Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Tessa, fijn dat alles goed is met de kleine

@Natasja, yep, als mijn klachten niet erger worden is het nog wel te handelen. Inmiddels heb ik m'n werktijden hierop aangepast en voor de rest moet ik vooral goed naar m'n lijf luisteren. Zolang ik hier overal 'rekening' mee houdt gaat het wel oké.

Het behang is leuk, lijkt me goed te passen bij de bruine vloer.

Bij ons zijn ze ook begonnen met de baby-kamer. Gisteren zijn de muren netjes gemaakt en donderdag wordt er geschilderd.

Één muur wordt blauw en de rest blijft wit maar moet wel een keer geverfd worden.

Daarna moeten we weer op pad voor gordijntjes, dat vind ik zo moeilijk!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha Natas, ik had een paar berichtjes gemist. In antwoord op je vraag: nee, wij weten niet wat het is, het blijft voorlopig nog een verrassing! Zelf heb ik sterk het gevoel dat het een jongen is, maar ik heb natuurlijk 50% kans dat ik ernaast zit :clap2:

Geplaatst

Hi dames,

Net weer bij de VK geweest en de kleine man en ik zijn weer goedgekeurd. Hij groeit goed, evenals mijn buik.

Tijdens de 20w echo lag de kleine in stuit maar dat wil nog niets zeggen voor de toekomst. Ze kon nu niet voelen hoe hij lag maar dat maakte nog niet veel uit.

Ik heb nog gevraagd over die groeiecho's en de 36w echo waar ik steeds meer vrouwen over hoor maar in deze praktijk is dit niet gebruikelijk. Alleen als ze vermoeden dat het kindje erg snel / langzaam groeit of dat men denkt dat ie in stuit ligt laten ze nog een echo maken, anders niet.

Marchan, hoe wat het bij jou?

Groetjes Dorine

Geplaatst

En daar is het lijstje weer (heb even m'n datum voor de vk aangepast):

VK

Kiet 08-02

Marchan 10-02

Dorine 10-02

Natasja 12-02

Tessa 26-02

Esk 08-03

Pretecho

Marchan 15-02

Dorine 13-03

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010

Dorine 14 juni 2010 (zoon)

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

Ha Dorine, fijn dat alles op schema ligt. Maakt het leven wel een stuk makkelijker. Over een stuit heeft mijn vk het helemaal niet gehad. Ze heeft alleen gezegd dat de kleintjes nu nog een heleboel ruimte hebben om in te zwemmen en dat ze dus nog alle kanten uit kunnen bewegen. Lijkt me dat die stuit van deze keer een hele andere houding is de volgende keer, toch?

Geplaatst

Hoi

Hier ook alles goed! Mijn buik groeit bijna gelijk als bij de eerste wel leuk.

Toen ze het hartje ging luisteren kreeg de vk een schop want de beeb wilde niet blijven liggen. Ik moet over 4 weken weer. Maandag mijn pret-echo ga jullie dan wel vertellen wat het wordt. Wil eerst voor mezelf nog even een bevestiging. De beeb heeft er trouwens echt een handje van, als ik in bed lig tegen mijn man aan, hem een paar schoppen in zijn rug te verkopen.En hij voelt ze ook duidelijk echt lachen.Dit weekend gaan mijn man en schoonvader de babykamer aanpakken. Ben blij als die helemaal klaar is.

Geplaatst

VK

Kiet 08-02

Dorine 10-02

Natasja 12-02

Tessa 26-02

Esk 08-03

Marchan 10-03

Pretecho

Marchan 15-02

Dorine 13-03

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

Geplaatst

VK

Natasja 12-02

Tessa 26-02

Esk 08-03

Marchan 10-03

Dorine 10-3

Pretecho

Marchan 15-02

Dorine 13-03

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

ESK, yep, die stuit van dat moment zegt helemaal niets over de houding waarin hij nu kan liggen. Hij kan idd nog alle kanten op dus het kan zeker nog veranderen.

Marchan, fijn dat bij jou ook alles weer goed was. Volgende week alweer een pretecho, leuk hoor.

Laat je zo'n 3/4 D echo maken of een gewone?

Geplaatst

VK

Natasja 12-02

Tessa 26-02

Esk 08-03

Kiet 08-03

Marchan 10-03

Dorine 10-3

Pretecho

Marchan 15-02

Kiet 08-03

Dorine 13-03

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

ik heb mezelf even in het lijstje gezet wij gaan 8 maart voor een 4d echo echt super leuk!

Geplaatst

Hey meiden

Wij doen gewoon een 2d echo. Met minimaal 6 foto's en een dvd.

Had ik ook van mijn dochter maar waren toen nog video banden haha.

Geplaatst

Hi dames,

Ik word net gebeld door de VK met de vraag of ik een extra echo zou willen. Er is een echoscopiste in opleiding die proefpersonen zoekt die de 20w echo al hebben gehad. Zij moet dan oefenen en kijken of ze dezelfde metingen etc. doet.

Nou, daar werk ik wel aan mee...!!!! Zaterdag dus een extra keertje kijken naar onze kleine man, het is toch alweer 3 weken geleden. Leuk hoor!!!

Oh ja, wat betreft die pretecho. Ik heb die in maart en laat dan een 3/4 D echo maken. Ze hadden hier bij een echocentrum een actie dat je zowel foto's als een CD rom met filmpje krijgt. Dat heb ik dus meteen gedaan maar daar moeten we nog 5 weekjes op wachten.

Liefs, Dorine

Geplaatst

VK

Tessa 26-02

Esk 08-03

Kiet 08-03

Marchan 10-03

Dorine 10-3

Pretecho

Kiet 08-03

Dorine 13-03

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

Goedemorgen dames, hoe gaat het met jullie?

Met mij alles goed. De echo van afgelopen zaterdag was weer leuk. De kleine man ligt qua groei op schema en hij weegt nu zo'n 500 gram. Helaas konden ze hem niet echt meten omdat hij te actief was.

Natasja, hoe wat het afgelopen week bij de VK?

Marchan, jij hebt vandaag de pretecho, heel veel plezier hierbij.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi, hoi,

Ff gauw tussen mijn werk door.

Leuk hè Dorine, die echo's tussendoor :-).

Ben afgelopen vrijdag bij de vk geweest. Johan was voor het eerst mee, dus hij weet ook hoe het daar aan toe gaat. Alles was goed met de beeb (tenminste voor je dat nu kan zien, horen konden we het in ieder geval wel.)

Johan heeft gisteravond voor het eerst een heel klein schopje gevoeld, dus dat is ook weer een mijlpaal. We wachten nu af wanneer dat weer gaat gebeuren.

Zal deze week een afspraak maken voor de 2e pretecho, wat ik ben inmiddels alweer reuze benieuwd hoe ons kleintje groeit!

Hoe is het met de rest. Hebben jullie nog kwaaltjes etc.?

LIefs,

Natas

Geplaatst

Dag dames,

wat een leuke berichten allemaal over pretecho's. Wij doen dat niet, maar daar begin ik nu spijt van te krijgen. Ach ja... het is nu toch al te laat zo'n beetje, dus laten we het echt maar zitten.

Ik voel me deze week echt heel goed (Joehoe!), dus daar ga ik meteen gebruik van maken: toch naar de huishoudbeurs woensdag, zoals het er nu naar uitziet :toppie:.

Ik zit ook op m'n werk, dus hou het even kort!

Geplaatst

Natasja, wat leuk dat Johan ook een schopje heeft gevoeld. Bij ons zat er een weekje tussen het schopje dat Jorik net kon voelen en de duidelijke schopjes van nu. Idd een mijlpaal en nu zal hij het snel vaker en duidelijker kunnen gaan voelen.

Ik voel me ook wel oké. Mijn bekkenklachten zijn aardig vol te houden.

Vandaag wel best moe maar dat komt omdat we lekker een weekendje weg zijn geweest. We zijn uit zelfbescherming de carnaval ontvlucht. hahaha

Het was heerlijk om er even tussenuit te zijn met z'n tweetjes. Lekker borrelen / uit-eten, nachtje in hotel, uitgebreid ontbijt en gisteren nog ff wezen shoppen. Echt een heerlijk weekend gehad.

Hebben jullie nog iets speciaals gedaan met valentijn?

ESK, fijn dat jij je zo lekker voelt en waarschijnlijk toch naar de huishoudbeurs kunt woensdag!

Hebben jullie ook tegenwoordig zo'n streep over je buik naar je navel lopen. Ik vind het wel grappig om te zien. Ik heb ooit ergens gelezen dat dit bij een zwangerschap kan horen dus verder ga ik er niet na kijken.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hij vond het ook heel bijzonder.

Dat van die streep herken ik, bij mij begint er ook iets over mijn buik te lopen. Ik ben nog maar 4 kg aangekomen, maar ik heb een beste :-). Ook wordt het iets moeilijker scheren met die buik. Ik heb binnenkort een spiegel nodig om "de bermen te maaien" zal ik maar zeggen hihi.

Wij hebben niets met valentijnsdag gedaan. Doen we eigenlijk nooit.

Lekker dat het goed gaat met je bekkenklachten. Volhouden zo hè.

Esk: ga je woensdag ook naar de 9maandenbeurs? Ik zou niet gaan (niets voor mij), maar nu moet ik van een vriendin van me. Ze zegt: aangezien je maar één keer zwanger bent voor je hele leven, moet je daar naartoe. Gaan we samen. Dus je hoort het: woensdag moet ik heen. Misschien kom ik je stiekem nog tegen :-).

Ga weer an't werk.

Geplaatst

Ja, wij gaan ook woensdag. Ik wilde helemaal niet naar de negenmaandenbeurs, maar naar de huishoudbeurs, maar aangezien je op beide beurzen toegang hebt, had ik zoiets van dan gaan we gewoon en kijken we wel of het iets is. Ik hoop wel op voldoende stoelen/zitmogelijkheden :-) want af en toe moet ik natuurlijk wel zitten :laugh:.

Ben erg benieuwd, het is al ruim 10 of 15 jaar geleden dat ik geweest ben (poeh, ik word oud :happydance:).

Ik vind het gewoon leuk om een beetje rond te slenteren en naar dingetjes te kijken. Er staan ook collega's (van mijn werk dus) met een stand, dus daar gaan we ook zeker kijken... ik heb er erge zin in.

Ik zal naar je zwaaien :toppie::clap2:

Geplaatst

Hey ladies

De pret-echo was echt heel leuk. Ik heb geprobeerd een foto te nemen van de echo maar lukt niet duidelijk. Maar we hebben nu voor de tweede keer gehoord dat we een MEISJE krijgen. Met de 20 weken echo zag je 3 witte streepjes en afgelopen maandag zag je gewoon 2 schaamlipjes. Ze lag druk te eten en drinken maagje en blaas werden lekker gevuld. Ik heb de laatste dagen erg veel last van harde buiken dus ik moet er voor mezelf echt op letten het rustig aan te doen. Kiet ik was gestopt met vitamines maar omdat ik zo vreselijk moe was ben ik weer begonnen. Van davitamon compleet zwanger geloof ik. Maar je moet in ieder geval vitamine D innemen de hele zwangerschap. Dat kreeg ik te horen van mijn VK.

Liefs

Geplaatst

Oh wat leuk!!! gefeliciteeeerd!!

heb je al roze gekocht?

ja ik was dus ook gestopt maar de verloskundige zei dat ik beter weer kon beginnen omdat ik zo moe ben maar had een tijdje terug in de krant gelezen dat te lang foliumzuur slikken niet goed zou zijn.. maar dat zit natuurlijk ook in die zwangerschapsvitamines.

Geplaatst

Marchan, wat leuk, een meid.

Ik slik momenteel ook geen vitamines meer maar aangezien ik de laatste tijd ook weer erg moe ben misschien toch maar weer beginnen. Ze staan tenslotte nog steeds in de kast.

Geplaatst

Ik moest van mijn vk gewoon door blijven slikken en dat doe ik dus. Ik heb mama puur (of zoiets), in ieder geval van Davitamon. Daarbij slik ik nog floradix (voor extra ijzer).

Marchan, wat leuk! Een meid! Ik ben nu ook wel erg nieuwsgierig geworden, maar helaas, moet nog 16 weken wachten!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ik ben er weer vroeg bij vandaag want manlief duwde mij vanochtend al vroeg het bed uit... nou ja, dan ook vroeg weer thuis van het werk, kan ik misschien nog even naar de kapper.

Natas, hoe is het geweest gister? Ik vond het best leuk, die negenmaandenbeurs. Ik ben ook nog op de huishoudbeurs geweest, daar was het echt druk, maar ik vond het wel erg leuk. Heb toch nog wel leuke dingen en nuttige tips mee naar huis genomen (overigens niets uitgegeven, ook handig, had geen zin om te sjouwen).

Nog een nieuwtje: manlief heeft gister voor het eerst de baby gevoeld!! Dat vond ik nou zo leuk! Moest het even delen...

Okee, ga ik nu weer effe werken...

Hoe is het met jullie allemaal?

Geplaatst

Hi ESK,

Je bent er idd op tijd bij vandaag :-)

Fijn dat je man de kleine nu ook gevoeld heeft, mooi moment he?

Wat goed dat je naar een beurs kunt gaan en geen geld kunt uitgeven, netjes hoor..haha

Zelf ga ik niet, zo'n massa is niets voor mij.

Ik heb me afgelopen dinsdag voor het eerst een dagje ziek gemeld op m'n werk. Ik was zo verschrikkelijk moe dat ik echt niets kon. Ik heb alleen maar in bed gelegen en om 14 uur had ik het gevoel een beetje uitgeslapen te zijn. 's-avonds weer op tijd naar bed en gewoon weer slapen. Hahaha, ik zal het nodig gehad hebben.

Ik moet er elke dag uiterlijk om 6 uur uit en begin toch wel te merken dat dit iets minder makkelijk gaat dan voorheen. Maar goed, nog maar 12 weekjes en dan verlof..pfff...

Geplaatst

Hoi Meiden!

Hoe was de 9 maandenbeurs?

@esk wat leuk dat je man de baby gevoeld heeft!!

hebben jullie ook last van krampen in je kuit s'nachts.. ik wel word er gek van!

oh en bij mij zie je sinds dinsdag ook mijn buik bewegen als de kleine schopt zo leuk!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden