Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henkie, fijn om te lezen dat het iets beter gaat met de kleine van je zus hopelijk komen er geen enge dingen uit de MRI.

Mia, heel veel plezier vandaag bij je eerste echo hoelaat moet je er zijn?

Pleun, wat een onzekerheid zeg ja misschien ben je gewoon te vroeg met testen en heb je gewoon een late innesteling gehad, kan mij voorstellen dat het erg frustrerend is hou nog even moed.

Sen, Au dat zal zeker pijnlijk zijn geweest maar wel erg mooi.

Bloem, gaat het nog een beetje en sta je al te springen om weer met e hormonen te kunnen beginnen ik hoop zo meis datje een mooi aantal folikkels aanmaak zodat we die babyborrel een keer kunnen houden.

Jootje alles goed met jou wanneer heb jij ook alweer een tweede fm ( sorry ben het even helemaal kwijt)

Joske al nieuws gehad wanneer je kunt beginnen?

Hier alles nog rustig de tempartuur schommeld een beetje tussen de 36.9 en de 37.4 weet dus niet of dit goed is heb normaal altijd een tempratuur van 36.1 tot 36.4 dus in dat opzicht is hij wel iets hoger.

Het is gelukkig aleen maar bij het kleine beetje van zondag gebleven heb daarna ook geen buikpijn gehad tot vanmorgen toen ik wakker werd en verkouden ben en die elendige buikpijn weer terug heb en ik ben zo vreselijk moe.

Ik zie zo op tegen donderdag/vrijdag dan zit ik op de wachtdag waar ik de vorige keer ging menstrueren poefff wat is dit toch weer zenuwslopend ik hoop inieder geval dat ik deze voorbij kom en dat ik mij nu zorgen maak om niks.

Liefs

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chantal...de spanning is van je bericht af te lezen (denk ik, klopt dat?) Het zijn echt zware weken, he? Probeer te ontspannen en je baarmoeder zacht te houden (aanraking) zodat ie lekker kan nestelen (tip van een bevriende aanraakpeut)

Heel veel sterkte en succes..

Sen, wat prááááchtig! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Geplaatst

Kyra,

Klopt heb de hele dag al huilbuien e voel mij erg verdrietig weet het even allemaal niet meer zo goed maar we zie wel nog maar 10 dagen te gaan.

Hoe gaat het eigenlijk met jou voel jij je goed?

Geplaatst

Chantal.....oowww...het zo pittig!!! Hiervoor is echt kracht nodig. Kracht op het moment dat je nog bevangen bent door de hormonen..

Wees niet bang dat het niet gaat lukken, maar optimistisch dat het gaat lukken.

Weet je; de klap is net zo hard als het mis blijkt te gaan, maar je hebt een fijnere periode. Door de druk en de spanning die je voelt en toelaat span je je spieren aan, terwijl je zacht zacht zacht moet zijn nu...

(heb voor mijn 2e ivf veel info ingewonnen bij verschillende disciplines dus ik geef je de tips door welke ik heb gekregen, doe er mee wat je wil of gooi het keihard in de prullenbak, het is ten slotte nooit bewezen dat het werkt)

Hoe het met mij gaat? Vanavond komt er een mevr. van MvM en ik was doodsbang dat ik negatief zou plassen. Heb er dus net nog maar een testje tegenaan gegooid voor de bevestiging. Het is echt een heel spannende, onzekere en angstige tijd. Dat had ik nooit verwacht en ook geen rekening mee gehouden. Het is nog zo pril. Maar natuurlijk wel enorm blij dat het gelukt is.

En er volgen er meer!! Daar vetrouw ik op!

We gaan een beebieborrel doen!

Geplaatst

@ chantal..., het is idd. zwaar dat gewacht. Lijkt wel of alles tegewoordig uit wachten bestaat.

Wij mogen begin april ons melden voor het voorbereidend gesprek. Daar krijgen we recepten enzo. daaropvolgend zal we de prikinstructie zijn.

Dus denk ik dat we rond 20 april of in de volgende cyclus half Mei mogen beginnen.

@Pleun.., Balen dat er (nog) geen streep staat.

@HP, dank voor je antwoord, het blijft moeilijk zoiets. En wat heerlijk dat je zwanger bent!

Ik vindt het op moment moeilijk te geloven dat het ooit nog zal lukken.

Ik hoop dat ik niet teveel hoop vestig op IVF, anders val je zo in een dal als het niet gelukt is.

liefs Joske

Geplaatst

Hallo meiden,

Gisteren weer naar Dusseldorf geweest voor de 2e meting. Rechts nog steeds een follikel maar links drie. En nog wat kleintjes. Morgen de 3e meting en waarschijnlijk vrijdag de punctie. Hopelijk groeien ze nog mooi even door.

De angst dat er geen eitjes groeien, dat het weer alleen lege follikels zijn, komt af en toe naar boven maar volgens de arts ziet alles er goed uit.

Ik moet vanavond nog Menopur spuiten, maar dat is nog steeds niet binnen bij de apotheek. Ze zijn nu aan het rondbellen want ik heb vanavond 3 ampullen nodig. Wordt er wel zenuwachtig van.

Sen, ik heb de medicijnen hier in NL gekocht. Ik heb aan het begin van de behandeling wel gevraagd of ik ze beter in DL of NL kon kopen, maar volgens de arts is DL iets duurder. Ik heb er zelf totaal niet aan gedacht om te kijken of ik het via internet goedkoper kon bestellen.

Mooie tatoe trouwens. Lijkt me ook erg pijnlijk boven op de voet. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Staat het ergens symbool voor?

Chantal, hopelijk krijg je snel weer wat positieve gedachten. De magnetiseur waar ik naar toe ga zegt ongeveer hetzelfde als Kyra. Probeer er van te genieten dat je misschien wel zwanger bent.

Waarom temperatuur je eigenlijk? Moet je dat? Of doe je dat voor jezelf?

Kyra, spannend zeg vanavond. De spanning zal trouwens wel blijven want je blijft toeleven naar al die spannende mijlpalen, de 1e echo, de 13 weken echo, de 20 weken echo, de bevalling etc. etc.

Pleun, wat balen van die negatieve test. Maar je hebt nog iets te vroeg getest of niet? Mijn duimen blijven nog even doordraaien voor jou.

Henkie, goed zeg dat je het goede nieuws hebt verteld en dat ze zo goed reageerden. En fijn dat het iets beter gaat met je neefje. Het is zo heftig als zo'n ukje in het ziekenhuis ligt. Hoe gaat het me je zus en zwager? Misschien heb je het wel ergens geschreven, maar is dit hun 1e kindje?

Bloem, vrijdag al weer beginnen. Ik heb ook eerst 225E gonal + 225E menopur gespoten, ik had nog 1 pen van 900E liggen. Inmiddels spuit ik alleen nog Menopur. De vorige keer met gonal groeide alles sneller dan dit keer. Hopelijk betekent een minder snelle groei een betere kwaliteit.

Joske, je zult zien dat het zo begin april is en voor dat je het weet ben je aan het spuiten en zit je in de wachtweken.

Mia, hoe is het met jou? Had je vandaag een echo?

Ik ben zo druk aan het hen een weer scrollen geweest, ik weet nu echt niet meer of ik nog iemand vergeten ben. Sorry daarvoor. En volgens mij ben ik ook de helft vergeten te vertellen. Ik denk in ieder geval aan jullie.

Ik weet niet of ik morgen wel kan reageren maar ik zal donderdag een update van mij plaatsen.

Liefs,

Jootje

Geplaatst

Jootje meid.... Je mag die ampullen van mij lenen.... Maar zit wel in zuid- Limburg. Ik stuur je zo even een privebericht met mijn telnummer.

Xxx bloem

Geplaatst

Lieve meiden,

@ Mia, hoe was de echo? Ben benieuwd!

@ Jootje, 4 follikels is toch niet slecht, nu hard duimen dat er ook 4 goede eitjes in zitten. Hoop voor je dat je inmiddels de menopur hebt, want stress daarover kun je nu helemaal niet gebruiken.

@ Sen, mooi man. Maar lijkt me idd ook wel erg pijnlijk. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden he.

@ Chantal, moeilijk he die wachtweken. Zeker nu voor de 3e keer is het natuurlijk helemaal zo dat je onzeker wordt. Sterkte meissie en probeer ook gewoon vast een beetje te genieten, gaat zeker goed komen!

@ Bloem, hoe gaat het met jou? Last van de grote hoeveelheid hormonen of valt het mee? Wie weet pakt de combi gonal en menopur juist wel heel goed uit.

@ Joske, de komende tijd gaat idd veel draaien om het wachten helaas... Zelfs als je zwanger bent, wacht je nog 9 maanden tot je zeker bent van zo'n klein hummeltje. Vind de wachttijd bij jullie trouwens wel lang...

@ Kyra, weer positief getest bij de mevr. van moeders voor moeders? Zeker wel, weer even lekker bevestiging. Hen die neiging ook steeds maar probeer hem nu een beetje te onderdrukken.

@ Pleun, het kan nog steeds hoor! Misschien was je gewoon nog even te vroeg, je officiële testdag is toch pas over een paar dagen, niet?

Hier een minder dagje vandaag. Blijkbaar iets verkeerd gegeten gisteren want vanaf vannacht misselijk, buikkramp en diarrhee. NU gaat het gelukkig weer beter. Dacht vannacht eerst da's wel hele vroege ochtendmisselijkheid, maar duurde de hele dag, en in combi met de rest lijkt me dat onwaarschijnlijk.

Het mannetje van mijn zus mag ws snel van de beademing en morgen is de MRI dus dan weten we weer iets meer. Blijft spannend. Het is idd haar 1e kindje, jootje.

Fijne avond allemaal.

Kus, henkie

Geplaatst

Hey lieve meiden,

vandaag de echo gehad. Er klopte een hartje, heel fijn om te zien. Het is nu 1.71 cm groot (nou ja groot) dit is goed voor 8 weken 2 dagen. Ik ben erg opgelucht en gelukkig. Meiden bedankt voor jullie interesse!

Ik moet nu echt mijn mandje in, ben lekker moe!

Dikke kus voor jullie!

Geplaatst

goedenavond girls,

Mia, fijn dat alles prima in orde bleek te zijn bij de echo. Die onzekerheid die blijft toch wel ff hangen zo te merken. Maar gelukkig was alles prima, helemaal super!

Jootje, 4 follikels lag toch wel binnen de verwachting zegmaar? of had je er meer verwacht? Ik hoop dat je op tijd aan de menopur bent gekomen. Heb je fertizorg gebeld?

Chantal, meid.. heb echt met je te doen. De spanning straalt inderdaad van je bericht af. Ik ben het met Kyra eens, probeer positief te blijven.. want als het mis gaat, komt het toch wel hard aan. Watvoor instelling je nu ook aanneemt. Maar vooralsnog gaan we natuurlijk uit van positief nieuws. Dat het vorige keren is misgegaan, wil niet zeggen dat het nu ook mis zal gaan en daar zijn genoeg voorbeelden van. Dus hou vol! en hou de moed erin!!!

Bloem, hoe istie? voel je al wat van de hormonen? moe zeker?

Joske, zoals Henkie al zei bestaat dit traject helaas vooral veel uit wachten wachten en nog eens wachten.. Ik vind jullie wachttijd ook behoorlijk lang, is het zo erg druk daar?

Kyra, altijd prettig om wederom een positieve test in handen te hebben toch...

Pleun, op welke wachtdag heb je nou getest? wie weet kan het nog?

Henkie, wat vervelend dat je zo misselijk was, weet je zeker dat het geen zwangerschapskwaaltjes zijn? mijn nicht had het pas ook een dag en die is ook pas zwanger. Goed trouwens om te horen dat het kindje van je zus snel van de beademing mag en ik hoop dat de MRI geen gekke dingen laat zien.

Ik heb morgenochtend weer een uitgangsecho, afhankelijk daarvan beslis ik of ik deze cyclus ga beginnen. Kan me niet schelen wat Dr. S. zegt. Ik ben de baas :) zoals ik al zei heb ik er nu niet zo'n goed gevoel bij met deze valse start... dus het moet er morgen wel positief uitzien wil ik maandag gaan beginnen met spuiten. Zo niet, dan wordt het volgende cyclus. Heb alleen geen idee hoe dat dan moet want heb nu zegmaar de pil doorgeslikt. Moet ik dan gewoon deze strip afmaken en dan weer een uitgangsecho? dan heb ik zegmaar een menstruatie overgeslagen.

wat die tattoo betreft, het zijn 2 pioenrozen en ik heb geen idee of die ergens symbool voor staan, ik vind ze gewoon mooi mag dat ook? :) mn vriendin is leerling tattooeerder (of hoe je dat ook schrijft) in een tattooshop en zij heeft hem gezet. Volgende week zaterdag gaan we weer verder, dan komen er roze bloemetjes bij enzo. Het doet wel zeer maar het grootste gedeelte zit er gelukkig op, dat scheelt dan weer...

nou meiden, fijne avond allemaal

liefs

Sen

Geplaatst

oja meiden, heb vandaag per email een officiële klacht ingediend bij mn apotheek waarin ik eerst het hele gebeuren heb beschreven met daarna de volgende conclusie:

" Ik vind het werkelijk onacceptabel dat er op een dergelijke nonchalante wijze met medicatie en klanten wordt omgegaan en voel mij ernstig in mijn privacy geschonden. Ik verwacht door uw apotheek in alle discretie en mét respect voor het medisch geheim geholpen te kunnen worden. Als apotheker heeft u een wettelijk geregelde geheimhoudingsplicht. Zie art. 88 Wet BIG en WGBO: "Een ieder is verplicht geheimhouding in acht te nemen ten opzichte van al datgene wat hem bij het uitoefenen van zijn beroep op het gebied van de individuele gezondheidszorg als geheim is toevertrouwd, of wat daarbij als geheim te zijner kennis is gekomen of wat daarbij te zijner kennis is gekomen en waarvan hij het vertrouwelijke karakter moest begrijpen". Hier heeft uw apotheek ernstig in gefaald"

Geplaatst

Mia, wat fijn dat alles goed is!

Stelt gerust he, zo'n echo?!?!

Sen..waauuww...sterke dame! Geweldig zoals je het heft in eigen handen neemt en goed mee denkt en beslist. Wat dat betreft ben ik echt meer een mak schaapje dat luistert naar meneer de arts. In zo'n zh gebeurd er iets met me waarin ik mezelf niet herken :)

Meiden....zet 'em op!

Geplaatst

dames helaas ik kan nog niet mee op beebie borrel

want 2 negatieve testen en nu bloedverlies zegggen mij genoeg

mocht het plots nog veranderen dan horen jullie het meteen maar voor nu is het over

morgen meteen bellen waneer ik door kan met de cryo

als het goed is kan ik meteen door en zit ik aan het eind van deze maand weer op het wachtbankje

Geplaatst

Pleun, ik reageerde net in je eigen topic.....wat een afschuwelijke uitkomst!

Je hebt zoo in spanning gezeten..

Wat je zegt, verwerken en met frisse tegenzin er opnieuw tegen aan.

Alle sterkte!

Geplaatst

Pleuntje, wat klote zeg! Had het zo graag anders gezien...

Hopelijk zit je snel weer op het wachtbankje en de volgende keer sluit je gewoon aan voor de beebieborrel!

Zeker weten!

Sen, goed dat je de brief hebt geschreven, ze moeten idd veel beter en voorzichtiger omgaan met patientgegevens!

Chantal, alles OK op het wachtbankje?

Dikke kus voor iedereen!!

Geplaatst

Pleun meis wat een vreselijk tijd ga jij nu door hopelijk kun je snel verder met je cryo.

meis denk aan je en veel sterkte met het verwerken van deze terleurstelling.

Henkie wat een mooie tricker heb je je kunt hem bij de handschrift zetten en dan zien we hem altijd.

Sen, meid wat ben jij sterk zeg ben erg benieuwd wat ze op jou brief hebben te zeggen.

Hier alles weer rustig heb gisteren de hele dag last gehad van huilbuien en voelde mij erg onzeker vanmorgen voelde ik mij weer zoals altijd nog wel onzeker maar veel positieve energie.

Gelukkig zitten we vandaag op wachtdag 6 zonder ook nog maar enig spoor van HET de vorige keer ging het mis op wachtdag 7 dus daar ben ik nog wel weer heel ban voor maar we zullen het morgen weten of we hier voorbij gaan( ga er gewoon van uit dat het deze keer goed zit;))

Voel verder eigenlijk nog helemaal niks heb nergens last van geen buikpijn meer zoals gisteren geen zere borsten en niks ik weet ook niet of iedereen hier last van heeft in het begin van een zwangerschap maar volgens mij hoeft dat ook niet.

Kyra,Mia Henkie hadden jullie ergens last van behalve af en toe steken?

Ga zo maar weer eens boodschappen doen daarna werken en vanavond even 2 uurtjes wandelen met mijn donor en onze hond dus ik heb genoeg te doen vandaag om mij geen zorgen te gaan maken voor morgen.

iedereen een hele fijne dag vandaag.

Liefs

Geplaatst

Lieve Chantal,

Wat een onzekerheid allemaal he. Herken dat wel van je hoor dat zoeken naar signalen in je lichaam ter bevestiging. Ik voelde in het begin ook helemaal niks, had alleen een paar dagen een enorm opgezwollen buik, maar dat komt denk ik door de cysten en wat vrij vocht in de buik hierbij. Daarna toen ik positief testte helemaal niks, geen verandering in borsten of iets. Heel soms misschien een steekje in mijn onderbuik maar niet noemenwaardig. Nu inmiddels merk ik dat mijn borsten iets voller worden, mijn vriend kan ze wel groter kijken, haha. Maar pijn, nee, en verder ook niks. Die misselijkheid van gisteren was echt iets anders, want toen was mijn hele buik van slag en nu weer ok. Dus kortom, je hoeft echt niks te voelen!

Deze keer gaat het em echt worden chantal, hou vertrouwen!! Ik duim heeeel hard voor je.

Kus, Henkie

Geplaatst

Ook ik voelde me niets anders Chantal, wel voelde ik me enorm zwanger(haha, maar daar deed ik zelf mijn best voor; brainwash. Heb zelfs gezongen voor mijn embryo.ooww...ik vertel dit aan niemand irl hahahaaaa)

Ik zag twee dagen voor testen enorme aders lopen, ik heb zeker de laatste week én de eerste week zwangerschap erge steken gehad waardoor ik voortdurend dacht dat het over was. Gelukkig is dat sinds een paar dagen over.

Henkie wat mag jij snel echoen!! Geweldig zeg!

Pratige ticker en dus 8 november..mooie datum.

Heb je eigenlijk kans dat er twee zijn blijven plakken? Dat heb ik niet meer helder.

Geplaatst

Hoi Kyra,

Ik mocht eigenlijk nog eerder voor de echo bij 7 weken, maar dan zit ik dus in Davos en dus is het een weekje later.

Theoretisch gezien zouden het er twee kunnen zijn want ik had wel meerdere follikels maar na de pregnyl, heb ik zelf nog wel gekeken met de echo en was er volgens mij maar een gesprongen. De rest waren cysten geworden waar ik in het begin ook wel last van had, maar heb nu al een tijdje niet meer gekeken, dus weet niet of ze er nog zitten. Doet er ook niet toe, gaat als het goed is weer vanzelf weg.

Moet zeggen dat hoe mooi ik een tweeling ook zou vinden, dat ik het ook wel eng zou vinden zeker na het lezen van een aantal verhalen hier op het forum en de recente vroeggeboorte van mijn neefje.

Bij jou kunnen het er heel goed twee zijn he, gezien die mooie emmy's...

Liefs, Henkie

Geplaatst

hoi meiden, ben vandaag weer naar het ziekenhuis geweest voor een echo. Ik had nu de vrouwelijke arts die er vorige week ook bij was maar toen niet de echo deed, waarschijnlijk arts in opleiding want ik had toen de hoofd arts en hij ging alles toelichten aan haar. Nu was ze alleen. Ze ging het bmsv opmeten en zei toen ok ziet er goed uit en trok de echokop er weer uit. Dus ik zei dat we moeten weten hoeveel follikels en hoe groot er zitten. Beetje vreemd vond ik het... ze weet toch wel wat een uitgangsecho inhoudt? Die ene grote follikel die links zat is weg en ze zag daar nu 2 kleintjes en de 2 die rechts zaten zijn ook weg??? ze vond het zelf ook al raar en ging twijfelen of ze het vorige keer niet verkeerd had opgeschreven pffff kunnen ze bij mij nou ooit een keer iets goed doen of hoe zit dat?! word hier zo moe van. Ik moet verdomme zelf instructies geven das toch absurd? Had het gevoel dat ze een beetje liep te klunzen. Ze zei dat ze maar 2 eitjes kon zien en het verder niet goed zag, ze ging ze ook niet opmeten. Ze zei dat ik beter de volgende cyclus kan afwachten. Daarna heb ik naar DD gebeld maar ik kwam er niet door heen (zojuist las ik hier op het forum dat de assistente deze week niet aanwezig is? was ik ook niet van op de hoogte). Ik heb toen maar gemaild en kreeg omstreeks 13.00 uur een ontvangstbevestiging maar er kwam geen reaktie. Om 17.15 kreeg ik eindelijk telefonisch contact met dr. S. zelft maar hij kon mij niet goed te woord staan omdat hij in bespreking zat. Heb hem gezegd dat ik hem toch even moest spreken, de situatie uitgelegd en hij wil toch doorgaan. Misschien hebben ze het wel niet goed gezien, of ik zaterdag even bij hemzelf wil komen voor een echo. Ik moet hem morgenochtend terugbellen maar mijn gevoel blijft zeggen dat ik beter de volgende cyclus kan afwachten. En mijn gevoel bedriegt mij zelden... en nu lees ik zojuist ook weer dat hij met vakantie gaat de 18e? dus ik snap er werkelijk niets meer van! weten jullie daar iets van Jootje en Bloem?

Geplaatst

Pleun,

Bedoel je twarwekiemolie tabletten?????

Maar jij gebruikt tog progynova om het bms te verbeteren???

Sen wat balen meid zo heb je nog geen duidelijkheid en als ik het zo lees was het zeker een kluns bij de uitgandecho.

Ik zou zaterdag toch naar DD gaan om te kijken hoe je er dan voorstaat je kunt dan altijd nog zeggen van ik begin de volgende cycles toch????

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden