Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik kijk het nog een dagje aan. Ik had nog niet gedacht aan bandenpijn, dat zou misschien ook kunnen. Maar het is meer het gevoel dat je krijgt als je te lang je plas hebt opgehouden, dan doet het soms ook pijn, dat is precies het gevoel dat ik heb. Misschien dat dan de baby op m'n blaas heeft gelegen of dat ik te laat wakker wordt of zo.

Anyway, bedankt voor jullie meedenken. Als ik echt twijfel ga ik wel bellen, maar voor nu gaat het wel.

Hoe is het bij jullie met de kwaaltjes?

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Esk,

Kijk het niet te lang aan, mocht je toch gaan twijfelen, gewoon ff bellen!

Met mijn bekkenklachten gaat het helaas slecht. Ik krijg hier steeds meer last van en sommige dagen is het echt niet te harden. Als ik weer net iets teveel heb gedaan lig ik soms 's-avonds huilend in bed van de pijn en dat kan niet de bedoeling zijn.

Helaas kan ik mijn werk ook niet meer uitvoeren op de tijden die ik normaliter werk. (4 dagen van 9 uur). Vanmiddag heb ik een gesprek met mijn opdrachtgever om te bespreken of ik dit anders kan gaan plannen. Indien dit niet kan ben ik echt genoodzaakt om een aantal uren de ziektewet in te gaan want ik trek het echt niet meer.

Ik wil niet klagen hier bij jullie want verder geniet ik nog steeds van mijn zwangerschap. Alleen maakt dit het af en toe zo zwaar. Ik moet echt alles plannen, zowel tijdens werk als op vrije dagen zodat ik vooral niet te lang in éénzelfde houding ben en dat is echt heel vervelend.

LIefs, Dorine

Geplaatst

Hi Esk,

ah, dat gevoel herken ik wel. heb ik 's nachts ook, maar alleen als ik mij omdraai. niet als ik gewoon stil lig. Het constant voelen lijkt mij niet goed. dan echt even bellen.

he Dorine, wat vervelend zeg. ga gewoon net als ik voor een x percentage de ziektewet in. maak het jezelf nu niet moeilijker dan nodig is. je werkgever is er als het goed is gewoon voor verzekerd. En echt, dat brengt rust!

groet,

tessa

Geplaatst

Bah Dorine, wat vervelend dat het zo'n pijn doet. Ik denk dat het inderdaad goed is als je het bespreekbaar maakt bij je werk of via een arbo-arts. Misschien is er wat te doen aan je verdeling van je werk of misschien inderdaad een stukje in de ziektewet. Dat voelt natuurlijk heel rot, maar als het niet gaat, dan gaat het niet. En neem jezelf in acht en wil niet teveel doen. Ik neem aan dat je lijf je toch op tijd terugfluit...

Misschien kan je een gedeelte vanuit thuis werken (op een tijd dat het jouw het best uitkomt en met veel pauzes ertussen om in beweging te blijven).

Heb je trouwens al overwogen om bijvoorbeeld naar het zwembad te gaan? Dat zou misschien verlichting kunnen geven?

Geplaatst

hi dames,

Mijn gesprek op m'n werk is gisteren heel goed gegaan. Vanaf komende week hoef ik alleen nog maar op dinsdag en donderdag tussen 10 en 15 uur op de zaak te zijn en mijn overige 26 uren mag ik vanuit huis werken op tijdstippen die voor mij het beste uitkomen. dit is echt super, ik ben zo blij dat mijn opdrachtgever hier zo mee omgaat. Ze zijn tenslotte niet eens mijn directe werkgever maar huren mij in.

Dit betekent dat ik vanaf nu niet meer rond 6 uur op hoef te staan en dat zal ook al veel schelen. Verder kan ik nu veel afwisselen in bewegingen en 's-middags ff gaan liggen als m'n lichaam hierom vraagt. ben echt super blij!!!!!

Geplaatst

OH wat fijn zeg! echt super dat ze zo reageren.

ik merk ook dat het allemaal wat zwaarder word dus ik zet mijn vrije dagen in zodat ik niet vaak meer een hele week hoef te werken begint mijn werkgever daarover te zeuren! terwijl hij juist blij moet zijn dat ik niet in de ziektewet ga toch?!

Geplaatst

Zeker Kiet, hij moet blij zijn dat je het zo probeert te regelen. Het is toch wat met ons he? Eerst is het zwaar om zwanger te worden en nu het zwaar om zwanger te zijn... hahahah

Nee, grapje hoor. Ondanks mijn vervelende bekken geniet ik nog steeds. Vind het heerlijk om de kleine zo vaak te voelen en voordat we het weten is dit weer voorbij....

Geplaatst

haha ja inderdaad!

Nee ik ben ook nog steeds super blij en gelukkig en vind het heerlijk om zwanger te zijn.

hebben jullie ook dat als je thuis op de bank ligt en de kleine gaat lekker bewegen dan kan ik daar wel de hele avond naar kijken ik vind het zo bijzonder!

Geplaatst

Dat heb ik ook ja. Ik ga ook elke avond, voordat ik ga slapen, eerst een tijdje naar m'n buik kijken (en voelen).

De schopjes en bewegingen worden trouwens echt een stuk duidelijker dan een aantal weken geleden...

Ander vraagje, hebben jullie al geboortekaartjes uitgezocht?

Wij zijn hier een keer heel goed mee begonnen maar daarna hebben we er niets meer aan gedaan. Kortom, we hebben nog niets.

Geplaatst

Wij hadden ergens 3 proefkaartjes besteld maar dat was niks.. ik ga volgende week maar bij de drukker wat boeken ophalen..

dus wij hebben ook nog niets!

Geplaatst

Mijn buik beweegt helemaal nog niet :lac:. En de schopjes blijven een beetje hetzelfde. Niet harder of zo... jammer hoor, maar ze zijn wel heel duidelijk schopjes, dat wel.

Ik neem ook wat vaker een uurtje of zo vrij. Vanmiddag wil ik even boeken met kaartjes gaan ophalen zodat ik vast een voorselectie kan maken.

Geplaatst

We zijn er dus allemaal lekker druk mee bezig, leuk om te lezen.

Bij ons moet de blauwe muur van de babykamer nog één keer geschilderd worden, begin volgende week. Daarna is het verven klaar en hoeft er niets meer aan de kamer te gebeuren.

We pakken daarna onze gordijnenjacht maar weer op.. .hahah

Geplaatst

Joehoe!! We hebben gordijnen! Ik ben helemaal happy! Het wordt een gordijn met de kleuren (lime)groen en turquoise (je weet wel, die twee frisse kleuren die nu helemaal in zijn?). Beide kleuren kunnen er mooi bij. Nu kan ik ook verder met de dekentjes, lakentjes etc.

Verder hebben we al rondgekeken naar geboortekaartjes, maar niet echt wat naar onze zin kunnen vinden. We weten wel wat we níet willen, maar ja, vind maar 's iets wat je dan wél wilt... en we willen er ook niet onnodig veel tijd en energie aan besteden (per slot van rekening is het "maar" een kaartje).

O ja, en afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst m'n buik zien bewegen :-) , dat was grappig!

Hoe gaat het met jullie allemaal? Ben benieuwd naar jullie verhalen!

Geplaatst

Wij hebben het afgelopen weekend ook gordijnen gezien die een grote kans maken om gekocht te worden. Ik wil echter eerst nog ff wachten totdat de kamer helemaal klaar geschilderd is (hopelijk vanavond). zodra dit het geval is ga ik eerst schoonmaken en dan een staaltje ophalen van de gordijnen om ff te kijken hoe ze staan.

Voor geboortekaartjes hebben wij nog steeds niet gekeken.

@Kiet, als ik het goed herinner wordt de kamer bij jou ook één dezer dagen geleverd, toch? Wij moeten nog zeker een maandje wachten maar dat gaat ook wel redelijk snel.

Geplaatst

dag allemaal weer!

Ik hoop het gordijnenverhaal deze week rond te kunnen maken. Dan is dat tenminste gebeurd. Wat betreft ons kaartje. Ik werk bij een communicatie-advies bureau, dus ik hoop dat onze art director wat voor me wil maken (maar dat zal vast wel!).

@Dorine, fijn dat het gelukt is om het goed te regelen met je opdrachtgever. dat zal veel rust geven.

@Esk, hoe is het met de bandenpijn of andere pijn? heb je de verloskundige nog gesproken?

Groet,

Tessa

En verder beweegt de kleine volop in mijn buik. het is niet zichtbaar, maar wel degelijk voelbaar, de hele dag door. Soms zijn het echt al flinke schoppen en vraag ik aan de baby of het wat rustiger kan daar binnen...:-) Maar hij of zij luistert nog niet echt...:-).

Geplaatst

Hoi Meiden,

vandaag is bij ons het kamertje, box en kinderwagen en nog wat andere spullen geleverd het is veel joh! heel de woonkamer stond vol haha

we hebben de meubeltjes gelijk in elkaar gezet en het is heel mooi ben er super blij mee!!

hebben jullie een leuk weekend gehad?

Geplaatst

Hey Ladies

Tijdje niet geweest,ik was op vakantie en kon wel meelezen maar niet reageren.

Ik ga thuis bevallen,van mijn eerste ook thuis bevallen en ik vind het heerlijk.

Ook ga ik borstvoeding geven bij de eerste 1,5 jaar gedaan dus ben benieuwd hoelang we het nu gaan volhouden. Wij hebben de kaartjes al gekozen hadden we al voor we wisten dat we een dame kregen. Ik ga ze binnenkort bestellen. Ik heb de laatste tijd heel veel last van harde buiken dus doe het lekker rustig aan. Het kamertje is klaar echt helemaal blij ermee. Hoe staat het er verder met jullie voor?

Groetjes

Geplaatst

Hee Marchan,

heb je een leuke vakantie gehad?

hoe is het kamertje geworden? welke kleuren?

Geplaatst

Vakantie was heerlijk!

De babykamer hebben we wit geverfd en met muurstickers.

Zal er straks een foto van maken en erop zetten!

Geplaatst

Hi Kiet en Marchan, wat leuk dat de kamertjes bij jullie al klaar zijn. Ik ben erg benieuwd naar de foto's, kom maar op!

Bij ons is gisteren de schilder voor het laatst geweest dus dat is nu ook klaar. Vanavond de kamer schoonmaken en de lamp ophangen, dat is het enige dat ik tot nu toe heb. Verder ga ik deze week een afspraak maken met iemand van de gordijnenwinkel zodat ze een advies kunnen geven en de maten kunnen opmeten. Ook ik hoop dit dus deze / volgende week af te ronden.

En dan wachten en wachten op de spulletjes. Die komen pas tussen begin en half april dus ik moet nog ff wachten. Als het goed is kunnen we de kinderwagen wel wat eerder ophalen (ergens half maart) maar voorlopig was deze nog niet bij de leverancier binnen...

Ik heb sinds kort ook weer pijn aan mijn tepels, heeft iemand van jullie hier ook last van? Verder zie ik af en toe in mijn bh wat 'wit/gele-kleur' bij mijn tepels dus ik denk dat ze af en toe lekken... hahaha. Sorry voor de details, klinkt eigenlijk een beetje vies zo.

Oh ja, ik zag nog ergens vragen over de gym. Ik ga, net als ESk, volgende week beginnen. Ik ga naar de cursus 'baby op komst'. Dit is een cursus van 7 of 8 bijeenkomsten waarvan één met partner. Goh, hij heeft er nu al zin in, maar niet heus!

Het allerleukste is dat deze cursus door de gemeente betaald wordt, helemaal mooi meegenomen.

Hebben jullie trouwens ook allemaal van die baby-dozen aangevraagd? ik heb de nodige al binnen en mag nu ook die van de Prenatal ophalen. Leuk hoor, al die spulletjes. Enige nadeel is dat mijn hotmail adres nu echt een vergaarbak is voor allerlei reclame-mailtjes maar daar meld ik me gewoon direct weer voor af als ik het niet interessant vind.

Zo, het is weer een heel verhaal geworden.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat zijn jullie allemaal al ver gevorderd met de kamertjes! Ons kamertje staat nog steeds vol met bureau :-( Ik hoop dus dat ze maar snel opschieten met de verbouwing.

Over gordijnen maak ik me minder druk dan over de geboortekaartjes. Een geboortekaartje blijft je hele leven bij je, dus willen we wel een mooie voor ons kleine meisje.

Die is overigens aardig eigenwijs. Afgelopen zaterdag waren we in de herkansing voor de tweede pretecho, maar madam hield mooi haar armpjes voor haar gezichtje. En alsof dat nog niet genoeg was: ze draaide zelfs haar rug naar ons toe. Hoe vinden jullie dat nou? Ze is wel gegroeid: nu zo'n 750 gr. en doet het nog steeds goed. We mogen dus weer in de herkansing over ongeveer 2 weken. Gaan we weer mijn mama meenemen.

Heb wel een babydoos aangevraagd, maar ik ontvang helemaal niets! Raar hè?

Dorine, heb wel al gelezen over dat dat kan gebeuren met je borsten, maar zelf nog geen last van gehad. Wel vervelend lijkt mij.

Ga gauw weer (in)werken.

Liefs

Geplaatst

Hi Natasja,

Ik heb verder geen last van mijn borsten dus dat valt wel mee. Je moet er alleen niet aankomen.. .hahaha

Wat betreft die babydoos. Als je de Blije Doos van de Prenatal hebt aangevraagd dan zal je waarschijnlijk nu ergens een mail moeten krijgen. Ik heb deze vandaag ontvangen. En zo niet, dan gewoon opnieuw aanvragen!

Geplaatst

VK

Dorine 5-3

Esk 08-03

Kiet 08-03

Marchan 10-03

Natasja 12-3

Pretecho

Kiet 08-03

Dorine 13-03

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010

Dorine 14 juni 2010 (jongen)

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

Dames, ik heb het lijstje maar weer ff naar voren gehaald. Mijn afspraak bij de VK is verschoven van volgende week woensdag naar deze vrijdag.

Geplaatst

VK

Dorine 5-3

Tessa 5-3

Esk 08-03

Kiet 08-03

Marchan 10-03

Natasja 12-3

Pretecho

Kiet 08-03

Dorine 13-03

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010

Dorine 14 juni 2010 (jongen)

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

mijn VK is a.s. vrijdag ipv afgelopen vrijdag.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden