Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik heb bij de verse tp eerst deca toen gonal en daarna de mutsenbollen gehad

nu weet ik niet of ik prgnovera moet gaan gebruiken of dat ze me in mijn eigen cyclus een tp van mn cryo willen geven

als het zonder meds in mn eigen cyclus is dan wil ik graag de tarwekiemolie erbij gaan nemen

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoe is jou BMS normaal dan?

Ik had altijd een BMS van 12 a 13 mm en nu met de tarwekiemolie maar 8.6 op cd 14 dus voor mij geeft dit geen dikkere BMS maar heb ook inderdaad verhalen gelezen dat dat nu net wel zou moeten gebeuren;)

Ik heb nu 2x een cryo in eigen cycles gehad en heb alleen pregnyl moeten spuiten en ik moet zeggen dat ik dat ook wel een lekker idee vind hoor heb dan ook geen last van al die hormonen maar mocht het dezekeer weer mis gaan op wd 7 dan wil ik de volgende keer wel weer van die vieze mutsenbollen of pregnyl ter ondersteuning.

Hoe voel je je een beetje over de eerste terleurstelling heen ( voor zo ver dat kan)

Geplaatst

ja dat weet ik dus niet precies

bij de eerste fm (uitgangsecho ) is er over gesproken toen was hij 11 mm

en daarna weet ik het niet niet

en ik hoop ook op zonder meds maar dat hoor ik dus morgen al

en ja ik heb het geaccepteerd voor zover dat kan

gewoon echt helaas pindakaas

en nu door voor nieuwe ronde nieuwe kansen

kan er wel in blijven zwelgen hoe naar het is en hoe rot ik me voel maar

sinds de dood van mijn beste vriendin

relativeer ik alles veel sneller en makkelijker

zolang het me niet dood maakt het me sterker

Geplaatst

Meis zo kom je ook wel over ik heb zelf ook wel een beetje z'n instelling en ja het doet echt wel pijn als een poging mislukt maar je gaat er inderdaad niet dood aan

wel moet ik zeggen dat hier steeds meer het besef komt dat het voor ons misschien nooit gaat gebeuren aangezien we dus afhankelijk zijn van een donor.

Ook hebben wij al besloten als het niet gaat lukken met onze donor die nog zeker wel 2x wil doneren wij toch nog naar Spanje of Rusland gaan om het daar nog een keer te proberen.

Ik ga er nu nog niet vanuit dat het nooit lukt en geef nog echt de moed niet op maar je gaat er wel meer over nadenken wat als............

Wanneer hoor jij eigenlijk hoe ze het gaan doen met jou cryo?

Geplaatst

tarwekiemolie zorgt voor een betere doorbloeding net zoals asperines je mag 1 kinderasperine per dag slikken maar of het echt helpt is niet bewezen.

Chantal, ik weet niet of ik naar DD ga voor een echo.. straks rijden we helemaal daarheen bijna 3 uur heen en 3 uur terug en ziet hij ook maar 2 eitjes. En mn intuitie blijft maar tegen me zeggen wacht tot de volgende cyclus. Hebben jullie dat nooit dan dat je gevoel je op de één of andere manier heel sterk probeert te sturen?

Geplaatst

morgen hoor ik of ik met of zonder meds ga doen

als het met meds is moet ik morgen al beginnen

als het zonder is heb ik volgende week vrijdag waarschijnloijk mijn eerste echo

ik ben nog niet echt bezig met mss lukt het nooit

tuurlijk in mijn achterhoofd speeld het soms

maar ik zit nogaltijd in mijn eerste poging

en ik denk dat ik daar pas na een mislukte poging 2 over na ga denken

Geplaatst

sen ik geloof dat heilig

ik vertrouw al heel lang op mijn eigen lijf en intuitie

het is een raar iets maar ergens wist ik vorige week op mn dipdag al dat het niets werdt

iedereen zei je weet toch niet hoe het voeld om zwanger te zijn

klopt dat weet ik niet maar ik wist toen ook al dat mijn lichaam te normaal aanvoelde

het was nergens meer mee bezig

en tot aan mijn dip dag nog wel dat voelde ik aan vanalles

ik begon aan mezelf te twijfelen door anderen maar ik wist het

dus als jiou gevoel en lijf zegt effe wachten zou ik er naar luisteren maar das mijn ding

Geplaatst

O ja wel vaak genoeg en meestal geef ik daar ook wel aan toe maar ik ben ook zo;n muts dat ik alles zeker wil weten en als dat voor ons betekend heel lang reisen dan ga ik dat zeker ben namelijk wel altijd bang dat mijn gevoel het niet bij het recht eind heeft, bewijzen zijn daar niet voor hoor meestal is mijn gevoel ook wel juist.

Meid ik zou zeggen als je gevoel zo sterk is gewoon doen wat jou het beste lijkt en waar jij je prettig bij voeld jij moet immers de hel van al die hormonen doorstaan en als je er niet echt achterstaat deze cycles moet je het gewoon niet doen.

Wat jekeuze ook is blijf dicht bij je zelf.

liefs

Geplaatst

Pleun snap ik hoor zou ik denk ik ook niet doen als ik wist dat wij niet zo afhankelijk waren van een donor en dan zou ik zeker er niet zo ver over nadenken.

Geplaatst

Sen, ik weet niets van een vakantie maar ik ben dan ook al bijna klaar deze ronde. De vorige keer heeft hij de terugplaatsing niet gedaan, dus deze keer waarschijnlijk ook niet (als het tot een TP komt).

Maar je intuïtie heeft het meestal goed en als het voor jou al niet goed voelt om nu te beginnen dan zou ik daar naar luisteren. Het gaat om jou en als jij een ronde wilt wachten dan zou ik dat doen.

Ik heb morgen de punctie. Gisteren waren er in ieder geval al twee follikels mooi 'groot' en drie wat kleiner en dan nog wat kleinere. Ik begin nu wel erg nerveus te worden, ben zo ontzettend bang dat het weer lege follikels zijn. Ik hoop zo ontzettend dat er straks toch in ieder geval 1 teruggeplaatst kan worden.

De reden waarom ik naar Duitsland ben gegaan is dat ze in Nederland eigenlijk wilden stoppen met behandelen. Ik mocht het nog wel een keer proberen omdat ik toch nog een poging vergoed zou krijgen. Toen ben ik verder gaan kijken en las/hoorde veel positieve verhalen over Dusseldorf. Deze arts zag toch wel veel positieve dingen en nog wel een kans voor ons. Daarnaast vind ik het prettig dat ik daar altijd dezelfde arts heb, niet iedere keer een andere. De gesprekken, de metingen en de punctie wordt door hem zelf gedaan. Alleen de TP werd de vorige keer door iemand anders gedaan.

Liefs,

jootje

ps. mooie banner Henkie!!

Geplaatst

Lieve meiden.

Ik heb een vrije dag en kan nu weer even uitgebreid mailen en reageren op alles wat er speelt.

Sen, ik geloof heilig in dat je op je intuïtie moet vertrouwen. Ik heb om daar zo van overtuigd te zijn een paar flinke lessen op mijn bordje gekregen waarin ik aan mijn intuitie voorbij ben gegaan en dus waanzinnig op de koffie ben gekomen. Als ik jou was zou ik niet doorgaan. Ik weet dat sommige hier erg nuchter zijn, maar wil het toch kwijt. Dat ging oa over hoe triest het eigenlijk is dat miljoenen mensen het boek ‘the secret’ lezen en denken dat ze, als ze maar hard genoeg affirmeren en geloven dat ze alles kunnen krijgen wat ze willen. Volgens de schrijfster van dat boek is het niet zo dat je alles krijgt wat je wilt in het leven, maar dat het leven er juist op gericht is je alles te geven wat je NODIG hebt om te kunnen groeien. Maar tot dusver is die info niet relevant maar wat zij dus ook schreef….en dat is wat me bijgebleven is, is het belangrijk om de ‘nee-stromen’ in je leven te herkennen. Als alles misgaat als je iets van plan bent te doen, als er steeds weer obstakels zijn die op je pad komen, is er misschien een reden voor dat het loopt zoals het loopt, en is hetgeen je aan het doen bent misschien niet goed voor je, of misschien niet het juiste moment, of ligt er iets beters in het verschiet. Ik weet niet of je hier iets mee kan, maar als ik dit voor mezelf onder de loep neem, dan durf ik wel te beweren dat ik vaak wel een nee-stroom herkent heb die vooraf ging aan dingen die achteraf niet goed voor me bleken te zijn. Zij beweert eigenlijk dat het leven je helpt om daar te komen waar je moet of hoort te zijn, maar dat je dat dan wel als zodanig moet leren herkennen. Misschien kun je er ook wel niks mee, maar ik vind het een mooi uitgangspunt. Trouwens……prachtig plaatje op je voet meid, maar wat lijkt me dan waanzinnig pijnlijk!!!! Ik ben nu al wars van alle prik- en naaldwerk, haha, En trouwens een waanzinnig goede brief die je gestuurd hebt, dat zal ze leren!!!!

Ik heb jou en jootje trouwens een privé-mail gestuurd want ik heb laatste een mail gestuurd aan de fabrikant van menopur en de reactie wil ik graag met jullie delen, want misschien hebben jullie er nog wat aan.

Ik weet trouwens ook niets van een vakantie……maar ik zal hem woensdag nog zien en dus zal ik het wel horen. Wel balen dat ik dan de eerste keer al iemand anders krijg. Weten jullie trouwens op welke tijden alles gebeurd in DD? Zijn daar een beetje vaste tijden voor of is dat willekeurig?

Jootje meid…….een spannende dag voor jou vandaag…..Misschien lig je nu wel al in dromenland. Ik ben zo hard voor je aan het duimen dat die follies gewoon rijkelijk gevuld zijn met mooie eitjes en dat die andere eitjes nog een beetje mooi doorgegroeid zijn..Ik ben zoooooo benieuwd en hoop zo op een terugplaatsing van 2 mooie emmies!!!

Pleun, wat ontzettend jammer dat het deze ronde niet gelukt is, maar meid wat heb jij een goeie instelling!!! Ik zou willen dat ik wat meer van jou had in dat opzicht. Ik ben meestal echt gewoon een hele tijd van de kaart omdat ik zo ontzettend bang ben om straks aan het einde van de rit echt met lege handen te staan. Als ik daar aan denk raak ik soms gewoon in paniek omdat ik me een leven zonder kindje gewoon bijna niet kan voorstellen. Mijn hele leven was ik er al mee bezig en op gericht. Ik werk nu met kinderen en jongeren. Ik ben bezig met een opleiding om therapeute te worden voor kinderen en jongeren……en dan ben ik nog die lieve (pete) tante van kindertjes in mijn omgeving. Ik merk wel dat die periodes van een een dip wat korter gaan duren…..eigenlijk eng om te zeggen, maar Alsof je eraan went teleurstelling te moeten incasseren?? IK ga zo hard voor je duimen dat die cryo het gewoon gaat worden zodat je geen nieuwe teleurstelling mee hoeft te verwerken. Wat ontzettend heftig trouwens dat je je beste vriendin bent verloren…..pffff…..ook jij hebt blijkbaar al het nodige voor je kiezen gehad he??

Henkie, wat een prachtige banner. Dat moet een mooi gevoel geven om die banner aan te kunnen maken. En dan al zo gauw die echo. Lekker hoor…..en dan eindelijk een mooi kloppend hartje zien…..of 2……Ik ben zo benieuwd!!! Ik snap je angst trouwens heel goed als het om die 2-ling gaat. Ik sta daar sinds dat berichtje hier ook anders in….minder onbevangen. Ik vond het altijd een prachtig idee, maar het heeft ook een hele andere kant. Maar we moeten natuurlijk niet vergeten dat het ook vaak zat goed gaat. Hoe is het nu met de kleine man van je zus? Is die scan al geweest? Ik hoop zo dat er iets van geruststelling uit naar voren is gekomen? Dat arme hummelke….nog maar net hier en dan al zoveel onrust.

Trouwens….petje af voor je discipline om niet zelf te gaan kijken met die echo…..ik weet niet of ik dat zou kunnen als ik in jouw positie was.

Chantal, meid…..de dagen kruipen voorbij he??? Gek om te ervaren dat normaal de weken voorbij vliegen in je dagdagelijkse leven en als je in de MMM bezig bent, de dagen niet vooruit gaan, afschuwelijk gewoon! Maar je zit al bijna op de helft……hoe voel je je nu??? Hoe ben je wachtdag 7 doorgekomen…..de vorige keer was dat toch het punt dat het misging??

Han, meissie, hoe voel jij je nu? Al weer een beetje uit je mineur of nog steeds lekker verstopt onder je deken. Het is ook gewoon allemaal heel heftig he??

Mia, meissie…………wat kan ik anders zeggen tegen jou dan ‘wat een super nieuws’…..een hartje……nu genietend op naar de volgende mijlpaal van 12 weken….go girllll!!!.

Kyra, hoe voel jij je nu? Kun je nu al een beetje meer genieten van wat er is? En het wordt al een stuk echter he, als MvM langs komt…..het woord zegt het al……je wordt opnieuw moeder. Aaaaah, wat moet dat een super gedachte zijn. Wanneer heb jij de eerste echo eigenlijk, of heb je dat al verteld en ben ik het kwijt??

Joske, meid, wat moet jij lang wachten op je eerste poging. Ik heb echt met je te doen. Laten we maar hopen dat de tijd omvliegt of dat er intussen nog een mooi wondertje gebeurd waardoor je die stomme artsen niet meer nodig hebt……..

Volgens mij heb ik nu iedereen gehad…….

Hier begint langzaam mijn pil-bloeding op gang te komen. Morgenvroeg moet ik mijn eerste spuit zetten, dan begint de hele kermis weer…….ben benieuwd hoe ik ga reageren op die 450 per dag. Ik slaap slecht omdat ik me suf pieker….ik ben zo bang dat er niks gaat groeien en dan gewoon weet dat ik langzaam maar zeker zal moeten gaan accepteren dat………ahum….ik mag daar nog helemaal niet aan denken en moet positief blijven maar mijn god wat is dat soms lastig. Verder heb ik hier heel weinig nieuws…..alles staat in het teken van wachten op het moment. Gek dat wanneer je niet bezig bent, je baalt dat er tijd voorbij gaat zonder dat er iets gebeurd en dat als je bezig bent, je wilt dat het weer voorbij is…..dit is zo’n achtbaan van emoties.

Meiden, zoals altijd wens ik jullie veel succes met alles waar jullie nu mee bezig zijn……..

liefs en een dikke knuffel van bloem

Geplaatst

@Pleun, ik baal met je mee meid! verdorie..., dat we daar nu niet meer grip op hebben. Maar ja, misschien maar goed ook.

@Sen, ik zie een Tijger als ik je reactie lees! top hoor, en heel goed verwoordt. Ik kan ook fel zijn, maar pas als ik heel boos ben.

Wat betreft de wachttijd.., vinden jullie die echt lang?? ik ben 3 feb. op de lijst gekomen en begin april hebben we het gesprek. ik bedoel wel het gesprek om te beginnnen. We krijgen instucties en recepten mee met een prikschema.

Dus ik dacht dat de wachttijd van 2 maanden dan wel mee viel, of niet?

@Chantal ik blaas ook positieve energie naar je. Ben het helemaal met Kyra eens. Maar weet ook dat dit soms gemakelijker gezegd is dan gedaan. Kom op meis!!!!! Misschien helpt het een beetje dat je niet alleen staat in dit traject.

@ oh Jootje, wat spannend, ik hoop dat je veel eicellen morgen oogst.

@ Sen ik las bij jou dat je van de echo af laat hangen of je deze poging door laat gaan en begint met spuiten. Misschien een stomme vraag..., maar begin je pas te spuiten met hormonen als je ziet dat er genoeg follikels zijn? of bedoel je spuiten met pregnyl?

Ik dacht dat je al begon te spuiten bij de eerst volgende menstruatie.

Weet er nog niet alles van af, zal wel veranderen binnenkort, ha ha.

@HP ja je hebt wel gelijk met tweelingen. Het brengt meer risico met zich mee. Maar als het me zou overkomen.., zou ik zo blij zijn.

Ik hoop zo met heel mijn hartje dat we nog één keer het wonder mee mogen maken.

Ik heb het er af en toe nog moeilijk mee dat ons vorige zwangerschap mis gegaan is.

Misschien ook wel dat het pas gebeurde met 10 weken.

Omdat ik een vlokkentest wilde en daardoor weer een echo kreeg kwamen we er achter dat het hartje 2 dagen daarvoor gestopt was. pfff..., dan val je zo in een gat, ik was ook nog alleen toen.

Nou ja, nu moeten we op de vorige uitgerekende datum ons melden bij bij het UMC...., hoe ironisch.

@Mia wat een heerlijk nieuws dat het hartje klopt! valt er weer even een stukje onzekerheid van je af.

@Bloem ja dat gevoel dat je misschien aan het eind van de rit met niks staat...., Daar moet ik niet aan denken!.

Maar ik weet ook dat ik dingen aanpak om mezelf straks niets te verwijten dat ik niet alles aangepakt heb zoals IVF en misschien ooit eiceldonatie, dat laatste schuif ik nog wel voor me uit hoor!

En wat betreft intuitie, ik ben ook een mens die erg op haar gevoel gaat, en en dan ook nog de onderste uit de kan wil halen om te komen waar ik wil.

Pas als ik denk van "ik kan er niet meer aan doen dan ik nu doe" kan ik het los laten. Is ook best wel vermoeiend voor mezelf, maar aan de andere kant heb ik al enorm veel bereikt met deze mentaliteit. (zit in de genen, ha ha)

Niet denken nu hoor, dat ik een bitch ben of zo.

Ik geloof dat ik juist heel gevoelig ben, heb het wel geleerd om meer op mijn gevoel af te gaan.

Zo ook die DHEA, ik dacht zoveel positeive eigenschappen dat moet ik maar eens doen.

Maar er blijft maar een duiveltje komen....,van zou je het nu wel doen?

ik heb nl. ook gelezen dat hormoon gevoelige tumoren (zoals prostaatkanker en borstkanker enz.) door de DHEA gestimuleerd kunnen worden.

nah mijn mams is gestorven aan borstkanker toen ze in de 50 was.

pfff.., dan weet ik het nog es niet.

Ik heb het wel besteld, maar weet het nog niet of ik het ooit zal gebruiken.

Ik prakiseer er over om toch maar eens bij de doktoren te vragen.

Sen gebruikt wel, dan zou bij haar over een paar maanden toch verbetering moeten zijn. Vindt het wel dapper van haar.

Een heel verhaal geworden,

liefs Joske

Geplaatst

Hoi meiden,

Jootje, ow meis, ik duim zo hard voor een paar mooie eitjes vandaag die allemaal bevrucht gaan worden. Hopelijk kunnen er dan 2 teruggeplaast worden!

Pleun, niet te veel zorgen maken over dat baarmoederslijmvlies hoor! Ik had steeds maar 6 a 7 mm en de laaste keer wel 8 mm dacht ik, maar echt nooit meer. In Rotterdam zeggen ze dat vanaf 5 mm goed is en dat ze wel vrouwen zwanger hebben zien worden met 4 mm. Veel succes en hopelijk zit je snel weer op het bankje.

Sen, ik denk ook dat he gevoel erg belangrijk is. Als je er geen goed gevoel over hebt zou ik het niet doen, want dan begin je er al niet lekker aan en je gevoel en hoe je erin staat is m.i. toch van belang. Als je er niet in gelooft deze keer dan gaat het ook vast niet lukken. Intuitie is belangrijk.

Chantal, De 7e dag hopelijk goed doorgekomen en nu met wat meer vertrouwen de laatste dagen door toch?! Ik hoop het zo voor je meis dat jij de volgende bent hier!

Bloem, eindelijk gaan die spuiten er dan weer in. Kan me je onzekerheid goed invoelen meis, je hebt ook al zoveel teleurstellingen moeten verwerken. Ik hoop echt zo ontzettend dat de 450 EH voor jou z'n werk gaan doen en dat je een echte kans gaat krijgen!

Mia, genietend van je mooie echo. Ik vind het allemaal nog een beetje spannend. Daarom durf ik ook niet zelf te echoen, bang voor teleurstelling en het is gewoon ook nog erg klein om nu te kunnen beoordelen. Als alles goed blijft gaan, dan natuurlijk wel regelmatig een pret-echo, haha.

Joske, 2 maanden valt idd wel mee, ik dacht aanvankelijk dat het iets meer dan 3 waren. Ga er stiekem nog steeds vanuit dat het met jou van tevoren nog goed gaat komen. Dat zou toch mooi zijn!! Tja, een tweeling. Ik zei ook altijd heel hard, dat wil ik wel, in 1x klaar. Dat denk ik nog steeds wel, maar zou ook wel bang zijn voor complicaties, zeker ook omdat ik nog fijn gebouwd ben en ik me afvraag hoe dat zou moeten passen...

Kyra, met jou alles OK. Ik ga volgende week de MvM bellen...

Heb eigenlijk weinig tot geen klachten, behalve dat ik onrustig slaap en wat last van mijn darmen. Soms maakt dat juist ook onzeker. En jij?

Kus, voor allemaal.

Henkie

Geplaatst

Hey meiden,

Ben ik weer eens even...... hahaha...heb net eerst 1 uur moeten bijlezen, en heb zelfs aantekeningen van iedereen gemaakt..... anders kan ik het allemaal niet meer bijhouden hoor!!

Allereerst wil ik iedereen die positief op mijn negatieve berichtjes heeft gereageerd heel erg bedanken. Doet me toch goed te lezen dat ik geen "slecht" persoon ben....

Eerst maar even over mezelf, nog 1 weekje de pil slikken. Ik ben de dagen aan het aftellen, vreselijke pilletjes!! Vandaag alle medicijnen thuis gekregen door Ferti-zorg (daar wordt ik helemaal gek van, alsof het allemaal al niet genoeg stress oplevert.... ik heb zoveel stress met Ferti-zorg!! Heb besloten: mocht ik ooit nog medicatie nodig hebben, dan regel ik het zelf wel bij mijn eigen apotheek!) Vandaag start ik met de Decapeptyl, en dan heb ik vrijdag de 26e weer mijn 1e FM/echo.

Gisteravond met een achterbuurmeis naar de bios geweest. Zij heeft vorig jaar, na 26 weken zwangerschap, haar dochtertje verloren. Zij heeft 1 dag geleefd. Ik dacht altijd als ik naar mijn eigen situatie keek: het kan altijd nog erger.... (stom dat je denkt in termen van erger en minder erg!) Maar zij kijkt er heel anders tegenaan. En daar ben ik enorm zenuwachtig van geworden. Zij zegt gewoon heel hard: Ik weet tenminste dat ik zwanger kan worden, en dat zul jij nooit weten.....Alhoewel ik dus al wel echt 1 keer bewust zwanger ben geweest! Maar aan de andere kant denk ik, zeg ik niet tegen haar, het leven is vol "verrassingen", misschien wordt zij wel nooit meer spontaan zwanger (dat kan toch ook....kijk maar eens naar Kyra??) Maar dat zij zo negatief tegenover IVF staat, qua slagingspercentage, daar wordt ik weer onzeker van!! Maar goed, hier op deze site is het levende bewijs dat er wel degelijk mensjes geboren met ivf, icsi of cryo-terugplaatsing. Ik zei tegen mijn liefje: het lijkt soms wel een concurentie-strijd....wie is als eerst zwanger.... Ik ben dat zo zat, en tegelijkertijd.... ik kan niet anders! Ik wordt eind dit jaar 35 jaar, mijn hart slaat soms echt over bij de gedachte dat die "kinder"- bus gewoon mijn huisje voorbij rijdt! Soms kijk ik naar mezelf in de spiegel en dan is het net alsof ik van een afstandje naar mezelf kijk, en dan zeg ik tegen mezelf: Dit gebeurt een ander, de buren, mijn collega of de supermarktmedewerkster, maar mij toch niet!!! Het is soms allemaal zo onwerkelijk. Maar de realiteit is DIT OVERKOMT MIJ!! Als ik daar dan over nadenk dan wordt ik zo verdrietig, en vraag me werkelijk af: WAAROM?? ben ik niet goed genoeg, ben ik niet lief genoeg, beslist er iemand dat ik geen goede moeder zou kunnen zijn...... Zo en nu over naar jullie, en met tranen in mijn ogen schrijf ik maar verder.....

@Chantal: hoe gaat het nu, hoelang moet je nog wachten voordat je een test mag doen? En was dit jullie 3e poging?

@Sen: welk ziekenhuis waren jullie nou precies onder behandeling? Wat een gestuntel zeg!! Ik zou dat niet pikken hoor! Maar zoals anderen ook al zeggen: ga je op eigen gevoel af. Als het al niet lekker voelt, kun je misschien beter 1 maandje wachten. Als je teveel twijfelt.... is dat niet zonder reden! Maar goed, ik kan me ook voorstellen dat je denkt: zijn we weer 1 maand verder!! En wat voor problemen heb jij met je apotheek gehad? Trouwens mooie tatoeage! Ik zit ook al heel lang te denken dat ik er eentje wil (heb eral 1 op mijn rug), maar wil nu nog een bloemen"zee" op mijn bovenarm. En trouwens die overburen van jou, tja, zulke achtelijke mensen lopen er bij mij in buurt ook rond. Ze zeggen wel eens"alles heeft een reden, dus dat zal misschien ook ergens goed voor zijn?....Jij schreef ergens dat jij ook Gonal F had gebruikt en daar gebruikte je dan Luveris bij. Wat is dat? En waarom heb ik dat niet??? (weet helemaal niet wat het is hoor...)

@Henkiepenkie: Hoe gaat het met je? Wat een emotie's bij jou zeg. Zwanger en dolgelukkig, maar tegelijkertijd natuurlijk een spannende en onzekere tijd voor je.... hoe gaat het nu met je neefje? Ik hoop dat alles goed komt! Zo'n klein kereltje.....

Maar geniet vooral ook van je eigen lijf!

@Kyra: knap hoor dat je ook nog meewerkt aan MvM. Ik heb dat ook altijd geroepen.... maar nu denk ik daar toch iets anders over. Misschien als ik ooit zwanger wordt... Maar daar denk ik nu nog maar even niet aan..... Geniet van dat wondertje in je buik.

@Bloem777: Tja, zoals ik zelf al schreef: ook ik ben heel bang nooit "beloont" te worden voor deze zeer moeilijke, pijnlijke, verdrietige en onzekere tijd! Ik ben zo bang aan het einde van deze lange reis met lege handen te staan. Als je zeker wist dat je er een kindje aan over zou houden, dan deden we dit zonder erbij na te denken en dan deden we dit nog wel 100 keer, want je wist: uiteindelijk is er dat wondertje! Maar helaas weten we dat niet. We kunnen op zo veel zaken controle hebben in het leven, maar hier niet over! Dat is zo frusterend! Ik heb ook vol moed naar Babyboom gekeken, en dat stel met die achtelijke ajax-petjes (soory, ben geen voetbalfan en dan al helemaal niet van ajax!) daar hield ik me toen altijd aan "vast", ik dacht: als zij het kunnen, kan ik het ook! En...... in dec.'08 werd ik zwanger!! Helaas ging dat fout.... Ik denk nu overigens heeeel vaaaak: wat zij kunnen kan ik ook, maar helaas heeft het me nu nog niks opgeleverd! Morgen moet je beginnen met spuiten? Wat is trouwens DHEA?? Ben heel benieuwd! Succes deze ronde!

@Pleun: Balen dat je 1e keer mislukt is! Ik weet hoe dat voelt! Ook jij was toch onder beh. in Eindhoven? Ik hoop dat je meteen verder kunt met je cryo. Dat dachten we toen bij mij ook. Maar door alle hormonen van onze 1e ivf poging, lag mijn hele huishouden overhoop en werd de cryo-terugplaatsing uitgesteld. Dat was een teleurstelling, ondanks dat je weet dat het beter is! Succes!!! Misschien lopen we elkaar tegen het lijf, aangezien ik 26 maart dus de 1e FM heb, en jij misschien de cryo-tp. En je gevoel dat je het vertrouwen in je eigen lichaam kwijt bent, dan herken ik! En ik voel me ook zo falen in mijn vrouw zijn! Maar je bent heel sterk!, dat lees ik wel! Jij komt er wel!

@Jootje: heel veel succes en sterkte morgen met je punctie! Zet hem op! En hopelijk heb je een hele mooie oogst!

@Joske: Spannend! Jullie 1e ivf-poging! Heb je ook al vele pogingen iui achter de rug? Ik heb in totaal 9 iui pogingen gehad. En dan nu op naar onze 2e poging IVF. Wij zullen eind april de punctie en hopelijk de tp hebben. Spannende tijden dus....

@Mia: GEFELICITEERD! Geniet ervan!!

Nou, volgens mijn aantekeningen heb ik ieder gehad.....volgens mij.....

Groetjes en veel liefs van Hanneke

Geplaatst

Bloem, wat naar he al dat wachten het lijkt wel of dit leven alleen bestaad uit wachten.

Ik hoop dat je niet zo veel last krijg van al die hormonen en dat er een mooi aantal folikkels mogen groeien het is nu toch echt een keer jou beurd om goed nieuws te krijgen.

Joske, ik vind 2 maand wachten helemaal niet zo lang hoor toen ik voor het eerst in het UMC mocht beginnen was het nog echt 3 maand dus jij bent mooi een maand sneller.

Henkie, Hoe is het met de kleine van je zus isalles goed gegaan vandaag??????

Jootje, wat spannend weer morgen heel veel succes hoop dat er inderdaad eicellen zijn en dat er gewoon een hele goede emmie terug word geplaatst. Denk aan je zal een kaarsje morgen vroeg voor je branden.

Han, Wat tegenstijdig hè die elendige kleine pilletjes gelukkig nog maar een paar dagen en dan ben je daar van af en dan gaat het echte werk beginnen.

Wij hebben nu 1 poging gedaan waarbij wij 2 cryo's hadden en dit is de laatste dus vandaar.

Hier vandaag wd 7 tot nu toe nog zonder bloed of ook maar een teken van van bloed dus ik blijf lekker positief denken en hoop dan volgende week vrijdag een positieve test in handen te hebben.

Fijne avonden meiden ga zo lekker slapen.

Geplaatst

heee hanneke

wat is je stress met fertizorg ?

en heb je dit gemeld bij het ziekehuis

renate(verpleegkundige in eindhoven ) wordt daar erg fel als er iets niet goed gaat , ze doet er alles aan om fertizorg te laten draaien zoals wij dat willen

ik heb mss vrijdag 26e mijn tp maar eigenlijk wil ik die graag de donderdag of de zaterdag plannen

want ik ben hondenkapster en heb die vrijdag al ruim 8 hondjes staan die ik al 2 keer heb verplaatst ivm de behandelingen

ik kan en wil niet ook heel mijn klantenbestand kwijt raken

dit geld heb ik nodig , daar doe ik mijn extra's van

voor de rest van de dames dikke knus (combi van kus en knuffel )

en ik denk aan jullie allemaal

en voor wie mijn hele verhaal van vandaag nog effe bij wil lezen

het staat in mijn dagboek hier op de site

Geplaatst

goedenavond girls, daar ben ik weer

@Bloem: heb je pb gelezen, wat ontzettend lief van je om te doen!!! ik kan in principe aantonen dat ik 2 x een kuur met menopur heb gedaan dus wie weet. Maar eerst nog even dit: ik ben vanmiddag gebeld door de apotheker zelf en hij had mijn klacht gelezen en zij dat hij daar hevig van is geschrokken en nu ben ik morgenmiddag uitgenodigd voor een gesprek om tot een oplossing te komen. Dus daar ga ik natuurlijk gebruik van maken. By the way ben jij al begonnen met die DHEA?

@Han: even over die vriendin waarmee je naar de film bent geweest: sorry hoor maar wat een botte trut.. zoiets zeg je toch niet?! trouwens, dat argument dat zij weet dat ze zwanger kan worden zegt ook geen drol want ik ben in juli 2007 spontaan zwanger geworden en daarna niet meer dus die vlieger gaat niet op. Maar inderdaad, het lijkt wel alsof ze er een concurrentiestrijd van maakt.. raar mens. Ik ben trouwens onder behandeling in Dusseldorf maar doe de echo's hier in Nederland in het Bronovo in Den Haag. Wat die tattoeage betreft: hij is nog niet af en ik heb erook al meer hoor. Ook op mijn rug en ik heb het portret van mijn moeder vorig jaar op mijn bovenarm laten zetten. Ik heb er een jaren zestig foto voor gebruikt waarbij ze zo'n suikerspin heeft weetjewel.. afgelopen zomer kwamen er mensen naar me toe om te vragen wie die pin-up is :) Even nog over luveris, dat is geloof ik LH en dat zit standaard al in menopur maar niet in gonal vandaar dat ik het erbij kreeg, dat is geloof ik goed voor de kwaliteit van de eitjes en mij viel op dat mn bmsv ook dikker was dan normaal. In nederland wordt dat middel amper voorgeschreven en het is ook heel moeilijk te krijgen hier.

@Chantal: trek je het nog een beetje, de 7e wd zit erop he.. hoop dat dat een opluchting voor je is en nu nog ff volhouden meis

@Henkiepenkie: nog nieuws over je neefje? is de mri al geweest?

@Kyra: met jou ook alles goed, ben je al wat zekerder of blijft dat nog wel even hangen?

@Pleun: het gevoel dat je het vertrouwen in je eigen lichaam kwijt bent, dan herkennen we denk ik allemaal wel hier. Maar we moeten ons hierdoor niet klein laten maken en doorvechten voor ons doel!

@Jootje: ow meid wat spannend en ik weet precies wat je bedoelt met de angst dat je misschien geen eitjes zult hebben of geen goede. Vreselijk is dat, je piekert jezelf helemaal suf en het helpt geen zak maar het gaat vanzelf. Op zulke momenten denk ik altijd aan wat mijn moeder zei 'je moet pas huilen op het moment dat het nodig is' en dat is eigenlijk ook zo want wie weet maak je je alleen maar druk om wat ooit is gebeurt maar nu misschien helemaal niet gebeuren zal. Heeeel veel succes morgen toi toi toi!

@Joske: ja nu je het zegt valt het eigenlijk wel mee 2 wachtmaanden. Het leek in de eerste instantie veel langer. Om even op je vraag in te gaan. Ik doe het nu i.c.m. de pil dus dat betekent dat ik 3 weken de pil moet slikken, dan voordat ik de laatste pil neem een uitgangsecho laten maken en dan na de laatste pil na 5 dagen beginnen met de hormonen. Voorheen deed ik menstruatie afwachten, op dag 3 een uitgangsecho en beginnen met hormonen. Maar er zijn nog andere methoden hoor, verschilt ook per ziekenhuis.

@Mia: dringt het allemaal al een beetje door? of is het eigenlijk nog irrealistisch? lijkt me eigenlijk best raar als het zo lang heeft geduurd (weet nie meer precies hoe lang in jouw geval) en het uiteindelijk lukt

zo nu even een update over mezelf: heb vandaag even de assistente van dr. S. aan de lijn gehad. Heb haar de situatie uitgelegd en ze begreep helemaal dat ik deze cyclus wil overslaan. Ik kan nu stoppen met de pil, menstruatie afwachten en overnieuw beginnen heeft ze gemaild. Ik neem aan na een week weer met de pil beginnen, dat heeft ze er niet duidelijk bijgezet (ze heeft me teruggemaild). Voorlopig dus weer 4 weken wachten. Ben blij dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd en misschien kan de DHEA nu ook even beter inwerken (you never know) Nu heb ik hier wel 6 x 75IE Menopur liggen die alleen nog deze maand te gebruiken zijn, dit vind ik zo zonde en nu heb ik eigenlijk een beetje een brutale vraag aan de meiden die op dit moment menopur gebruiken: zou ik deze ampullen misschien met jullie kunnen ruilen? ik zou daar heel erg mee geholpen zijn anders moet ik weer 6 nieuwe bestellen.

nou meiden ik kom misschien later nog even koekeloeren

liefs

Sen

Geplaatst

Hallo Sen,

In principe zou ik wel met je kunnen ruilen maar ik zou het ook morgen even in de apotheek vragen of je ze voor een andere datum kunt ruilen....ik denk dat ze je weinig zullen weigeren, haha.....en het scheelt wel een ritje limboland???

Geplaatst

hey meiden,

ik ben verrast door mijn mannetje...., we gaan morgen een weekje op vakantie, met een last-minute!!

dus ik ben er ff niet, wat een lieverd he??

kunnen we even opladen voor het "hormonengeweld" ha ha.

hou jullie taai he!! geen gekke dingen doen!

en de meiden met een kostbare vracht..., binnenboord houden :goodluck:.

andere dames succes, tot volgende week.

liefs joske

Geplaatst

have fun dan

wat een fijne verrassing

vertel dat soort dingen ook es aan mijn ventje

succes met snel inpakken

ik kan dat dus niet

als ik over 3 weken weg ga begin ik vandaag al met pakken hahahaha

x

Geplaatst

Joske; GENIET!!

Wat een supervent......zucht........;)

Ik laat morgen je berichtje 'en passant' aan mijn lief lezen...wellicht levert het me iets op voor de toekomst.

Geplaatst

Joske,

Heel veel plezier wat een schatje heb jij zeg!

En net wat Bloem zeg veel vrijen en dan zwanger terug komen.

geniet ervan.

Liefs

Geplaatst

Meiden,

Even een kort berichtje van mij.

Het gaat niet goed met het kleine mannetje van mijn zus. De MRI liet zoveel afwijkingen zien dat ze hebben gezegd dat ze de beademing zullen gaan stoppen en dat hij ws dan vanzelf zal gaan overlijden. Ben er kapot van... Weet het allemaal even niet meer en ben er de komende dagen dus even niet meer.

Voor iedereen heel veel succes met wat er de komende dagen te gebeuren staat.

Liefs, Henkie

Geplaatst

WATTT????

NEEEE!!!

Wat ontzettend oneerlijk! En zo onnodig! In en intriest.

Heel veel sterkte...wat een afschuwelijke tegenstellingen kunnen er in de wereld en zelfs in één gezin zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden