Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Sas, welkom terug!

Nathalie ik zag dat je al veel antwoorden op je vragen hebt gekregen. Inderdaad helpen ze je heus wel als ze zwanger bent, het zou toch te gek zijn als ze je wel helpen als je 'natuurlijk' zwanger bent geworden en niet als je daarbij geholpen bent? Zou ik me geen zorgen over maken!

Ja een tweeling is veel werk maar ook heel leuk. Wat betreft embryo's terug laten plaatsten, de eerste twee keren hebben wij er ook maar 1 gedaan, om dezelfde redenen: zou een risico zwangerschap zijn en mijn man wilde eigenlijk liever geen tweeling, maar niet om financiele redenen maar omdat we al een dochter hebben en 2 kinderen vond ie mooi genoeg.

De derde keer hebben we toch gekozen voor 2 terugplaatsen omdat dat de laatste keer vergoed was van de verzekering. De arts was het er toen wel mee eens, eigenlijk raar, alsof het dan ineens geen risico meer is? En uiteraard toen de vierde en vijfde keer weer en de laatste keer besloten ze allebei te blijven plakken! Had het nooit verwacht, de arts ook niet ("komt niet vaak voor op uw leeftijd") maar ik ben er nu natuurlijk heel blij mee.

Jullie moeten er goed over praten wat je doet denk ik, maar wie weet is het helemaal niet nodig! Eerst alle positieve energie richten op wat nu in je buik zit toch?!

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Beste Caroline,

Wat fijn dat jij 2 lieve kinderen heb gekregen. Ik kan me voorstellen dat het wel dubbel werk is. Ik ga zeker mijn positieve energie op deze poging richten maar als het niet lukt, wil ik toch 2 laten plaatsen gezien dat we nog 4 cryos hebben. De arts in St. Petersburg denkt dat de kans van een tweeling bij TP van 2 embryos is 40%. Daarvan is mijn man geschrokken. Ik denk dat hij gewoon onzeker is of hij voor een tweeling goed kan zorgen en als altijd noemt de finaciele redenen... Helaas met hem zulke dingen bespreken heeft geen zin omdat hij nooit praat. Ik zou wel 2 kinderen willen maar gezien mijn leeftijd en hoeveel tijd het kost voor je zwanger word, word het voor ons 1 keer. Bovendien, ben ik van plan zwz een live-in au pair voor de eerst 3 jaar te nemen (onafhankelijk of het 1 of 2 kinderen word). Ik woon in Rotterdam en werk full-time in Amsterdam + ik reis wel af en toe voor mijn wer. Ik ben half Nederlands, half Americaans, mijn familie woont in CA, US. We hebben geen familie in Nederland. En mijn man maakt lange dagen sinds hij zijn eigen bedrijf heeft begonen vorig jaar. Au pair lijkt het beste optie.

Hoe doe jij dat? Ben jij nu nog thuis of ben jij begonnen op je werk? Gaan de jongens naar de creche? Het moet wel heel zwaar zijn om voor 2 kleintjes tegelijker tijd te zorgen. Maar het is super om twee kindjes te hebben! Jij bent zeker super gelukkig :-)

Groetjes, Nathalie

Geplaatst

@ Sometimes en Mely, alles goed met jullie zwangere dames?

@ Nikkie balen van je internet. ik had je nog vanuit Spanje een mail gestuurd maar geen idee of die is aangekomen?

@ Caroline, alles goed met Bram en Kaat?

@ Jeanet, fijn dat er toch een mooi embryootje in je buik zit. Ik ga duimen. Wanneer mag je testen?

@ Natalie, ik wordt deze maand 45. Wij hebben in juli een tp gehad in spanje van 2 embryos, helaas niet zwanger. We gaan nu voor poging 2 eind oktober denk ik.

Je moet een bloedtest doen op HCG. Ik heb ook geen gynaecoloog in NL, mijn huisarts werkt mee aan alle onderzoeken, dus ook de bloedtest. Verder heb ik een gynaecoloog in ruste die samen met zijn vrouw een verloskundigepraktijk in Amsterdam heeft, die voor mij de follikelmetingen doet.

Ik zag dat je op het ECD forum al antwoorden hebt gekregen op je vragen dus heb ik niet veel nieuws toe te voegen. Heel veel succes en op naar een mooie bloedtest!

Alle andere meiden die ik vergeet, veel succes

Geplaatst

Ik heb er zelfs 3, nog een dochter van 8! Ik heb 2 dochters want Kaat is een meisje haha! De tweeling is dus jongen/meisje.

Ik heb een eigen bedrijfje (tekstbureau) en werk op dit moment helemaal niet. Denk het hele eerste jaar niet, dan ga ik wel weer klussen zoeken. Financieel hebben we het zeker niet breed maar dat is voor mij nooit een reden geweest om niet nog een keer zwanger te willen worden. Natuurlijk heb je luiers en eten e.d. nodig maar verder kun je het zo duur maken als je zelf wilt. Ik krijg veel kleertjes van vriendinnen en koop bijna alles in de uitverkoop. Zeker de eerste paar jaren valt het allemaal best mee.

Ik hoop van harte dat het jullie gegund is!!

Geplaatst

Caroline, sorry dat ik niet begrepen dat Kaat en meisje is :-). Super 2 meiden en en een zoontje. En het is zeker prettig als jij kan betalen wanneer je weer gaat werken. Ik heb weinig keuze omdat in mijn functie kan ik niet part-time gaan werken plus ik ben een hoofdvetdiener bij ons. Dus ik mag wel blij zij zolang ik mijn baan heb, want 45 is niet zo jong voor een moeder maar ook om andere werk te gaan zoeken. En ieder dag naar Amsterdam rijden voor een 10-11 uur werkdag is zelf nu vermoeien in de wachtperiode met progesteron en eostradiol... Maar ja, het is niet zo erg als alles lukt :-)

Sas, bedankt voor je reactie. Ik ga een andere huisarts zoeken en ik ga kijken bij de Maasstad ziekenhuis. Ben jij lekker uitgerust op vakantie? Waar zijn jullie in Spanje geweest? Spanend dat over een maand weer naar Spanje voor de ECD gaat!

Volgende kans :-)

Sometimes, hoe gaat het met je zwangerschap? Voel je je goed?

Iedereen fine avond en hel veel succes!

Geplaatst

Hoi Nikkie,

Natuurlijk blijf ik je volgen. Het zou geweldig zijn als mijn wens uitkomt, en da's dat JOUW wens uitkomt!

Echt, ik hoop dat je nog wat extra werk aan je huisje krijgt, omdat je een kamertje mag inrichten :)

Ik weet dat er een date op komst is. Lief van je, maar ik sla het aanbod af.

Thomas wordt steeds meer een dreumes en is bijna baby-af. Hij kan al heel goed (zelfstandig) spelen.

Tja, ons huis. Het is een waterhuis. Een oud huis heeft zijn charmes, maar een nieuw(bouw) huis is qua onderhoud toch een stuk aantrekkelijker. Wat dat betreft heb jij het goed gedaan: nieuwbouw, jaren 30. Ach, er zijn belangrijke dingen dan onze lekkages, bijv. dat dit alsnog jouw geluksjaar wordt!

Ik word er gewoonweg bijgelovig van. Soms denk ik: Breng ik Nikkie ongeluk? Misschien moet ik niks van me laten horen, als je weer aan de deca begint. Ja, stom he, dat ik dat denk.

Goh, over 2 weken verhuizen, en starten met de deca. Spannende tijden.

Ik wens je alvast succes met je verhuizing.

Geplaatst

Hier toch nog even een berichtje.....ik neem me namelijk altijd voor tijdens ivf niet te gaan internetten, en waarom niet ....dat is omdat ik in mijn hoofd heb dast het niet goed is er de hele dag mee bezig te zijn.

Het komt er dan op neer dat ik elk krampje, afscheidinkje en weet ik veel wat ga lopen googlen.

Enfin bij zo een poging 5 wordt dat wel minder, ik geloof het allemaal wel. Donderdag echo, zag er weer lekker druk uit, morgen 2de echo en punctie plannen, althans daar ga ik vanuit...

En nu nog steeds aan het proberen wat positiever te worden, het is inderdaad denk ik wel mijzelf indekken voor een teleurstelling...

Grappig zoals ik eerst opzag tegen de punctie, zo denk ik nu lekker die morfine shot, ik denk wel dat ik een potentieel verslaafde zou kunnen zijn hi hi Nee dat is niet helemaal waar hoor maar ik zie er niet tegen op, ik vond al die negatieve verhalen die ik toen der tijd op internet vond best shocking, en nu achteraf vindt ik het jammer dat het positieve nooit belicht word....dus hierbij mocht iemand dit lezen en er tegen opzien....IK vond het 100% meevallen. OP NAAR DE PUNCTiE

Geplaatst

Goedemorgen,

Vandaag bij mij wd 10, ik heb geteste (3 testen), niet zwanger! Het is mij eerste ECD en weet dat er zo weinig vrouwen al de eerste keer zwanger raken. Ik wist dat het teleurstelleng zou zijn, als het bij mij niet lukt, maar ik heb mijn reactie echt niet verwacht. Ik voel me gelemaal depri, ik heb nu al 1 uur lang gehuild en kan gewoon geen plek vinden. De arten waren zo positief met de 50% slagkans.

Met vriendelijke groet, Nathalie

Geplaatst

Beste Tohfkam,

Bedankt voor je berichtje. Ik heb het weer onder controle :-) Ga volgende TP van cryo's inplannen zodra ik ooit weer ongesteld wordt en weet wanneer het in oktober of november lukt.

Het bij al een punctie gehad of moet je nog? Hoe gaat met jou?

Groetjes, Nathalie

Geplaatst

Hallo lieve Dames,

Ik breek even in, ik lees heel af en toe mee maar ben niet echt aktief op het forum. even in een notedop : ik ben 45 jaar en heb afgelopen voorjaar mijn eerste ecd behandeling gedaan in Alicante ( in het verleden 3 keer ivf gedaan toen even gestopt om adem te halen ) helaas had ik op wachtdag 10 ook een negatieve test en 2 dagen later een negatieve bloedtest. Ook ik was erg teleurgesteld omdat mijn verwachtingen erg hoog waren. Ik heb een nagesprek gehad met dr Verhoef in het Maasstad ziekenhuis ( omdat ik wilde vragen of een problematisch endometrium de oorzaak kon zijn ) Hij heeft me wel even de ogen geopend voor wat betreft de slagingspercentages.

Onze kliniek in Spanje had ook gezegd dat we zo'n 50 a 60 procent kans hadden.... volgens dr Verhoef kan dit helemaal niet. In het allergunstigste geval ( jonge donor, jonge moeder in spe ) heb je 40 % kans van slagen.

Het is (gewoon) blijven proberen, net als bij IVF, volgens hem had ik gewoon pech gehad. Alweer.

Ik wil met mijn mail niemand somber maken, of hoop wegnemen maar misschien een beetje teleurstellingen voorkomen door een te hoog verwachtingspatroon ( wat wij dus hadden ), de grond is nl zo hard als je van die roze wolk afvalt.

Heel veel sterkte allemaal, dat we ondanks alles toch ons geluk vinden.

en oh ja, Sas, ik heb na de eiceldonatie ook een maand overgeslagen, schijnt te komen door de decapeptyl. Veel geluk bij de komende poging voor iedereen die een kans gaat wagen !

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn arts gesproken. Hij heeft mij aangeraden om geen afspraak te maken voor de volgende TP tot ik een hysteroscopie heb gedaan om mijn baarmoeder en vooral endometrium verder te onderzoeken en eventuele verklevingen en/of mioom te verwijdren.

Heeft iemand een hysteroscopie al gedaan? Onder narcose? Hoe is het gegaan? Bijwerkingen gehad? Willen jullie mij aub laten weten?

Hartelijk dank! Groetjes, Nathalie

Geplaatst

Hallo Nathalie,

Toen ik 40 jaar was, heb ik een hysteroscopie (onder narcose)laten maken. Om te kijken of alles in orde was na een curettage. Ze hebben toen een kleine myoom gezien. Verder zat er niets in de weg om zwanger te worden. Ook geen last van bijwerkingen gehad. Ik ben anderhalf jaar later ook gewoon zwanger geraakt.

Helaas is de poging van nu mislukt, maar dat had ik ook verwacht.

Sometimes, alles goed met jou? Voel je al wat?

groetjes voor alle dames,

Jeannet

Geplaatst

Beste Jeannet,

Hartelijk dank voor je reactie! Het is goed om te horen dat het goed bij jou gegaan is.

Hoe gaat het met je jou? Jij schrijft dat je laatste poging mislukt is, ga jij weer een volgende inplannen?

Heel veel succes!

Groetjes, Nathalie

Geplaatst
Hallo Nathalie, Toen ik 40 jaar was, heb ik een hysteroscopie (onder narcose)laten maken. Om te kijken of alles in orde was na een curettage. Ze hebben toen een kleine myoom gezien. Verder zat er niets in de weg om zwanger te worden. Ook geen last van bijwerkingen gehad. Ik ben anderhalf jaar later ook gewoon zwanger geraakt. Helaas is de poging van nu mislukt, maar dat had ik ook verwacht. Sometimes, alles goed met jou? Voel je al wat?groetjes voor alle dames,Jeannet
Hoi jeannet, wat naar voor je dat deze poging is mislukt. Hoe voel je je? En ga je meteen door voor een volgende poging of neem je ff rust? Wat je ook doet meid, zorg goed voor jezelf, he.Ik ben net terug van vakantie. Effe bijkomen van het hele circus met zijn tweetjes. Ik was wel vreselijk moe en misselijk, maar we hebben evengoed genoten van alles.Morgen de eerste echo en dan zullen we weten of alles goed s met onze kleine of kleintjes. Ik kan niet wachten, want je gaat soms toch twijfelen of het allemaal wel echt is.Sas, hoe gaat het meid? Is je ongi eral?Nikki, je kan dit wss niet lezen bedenk ik me nu. Je zei dat je voorlopig geen internet had. Nou we zien elkaar iig snel.Nathalie, wat verdrietig dat het niet gelukt is. Helaas weten de meisjes hier er alles vanaf. We hebben allemaal een of meerdere keten die teleurstelling gehad. Het is en moeilijke weg, maar zo de moeite waard om te bewandelen zolang het kan.Tofkam,hoe gaat het met je? Al nieuws?Lot, nine, mely,meisjes ik zie jullie binnenkort.De rest die ik vergeten ben , succes met je traject, waar je ook zit. In je WW of na een positieve of misschien een negatieve test, in afwachting tussen behandelingen, heel veel succes en dikke knuffelSometimes
Geplaatst

Ik merk aan mijzelf dat als ik in een traject zit, dus er echt mee bezig ben, veel meer kijk en lees hier dan anders. Echter neem ik mijzelf ook altijd voor dat niet te doen of te proberen dan...

Maar goed, het geeft mij zo een hoop als ik zie dat er dan nu ook weer 2 zwangere dames zijn.

Kort geleden schreef in volgens mij nog over de meevallende puncties.....nou nu niet meer.

Punctie from hell, ik zakte helemaal weg van de pijn waarbij mijn hartslag helemaal terugliep naar de 30....vreselijk was het, en toch, okay het is nu beurs maar volgens mij zou ik het zo weer doen (een bevalling vond ik prettiger)...

Enfin 16 eitjes en morgen ochtend een telefoontje over het aantal bevruchte en zaterdag TP, althans dat hopen we dan.

De pregnyl gaat niet door vanwege de hoeveelheid eieren en eventuele kans op overstimulatie.

En nu ga ik me echt voornemen om niet meer elke dag te gaan lezen :laughing4:

Geplaatst

Niet gelukt dus (om niet meer op deze site te komen)

Heel teleurstellend nieuws, van de 16 zijn er maar 2 bevrucht, in principe genoeg ja ja ik weet het maar toch......

Morgen TP en dan maar wachten, in mijn hoofd zit ik alweer bij IVF 6, ik weet dat dat niet goed is en ik ga het ook proberen niet meer te doen.

Ik ga nu ook me volledig concentreren op iets anders, weet nog niet hoe maar verzin er wel wat op. Ik hoop dat mijn volgende bericht hier positief nieuws is en in de tussentijd wens ik iedereen sterkte met het traject of fase waarin je zit

Liefs

Geplaatst

Gezellige en lekkere high tea gehad! Vond jullie allemaal leuke meiden! De left-overs werden trouwens met gejuich ontvangen: P ging gelijk aan de sandwich en een brownie en de oudste natuurlijk zo'n chocoladelolly. Kwam thuis in een rustig huis, K en B lagen lekker te slapen, helemaal goed dus. Voor herhaling vatbaar wat mij betreft!

Nu lekker naar mijn bed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden