Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Meiden,

ik moet de 1e week van januari naar de vk. 08/01. heb er zin in!

ja nog een paar maanden en dan is het kleintje er we verheugen ons er zoooo erg op!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joehoe gister toen we in bed lagen voelde mijn man de baby schoppen!

Echt super en ook voor mezelf was het ook anders om de baby ook aan de buitenkant te voelen. Liefs

Geplaatst

Marchan, wat een super leuk nieuws. Dat is al best snel dat je de baby voelt schoppen maar het is dan ook jouw 2e zwangerschap. Lijkt me zo super leuk om dit mee te maken.

Zelf ben ik zo ongeduldig als de pest. Heb vandaag aan de mei-mama's gevraagd wanneer zij hun kindje voor het eerst voelden. Conclusie, voor mij gaat het nog wel een aantal weken duren gezien het mijn eerste kindje is.

Super leuk voor je in elk geval, geniet ervan!

Geplaatst

Wat leuk, Marchan.

Ik had het gezien, Simonja. Tja, de echoscopiste had mij al verteld dat mijn placenta aan de voorkant ligt, dus waarschijnlijk duurt het nog wel een week of 3 voordat ik iets ga voelen... ik probeer wel steeds in bed te kijken of ik iets voel, maar tot op heden niet echt. Ik heb pas 1 keer het idee gehad dat ik een schopje of zo voelde, maar weet het niet zeker. Kunnen ook de darmen zijn geweest...

Geplaatst

Esk, vreselijk he, dat wachten? Ben jij ook zo ongeduldig?

Ik ben nu gewoon echt op zoek naar een bevestiging dat het allemaal goed gaat daarbinnen. Ik vind het dan ook zo lang duren voordat ik weer naar de VK mag en het hartje kan horen. Pfff.. nog 2 weken wachten.

Geplaatst

Hey meiden, het is zoiezo moeilijk vooral bij een eerste om te weten of het nou schopjes of je darmen zijn. Ik begin ook een aardige buik te krijgen. Baarmoeder zit niet ver onder mijn navel. Straks krijg ik een reuze kind :sed: Mijn eerste woog 2980 bij de bevalling dus was een hummeltje. Ik ga lekker even bank hangen ben de laatste tijd weer wat meer moe.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik lig ook in bed te wachten tot ik iets voel en gisteravond leek het wel zo te zijn. Aan de rechterkant bij mijn lies voelde ik iedere keer wat. Net of het een klein krampje was. Kan natuurlijk van alles zijn maar ja.......

Hebben jullie ook als je na het eten voorover buigt je aan de zijkanten (bij je baarmoeder in de buurt) iets voelt. Ik weet niet wat het is. Misschien kunnen jullie mij op weg helpen, want het duurt nog tot 15 jan voordat ik heb bij de vk kan vragen.

Marchan, wat leuk dat je man de baby heeft gevoeld. Waar voelt hij dan als ik vragen mag. Ben echt een leek in dit opzicht haha.

Ik voel me de laatste paar dagen ook weer moe hoor. Ben dan ook super verkouden en niet echt lekker, kan het ook mee te maken hebben.

Liefs,

Natas

Geplaatst

Ha Dorine,

Ja ik ben vreselijk ongeduldig. Ik wil gewoon weten of alles goed is. Ik mag pas de 11e weer naar de vk (eigenlijk zou ik as maandag gaan, maar we zijn dan een lang weekend weg). Het lijkt me ook zo bijzonder om het te voelen.

Marchan, ik heb ook al een hele grote buik, krijg het gevoel dat mijn darmen bovenin liggen en kind eronder. Volgens "iedereen" draag ik ook recht naar voren. Terwijl ik me enorm dik voel en het idee heb dat het allemaal vet is, daar op m'n buik :( . Ik heb zelf het idee dat ik natuurlijk weer een giga-baby krijg... we zullen zien.

Natasja, geen idee wat het is wat je beschrijft. Als je het niet vertrouwt kan je toch even bellen naar de vk? Misschien weet zij wat het is. Moe ben ik bij vlagen ook, maar dat is vaak alleen als ik teveel gedaan heb. Misschien bij jou ook?

Geplaatst

Hey natas

Mijn man voelde de baby links onder in mijn buik. Mijn onderbuik was op dat moment ook knoerthard dus de beeb lag echt onder.

Geplaatst

Natasja, ik heb helaas ook geen idee wat je kwaaltje zou kunnen zijn. Mocht het niet overgaan zou ook ik een telefoontje naar de VK plegen.

ESK, ik mag pas de 13e naar de VK dus moet nog langer wachten dan jij. Gisteren had ik opeens in m'n hoofd gehaald dat ik een doptone wilde aanschaffen zodat ik zelf naar het hartje kon luisteren. Manlief is het hier echt niet mee eens en denkt dat ik er alleen maar meer stress van ga krijgen. Voor nu heb ik me laten overtuigen om het maar even niet te doen maar in een onzekere bui zal ik hier zeker weer anders over gaan denken.

Ik heb vannacht toch iets geks meegemaakt. Ik werd vanochtend wakker en voelde mijn buik echt. Ik mijn handen op de zijkant leggen en toen was mijn buik aardig hard en voor mijn gevoel echt gegroeid. Toen ik later op de badkamer stond en manlief kwam binnen keek ook hij opeens en vroeg wat ik vannacht gedaan had. Mijn buik is echt opeens weer een stuk groter geworden. Het is zo grappig.......

@ESK, ik heb niet echt het idee dat het vet is want mijn buik is ook best wel hard. Wel draag ik net zoals jij naar voren. Als je mij van achteren ziet, zie je helemaal niets. Draai ik me dan om dan zie je opeens een aardig buikje. Ook ik ben benieuwd hoe groot deze wel niet gaat worden.

Mijn schoonzusje is nu 20 weken zwanger en haar buik is echt kleiner dan de mijne, en voor haar is het ook nog een het 2e kindje. Maar goed, zij is zelf wel een stuk kleiner en dunner dan ik.

Nou, dat was mijn verhaal weer voor deze ochtend. Jullie nog iets meegemaakt???

Geplaatst

Ik denk, met de nadruk op denk, dat ik gister de baby gevoeld heb!! Manlief legde gister zijn (koude) hand op mijn buik en wiebelde met z'n vingers. Even later voelde ik daar een soort veertjeslichte "bubbel" in mijn buik, het is lastig te beschrijven. Alsof er een vlinder tegenaan stootte of zo. Ik heb het verder niet meer gevoeld (we hebben het wel geprobeerd), maar ik ben er bijna zeker van dat dat de baby was. Het was zo'n ander gevoel dan gewoon 'lucht'.

Ik heb geprobeerd het te herhalen, maar het is niet meer terug gekomen. Straks proberen we het wel weer :santa2:.

Die doptone heb ik ook wel over nagedacht, maar ik weet van mezelf dat als het dan niet wil lukken ik helemaal ga flippen. Het feit dat m'n buik groeit en ik geen pijnen, bloed of andere zaken heb, duiden er gewoon op dat alles goed gaat en dus wacht ik lijdzaam af tot de vk :openpresents:.

We hebben wel geprobeerd met een glas te luisteren, maar dat werkte niet... dat doen we dus ook niet meer. Afwachten dus maar... Zondag, maandag en dinsdag zijn we een weekend weg en daarna is het aftellen. Het zal best snel gaan. Ik ben wel heel benieuwd naar de 20 weken echo. Ik weet dat het is om te controleren op afwijkingen, maar ik wil gewoon de kleine weer zien.

Geplaatst

ESK, dat zou toch geweldig zijn. Alleen al het feit dat je denkt dat je hem/haar gevoeld hebt moet toch geweldig zijn! Vanavond weer ff oefenen....

Geplaatst

Dames,

Allemaal een heel fijn en gelukkig nieuwjaar. Dat we allemaal een voorspoedige zwangerschap zullen hebben en in juni mogen gaan genieten van onze beebs.

Veel liefs en tot volgend jaar,

Dorine

Geplaatst

hoi hoi

ik breek even in . mijn man heeft het geprobeerd met een wc rol had ik ergens gelezen.

en hij zij dat hij het kon horen. is het proberen waard .

groetjes silvia

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Allereerst: allemaal een heel goed 2010 gewenst! May all our wishes finally come true!

Wij kunnen niet meer wachten tot de volgende echo (die van 20 weken) en hebben een afspraak gemaakt voor een pretecho. Woensdagavond 13 januari staat die gepland. Voor Johan ook wel erg leuk, want dan ziet hij ook eindelijk zijn kindje weer eens. Ik zou ook wel erg blij zijn, want echt iets voelen doe ik nog niet (denk ik).

Kus

Geplaatst

Hoi Meiden,

gelukkig nieuwjaar!:drink:

wij hebben ook een pretecho voor de geslachtsbepaling 9 januari mijn man en ik zijn zo benieuwd wat het word. het maakt ons helemaal niets uit maar we zijn wel benieuwd haha

Geplaatst

Hi Kiet en Natasja,

Wat grappig om te lezen dat jullie te nieuwsgierig zijn om de volgende echo af te wachten. Als het aan mij gelegen had zou ik ook nog een keertje extra hebben willen kijken maar manlief voelt daar absoluut niets voor. Gelukkig mag ik volgende week woensdag naar de VK en als ik het hartje weer even hoor ben ik ook alweer blij.

Verder nog steeds in afwachting totdat ik iets ga voelen, nog geen tekenen.

Afgelopen weekend zijn wij op pad geweest voor de kamer en de kinderwagen. We waren het eens dat het een maxi cosi Mura 4 zou worden maar zijn afgelopen week toch voor een andere kinderwagen gevallen. Dit is een iCandy Peach. Ik had er zelf nog nooit van gehoord maar hij blijkt ook pas sinds 2010 in NL leverbaar te zijn. Wij zoeken op het internet of we hem ergens goedkoper konden krijgen maar dat is dus echt niet mogelijk. De leverancier heeft afspraken gemaakt dat deze kinderwagen nergens ter wereld online verkocht mag worden. Helaas, dan maar de hoofdprijs betalen bij Babyplanet. De kamer hebben we ook uitgezocht. Dat is de Shiny geworden (hoogglans wit en heel strak). Besteld hebben we nog niets. We wachten tot na de 20-weken echo en meteen die zaterdag daarna gaan we alles bestellen.

Zo leuk allemaal...

Hoe is het verder met jullie allemaal? Voelen jullie al beweging en hebben jullie al dingen gekocht?

Veel liefs, Dorine

Geplaatst

Hoi Dorine,

wat leuk dat jullie opzoek zijn geweest naar spulletjes! ik heb je kinderwagen even gegoogled, mooi zeg!

wij hebben het kamertje al gekocht word in maart geleverd en de kinderwagen ook wel zijn helemaal weg van de stokke!

Geplaatst

Kiet, wat leuk dat jullie ook al alles hebben uitgezocht. Ik kreeg dit weekend overal te horen dat ik echt einde van de maand alles moet bestellen omdat ik anders best laat ben. Het moet begin / half april al allemaal klaar staan en daar had ik nog niet aan gedacht. Ik moet dus nog opschieten ook. hahaha.. en ik maar denken dat ik overal nog tijd voor heb.

Geplaatst

Hoi Dorine,

ja overal zit levertijd op soms wel 12 weken! en het is ook leuk als het kamertje straks helemaal ingericht is.. ik kan niet wachten!

Geplaatst

Aangezien het ook alweer januari is heb ik het lijstje maar weer eens naar boven gehaald.

Pretecho

Kiet 09-01 (geslachtsbepaling)

Natasja 13-01

VK

Tessa 08-01

Esk 11-01

Marchan 13-01

Dorine 13-01

Natasja 15-01

20 weken echo

Marchan 18-01

Dorine 25-01

Natasja 25-01

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010

Dorine 14 juni 2010

Kiet 24 juni 2010 (?)

Tessa 26 juni 2010

Tessa en Kiet hebben deze week alweer een afspraak staan. Leuk hoor. Kiet, ik ben wel een beetje jaloers dat jij zaterdag al weet wat voor geslacht jouw beeb is. Ik kan ook niet wachten totdat ik het weet. Voor mij vandaag nog 3 weken wachten.

Geplaatst

Kiet,

Dit is echt een leuke periode he? We kunnen echt niet wachten totdat er weer iets leuks gaat gebeuren en nu zijn het toch vooral de leuke dingen waar we mee bezig zijn. Ik bedacht mij vandaag ook dat wij nog maar 4 maanden hoeven te werken en dan gaan we al met verlof. Wauw, dat klinkt toch ook heerlijk????

We zijn inmiddels al (bijna) 4 maanden zwanger dus nog een keer dezelfde tijd en we zitten thuis van onze vrije tijd te genieten.

Hebben jullie er al over nagedacht tot hoelang van te voren jullie willen werken? ik ga proberen om dit tot 4 weken van te voren te doen maar aangezien ik een reistijd van zo'n 3 uur per dag heb weet ik niet of ik dit zo lang ga volhouden. We zullen het meemaken.

Geplaatst

ja wij zijn zoooo nieuwsgierig.. maar je man wil dus geen pretecho nu?

ik heb trouwens net op mijn werk verteld hoeveel ik wil werken..

ik wil 24 uur maar dan 2 dagen 9 uur en 1 dag tot 2 uur. dus 2,5 dag ik zag er best tegen op maar ze zijn akkoord YES:hello2:

Geplaatst

Ow bofkont, wat lekker dat ze hiermee akkoord gaan.

Ik heb op 26-01 een afspraak staan met mijn werkgever om te bespreken hoe ik het wil gaan aanpakken. Ik wil graag op papier 36 uur blijven werken en dan voor de overige weken in 2010 steeds één vakantiedag per week inleveren zodat ik dus maar 3x9 werk. Ik heb er een hard hoofd in dat ze hiermee akkoord gaan maar we zullen het zien.

Nee, manlief wil echt wachten tot de 25e. Volgens hem gaat dit zo snel (nou ja, ons tijdsbestek wil nogal eens verschillen.. hahah)

Wel heb ik een afspraak in maart staan voor een pretecho. Met 27weken laat ik een 3/4D echo maken en dat lijkt me ook wel heel erg leuk.

Geplaatst

oh ja het is altijd spannend he om er met je werkgever uit te komen hoeveel uur je gaat werken..

je kan ook in plaats van elke week een vakantiedag opnemen 1 dag ouderschapsverlof nemen maar dat krijg je alleen niet betaald...

ja ik wilde graag 2,5 dag per week werken en ben blij dat mijn werkgever hier ook mee akkoord gaat scheelt weer een hoop stress.

ik wil ook proberen om 4 weken van te voren met verlof te gaan ik heb aangegeven op mijn werk dat als ik me goed voel ik tot 4 weken blijf werken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden