Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wwwhhaaaaa komt de buurvrouw net even de wieg bewonderen zegt ze: je hebt ook een merelnest in je tuin!!

Volgens de buurvrouw zijn ze er al weken mee bezig. Tja ik ben nog niet veel in de tuin geweest omdat ik me niet ok voel, dus had zelf nog niets gezien.

Net ff gekeken, zooooooo leuk, midden in een bolconifeer op stam!

Ben benieuwd wanneer de eitjes komen!

Dubbel broeden hier bij huize itsus!!!!

Geplaatst
ik beloof hierbij dat ik niet zo zal stuiteren als Mees...alhoewel bij haar heeft het geholpen...

Ja Sas dacht ik ook al aan hahaha, misschien moet ik ook wat meer gaan stuiteren de volgende keer. Ben altijd erg voorzichting na een terugplaatsing normaal gesproken.

Wat een gedoe weer met je apotheek, en je moet inderdaad van Apotheek veranderen hoor. Maar dat hoeft niet voor de medicatie voor IVF, want je golden egg gaat even 2 daagjes bij je weg, waarna hij voor 9 maanden bij jouw blijft hihi!!

Itsus, jeetje wat een pech dat je nu net met zo'n bacterie te maken krijgt. Hopelijk helpt de medicatie iets zodat je de laatste tijd in je zwangerschap je iets beter gaat voelen.

Geplaatst
Dankjewel Rachel!!! Ik ga je volgen!!! Wat ben jij al ver!!! Vandaag ben ik 2 weken en met 2 weken kado erbij 4 weken zwanger. Toch ongelooflijk!!!

xxxx

Ik ben benieuwd wanneer je uitgerekend bent. Rond 29 november? Of iets eerder als het een tweeling wordt?

Geplaatst

Viva La Mamma Oleeeee oleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!

Meesje proficiat wijfie, ik heb even voor je het lijstje naar voren gehaald.

Het viel niet mee na al jou uitspattingen, maar goed misschien lijkt het je leuk

om jezelf te upgraden tot zwanger ;-))))

Dikke Soen!!

Jeannet 42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Jeanine 41, Utrecht: zwanger (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot 42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) 20 weken echo 11 april, uitgerekend 26 Augustus (jongen)

Yola 41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

Linda 41, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger (5e IVF poging), nekplooimeting 17-3, uitgerekend 30 september

Marianne 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 18-3 3e echo

Itsus 42: VU (4x) daarna Belgie-UZ Leuven. zwanger (8e icsi) uitgerekend 30/9 16-3 nekplooimeting was prima! 13-4 weer echo

Vlok 43: zwanger (4e icsi) eerst 3x NL nu DD tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! 1e echo 3/3 kloppend hartje, uitgerekend 24 oktober 2011

Karin (aka ivfmoeder) 41, EMC: zwanger (4e IVF poging)

Saskia 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD. 2de ICSI:11-3 uitgangsecho, 12-3 starten met spuiten, 17-3 FM

Nadine 41: (5e ivf) tp 2/2

Leeuwinnetje 37: DD, cryo terugplaatsing mislukt. Starten nieuwe poging in april/mei?

Joske 42: 8 eicellen, 9-3 tp (?)

Caroline 42: Maasstad icm EMC, beide cryo's helaas niet goed ontdooid... We gaan toch voor poging 5!

Mees 45, KW L'dorp, AMC, DD. 8/3 punctie, 12/3, nu happy aan het wachten en bloedtest 21/3

Trish 42, OLVG/AMC: 3x Ivf, bezig met 12e tp in natuurlijke cyclus

Elies nét 42: gesprek (3e ivf) 9/2

Inge 42: (1e icsi) punctie 15/2

Claus 41, EMC: curettage 16/3 > evaluatiegesprek 24/3

Viola 41, 19 mei UV Leuven, 4 juni 2011 afspraak DD (2e IVF poging) (1e poging was in Maasstad)

Geplaatst
De test net gedaan en ligt te wachten op de minuten maar....ik zie een tweede streep. Ik zag alleen de kv test vd spanning en heb die uit zn verpakking gerukt en wat zie ik nu al....neeeee......een 2e streep meteen. Dat kan toch niet!!!!! Ahhhhh, zoooooooooooooo gaaf!!!!!!!!!!

xxxxx, mees

En dan hier eindelijk hobbel de hobbel achter alle berichten aan....MEEEEESSSSSS YEEEEAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!..WAT GOED....Gefeliciteerd meid...toen ik uiteindelijk aankwam bij de positieve berichten, gingen mijn oogjes prikken...iedereen heeft zo intens met jou meegeleefd, alsof we allemaal samen zwanger zijn....hahahahha...laten we hopen dat dit alles een enorme positieve vibe is voor ons allemaal...Maar voor nu....GEFELICITEERD!!!!!!!.....op naar je eerste echo......

Geplaatst

Ow Itsus wat vervelend zeg die bacterie ! Ik hoop ook echt dat er verbetering komt dmv die maagbeschermers e.d. Ik weet zoals je weet als geen ander hoe vervelend dat misselijke en kotsen is. Ik ben nu al 25 weken aan het kotsen en het gaat zń tol eisen. Ben zo moe en weinig smaakt. Manlief zegt net wat zie jij wit ! Tja nog 10 weken volhouden ! Hopenlijk komt de kleine 2 weken eerder ofzo. Hoewel ik het zwanger worden geweldig vond vind ik het wel heel zwaar zo beroerd te zijn elke keer. En tuurlijk ben ik straks heel blij met de baby maar het voelt elke dag weer of ik bijkom uit de narcose ! Genoeg geklaag nog even volhouden !

Sas67, gelukkig wordt de pregnyl nu met spoed gebracht, je zou ze toch ! Kutapotheek !

Morgen weer voor controle naar het ziekenhuis, hopenlijk ligt de placenta nu goed anders wordt het een keizersnede.

Geplaatst

Log ik eindelijk weer eens in, zie ik gelijk het:goodnews: van Mees, dat was ook werkelijk waar niet te missen: 4 pagina's vol stuiterende forumleden met onze opperstuiterbal Mees voorop.

Wat waanzinnig Mees! Gefeliciteerd! Supersupersupersuper nieuws!!

Enne, niets voelen is heel normaal, ik heb helemaal nergens last van gehad, niet in het begin en ook nu niet. Dus gewoon lekker genieten!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Mees, we hebben elkaar al telefonisch gesproken, maar hierbij toch een schriftelijke reactie op het forum:

:clap2::happydance::toppie::zwanger::bravo::hugs2::sexymama_1::goodnews::ygg:

Het is echt zo waanzinnig!!!! Ik ben super blij voor je en leef helemaal mee!!!

Voor alle anderen die inmiddels zwanger zijn, Moto heeft zo'n prachtige lijst gemaakt: gefeliciteerd!!!!

Ik word almaar ongeduldiger.....nog een week wachten voordat ik mag testen, nu Mees zwanger is, wil ik ineens ook morgen testen, terwijl dat helemaal niet kan........zucht.......Mijn "zwangerschapskwaaltjes" zijn veranderd van overal misselijk van worden naar intens honger hebben de hele dag......snap er niets van. Verder naar binnen gekeerd, ineens vet haar terwijl ik gortdroog haar heb (had ik ook bij de natuurlijke zwangerschap (miskraam)), dus denk ik 'oh oh...ben ik ze alle drie alweer kwijt??'

Ik probeer positief te blijven en nuchter, zoek zoveel mogelijk afleiding en houd mijzelf bezig, hihi....het poppetje onder mijn kussen helpt.

Even kwijt dit: afgelopen zaterdag hebben Mees, Michaela en ik elkaar weer gezien, we waren in een winkel en op de toonbank stond een groot doos met allemaal gelukspoppetjes. Michaela trekt uit die enorme bak een poppetje en kijkt eerst verbaasd naar het poppetje, dan naar ons........een zwanger poppetje met de naam : Mom to be.......Zo lief, toen heeft ze dat poppetje voor mij gekocht en nu ligt dat sinds zaterdagavond onder mijn kussen.

Jeetje, wat geklets weer allemaal van mij, sorry........

Gigi

Geplaatst

** lieve meiden ik breek hier even in **

ik lees jullie topic op de achtergrond altijd even mee en vind het zo bijzonder!!!

Mees, nogmaals, mijn felicitaties, ik heb de afgelopen dagen genoten van je hyper berichtjes en kreeg er allerlei beelden bij hihi

Mom to be, heel veel succes, en ik kan niet anders zeggen.....ik ben erg positief over je verhaal, je kwaaltjes/klachten en dan als klap op de vuurpijl dat verhaal van Michaela... ik kreeg er kippevel van!!! heel veel succes meid

liefs

Babeth

Geplaatst

Jeetje Meiske74 ben je alweer 19 weken zwanger ! De tijd vliegt zeg ! Gaat het allemaal goed met de zwangerschap ? Ik hoop het zo want je hebt het zo verdiend !

Liefs, :blowkisses:,

Jeanine

Geplaatst

Hoi meiden,

Allemaal bijgekomen van al dat gestuiter???

Ik heb de pregnyl binnen en mag vanacht om 00.30 spuiten.

@Mob2b, wat een mooi verhaal.

Liefs

Geplaatst

Jeannet 42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Jeanine 41, Utrecht: zwanger (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot 42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) 20 weken echo 11 april, uitgerekend 26 Augustus (jongen)

Yola 41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

Linda 41, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger (5e IVF poging), nekplooimeting 17-3, uitgerekend 30 september

Marianne 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 18-3 3e echo

Itsus 42: VU (4x) daarna Belgie-UZ Leuven. zwanger (8e icsi) uitgerekend 30/9 16-3 nekplooimeting was prima! 13-4 weer echo

Vlok 43: zwanger (4e icsi) eerst 3x NL nu DD tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! 1e echo 3/3 kloppend hartje, uitgerekend 24 oktober 2011

Karin (aka ivfmoeder) 41, EMC: zwanger (4e IVF poging)

Saskia 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD. 2de ICSI:1 follikel, 24-03 punctie

Nadine 41: (5e ivf) tp 2/2

Leeuwinnetje 37: DD, cryo terugplaatsing mislukt. Starten nieuwe poging in april/mei?

Joske 42: 8 eicellen, 9-3 tp (?)

Caroline 42: Maasstad icm EMC, beide cryo's helaas niet goed ontdooid... We gaan toch voor poging 5!

Mees 45, KW L'dorp, AMC, DD. 8/3 punctie, 12/3, nu happy aan het wachten en bloedtest 21/3

Trish 42, OLVG/AMC: 3x Ivf, bezig met 12e tp in natuurlijke cyclus

Elies nét 42: gesprek (3e ivf) 9/2

Inge 42: (1e icsi) punctie 15/2

Claus 41, EMC: curettage 16/3 > evaluatiegesprek 24/3

Viola 41, 19 mei UV Leuven, 4 juni 2011 afspraak DD (2e IVF poging) (1e poging was in Maasstad)

Geplaatst

whaaaaaaaaaaaaaaa Lieve Mees,

Heb je af en toe in en pb'tje gesproken maar moet nu gewoon even hier reageren.....

WAAAAAAANZINNIG!!!! Ik had er al zo'n goed gevoel over!!!!!!!!!!!

Van harte en Genieten nu he!!!!

Dikke, dikke kusssssss

Mar

Geplaatst

jeanine bij de zwangerschap van ons zoontje vond ik de laatste (vier) weken erg zwaar. de zgn. laatste loodjes. als ik jouw verhaal zo lees denk ik: poeh poeh, wat moet dat zwaar en vermoeiend zijn. sterkte meid, 3/4 heb je al gehad.

sas67 gelukkig, je kan pregnyl spuiten.

het emc heeft een eigen apotheek. ik kreeg de medicijnen na elke echo gewoon mee van het emc, en precies de hoeveelheid die ik nodig had tot aan mijn volgende echo. deze poging betaalden we zelf, dus het was wel fijn om niet onnodig veel hormonen mee te krijgen, maar precies gepast.

bij het vumc moesten we zelf via de apotheek voor de hormonen zorgen.

mom2b wat een mooi verhaal. ik hoop dat het poppetje je positieve energie geeft en dat weer een positieve uitwerking op je lichaam heeft.

Geplaatst

Dank je wel Moto, let's hope so!!!! Vorige week maandagmiddag 3 bevruchte eicellen teruggeplaatst van 'super kwaliteit' volgens Dr. Marx en volgende week dinsdag testen.......

Gigi

Geplaatst

Mees Gefeliciteerd!!!

:partytime2:

Een tweede streep! Heerlijk! Vanaf nu ben je met (minimaal) z'n tweetjes, en niet meer alleen. Leuke gedachte he? Geniet van je zwangerschap!

Ik had het nieuws veel eerder willen lezen, maar ik kon pas een uur geleden bij de computer :mad:

He ja, das waar! Ik ben nu niet meer alleen, maar met (minimaal, hihi) zn tweetjes. Had ik nog niet aan gedacht. Raar he. Zoooo leuk!!!! Ik ga ook zo genieten! Van iedere minuut. Ik ga volop blij zijn!! xxxx, mees

Haha, mooie emo!!!!

Geplaatst

Hahahahaha, zoals je hebt gezien: Ik ben er weer!!!

Net thuis na werken en nu ff alle berichtjes lezen. Lieffff!

xxxx, meesmoeder

Geplaatst
Hey mees welkom hier op de roze wolk!!! Oooohhhh wat een heerlijk gevoel he, beleef het zelf ook weer helemaal opnieuw!

Ook wij hadden ooit de handdoek in de ring gegooid en nooit meer verwacht zwanger te raken. En nu dan toch na al die jaren!!! Zooooooo speciaal.

Geniet met volle teugen! Ben zoooo blij voor je!!

Ik ben zojuist gebeld door de arts en die vertelde mij van de bacterie en de maagzweer die dat beestje veroorzaakt. Helaas kunnen ze het nu niet uitroeien omdat ik die medicijnen niet mag hebben tijdens de zwangerschap.

Wel gaan ze een ander medicijn proberen om de extreme misselijkheid proberen tegen te gaan en een verhoging can de dosis maagbeschermer. Na een weekje kijken of het verlichting geeft anders weer verder dokteren. En die bacterie wordt na de bevalling aangepakt!

Pppffff hoop toch echt dat ik er niet nog 6 mnd last van blijf houden, word gek!

Dankjewel Itsus. Die roze wolk is helemaal om me heen. Wat heerlijk! Ik had niet gedacht dat ik zo blij kon zijn. Hahaha, leuk dat je het weer opnieuw beleeft!!

Dus jullie ook? (wb handdoek zeg maar) Kun je nagaan. Nu allebei zwanger!! Ik ga zo genieten. En zo lief dat je zo blij voor me bent. Echt...ik ben helemaal ontroerd!

Door jou en iedereen hier!

Jeetje meid, wat een gedoe met die bacterie. Weg ermee. Wel fijn dat ze nu meer weten en dat ze er waarschijnlijk wat tegen kunnen doen. Is echt niet normaal hoor, zo slecht als jij je voelt. Ik zeg: Weg met die bacterie. Of in ieder geval verlammen dat 'ding'.

xxx, meesmams

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden