Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee, nog niets qua uitslag. Ik heb gister gebeld (10 werkdagen na het bloedprikken), maar toen was de vk niet in de buurt van "de enveloppen" en ze zou me terugbellen. Niets gehoord. Ik neem aan dat ze of nog belt of dat ik maandag of zo nog maar 's gaan bellen.

Manlief heeft ook gezegd dat ik een kopietje van de uitslag moet opvragen voor in ons dossier. Ik hoop dat ze dat wil doen. Voor mij hoeft het niet zo, maar manlief heeft graag alles bij elkaar en compleet.

Naja, ik hoop dat ze nog gaat bellen vandaag. Ik had wel begrepen van de vk dat als zij (de vk dus) nu nog niets gehoord had, dat het waarschijnlijk allemaal wel goed zat, want meestal hoorden ze wel wat voor 10 dagen om waren als het 'fout' was. Daar ga ik dan ook maar vanuit. Gister was het ook krap 10 werkdagen, dus misschien zijn wij wel te ongeduldig.

Op je andere vraag, nee, ik ben nog niet geslaagd. Ik ben gister heerlijk naar de kapper geweest. Dat was nodig! Ik was al 14 weken (goh!) niet geweest en ik zag er niet meer uit. Nu is het weer lekker kort en helemaal in model. Ik voel me meteen een stuk beter!

Ik ga of straks even op wehkamp.nl shoppen of ik ga zaterdag even naar de stad. En ik hoop dat vanavond de informatie van het kraamhotel binnen is. Ik ben me daar ook al een beetje in aan het verdiepen. Wat moet er toch een boel geregeld worden als je zwanger bent!! Kraamzorg, waar bevallen, vk, echo's, opvang... de lijst is oneindig lang...

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja, ik heb nu ook wel het idee dat we best veel moeten regelen. Gisteren heb ik mij definitief aangemeld voor de kraamzorg dus dat is geregeld. Verder hadden wij een mooie meevaller wat betreft de opvang. Mijn buurvrouw is gastouder (en zoals zij met de kinderen omgaat is helemaal ons ding) en die gaf opeens aan dat ze vanaf volgend jaar weer plek zou hebben voor een kindje. We hebben nu dus al afgesproken dat ons kindje straks naar haar toegaat. Helemaal perfect. Deur uit, 5 meter lopen, volgende deur in en klaar. Helemaal super!

2 dagen per week zal het daar naartoe gaan en eventueel 1 dag naar een Kinderdagverblijf. Echter, ik wil proberen om volgend jaar te beginnen met 3 dagen werken dus dan zou dat nog niet nodig zijn.

Wel leuk he, om met al die dingen bezig te zijn???

Geplaatst

Hoi Meiden!

nekplooimeting was goed hij was 1,2mm nu nog de bloedtest afwachten maar ik maak me geen zorgen! heb het gisteren op mijn werk verteld iedereen reageerde zo leuk! echt een raar idee dat iedereen het nu mag weten.

Geplaatst

Ha Kiet,

Fijn dat alles goed leek!

Wij hebben inmiddels ook de uitslag. Ik moet zeggen dat ik 'm niet zo hoog vond (1:440), maar wij zitten ook nog boven die grens van 1:200 dus we laten verder niets meer onderzoeken. Nou las ik wel op internet (http://www.rivm.nl/downlab/Images/cursus%20kansbepaling_bijzondere_omstandigheden_tcm30-45214.pdf) dat bij IVF zwangerschappen de kansberekening om de een of andere reden soms vals verhoogd uitvalt dan bij reguliere zwangerschappen, dus dat stelt me wel gerust.

Poeh, weer een mijlpaal gehaald :wav:.

Geplaatst

Hi dames,

Ook ik heb net de uitslag van de nekplooimeting gehad. 1:14715 dus voor mij geen zorgen meer en nu helemaal gaan genieten.

@Kiet, ik heb hetzelfde als jij, vind het zo vreemd dat iedereen het nu weet / mag weten maar wel heel erg leuk.

Het lijkt er ook wel op alsof mijn buik zich hieraan heeft aangepast. Sinds ik het verteld heb, heb ik het idee dat m'n buik ook alsmaar groter wordt. Ik kan er niet meer omheen!

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat fijn dat de nekplooimeting bij iedereen goed is gegaan en ESK eindelijk de uitslag. Groeit bij jullie allemaal je buik nu zo erg net zoals bij Dorine? Ik moet zeggen dat ik er wel blij mee ben. Eindelijk "echt" zwanger.

Volgende week mag ik alweer naar de verloskundige en een afspraak maken voor de 20 weken echo zo rond 16 januari. Wat een raar idee hè, dat je dan alweer op de helft zit.

Ik zal ook blij zijn als ik klaar ben met de MvM. Wil nu eindelijk wel weer eens gewoon rustig op het toilet plassen hihi.

Liefs

Natas

Geplaatst

zo ja ik ook elke keer met die beker eronder! haha ik ben er nu wel een beetje klaar mee... maarja nog 4 weken...

Geplaatst

Dat heb ik ook, ben blij als ik klaar ben met het plassen in de kannetjes. Ik doe het met alle liefde maar heb het er nu wel mee gehad. Maar goed, einde van het jaar zijn we er klaar mee en dat is toch echt wel al heeeel snel.

Geplaatst

Joehoe!! Vanmiddag naar de stad geweest en echt een geweldig jurkje gekocht. Ik zie er zo leuk uit (al zeg ik het zelf). Ben er helemaal blij mee. Verder nog een mooie broek (die ik nog ietsjes korter moet laten maken), dus al met al goed geslaagd. Wat een opluchting!!

Ik voel me trouwens in ene ook zo energiek (wat ook een opluchting is na 3 maanden moe, moe en meer moe). Heerlijk!!

Zo mag het de komende maanden blijven gaan...:wave:

Geplaatst

Leuk, waar ben je geslaagd Esk?? Ik kom even oversteken van de uitgerekend in juli 2010 dames, ben wel benieuwd hoe het gaat met degenen die al een maandje verder zijn.... Nog geen buikje hier natuurlijk maar leuke tips voor kleding zijn van harte welkom. Nic

Geplaatst

Ha Nic, ik had de broek bij Miss Etam (en volgens mij moet je daar net een beetje geluk hebben, want zo geweldig vond ik de meeste kleren die er hingen niet) en het jurkje bij Zwanger & Co (Den Bosch en Den Haag).

Ik heb 't gister aangehad (jurkje) en meteen een boel complimentjes :santahat:. Goede aankoop dus (hoewel wel aan de prijzige kant).

Geplaatst

Hi Esk,

Ik ben gisteren wederom gaan winkelen. Ik had eerst maar 1 broek gekocht en dat was dus toch wel een beetje weinig. Ik heb nu allerlei kleren van Noppies gekocht. Zowel nette als stoere kleren dus leuk voor de afwisseling. Nu ik deze kleren aantrek voel ik me nog zwanger omdat je het dan al zo goed ziet. Heb jij dit ook?

Groetjes Dorine

Geplaatst
Ha Nic, ik had de broek bij Miss Etam (en volgens mij moet je daar net een beetje geluk hebben, want zo geweldig vond ik de meeste kleren die er hingen niet) en het jurkje bij Zwanger & Co (Den Bosch en Den Haag).

Ik heb 't gister aangehad (jurkje) en meteen een boel complimentjes :santahat:. Goede aankoop dus (hoewel wel aan de prijzige kant).

Maar is wel een goed investering waarschijnlijk want die zul je het meest aanhebben. Ik heb de vorige keer gemerkt dat je beter een paar mooie wat duurdere dingen kunt hebben met wat simpele shirtjes erbij, dan een heleboel kleren die het net niet zijn. Ook op marktplaats kun je trouwens nog best goed scoren, daar ben ik al vast wat aan het rondsnuffelen. Nic

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ga voor zwangerschapskleding naar Hoorn (NH) en vind daar bij Prenatal en een andere grote babyzaak leuke kleding van Mamalicious, Noppies etc. Heb een spijkerrokje gekocht met een knalrood shirt met een opdruk (en een grijze). Dit shirt is aan de zijkanten gerimpeld en kan dus een hele zwangerschap mee. Het is niet te dik met lange ouwen (een bolerotje erover). Ook heb ik een mooie zwart rok met paarse opdruk aan de onderkant gekocht. Had nog een aansluitend paars shirt met een waterval hals, dus dat kan ik er mooi op aan. Ook heb ik een zwangerschaps panty/legging gescored. Voor mijn werk zal ik nog aan een mooie zwarte broek moeten met een paar basic shirtjes (kan ik de jasjes van mijn pakken daarop aan). Verder zal ik nog achter een spijkerbroek aangaan voor mijn vrije dagen en een paar leuke jurkjes/tuniekjes. Moet wel zeggen dat het lekkerder zit dan mijn gewone kleren op het moment. Het buikje groeit al aardig, maar ik ben nog niet aangekomen. Hebben jullie dat ook?

Liefs

Natas

Geplaatst

Ja, mijn buik begint echt te groeien. Ik ben trouwens wel aangekomen, maar ik durf wel te beweren dat dat van het eten is :elf: en niet van de baby.

Gister de hele dag m'n nieuwe broek aangehad. Wat een verademing!! Had ik weken eerder moeten doen...

Geplaatst

Goedemorgen,

Mijn buik begint ook aardig te groeien maar ik ben ook niets bijgekomen.

En precies wat je zegt ESK, het is echt een verademing om deze kleren aan te trekken he? Ik vind het heerlijk om opeens geen knellende broeken meer te voelen.

Natasja, ik heb ook een zwangerschapspanty gekocht. Heb eerst eens goed moeten kijken wat ik er nu mee moest. Ik had in eerste instantie niet in de gaten dat er een extra stuk voor je buik inzat en dacht steeds dat de panty scheef was.... hoezo niet opletten..??? hahaha

Geplaatst

Hoi, hoi,

Dorine, ik zie nu net pas dat jij een dag later dan mij bent uitgerekend. Mijn banner heironder klopt namelijk niet. Maar heb nog geen tijd gehad om een nieuwe aan te maken. Wat leuk. :wave:

Geplaatst

Ja, dat heb ik snel gedaan he? Ik heb idd 6 daagjes cadeau gekregen dus dat is echt super. Ook leuk dat we nu zo kort op elkaar zitten!

Hoe voelen jullie je trouwens nu? ik merk dat ik steeds meer energie begin te krijgen en voor de rest eigenlijk niet zo heel veel kwaaltjes. Wel blijf ik met vlagen misselijk en overgeven maar goed, dit is niets meer in vergelijking met wat het is geweest.

Nu zie ik vooral m'n buikje groeien en heb ik ook groeipijnen in m'n borsten. Ze zijn echter minder gevoelig dan voorheen maar helaas nu al een hele cupmaat gegroeid. Vorige week zwangerschapsbh's gekocht en nu al een E-Cup. Oh jee, waar gaat dit eindigen.. hahaha

Oh ja, en sinds een paar dagen voelt het ook vreemd in m'n buik als ik op m'n buik ga liggen. Ik voel dan echt dat mijn buik harder en dikker is dan anders waardoor het minder lekker ligt.

Voor de rest heb ik zo nu en dan ook wel eens bandenpijn, hebben jullie dit ook?

Groetjes

Geplaatst

Hoi Dorine,

De bandenpijn heb ik nu weer niet, maar een week of wat geleden wel. Het komt en het gaat. Het niet lekker liggen op m'n buik heb ik ook, ik lig nu een beetje half met een been opgetrokken en ook vaker op m'n rug heb ik gemerkt.

En van die energie: ja, dat merk ik zeker. Ik kan nu weer laat naar bed zonder dat ik gebroken ben en ik hoef niet meer na het eten een uurtje gestrekt. Heerlijk is dat. Ik heb ook veel meer zin om me op te tutten en om er goed uit te zien. Ook een teken dat ik meer energie heb.

Wel nog steeds verkouden, da's minder.

Geplaatst

Dames,

ik zit ook steeds bij het topig 'buik en babyfoto's' te kijken. Gaan jullie daar ook foto's bijzetten en zo ja, vanaf wanneer?? Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar jullie beginnende buikjes....

Geplaatst

Hoi meiden,

even bij jullie neuzen! hihi. Dan kan ik me al voorbereiden :wink:.

Ik moest erg lachen laatst over de MvM dat jullie een beetje aan het aftellen zijn wanneer jullie morgen stoppen met sparen. Ik ben nu al aan het aftellen! haha.

Heel veel geluk en succes juni mama's, jullie zijn inmiddels mijn zwangerschapsgoeroe's :goof:.

lfs, Nienke

Geplaatst

Hoi Meiden,

ik heb een vraagje.. zijn er ook meiden die hun haar verven? en gaan jullie daar mee door tijdens de zwangerschap?

heb trouwens ook al kerstcadeautjes voor ons kleintje gekocht:openpresents:

Geplaatst

Ha Kiet,

Ik kleur meestal wel mijn haar, maar ik denk dat ik het dit keer maar achterwege laat. Op zich zou het geen kwaad moeten kunnen, maar ik voel me er niet echt prettig bij (op dit moment dan).

De een zegt dat het geen kwaad kan, de ander zegt van wel. Als ik er aan denk zal ik het de vk 's vragen. Dat advies hou ik dan maar aan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden