Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey meiden, hoe is het hier? Hoe gaat het vandaag met je neefje Henkie? ik hoop dat'tie vooruit gaat, dat moet gewoon!

@Jootje: wat spuit jij nou ook alweer, heb je toevallig nog gonal-F nodig?

ik zit hier met een brandende voet.. heb er vanmiddag 2 megagrote paars/lila pioenrozen op laten tattooëren. Behooooorlijk pijnlijk... er komen ook nog roze cherryblossoms bij maar ik vond 3 uur pijn lijden wel weer ff welletjes... kheb gewoon koppijn van de inspanning pffff

allemaal veel liefs en nog een fijne avond

Sen

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden,

Ga zo naar mijn zus dus maar even een kort berichtje en dan reageer ik vanavond of morgen weer uitgebreid op iedereen.

Kyra, wat een verhaal zeg over je broertje, dat moet toen ook een hele moeilijke tijd voor jou geweest zijn. Hoe voel je je verder?

Mia, voor jou bijna de 1e echo, spannend hoor!

Josje, ik kom later nog even op jouw vraag terug ok.

Bloem, meissie, zitten de 1e spuiten er weer in. Ben hard aan het duimen voor veel mooie follie's.

Sen, oei dat klinkt pijnlijk! Met name op je voet lijkt me dat helemaal geen pretje. Wat hebben jullie besloten om te doen? Nog een weekje de pil doorslikken of een cyclus overslaan?

Jootje, ik denk dat je wel gelijk hebt, dat mijn zus het ook wel wil weten en wat goed nieuws kan gebruiken, dus misschien vertellen we het vanmiddag of anders ergens volgende week. Mijn ouders zien we ook vanmiddag en die vertellen we het zeker. Mocht het bij ons mis gaan wil je dat natuurlijk ook kunnen delen toch? Ook voor jou duim ik voor heel veel eitjes!!

Chantal, hoe voel je je? Een lekker gevoel toch zo'n mooie emmy in je buik! Dit gaat hem echt worden deze keer.

Geplaatst

Sorry meiden, reageren op je iPhone is niet echt handig dus...

Pleun, jou had ik nog niet gehad, maar wilde niet verder scrollen.

Hoeveel daagjes nog voor jou tot het testen??? Begint wel erg spannend te worden nu. Hoop het zo voor je dat jij de volgende hier bent! En daarna Chantal en dan de rest zo'n beetje allemaal tegelijk!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Henkie, ik voel me steeds beter, die afschuwelijke steken zijn verdwenen. En dat betekent dat ik me veel beter voel, en minder angstig en onzeker. Dat is wat mij betreft echt anders dan bij mijn eerste natuurlijke zwangerschap. Tuurlijk is het voor iedereen erg als het mis gaat, maar wij weten dat we niet snel een nieuwe kans krijgen.

Heel veel succes bij je zus en neefje. Heel benieuwd wat je ouders zeggen!!

Sen...kicken!!! 3 uur?!?!?! Dat is wel lang! Maar het resultaat zal er dan ook naar zijn. Geniet van je mooie plaatje.

Jootje spannende week voor jou volgende week! Super dat je je goed voelt bij deze arts. De vraag van Sen heb ik ook voor jou of voor iedere willekeurige ander.

Spannende tijden meiden!! Ik leef erg met jullie mee...Blij dat ik hier enige tijd geleden aansluiting heb gevonden!

Iemand al nieuws te melden???

NB. Heb net wel een deel van mijn verhaal verwijderd waarin ik reageer op Henkie en het feit dat ik haar gevoel herken. Vond het toch te persoonlijk om zo lang te laten staan en iedereen uit deze topic heeft het al gelezen.

Geplaatst

Hoi meiden,

Zoals ik al schreef ben ik niet zo'n fanatiekeling als jullie zeg.... ik kan het bijna allemaal niet meer terug lezen,....wat schrijven jullie veel! Ik voel me dan ook een beetje raar dat ik daar zomaar weer tussen door wals.... Met mij gaat het allemaal niet zo goed. Ik ben heel verdrietig! Veel erger dan alle andere maanden. Ik ben inmiddels alweer 1,5 week aan de pil, misschien dat het daar mee te maken heeft. Ik ben soms echt zo ontroostbaar....ik weet dan echt niet waar ik het zoeken moet! 2 huizen verder bij ons, hebben hun kindje met 28 weken gekregen. Volgens mij gaat het goed met hem.... met mij daarin tegen weer helemaal niet. Misschien is het heel stom, heel erg egoïstisch en mag ik nooit zo denken: maar soms denk ik, zij hebben tenminste een kindje.... zij weten hoe het voelt om papa en mama te zijn, om je kindje in je armen te mogen nemen.... en ik kan er dan niks aan doen: ook al is hun situatie alles behalve perfect, ik ben dan toch jaloers! Ook een paar huizen verderop.... las ik laatst op hyves: 1/2 sept verwachten we onze 1e kindje. Ik ben dan echt 2 dagen van de wap! Ik gun het anderen, maar kan alleen maar denken: warom hun wel en wij niet....., ik gun het ons ook zo erg! Ik weet echt niet waar ik het soms zoeken moet, en het leven is soms zo moeilijk! Heb soms helemaal geen zin om naar buiten te gaan, veel te bang dat ik bekenden met kinderwagen tegen kom. Ik voel soms echt dat ik faal in mijn vrouw zijn! Heb er momenteel ook helemaal geen vertrouwen in en vraag me vaak af: hoelang ik dit kan volhouden? Het liefste kruip ik onder een hele dikke steen..... en kom er een lange tijd niet meer onderuit!

Nou sorry meiden, dat ik met z'n negatief verhaal aan kom zetten, maar ja, kan er niks aan doen.... Ik wil iedereen toch heel veel succes wensen..., heel veel positieve groetjes van Hanneke

Geplaatst

Henkie, hoe is het met je neefje hopelijk gaat het naar omstandigheden wat beter met hem.

En hoe voel jij je zelf ik weet dat het een beetje dubbel voeld maar hoop dat jij je wel goed voeld.

Bloem eerste spuit erin? wat spannend ik hoop op een mooi aantal folikkels.

Jootje ook jij natuurlijk een mooi aantal folikkels en hoe voel jij je nu zo onder de med.

Sen jij meis alles goed hou je het nog een beetje uit weet even niet meer wanner jij weer naar DD moet maar ook voor jou hoop ik goed bericht.

Kyra je hebt groot gelijk dat je het persoonlijke stuk weg hebt gehaald maar wat hebben jullie een heftige tijd achter de rug zeg ik hoop dan ook dat alles goed gaat met deze zwangerschap en dat je maar snel het hartje mag zien kloppen.

Mia spannend jij hebt bijna je eerste echo meis ik hoop dat alles goed is en dat je echt kunt genieten van je zwangerschap.

Pleun hou jij het nog een beetje vol volgens mij mag jij aan het eind van deze week testen of niet?

Voel jij je goed en heb je nog last van pijntjes/steekjes?

Han geeft helemaal niks hoor! Het is wel goed dat je hier even je ei kwijd kan ook ik heb zo af en toe erg veel last van jaloezie maar ik vind dat ook wel heel normaal de mensen die een kindje hebben mogen krijgen hebben gewoon dat wat jij heel graag wilt hebben dus geen excusses maken voor je gevoel wij voelen ons allemaal wel is zo.

Hier gaat het eigenlijk goed voel helemaal niks ben alleen zo onzettend moe en heel af en toen kleine steekjes maar dat mag geen naam hebben en ik moet zeggen dat ik ook nu ik niks voel erg onzeker voel of het allemaal wel goed zit maar ja zit ook nog maar op dag 4.

ga zolekker even op de bank hangen en helemaal niks doen ben net namelijk nog even in de stad geweest en heb nieuwe shirts gekocht en dit keer is niet gedacht van wat al ik toch ........ ben dan past het allemaal niet dit zomer ik heb besloten om mij daar niet nu druk over te gaan maken.

Liefs

Geplaatst

Meiden stress slaat hier alweer toe kom net van de wc en heb een klein beetje bruine afscheiding (sorry)

Zou dit van de innestelling kunnen zijn of zou fit er toch weer op duiden dat het weer mis gaat??????

Poefff ik voel ook helemaal niks

Geplaatst

Han, je gevoel is herkenbaar hoor. Zeker van de periode dat ik aan de hormonen zat. Het IS ook oneerlijk en dient geen enkel nut dat het ons niet is gegeven zomaar een kindje op de wereld te zetten. Maar het is niet jouw schuld! Als jij er wat aan kon doen had je het toch nooit gedaan of recht gezet? Machteloos, ok. Maar schuldig, meid dat verdien je niet!

Chantal, broed broed broed broed....

Geplaatst

Hoi Chantal en Kyra,

Tja, wat zal ik zeggen: lief van jullie dat ik zo mezelf mag zijn. Terwijl ik jaloers ben! (ook op jou nu Kyra, ik ken je niet, maar al 1 dochter en zwanger.... jeetje, ik zou willen dat ik dat kon zeggen, wie weet ooit in de toekomst!....)

Ik hoop voor jullie beiden dat het goed mag blijven gaan!!! Voor Chantal dat het vruchtje maar mag blijven zitten (weet even niet of je een embryo, cryo, iui hebt gehad) Een beetje bruine afscheiding kan nu toch nog niets zijn? Maar goed, ik weet helaas hoe je je voelt.... het maakt niks uit ook al krijg je zoveel goedbedoelde adviezen.... je raakt toch een beetje in paniek. Voor kyra: geniet ervan! Je 2e ivf poging, ik ga je na-apen! Oke!!?? Succes lieve meiden!

Liefs, Hanneke

Geplaatst

Chantal, een beetje bruine afscheiding betekent niets, zeker niet zo kort na je tp en zo lang voor testdag. Hou het vertrouwen!

Han, dat van die jaloezie kan ik echt begrijpen. Dat voelde ik ook toen ik andere mensen om me heen zwanger zag worden en hier op het forum. Ik voelde me eerst ook bezwaard om over mijn dochter te spreken, wetend dat ik al een enorme bofkont ben en anderen al blij zouden zijn met 1. En als ik voor mezelf spreek is het zo dat bij mij de wens net zo groot is als bij ieder ander zonder kinderen, al denk ik wel dat het verdriet anders is als dit niet mocht lukken, want ik ben immers al mama.

Geplaatst

Chantal, een beetje afscheiding zegt nu volgens mij nog niet zo heel erg veel. Ik ga weer heel hard voor je duimen.

Sen, ik heb dit keer ook Menopur (2x 225E per dag).

Ik voel me goed, dit keer weinig last van mijn buik en verder ook geen last van bijwerkingen. Morgen weer een meting, hopelijk zijn ze goed gegroeid.

Ik plaats morgen een update en reageer dan op jullie berichtjes.

Liefs,

Jootje

Geplaatst

ey girls hier ben ik weer even.

@Chantal: zolang het bruin bloed is, betekent dat oud bloed dus geen paniek. Ik weet dat het makkelijk praten is voor een ander maar zolang het nog niet helderrood is kan het volgens mij geen kwaad. Ik heb nu trouwens ook last van bruine prut, door de pil heen. Zou dat kwaad kunnen? ik bedoel niet in de zin van ernstig maar in de zin van de verloop van deze cyclus.. ik weet niet maar op de één of andere manier heb ik er nu gewoon geen goed gevoel bij, bij deze cyclus...

@Hanneke: ik weet PRECIES wat je bedoelt met die gevoelens van jaloezie en inderdaad ook als mensen een tweede (of derde of vierde) krijgen dan denk ik "hey hallo IK was aan de beurt hoor.." Klinkt heel lullig voor Kyra en is ook absoluut niet persoonlijk bedoeld maar het is gewoon een automatische gedachte. Natuurlijk weet ik dat de wens groot is voor een tweede maar toch vind ik dat er een verschil zit tussen nog helemaal geen kinderen hebben of al moeder zijn. Als ik weleens de gedachte "misschien word ik nooit moeder" krijg dan raak ik echt lichtelijk in paniek. En dat maakt de druk nog veel groter. Dat heb je niet (meer) als je al moeder bent.

Weet je waar ik me op dit moment ZO aan stoor... aan de overburen die een kindje verwachten. Ik had pas al hier geschreven over de erg tactloze opmerking van haar in reaktie op ons ivf-traject (ik vertelde haar dat we al een paar jaar bezig zijn en die dag ervoor een punctie had gehad en zij zei doodleuk "ow naja ik was binnen 6 mnd zwanger dus das lekker" verder geen enkel woord van wat naar voor jullie ofzo). Nu zijn dus de kinderkamer aan het inrichten en dat is boven de woonkamer dus ik kijk er zo op en nu heeft ze allemaal van die baby blije cadeau dozen op een rijtje voor het raam gezet... daar kijk ik nu dus continue tegenaan, ik zou zo die ruit willen inkijlen grml...

@Jootje: aha jij dus ook aan de menopur.. maar jij moet toch ook zelf betalen? haal je het gewoon hier in NL in de apotheek?

@HP: hoe is het nu met je neefje?

@Bloem: ben je al begonnen?

@Mia: alles goed nog daar bij jou?

@Pleun: hoe staat het met jou, trek je het nog?

heb ik nu iedereen? wil niemand vergeten....

liefs

Sen

Geplaatst

heee meiden....

Pffff. er is veel gebeurd de laatste tijd en ik hoop dat er gauw heel wat meer staat te gebeuren.

Hee HP, meisje.....is de realiteit al een beetje aan het doordringen? En hoe is het nu met de kleine man van je zus? Wat is het toch ook bizar en vreemd allemaal…….ik hoop dat alles gauw beter gaat met je neefje zodat jullie samen kunnen gaan genieten van al dat moois……ik denk aan je meid, heel veel sterkte!!! En hp…..was het niet zo dat jij in de gelegenheid was om ZELF echo’s te maken???? Zou ik dan maar meteen dankbaar gebruik van maken, toch?

Han, meid, Ik denk dat iedereen hier zich wel kan verplaatsen in wat je voelt….. voel je vooral vrij om hier te schrijven wanneer je daar zin of behoefte in hebt…..Toen ik de pil moest gaan slikken voelde ik me zo ellendig, gewoon omdat het zo’n contradictie lijkt……je wilt zwanger worden maar moet aan de pil. Ik kreeg hem bijna mijn strot niet door, haha……..Maar uiteindelijk meis, moet je de moed en hoop nog niet opgeven. Ik ben op dit moment de afleveringen van babyboom terug aan het kijken. Er zijn daar veel stellen die moeite hebben met zwanger worden, en even met hen meekijken geeft me, net als hier, even het gevoel niet de enige te zijn……….Ik wil je vanaf hier even een hele dikke knuffel geven……..om je te troosten. We weten allemaal zooooo goed hoe je je voelt.

Chantal meid……dat bruinverlies daar zou ik me niet druk om maken en normaal zou ik overal van in de stress schieten. Het kan OF een snelle innesteling zijn, want jouw emmie was natuurlijk gewoon al een plaatje………..OF het is wat oud bloed omdat er wat geraakt is bij de TP. Het is allemaal zo gevoelig daar beneden en zeker rond deze tijd. Kom op….dit gaat het gewoon worden. Let maar op mijn woorden (maar pin me er niet op vast, ik ben helaas geen waarzegster). Ik ga gewoon eelt op mijn duimen draaien voor je.

Pleun, meis……………….hoe is het bij jou? Voel je iets? Ga jij de volgende zijn van ons clubje….want we moeten NU natuurlijk achter elkaar door willen we die babyborrel nog redden dit jaar. Nog heel even, 5 daagjes nog maar, volhouden en dan mag je testen. IK duim net zo hard voor jou als voor Chantal meid!!! Succes.

Mia, meid….nog even en je zwangerschap wordt wat concreter. Hoe voel je je op het moment? Gaat alles goed en ben je al een beetje aan het idee gewend? En kun je er al van genieten?? Ik denk vaak aan je…..je hebt toch de kop er af gehaald hier en we hopen binnen afzienbare tijd allemaal in jouw voetsporen te kunnen treden.

Kyra, meid, wat goed dat je die banner gemaakt hebt……en fijn dat je wat meer kunt genieten. Wat een heftig verhaal heb jij achter de rug…..pffff, geen wonder dat je moe bent……….ooit komt er een moment dat je gewoon even rust moet nemen en nu is dat een heel geschikt moment……Ik denk aan je……..

Sen, hoe is het bij jou en hoe voel jij je nu trouwens?…..Nog aan de pil? Wat een vervelende toestanden. Zo onzeker wordt je ervan. Ik hoop zo dat je deze cyclus nog kunt starten maar aan de ander kant, als je er zelf geen geen goed gevoel bij hebt……….misschien moet je dan idd een maandje overslaan??? Maar ik zou, zoals HP zegt gewoon kijken wat de volgende echo doet….misschien kunnen wij alsnog wel heel snel achter elkaar starten. Daar gaan we gewoon helemaal voor: We volgen elkaar ap tempo op met zijn 3tjes daar in DD……Zullen we gewoon dr Scholten versteld doen staan en gewoon als 3 dames met een laag AMH, gewoon eens een fantastische miraculeuze opbrengst laten zien?

Jeetje Sen. Die scholten is een toffe peer maar wat ben ik blij dat ik door jou extra alert was….hij was mijn schema aan het opstellen en aan het invullen. En dat begon op de 16e…….ik vond het zo gek omdat ik vandaag al zou stoppen met de pil…….En toen ik hem vroeg of dat wel klopte bleek dat hij zich een hele week vergist had. Anders was het bij mij ook mis gegaan dus…....wat is die man verstrooid zeg. Ik heb wel nog dat ene onderzoek aangevraagd wat jij ook voor je hub hebt laten doen want de zaadjes van de mijne zijn ook erg wisselend van kwaliteit. Bedankt nog voor de tip!!! Heb je trouwens niet een leuke pic van die tatoo…..ben wel heeeel errug benieuwd!!! Tof zeg!

Enne….zullen we samen gewoon die ramen in-kijlen. Dat sommigen gewoon niet even stilstaan bij het effect van hun gedrag op anderen……….zo’n mensen zou je toch eens goed de waarheid willen zeggen?? Grrrr, woest wordt ik er van.

Jootje meid….je bent de eerste van ons 3tjes in Dusseldorf……….spannend weer allemaal he???? Wat er nu al zit klinkt goed……... Ik hoop dat de rest nu ook nog hard gaat bijgroeien……ik wil je heel veel succes wensen voor je FM morgen…..laat ons niet te lang in spanning he? We gaan duimen, duimen, duimen………tot ie er bijna af valt……

Joske, meid……hoe is het bij jou?

Tja en dan nu hier………

IK ben nog niet begonnen met spuiten.....vandaag, goddank mijn laatste pil (ik had trouwens ook een klein beetje buinverlies dwars door de pil heen, maar dat had ik vroeger ook wel eens). Ik begin aanstaande vrijdag met spuiten. De eerste paar dagen moet ik van doc D mijn gonal opmaken (ik had nog 3 dozen van 450 e) door in de ochtend 225 gonal te spuiten en in de avond de 225 menopur. Als mijn gonal op is spuit ik alleen nog menopur 2 maal daags. Ik vind het zo spannend dat ik er nu al niet goed van slaap. ik merk, dat nu hier meer meiden zwanger raken....ik daar ook wat wat meer last van heb. Minder in de zin van jaloezie…… maar meer in de zin van dat het nog meer voelt als druk....Ik kan het niet goed uitleggen, maar het is zo’n gevoel van ‘dadelijk is iedereen hier zwanger geworden, alleen ik niet……hoe pijnlijk zou dat zijn??? Klinkt bizar maar ook ik herken dat gevoel van paniek als ik er aan denk dat het blijft zoals het is…..en dan ben ik niet een beetje bang maar gewoon gruwelijk angstig als ik aan de toekomst denk. Ik kan me zo weinig voorstellen bij een toekomst zonder kindje……..

Volgende week woensdag hebben wij de eerste FM en ik ben zoooooooo bang dat er weer niks is, zoals in België. Dr scholten wil het dan gewoon met een eitje gaan doen, als dat er dan is. Zelf weet ik het nog niet zo..........maar ja, niet op de zaken vooruit lopen maar.

Ik heb die DHEA binnen trouwens, maar twijfel wel nog steeds. Ik vind het zo knap van je Sen dat je zo goed je eigen ding durft te doen. Op dit moment heb ik de neiging deze poging af te wachten en daarna, als het niets geworden is, gelijk te beginnen…….maar dat idee wisselt elk uur. En als ik het niet zeker weet, doe ik het nog niet. Na deze poging heb ik het gevoel NIKS meer te verliezen te hebben en dan durf ik het beter. Is dat gek?

Meiden. Dat was het voor mij weer even. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben….wil niemand het gevoel geven dat ik haar vergeten ben, maar het is nu eenmaal errug druk hier. Ik denk aan jullie en wens jullie met alles veel succes en wijsheid….dikke knuffff

Geplaatst

heyy Bloem, wat lees ik nou gonal-f + menopur?!?!? dat heb ik nog nooit eerder gehoord? en waarom zo? toch niet alleen maar om het feit dat je die gonal nog had liggen hoop ik???! ennuh, nog even een tip: als je nog in de vergoede poging zit zeg dan NOOIT dat je nog wat aan medicatie thuis hebt liggen van een vorige poging. Dit in het kader van het medicijnen hamsteren voor een evt. volgende betaalde poging. Ik ben ook zo dom geweest om steeds te zeggen dat ik nog het één en ander had liggen. Mocht je het niet meer nodig hebben of overgaan op een ander middel dan kan je er altijd nog wel iemand anders mee helpen die het anders zelf moet betalen.

nog ff wat anders, ik was even aan het zoeken naar het volgende: bij welke kwaliteit van het zaad is de kans op spontante zwangerschap praktisch nihil. Kan dit nergens duidelijk terugvinden.

Geplaatst

tegen ons is gezegt dat normaal er 120 tot 200 miljoen zaadjes in een portie zitten

als je onder de 20 miljoen komt dan wordt het al erg lastig

arjan zat op 3 miljoen en daarvan werd slagingskans op nihil gezet

maar het ligt ook aan de hoeveelheid van goede, sterke ,de goede kant op zwemmende zaadjes

bij arjan was dat maar 2 %

dus als je 20 miljoen hebt maar wel super goede kwaliteit dan moet het ook lukken als de vrouw heel erg vruchtbaar is

het is dus echt een wisselwerking is ons verteld

Geplaatst

heee sen,

Ik heb gewoon genoeg menopur voor deze poging gekregen. Dus ik zmenopur al over hebben aan het einde.....omdat ik die gonal erbij gebruik. Ik denk dat het idd zo is dat ik om die reden die gonal ga spuiten dat ik die nog had liggen......zou het kwaad kunnen denken jullie?

Alles is zo verwarrend.....het ene moment denk ik.....hehe....alles is goed en nu gaat het gebeuren en het volgende moment ben ik bang dat iets mis gaat of over het hoofd wordt gezien....aaaaargh!!!

Dat over die zaadkwaliteit weet ik ook niet goed.....en als JIJ het niet kan vinden zal ik het ook niet vinden want wij zijn al zo'n google-talenten, haha!

Geplaatst

Lieve meiden,

Hoe is het met jullie?

Mia, morgen de echo toch? Gaaf zeg!

Pleun, de laatste spannende dagen voor jou. Jij had een vrij lange wachttijd na de TP toch? Heb je al stiekem een testje gedaan?

Chantal, is HET weer weg? Hopelijk was het gewoon de innesteling.

Bloem, bijna gaat het dan eindelijk voor jou ook beginnen. Je hebt zo'n beetje hetzelfde schema als Sen toch. Wat betreft de DHEA, kan me je twijfel wel een beetje voorstellen. Joske, had hier ook al een vraagje over. Ik weet ook niet zo goed wat ik ervan moet denken. Het klinkt zeer veel belovend maar er zijn al een aantal artikelen over in 2006. Ik vraag me dan toch af dat als het echt zou werken (zonder bijwerkingen) dan zou er inmiddels toch wat meer bekend over moeten zijn.

Om op jouw vraag terug te komen joske, omdat het een hormoonpreparaat betreft worden er tumoren beschreven tgv deze stof, maar dat geldt eigenlijk voor alle hormoongevoelige tumoren die kunnen ontstaan of juist heel snel gaan groeien tgv hormoontherapie of door de zwangerschap zelf. Ik weet er verder te weinig over om je echt advies te kunnen geven.

Sen, vervelend dat je geen goed gevoel hebt over deze cyclus. Ga je toch starten of niet? Nog pijn van je tatoo?

Kyra, fijn dat je je beter voelt. Nog zo'n twee weekjes tot de 1e echo voor jou. Ga binnenkort ook eens kijken op het uitgerekend in november forum.

Jootje, hoe gaat het? Klachten van de hormonen of valt dat bij jou altijd erg mee?

Op naar veel folllikels!

Han, voel je niet bezwaard om hier af en toe te spuien. Lucht op en wij begrijpen dat hier helemaal!

Gisteren bij mijn zus en haar kleine man geweest. 1 draintje is er nu uit en vandaag zou de 2e eruit gaan. Hopelijk blijven de longetjes goed ontplooit, want gisterenavond dipte hij weer een beetje en moest de beademing weer wat omhoog. Opnieuw paniek natuurlijk, maar gelukkig kon ik haar geruststellen dat dat heel normaal is, dan is hij gewoon even te moe om het zelf te doen. Nu is het verder afwachten wanner de MRI plaats gaat vinden en wat daarop te zien is, maar dan nog blijft het gissen wat dit echt gaat betekenen voor zijn ontwikkeling.

Heb mijn zus en ouders verteld van mijn zwangerschap en iedereen was superblij voor ons en ook blij met een beetje goed nieuws na al het eerdere slechte. Moest het helaas ook al vertellen op mijn werk want kan geen interventies meer doen nu, want dan sta ik steeds in de rontgenstraling en da's niet goed voor het beepje. Dus moet het werkschema wat aangepast worden. Heb wel gevraagd om het nog niet algemeen nieuws te maken. Heb nog steeds zoiets van eerst zien dan geloven en ben steeds blij met geen bloed als ik ga plassen. Zal nog wel duren tot de 1e echo voor ik het echt geloof.

By the way Bloem, heb besloten nu niet zelf met de echo te gaan kijken. Het is nu nog zo klein dat je transabdominaal je het maar heel matig kunt zien en dan ga ik me alleen maar zorgen maken als ik niks zie. Als het groter is ga ik natuurlijk wel zelf pret-echoen.

Kus voor allemaal!

Henkie

Geplaatst

heee

ja ik heb vandaag getest en ik zag helemaal geen 2e streep

was gewoon echt wit aan die kant

dus begin de moed te verliezen

zit vandaag op wd 12 en heb met midag urine getest dus ik ga morgen vroeg nog eens testen

heb de 2 voor 5 euro van het kruidvat test gebruikt

en mijn buik voelt ook al de hele dag aan alsof ik ongi ga worden

het voelt zo bekend allemaal

en ik kan het niet uit mijn hoofd krijgen dat ik gefaald heb

hoe hard iedereen zegt dat ik er niets aan kan doen ,toch voelt het zo

ben echt een beetje het vertrouwen in mijn eigen lichaam kwijt

dus....

Geplaatst

Henkie, wat fijn dat het beter gaat met de grote kleine man van je zus.

Dan nog even een spannende tijd tot de mri, hopelijk geeft die meer duidelijkheid.

Andere meiden....succes met alles!!

Geplaatst

Pleun, wat enorm balen meid :( ik begrijp je frustratie helemaal.. dikke knuffel

Henkie, gelukkig gaat het ietsiepietsie beter met je neefje en wat goed dat je hebt verteld dat je zwanger bent. Goede beslissing hoor.. ook even een lichtpuntje voor hen.

Bloem, snap werkelijk niet waarom je eerst die gonal-f moet opmaken hoor en uberhaupt die 2 middelen in één kuur moet gebruiken. Gonal-f is anders dan Menopur, er zit geen LH in en in Menopur wel, daarom moest ik bij de gonal-f ook Luveris gebruiken. Ik wil je niet onzeker maken maar vind dit gewoon raar.. ik zou het toch eens vragen aan dr. Scholtes als ik jou was.

hoe kan ik hier trouwens een foto uploaden?

Geplaatst

een account aan maken op bv mijnalbum.nl daar de foto nee zetten en dan de link van de foto kopieren en plakken in het veldje dat je krijgt als je op het gelevlakje met het bergje erop klikt

Geplaatst

ja pfff kan je wel zeggen... en ik moet nog, er komen nog cherryblossoms omheen en nog wat blaadjes en dingetjes.. dit is het centrale gedeelte zegmaar. Het ziet er nu net uit als een sticker zo afgebakend, vandaar die losse dingetjes die er nog omheen komen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden