Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha lieve meiden,

Ben ik nog even..wat schreef ik ook alweer vanmorgen? nog niet gehuild..nou...na mn bericht aan jullie vanmorgen duurde het een half uurtje en ben ik gaan huilen en was compleet overstuur mn emmertje was even te vol geraakt. Ben naar huis gegaan samen met mn allerliefste en zitten brullen totdat voor mn gevoel mn tranen op waren.

Ben ook gelijk ongesteld ( mevr in het zhuis noemde het een ander mooi woord euh dat ben ik even kwijt..) echt niet normaal.

Nu 22.30 ben ik wel weer met 2 benen op de wereld beland en voel me wel rustig. Oktober zal dus pas de volgende poging plaats vinden eerst 15 sept. voor een gesprek en nieuw schema dus weer wachten..wachten...wachten. Zei vanmorgen tegen mn vriendin in al mn opstand dat ik vanavond een fles rosé ga drinken en een pakje sigaretten achter elkaar ga oproken maar toch maar niet gedaan.

Michaela, ik slik puur mamma van vsm,moet als het goed is van alles en nog wat inzitten wat goed voor me zou zijn.

Maar nu onze lieve Manouk....ow ow ow dit geloof je toch niet! meissie meissie wat een dramatische dag! ik denk aan je en hoop dat je je gevoelens goed kan uiten,gooi je frustratie,verdriet en ongeloof dr alsjeblieft uit lieve schat! Weet dat wij aan je denken en met je meeleven,niet dat het je nu helpt maar toch..

Mees, nu ben jij aan de beurt meid kom op hé zorg volgende week voor een positief bericht!

Shanna,you go girl! ik duim en brand een kaarsje voor jullie.

Allemaal bedankt voor jullie medeleven lieve meiden op deze ongelooflijke nare dag!

Dikke kus,

Elies

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Er is zoveel gebeurd, ik reageer ff op volgorde van 'binnenkomst' vd berichten.

Caroline (sorry dat ik je Elinorac noemde, keek naar je gebruikersnaam:), dankjewel! Ja, ik doe eigenlijk niets speciaals, behalve een mamavitaminepil. Zat ook nog eens zondag in de kou en wind buiten te bibberen, maar ja, wist ook niet vd warmte. Maar je hebt me wel gerust gesteld. Al ga ik wel de dingen doen die ik heb gehoord van iedereen. Heb een gekookt eitje gegeten vandaag en ga dat steeds doen. Alle beetje helpen! Opgewarmd met thee! Heb nog geen ijsbergsla gegeten. Ik eet normaal yoghurt met cruesli 's morgens. Is dat ok? Of ook koud? Wie wat weet, hoor ik graag.

Joske , top van je eitje 16/8 en veel succes 31/8!!

Manouk, echt ongelooflijk. Zo mega balen! Bij 3 denk je toch, best goed. Maar dit, ik weet nog goed dat ik al zo verdrietig was dat mijne toen al 'gesprongen' was en dat was er maar 1. Wat een vreselijke terugrit moet dat zijn geweest. Heel veel sterkte meid!

Claus, Dankjewel!! Ja, ohhh, blijf hopen en bidden dat het mag lukken. En sterkte met een maand wachten! Wachten duurt zo lang...!

Nicole, succes met je fm!

En Michaela, jij ook sterkte met wachten! 7 sept. begint het weer voor jou he?

Elies, ja, kan me voorstellen dat je het er allemaal 'uitgehuild' hebt. Het is ook zo verdrietig! Het is zo'n lange weg en al die stapjes heb je allemaal gehad en dan...die belangrijkste laatste stap die niet lukt:(

En dankjewel Elies. Ik hoop dat ik het lijstje positief kan 'openen' en dat iedereen volgt. Zou zo gaaf zijn!!!! :) We hebben een lang lijstje 'zwanger' nodig. Goed voor de spirits!

En knap van je dat je niet aan de rose en sigaretten bent gegaan! Heel sterk!!

Heel veel sterkte en suc6 allemaal!!! Shanna, veel suc6 met de punctie!!!

En super bedankt voor al jullie positieve en lieve berichten!!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Mees daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen! Maakt niet uit hoe je me noemt hoor. Als je keer wilt lachen, moet je het topic Nicknames eens opzoeken, dat ik ooit heb geopend, daar zie je een hoop gedoe over mijn nickname!

Je ziet, je wordt snel opgenomen in het groepje ouwe wijven :-), iedereen leeft erg met elkaar mee en hoewel ik me steeds voorneem niet te vaak te komen en effe rust te houden, kan ik het toch niet laten.

Volgens mij is yoghurt niet koud en anders zet je het voor je gemoedsrust eerst een kwartiertje buiten de koelkast? Ik moet zeggen dat ik sommige dingen een beetje overdreven vind, maar stiekem na mijn laatste TP geen ijsjes heb gegeten terwijl het toen zo warm was! Dus ik doe er toch een beetje aan mee...

Succes!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik lees hier soms iets over vitaminen. Op het Gezond Zwangerschapsspreekuur kreeg ik de raad om niet PuurMama van VSM te slikken maar Gravitamon.

Misschien een tip!

Groetjes

Geplaatst

Meiden wat een dramatische dag gisteren.

Manouk wat zal jij je ellendig voelen, je leeft er zo naar toe en dan helemaal niets.................

Niet eens de kans op een poging.

Ik hoop dat je wel nog verder kan gaan misschien met andere medicatie.

Shan jij heel veel succes vandaag.

Elies meid het is zo zwaar.

Ik had dinsdag een hele depri dag maar nu gaat het eigenlijk wel weer.

Het is bij mij altijd snel weer om.

Waarschijnlijk ook omdat ik nog een poging krijg.

Maar ik ben ook weer heel bang voor weer een teleurstelling.

Ik ben er nu wel zeker van dat ik de poging moet doen, anders zal ik me altijd blijven afvragen hoe die gelopen zou zijn.

Ik laat er lekker 2 terugplaatsen.

Nicole succes met je fm.

Claus dat wachten valt ook niet mee, het liefst ga je gelijk verder maar rust is ook wel even lekker.

Mees ik doe ook nog acupunctuur erbij en dat voelt voor mij heel prettig ik krijg ook kruiden erbij.

Zorg dat je voeten warm blijven.

liefs

Rachel

Geplaatst

Rachel goed om te lezen dat je niet meer twijfelt. Even lekker niks en er dan weer voor gaan! Ik heb hetzelfde: als je het niet doet blijf je steeds denken: wat als...?

Geplaatst

Hallo lieve allemaal,

Wat een lieve woorden van iedereen, word er stil van en ik zit hier ook stilletjes te huilen. Want inderdaad wat nou....het kan toeval zijn, maar ik ben me ook heel erg bewust van het feit dat ik ouder ben en dus heel weinig kans heb en die kans wordt zo steeds kleiner. De dokter wil als wij dat willen nog wel een poging doen, alleen geeft ons heel weinig kans. Dat wisten we ook toen we er aan begonnen. Wel super dat hij ons die mogelijkheid nog wil geven. We gaan met hem bepraten welke optie's er nog zijn. Misschien een combi of andere medicatie. We lazen over een nieuw medicijn, dus we wachten het maar af wat hij ons kan aanbieden. We vinden het zo onwerkelijk. Drie follikels, waarvan er 2 goed groeiden en dan helemaal niets!!! Elke keer weer die spanning als je begint met stimuleren en voor de follikelmetingen in afwachting wat de score is. En dan denk je met 3, daar zal toch wel 1 goeie bij zitten. En dan krijg je het bericht dat er geen eitjes in de follikels zitten. Pfff Onbegrijpelijk.

As maandag ga ik naar mijn acupuncturist die vorig jaar mijn cyclus op orde kreeg en ik een regelmatige cyclus had van 27 dagen ipv 25 (25 vaak bij oudere vrouwen) kreeg. Ik ga nu kruiden krijgen die de doorbloeding stimuleert. Ik had vanaf mei tijdens mijn menstruatie alleen wat bloederig slijm (beetje vies praatje), ipv gewone bloedingen en was daar best wel ontrust over. Toen was ik juist even met acupunctuur gestopt. Nu denk ik....was ik maar doorgegaan, wie weet had het dan nog geholpen. Maar ja, dat is de tijd terug draaien en dat heeft geen zin. Weet iemand trouwens wat dat betekenen kan? Dat je tegen de overgang aanzit? Of zou het door alle stress die we de afgelopen in de familie hebben gehad, kunnen zijn?

Allemaal vragen en onduidelijkheden die door mijn hoofd malen. Ik wil graag de oorzaak weten zodat we er misschien iets aan kunnen doen. En dan hopelijk de volgende en laatste poging met een beter resultaat.

Het weekend hebben we twee gezellig afspraken, dus kunnen we onze gedachten verzetten. En dan afwachten maar weer.

Heel erg bedankt voor jullie lieve woorden.

Liefs

Manouk

Geplaatst

Lieve Manouk,

Fijn een bericht van je te lezen,ik vind jullie verhaal zo ontzettend verdrietig. Hoop dat je je met een paar dagen wat rustiger en wat beter zal gaan voelen meid.

Ik heb de automatische piloot dr maar opgezet vandaag,het is allemaal niet anders hé..bekeek mezelf net es in de spiegel maar mis de lichtjes in mijn ogen.

Had zo gehoopt en tegelijkertijd ben je ook weer zo bang,kost moeite om alles in de bovenkamer weer op een rijtje te krijgen.

Laten we toch hopen met elkaar dat er betere tijden komen!

Dikke knuffel,

Elies

Geplaatst

Ik denk altijd: het geluk moet toch ooit weer eens onze kant op waaien! En dan heb ik het niet eens alleen over de mmm, maar alles. De laatste twee jaar liepen bij ons nou niet echt op rolletjes, maar ik probeer positief te blijven dat er betere tijden aankomen!

Caroline

Geplaatst

hoi meiden, ik lees (en schrijf zo nu en dan) met jullie mee. Ik ben dan wel "pas" 37 jaar maar ik heb blijkbaar ouwe-wijven-eierstokken dus helemaal illegaal zit ik hier niet ;)

wat jij zegt Caroline over dat (bijna) alles tegenzit, dat hebben wij ook heel erg hoor. Het ene ellendige voorval na het andere, mn vader kreeg een zwaar herseninfarct en lag kantje boord, paar maanden later kreeg mn vriend een ongeluk waarbij hij aan één oog blind is geworden en paar maanden daarna overleed mn moeder plotseling op dramatische wijze. En daaromheen dan ook nog zoveel pech met vanalles en nog wat. Dan denk ik hoeveel kan een mens verdragen, nou best veel maar het is niet eerlijk dat sommigen zoveel tegenslag hebben in hun leven. Maarja zo is het leven blijkbaar. Mijn vriend zegt altijd iedereen krijgt z'n portie geluk en ellende. Nou als dat zo is, dan ziet het er goed uit denk ik.. heb mn portie ellende nu wel dubbel en dwars gehad.

@Manouk: bij mijn allereerste behandeling had ik ook 3 follikels maar geen eitjes gevonden bij de punctie. De arts zei toen dat hier diverse verklaringen voor kunnen zijn:

1. de follikels waren leeg

2. de eitjes zijn ontsnapt bij het aanprikken

3. de follikel is niet goed leeggezogen waardoor het eitje is achtergebleven

Bij mij hebben ze toen voor de zekerheid nog IUI gedaan omdat het kon zijn dat de eitjes in de buikholte rondzwierven. Heeft dr. S. deze optie niet met jou besproken?

En nog even over "koude" voedingsmiddelen. Hieronder verstaat men niet alleen koud qua temperatuur maar bijvoorbeeld ook groene thee. Hoe dat precies zit weet ik niet, ik zal het eens googlen, dan laat ik het jullie weten. Ik denk inderdaad ook dat je er niet al te krampachtig over moet doen, je mag best rauwkost en een ijsje eten als je het maar niet dagelijks en in overvloed doet.

Verder ben ik even de draad kwijt hierzo, ik zie zoveel nieuwe namen :) maar in ieder geval wens ik jullie allemaal succes en sterkte en een fijn weekend

liefs

Sen

Geplaatst

Hoi, ik heb momenteel 5 follikels groot genoeg om dinsdag te laten verwijderen dus dinsdag de punctie ... ben reuze benieuwd ... na dat vervelende verhaal van die lege follikels ga ik toch echt duimen dat ze bij mij niet "allemaal" leeg zijn en dat er een paar mooie eitjes gevonden worden ... ik denk dat ik donderdag of vrijdag de terugplaatsing zal hebben ...

lfs. Nicole

Geplaatst

Hai, wij zijn ook weer terug. Ook teleurstellend maar toch nog een klein kansje. Dr. had er 3 gevonden, knap hè het waren er twee, misschien een hele kleine die een spurt gemaakt heeft, maar voor de punctie te klein dus niet goed, de andere was ook niet goed, dus we hebben er één over. Morgenvroeg bellen of die bevrucht is, daar zijn we niet bang voor, maar dan 's middags kunnen we bellen en de uitslag horen van het poollichaamonderzoek en daar ben ik wel heel bang voor. Eerlijk gezegd gaan we er beiden al van uit dat die niet goed is, we hebben slechte ervaring wat betreft mijn eitjes. Dua gewoon nog maar weer afwachten tot morgenmiddag.

Groeten van Shan

Geplaatst

Hoi Shanna, dus eerst een verrassing, dat er drie waren? En dan eentje over. Het kan best een topper zijn, weet je? op één paard wedden is altijd minder kans maar het is wel een kans!!! Dus we gaan horen morgen wanneer die teruggeplaatst gaat worden! Maak je niet gek met de zelfbeschermende gedachten. Het mag, maar het mag toch ook wel goed komen? Laat je het ons meteen weten als je de hoorn hebt neergelegd (nou ja, nadat je je vriend het eerst hebt verteld :-)....)

Manouk, fijn dat je even schrijft...ik kreeg ook maar weinig kans van Dr S. 10% zei hij. Dat was mijn eerste contact en toen dacht ik: waar begin ik aan? Maar ja het zijn uiteindelijk maar getallen en ergens een gemiddelde, dus daar zitten dan ook uitschieters bij. Wel goed dat hij dit aanbiedt om nog eens te bespreken. Het is een gegeven dat wij nu eenmaal een kleine kans hebben op onze leeftijd omdat 80% (?) van onze eitjes minder kwaliteit hebben? Maar er zijn nog 20% over. (oké, waar zijn die dan?????)

En wat betreft de afwijking in je bloedingen, nee dat weet ik niet. Je kan het je acupuncturiste vragen. Die weten dat altijd even anders te duiden. Maak je niet zo veel zorgen! Het is onze neiging om dat te doen. Je hebt natuurlijk ook veel voor je kiezen gehad dus dat gaat ook niet in je koude kleren zitten en daar reageert je lijf ook weer op. Zet hem op, he!!

Geplaatst

Nicole: wat fijn 5 follikels. Dat is een mooi aantal en nu dus gauw de punctie! Heel veel succes wens ik jullie en dat deze allemaal mooi gevuld zijn, toch?

Geplaatst

Mees: ik moet je teleurstellen: yoghurt is energetischje gezien een koud voedingsmiddel en dat wil zeggen wanneer je het eet, je lijf afkoelt. MAAAAR het wil niet zeggen dat je het niet moet eten. Misschien heb je daarvoor pittig b.v. chinees gegeten (=verwarmend) en had je het warm van binnen, zodat je juist een beetje af moet koelen. Zeker als je daar trek in hebt. Als je gevarieerd eet en met het seizoen mee, dan doe je het goed genoeg hoor. Heb je het koud, gewoon een lekker soepje maken (b.v. kip) en daar knap je dan weer van op. Dat voel je vaak meteen. "Chinese voedingsleer" is een leuk boekje, waar dit soort tips in staan. Maaaaaar je moet het vaak niet letterlijk nemen maar in de context plaatsen, als je snapt wat ik bedoel. Succes!

Geplaatst
Hoi Shanna, dus eerst een verrassing, dat er drie waren? En dan eentje over. Het kan best een topper zijn, weet je? op één paard wedden is altijd minder kans maar het is wel een kans!!! Dus we gaan horen morgen wanneer die teruggeplaatst gaat worden! Maak je niet gek met de zelfbeschermende gedachten. Het mag, maar het mag toch ook wel goed komen? Laat je het ons meteen weten als je de hoorn hebt neergelegd (nou ja, nadat je je vriend het eerst hebt verteld :-)....)

En mijn moeder en mijn schoonmoeder .... tuurlijk laat ik het jullie weten. Als het eitje gezond is, dan is maandag de terugplaatsing die afspraak staat al. Probeer me nu ook wel voor te bereiden op de terugplaatsing hoor, dat is altijd de eerste gedachte hè en wat je zegt zelfbescherming.
Geplaatst

Hallo meiden,

Ik lees al een poosje mee op dit forum en heb de topic over AFC echo geopend. Maar daar is inmiddels genoeg over gezegd. Dus wil ik mij graag aansluiten bij jullie. Ik vind het fijn om te lezen hoe betrokken jullie bij elkaar zijn en krijg op deze manier ook veel info over IVF en alles wat erbij komt kijken. Ik ben vorige week bij Dr.S in DD geweest, die ondanks mijn 4 follikels zonder stimulatie, en het slechte zaadkwaliteit van mijn vriend, nog wel opties ziet. Kijk dat geeft de burger moed en biedt hoop.Tegelijkertijd realiseer ik mij mede dankzij jullie verhalen, dat het allemaal niet zo simpel is en er vele hobbels kunnen zijn. Maar goed we zullen zien.

Groetjes

Saskia

Geplaatst

Hai lieve Shanna,

Had ik om half 6 gekeken, maar je was toen nog niet online geweest. Was zo benieuwd wat blij ben ik voor je dat je 1 goed eitje hebt. Niet gelijk denken dat die niet goed is, het kan toch juist wel een goede zijn. Vast blijven houden aan het feit dat je maandag een terugplaatsing krijgt. De moed niet laten zakken hoor. Het kan ook goed gaan!!!

Sen, nee ze hebben het niet over IUI gehad en het is dus ook niet gebeurd. Waarom weet ik niet, heb er zelf niet over gedacht te vragen. Maar hij heeft ooit wel eens gezegd dat IUI op mijn leeftijd geen zin heeft, dus wellicht heeft hij het daarom ook niet gedaan.

Michaela, het is zeker fijn dat dr. S ons nog een kans wil geven, zoals hij ons ook zei: je zult maar bij die 10 procent horen waarbij het wel lukt en die mogelijkheid wil ik jullie wel geven. As maandag ga ik naar de acupunturist en hij geeft mij kruiden om de bloedsomloop te verbeteren en waarschijnlijk kan hij ook wel iets doen met mijn cyclus. Ga verder ook maar proberen opnieuw wat af te vallen. Merk dat ik door die hormonen aan het aankomen ben.

Elies, met de tijd zal het wel sluiten, ben al wel een beetje bang voor de volgende en laatste poging. Maar daar moet ik nog maar even niet aan denken. We hebben vanaf mei alleen maar toestanden gehad, wat wellicht ook wel van invloed is geweest. Dus ga nu de komende weken maar eens rustig aandoen. Alleen maar acupunctuur erbij doen en me op de volgende poging voorbereiden. Voor jou is het ook rot dat het niet gelukt is. Kop op hoor meiske, we gaan er beiden nog voor met hopelijk wel positief resultaat.

Nicole, wat een goede score 5 follikels, hou ze vast tot de punctie he!

Saskia, van harte welkom hier op dit topic. Heel veel succes in Dld en we hopen veel van je te horen.

Welterusten allemaal

Liefs

Manouk

Geplaatst

Jemig Shan wat spannend.

Ik hoop dat je positief bericht krijgt.

Ik ga heel hard voor je duimen.

Als ik jullie verhalen zo hoor ben ik wel bevoorrecht met zoveel eicellen maar van de andere kant, het is ook zo frustrerend als het dan toch niet lukt.

Voor mezelf ben ik het nu aan het afsluiten en ik ben dan ook heel erg blij met wat ik wel heb.

Gisteren was ik echt zo verchrikkelijk moe van de hele week vol emoties.

Op het moment heb ik ook helemaal geen zin meer in nog een poging.

Mees ik heb van mijn acupuncturist begrepen dat melkprodukten sowieso niet goed zijn.

Sorry je zal er wel gek van worden maar het schijnt voor de slijmvorming weer niet goed te zijn.

Hoe gaat het met je? Wanneer mag je testen.

Ik hoop dat Shan snel bij je komt zitten.

Elies hoe is het met jou?

liefs

Rachel

Geplaatst

Hoi,

Hier dikke tranen, er heeft geen bevruchting plaatsgevonden, ongelovelijk maar waar. Ik dacht dat dat met PICSI wel goed zou zitten maar toch niet, het is niet alleen het zaad zegt S. je hebt dan 50% kans. Bleh.

We zijn erg verdrietig, voor ons was dit echt de laatste keer. Als ik straks ongesteld word ga ik aan de pil. Zo weinig eitjes en zo een slechte kwaliteit de kans dat er een goede tussen zit is minimaal. Voor ons reden om nu echt definitief te stoppen.

Liefs van Shan

Geplaatst

Oh Shan wat een drama! Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd!! Huil maar goed uit, dat is echt nodig heb ik zelf gemerkt.

Ik snap alleen 1 ding niet: waarom ga je aan de pil? Is dat omdat je bang bent dat je eitjes zo slecht zijn dat een natuurlijke zwangerschap niet goed kan gaan?

Oh meisje, ik leef met je mee, dat jou dit nu ook is overkomen, het is wel een verdrietig topic aan het worden...

Dikke knuffel,

Caroline

Geplaatst

Lieve Shan, ik zit met tranen in mijn ogen je bericht te lezen.

Wat een slechte week zeg.

Heel veel sterkte.

liefs

Rachel

Geplaatst

Dank jullie wel, lief hoor.

Caroline inderdaad vanwege de slechte kwaliteit wil ik niet meer spontaan zwanger worden. De vorige spontane zwangerschap is ook in een miskraam uitgelopen en die kans is gewoon zo ontzettend groot, dat doen we onszelf niet meer aan. Het is goed zo. Deze laatste poging heeft dat gewoon weer bevestigd, de kwaliteit is slecht en de kans dat er dan een goed eitje tussenzit is zo klein. Het stimuleren wordt ook steeds moeilijker. Wie weet hoeveel pogingen we dan weer verder zijn. Voor ons is het goed zo, hoe moeilijk dat ook is hoor! Het is makkelijk neer te schrijven maar het doet wel ontzettend zeer, de wetenschap dat het nu gewoon definitief is dat wij nooit papa en mama zullen worden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden