Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Marchan,

Wat een vervelend nieuws van je opa, ik hoop dat hij nog wat zal opknappen,

En hoe vond je dochter het, heeft ze haar A-diploma gehaald?

fijn weekend.

Groetjes Dorine

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Meiden,

wat is het rustig hier op het forum!

pff hebben jullie ook helemaal geen zin meer om te werken..

ik begin nu ook vocht vast te houden als ik s'avonds sokken aan heb ik en ik doe ze uit staat er een hele afdruk in mijn been.

Vanmiddag heb ik een intake met de kraamzorg hebben jullie dat al gehad?

Geplaatst

Ha Kiet,

Ik heb ook helemaal geen zin meer, maar het lijkt nu wel drukker dan ooit op het werk. Ik ben 's avonds echt helemaal gaar als ik thuiskom. Dat vocht herken ik wel, ik kan m'n ringen al een week niet meer aan omdat ze helemaal klemmen en ook worden mijn voeten langzamerhand dikker. Tegen vocht in je voeten kan je op zich nog wel een beetje doen: 's avonds met je voeten omhoog gaan liggen.

Ik heb nog geen intake gehad, maar dat zal toch binnenkort wel komen. Komen ze kijken of is het telefonisch? Heb geen idee hoe het gaat of wat ze komen vragen...

Nou, maar weer 's aan het werk...

Geplaatst

Ze komen bij je thuis ik heb ook geen idee hoe het gaat..

ik zal wel laten weten als ze geweest is!

Geplaatst

Hi Kiet en ESK,

Ook ik heb geen zin meer om te werken. Ben zo aan het aftellen. Nog maar 3 weekjes en dan zit het er op.

Ook ik heb last van vocht vasthouden. Vooral mijn handen, mijn ringen kan ik ook niet meer dragen.

Mijn voeten beginnen nu wat dikker te worden maar ik zag dat het (als het goed is) heel snel slipper-weer gaat worden dus eindelijk die knellende schoenen uit.. hahaha

Ik heb 3 mei een intake van de kraamzorg. Ze komen dan bij mij langs. Geen idee waar ze het allemaal over gaan hebben, ben benieuwd.

Wij hebben vanavond de partneravond van de zwangerschapsgym, mijn man ziet er echt tegenop. Hij is blij als het voorbij is.

Volgende week gaan wij voor het laatst een paar daagjes weg met z'n tweetjes. We gaan een paar dagen naar Duitsland. nog ff genieten van het mooie weer.

Hele fijne dag en tot snel.

Groetjes

Geplaatst

Hallo

Ik heb as maandag dat kraamzorg langskomt. Ik had gister ineens vlekken voor mijn ogen en daarna hoofdpijn en tintelende vingers. Vandaag bij de VK geweest en ik heb waarschijnlijk zwangerschaps migraine. Dus ben ik weer lekker mee.Ik hou geen vocht vast en ben nog steeds maar 7 kilo aangekomen. Ons meisje ligt nu bibi (beweeglijk in bekkeningang) dus is onderweg naar het indalen. Mijn dochter heeft trouwens haar a-diploma gehaald!!! Was zo ontzettend trots op haar.

Over 2 weken weer terug naar de VK.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Marchan.

Zwangerschapsmigraine, is wist niet eens dat dit bestond. 'Gelukkig' dat het daarbij gebleven is en dat je niet ook in het ziekenhuis bent beland voor allerlei onderzoeken.

Bij ons is het eerste kindje al geboren van één van de meiden van de zwangerschapsgym. Het meisje, Guusje, is geboren met 32 weken. Ze is maar 1390 gram dus dat is echt niets. Nu maar duimen dat het allemaal goed blijft gaan.

Vreemd hoor dat daar opeens al iemand mama van is.

Geplaatst

@ Marchan: wat vervelend van je opa, ik hoop dat hij opknapt zodat hij jullie baby kan meemaken en gefeliciteerd met het behalen van je dochter haar A-diploma. Kan begrijpen dat je trots op haar bent. Zwangerschapsmigraine daar had ik ook nog nooit van gehoord. Rustig aan dan maar.

@ Kiet en ESK: ik heb ook geen zin meer om te werken, maar dat kan ik heel makkelijk zeggen: morgen is mijn laatste dag. Dan heb ik na mijn werk een borreltje en een etentje en dan is het over en uit. Tot aan Koninginnedag ga ik mijn vrije dagen opmaken en 3 mei begint mijn verlof. Het weer wordt als maar beter, dus kom maar op haha. Van vocht heb ik nog niet heel erg veel last, kan alleen mijn sokken af en toe zien in mijn benen, maar mijn ringen kan ik nog gewoon dragen. Wel heb ik het gevoel dat de bovenkant van mijn buik bijna in mijn longen zit. Ik moet echt goed recht op gaan zitten anders is het geen lekker gevoel. En slapen doe ik heel erg slecht, vooral het in slaap komen. Waardeloos. Ach, het gaat wel over toch (misschien gaat het straks beter als het kindje indaalt).

@Simonja: dan moet je evengoed nog een tijdje werken. Gaat het nog wel? Geniet nog maar even met zijn tweetje van je weekendje weg, wie weet gaat het heel lang duren voordat dat weer komt hahaha (niet negatief bedoeld hoor :-).

Ik mag vrijdag weer voor APK bij de verloskundige. Zal mij benieuwen. De baby beweegt nog steeds goed, ik heb af en toe het idee dat ik een voetje vast kan pakken aan de zijkant van mijn buik. Echt heel wonderlijk.

Nog niets gehoord van de kraamzorg, maar die zouden mij in de 8e maand bellen, dus ik neem aan dat dat niet zo lang meer op zich laat wachten.

Hebben jullie het geboortjekaartje al helemaal klaar? En de naam, zijn jullie daar al over uit?

Liefs,

Natas

Geplaatst

Wij hebben een proefdruk van het geboortekaartje met de naam laten maken. Aanstaande maandag kan ik het ophalen, benn erg benieuwd!

Geplaatst

Hoi

Wij zijn er al een tijdje helemaal uit hoe onze kleine meid gaat heten.

En ook het kaartje waar we het al snel over eens.

Van de week de kaartjes ook daadwerkelijk besteld. Het wordt steeds echter haha.

Groetjes

Geplaatst

Hoi, hoi,

Wij hebben ook het kaartje al uitgezocht en de tekst heb ik vandaag naar de drukker gezonden. Hoeven ze alleen de datum, lengte en het gewicht tzt nog in te vullen. Heb wel om een proefdruk gevraagd, dus ik hoop dat we die dan ook nog toegezonden krijgen. Best wel moeilijk zo'n kaartje uitzoeken.

Vandaag mijn laatste werkdag en afscheidsetentje gehad. Was heel onwerkelijk. Ze hadden een hele leuke speech in elkaar gezet, hadden een grote kaart vol geschreven en als afscheidskado kreeg ik een waardebon van mijn meest favoriete winkel, zodat ik me in het nieuw kan steken als de zwangerschapskilootjes er af zijn. Best wel een emo-dagje.

Morgen naar de vk! Ik laat het jullie weer weten.

xx

Geplaatst

wat leuk van je werk zeg!! en nu begint je verlof heeeeerlijk!!

ik kijk er ook zo erg naar uit haha

Ben trouwens ook begonnen met wassen pff wat een werk is dat zeg!

Geplaatst

Oh trouwens de kraamzorg was toch geweest.

ze kijken naar het kamertje en naar de spulletjes die je hebt..

verder vragen ze of je borstvoeding wil geven enzo..

bij ons zeurde ze een beetje over ons aerosleepmatrasje.. maar dat had ik al van meer mensen begrepen dat kraamzorg daar moeilijk over doet.

verder kijken ze ook naar je bed of dat op klossen kan of op bierkratten moet.. en ze vertellen wanneer je je bed omhoog moet zetten en een zeiltje onder je hoeslaken moet leggen enzo..

Geplaatst

Natasja, wat leuk dat je werk zo'n afscheid voor je heeft geregeld. Maar goed, als ik het me nog goed herinner is het voor jou niet alleen de start van je verlof maar ben jij toch gestopt met werken daar?

Kiet, zeurt de kraamzorg als je zo'n aerosleep niet in het bedje hebt want dan weet ik alvast dat ze daar bij ons ook over gaan zeuren. Ik heb een gewone molton en katoenen hoeslaken dus dat zal dan ook wel niet goed zijn ;-)

Wel hebben wij zo'n aerosleepje in de kinderwagen.

Hebben jullie trouwens ook al een box in de kamer staan? Wij hebben besloten dit te doen zodra mijn verlof ingaat. Dan staat hij waarschijnlijk wel een aantal weken leeg in de kamer maar het is weer leuk om iets 'nieuws' te doen.. hahah

Ik heb trouwens afgelopen woensdag de partneravond van de zwangerschapsgym gehad. Manlief vond het verschrikkelijk!!!!

Vooral toen we de pershoudingen en het ademhalen echt moesten gaan oefenen was hij er helemaal klaar mee.... Hij heeft zich echter netjes gedragen en gedaan alsof hij het allemaal interessant vond. hahaha

Alvast een heel fijn en zonnig weekend allemaal.

Groetjes Dorine

Geplaatst

nee de kraamzorg zeurt juist als je wel een aerosleep hebt omdat ze er niet bekend mee zijn maar ik mocht de aerosleep er wel gewoon in laten liggen..

vind het wel raar want in de winkel word het juist beschreven als het beste matrasje.

Oh wat erg dat je man het verschikkelijk vond haha gelukkig was het maar 1 keer dat hij mee moest.

Geplaatst

Hi Kiet,

Dat verbaasd mij ook ontzettend dat ze zeuren als je de aerosleep wel hebt. Ik was al helemaal voorbereid dat ik gezeur zou krijgen omdat ik hem niet heb. Precies om dezelfde reden als jij omdat ze in de winkel zeggen dat dit het beste is.

Vreemd he???

Ach ja, manlief had gewoon pech de avond. Ik heb tijdens de zwangerschap ook wel eens dingen die ik liever niet heb / moet doen. En idd, voor hem was het maar 1 avondje..

Geplaatst

Hoi, hoi,

Aangezien het nu iets frisser buiten wordt maar even op het forum gluren.

Wij hebben ook een aerosleep matrasje (zelfs eentje voor in het wiegje). Dat ze helemaal komen inspecteren, wat een grote onzin zeg....... Enfin, bij ons is er nog steeds niets te bekijken, mochten ze komen ......... Maar, over 2-3 weken hopen we klaar te zijn. Gaan jullie nog foto's posten van jullie kamertjes?

Mijn afspraak bij de vk was weer oké. De beeb ligt met haar hoofdje naar beneden en met haar kontje omhoog. Mijn baarmoeder schijnt hoog te zitten, zo tegen mijn borstbeen aan. Dit verklaart waarin ik aldoor last heb van brandend maagzuur. Ik mag overigens rennies nemen (nog niet gedaan). Mijn bloeddruk was ook oké en ik mag over 2 weken terugkomen.

Ja, die mannen. Johan had denk ik geluk dat de mannenavond op dezelfde avond viel als mijn afscheid van het werk. (ik ben idd gestopt nu met werken - wat een heel heel raar idee is).

xx

Geplaatst

Oh, mijn man vond het wel lang duren, maar toch wel nuttig op de cursus, dus viel wel mee. Ach, je weet toch pas wat het is als je het zelf gaat meemaken, nietwaar?

Wij schijnen ook een aerosleep matras te hebben, ik wist niet eens dat er ook wat anders was... wat is er dan met dit matrasje? Gister heb ik het bedje helemaal opgemaakt. Nu nog wachten op het hemeltje dat mijn schoonmoeder aan het maken is en op de gordijnen... toch lijkt het al bijna op een leuk kamertje. Ik zal wel foto's maken als het af is (maar dat duurt dus nog wel eventjes...).

Ik vind het trouwens ook raar dat ze langskomen om te kijken naar je kamertje en zo, maar het zal best een nut dienen... bij mij komen ze pas ergens na week 36 dacht ik, dus duurt nog 3 weken. Ik krijg wel waarschijnlijk mijn volle 49 uur kraamzorg (er is een nijpend tekort blijkbaar), dus daar was ik al wel blij mee.

Opmaken van zo'n bedje valt toch nog niet mee... zeiltje op 1/3 van de onderkant, onderlegger eroverheen, daaroverheen weer hoeslaken en dan een lakentje + dekentje en een hydrofielluier waar het hoofdje ligt. Wilde het vast even uitproberen :-). Het ziet er wel enorm schattig uit...

Vanavond weer naar de vk. We moesten vroeger komen en er zou meer tijd uitgetrokken worden want vanavond gaan we het over "de bevalling" hebben. Ben zeer benieuwd. Hoop trouwens dat de kleine nog steeds goed ligt...

O ja, we zijn uit de namenkwestie! We hebben nu een jongens- en meisjesnaam. Geeft ook weer rust.

Natasja, wat vervelend dat je zo'n last hebt van je maagzuur. LIjkt me niet prettig. Sterkte ermee!

Hier nog 9 daagjes werken!! IK heb zo'n zin in m'n verlof!!

Geplaatst

Hoi

Vandaag is kraamzorg geweest. We hebben alleen gepraat over hoe we het willen.

Ik krijg ook 49 uur over 7 dagen. Moest wel lachen ze vroeg of de kraamverzorgster ook het eten moet maken of klaarzetten. Dus ik zeg heel bijdehand graag maar zodra ik het zelf weer kan doe ik het zelf. Waarop die vrouw zegt nou helemaal niet jij doet 7 dagen helemaal niks alleen maar genieten en rusten. Nou dat gaat wat worden haha. Ze is helemaal niet naar het kamertje gaan kijken. Ik vroeg het nog maar ze zei dat dat niet nodig is. Ze zei als er een bedje staat en het heeft liefdevolle ouders is het goed. Dus bij mij viel het heel erg mee allemaal.

Natasja ik heb dat ook vreselijk last van maagzuur en echt al maanden. Als het echt te erg wordt neem ik een maagtablet maar dat is 2x voorgekomen toen kwam ik gewoon niet in slaap erdoor. Ze zeggen dat melk goed ertegen helpt. Ik drink zoiezo geen koolzuurhoudende dranken meer daar werd het nog erger van. Esk veel plezier bij de VK en lekker he dat aftellen voor je verlof!

Groetjes

Geplaatst

Nog even een kleine update: de kleine doet het prima, maar moeders krijgt langzamerhand een hogere bloeddruk. Daarom heeft de vk aangeraden om minder uren te gaan werken en dat heb ik vanochtend met mijn baas besproken. Ik ga nu tot 15.00 uur werken en een paar dagen thuis. het zijn er ook nog maar 9 (dagen), dus dat moet te doen zijn. 11 mei is m'n laatste dag! Zo kan ik toch mijn vervanging inwerken en ga ik het ook rustiger aan doen.

Geplaatst

Wat gek dat er zoveel verschil zit in die bezoeken van de kraamzorg. Bij mij komen ze volgende week maandag dus ik ben benieuwd.

ESK, lekker dat je nu wat rustiger aan gaat doen. Scheelt toch al wel als je maar tot 15.00 uur hoeft te werken en fijn dat het weer goed was bij de VK (op je hogere bloeddruk na dan)

Ook ik moet nog tot 11 mei werken dus het eind komt echt in zicht, heerlijk!!!!

Geplaatst

Wij schijnen ook een aerosleep matras te hebben, ik wist niet eens dat er ook wat anders was... wat is er dan met dit matrasje? Gister heb ik het bedje helemaal opgemaakt.

Opmaken van zo'n bedje valt toch nog niet mee... zeiltje op 1/3 van de onderkant, onderlegger eroverheen, daaroverheen weer hoeslaken en dan een lakentje + dekentje en een hydrofielluier waar het hoofdje ligt. Wilde het vast even uitproberen :-). Het ziet er wel enorm schattig uit...

Hoi ESK,

Ons is verteld dat je alleen maar een apart hoeslakentje over het Aerosleep matrasje mag doen. Als je een gewoon hoeslakentje gebruikt, dan werkt de Aerosleep niet. Ik kan uit jouw tekst niet opmaken of je die aparte hoeslakentjes gebruikt. Wij hebben ze iig er wel bijgekocht.

Liefs,

Natas

Geplaatst

Wij hebben ook speciale hoeslakentjes voor de aerosleep en geen molton want dan werkt de aerosleep niet meer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden