Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

In deze folder: http://www.postbus51.nl/nl/home/publicaties/werk-en-loopbaan/arbeidsomstandigheden/werken-voor-en-na-de-bevalling/zwangerschap-veilig-werken-en-verlof.html

kan je lezen op pagina 7 dat "zwangerschapsonderzoek onder werktijd" in principe toegestaan moet worden (in overleg met de werkgever). Daar heb je toch wel recht op. Het lijkt mij dat de vk hier onder valt... Gelukkig heeft mijn vk een avondspreekuur en heb ik dat soort dingen gelukkig buiten werktijd.

Ik heb ook 'n vraag. Hebben jullie ook last van je stuitje? Ik heb al een paar dagen een wat zeurende pijn in m'n stuitje en dat is vrij vervelend. Nou ben ik 2 jaar geleden wel daarop gevallen en heb ik daar best heel lang last van gehad, maar dat is toch al lang geleden dat ik dat gevoeld heb.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat betreft de bezoeken aan ziekenhuis etc, volgens mij heb je daar recht op. Ik heb vorig jaar hier ook onenigheid over gehad met mijn werkgever en ben toen naar de bedrijfsarts gestapt. Van hem heb ik toen zwart op wit gekregen dat ik hier recht op had en geen verlofuren voor hoefde af te boeken.

ESK, wat betreft je vraag over je stuitje, daar heb ik ook soms last van. Ik merk dat als ik een hele tijd in een bepaalde houding gezeten heb dat ik er dan meer last van heb/krijg dus ik probeer zo veel mogelijk af te wisselen tussen zitten en lopen/staan en dan valt het wel mee.

Kiet, wij willen weten wat het is. Ik heb over een maandje de 20-weken echo en ben zo benieuwd!!!

Groetjes Dorine

Geplaatst

ja wij willen het ook weten bij babysworld in Den Haag doen ze ook geslachtsbepalings echo's en vanaf 16 weken! ik weet een paar meiden die daar ook zijn geweest en was al goed te zien bij 16 weken.

Geplaatst

ik heb er ook over zitten denken om het eerder te doen maar ik wacht rustig af. De weken gaan nu toch wel snel en we gaan ook nog een weekje op wintersport. Meteen de maandag daarna mag ik voor de echo dus dat gaat wel snel (hoop ik)

Geplaatst

Hoi, hoi,

Geen last van me stuitje :-), maar wel "last" van een man die heel heel heel erg graag wil weten wat het wordt hahaha. Wij wachten ook de 20 weken echo af op 25 januari.

x

Geplaatst

Hi Natasja,

zie nu dat we op dezelfde dag de 20-weken echo hebben. Wordt dus voor ons beiden een spannende dag. Enig voorgevoel wat het is? Ik ben er bijna zeker van dat het een jongen is maar ja, waar bazeer ik dit op...hmmm.... nergens eigenlijk.

Geplaatst

Lachen met ons hè! We zijn bijna op dezelfde dag uitgerekend en hebben de 20 weken echo op dezelfde dag...

Ik heb echt geen idee wat het wordt. Als het maar gezond is zeg ik meestal, op deze leeftijd weet je het immers nooit. Maar stiekem - als het er toch maar bij eentje blijft - een meisje geniet dan toch een hele kleine voorkeur. Mijn man is er heilig van overtuigd dat het een jongetje wordt....

Geplaatst

Wij willen niet weten wat het wordt. Natuurlijk willen we het wel heel graag weten, maar we hebben besloten onszelf te laten verrassen tijdens (of liever net na) de bevalling. Ik ben wel heel nieuwsgierig. Zelf heb ik het idee dat het een jongen is, maar waarop dat gebaseerd is???

Beide "soorten" :-) vind ik prima, ik ben al heel blij dat ik een kindje krijg en als het dan ook nog gezond is, dan ben ik helemaal gelukkig.

Ach, wel weten, niet weten, het heeft allemaal z'n voors en tegens...

Geplaatst

wij weten het nog niet of we het willen weten of niet. Aan de ene kant wil ik het wel weten, aan de andere kant wil ik ook graag dat het een verrassing is. Overigens heb ik ook sinds deze week ineens het sterke gevoel dat we een jongen krijgen. Geen idee waarom.

tot heden staat in onze papieren dat we het niet willen weten...

en dank Natasja, ik ga dat deze week eens goed bestuderen en achter kinderopvang aan! moet ik ook nog regelen!

Goed, nu eerst lekker genieten van een vrije week en bij de familie zijn! Iedereen fijne kerstdagen gewenst!

groet,

tessa

Geplaatst

Hoi allemaal!

Fijne kerstdagen gehad? Wij wel, heerlijk rustig gehad. Eerste kerstdag naar de schoonouders en tweede kerstdag naar mijn ouders. Verder veel gerelaxed!

Nog twee weekjes en dan krijgen we het hartje weer te horen. Ik moet zeggen dat ik er naar uit kijk. Ik probeer ook steeds te voelen of ik al iets voel, maar tot op heden niet echt. Ik heb één keertje het idee gehad dat ik een schopje-achtig-iets voelde, maar aangezien het zo onverwacht was en ik het niet zeker weet, zou het ook een beetje lucht in de darmen geweest kunnen zijn. Ik heb de afgelopen dagen veel last gehad van rommelende darmen en constipatie, maar nu gaat het wel weer.

Verder heb ik echt heel veel last van m'n stuitje. Dat is echt niet prettig meer. Ik weet niet wat ik er aan kan doen, volgens mij alleen maar hopen dat het niet erger wordt.

Hoe gaat het bij jullie?????

Geplaatst

Hoi Esk,

Ook hier een fijne kerst gehad. Kerstavond bij mijn ouders en 1e kerstdag bij mijn schoonouders. 2e kerstdag lekker thuis met z'n tweetjes.

Ben alleen zo misselijk geweest en heb echt na elke gang van het eten boven de wc gehangen, erg fijn, maar niet heus.

Er zat tijdens die dagen geen regelmaat in mijn eten en dan gaat het dus echt mis. Ik moet echt om de paar uurtjes iets eten. Doe ik dat niet, dan komt hetgeen dat ik als eerste eet er altijd weer uit. Tsja, dat was een beetje jammer maar verder heb ik me wel prima gevoeld....

Ik mag ook over iets meer dan 2 weekjes weer even luisteren en ben ook heel benieuwd. Door het blijven overgeven denk ik wel dat het allemaal nog goed zit maar het is toch wel heel fijn om weer ff een bevestiging te hebben.

Ik voel de kleine ook nog niet maar wel heb ik de laatste dagen af en toe kriebeltjes / jeuk heel diep onder in m'n buik. Af en toe denk ik dat dit de beeb zou kunnen zijn maar ik heb geen idee. We wachten maar in spanning af totdat we ze echt gaan voelen.

Wat vervelend dat je nog steeds zo'n last van je stuitje hebt. Helpt het ook niet als je regelmatig gaat staan en dan weer een tijdje gaat zitten? Ik hoop in elk geval voor je dat het niet erger gaat worden.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi Meiden!

Onze kerst was harstikke gezellig veel gegeten en veel cadeautjes gekregen de baby is heeft de meeste pakjes gekregen haha.

wat spannend esk dat je misschien al een schopje heb gevoeld ik kan ook echt niet wachten tot ik wat ga voelen. ik moet 8 januari weer naar de verloskundige daar verheug ik me ook al op.

hebben jullie trouwens al over namen gedacht?

Geplaatst

Ha Kiet,

Ja, die namen, dat is me nog wat. Ik dacht altijd dat meisjesnamen veel "makkelijker" te vinden waren dan jongensnamen, maar het tegendeel is waar. De jongensnaam hebben we al (!), maar de meisjesnaam is dus echt wel heel lastig. Voor een jongetje hebben we zelfs al twee leuke combinaties gevonden (wij willen een dubbele naam, waarvan de eerste de roepnaam is).

Over de meisjesnaam debatteren we nog. Manlief pakt het gestructureerd aan en heeft mij een lijst gegeven waarop DE naam moet staan, maar daar ben ik het nog niet mee eens :heppie:, dus op dat gebied steggelen we nog even voort :-).

En jullie?

Geplaatst

Wij hebben ook wel een aantal namen die we leuk vinden maar we weten nog niet precies welke het is natuurlijk wel voor het leven dus moet wel een mooie naam zijn en ook 1 die ook leuk is als hij of zij volwassen is.

Geplaatst

Ook wij hebben al over de namen nagedacht. Hoewel we er nog steeds van overtuigd zijn dat we een manneke krijgen zijn we het over die naam nog niet eens. Momenteel hebben we 2 a 3 namen die nogal eens willen wisselen. Één hiervan zal het wel gaan worden.

Voor een meisje hebben we de naam al wel. Mochten we dus verrast worden met een meid, dan zijn we er al uit!

Hoe staan jullie verder met aankopen doen? Nog iets gekocht de afgelopen dagen of niet? Wij gaan zaterdag nog even rondkijken bij een grote babyzaak in Roosendaal en Oudenbosch en dan gaan we het weekend na de 20-weken echo kopen.

Nu al zin in!

Geplaatst

Wij hebben de meubeltjes van het kamertje al besteld verder hebben we ook al heel erg veel gekregen het kamertje ligt al aardig vol haha

Geplaatst

Wij willen in een van de komende weekends slagen voor het kamertje en ook meteen de rest aanschaffen. Ik ben lijstjes aan het maken met wat ik nodig heb. Ik wil alles rond maart helemaal klaar hebben (kamertje en zo), dus we zullen vaart moeten maken. Levertijden zijn toch wel 12 weken of zo. Verder moet ik nog gordijnen, maar dan moet ik eerst de kleuren van het kamertje vaststellen...

Geplaatst

Hoi meiden,

Wij hebben ook erg leuke dagen gehad, maar ben blij dat het "gehang" over is. Geen cadeautjes met de feestdagen. Daar doen wij normaal gesproken niet aan. Johan zijn vader kwam voor de eerste keer sinds ik "echt zwanger" ben op visite, maar die had ook helemaal niets voor de baby mee (dat was voor Johan wel even een klap in zijn gezicht). Niet leuk dus. Nare man ook overigens.

Over namen zijn wij al druk aan het denken. Ik heb al diverse meisjes- en jongensnamen, maar er moet er natuurlijk wel eentje tussenzitten die blijft hangen en die we samen leuk vinden. Denk het wel hoor. De achternaam weten we gelukkig al wel hahahaha.

Zal ook blij zijn als ik weer naar de vk mag. Moet tot de 15e wachten tot ik het hartje weer kan horen.

Liefs

Geplaatst

Dames,

Ik zag net dat er een 'uitgerekend in september' is. Dat is al 3 maanden na ons!!!!!

Als ik zoiets lees vind ik opeens dat ik toch al wel heel ver zwanger ben. Wat vinden jullie?

Geplaatst

Idd, de tijd gaat nu toch best wel snel. Zat net nog naar ons afspraken-lijstje te kijken. Bij ons gebeurd er voorlopig bij niemand iets (als ik tenminste niets over het hoofd heb gezien).

Volgens mij beginnen onze afspraken pas weer in de 2e week van januari bij de VK..

Geplaatst

Ja, dat had ik vanochtend ook al. Ik voel me nog helemaal niet "ver", maar vergeleken bij de septembergroep zijn "wij" natuurlijk al behoorlijk gevorderd. 17 weken morgen alweer. Poeh, wie had dat gedacht.

Gister waren wij aan het wandelen en toen bedacht ik me ineens dat over 5 (!) maanden er een kleintje is. Vijf maanden al!! Da's hartstikke snel al! Ik kreeg er toch wel even de bibbers van (het is natuurlijk wel hartstikke gewenst, maar het is toch ook een hele verantwoordelijkheid).

Geplaatst

Ja, ik begin me ook op sommige momenten te realiseren dat het best wel heel snel kan gaan. Ik heb net op mijn werk een planning voor mijn huidige project zitten maken. Als ik zie wat ik nog allemaal moet doen en afronden voor half mei dan is dat wel heel veel. Toen ik naar die planning keek vond ik het wel heel snel mei en pas toen realiseerde ik mij dat ik vanaf dat moment met verlof zal gaan. Waahhh, kan me daar ook nog niets bij voorstellen. Nog maar 4 maanden werken en dan gaan we thuis zitten afwachten.

Geplaatst

Hahaha, zitten we allemaal te zenuwen op het forum! Maar je kunt het ook zo bekijken, we gaan richting het mooie weer. Een zomer lang mooi weer, daar teken ik voor.

Liefs

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden