Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

goedemorgen dames,

Met mij gaat het ook z'n gangetje. Ook ik kijk ontzettend uit naar m'n verlof. Ik moet nog 4,5 week werken en dan zit het erop. Ik zit nu in de afronding van mijn project en dat betekend meer werk dan in de afgelopen maanden... pfff... heb er soms de puf niet meer voor maar ik kan gelukkig veel vanaf huis doen.

Hoe gaat het met jullie kilo's? Ik was eerst helemaal niets bijgekomen maar nu gaat het opeens hard. De laatste 3 weken ben ik 2 kg bijgekomen. Tsja, het is nog steeds maar 2 kg maar als het in dit tempo doorgaat zijn het er tot het einde nog genoeg.

Alvast een fijn weekend.

Groetjes Dorine

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben er ook nog... heb het de laatste weken erg druk (te druk eigenlijk) gehad op m'n werk en dan is de rest van mijn energie te beperkt om nog op het internet te surfen.

Hier gaat ook alles goed, net als bij Natasja worden dingen nu wel zwaarder. Ik kan niet te lang meer wandelen (eerder waggelen dan wandelen trouwens), want dat is ronduit onaangenaam (moe, rugpijn etc.).

Kamertje is bijna af... de meubeltjes staan inmiddels op, maar nog steeds niet op de juiste plek. Heb vandaag stof gekocht voor een hemeltje en de laatste verzorgingsdingetjes. Ik ben nu qua uitzet op een paar hydrofielluiers na compleet.

Maandag naar de vk en daarna naar de partneravond voor zwangerschapsgym, donderdagavond de borstvoedingscursus... het wordt nog druk!

Allemaal een fijn weekend!

Geplaatst

Hi dames,

Alles goed met jullie? Met mij ging het even niet zo goed.

Sinds een paar dagen heb ik echt hele dikke vingers en voeten, begin dus flink vocht vast te houden. Gisteren zag ik opeens ook lichtsterretjes en voelde ik me niet helemaal lekker. De VK maar ff gebeld en die kwam meteen langs. Mijn bloeddruk was gestegen naar 160/90 en dat is voor mij echt hoog. ziekenhuis gebeld en ik mocht meteen komen.

Daar hebben ze diverse malen m'n bloeddruk gecontroleerd (die gelukkig weer zakte), een ctg gemaakt, bloed en urine getest en voor nu hoef ik me nog geen zorgen te maken. Na een aantal uurtjes mocht ik gelukkig weer naar huis.

Wel moet ik morgen wederom alle controles laten doen om te kijken of er iets veranderd is.

Ik houd jullie op de hoogte hoe dit gaat lopen.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Hi Kiet,

Tsja, hoe dat opeens kan, geen idee.

Was er wel van geschrokken. Gelukkig voelde ik thuis onze kleine man ook nog goed bewegen dus daardoor kon ik me redelijk rustig houden. Ik denk als hij ook rustig was geweest op dat moment dat ik meer paniek had gehad.

Maar goed, we zullen zien hoe het morgen gaat. Hopelijk hoef ik er niet weer een paar uur te liggen. Je ligt namelijk alleen maar te wachten en daar ben ik zooooo slecht in ;-)

Geplaatst

oh gelukkig dat je je kleintje wel goed voelde bewegen!

ja dat wachten is natuurlijk vreselijk nou hou ons op de hoogte! moet je nu rustig aan doen ofzo?

Geplaatst

Hei simonja,

Dat was schrikken! Goed dat je bloeddruk weer zakte gisteren!

Doe je rustig aan vandaag?

Hopen dat morgen blijkt dat je bloeddruk nog verder is gezakt.

Geplaatst

Ja, ik moet vandaag idd rustig aan doen dus daar probeer ik me aan te houden.

Net het ziekenhuis gesproken en ik moet me morgen om 12.00 melden. Dan weer opnieuw bloed en urine-onderzoeken. CTG (van een uur) en aansluitend een gesprek met een gynaecoloog om alles te bespreken.

Pff... ben weer een middagje zoet dus maar ben wel heel blij dat ze het meteen zo goed in de gaten houden!

Geplaatst

Hey Dorine,

Das schrikken zeg. 'k Hoop dat het goed met je gaat en dat alles uitslagen verder oké zijn. Houd ons op de hoogte!

Sterkte

Liefs Natas

Geplaatst

Hi dames,

Ik ben weer thuis uit het ziekenhuis en alles ziet er weer goed uit. Bloeddruk is weer gezakt naar 110/70, bloedwaarden en urine was goed en gelukkig heb ik ook geen last meer gehad van 'sterretjes zien'.

Voorlopig mag ik weer terug naar de VK en hoef ik niet in het ziekenhuis onder controle te blijven.

Donderdag dus nog ff naar de VK en dan gaan we weer gewoon verder, op naar de 40 weken!

Geplaatst

Fijn dat je vermeld hoe het vandaag was simonja, moest aan je denken. Lukt het je om het rustig aan te doen?

Goed dat ze je over twee dagen nog een keertje controleren maar het was inderdaad weer een mooie bloeddruk waarde die je had.

Geplaatst

Hey Dorine,

Moest ook al even aan je denken vandaag. Ben blij voor je dat het weer goed gaat. Doe je rustig aan?

O ja, heb onverwacht de rest van de week vrij, volgende week hoef ik alleen maandagochtend, dinsdag en donderdag te werken DAN BEGINT MIJN VERLOF!!!!!!!! En de babykamer daar zijn we nog steeds niet aan begonnen. Waarschijnlijk dus volgend weekend :-)

Morgenavond gaan we ons kindje nog even bekijken met deel 2 van de pretecho. Ik hoop dat ze nu niet met haar handjes voor haar gezichtje zit. Ik zal als we een goede foto hebben deze van de week gelijk even proberen te plaatsen op het forum.

Hoe is het met de rest van de meiden? Wordt het ook al zwaarder voor jullie?

xx

Geplaatst

Hi dames,

Vanochtend weer de controle bij de VK gehad en alles ziet er weer goed uit. Bloeddruk weer 110/70 dus dat is weer oké.

Verder lijkt onze man aan de grote kant (je zou het niet zeggen want mijn buik is niet zo heel groot).

Zijn koppie zit al helemaal tussen m'n bekken dus waarschijnlijk zal hij niet meer draaien.

Verder ben ik wel ontzettend moe maar dat kan volgens de VK komen omdat ik zo weinig in gewicht ben aangekomen. Die kleine vreet al mijn energie en daar word ik zo moe van. Ach ja, nu nog ff doorbijten en dan hopelijk na de bevalling blij zijn dat de kilo's er snel vanaf zijn.

@Natasja, ik vind het nu ook wel zwaar hoor en kijk echt uit naar mijn verlof. Nog 3,5 week werken en dan zit ik er ook echt doorheen. Kan niet wachten om niets meer te hoeven.

En... hoe was het 2e gedeelte van jullie pretecho. Hebben jullie de kleine meid goed kunnen bekijken???

Ik heb een poging gedaan om een lijstje mee te nemen maar dit is alles behalve up to date. Jullie moeten het dus zelf maar aanvullen.

Liefs, Dorine

VK

Dorine 4-05

Pretecho

???

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010 (meisje)

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010 (meisje)

Dorine 14 juni 2010 (jongen)

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

Geplaatst

Hoi, hoi,

@Dorine, ben blij dat je je weer goed voelt. Begin nu ook wel te voelen dat ik eerder buiten adem en moe ben. Ik geef er maar aan toe.

Pretecho was weer "prutecho" zal ik maar zeggen. De kleine meid liet zich weer heel moeilijk zien, zo eigenwijs. Ze ligt ook met haar hoofdje fijn naar beneden en half in mijn blaas gedrukt - wat wel weer verklaart waarom ik aldoor naar het toilet moet voor 3 druppels :-). Volgens de echoscopiste is ze nu ongeveer 1800-1900 gr. dus goed op schema. Ze verwacht dat ons meisje rond de 7-8 pond zal uitkomen en op 50 of meer cm zal uitkomen. Ook zal ze waarschijnlijk mooie lange benen hebben hahaha. Kan geen mooie foto's plaatsen, want die zijn er niet gemaakt. We mochten nog wel een keertje terugkomen, maar de kans dat ze nog omdraait om zich goed te laten zien is bijna nihil. We laten het maar. Ben blij dat ze goed groeit en ik haar zeer regelmatig voel trappen etc.

VK

Natasja 23-4

Dorine 4-5

Pretecho

???

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010 (meisje)

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010 (meisje)

Dorine 14 juni 2010 (jongen)

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

Geplaatst

Hey dames

Ik moet morgen nog werken en dan begint mijn verlof. Ons geboorte kaartje hebben we al zo als besteld. Over 4 weekjes mag ik al thuis bevallen gaat echt snel. Onze dame heeft erg weinig ruimte zit behoorlijk tegen mijn ribben te schoppen. En voorlopig heeft ze een lekker schema overdag wakker en als ik slaap gaat ze ook slapen. Ze heeft bijna 5x per dag de hik dus ze eet en drinkt goed in de buik haha.Ik heb er even plaatjes bij gezet vond ik wel gezellig.

VK

Marchan 21-4

Natasja 23-4

Dorine 4-5

Pretecho

???

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010 :bcbbgirl2:

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010 :bcbbgirl2:

Dorine 14 juni 2010 :bcbbboy2:

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

Geplaatst

Mooie buik, ik ga vanavond ook een foto maken!

VK

Marchan 21-4

Natasja 23-4

Kiet 26-4

Dorine 4-5

Pretecho

???

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010 :bcbbgirl2:

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010 :bcbbgirl2:

Dorine 14 juni 2010 :bcbbboy2:

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

Geplaatst

Marchan, wat is je buik perfect rond!

Hoe bedoel je dat je al over vier weken thuis mag bevallen? Dat het vanaf dan kan gebeuren of is er iets gepland?

Geplaatst

Wat een mooie buiken allemaal!

Even een kleine update van mijn kant. Ik heb het op het werk een beetje druk en kan ook niet zo snel meer werken als "vroeger", dus vandaar dat mijn aanwezigheid op het forum stukken minder is (ik mis de tijd) en s avonds heb ik er echt geen energie meer voor...

Hier gaat alles goed. Het wordt nu wel zwaarder merk ik. Vooral lopen is erg vermoeiend (wandelen zit er bijna niet meer in) en ik slaap veel. Aan het einde van de werkdag is het ook al bijna einde-dag... veel meer als op de bank bijkomen zit er bijna niet in.

Afgelopen maandag bij de vk geweest. Alles gaat goed. M'n bloeddruk begint wel hoger te worden. De hele zwangerschap zit ie al in de lage 70'ers, maar nu was hij ergens tussen de 80 en 85, dus dat was een groot verschil met voorgaande keren. Vk vond dat ik het wel rustig aan moest doen, maar dat doe ik voor zover mogelijk ook al wel.

Morgen gaan we het kamertje afmaken en dan hoef ik alleen nog maar te wassen, blokken voor het bed te regelen en m'n eigen spullen te kopen (voedingsbh's en een mooiere pyama of zo, voor in het kraambed). En natuurlijk de ziekenhuiskoffer klaar te maken :-). Ik ga 12 mei met verlof dus volgende week nog 3 weekjes werken. Kijk er erg naar uit!

Verder ben ik gisteravond naar de borstvoedingscursus geweest en ik vond het zeer nuttig. Volgende week nog een keertje en dan hebben we die informatie ook weer binnen. Ben er nu een stuk geruster op.

Goh, dat was het denk ik wel zo'n beetje!

O ja! De kleine ligt inmiddels met het koppie naar beneden. Hopelijk blijft het daar dan ook liggen :-) want ik was erg blij dat hij/zij uit de stuit gedraaid was...

Allemaal een prettig weekend!

Geplaatst
Marchan, wat is je buik perfect rond!

Hoe bedoel je dat je al over vier weken thuis mag bevallen? Dat het vanaf dan kan gebeuren of is er iets gepland?

Hoi nee niks gepland maar vanaf 37 weken mag je thuis bevallen vandaar. Haha

Geplaatst

Zo Marchan, je laatste werkdagje zit erop (denk ik)

Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn dat je nu met verlof bent. zo gek dat de eerste van ons clubje nu al echt met verlof gaat. Ik weet nog dat we net ontdekt hadden dat we zwanger waren en nu mag je al van je verlof genieten. Heerlijk.

Ga er van genieten en nu maar hopen dat de beeb op de dag of iets eerder komt. Tenminste, dat hoop ik wel. Het lijkt mij helemaal niets als je uitgerekende dag voorbij is en er is nog geen beeb. Maar goed, het gaat allemaal goedkomen.

Allemaal een fijn weekend.

@ESK, het is je vergeven nu je het zo druk hebt op je werk. Als we straks allemaal lekker verlof hebben zullen we hier wel weer iets meer te vinden zijn (denk ik). Ik merk dat ik ook met vlagen meer / minder hier te vinden ben.

Geplaatst

Hey Dorine wat een mooie buik heb je!

En het is heerlijk eindelijk geen werk stress meer lekker rustig aan doen.

En is inderdaad gek hoor nog even en we moetn de topic meldkamertje gaan openen.

Momenteel ligt mijn opa in het ziekenhuis die heeft een beroerte gehad en gaat erg slecht met hem. Hij begrijpt niet veel meer en is halfzijdig verlamd. Ik hoop dat hij het nog redt tot de baby er is. Lijkt me toch wel leuk.Nu weer wat positiefs mijn dochter mag morgen afzwemmen voor haar A-diploma dus spannend en het gaat zo snel.

Prettig weekend!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden