje niet mee te schrijven, haha.

Ik wil jullie eerst even dank je zeggen voor jullie woorden. Ik moet er gewoon van blozen……..en weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik ben heus niet altijd positief hoor. Het lukt me gemakkelijker om positief voor anderen te zijn dan voor mezelf. Toch evengoed vind ik het erg lief om te horen en erg bijzonder dat ik jullie lieve meiden allemaal heb leren ‘kennen’ zo…..en ik vind echt dat we op een goeie dag die beebie-borrel moeten doen, maar alleen als we allemaal iets hebben om te showen!!! En dat gaan we gewoon regelen…….Het zal dan wel een vrolijke dolle boel worden met al die kindjes. Ik kan het me al levendig voorstellen…….we moeten blijven dromen he?

Heeee Kyra, broedkippie......zijn ze al aan boord?? Alles goed gegaan en hoe voel je je?

Mia, meid.....potverdrie........voel je niet bezwaard. Jij bent voor ons het levend bewijs dat het kan. Dus laat ons alsjeblieft ook even van alle positiefs genieten, na alle ellende. We schrijven namelijk al best een aantal maandjes hier zo samen en jij bent het eerste echte goeie nieuws....ik bedoel.....ECHT RESULTAAT!!! Ik lees ook regelmatig mee op de blogs van 2 fantastische meiden die nu zwanger zijn na een jarenlang gevecht.....een via icsi en de ander via ECD. Natuurlijk steekt het maar ik kan ook blij zijn dat het zo ook kan..........

Chantal…………..wat goed dat er niks geks meer aan het gebeuren is daar down-under. Misschien is het stilte voor de storm van blijdschap die je straks mag voelen als je een positieve test in handen hebt.

HP, hoe is het vandaag gegaan…………….en wat goed dat alles goed aan het groeien is. GOOOOO GIRLLLLL!!!!! Het gaat gewoon helemaal goed komen met jou, wedden?

Bij mij gaven ze trouwens ook de pregnyl altijd rond de 16 mm, want de eitjes rijpen dan nog snel even door van die spuit……….

Even over die adoptie die voor jou gewoon toch niet nodig zal zijn. Ik kreeg gisteren ons BKA-nummer met een brief erbij dat de doorlooptijd tussen het ontvangen van het BKA nummer en de afgifte van de beginseltoestemming op dit moment 2 (!!!!!) jaar bedraagt. 2 jaar……en daarna duurt het nog tussen de 2 en 5 jaar vooraleer je een kindje voorgesteld krijgt. Dat betekent dat je dus tussen de 4 en 7 jaar bezig bent voordat er een kindje komt. Tenzij je een doe-het-zelfadoptie doet die voorspoedig verloopt…….

En geloof maar dat je gevoeliger wordt van die hormonen……

Ik snap zo goed dat het frustrerend is dat je wel voldoende eitjes hebt maar dat het nog zo moeilijk gaat, ongelooflijk oneerlijk is dat.

Dat vind ik zelfs ook bij mezelf want ik heb dan wel weinig eitjes, maar er zijn er nog wel, vandaar dat ik die opmerking maakte over IVM. Het zou toch geweldig zijn als dit nu een reguliere behandeling zou kunnen zijn en dat ze gewoon zo veel eitjes kunnen nemen als ze nodig hebben en die dan verder laten rijpen…..helaas zal dit wrs voor mij te laat gaan komen, maar misschien voor jou niet meid?

Maar ach weet je……………..jij gaat gewoon heel gauw fijn klussen met je husby en dan komt die tweeling gewoon heel gauw en heb je die MMM al helemaal niet meer nodig!!!

En ECD is natuurlijk ook nog altijd een goeie optie. We zijn nog niet aan het einde van de rit.

Ik heb natuurlijk zelf ook de optie van ECD (ook ik heb 2 lieve vriendinnen die aangeboden hebben donor te willen zijn) nog steeds en we zouden dat ook wel willen maar we vinden de gedachten dat we ook zorg zouden kunnen bieden aan een kindje dat geen ouders heeft ook fijn…..en omdat de kans op 2 kindjes in ons geval erg klein is………..ach ik weet het ook soms allemaal niet. Het ene moment weet ik dit zeker en het volgende moment dat. Wat zeker is, is dat we in elk geval die procedure gaan doorzetten…………we zien wel wat er in the meantime gebeurd.

Pleuntje, Hoe was je echo meid…………….en ben je nu lekker carnaval aan het vieren meid? Ontspan maar lekker zodat alles goed kan groeien meis. Wel niet te veel drinken he? Ik heb besloten me dit jaar niet in het feestgedruis onder te dompelen, maar mijn lief is van Maastricht en die krijg je niet binnen gehouden…..dus die is nu 2 dagen weg, blijft bij zijn moeder slapen en ik heb effe rust, haha.

En Sen, meid, al aan de pil begonnen? Beetje over je weerstand heen? Ik weet dat ik elke dag moeite moest doen dat kreng door te slikken omdat het gewoon niet goed voelde….zo tegenstrijdig. Het is voor een goed doel en laten we hopen dat je heel gauw succes hebt op de nieuwe docter DD-manier. Misschien kan ik je nog wel volgen………..

Jootje….ik denk aan je. En duim dat je gauw aan de slag kunt.

Joske, ik denk dat het echt wel goed komt bij jou, don’t worry. En dank je wel voor je lieve complimentje……bloos.

Zooooooo, dat was het weer. Het wordt een hele klus om alles bij te houden. Misschien moeten we maar eens zo’n lijstje maken zoals bij het wachtbankje zodat we het beter bij kunnen houden, haha. Ik ben steeds bang dat ik iets of iemand vergeet.

Hier is verder weinig nieuws behalve dat we dat BKA-nummer gekregen hebben. Ik probeer wat rust te vinden maar pieker me eigenlijk gewoon suf, struin het internet af over alles wat me bezig houdt (ECD, gekend of anoniem, zelf-adoptie, behandelmogelijkheden enz………….). en huil en lach een beetje bij oude afleveringen van grenzeloos verlangen (vooral die over isa uit amerika is zooooo mooi, aanrader!!!). Mijn bruinverlies is er nog steeds maar mijn rode duvelkes nog niet. Ik maak me geen illusies hoor, het is maar een kwestie van tijd. De tijd van mijn menstruatie vind ik altijd het moeilijkst……….zo confronterend dat het weer niks geworden is.

Ik zei vanmorgen tegen een van mijn beste vriendinnetjes dat ik me vandaag voel zoals een roker die probeert te stoppen of dat je verliefd bent op een ontbeantwoordde liefde of zo….ik kan het niet goed uitleggen, maar zo onrustig en met zo’n hoop opgekropte liefde die men niet kwijt kan. Herkenbaar??? Ik heb dat niet elke dag maar soms komt het ineens in alle hevigheid opzetten, dat moedergevoel. Kon ik het maar in een potje doen om te sparen…………………..en aan mensen geven die kinderen hebben en er niks mee kunnen.

Ik wens jullie een fijne zondag lieve meiden.

Geplaatst

Hey Meiden,

Had echt een enorm bericht geschreven op mijn iphone en verstuurt ie het niet goed, grrr. 2e poging maar dan toch maar even op de laptop, dat gaat toch sneller.

@ Bloem, wat is die wachttijd van die adoptieprocedure op gelopen zeg, eerst was het nog 1 jaar tot de beginseltoestemming. Idd toch nog maar eens even met mijn hubbie overleggen en die papieren insturen. Finn dat jij in ieder geval je backup vast geregeld hebt, maar dan wel pas voor jullie 2e kindje hoor! Eerst krijgen jullie zo'n mooi prutske van jullie zelf of desnoods van die 2 engeltjes van vriendinnen van je! Zeker weten, die zwangere buim gaat er komen!

@ Mia, meissie, ik ga het ook nog maar een keertje zeggen. Gewoon blijven schrijven hier hoor en met name ook zonder schuldgevoel! Ons gevoel van jaloezie staat volledig los van het feit dat we enorm blij voor jou zijn en dat we graag van jou blijven horen en jij ons voorbeeld bent dat we kunnen gaan volgen, ok. En niet teveel zorgen maken over die 1-2 weken op de cb hoor. Dat kan maar net zo zijn dat jouw HCG waarden net een paar punten onder het afkappunt ligt waarboven er wel 2-3 weken wordt aangegeven en dus geeft ie voor hetzelfde geld morgen dus wel 2-3 weken aan. Gewoon genieten, je bent GEWOON ZWANGER!!!!

@ Chantal, goed man, het bloed blijft nu gewoon de komende 9 maanden weg. Heb er een goed gevoel over, jij wordt de 2e zwanger hier. Gaat gewoon opeens helemaal goed komen op dit forum, veel positieve vibes gaan we rondstrooien.

@ Sen, hoe voel je je? Heb wel echt het idee dat er in DD net jullie meegedacht wordt en de behandeling aangepast op jullie situatie. Dat klinkt in ieder geval goed, geen standaard protocollen. Ben benieuwd of de nieuwe aanpak meer eitjes gaat opleveren.

@ Kyra, zij Jut en Jul inmiddels aan boord. Hopelijk zijn het plakkertjes! Heb je er ook nog 2 naar Siberie kunnen sturen? Succes met de ww.

@ Pleun, was het gezellig in het Brabantse land? Morgen de 2e echo, hoop dat er veel activiteit in je stokjes te zien zal zijn!!

Hier ook weer wat positief nieuws! Vanochtend bij de echo; 1x 18mm, 1x 16mm, 1x 14mm, 2x 11 a 12 mm. Was net op het randje zij de ferti-arts en ging overleggen met haar supervisor. Ik zei direct; nou ik ben voor!! Toevallig had mijn eigen gyn achterwacht en ws kent hij me wel een beetje inmiddels. Hij was het me eens. Nou da's maar goed ook ,want anders had ik het ook gedaan!! Denk dat hij dat stiekem wel weet. Dus de ovitrelle zit erin en nu dus aan de klus en daarna hopen dat het wonder eindelijk gaat gebeuren. Zit er positief in! Nu maar hopen dat ik niet meteen weer bloedverlies heb om mijn hoop meteen de grond in te boren. Ik ga ervoor!!

Meiden, nog een fijne valentijns zondag. In ieder geval voor de meiden die een romantisch aangelegde vriend/man hebben... De mijne is een schat hoor, maar aan valentijn doet ie niet, haha.

Kuzz, Henkie

Geplaatst

Hallo meiden...

Voor mij goed en wat slechter nieuws.

Jut en juul zijn met 18 en 20 cellen aan boord! Gyn en embyoloog superenthousiast. Ook over hoe ze er uit zien. Dus ik zei: oooww...lijken nu al op mij dus

Maar de andere 2 zijn te slecht ontwikkeld, dus geen cryo's. Dat was wel even een tegenvaller.

Op het moment van schieten werd ik enorm emotioneel! En ik barstte steeds opnieuw in janken uit wanneer ik naar mijn lief keek of als ie wat liefs zei. Was wel een mooi moment dus.

Maandag en dinsdag neem ik vrij, wo is mijn vrije dag en do ga ik wel werken (vrijdag ook vrije dag) dus dat is een geweldig vooruitzicht. Alleen weet mijn leidinggevende dat nog niet hahaaaa, morgen even doen..

Henkie: vergeef me mijn onnozelheid en ik weet dat ik het elders in het forum ook kan opzoeken, maar ik probeer het toch: hoe gaat het proces van jou nou precies in het werk? Wat is het verschil met ivf?

Chantal: tjeee...jouw lijf houdt je wel in spanning.

Geplaatst

Wat een nieuws wow!!!!! het is een geluksdag........

Lieve HP.....wat een super-nieuws meid.....KLUS zoals je nog nooit geklust hebt!!!!! Kaarsjes, een lekker wijntje, muziekje en alles wat er nodig is voor de goeie sfeer en omstandigheden!!!!

Dit gaat het helemaal worden lieverd.........gewoon een lieve tweeling!!!!

Kyra meid...voor jou geldt hetzelfde, alleen jij moet juist even niet klussen en het errug rustig aandoen met die tweeling van jou aan boord. Ik vind het supernieuws.......wat een celletjes allemaal..........die twee emmies willen wel heel graag hard groeien, dat hebben ze nu al bewezen!

De tijd van duimen is weer aangebroken!!!

Geplaatst

Meiden, bedankt weer voor jullie woorden!

Ik wil ook heel graag met jullie blijven kletsen en meeleven doen we zeker met elkaar, dat gevoel zou er veel meer moeten zijn onder mensen.

Henkie, ik ben weer een beetje rustig wat betreft die stomme clearblue test, ik probeer me gewoon in te dekken om evt teleurstellingen te voorkomen.

Jij bent echt een ware broedmachine!!!!! Misschien, ben je nu wel aan de klus! Goed je best doen hoor! Echt fijn dat je toch verder mag!

Kyra, jammer dat je geen cryo's had (ik was toen ook een beetje teleurgesteld) maar wel 2 topper terug! Goed zeg, nu even een paar daagjes rust heerlijk. Enne toch dus een romantisch moment he!! Wat bijzonder, zoveel cellig, dat heb ik nog nooit gehoord!

Bloem, maak je niet gek hoor. Ik herken dat wel, als je een rot moment hebt, ga je het net af speuren. Dan hoop je op oplossingen, antwoorden maar je wordt er meestal alleen maar onrustig van! Hopelijk vind je een beetje rust en steun in het feit dat je de eerste papieren binnen hebt.

Chantal, HET is nog weg!!! Bel morgen inderdaad het zhs maar even.

Sen, Pleun, jootje, dikke kus van mij!

Geplaatst

Kyra, .

Wat balen dat die andere twee het niet redden kan mij ook voorstellen dat je daar een verdrietig over bent maar meis ik denk dat je ze niet nodig hebt hoor maar wat een hoop cellen zeg die andere twee geweldig die willen gewoon blijven plakken hoor kan gewoon niet anders.

Ga er in iedergeval heel erg hard voor duimen zet hem op meid!

Henkie, aan het werk nu de aan komende dagen maak het gewoon heel erg gezellig.

Ik duim mij helemaal suf voor jullie de komende 14 dagen.

Het moet nu gewoon raak zijn lieverd.

Hier is dag 9 ook weer zonder HET verlopen en ik moet zeggen denk ook niet dat er morgen iets gaat komen heb onder tussen wel weer wat steekjes maar ach het voeld nog steeds niet als een menstruatie.

dus wij blijven moed houden tot het tegen deel bewezen is.

ga zplekker slapen en zaljullie morgen laten weten wat het ZH heeft gezegt.

Kuzz

Geplaatst

Fijn Chantal!! ik geloof er toch een beetje stiekum, dat een plakkertje is.

werd wel een beetje warm van, dat jullie denken dat het goed zit bij mij :laugh:.

Tja ik ben nu al weer in de 6e ronde (erg dat ik dit zo schrijf, er zijn er wel velen die veel langer bezig zijn.)

ik was niet op mijn 42e zwanger (ik moet ook nog 42 worden:) maar 41.4 (ha ha de maanden tellen ook mee boven de 40 :tongueP:). Ook al weet ik dat de FSH wel oke is, mijn handicap is waarschijnlijk de kwaliteit van de eitjes.

We gaan er wel een beetje vanuit dat de kwaliteit wisseld per cyclus, en houden dus moed.

Mia ik put moed eruit dat je zwanger bent, dus blijven, en dat is een bevel!

Kyra, het zijn vast 2 toppertjes! die je nu bij je draagt. spannend hoor die wachtweken voor jullie.

ik zit nu ook in de wachtweken maar dan in mijn normale cyclus zonder toestand. ik verwacht mijn NOD aankomend weekend.

HP ga ervoor!!! ik dacht dat je IVF deed, maar ik begrijp nu dat je (denk ik) in een gestimuleerde cyclus lekker zelf mag klussen.

En wat de jaloezie betreft..., tja ik ben wel jaloers, maar niet zozeer op Mia of wie dan ook, meer omdat ik het mijn mannetje zo graag gun.

Omdat ik zo graag onze liefde voor elkaar graag zou bezegelen.

En misschien ook wel omdat we toch 10 weken zwanger mochten zijn en het "beebje" er al helemaal bij de toekomst hoorde.

tja ik kan het eigenlijk niet helemaal benoemen. Het is wel een feit dat ik het Mia en alle andere toekomstige moeders het heel erg gun.

liefs ik ga lekker slapen,

Joske

Geplaatst

Goedemorgen Joske,

Ik wist dat ik gister een naam was vergeten, sorry!!!

Lijkt me ook wel moeilijk, je hebt er al van geproefd, het was jullie gelukt, heftig hoor.

Ik zal hem toespreken te blijven zitten!!!!

Kissie Mia

Geplaatst

word helemaal emo van jullie mooie woorden!

HP, jij bent dus druk aan de klus...spannend dus!

Mia, hoe reageerden je schoonouders op het goede nieuws (evt ouders, belangrijke anderen?)

En natuurlijk: hoe voel je je?

En inderdaad; ik had daar ook nooit van gehoord en het verwonderde mij ook. Maar ik heb wel eens gehoord dat bij dag3 8-cellig uitstekend is. En ik had pu op wo en inschieten op zo, da's eigenlijk 4 dagen: zal het daar mee te maken hebben? Geen idee.

Chantal: tjééé....laat HET ook nog maar even weg blijven. Daar is HET nu nog geen tijd voor. Over een maandje of 8 is vroeg genoeg! Ben heel benieuwd wat het zh hierover zegt. En uiteraard of dat een bevredigend antwoord is. Dat is echt helemaal erg: al iets bloedverlies gehad en te vroeg om te testen. Ben je al een zenuwinzinking nabij???

Joske:zit jij ook in je wachtweken?

Pleun: bedankt voor je bemoedigende smileys !!

Ik heb besloten om niet naar het forum-wachtbankje te verhuizen/mee te lezen: veel te spannend al die wachtende dames :)

Andere meiden: maak er een mooie dag van!

Geplaatst

Vanacht is HET weer begonnen en dus vanmorgen even gebeldmet het ZH het is dus nu echt over.

Krijg vanmiddag een telefoontje of wij gelijk door kunnen of dat wij een maand moeten wachten ivm drukte.

Ik laat het jullie wel even weten.

moet zeggen dat ik door allepositieve verhalen weer een beetje hoop maar het blijkt wel weer dat mij lichaam toch doet wat het zelf wil.

heb even verder niks te melden ben aleen heel verdrietig.

lfs

Geplaatst

Hoi Lieverds!

Heb lekker een dagje vrij, dus heerlijk uitgeslapen en nu met een bakkie koffie jullie berichtjes lezen.

@ Kyra, het verschil tussen IVF en ovulatie-inductie wat ik doe, is dat ik een veel lagere dosering hormonen spuit om in principe 1 of 2 follikels te laten rijpen. IK heb nl van mezelf geen eisprong. Toen ik ongeveer een jaar geleden bloed liet prikken, omdat ik maar niet ongesteld werd na het stoppen van de pil, was mijn fsh sterk verhoogd (24) en dus werd gedacht aan een vervroegde overgang en werd mij dus verteld dat hiervoor eigenlijk geen behandelingsopties zijn. Toen ben ik voor 2nd opinion en evt IVF (omdat ik dit zelf graag wilde) verwezen naar een gespecialiseerd centrum en toen bleek dat mijn AMH 8,6 was en dus volledig normaal. Het zaad is prima, dus werd gestart met ovulatie-inductie. Eerst een aantal maanden met pilletjes (clomid) maar daar reageerde ik niet goed op. Nu dus 2e cyclus met gonal-f. Dat gaat gelukkig wel goed. Had ook steeds wat dun baarmoederslijmvlies, maar dat was deze cyclus ook goed, dus heb eindelijk weer een beetje hoop. Goed aan de klus dus :-)

Mag ook onderhand wel eens wat gaan gebeuren, zijn nu ruim 16 maanden bezig.

Wat een hoop cellen zeg, dat zijn dus wel 2 top emmy's die jij daar in je buik hebt. Kan het me niet voorstellen dat dat er daar niet in ieder geval 1 van zal blijven plakken en misschien wel beiden. Zou mooi zijn als we hier opeens allemaal 2-lingen gaan krijgen, haha. Je hebt er vast al een beetje een goed gevoel over!

Joske, tuurlijk wordt de kans bij jouw leeftijd wat minder groot, maar het feit dat je 10 weken zwanger bent geweest en dan ook nog eens spontaan binnen 4 maanden laat wel zien dat jij ws een van die superfertiele vrouwen bent en dus geloof ik idd dat het wel goed gaat komen. Er gaan ws gewoon een aantal eitjes rijpen en dan kunnen ze na de bevruchting de toppers eruit zoeken en terugplaatsen. Wannneer ga je beginnen?

Mia, Jij was er ook alweer erg vroeg bij vanochtend. Slaap je slecht of moest je al zoo vroeg gaan werken? En hoeveel mensen heb je het goede nieuws al verteld. Dat lijkt me ook best moeilijk. Enerzijds wil je het graag nog even voor jezelf houden, zeker tot die 1e echo geweest is, maar ja iedereen die weet dat je midden in de MMM zit, is natuurlijk nieuwsgierig en leeft met je mee. Ik was vreemd genoeg echt niet zo verrast toen je vertelde zwanger te zijn, zoals ik wel eens eerder gemeld heb. Gevoel was goed! Hoe voel je je? Nog geen klachtjes of misselijkheid?

@ Chantal, ik krijg steeds meer het gevoel dat hem dit gaat worden voor jou hoor! Het zou me ook niks verbazen als ze dit vandaag ook tegen je zullen zeggen in het ziekenhuis. Kom maar op we gaan er gewoon voor zorgen dat dit snel het "wij hebben goede ervaringen met een verhoogd fsh"-forum gaat worden, hihi. Hoe was het op de eilanden, een beetje kunnen ontspannen?

@ Bloem, hoe is ie? Zijn die rode duivels al doorgezet? En zo ja, ga je dan deze cyclus meteen door voor de ICSI in eigen cyclus of gaan jullie nog een eerst bespreken of er toch nog andere mogelijkheden zijn zoals bij nu bij Sen met die 2 dd spuiten? Vergeet niet dat je er maar 1-tje nodig hebt he. Tot op heden lijkt het zo dat jullie niet zwanger worden door het slechtere zaad van je hub, aangezien jij toch gewoon een regelmatige cyclus en eisprong hebt, dus als je dat kan vervangen door ICSI zou het toch gewoon moeten kunnen, zou ik zeggen.

@ Sen, ben je alweer begonnen met spuiten of hebben jullie eerst een rustmaand? Soms moet dat verplicht heb ik begrepen, maar kan het me voorstellen dat jullie graag zo snel mogelijk weer doorgaan! Meissie, ook voor jou blijf ik er in geloven dat jullie doorzettingsvermogen beloont zal gaan worden! Duimen dus!

@Jootje, hoe staat het met de cyste. Had je niet deze week ergens weer een echo om te kijken of ie weg is. Prikken ze hem meteen leeg als hij er nog zit of moet je daar dan weer voor terug komen? Hoop zo dat jij eindelijk ook weer kan gaan beginnen. Je moet dat positieve gevoel van je natuurlijk wel vast kunnen houden!

Nou, meiden, ik ga eens even lekker naar de sportschool. Tot laters.

Kus, Henkie

Geplaatst

Ahhhhh, shit!! Chantal, lieverd, zit ik hier net een heel positief berichtje naar je te typen en zie ik pas nadat ie geplaatst is, je nieuwe bericht.

Lieverd, wat ontzettend KLOTE voor je. Zit hier inmiddels ook met tranen in mijn ogen. Had het je zooo ontzettend gegund en dacht ook dat we hier een hele stroom aan positief nieuws gingen krijgen. Hoop zo voor je dat je niet ook nog eens een maand moet gaan zitten wachten voordat je door mag naar je eskimootje. Dat kunnen ze je echt niet aan doen. Liefie, ik zou willen dat ik wat voor je kon doen....

:hugg::hugg::hugg::hugg: Heel veel dikke troostknuffels!

Geplaatst

Chantal, meiske toch

WAT EEN ONTZETTENDE K.....ZOOI!!!!! Arme schat.........ik weet niet wat ik anders moet zeggen........Het is verdomme niet eerlijk!!! Ik voel zo met je mee.........

Bij deze ook een waanzinnig dikke knuffel van mij.

Alle liefs

Geplaatst

Och Chantal, ik denk aan je. vindt het echt prut voor je.

ha ha Mia, geeft niet hoor!

Kyra; ja ziet in de wachtweken maar dan wel in mijn gewone cyclus. En omdat ik al eerder zwanger ben geraakt, (misschien wel een lucky shot) zou het toch best wel weer eens kunnen gebeuren :yeswink-1: (hoop ik zo!)

Ik moet dit weekend ongesteld worden. Niet dat ik wat bijzonders voel hoor! Heb het ook een beetje van me afgezet en het gaf me, gek genoeg, rust toen ik hoorde dat we het IFV traject in kunnen.

HP, We zijn 3 februari voor gesprek geweest en toen op de wachtlijst geplaatst. ze had het over 1 á 2 maanden. dus ik denk ergens eind maart of april.

April is wel een beetje druk op het werk, en ik heb mijn baas nog niet verteld dat ik waarschijnlijk regelmatig vrij moet hebben :nerves:.

Ik denk dat ik toch gauw een keer of 5 vrij zou moeten hebben, als alles tenminsten loopt zoals het moet. nou ja, dit is toch wel heel belangrijk voor ons, en heb dan ook niet zoveel tijd om het uit te stellen.

Ander meiden, succes.

Geplaatst

Ja, Joske, dat vrije tijd probleem, heb ik ook. Elke keer opnieuw die echo's. Ik heb nu een aantal keer kunnen regelen dat ik op zaterdag voor echo kon, maar dat heeft natuurlijk voor het ziekenhuis niet de voorkeur.

Voorspellen hoe je gaat reageren blijkt ook niet makkelijk. Deze cyclus was compleet anders dan de vorige. Probeer wel steeds her en der een dag vrij te vragen en blijkt dit dan niet goed te zijn dan probeer ik weer te ruilen met een van de anderen...

Dat geeft wel wat stress moet ik zeggen. Hopelijk gaat het deze keer raak zijn, maar ga ik niet vanuit, denk soms wel eens ik ga nog veel langer op de proef gesteld worden. Maar idd dit is iets veel belangrijkers dan het werk, dus het moet gewoon!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Jee meiden, wat is hier veel gebeurd en geschreven!

Chantal …………. wat een teleurstelling zeg! Ik weet gewoon niets anders te zeggen. Ook van mij een dikke knuffel via het net.

Hopelijk krijg je snel antwoord van het ziekenhuis.

Mia, niet schuldig voelen maar genieten! Hoe het ook verder zal gaan, je bent zwanger!! Er is iets gaande in je lijf. Je zult nog naar zoveel momenten toeleven en het zal spannend blijven. Ik vind het in ieder geval geweldig om een succesverhaal te leven, dat geeft ons/mij ook weer hoop!

Bloem, jij kunt het allemaal zo mooi verwoorden.

Ik vind zelf ook altijd de periode van de menstruatie confronterend. En de twee dagen ervoor vreselijk, ik voel aan mijn lijf dat het er aan komt maar de hoop blijft zolang er geen bloed is. Mijn verstand zegt het kan helemaal niet, maar mijn gevoel zegt dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn.

Henkie, ook positief nieuws van jou …… ik ga voor je duimen!

Jut en juul zet 'm op :-) ………… Kyra, ik hoop dat ze zich lekker gaan nestelen! Ook voor jou ga ik duimen.

Joske, voor jou ook weer een spannende week. Mijn duimen gaan weer overuren draaien.

Sen, ik slik al sinds december de pil. Zonder stopweek en dat bevalt me voor nu wel even goed. Even mijn lichaam tot rust laten komen, normaal heb ik veel last van buikpijn/menstruatiepijn en nu helemaal geen pijn dus dat vind ik wel even prettig. Ik ben benieuwd of het aangepaste schema meer resultaat gaat opleveren. Weet je eigenlijk al wanneer je weer kunt beginnen?

Ik moet volgende week weer een echo laten maken en als de cyste er dan nog zit (ik spreek het uit met een K) krijg ik een cystepunctie. MAAR ik moet nog eerst uitzoeken of dit wel door mijn verzekering wordt vergoed. Maar als dan alles goed is verwacht ik in week 11 (rond 17/18 maart) te gaan beginnen met stimuleren.

Nou meiden, hopelijk ben ik niemand vergeten.

Ook al ben ik hier niet zo heel vaak, ik denk wel aan jullie.

Liefs

Geplaatst

net eerste fm gehad

rechts zaten 9 folikels waarvan de grootste nu al 16 mm

was en de kleinste 10 mm en de rest zat er tussen

links waren het er 7 met de grootste was daar 14 mm

en de kleinste was nog zo klein dat ze die niet gemeten heeft

mijn bms is 11 mm dus dat was ook al erg goed

woensdag om 13:00 weer terug

waarschijnlijk zondag punctie

alles bij elkaar een score van ongeveer 16 folikels

met daarvan een 7 goede grote

nu maar hopen dat de kleintjes nog effe wat extra willen groeien

maar geen slechte score denk ik

mijn buik pijn was normaal zou waarschijnlijk de komende dagen nog wel erger worden

en ook dat ik zo moe ben is normaal

op naar hopenlijk de laatste week prikken

zal woensdag weer updaten

* hup jut hup jul blijf zitten confettistars.gif

* chantal nogmaals CYBER_HUGS.gif

* mia ygg.gif

*joske luck.gif

*henkie voor jou wat extra blue_babydust.gif

*bloem ,sen,jootje greatgirls.gif

zo nu heb ik volgens mij iedereen gehad

Geplaatst

Jootje: wat zou je evt niet vergoed krijgen? Cyste verwijderen?

Pleun: Superknalfantastisch!! Ga zo door....groeiiii...groeiiii....groeiiii

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden