Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden,

ik ben net begonnen met de nieuwe stimulatie dus als het goed is kom ik over een een week of 2 me bij jullie voegen...

Sen, ik zag dat je negatief getest hebt, wat enorme kl***** zeg, heel veel sterkte gewenst!!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Sen, wat een rotnieuws van je negatieve test. Misschien toch nog iets te vroeg getest. Veel sterkte meid!

Ik heb me eigenlijk al verzoend met het idee dat het niet gelukt is. Ik heb heel erg sterk dat gevoel. Ik voelde me erg rot omdat ik dat voel, maar het is gewoon een instinct in mij dat het weet. Ik kan er niets aan doen. Ik heb besloten als het definitief niet gelukt is dat ik geen 4e poging meer wil. Ik kan de teleurstellingen niet meer aan. Als er nog een cryo is dan probeer ik het nog wel, maar verder niets meer. Ik ben er klaar mee.

Ik vind de wachtweken niet menswaardig meer en al helemaal niet vrouwwaardig. Het is echt een hel waar je doorheen moet. Meiden ik wens voor jullie allemaal positieve testen.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Anja...hoe is het nu? Is je ongesteldheid nog steeds niet doorgezet? Kun je niet beter eens een test doen? Wat een onzekerheid!

Sen...nogmaals...meid ik weet niet wat ik moet zeggen. Vind het zo rot voor jullie! Heel veel sterkte!

Yvonne...voel je lichamelijk ook iets dan? Ik herken je gevoel wel heel erg hoor dat het gewoon niet raak is. Ik heb hetzelfde.

Geplaatst

Wat een spanning he? Marchan gefeliciteerd! En Anja, Ik weet ook niet wat het is. Maar het maakt het er niet makkelijker op he?Idd. ziekenpost bellen als je overleg wilt. Dat begrijpen ze misschien wel als je je situatie uitlegt. We horen het wel.

En wat leef ik met jullie mee zeg. Nogmaals hoe jammer ik het vind dat ik niet meer op het wachtbankje zit, mijn situatie is zo anders als velen van jullie en kan heel goed begrijpen dat er zo veel van af hangt. Dus toi toi en alle succes. Joy

Geplaatst

Hee Sen, wat een naar nieuws zeg! :hugg:

En Yvonne wat vervelend dat je dat gevoel hebt, ik hoop natuurlijk voor je dat je mis hebt !

Vanochtend had ik last van lichte krampen, maar nu wordt het steeds meer, heb ook vanaf een uur of 5 een brok in mijn keel, die ik heel de tijd moet weg 'slikken', zouden dit al ongikrampen kunnen zijn, heb afgelopen vrijdag de tp gehad.

x

Geplaatst

Sen, wat vervelend meid! Ik weet niet wat ik tegen je moet zeggen behalve sterkte....

Krisje, ik heb geen idee want ik heb geen ervaringen met TP enzo. De andere meiden vast wel.

De kriebels beginnen bij mij nu wel te komen. AAAAAAAH nog iets meer dan een week en dan is het zo ver!

Liefs Sil

Geplaatst

Heb gister avond toch nog gebeld en ik moest een paracetemol nemen en vandaag de ivf poli bellen.Heb verder goed geslapen gelukkig maar vanochtend wakker geworden gelijk naar het toilet en ja hoor ongi.Dus het is echt over............De koorts is inmiddels gezakt.Heb toch maar de poli gebeld en maandag toch bloed laten prikken.Op dit moment ben ik erg leeg en huil ik aan 1 stuk door onze droom is voorbij.

Voor iedereen die nog op het bankje zit heel veel succes.

liefs Anja

Geplaatst

Hallo meiden op het wachtbankje! Wat zijn het er veel deze maand. Ik wil jullie heel veel succes wensen! Dat de groene regels snel mogen komen.

Sen, joy en janet, heel veel sterkte met het verwerken van de mislukte poging. Ik hoop dat jullie het een beetje trekken.

Anja, hoe gaat het nu met je? Heb je nog koorts, weer ongesteld of..?

Linde75, jij mag al bijna testen, 1 okt, hou je het wachten nog vol? Op naar een succesdag.

Geplaatst

Hey Yvonne,

Dat hadden we niet afgesproken hè meissie. Kop op hoor. Denk aan wat Dees altijd zei: geen bloed geeft moed. Misschien helpt een dikke knuffel: bij deze krijg je er een paar.

Sen wat een rotnieuws.

Anja, een k** afloop voor jou. Sterkte meis, ga je nog een derde poging ondernemen?

voor jullie ook een dikke hug.

Ik voel nog niets. Heb ook geen idee wat ik voelen moet eigelijk. Nog steeds hoop........ maar dat wachten, walgelijk.

Liefs

Natas

Geplaatst

Hoi Natas

Dit was onze laatste poging 1ste x 2 eitjes teruggeplaatst vroeg ongi.

De 2de x geen terugplaatsing(telt wel als poging)

Dit was de 3de x 1 eitje bevrucht ,dus houd het hierop.

liefs Anja

Geplaatst

Heel veel sterkte voor de dames met de rode regels.

Anja wat vreselijk oneerlijk en klote voor je.

Ik weet niet wat te zeggen, heel heel veeeeel sterkte met verwerken.

voor de rest van de dames heel veel succes nog.

Ik zit er ook nog op, nog steeds geen last van ongiklachten.

nog een paar daagjes en dan mogen we eindelijk testen

Geplaatst

Lieve Anja...ik had toch nog een beetje hoop voor je toen je gister zei dat je ongi gestopt was. Nu lees ik je berichtje dat het toch is doorgezet. Meid ik wens je heel veel sterkte. Ik weet niet wat ik moet zeggen verder tegen je. Woorden doen zo gauw pijn ook al zijn ze goed bedoeld. Knuffel van mij!

Geplaatst

Wachtbankje Oktober

Hellen, ISCI TP cryo, 1 okt testen

Sen1972, ICSI 19 sep TP 2 emmies, 1 okt testen

Janet, TP 2 emmies, 1 okt testen

Bitch1806 22 sep tp van 2 emmies 3 okt testen

Esk, IVF 18 sept TP, 4 okt testen

Sas, 1ste icsi, tp 1 emmie, 4 okt. testen

Ilse03, cryo tp 20 sept, 5okt testen

Anja icsi tp 20 sept,5 okt testen

Cindy1975, cryo tp 21 sept, 5 okt testen

EDR, 3e isci 21 sept TP 2 emmies, 5 okt testen

Agnes, 3e cryo TP, 5 okt testen

Joy1, tp 22 sept, 6 okt testen

Yvonne, 3e IVF 22 sept TP, 7 oktober testen

ms78, cryo tp op 23 sept 7 okt testen

Natasja, cryo tp op 25 sept 7 okt testen

Groentje, 3e IVF 24 Sept TP, 9 okt testen

SIL, 3e IUI op 25 sep, 9 okt testen

Krisje, 1ste icsi, 25 sept TP 2 emmies, 12 okt testen

sorry Sen en Anja wat een rotberichten!!!

heel veel sterkte

bitch zet hem op hé!!!

Geplaatst

bitch...whaaahhhhh wat spannend meis. Wanneer moet je ongi worden? Kun je het nog een beetje houden met de zenuwen?

Hier alles rustig. Die lage buikpijn is wat weggetrokken sinds vannacht, nu wat lichte krampjes. Ik heb zoveel gehuild eergister en gister. Ik zou niet weten wanneer ik zo erg gehuild heb. misschien was het ook allemaal spanning wat eruit moest van het laatste jaar. Al die tijd probeer je je zo sterk te houden. Tuurlijk heb ik wel eens een paar traantjes gelaten maar eigenlijk verwaarloosbaar, tot gister dus.

Ik durf niet meer te hopen. Terwijl ik nu toch weer denk nu ik niet meer die zware lage buikpijn heb...zou het dan toch?

Ik herken me wel in wat Yvonne zegt...die wachtweken zijn verschrikkelijk. Het moest niet mogen.

liefs

Geplaatst

Bitch, super spannend dus! Laat die rode duivels weg blijven....please?!!!!

Lieve Lieve Lieve Anja, ik vind het zo erg voor je. Ik weet nu even niet wat ik tegen je zeggen moet. Kruip lekker tegen je man aan voor de troost. Heel veel sterkte!

Esther, Ik ken dat gevoel. Vorige week klapte ik ook ineens in! Ik was het allemaal zo zat en trok het gewoon niet meer. Heb echt de hele avond lopen huilen en me chagerijnig gevoeld. Het is eigenlijk niet meer dan normaal dat als je er echt een keer helemaal doorheen zit. Sommige mensen begrijpen niet hoe zwaar het is. Wij wel!!!!

Ik weet het allemaal niet meer. Ik kan de dagen wel omkijken. Wordt nu gewoon gek van mijzelf. Gisteren dacht ik nog dat ik er makkelijk doorheen kwam.

Maar vanochtend was ik in de Metro, misselijk! Voel mij soms erg licht in mijn hoofd....

En ik ben echt zo opvliegend als ik mij irriteer! Vooral bij mijn collega's. OEPS!!!!

Ach wachten wachten wachten

Liefs SIL

Geplaatst

Sil irritant is dat hé dat je continu aan het luisteren bent naar je lichaam. Doodmoe word je ervan!

Ennuh...weten die collega's waar je mee bezig bent?

Geplaatst

Janet, Joy en Sen onwijs veel sterkte toegewenst.

Anja, wat vreselijk verdrietig nieuws. Zelf heb ik ook al 2 kids van 7 en 10, maar de wens voor een derde was toch wel erg groot. Ben ook voor de 2e keer getrouwd. Ik wens je enorm veel sterkte toe. Is er echt geen kans meer voor jullie?

Liefs, Linda

Geplaatst

Oh meiden wat super lief van jullie.

Ik hou het haast niet uit, gisteren knallende ruzie met manlief gehad om helemaal niks.

Ik kan er echt niet meer tegen, mijn hoofd ontploft zowat me gevoel lijkt wel dood.

Deze keer sta ik echt op het punt van instorten, ik snap niets meer vanmezelf hoor.

grrrrr ik weet het gewoon ff niet meer, word gek van onzekerheid.

Nog steeds geen rode duivels, ik moet van het ziekenhuis 3 okt testen. as zaterdag dus.

Loop me vreselijk zorgen te maken over de progynova die ik nog moet slikken. in de bijsluiter staat dat het absoluut niet tijdens zwangerschap mag!!! ik nog extra aan zh gevraagd omdat het in de bijsluiter staat en die zeggen doorslikken tot 3 okt.

Nog even een paar stressdagen dus, nog steeds geen ongi op komst. wel elke ochtend kotsend boven de pot, maar dat denk ik dan weer dat het is omdat ik zo graag wil.

maw deze bitch is alles behalve een bitch momenteel...

deze klote wachtweken zijn ind killing, iedereen in me omgeving zegt maar ach is zo voorbij.

wat ben ik ontzettend blij met jullie, jullie snappen hoe killing dit is.

Liefs Francis echt even ten einde raad.

Geplaatst

Esther, mijn collega's weten het wel. Maar dat zijn alleen maar mannen. Alhoewel je er met hun wel over kan praten maar liever niet zeg maar. Ik moest het wel tegen ze gaan zeggen. Soms moest ik 3x in de week thuis werken en dat zou bij hun ook vraagtekens geven. Ze weten dat ik bezig ben met zo'n behandeling, niet welke en ze weten ook niet in welke status ik altijd zit. Wil dat wel een beetje voor mezelf houden. Hoe ga je tegen een mannelijke collega vertellen over je cyclus en je ongi hahahahaha

Bitch, als progynova echt niet zo kunnen dan zouden ze dat ook niet zeggen in het ziekenhuis denk ik dan maar. Waarvoor is dat eigenlijk?

Het is gewoon zo f*cking beroerd dat je niet een pijl kan trekken op je lichaam.

Zegt je intuïtie niets op dit moment?

Bij mijn 1ste IUI had ik na het insemineren al gelijk een gevoel, dat het negatief was. Dat was het ook.

Bij mijn 2de IUI had ik vóór het insemineren al gelijk het gevoel....dit keer is het raak! Jahoor dat was ook zo. Toen ik zwanger was, was ik heel erg bang dat ik het kwijt zou raken en dat gebeurde ook.

Of mijn gevoel was puur toeval hoor!

Mensen die in je omgeving roepen "ach het is zo voorbij" die hebben totaal geen idee wat jij voelt en maken het waarschijnlijk niet van dichtbij mee.

In mijn omgeving merk ik wel wie er mee leeft en wie niet. Mijn beste vriendin wilt het liefste iedere keer mee naar het ziekenhuis en mijn familie leeft ook onwijs mee en die begrijpen dat het killing is.

Mijn schoonfamilie heeft nog geen 1x gevraagd hoe het ermee gaat!!!! Daar ben ik gewoon klaar mee..........

Merken jullie dat ook?

Hoe meer ik hier schrijf hoe ongeduldiger ik wordt hahahahahha

Tot zo

SIL

Geplaatst

progynova krijg je normaal bij de overgang staat er in de bijsluiter.

Ik ben ermee moeten beginnen op eerste dag van de menstruatie. en moet het nu dus slikken tot de testdatum 3 okt.

even van inet geplukt:

Wat doet PROGYNOVA en waarbij wordt het gebruikt? Overgangsklachten ( = Menopauze, Opvliegers)

Door een tekort aan oestrogenen kunt u overgangsklachten krijgen zoals opvliegers, zweetaanvallen, slaapproblemen, prikkelbaarheid en stemmingswisselingen. Het slijmvlies van de vagina kan droger worden, waardoor het vrijen moeilijker gaat en er zich makkelijker vaginale infecties kunnen voordoen. Dit tekort ontstaat in de menopauze, maar ook na een operatieve verwijdering van de eierstokken. De menopauze begint dan eerder.

Estradiol tabletten en dragees vullen de hoeveelheid oestrogenen aan. Ze hebben een gunstige invloed op de overgangsklachten. Vrouwen moeten dit middel combineren met progestageenhormoon gedurende minstens twaalf, maar liever veertien dagen per vier weken. Dit voorkomt dat het baarmoederslijmvlies bovenmatig gaat groeien en er mogelijk baarmoederkanker ontstaat. Bij vrouwen bij wie de baarmoeder is weggehaald is een progestageenhormoon daarom niet nodig.

Enkele dagen nadat de laatste tablet met progestageenhormoon is gebruikt, ontstaat een op een menstruatie lijkende onttrekkingsbloeding. Dit is vergelijkbaar met de bloeding in de stopweek van de anticonceptiepil.

Zwangerschap

Gebruik dit middel NIET als u zwanger kunt worden. Deze tabletten en dragees zijn niet geschikt als anticonceptiepil. De anticonceptiepil bevat een zwaarder hormoon. Als u niet zeker weet of u nog zwanger kunt worden, moet u extra maatregelen nemen, bijvoorbeeld door ook condooms te gebruiken. Mogelijk is een gewone anticonceptiepil geschikter voor u. Raadpleeg daarover uw arts. Als uw laatste menstruatie meer dan één jaar geleden was, zijn extra maatregelen waarschijnlijk niet meer nodig.

Ik lees dus overal op inet dat het absoluut niet met zwangerschap mag, en ik moet het juist slikken....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden