Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Groentje, weet niet goed wat te zeggen... heel veel sterkte en wat ongelooflijk naar meid..

En dat wachtbankje blijft ons maar heen en weer slingeren, want ik wil ook natuurlijk nog wat aan Natasja kwijt:

Van harte meid met deze mooie droom die uitkomt. Echt helemaal super dat het gelukt is. Laat het maar snel lekker tot je doordringen!

lfs,

Nienke

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oooww groetje

jeetje wat zwaar, ik weet niet goed wat te zeggen, ik vond het zo ellendig voor jullie.

Heel veel sterkte en kracht toegewenst!!

Groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hoi Groentje,

Sterkte meid natuurlijk ook voor je man. Ik denk dat ik in het zelfde schuitje ga varen als jij. Ik moet 12 oktober pas testen maar heb eigenlijk al heel de week het idee dat het mis gaat. Ook voor ons is het de laatste keer.

Nou veel sterkte samen.

Groetjes,

Joyvana

Geplaatst

Oh jeetje, wat een vreselijk bericht Groentje. Dit zal heel hard aankomen. Ga je helemaal niet meer proberen voor een vierde keer? Ik wens jullie in ieder geval heel heel veel sterkte met het verwerken.

Een hele dikke knuffel

Natas

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb mij eerder voorgesteld bij wie is wie.

Ik heb sinds vorige week woensdag een positieve test.....JIPPIE

Is echt onwerkelijk kan ik jullie vertellen; inmiddels nog 2 testen gedaan en 2x super duidelijke streep, geen twijfel mogelijk.

Volgende week dinsdag hebben wij onze eerste echo!

Voor de meiden die ook zwanger zijn, ontzettend gefeliciteerd! Geniet ervan.

Sorry voor de meiden bij wie het niet direct wil lukken, vervelend zeg, kan hier mij niets bij voorstellen, omdat dit mn eerste poging was / is.

Wel n'lijk een heel voor traject van ellende (endometriose) meegemaakt.

Sterkte allemaal.

Groetjes,

Patries

Geplaatst
Ik heb 4 testen gedaan alle 4 van de kruidvat (2 voor 4,99).

Ik ben begonnen met testen op dag 10 na de TP toen had ik een lichte streep dag 11 wat donkerder en dan 12 mijn testdag net zo duidelijk als de controle streep. En ik heb toen nog 2 dagen later een test gedaan en mijn streep stond er nog steeds. Ik kijk regelmatig nog naar mijn tests want kan het niet geloven beetje bij beetje komt het wel. Maar heb erg veel last van mijn darmen en als ik dan pijn heb in mijn buik ben ik gelijk bang dat er iets mis is. Echt om gek van te worden. Pas na 12 weken kan ik rustig gaan genieten.

Liefs

Ik denk dat ik precies hetzelfde ga doen als jij. De komende week nog een aantal keren testen. Denk iedere keer dat het streepje gaat verdwijnen...... Denk dat het kwartje pas echt gaat vallen als we een kloppend hartje zien. Tjeetje, 't is ook moelijk te geloven na bijna 5 jaar.

Liefs

Geplaatst

Natasja en Marchan, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Probeer ervan te genieten al is dit waarschijnlijk onmogelijk.... Ik weet er alles van. Ook als je zo ver bent, blijft het steeds spannend.

Ik wil Groentje en haar hubbie ontzettend veel sterkte wensen en ik hoop stiekum dat jullie de moed kunnen opbrengen om toch na te denken over een evt volgende keer. Hier in België vergoeden ze 6 x en dit is niet voor niks. Waarschijnlijk hebben jullie er nu geen oren naar, maar de aanhouder wint! Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

Liefs

Geplaatst

Das weer uiteenlopend nieuws vandaag. Bij de één zoveel blijdschap en bij de ander zoveel verdriet. Wat zit het leven toch raar in elkaar.

@groentje: ik vind het echt heel erg voor jullie. Misschien dat jullie in een later stadium toch nog de kracht en/of de financiën kunnen opbrengen om nog een poging te doen. Of heel misschien kan het nog spontaan gebeuren? dat is nl. bij een vriendin van mij gebeurd 2,5 jaar geleden na meerdere mislukte icsi pogingen. Maar goed daar ga je natuurlijk niet vanuit als je in dit traject zit/hebt gezeten. Take care meid.

@Natas: jeej, de 2e met positief nieuws, geweldig meid! van harte gefeliciteerd, geniet ervan!

alle andere meiden op de wachtbank.. hou vol en toi toi toi!!!

Geplaatst

Wachtbankje oktober 2009

Hellen, ISCI TP cryo, 1 okt testen

Sen1972, ICSI 19 sep TP 2 emmies, 1 okt testen

Janet, TP 2 emmies, 1 okt testen

Bitch1806 22 sep tp van 2 emmies 3 okt teste

Esk, IVF 18 sept TP, 4 okt testen

Sas, 1ste icsi, tp 1 emmie, 4 okt. testen

Ilse03, cryo tp 20 sept, 5okt testen

Anja icsi tp 20 sept,5 okt testen

Cindy1975, cryo tp 21 sept, 5 okt testen

EDR (esther), 3e isci 21 sept TP 2 emmies, 5 okt testen

Agnes, 3e cryo TP, 5 okt testen

Suze1975, 5 okt testen

Joy1, tp 22 sept, 6 okt testen

Yvonne, 3e IVF 22 sept TP, 7 oktober testen

ms78, cryo tp op 23 sept 7 okt testen

Natasja, cryo tp op 25 sept 7 okt testen

Groentje, 3e IVF 24 Sept TP, 9 okt testen

SIL, 3e IUI op 25 sep, 9 okt testen

Aramat (Tamara), 1e ICSI op 27 sep, 9 okt testen

Dorine (Simonja), 29 sep TP van 2 cryo's, 11 okt testen

Meisje81 (Es), TP op 27 sep, 11 okt testen

Wolkje, IVF, 27 sept TP 2 emmies, 11 okt testen

Krisje, 1ste icsi, 25 sept TP 2 emmies, 12 okt testen

Talya, 1e ICSI, 30 sept TP 1 emmie, 12 okt testen

Joyvana, 3e IVF 27 sept TP, 12 okt testen

Joycex (Joyce), tp 28 sept, 13 okt testen

Mama27, 2e IVF 30 sept TP, 13 okt testen

Nienke79, 3 okt tp van 2 cryo's, 15 okt testen

Kiet, tp......, 16 okt testen

Marionh67, 3e ICSI, 2 okt TP 2 emmies, 16 okt testen

Marli01, 2 okt tp 2 emmies, testen....?

Manoah, cryo tp op 2 okt, 17 okt testen

MissC (Cindy), 1e IVF, 4 okt TP 1 emmie, 17 okt testen

Leejoo, TP 1 cryo, 18 okt teste

Ralletje (Marielle), 5 okt TP 1 cryo, 19 okt testen

Wachten....... zucht..... pomtiedomtiedom.... :waiting:

Hoe zou het de meiden vergaan die ook vandaag mochten testen? En Cindy1975? Iemand?

lfs,

Nienke

Geplaatst

Ja dat vroeg ik met ook al een tijdje af Nienke, heb nooit een reactie gehad op die vraag??

Aafke, hoe gaat het met je zo na de punctie??? Spannend het telefoontje morgen!!!!

Patricia gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Patries P is ook zwanger, staat hier bovenaan op de pagina....Gefeliciteeerd!!

Allemaal, ik hoop snel in het wachtbankje aan te kunnen sluiten en kan testen rond 6 november als alles goed gaat. Heb net een mislukte cryo tp achter de rug, as zondag 1e echo...6 november ongeveer testen dus en anders nog 1 x ivf proberen voor 2de kindje....

Succes allemaal!!

Geplaatst

Hardstikke bedankt voor jullie meedeleven, maar wij gaan niet voor een 4e keer.

Na de operaties en al die hormonen kunnen wij het niet opbrengen om nog een 4e keer te proberen. Ze hebben bij ons het zowel met synthetische als wel natuurlijke hormonen geprobeerd, welke allemaal met het zelfde resultaat is geeindigd, n.l. geen innesteling. Daar dat een kans op spontane zwangerschap door de verklevingen en cystes zo goed als nihil is, zijn we gelijk aan de IVF gegaan. Helaas hadden wij de pech dat er bij elke behandeling er geen cryo's zijn overgebleven, dus blijft het bij ons steken op 3 pogingen. Wij zullen het helaas niet weten wat het is om mamma en pappa te zullen zijn.

Je stelt jezelf allemaal scenario's voor hoe het zou kunnen zijn, goed en slecht. Je hebt zoals bijna iedereen hier al namen klaar in je gedachten, je hebt al jarenlang in gedachte welke kamer de baby-kamer gaat worden en hoe deze eruit zou zien, je denkt er bij de aanschaf van een nieuwe auto aan om een grote gezinsauto te nemen waar eventueel de kinderstoel en -wagen in kunnen. Zo ook wij.

Je ziet mensen om je heen zwanger worden en bevallen, en je denkt nog ff en dan zijn wij ook aan de beurt, wel met wat haperingen maar we komen er wel.

Bij je eerste IVF ben je in de wolken, dan mislukt het.... Dan denk je, kan gebeuren... komt goed... Je hebt nog 2 pogingen... Vervolgens komt poging 2... weer die roze wolk... maar de wachtweken worden al wat ondragelijker.... dan mislukt het weer.... Dan ga je denken, poging 3.... dat gaat hem worden, de wachtweken zijn een nare nachtmerrie.... En dan.... is het weer mislukt en sta je met lege handen. Je maakt tussen de pogingen door wel eens een geintje van, als het niks word, dan ruilen we de auto toch in voor een 2-zitter sportwagen?

En dan is dat vervelende moment, dat dan toch op je deur klopt en dan val je in een diep gat, eerst het onbegrip, dan de machteloosheid gevolgd door de tranen...heel veel tranen. Het is alsof er een dierbare van je overleden is, zo voelt het echt.

Maar je gaat het een plekje geven en je moet weer verder... Want de wereld om je heen gaat ook gewoon verder.

Je probeert het maar te relativeren, dat het voor ons gewoon niet weggelegd is.

-x- Groentje

Dames die nog moeten testen, ZET HEM OP! MAAK HET LIJSTJE GROENER!!

De groene dames, Van Harte en succes de komende 12 weken...

Geplaatst

Lieve groentje,

Het is zo tegenstrijdig! Om de positieve berichten te lezen en de negatieve. Ik weet een heel klein ienieminie stukje van je gevoel. Bij ons is er nog hoop.. We zijn nu begonnen met poging 2 ICSI.

Ik wil jou en je man heeeel veel sterkte wensen. Het is om beschrijfelijk.. Ik hoop dat er ooit nog een wonder mag gebeuren of dat er in de medische wereld nieuwe ontwikkelingen komen.

Je verhaal is enigzins herkenbaar met het gevoel wat je voor ogen hebt... helaas is de wereld ook heel hard en oneerlijk!

Nogmaals sterkte en er zijn geen goede woorden om dit te troosten.

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 1ste ivf mislukt

nu bezig met 2de poging ICSI 9oktober 1ste echo fm

Geplaatst

Groentje,

Ik lees dit met een brok in mijn keel en voel tranen komen, ik vind het vreselijk voor jullie, en wil jullie heel veel sterkte wensen.

Wie weet gebeurd er nog eens een wonder via moeder natuur, je weet nooit!!

Liefs Marielle

Geplaatst

Oh Groentje, wat verschrikkelijk voor jullie, en zeker als je weet dat dit de laatstse poging is geweest voor jullie...hoe oneerlijk allemaal! Heel veel sterkte om alles een plekje te geven! x

En Natas, gefeliciteerd met je nog prille zwangerschap, geniet ervan en succes voor de komende weken!

Bizar, zoveel verschillende emoties, de ene moet je veel sterkte wensen en de andere mag je feliciteren.

Wij beginnen morgen weer met poging 2, ik weet dat veel van jullie zullen denken, zo dat is snel!

Maar ik weet dat we hier goed aan doen, ik volg het lange traject, dus ik moet pas over 2 weken gaan beginnen met de Deca.

Ik wil alle 'zwarte' dames nog heel veel succes wensen met het wachten, en allicht gaan jullie voor groene regels ! ! !

Liefs Krisje

Geplaatst

Groentje,

Krijg een brok in mijn keel van jouw berichtje. Neem er de tijd voor om het uiteindelijk een plekje in jullie leven te kunnen geven. Gemakkelijk gezegd, maar veel moeilijker gedaan. Wij hebben net als jou gedacht en gelukkig is onze enige cryo nu net aangeslagen.

Heel veel sterkte van mij voor jullie meissie.

Liefs

Natas

Geplaatst

Groentje,

Wat een verdriet, wat een onrecht, terwijl het zo welkom is!

Hoe kan ik in godsnaam iets zinnig of wat troost voor je neerschrijven?

De plastic bal die je steeds onder water hebt gedrukt, die gedurende het hele proces bij vlagen je ontglipt en boven komt, is gaan drijven. Definitief! Wat is dit hard.

Heel veel sterkte samen!

Liefs Pieneke

Geplaatst

Groentje,

Heel veel sterkte toegewenst met dit verdriet.

Wat een definitief en oneerlijk gevoel moet dit geven...

Lfs, Erika

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ook ik zit op het wachtbankje. 12 oktober beginnen met decapeptyl en 20 okt. de startecho. P en TP de 1e week van november.

Spannend hoor !

groetjes

Diane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden