Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Chantal: wat fijn om te horen dat je emmie aan boord is en dat je er zelf ook zo'n goed gevoel bij hebt. Helemaal top! dit gaat nu vast goedkomen... mn duimen draaien weer overuren voor je hoor!

@Bloem: wat een rare knakker is het toch ook die dr. Ik kan het echt niet meer volgen. Tegen mij heeft hij nooit gezegd dat het raar was dat ik voorheen deca heb gekregen. Echt helemaal geen woord over gerept. Volgens mij krijgt ook bijna iedereen daar cetro voorgeschreven als ik het zo lees. Wat zijn reaktie op die DHEA betreft.. ik hou het er maar op dat hij er nog niet echt weet over de resultaten tot nu toe of misschien vind hij die niet bewezen maar dat maakt mij niet uit.. Ik weet trouwens niet wat er nu anders is aan mijn caps, ik denk niet een andere stof maar meer een ander soort capsule ofzo.. ik weet niet wat miconized inhoudt.. maar eens ff googlen.. google de google... ik ben topklant van google. Heeft hij trouwens niet gezegt hoeveel follikels er zaten?

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@HP: ik ben niet meer zo dat ik 100% afga op wat een arts zegt, ik heb al zo vaak meegemaakt dat ze het fout hadden. En uit ervaring weet ik inmiddels zelf ook best veel erover zodat ik mn eigen conclusie soms kan trekken.

@Bloem: nog even een vraagje.. bedoel je niet volgende week vrijdag beginnen en dan de 17e de eerste FM?

Geplaatst

Sen, dat is precies wat ik bedoel te zeggen. Doe waar je je zelf goed bij voelt en niet wat anderen je opleggen. Je kent je eigen lichaam het best en heb inmiddels heel wat expertise op dit gebied!

Kus Henkie

Geplaatst

daar heb je helemaal gelijk in Henkie!

kheb trouwens gevonden wat micronized inhoudt: A substance is micronized if it is ground or pulverized into particles that are just a few "microns" in diameter. Translation: really small particles!

mijn caps zijn klein,doorzichtig met poeder erin (dus geen balletjes) dus kleiner kan niet dus dat zit denk ik wel goed

nu ga'k een poging doen tot relaxen...

kus

Sen

Geplaatst

dames hier weer met 2 voetjes op de grond hoor

vooral het bericht van babeth heeft daar aan mee gewerkt

ik loop te zeuren over onzekerheden en zij moet gewoon haar 2 mannen missen

als het nu bij mij niet zou lukken dan is er nog lang geen man over boord probeer ik het gewoon opnieuw ,tis nou niet dat ik al een hartje gezien heb of mijn kleintje gevoeld heb

als ik niet met icsi zwanger gemaakt was wist ik in deze fase niet eens dat er wat probeerde te overleven en zou ik er ook niet over stressen ook niet als ik nu ongesteld zou worden

en voorlopig is hier nogaltijd geen bloed te vinden dus ga ik er van uit dat het goed zit

nu effe tijd voor jullie

@sen jammer dat je pa niet durfde te jokken

en ook ik zou een stevige klacht in dienen

kun je niet eisen dat door hun geklooi je maar de helft ofzo hoeft te betalen scheeld toch weer

@hp heb je nog eens getest of hou je het bij de afgelopen test en geloof je het al helemaal

gun het je zo

@jootje er komen vast wel :egg-chicken:tjes

want ook jij verdient een ukje

@bloem groen licht is weer fijn

succes met spuiten maar weer he

@kyra en mia lekker aan het genieten volhouden he dames

jullie zijn het lichtend voorbeeld

@chantal Vast houden he ook jij op het bankje

wil je 1 van mijn speciale kussentjes ?zodat je lekker zit op het wachtbankje

@joske mind blowing he al die dilemmas

wat vervelend dat het pas mei wordt waarschijnlijk dat duur nog zo lang

succes met geduld zoeken

Geplaatst

Chantal...geniet van je emmy aan boord!

Bloem, wat bijzonder dat je onvoldoende duidelijkheid krijgt en daar dus zelf zo achteraan moet! Waarom kiezen mensen eigenlijk voor Duitsland of Belgie? Ben daar echt helemaal niet van op de hoogte. Doen zij wat bijzonders of meer of anders? Of zal ik ook googlen :)

Daarom heb ik ook zo bewondering voor jou Sen! Je doet het allemaal wel, zo zoeken en goed op jezelf vertrouwen en denken te weten wat goed voor je is. Haha, ik heb altijd braaf het advies op gevolgd en heb nooit zelf nagedacht :) of andere beslissingen genomen.

Henkie, so far so good!!! Heb je er nog een test of 5 tegen aan gegooid??

Aankomende dinsdag komt moeders voor moeders, heb nog 1 testje over, doe er eerst zelf nog 1 hoor. Ben als de dood dat ik bij haar negatief test!

Andere meiden; zorg goed voor jezelf!

Geplaatst

Lieve meiden,

Kyra, heb er idd inmiddels 3 testen tegenaan gegooid. De digitale clear blue was vanochtend ook positief. Ga nog wel zo een met zwangerschapsindicator kopen voor volgende week... En ga zo het voortplantingscentrum bellen. Twijfel een beetje wanneer ik een afspraak zal maken voor een echo. Eigenlijk wil ik nog een echo vlak voor ik een weekej naar Davos ga, maar dan ben ik hoogstens 6 weken en 3 a 4 dagen en ben dan weer bang dat dat te vroeg is voor een hartje. Daarna ben ik dan zo goed als 8 weken, maar moet ik zo lang wachten. Sorrie luxe probleem.

Pleuntje, goed dat je weer een beetje vertrouwen terug hebt. Nog maar een weekje en ws kun jij zelfs al eerder testen want je had wel lange ww na de TP. Gaat helemaal goed komen meissie.

Chantal, fijn dat je er zo'n goed gevoel over hebt deze keer. Met een compactie aan boord wordt jij na Pleun gewoon de volgende, toch?! En dan volgt de rest daarna vanzelf ook. Ik ga nog steeds voor de babyborrel eind dit jaar/ begin volgend jaar met z'n allen wel te verstaan.

Onze "eigenwijze, googlende" meiden zorgen er zo te horen zelf wel voor dat het goed gaat komen. En dat mag ik wel.... Eigen initiatief! Wie kan daar nu geen vertrouwen in hebben.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Henkie,

:circle2:

Meid maak een dansje voor jou en ik zou gewoon gaan voor dat je weg gaat je kunt dan altijd nog een keer om het hartje te zien ( zo heb je wel 2 echo's in een korte tijd en dat is natuurlijk altijd er mooi)

Geplaatst

haha, 3 testen...super he?? Ik ken het en zag ergens op het forum een foto van iemand met 5/6 testen haha..geweldig!

Volgende week nog 1 met zwangerschapsindicator. Zo'n test geeft toch aan wanneer de bevruchting is geweest?? Dat weet je toch al? Wat is dan de meerwaarde van zo'n test? haha, heb 'em net gegoogled, wist niet eens van het bestaan van deze test.

Tja, wanneer een echo. Heb je een keuze wanneer je deze zou mogen doen? Ik heb gebeld en had niet eens een keuze, 24 maart is gewoon de eerstvolgende plek. Iemand die gelijk met mij is uitgerekend mag een week eerder. Had het geloof ik al gemeld, maar toen ik zei dat woensdagmiddag me niet goed uitkwam kon ik pas begin april!

Misschien wordt de keuze wel voor je gemaakt..

Een weekje naar Davos, vakantie? Werk? En daarna al 8 weken! 8 weken!! Dat staat toppie!!!!!!!

Geplaatst

Thanks Chantal,

Over twee weken maak ik een dansje voor jou!!!

Kyra, die met zwangerschapsindicator is meer een voor mijn eigen bevestiging dat het HCG stijgt zoals het zou moeten stijgen... Als er volgende week 1-2 weken staat dan is het dus aan de lage kant. Et zou dan 3+ moeten staan. Tja, kan je ook weer een hoop ongewenste onzekerheid opleveren dus twijfel nog een beetje of ik het wel moet doen. Kan maar beter gaan genieten tot 29e maart de 1e echo. Ze wilden liever niet eerder dan 7 weken, dus dan maar een beetje extra geduld maar ws dan al wel een klein minimensje zichtbaar...

Ga zo ook proberen een ticker te maken...

Geplaatst

Ach jeeeeeeeeeeeeeeeeetje!!!!

Henkie...wat een afschuwelijk bericht!! En zeker in deze periode voor jou!!!

Alle alle sterkte!!

Geplaatst

Dank je Kyra,

Heb nu zo´n gevoel van laat het dan bij mij nu maar fout gaan, als het tenminste net hun kleintje goed komt, maar zo werkt het nu eenmaal niet. Het is zo oneerlijk!

Geplaatst

jeetje HP, wilde net weer een vreugdedansje voor je gaan maken ivm met wederom een positieve test maar nu lees ik het bericht over je kleine neefje en dan word ik weer helemaal verdrieting :( nu weet ik dus effe niet meer wat ik moet zeggen... dit is ZO dubbel! en wat je zegt over jezelf, die opoffering.. jij houdt wel heeeel veel van je zus. Pfff wat is dit toch moeilijk. Jij hoort nu juist 100% super blij te kunnen zijn. Ik hoop dat het allemaal goed komt met je neefje... heel veel sterkte

Geplaatst

Henkie, lees nu je berichtje.

Dat gevoel van je herken ik, helaas.

Heel veel sterkte deze tijd, zeker met je dubbele gevoelens. Probeer bewust zwanger te zijn (ik zeg niet genieten) deze periode. Dat heb ik niet gedaan..Jij en en je kindje moeten ook binden...Alle goeds

Geplaatst

Henkie meis,

Wat een droevig bericht kan mij voorstellen dat je nu zo iets hebt van neem dit leventje maar als je neefje maar blijft leven.

Poefff wat lastig zo die dubbele gevoelens.

Meis heel veel sterkte en kracht om je zus een beetje bij testaan.

Liefs

Geplaatst

Lieve meiden,

Dank voor jullie lieve reacties! Het is idd allemaal erg dubbel. Had mijn moeder net nog aan de lijn en die zei ook nog even kort zoiets van, we denken ook ook aan jou hoor, want het lijkt wel of alles nu om Jim draait, maar we weten dat het voor jou zeker ook niet altijd makkelijk is. Voelde me zo klote, ik kan hen nu gewoon niet zeggen dat ik zwanger ben. Heb besloten af te wachten hoe het met het kleintje van mijn zus gaat de komende weken en dan zien we wel verder. De beademing gaat wel beter, maar ze zijn dus bang voor hersenschade en daarvoor krijgt jij ws begin volgende week een MRI. Het is ook nog eens zo dat ik er gewoon te veel vanaf weet, dus mijn zus vraagt mij uiteraard wat ze moet verwachten, maar dat is in dit stadium gewoon nog niet te zeggen. Als klap op de vuurpijl is er gisteravond, terwijl zij in het Ronald MC Donaldhuis waren, bij hen ingebroken. Hoop zo dat het alsnog goed komt!

Dank voor jullie lieve woorden, dat doet me goed..

P.S. Chantal, was bezig met een banner maar laat het nu maar even, vandaar dat ik hem daar maar even geparkeerd had.

Geplaatst

Dus er is ook nog niemand op de hoogte in de fam. Is dat een zegen?

Hopen dat de MRI volgende week goede uitslagen geeft.

Alle goedss

Geplaatst

Lieve Henkie, wat een ontzettende rot situatie zeg! Je arme kleine neefje, dit moet allemaal wel heel dubbel voor jullie zijn. Sommige dingen zijn inderdaad te oneerlijk!

Meis denk ook aan jezelf en een tipje, doe die test niet! Bij mij gaf die test minder aan dan ik zou verwachten en heb een weekend in de rats gezeten. Ik had toen ook maar een licht streepje bij een etos test. Twee weken later was deze ook al weer een stuk donkerder. Als het hcg maar stijgt, als je net onder het gemiddelde zit geef hij wellicht minder aan. Je kan beter 2 keer bloed laten testen in het ziekenhuis!

Lieverd veel sterkte en denk ook een klein beetje aan dat geweldig mooie lichtpuntje wat jullie kindje wordt (is)!

Chantal, Wat heerlijk dat je een goed gevoel hebt, dat is een goed begin! Lekker broeden meis!

Kyra, al klachtjes?

Sen, meid, jij maakt ook een hoop mee zeg, wat een gedoe met die medicijnen, dat geloof je toch niet!

Bloem, jootje, pleun dikke kus van mij!

Geplaatst

lieve Henkie....

alles wat ik zou willen zeggen is al gezegd....wat een heftige situatie meid. Ik denk aan je.....heel heel veel sterkte en alles wat je verder nodig hebt op dit moment.

dikke troostknuffel

Geplaatst

Henkie, ook ik wil je heel veel sterkte wensen.

Ik heb zelf in een vergelijkbare situatie als je zus gezeten. Ik ken je zus natuurlijk niet persoonlijk, maar ik zelf zou het juist fijn vinden om goed nieuws te horen. Ze weten natuurlijk dat de wens erg groot is bij jullie en het is fijn om in moeilijke tijden een lichtpuntje te zien.

Ik had zelf gisteren de 1e meting, link twee follikels en rechts een. Daarnaast nog wat kleintjes. Maandag weer een meting en dan waarschijnlijk donderdag de punctie.

Overigens heb ik zelf wel een prettig gevoel bij dokter Scholtes. Hij komt wel wat verstrooid over, maar hij beantwoord wel altijd al mijn vragen. Ik heb wat dat betreft mindere ervaring hier in Nederland. Die hadden de hoop al opgegeven en hier heb ik nog een kans.

Liefs,

Jootje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden