Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

OOoww...meiden...wat een geweldig en duidelijk overzicht!! Alle alle alle goeds de aankomende tijd!

Ben net terug van vakantie...en uiteraard direct achter de pc gekropen.

De eerste week ging eigenlijk probleemloos en makkelijk voorbij. En wat was ik blij dat ik de tweede week weg ging. Ik hield het echt niet meer.

Maandag bij aankomst was ik enorm chagrijnig, het idee dat ik nog tot zondag zou moeten wachten. We hadden wel besloten dat we vrijdag zouden testen...

Donderdad enorme buikpijn (ik zat in een college-achtig iets) en was er van overtuigd dat het over was. Ik kon die beste man niet eens meer horen, zo werd ik in beslag genomen door mijn buikpijn. Ik had dan ook besloten om niet te testen vrijdag omdat ik bang was voor negatief resultaat.

Donderdagavond keek ik in de spiegel en ik zag dat mijn aders dik over mijn borsten liepen en besloot dus alsnog morgen (vandaag dus) te testen.

Vanmorgen om 7.30u heb ik dik positief getest meiden! Ik ben helemaal van slag! Zondag officiele testdag, heb er nog 2 in de kast liggen!!

Dus meiden: ik ben de tweede...de rest volgt! Dat moet!!

Geplaatst

AHHHH Kyra,

Gefeliciteerd en zo blij voor je.

Wat een goed nieuws zeg het gaat hier nu eindelijks de goede kant op met zwagere dames dus meiden wij kunnen en mogen nu niet achter blijven het moet nu gewoon bij ons allemaal lukken deze keer.

Daar teken ik voor

Liefs

Geplaatst

Ik ben weer terug en heb weer bloed mogen laten prikken ik krijg vanmiddag bericht of ik de pregnyl mag gaan spuiten.

Er zaten nu aan beide kanten 1 follikel van 16mm en mijn BMS was voor mijn doen wel een beetje dun 8mm wat normaal 12 a 13mm is maar het was voldoende in iedergeval,

teven was het bloedprikken weer een probleem en hebben dus bloed via de vinger gegeven.

Zodra ik iets weet laat ik het jullie weten.

Liefs

Oja Kyra ben zo ontzettend blij voor je wel genieten hè!!!!!!!

Geplaatst

wow Kyra wat een geluk, gefeliciteerd meid!!!

en Chantal ik hoop dat alles okay is en de tp doorgaat, veel succes

ik slik woensdag de laatste pil maar moet zoiezo dr. Scholtes nog even mailen. Gisteren hebben we de uitslag van het bloedonderzoek van mn vriend gehad. Was via de huisarts gegaan. De assistente zei door de telefoon dat alles normaal was. Maar ik zei haar dat ik de exacte waarden wilde weten dus toen konden we een uitdraai ophalen. Nou ik zie toch echt een aantal waarden die niet normaal zijn maar iets verhoogd.. de bezinking, leukocyten, monocyten en eosinofielen. Ik heb dit even gegoogled en kom steeds op een mogelijke ontsteking omdat deze verhoogde waarden wijst op een verhoogd aantal witte bloedlichamen. De hormoonwaarden FSH, LH en testosteron waren gewoon netjes. Ga het formulier nu ff scannen en naar dr. Scholtes mailen, kijken wat hij erover te zeggen heeft

meiden, nog een fijn weekend!

liefs

Sen

p.s.: Mia en Kyra; hebben jullie toevallig nog medicatie over (menopur en cetrotide heb ik nodig)

Geplaatst

Tjonge Kyra, wat fantastisch nieuws!!! de 2e al van het clubje.

ik hoop dat we allemaal volgen.

Chantal heb je al nieuws of je pregnyl mag spuiten?

Ik heb geen nieuws te melden. binnenkort wel naar een info avond voor IVF. Weet niet wat ik daar precies van verwachten moet.

pff ik ben snipverkouden.., nou ja dan heb ik dat maar gehad voordat we van start gaan.

HP wanneer mag jij testen?

prettig weekend allemaal!!

liefs Joske

Geplaatst

Meiden, hartstikke bedankt voor jullie felicitaties!

Jullie zijn eerder op de hoogte dan familie en vrienden..

Chantal, voor jou breekt een spannende periode aan!!

Jemig Sen, wat weet jij er veel van! Ik weet zo ontzettend weinig! En ik vraag er ook niet naar, moet ik eerlijk zeggen. Temeer omdat ik ook nooit wist waarnaar ik moest vragen..

Joske, ook voor jou spannende tijden, dus. Hoe kijk je er tegen aan??

Geplaatst

hier ben ik nog even...

@Kyra: ik ben zo iemand die precies wil weten hoe iets in elkaar steekt en waarom en mee wil denken. Heeft zn voor- en zn nadelen denk ik. En van die waarden wist ik ook mn god niet wat het betekende hoor..lang leve google hehehe

@Pleun; wat goed hey, een toppertje aan boord. ik duim voor je dat'tie zal blijven plakken!

@Jootje; jij gaat denk ik net iets eerder dan ik beginnen, spannend hoor. En nu moet het ook voor jou maar eens meezitten en gewoon gaan lukken deze keer

@Bloem: ook jij kan eindelijk weer beginnen. Ik ben zo benieuwd hoe het bij jou zal gaan lopen deze keer. We gaan ervoor he, we laten ons niet uit het veld slaan door dat gelul over die statistieken! en we gaan voor kwaliteit, niet voor kwantiteit

@Chantal; weet je al of je de pregnyl mag gaan zetten, ik hoop het wel en dat je snel een eskimootje kan ophalen

@Joske; als ik het goed begrijp is het bij jou dus nog niet zeker of je ivf gaat doen?

@Mia: heb je een leuke vakantie gehad? en lekker dubbel kunnen genieten van vakantie èn zwangerschap

@HP: wat naar van die cyste, heb je er nog steeds last van? en 7 cm das best groot of niet? ik hoop dat jullie het naar je zin hebben in Istanbul en inderdaad hopen we op dat goede onverwachte nieuws wat in je horoscoop staat

heb ik iedereen nou gehad? hoop het wel

liefs

Sen

Geplaatst

Lieve meiden,

er gebeurt hier veel!!!

Kyra, meid, wat onwijs gaaf, je bent zwanger, gefeliciteerd!!!!!!! Ik had ook die buikpijn, ik dacht ook dat het over was, toch niet zoals je ziet.

Voor de andere meiden staat er ook veel te gebeuren, spannend hoor! We gaan er inderdaad maar vanuit dat het besmettelijk is! Heel het fsh clubje zwanger, dit jaar!!!

Sen, ik zou je met liefde mijn medicatie geven, maar ik heb geen menopur en cetrotide gebruikt, helaas.

Dikke kus Mia

Geplaatst

Hallo meiden.......

ALS ALLEREERSTE KYRA.....MEID.........WOW!!!!!!!!! VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE ZWANGERSCHAP.....WANNEER ZIJN DE EERSTE MIJLPALEN (ECHO, HARTJE...1 OF 2???)....

En Mia, wat goed om van je te horen en je banner te zien.....ik wil die ooooooooooooooooooooookkkkkk!!!! Hoe is het met jouw mijlpalen.

Ik ben even kwijt of jullie beiden kans hebben op een tweeling of niet??

Ik ben zo benieuwd en jullie hebben geen idee hoe hard ik hoop dat jullie besmettelijk zijn......op zwangerschapsgebied dan he?

En dat jullie HP al goed besmet hebben en ze dat heel gauw ontdekt en die cyste dus helemaal niet zo belangrijk is........ik ga super super superhard duimen.

En chantal meid......wanneer mag je de spuit zetten? Ik hoop zo dat het allemaal een beetje lekker gaat lopen

Jootje en Sen, meiden.....jullie gaan het gewoon samen doen........(.en ik ga meteen achter jullie aan.........)

Hadden jullie toevallig mijn blog gelezen over dat DHEA???? Ik ben aan het wachten op een mail uit New york.

Ik ben zo benieuwd. heb de neiging het gewoon te bestellen....heb het gevoel zo weinig te verliezen te hebben.

Sen....ik ben ook zo'n google-addict. ALLLES zoek ik op en vind ik uit. Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat dat zo moet omdat artsen vaak zo half-half van alles roepen. Ik gan trouwens donderdag ook aan Doc DD vragen of we dat onderzoek kunnen doen. ook de waarden van mijn hub wisselen extreem sterk........ Ik hoop zo dat er iets aan te doen is,. want dat geeft natuurlijk weer kansen voor de natuurlijke weg he?

Pleun, meid......hoe gaat het in de wachtweken..............Dat jij maar heel gauw mag volgen en ook het virus eindelijk te pakken hebt dat er hier in het hoekje heerst en er al gauw een hele epedemie uitbreek.....Ik had jullie beloofd....zodra we allemaal zwanger zijn, zorg ik voor een leuk uitstapje naar het Limburgse zodat we elkaars beeb kunnen bewonderen.........dus kom op allemaal!!!

Joske, meid……..nog even en voor jou gaat de MMM ook beginnen. Ik hoop dat je voor die tijd de dans nog zult ontspringen en dus ook besmet raakt hier zo……

Zou 2010, zoals we altijd gezegd hebben dan toch ECHT ons aller jaar worden?

Meiden. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben……misschien kunnen jullie de tickers en banners nog neerzetten zodat we het overzichtje compleet hebben….

Dikke kus, fijn weekend…..succes met alles en geniet van alles wat er al is.

Liefs, bloem

Geplaatst

He Bloem,

ik heb net je blog gelezen, ik moet zeggen dat het bijna te mooi is om waar te zijn!!! Het is echt heel interessant, klinkt als een wondermiddel. Heb het er over met je arts!

Ik heb 9 maart de eerste echo en 1 maart komt er iemand van Moeders voor Moeders. Mag ik weer over een staafje plassen. Gek genoeg ben ik hier een beetje zenuwachtig voor! En natuurlijk die spannende echo, we gaan natuurlijk voor een mooi kloppend hartje! Het idee dat ik een hartje in mij heb (nog een)!

Bij mij is maar 1 embryo teruggeplaatst, dus geen tweeling.

Bloem, houd alle opties open meid en bespreek dit gewoon met dd!

Kissie Mia

Geplaatst

Hi,

Even snel moet zo na een kinderverjaardag Poefff heb ik helemaal geen zin in maar ja we kunnen er niet onderuit.

Gisteravond heb ik mijn pregnyl mogen zetten en nu moeten wij wachten tot een telefoontje die wij onderdag tussen 11.00 en 12.00 krijgen om te horen of alles goed is gegaan en of wij een tp krijgen die middag.

Ik vind het weer zo spannend dat ik er nu al slecht van slaap.

Kom vanavond even uitgebreid reageren.

Liefs

Geplaatst

@Sen, ja wij staan op de wachtlijst voor IVF, en hebben dus groen licht gekregen.

We gaan er ook voor, Vooral ik wil alles aanpakken.

Mijn man heeft nog geen kids, ik wel. Vooral voor hem wil ik er alles aan doen. Hij wil heel graag kids, maar niet ten koste van alles.

maar ik gun het hem zo......, Hij is ook heel gek met kinderen.

ik heb voel me een beetje schuldig omdat ik al bijna 42 ben en dus moeilijker zwanger zal raken, hij is 33. Misschien komt het gevoel daar ook een beetje vandaan om het leeftijdverschil.

Hij vindt dit onzin, dat zal wel terecht zijn.

Spannend Chantal, ik duim voor je!!

Mia, dat is best al snel 9 maart.

Voor de andere dames ik moet ff snel en reageer andere x verder.

liefs joske

Geplaatst

Meiden bedankt!!!!

Bloem, wat een nieuws op je blog!! Wie kun je benaderen voor verder info? Bij je eigen arts? Het klinkt alsof er geen zorgwekkende bijverschijnselen zijn en het lijkt een wondermiddel. meer eicellen, betere kwaliteit! Dat is nogal wat..

Ben heel benieuwd wat je ermee gaat doen!

Ik moet maandag de arts bellen om een afspraak te maken voor een eerste echo. Want vrijdag toen ik de test deed, was ik nog op vakantie.

Hier struikelen we enorm over het feit of we het mensen gaan vertellen of niet. We willen het eigenlijk nog zo graag als ons eigen geheimpje houden. Aan de andere kant zijn er ook mensen op de hoogte (deze keer gelukkig minder mensen dan de eerste keer) van het traject. Zij weten dus ook dat we eerdaags uitslag kunnen krijgen. Wel hebben we periode verlengd, ipv over 2 weken over 3 weken uitslag. Dat hebben we de vorige keer ook gedaan. Dus ik heb nog een weekje..

Dochterlief zag dat ik een 9 maanden dagboekje had gekocht gisteren en ging er van uit dat ik deze had gekocht om met terugwerkende kracht in te vullen voor haar (haha, die ligt al lang in haar emo-mand; een mand met allerlei belangrijke dingetjes om later aan haar te geven) En toen vroeg ze of we alsje alsje alsjeblieft een broertje of zusje wilden maken voor haar...Ik heb gezegd dat we ons best zouden doen :)

OOww..en wat je vraag betreft: er zijn er twee terug geplaatst. Dus alles is mogelijk. Afwachten dus nog, want er is me toen verteld dat het erg mooie 18 en 20 celligen waren, (haha Bloem ook gegoogled) maar ik op internet niets vinden omtrent dit getal en de betekenis ervan.

Mia, wat geweldig om te zien dat je een banner hebt gemaakt! Klinkt inderdaad als een goed vertrouwen...toppie! Moeders voor moeders, goed van je! Eigenlijk normaal voor vrouwen in onze situatie. Heb het de eerste keer ook gedaan, het chemische goedje in die flessen liet me bijna dagelijks braken. Maar ook ik doe het uiteraard nog een keer.

Haha en voordat de consulente komt, plas je eerst toch zelf nog even over een staafje van kruitvat (2 voor E5?) Maar natuurlijk zit het goed en ach dat weet je ook wel.

Joske, ik kan je gevoel erg goed begrijpen! Zeker als je zelf al kids hebt en hij nog niet. En tja, de leeftijd. Jij bent toch ook niet op hem gevallen omdat ie nog jong was? Toch op de persoon? Die verminderde vruchtbaarheid heb je niet zelf bepaalt. Ik vind het geweldig dat jouw liefde zo ver reikt dat je dit traject in gaat!

Chantal....AArrgghhhh....spannend!!

Dit wordt weer een spannende periode meiden!!!

We gaan voor nummer 3 en 4, snel gevolgd door nummer 5 en daarna de rest!!! Het moet gewoon!!!!

Geplaatst

Tjee Bloem..., ik heb je blog gelezen, en wat ik ervan begrijp (ben niet z'n taalwonder) zou dat inderdaad echt ongelooflijk zijn.

ik ben benieuwd naar het antwoord uit New York. We gaan steeds verder de grenzen over, ha ha.

maar als het zou helpen....,, tjonge tjonge. Ik begrijp dat je de neiging hebt om het meteen te bestellen.

ik heb een kennis in duitsland en die is "vertegenwoordiger" in medicijnen. Zij gaat bij dokters en ziekenhuizen langs.

Ze is momenteel ook met IVF bezig, en bijna 40, en begrijpt dus ook dat we elk strohelm aanpakken. Maar ik weet niet in hoeverre ze informatie mag geven.

Maar Ik kan het altijd aan haar vragen of ze meer van DHEA weet. Houden we elkaar op de hoogte!

we houden maar onze vingers :gekruiste vingers 2.

liefs joske

Geplaatst

Je hebt helemaal gelijk Kyra!!

We zijn heel erg gek op elkaar, en ben ind. gevallen op hoe hij is en niet omdat ie zoveel jonger is.

sterker nog, ik had het gemakkelijker gevonden als we dichter bij elkaar zouden zitten qua leeftijd.

dat is ook het enigste verschil, voor de rest zijn we echt wel soulmates.

liefs joske

Geplaatst

Hoi meiden, sluit me maar hierbij aan. Ik heb een iets verhoogt FSH gehalte (weet het zo even niet meer hoe hoog, meende iets van 13 ofzo?), te hoog voor behandelingen in Maastricht (want dan mag het niet hoger zijn dan 10), maar te laag om me hele erge zorgen te hoeven maken. Maar toch..... zwanger worden en blijven blijkt toch een groot probleem te zijn. Momenteel gaan we starten met onze 2e IVF poging. We zijn onder behandeling in Eindhoven. Helaas dus de 1e poging is mislukt, en onze cryo terugplaatsing ook. Afgelopen week ben ik weer ongesteld geworden, en nu ben ik sinds afgelopen donderdag weer aan de pil.

Nou, ik ben geen hele actieve forumer, maar vindt het toch leuk om af en toe eens wat te lezen, bij te houden en te schrijven.

Ik wens iedereen veel succes, en voor diegenen die een positieve test hadden: gefeliciteerd!

Groetjes Hanneke

Geplaatst

Hallo Hanneke,

Welkom welkom!

En natuurlijk heel succes met je aankomende poging..

Hou je ons op de hoogte?

Geplaatst

Hoi meiden,

Heel even snel een kort berichtje uit Istanbul op het langzame gratis wifi hier op het terras. Kyra, van harte gefeliciteerd!

Voor de andere meiden reageer ik als ik weer thuis ben...

Ben trouwens tante geworden van een klein neefje dit weekend, veel te vroeg met nog geen 32 weken maar hij doet het naar omstandigheden goed. Maar 1500 gram dus echt inimini...

Kus voor allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden