Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

:hello2: ik leef!! hihi

Nee hoor, gaat eigenlijk best goed. Teleurstelling is verwerkt, en heb voor de rest geen tijd om na te denken. Het is bere druk op t werk, dat houdt me minimaal 11 uur per dag bezig. (Vandaag en gister 13 )

Oftewel: beslissing wanneer we doorgaan is nog niet genomen, hebben ook nog geen tijd gehad om het erover te hebben. Ik wil eerst de druk van de ketel op t werk zien, en dan gaan we wel weer het traject in.

Voor de rest: gaat best. We hebben nog 2 ijsjes, dus........

Ik heb nog steeds hoop hoor!!

Dank je voor je belangstelling !!

:positive energie:

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou vanavond de eerste fm gehad na 6 dagen Gonal F te hebben gespoten ... maar er was nog helemaal niets te zien ... de gyn vond dat erg vreemd omdat ik tijdens de IUI behandelingen altijd minimaal 3 follikels zonder stimulatie had zitten en nu helemaal niets en dat vond hij onbegrijpelijk ... Nu moet ik gewoon doorgaan met de spuiten en moet ik woensdag terug komen en dan moet er zeker iets te zien zijn ...

Zijn er dames hier die een soort gelijke ervaring hebben gehad???

gr. Nicole

Geplaatst

Jee Nicole dat is gek!! Daar reken je toch helemaal niet op.

moest je de dosis nog niet verhogen dan, of bekijken ze dat woensdag?

Kan dat niet aan die decaptyl liggen?? ik vindt dat nl een beetje tegenstrijdig dat je een cyclusstillegger spuit tegenlijkertijd met de gonal.

ik geloof dat ze dat doen om een dominate follikel te voorkomen, maar vindt dat dus toch gek. Misschien een vraag waard woensdag.

Nou ja, Ik hoop voor je dat er alsnog etjes gaan groeien!!

Bij mij is alles rustig, vinden het onwerkelijk dat we nu zwanger zijn.

Maar weten ook dat het alle kanten nog op kan gaan.

Ben stiekum wel een beetje blij dat (zover het nu lijkt) we niet voor IVF hoeven.

liefs joske

Gast Sannie66
Geplaatst

Lieve Nicole, ik had afgelopen januari ook 1 dominant follikel. Heb dat hele verhaal opgeschreven toen in mijn eigen topic, maar om een lang verhaal kort te maken: het ís mogelijk en gewoon heel erg pech hebben.. Wellicht dat de verhoging toch nog helpt en je straks wel een mooi trosje ziet dat op schema ligt..

Sterkte..

Geplaatst
Lieve Nicole, ik had afgelopen januari ook 1 dominant follikel. Heb dat hele verhaal opgeschreven toen in mijn eigen topic, maar om een lang verhaal kort te maken: het ís mogelijk en gewoon heel erg pech hebben.. Wellicht dat de verhoging toch nog helpt en je straks wel een mooi trosje ziet dat op schema ligt..

Sterkte..

Tja het was best wel teleurstellend ... maar vorige week zaterdag met de uitgangsecho kon de gyn niet eens mijn eierstokken vinden maar ze wist wel de vertellen dat er geen cystes waren. En nu ook kreeg een andere gyn mijn eierstokken ook niet echt goed in beeld .... ik vind het ook allemaal erg vreemd en dan te bedenken dat er tijdens de IUI behandelingen altijd heel erg duidelijk follikels aanwezig waren ( zonder stimulatie ) ... Ik hoop inderdaad dat we woensdag een ander beeld zullen zien want dit maakt me toch wel heel erg onzeker.

En nee ik heb de Gonal F niet hoeven te verhogen dus misschien als er woensdag nog niets te zien is dat de Gonal F wel verhoogd wordt ik weet het dus nog niet,

gr. Nicole

Geplaatst

Hi meisjes,

Nicole mega frustrerend, ik had dit ook de eerste ivf poging, 1 joekel van een follikel die alles had opgeslurpt...uiteindlijk geen punctie gedaan maar omgezet in een iui, dan telt het ook niet als een ivf behandeling. Bij mij was het vaak juist andersom begon ik met tussen de 9-13 follikels op dag 3, na een paar dagen spuiten waren er ineens 7-10 verdwenen...snap er nog niets van.

Ik moet nog een stukje teruglezen maar bij ons door de vulkaan ging ons spanje avontuur dus niet door op 16 april. Wij hebben nu een nieuwe afspraak op 11 mei dus hopen dat er geen vulkaan in de buurt van milaan is aangezien wij donderdag voor 2 weken naar italie gaan en vanuit daar naar valencia vliegen....niet te geloven 40 euro retour met zijn tweejtes met ryanair...stukken goedkoper dan vanuit nederland. Dit is het enige positieve aan het hele verhaaltje hoor :)

Sannie hoe is het met jou volgens mij heb jij net je eerste echo gehad......oei wat spannend!!!

Joske heerlijk dat jullie het nog natuurlijk is gelukt, echt heerlijk om niet die rot medische molen in te moeten en al dat gefrunnik aan je lijf de hele tijd, geniet er van!!

Nine wat een geweldig verhaal van ivf terug naar iui...dit gaat het worden voor jullie, ik zal hard duimen!!!

Groetjes,

Mineut

Gast Sannie66
Geplaatst

Hier dan ook even een berichtje bij 'mijn garde'... hihihi

Ik heb vanochtend het mooiste verjaardagscadeau ´ever´ gehad. Een mooi kloppend hartje gezien en zelfs gehoord! Onze kleine... jaja, het is er eentje (zoals ik al verwachtte) ligt ietsie pietsie achter op schema, maar dat hoeft niets te betekenen. Het hartritme is helemaal top. Mijn lief kan dat super goed nadoen! Heb een paar mooie echo-foto's meegekregen (moet nog even kijken of het met scannen lukt om er tenminste 1 digitaal te krijgen) en moet over 2 weken terug; dus de 12e. Dan zal ook concreet een afspraak ingepland worden voor een vlokkentest die ik wil laten uitvoeren...

We zijn helemaal 'over the moon' natuurlijk met dit goede bericht...

Geplaatst

Vandaag met mijn partner erover gesproken, nadat ik informatie heb opgevraagd in Düsseldorf, n.a.v. deze site. Hij staat er 100% achter en ik heb direct een afspraak geprobeerd te maken voor een intakegesprek, echter moet morgen bellen naar de assistente. Spannend. Hopelijk gaat alles naar wens en wordt het niet een grote teleurstelling...........

Het zal, als het zo mag zijn, ook voor ons de eerste keer zijn.

Mom2b?

Gast Shanna42
Geplaatst
Hier dan ook even een berichtje bij 'mijn garde'... hihihi

Ik heb vanochtend het mooiste verjaardagscadeau ´ever´ gehad. Een mooi kloppend hartje gezien en zelfs gehoord! Onze kleine... jaja, het is er eentje (zoals ik al verwachtte) ligt ietsie pietsie achter op schema, maar dat hoeft niets te betekenen. Het hartritme is helemaal top. Mijn lief kan dat super goed nadoen! Heb een paar mooie echo-foto's meegekregen (moet nog even kijken of het met scannen lukt om er tenminste 1 digitaal te krijgen) en moet over 2 weken terug; dus de 12e. Dan zal ook concreet een afspraak ingepland worden voor een vlokkentest die ik wil laten uitvoeren...

We zijn helemaal 'over the moon' natuurlijk met dit goede bericht...

Hee wat goed om te lezen zeg, ennuh van harte gefeliciteerd met je verjaardag, dat is echt een super kado. Lijkt me onwijs om het hartje te horen.

Liefs van Shanna

Gast Shanna42
Geplaatst
Vandaag met mijn partner erover gesproken, nadat ik informatie heb opgevraagd in Düsseldorf, n.a.v. deze site. Hij staat er 100% achter en ik heb direct een afspraak geprobeerd te maken voor een intakegesprek, echter moet morgen bellen naar de assistente. Spannend. Hopelijk gaat alles naar wens en wordt het niet een grote teleurstelling...........

Het zal, als het zo mag zijn, ook voor ons de eerste keer zijn.

Mom2b?

Haai mom2b goed hoor dat jullie naar Dusseldorf gaan, wij hebben er een goed gevoel gekregen. Veel succes daar en hopelijk kunnen jullie snel terecht voor de intake.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Dank je. Ik hoop het ook, moet daarnaast ook heel goed in de gaten houden dat het ook een teleurstelling kan zijn.......je weet het nooit, in ieder geval niet te rooskleurig hopen denk ik...... hoe zijn jullie daarmee omgegaan?

Geplaatst

@Sannie, van harte gefeliciteerd met het mooiste verjaardagscadeau dat je je maar wensen kan ik hoop in juni hetzelfde cadeau te mogen krijgen.

Gisteren voor een 2e fm geweest en pffffffffff gelukkig 5 mooie grote follikels van tussen de 18 en 20 mm ... donderdagmorgen de punctie en hoogstwaarschijnlijk maandag de tp in België ... ik vind het nu wel allemaal heel erg spannend worden. Ik heb gisteren 2x Pregnyl gespoten en 1x Gonal F 300 ... ik ben reuze benieuwd hoeveel eitjes er zullen zitten en of het allemaal van goede kwaliteit zal zijn ... vrijdag ochtend moet ik naar België bellen voor de uitslag ... we gaan spannende dagen en weken tegemoet ....

lfs. Nicole

Geplaatst
Dank je. Ik hoop het ook, moet daarnaast ook heel goed in de gaten houden dat het ook een teleurstelling kan zijn.......je weet het nooit, in ieder geval niet te rooskleurig hopen denk ik...... hoe zijn jullie daarmee omgegaan?

Voor ons is DD het laatste station. We zijn er van bewust dat als de cryo's niet blijven zitten, het écht voorbij is. Maaar wel hebben in ieder geval wel t idee dat we alles geprobeerd hebben, en dat is voldoende om het straks goed te kunnen afsluiten.

Hoop dat je hiermee iets kunt.

Groetjes,

Angela

Geplaatst

Hey Sannie gefeliciteerd met je verjaardag en je cadeau....wat een mooie dag moet het geweest zijn....een mooi kloppend hartje echt super!!!

Nicole wat een goed resultaat na zo'n rot start, 5 follikels is al een super opbrengst en ik hoop dat er ook eitjes in zitten voor jou en zeker ook goede kwaliteit.

Het is lastig aangezien bij ons deden zij kwaliteit 1 t/m 4 waarvan 4 het slechts en daar moet je het dan maar mee doen, ik hoop voor veel 1en en 2tjes voor jou!

Mom2b veel succes en ik hoop dat je snel de intake kan regelen dan is de eerste stap gezet. Manouk gaat ook naar Dusseldorf en heeft daar ook goede ervaringen net als Shanna.

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

Hoi Mineut, dank voor het duimen! Helaas moeten we nog wel een paar maanden wachten (shit, I'm running out of eggs!) totdat de zaadproductie genoeg opgevoerd is door de hormooninjecties bij manlief.

Helaas moest je nog even wachten... maar 11 mei is ook al snel,

Goeie tickets!

Veel succes!

Liefs, Nine

Gast Shanna42
Geplaatst

Coni mooie follikels hoor, veel succes met de punctie morgen. We gaan duimen voor je.

XS

Geplaatst

Wij konden eigenlijk donderdag al terecht, maar dat lukt niet i.v.m. werk, we hebben nu een afspraak staan op 8 juni, ook best vlot. Ben erg benieuwd, merk dat ik er veel mee bezig ben in mijn hoofd.....

Dank voor jullie lieve en ondersteunende antwoorden!!

Mom2b?

• 2 weken later...
Geplaatst

Lieve Joske,

Ik wil in dit topic toch even laten weten dat ik het verschrikkelijk naar voor je vind! Ik was zo blij (en vol goede hoop door jou) dat je spontaan zwanger was geworden.

Je weet dus gewoon dat het kan!! En op 42 jarige leeftijd.

Het ontroert me ook dat je het vruchtje in de buurt van je moeder hebt begraven, wat een goed idee, zeg.

Het is goed dat je zo vooruit kijkt en doorgaat... 1 op de 3 gaat mis, boven de 40, dit heb je nu 2x helaas moeten meemaken... de derde wordt een voltreffer!

Liefs, Nine

Geplaatst

@Joske, nou meid zet je schrap ... wat een ellende is het allemaal geweest ... Voordat te punctie plaatsvond hebben we een uur zitten wachten ... we hadden de afspraak om 10.45 uur en we werden om 11.40 uur binnen geroepen, nou voordat ze daadwerkelijk begonnen was het gauw 11.55 uur .... voor de pijn en om rustig te blijven kreeg ik "dormicum" toegedient via een infuusnaaldje ... ik voelde me wel raar worden en ik begon met een dubbele tong te praten maar meer dan dat deed dat spul ook niet ... ik voelde opeens een hele scherpe pijn en ik wist niet hoe ik het had echt niet en ik ben niet kleinzerig dat moet je van me aannemen. Daarbij komt dat mijn man ook nog eens op mijn buik moest drukken omdat ze anders de follikels niet goed in beeld kreeg ... nou ik heb geloof ik een stuk of 4x die enorme pijn gevoeld en toen was het voorbij .... tot slot zei de gyn ook nog eens:"ik hoop dat ik ze wel allemaal heb aangeprikt"! .... pffff lekker is dat als je net hebt liggen pijnlijden.

Vrijdag mocht ik naar België bellen en daar werdt de teleurstelling nog groter want ze hadden maar 3 eiblaasjes gevonden vertelde ze waarvan er 1 leeg was de ander was al gesprongen en de 3e hadden ze wel geïnjecteerd ( ICSI ) maar die had zich abnormaal gedeeld waardoor ze deze niet konden terug plaatsen ... dus alle pijn was voor niets geweest.

Ik was boos en teleurgesteld .... tussen de pregnyl en de punctie zat geen 35 uur maar dik 36 uur ... dat geef ik de oorzaak aan het gesprongen eitje ... en dan die laatste opmerking die de gyn maakte of ze ze allemaal wel had aangeprikt ... daar begin ik ook aan te twijfelen ... er zaten zeker 5 follikels en geen 3 dus ik ga er van uit dat zij ze niet alle 5 heeft aangeprikt ... en dan ook nog eens dat mijn man mij niet kon steunen omdat hij op mijn buik moest drukken ... vind ik helemaal een slechte zaak ... nee ik ben niet te spreken over deze eerste punctie en het verloop ervan .... ik heb dinsdag een gesprek en ik zal deze vragen en twijfels toch eens op tafel leggen en ik wil bij een volgende punctie een andere pijnmedicatie want deze hel wil ik niet nog eens moeten doorstaan ....

Gelukkig telde deze poging niet mee voor het ziekenfonds .. daar beginnen ze pas te tellen wanneer je een terugplaatsing hebt gehad dus wij hebben nog gelukkig 3 pogingen over ....

Nou dit was mijn verhaal ... wel een punctie maar geen terugplaatsing ....

lfs. Nicole

Geplaatst

Meiden bedankt voor jullie lieve berichtjes, ik kan het redelijk een plaatsje geven tot nu toe tenminsten.

ik denk ook dat de 3e een voltreffer moet zijn..., gek dat geloof ik echt:).

jee Nicole, dat is inderdaad een hel geweest. Op zich is dat dan nog wel te doen als er maar resultaat is.

pff..., wel fijn dat je nog wel 3 pogingen hebt.

Heb je nog wel geklust, want als er 2 follikels zelf zijn gesprongen dan heb je nog wel kans.

hoewel als je zoveel pijn hebt gehad, stond je hoofd daar waarschijnlijk niet naar.

ik begin met ovulatietest om mijn ei te spotten en een week later met de deca te beginnen.

liefs joske

Geplaatst

Hallo dames, vandaag op evaluatiegesprek bij de gyn geweest en die vond het heel erg triest voor ons dat het allemaal niet zo positief was verlopen ... hij heeft het wel allemaal netjes uitgelegd ... ik heb hem ook verteld hoe erg die punctie mij is tegen gevallen en dat die dormicum die ik had gehad echt niet heeft geholpen. Hij zei gelijk .. ik doe de volgende punctie bij U en U krijgt van mij andere pijn medicatie ... en de eerste keer heb ik het lange IVF protocol gehad ik ga nu het korte protocol krijgen met bij stimulatie want hij wil toch proberen of ik meer eitjes kan gaan ontwikkelen zodat de kansen wat vergroten ... ik ben zo blij met deze arts en ik hoop inderdaad dat mijn lichaam mee werkt en ik de punctie ga krijgen op de dagen dat hij werkt .... Ik vroeg of ik moest wachten op mijn 2e menstruatie na de punctie omdat ik nu mijn menstruatie al heb ... nou zei hij als jullie willen kunnen we gelijk weer beginnen dan maak ik nu de uitgangsecho .... nou zo gezegd zo gedaan .... helaas .... ik heb 2 flinke cystes in mijn rechter eierstok zitten waardoor het nu niet echt slim is om met hormonen nu te gaan stimuleren want dat is vragen om problemen dus we genieten even van het maandje rust en beginnen we volgende maand weer met frisse moed,

gr. Nicole

Geplaatst

Tjonge Connie wat een verhaal en wat een rot resultaat uiteindelijk. Ben blij dat deze arts nu in elk geval dingen heeft uitgelegd en er zijn verschillende pijnstillers, ik moet zeggen bij mij werkten zij ook niet al te best maar ik had maar max 4 blaasjes dus dat was even op de tandjes bijten en het was weer voorbij maar het is absoluut geen pretje! Dat drukken op mijn buik moest ook de assistente doen tjonge alsof er niet genoeg daar beneden gebeurde!

Wij zijn ondertussen naar spanje geweest naar allemaal vulkaan as opzij geblazen te hebben vanuit bergamo konden wij gelukkig toch vliegen vorige week. Wij hebben de intake gehad en gaan eind juni starten en hopen op een mooie oogst in juli.

Joske de 3e wordt de voltreffer!!!!

LIefs,

Mineut

Geplaatst

Hoi Manouk,

wat ontzettend spannend voor jullie!

Wij zijn nog niet zover in het traject. Ik begrijp dus dat ze in Duuseldorp tot latere leeftijd ivf doen? Voor ons zal het waarschijnlijk met donorzaad( van een bekende ) moeten gebeuren daar de zaadkwaliteit van mijn vriend onvoldoende is.

Heel veel succes!!

Groetjes

Sas

Geplaatst

Ha meiden,

Na een miskraam in 05/2009 en 3 iui behandelingen in maart,april en mei afgelopen week een intake gesprek gehad voor IVF. Hopen gelijk na onze vakantie in juli te kunnen starten,waren geen verdere onderzoeken meer nodig,die al in de afgelopen maanden gehad in het streekziekenhuis.

Vond het een intensieve en spannende middag door alle informatie enzo,maar blij verder te kunnen met de gedachte dat we nog een aantal kansen hebben op ons wondertje.

Ow ja ik ben 41 en een paar maanden ;-))

Graag lees ik jullie ervaringen over de eventuele bijwerkingen van de hormonen en hoe het jullie vergaat tijdens de behandelingen.

Groet aan allemaal,

Elies

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden