Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij zijn toen ik 41 was gestart met de medische molen, maar ook eerst 6x IUI gedaan, daar heb ik zo een spijt van, baal nog steeds dat ik toen de kennis niet had die ik nu had, dan hadden we de IUI ook meteen overgeslagen of misschien 3x een kans gegeven. Wat ik nu begrijp is dat IUI zou weinig kans van slagen heeft. Was liever meteen naar Dusseldorf gegaan dan hadden we meer tijd gehad. Ben inmiddels al 43.

Groeten van Shan

Geplaatst

Zo zie je maar weer Shan, dat alle ziekenhuizen weer anders adviseren(beslissen eigenlijk)! Of misschien ligt het net per ziekenhuis anders maar per gyneacoloog. Dat kan natuurlijk ook.

Ik snap dat je "het zonde" vindt van "de verloren" tijd door die 6x IUI. (ik zeg het een beetje krom geloof ik).

Ik vind mezelf al 41 maar jij zal me wel pas 41 vinden.

Succes morgen!

Geplaatst

Meiden,

Reageer later weer even,ga nu snel in de auto richting mn paps.

Fijne avond allemaal!

Knuffel,

Elies

Geplaatst

Ha meiden,

Lekker geknuffeld Shanna vanmiddag!

Die leeftijden van ons dat is wat hé haha! Maar begrijp wel wat je zegt Shanna 6x iui dat je dat verloren tijd hebt gevonden.

Ik heb toen we dr mee mochten starten in de eerste instantie wel veel vertrouwen in gehad,maar toen ik tussen nummer 2 en 3 een gesprek met de gyn had aangevraagd en we de uitslagen van de zaadkwaliteit van mn lief weer es onder ogen kregen bleek eigenlijk dat het wederom zeer minimaal van kwaliteit was. Was wel blij dat ik mn gevoel was gevolgd voor dat gesprek en met info en formulieren voor ivf de deur uitgingen.

En ach meiden hoeveel celebs worden dr niet zwanger in onze "catagorie" ;-))

Ik vanavond weer veel krampen gevoeld...zucht...bereid me voor op een teleurstelling mocht je je daar overigens wel weer op voor kunnen bereiden.

Liefs voor jullie!

Elies

Geplaatst

Elies hoe gaat het nou met je vader? Nog steeds op de ic.

Vandaag maar weer veel afleiding zoeken.

Ik heb gehoord dat je als je zwanger bent ook vaak het gevoel hebt ongesteld te worden, dus kan het kan 2 kanten op.

Shanna heel veel succes vandaag.

Hier alles rustig en voel nog wel wat.

Maar vorige keer voelde ik ook van alles en was ik ook niet zwanger.

Rachel

Geplaatst

Ha ha shanna..., 41 en dan piep jong...., ben ik dan een puber met mijn net 42 jaar????

Wij zitten in een rustmaand, maar proberen echt wel om van deze maand DE maand te maken.., :bf_new:.

ik verwacht maandag mijn eitje..., dus, we gaan er voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

meiden succes allemaal!!

liefs joske

Geplaatst

Ja Joske en ik ben dan al bejaard hahahaha.

Mijn eitjes reageren wel zo, vandaag de 1e fm gehad, twee eitjes maar liefst (cynisch) maar het baarmoederslijmvlies was naar verhouding dus er kan nog van alles gebeuren zegt de gyn.. Dusseldorf gebeld en dinsdag weer voor een echo, morgen Cetrotide erbij spuiten, wat een teleurstelling zeg maar ja toch maar proberen positief te blijven wie weet wat er nog gaat gebeuren. De gyn. zegt dat ik niet met de vorige keer moet vergelijken, toen had ik op dezelfde cd de echo en toen zaten er al 7 follikels met 2 van 17 mm.

Zometeen naar een kinderfeestje, gezellig, het is hier mooi weer dus we kunnen lekker buiten zitten.

Tot later.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Had ik donderdag een lang verhaal geschreven, deed ik waarschijnlijk iets verkeerd en toen was het hele bericht foetsie, balen. Ik had helaas geen tijd om het weer opnieuw te schrijven, dus probeer ik het nu nog een keer met de laptop op mijn schoot.

Vandaag 1e FM gehad. Dr. S vond links 2 eitjes, van 11 en 13 mm en links 1 van 10 mm. Shanna en ik gaan gelijk op, want net als zij moet ik morgen Cetrotide spuiten en dinsdag de 2e FM. Duimen jullie dat ze alle drie ook blijven groeien? De vorige keer begon ik met 3 eitjes en uiterlijk bleef er maar 1 doorgroeien....dus zie best een beetje tegen de FM van dinsdag op. Mijn zusje heeft met haar gezin een huisje gehuurd aan het strand, dus ga ik de komende week hen maar regelmatig opzoeken zodat dat een beetje afleidt......

Ik kom nog op jullie berichtjes terug, maar val om van de slaap en de hoofdpijn. Slaap al een tijdje ontzettend slecht en vannacht heb ik geloof ik maar 2 uur geslapen, vroeg op naar Dld zodat ik op instorten sta nu.

Slaap lekker voor straks en ik denk aan jullie

Liefs

Manouk

Geplaatst

Hoi Shanna, qua leeftijd zijn wij even oud ik ben in juni 43 geworden ... maar als ik dan naar het aantal follikels kijk dan doe ik het toch zo slecht nog niet ... ik had de laatste keer 6 follikels eigenlijk 7 maar die 7e lag heel ver naar achteren en het risico was te groot om deze aan te prikken dus toen hebben ze er 7 bij mij aangeprikt waar ze in totaal 4 eitjes in hebben gevonden waarvan er 2 mooi bevrucht waren .... dus het aantal follikels is niet gelijk aan het aantal eitjes dat er gevonden wordt ( jammer genoeg ) als ik dan bij sommige dames lees ( die een stuk jonger zijn dan wij ) dan lees ik van 26 tot 36 follikels maar als je daar dan weer van leest hoeveel er hier van overblijven voor een mooie bevruchting dan is dat ook niet altijd bingo hoor soms blijven er maar 4 bevruchtingen over en daar heb je dan 36 follikels voor gehad ... maar goed ik ben al blij met 6 follikels bij de eerste punctie waren het er 5 .... dus ik denk dat dit voor onze leeftijd heel erg normaal is en je zou toch denken dat er eens een goeie tussen zou moeten zitten ... dus daar gaan we deze keer maar gewoon van uit ... en natuurlijk hoop ik op een paar mooie cryo's .. maar ook dat geeft weer geen zekerheid want dan lees ik weer dat het ontdooien niet altijd goed gaat ... en zo blijf je toch maar hopen dat het goed blijft gaan met alle stappen die je moet nemen en die er voor je genomen worden ... de natuur moet toch zijn werk doen ....

Hoeveel embryo's worden er bij jou terug geplaatst .... bij mij 2 dat is het maximale in België .... hopen dat het nu echt gaat aanslaan en vast blijft zitten .... ik probeer zo positief mogelijk te blijven maar het valt niet altijd even mee maar dat gevoel zullen er meerdere onder ons hebben,

lfs. Nicole

Geplaatst

Manouk en Shanna, vervelend dat jullie zo weinig folikels hebben, ik ga duimen dat het er meer worden.

Hoe gaat het dan in DD omdat er een onderzoek plaatsvindt om miskramen te voorkomen?

Zijn deze daarna nog bruikbaar om terug te plaatsen?

Hier wordt het nu erg spannend.

Ik ben heel erg bang voor een teleurstelling.

Elies ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat.

liefs

Rachel

Geplaatst

@Nicole de vorige keer had ik er ook zeven waarvan er bij de punctie nog 5 over waren met daarin 3 eitjes. Wij laten er, als het er zoveel zijn, 3 terug laten plaatsen.

@Rachel, het eitje/de eitjes die bevrucht zijn worden in een lab. onderzocht op chromosomenafwijkingen en wanneer een afwijking wordt gevonden wordt het eitje vernietigd, en de goede wordt dan teruggeplaatst, dit voorkomt dan inderdaad een miskraam maar er wordt ook onderzocht op het syndroom van down.

Ik hoop voor jou dat het gewoon goed gaat hoor. Heb je echt al het gevoel dat je ongi gaat worden of is het gewoon de onzekerheid door de wachtweken? Die zijn killing hè!

@Manouk, ik reageer ook nog even op je pb. Maar ik vind het fijn dat we samen gelijk opgaan, daar heb ik wel steun aan. Hopelijk gaan er nog wat bij komen en gaan ze goed groeien.

Groeten van Shan

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben ongi geworden!!!! Yes, yes, yes! Mooi op tijd! Dus wat die bloeding van de week geweest is??????? Echt geen idee! Morgen het ziekenhuis bellen voor een echo en morgenavond kan ik beginnen met de Puregon!

Vorige keer had ik 6 follikels waar er 5 van zijn aangeprikt en in iedere 5 zat een goed eitje. (maar ja, ik ben ook nog maar 41! Whahaha!). Uiteindelijk zijn er daar 3 van bevrucht en 1 teruggeplaatst. Helaas waren de andere 2 niet goed genoeg om in te vriezendus ik mag het hele circus weer opnieuw doen. Spannend!

Zo te lezen zijn we nu bijna allemaal weer bezig. Succes en sterkte voor jullie!

Rachel en Elies: het wordt nu echt spannend!!! Ik blijf duimen!

Liefs!

Geplaatst

Claus voor jou goed dat je ongesteld bent, kan je tenminste meteen verder.

Shanna als ik dat eerder had geweten was ik ook naar DD gegaan.

Dan hadden ze tenminste de juiste uit de 19 cryo's kunnen terugplaatsen, had me wat miskramen gescheeld.

Gisteren in de ochtend voelde ik me erg zwanger maar in de middag was dit minder.

Nu voel ik nog licht iets.

Morgen zou ik ongesteld moeten worden, dus dat wordt een zware dag.

IK heb maar veel gepland zodat ik niet zoveel kan nadenken.

Nu wordt het voor iedereen spannend.

liefs

Rachel

Geplaatst

Ha meiden,

Manouk en Shanna kom op meiden,laat toch bij jullie tijdens de 2e fm wat meer te zien zijn ik begin iig met duimen.

Claus hahahaha zat te gniffelen om je bericht hoe blij kan een mens zijn dat de ongi is gearriveerd! Benieuwd hoe morgen je echo gaat en dan hup weer van start meid.

Nicole ook jij weer goed in de "race"!

Joske neem je ei goed onderhanden!!

Rachel ik herken me in jou wordt heen en weer geslingerd in mn gevoel soms een complete dag overtuigd van een vette nee en dan weer ach tja wie weet hé??!!

Mn pa ligt nog steeds op de ic en zn toestand is nog niet echt heel hoopgevend dat maakt het ook allemaal zo lastig dat ik mn gevoelens niet meer zo goed kan plaatsen.

Gisteravond feest van een vriendin die 40 wordt deze week,heel de avond probeer ik mezelf goed te houden maar ik zat nog niet in de auto of het was huilen geblazen het voelt allemaal zo raar.

Nog een paar dagen wachten Rachel...meid we houden elkaar goed vast hé!

Liefs voor jullie,

Elies

Geplaatst

Claus super lekker ongi nu ook lekker van start, gezellig zo met zijn allen bezig, misschien handig om een lijstje te maken? Of willen jullie dat niet?

Rachel het wordt nu dus echt spannend voor je, goed dat je afleiding hebt ingebouwd zeg!. Succes voor morgen.

Dat PLO is in DD inderdaad erg handig, de spontane zwangerschap eindigde in een miskraam, daarom wil ik nu ook niet meer spontaan zwanger worden de kans dat het weer misgaat is bij mij zo groot, dat wil ik gewoon niet meer. Dusseldorp is wat dat betreft heel handig.

Elies voor jou ook een spannende tijd, misschien wel goed of lekker dat het eens naar buiten komt, een lekker huilbui lucht vaak wel even op.

Knuffel van Shan

Geplaatst

@allen.. wellicht dat ik hier niet zoveel reageer, maar lees wel regelmatig hoe jullie in de behandelingen staan hoor... even een hart onder de riem..

:luck:

:gekruiste vingers 2

:gekruiste vingers 1

keep the faith!

Geplaatst

Ha lieve meiden,

Shanna,goed idee zo'n lijstje euhhh ga jij dat regelen ;-)) ?

Sannie! ik heb jou zo gevolgd! met tranen in mn ogen gelezen dat jullie meisje het zo goed doet na alle vervelende testen en vooral het wachten op de uitslagen.

Je bent stiekum ook wel een voorbeeld voor mij,gewoon 40+ en zwanger!

Rachel,zitten blijven hé!!

Dikke knuffel voor jullie,

Elies

Geplaatst

Dat is goed, ga ik morgen doen, ga nu lekker mijn bedje opzoeken.

Truste allemaal X

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Sannie wat lief dat je reageert.

Elies logisch dat je na zoveel spanningen tegelijk het even niet meer hebt.

Hier gaat het niet zo goed.

Vanochtend had ik wat afscheiding.

Nu heb ik dat met 2 eerdere zwangerschappen ook gehad en het zetten toen niet door.

Het wordt nu dus wel heel spannend.

Tot nog toe zet het nog niet door.

Ik dacht wel dat het klaar was en voelde me erg rot, maar ik laat je nog niet los Elies.

Jij ook blijven zitten hoor.

Ik ben de hele dag op pad dus dat wordt veel toiletten opzoeken.

fijne dag

Rachel

Geplaatst

Goedemorgen meiskes,

Na een wat betere nachtrust nu maar eerst even in de "pen" geklommen. Voel me erg moe en vooral gespannen nog steeds helaas. Ik sta er mee op, kan me gelukkig overdag afleiden met mijn zus en de kids (gisteren naar Madurodam) en ga er mee naar bed. Gisteren de 1e cetrotidespuit gezet en morgen om 11.00 uur weer de 2e FM in Dld. Spannend. Ik hoop zo dat ze alledrie zijn blijven groeien. Maar ja, nog even geduld.....Ik hoop ook een nieuw topic aangemaakt. Ik had dr. S gevraagd of er nog iets extra's naast utrogestan valt gebruiken voor de innesteling. Ik had nl gelezen dat ook Pregnyl of Suprefact wordt gebruikt. Hij legde uit dat Suprefact op de hypofyse werkt en gedoseerd wordt afgegeven zodat dit meer de natuurlijke manier nabootst, waardoor hij de voorkeur aan Suprefact geeft. Hebben jullie hier ervaring mee? Van Shanna weet ik dat ze ook Picsi doet, doen jullie Ivf of ook Icsi en wel eens Picsi overwogen? Wij gaan weer voor het laatste omdat ze dan ook een rijpe zaadcel kunnen traceren, dus hogere slagingskans.

Rachel hoe gaat het met hoesten? Is het al een beetje verminderd? Nog even volhouden die laatste 2e week he! Schrikken van die afscheiding, maar misschien is het van de bolletjes? Ook als je zwanger bent kun je juist meer afscheiding maken, dus niet de moed laten zakken hoor! Je gebruikt ook chinese kruiden; heb je deze al tijdens de stimulatie gebruikt of alleen na TP? Ik heb het daar nog met mijn acupuncturist over gehad, maar hij vertelde dat er nog discussies over zijn of kruiden tijdens de stimulatie zinvol is. Daarom geeft hij ze alleen na TP. Heb jij op dezelfde dag van TP voor en na de TP een behandeling gehad?

Elies, hoe gaat het met je? Houd je het nog uit op het wachtbankje? Het weekend testen, spannend he. Nog steeds last van je boobies? Trouwens toen ik eind december op natuurlijke wijze zwanger was geworden had ik het continue heel koud. Lag de hele tijd met een dekbed over mee heen, maar zelfs dat mocht niet baten. Dus wellicht is het koude gevoel dat je hebt juist wel een goed teken! Het is voor jou dubbel stressvol allemaal, je vader op de IC en jij in de wachtweken. Zo'n huilbui is juist goed, dus laat maar komen. Je moet je spanningen ook kwijt.

Claus, je schreef dat je 4 dagen voordat je mocht testen met de Utrogestan moest stoppen. Wat is het toch raar dat elk ziekenhuis weer een ander protocol aanhoudt. Ik moest de bolletjes gebruiken tot aan de test en als het een positieve test zou zijn moest ik de bolletjes door blijven gebruiken tot de 1e zwangerschapsecho. Helaas ben ik daar niet gekomen. Toen ik afgelopen keer uiteindelijk maar 1 eitje over hield in de stimulatiefase stelde ik dr. S voor om er een IUI van te maken. Hij zei dat het op "onze" leeftijd helemaal geen zin meer heeft om IUI te doen omdat daarbij de slagingskans nihil is. Daardoor heb ik met dat ene eitje toch een Icsi laten doen. Helaas niet blijven plakken. Ik mocht 14 dagen na TP pas testen. Voor de zekerheid zie dr. S. Pfff zekerheid....het is zenuwslopend die dagen. Ik heb uit mezelf toen wel 14 dagen na punctie getest, hield het niet langer. Maar ja of dat echt verstandig is...?

En super dat je nu ongesteld bent geworden en dus ook kunt beginnen. Haha hoe had je het kunnen verzinnen dat we nu blij zijn ongesteld te worden...dat had ik een aantal jaar geleden niet gezegd!

Joske, vandaag je eitje vangen en goed vasthouden hoor ;-)!!

Nicole, fijn dat je ook nu mag beginnen. Ik hoop dat je heel veel eitjes hebt bij je 1e FM. En wat je schrijft is ook waar...Shanna en ik balen dat we maar zo weinig eitjes hebben, maar het kan natuurlijk ook zo zijn idd dat er 7 follikels worden gevonden waarvan er 3 leeg zijn of zo. Tja het is hoe noem je dat een soort roulette lijkt wel. Helaas kunnen we niets anders doen dan maar afwachten hoe het nu gaat aflopen.

Shanna, dat lijstje is een goed idee. Ik moet nu weg, maar stuur je vanavond een reactie terug.

Fijne dag allemaal en sterkte! Liefs.

Manouk

Geplaatst

Rachel,

Hé bah! dit mag GEEN voorteken zijn hoor!

Hoe laat moet je morgen bloedprikken?

Heb vannacht heel onrustig geslapen en liggen dromen...was wel een hele mooie overigens wat ik was zwanger en één van mn beste vriendinnen ook laten we nu toch maar hopen dat deze droom geen bedrog is!

Manouk en Shanna jullie morgen de 2e fm,ben weer benieuwd!

Liefs,

Elies

Geplaatst

Morgen om 8 uur bloedprikken.

Wat een slopende dag zeg.

Eerst dus bruine afscheiding maar dat stopte helemaal.

Dat vond ik uit ervaring een goed teken en was helemaal blij.

Aan het einde van de dag weer naar de wc en was het weer begonnen en ik denk dat het nu klaar is.

Ik voel me rot en heb even geen zin meer om verder te gaan.

Vanavond zou ik nog een acupunctuur behandeling hebben, maar als het echt doorzet zeg ik dit af.

Manouk ik heb al voor de tp kruiden geslikt en heb de hele cyclus elke week een behandeling gehad.

Voor de rest heel veel succes.

Ga jij nou nog testen morgen Elies?

liefs

Rachel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden