Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Tessa, ik heb die cursus via de kraamzorginstelling geregeld (Vivent), net als de zwangerschapsgym.

@Simonja, bij mij in het ziekenhuis kan je er gewoon om vragen en dan geven ze het. Ik stond er zelf ook helemaal versteld van. Ik wil proberen zonder pijnstilling, maar vind het een prettig idee dat de mogelijkheid aanwezig is.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben er ook nog, maar meer van het lezen op het moment. Ben overdag erg druk met inwerken van een meisje en 's avonds heb ik totaal geen puf meer om achter de pc te gaan zitten. Ik kom thuis, laat de honden uit en plof op de bank neer eigenlijk. Moet nodig in huis aan het werk, maar ik kan me er niet toe zetten. Mijn buik is al aardig rond, dus ik hoop maar dat ze goed groeit daarbinnen. Ik voel haar in ieder geval geregeld. Het blijft heel leuk.

Heb me ook nog helemaal niet georienteerd op de ziekenhuisbevalling, zal de volgende keer bij de vk eens vragen hoe ik me daarover kan laten informeren. Idem ivm borstvoeding.

Wij gaan ook 'samen' bevallen in het ziekenhuis, als ik dan thuis ben mogen ze allemaal komen. Behalve mijn moedertje, die mag na de bevalling natuurlijk gelijk langskomen om haar kleindochter te zien.

Het kraampakket van de VGZ heb ik ook binnen, word je (behalve de tummy tub) ook niet vrolijk van met al die verbanden.

Nou meisjes, ga gauw weer aan 't werk. Nog een paar uurtjes en het is eindelijk weekend....

Liefs

Natas

Geplaatst

Foto-FL67SGSM-D.jpg

Hoi meiden,

Even snel een foto van mijn bolle buik. Het lukt nog niet om de 3d-foto's in mijn album te plaatsen, dus ga ik nog even verder stuntelen. Genieten jullie ook zo van het prachtige weer? Bijna tijd voor ons verlof toch hahaha

Geplaatst

Hoi Natasja,

De 3d foto is echt super duidelijk. Op wie lijkt jullie meisje?

Qua buik gaan wij, geloof ik, redelijk gelijk op.

Ik hoor van sommigen dat ze mijn buik behoorlijk vinden en anderen vinden het wel meevallen. heb jij dat ook.

Zie hieronder een foto van mijn buik, ik was toen 27 weken zwanger.

MiniFoto-FSQOQYKT.jpg

Geplaatst

VK

Marchan 31-3

Kiet 06-04

Dorine 15-04

Pretecho

Natasja 14-04

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010 (meisje)

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010 (meisje)

Dorine 14 juni 2010 (jongen)

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

Hi dames,

Vandaag weer goedgekeurd door de VK. Bloeddruk was 120/60 en dat zou goed zijn.

Mijn buik groeit goed dus alles oké. Over 3 weekjes weer terug.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi Dorine,

Dat is toch altijd weer een lekker gevoel dat alles goed gaat.

Ik heb zojuist tel. contact gehad met de vk.

Ik krijg de laatste dagen van een heleboel vrouwen te horen dat ik zo'n dikke buik heb voor als ik nog tot half juni moet. Dus ga ik twijfelen of alles wel goed is. Volgens de verloskundig hoef ik me geen zorgen te maken. Soms hebben vrouwen een hele dikke buik en krijgen een kindje van 5 pond en vrouwen met een kleine buik een kind van 8 pond. Moet gewoon niet luisteren naar al die vrouwen.

Ook heb ik het idee dat mijn buik me flink in de weg gaat zitten.

Hebben jullie nog rare dingen?

Liefs

Natas

Geplaatst

Ha Natasja,

Herkenbaar hoor! Ik krijg die vraag ook regelmatig, maar als ik kijk naar de mensen met wie ik op de zwangerschapsgym zit, dan varieert het echt heel erg en zijn er mensen die even "dik" zijn als ik, maar ook met minder uitgesproken buiken. Zo lang de kleine het maar goed doet, vind ik het prima.

Overigens begint bij mij de buik ook in de weg te zitten, vooral bij schoenen en sokken aan doen. En opstaan uit bed... ach ja, voor het goede doel, nietwaar?

Dorine, fijn dat je weer je APK hebt gehad en dat alles goed was...

Geplaatst

ook mij buik is flink. Schoenen met veters zijn echt een probleem aan het worden en opstaan vanuit bed is ook een steeds grotere klus.

goed te horen dat de PK weer in orde was! ik mag volgende week vrijdag 2 april weer!

groet,

Tessa

Geplaatst

Hoi meiden,

Het kantoor schiet eindelijk op: van de week worden de wanden gedaan, het tapijt opgemeten en kunnen we schilderen. Dan kan alles verhuisd worden en is de babykamer eindelijk aan de beurt: behangen en schilderen. Half/eind april hopen we het dan klaar te hebben en kunnen de meubeltjes gebracht worden. Mijn verlof begint eind april, dus kan ik het dan verder aankleden. We hebben toch nog een ander behangetje uitgekozen. Johan wilde iets meer "kinderlijk" haha. De gordijnen hebben we ook uitgezocht: gewoon lichtbruin geworden.

Hebben jullie alles inmiddels al klaar?

Tessa, ik mag ook vrijdag weer. En donderdag weer naar zwangerschapsyoga (wat best wel wazig is).

xx

Geplaatst

Wij zijn ook nog niet klaar, maar hebben gisteren wel alle meubeltjes al in elkaar gezet. Het is echt heel mooi! Nu moeten we nog alles op de juiste plek zetten en daarvoor moeten we op de zolder eerst nog een verduisteringsgordijn aanbrengen, zodat het logeerbed van de babykamer af kan en we ruimte hebben om de meubels op de plek te zetten. Dan nog de accessoires (knuffels, plankje, klamboe, etc.) op de juiste plek en dan begint het echt alweer wat te worden. Gordijnen komen eind april, dus dan moet het allemaal klaar zijn. Maar als het zou moeten, dan kan het kindje vanaf gister dus ergens liggen... en de kast is ook al helemaal ingeruimd. Ik moet alleen nog even alles wassen en zo. Ik wil er nu ook wel erg graag verder mee...

Dinsdag ga ik kijken voor een box en als deze goed is, dan zijn we qua uitzet helemaal compleet, dacht ik. Dan moet ik nog een pakket samenstellen voor mezelf (voedingsbh's, ziekenhuiskoffer, bevallingskleding etc.) en dan kan wat mij betreft de kleine komen...

Geplaatst

Hi dames,

Wat betreft de babykamer heb ik jullie ingehaald. Bij ons staat hij helemaal klaar.

Vorige week vrijdag is de kamer gebracht en gemonteerd en wij hebben de aankleding van het weekend gedaan.

Wij hebben besloten geen gordijnen te nemen. Er hangen jaloziën en daarmee is het eigenlijk donker genoeg. Wij hebben een vrij strakke babykamer, niet echt heel veel 'kinderlijke' dingen maar wel helemaal onze smaak.

Alle overige dingen zijn ook al in huis. Kinderwagen, box, wipstoel en noem maar op.

Wel moet ik net als ESK nog alles wassen maar dat ga ik doen als ik verlof heb. Nog 6 weekjes werken, pfff, begin nu toch wel af te tellen.

Groetjes Dorine

Geplaatst

bij ons is het kamertjes ook al helemaal klaar..

ik zit ook af te tellen ik heb ook helemaal geen zin meer!

12 mei laatste werkdag!

Geplaatst

Volgens mij stoppen wij echt met een aantal dames op (bijna) dezelfde dag.

Voor mij is 11 mei de laatste werkdag en volgens mij voor ESK ook.

Aftellen dus

Geplaatst

Dat klopt, 12 mei begint mijn verlof! Ik kan er nu al naar uitkijken, want ik heb echt geen (werk)zin meer...

Morgen de magische grens van 30 weken! Joehoe, als het dan een vroege geboorte wordt, mag het kindje in mijn eigen ziekenhuis blijven. We hopen er natuurlijk niet op (alles vanaf 37 weken is welkom, daarvoor moet hij/zij maar lekker blijven zitten ;-) ).

Vanavond weer naar de vk. Ben benieuwd of de frequentie nu ook 3 weken blijft of dat het naar 2 weken gaat. En of alles goed is natuurlijk, maar ik voel het voldoende bewegen dus dat zal haast wel.

Geplaatst

ESK, dertig weken alweer, wat klinkt dat toch super ver he?

Veel plezier vanavond bij de VK.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hey

Ik heb al verlof vanaf 16 april. Officieel 23 april maar omdat ik mijn uren al bij elkaar heb kan ik een weekje eerder stoppen. Ik hoef nog maar 4 diensten vanaf nu echt een luxe hoor.Ik ben trouwens tot nu toe 6 kilo aangekomen. Valt wel mee denk ik.

Hier nog wat nieuwe foto's! Mogen trouwens wel wat meer foto's komen hoor.

Foto-SHKJ8R4Z-D.jpg

Foto-4FKFK6IB-D.jpg

Geplaatst

Wat een leuke foto's, Marchan!

Bij de vk was alles goed. Ga nu voortaan om de 2 weken. Kleintje ligt nog wel met het koppie bovenin, maar heeft nog 6 weken om om te draaien, dus daar hopen we dan maar op...

Ik zal binnenkort een keertje het lijstje bijwerken...

Geplaatst

Hey Ladies

Hoe is het hier? Ik heb weer een nieuw bloemetje open in mijn ticker joehoe nog 1 te gaan. Het gaat nu wel erg snel allemaal he.Van de week bij de VK geweest alles was goed. Mijn buik groeit volgens het boekje 1 cm per week. Mijn volgende afspraak is 21-4 dan kan mijn dochter een keer mee die is dan vrij. Groetjes

Geplaatst

Hallo meiden,

Lekker paasdagen achter de rug? Ik heb bar genoten. Ben op vrijdag nog bij de vk geweest. Alles is voor zover zij kon zien oké. Bloeddruk is goed, ijzer is geprikt en goed en beeb is gekeerd van stuit naar een positie met dat ze met haar hoofd naar beneden ligt. Ik mag vrijdag over 3 weken terugkomen.

Het wordt allemaal wel zwaarder worden nu. Als ik 's ochtends om 7 uur met mijn honden langs het IJsselmeer op de dijk loop, dan is dat het laatste stukje niet echt fijn meer zal ik maar zeggen.

Na deze week nog maar ongeveer 3 weken werken tot eind april (misschien zelfs dus korter ivm mijn nog op te nemen vakantiedagen haha).

Woensdag 14/4 hebben we nog één pretecho (met 31 wkn en 3 dgn). Ben natuurlijk weer reuze nieuwschierig.

Hoest met jullie?

Liefs

Natas

Geplaatst

Dag allemaal,

hier alles weer goed. Ik ben de afgelopen dagen echt hondsberoerd geweest. Had waarschijnlijk iets gegeten waar mijn maag echt geen zin meer in had en ben er 2 dagen volledig van de kaart van geweest (kostmisselijk, maagzuur en kon eigenlijk niet eten). ik was even bang dat dit mijn voorland was voor de komende 3 maanden. Gelukkig is dat niet het geval en ben ik weer op de been. Ookal wordt dat maagzuur wel een beetje een dingetje. Erg vervelend... maar ja... ook daar kunnen we wel mee leven.

verder kijk ik echt uit naar mijn zwangerschapsverlof. Ik moet nog 7 weken, dus ben er nog niet. Maar het gaan wel hard gelukkig.

goed, gezien niet op kantoor geweest ga ik nu maar weer even snel aan de slag!

groet,

Tessa

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden