Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Joyce,

Vraagje: heb jij dan geen bloed moeten prikken voor de combinatietest? Of bedoel je dat je de totale uitslag gister gehad hebt? Is dat niet een beetje vroeg dan met 11 weken en 4 dagen? Bij ons doen ze hem pas na 12 weken namelijk.

Vwb het verlof e.d.: ik werk als secr. op een advocatenkantoor en ik wist dus al een beetje waar ik zoeken moest vwb het verlof etc. Voordat wij besloten dat ik zou stoppen met werken had ik me er al in verdiept. En zo kan ik jullie weer een beetje op weg helpen toch?!

Johan kan niet wachten op het moment dat hij weet wat we krijgen. Ik heb dat niet zo. Wel grappig te bedenken dat ik de derde week van december een afspraak kan maken voor het maken van de 20 weken! echo. Deze zal dan plaatsvinden rond 18 januari. Niet te geloven dat ik dan alweer 20 weken! zal zijn. Dan ben je al weer op de helft.

Tot laterz.

Liefs,

Natas

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi dames,

Hoe gaat het met jullie? Met mij vandaag niet zo heel lekker. Ik word werkelijk waar helemaal gek van mijn eigen gepieker. Morgen ben ik al 12 weken zwanger dus je zou toch zeggen dat ik me dan redelijk zeker mag voelen over deze zwangerschap. Echter, op de één of andere manier kan ik nog steeds niet genieten. Nu de echo van maandag weer in de buurt komt beginnen die twijfels wederom, wanneer word dit toch eindelijk eens minder????

Ik wil zo graag ook gaan genieten maar nu durf ik het nieuws haast nog niet te vertellen. Misschien klinkt dit voor jullie heel stom en vinden jullie me een zeur maar zelf vind ik het niet meer leuk.

Hebben jullie deze onzekerheid nu ook of zijn jullie al 'helemaal' gerustgesteld???

Sorry voor dit 'geklaag' maar ik moest het ff kwijt...

Liefs, Dorine

Geplaatst

@Dorine. Balen dat je nog zo ongerust bent. En ik denk dat het goed is er over te praten, dus maak je geen zorgen over of iemand je wellicht een zeur vindt. Heb je wel het idee dat als je er over praat je je dan beter voelt? Dat geldt voor mij wel. ben ook weer zenuwachtig aan het worden voor mijn echo van dinsdag. Met name omdat ik zo weinig voel. ook mij moeheid wordt beter.

wat betreft verkoudheid. Ik ben ook thuis vandaag. met hoofdpijn, keelpijn en buikpijn. En ik dacht dat je helemaal geen meds of iets kunt nemen, maar ik lees dat het wel kan? maar even naar de apotheek dan! want vooral die keelpijn wordt ik helemaal gek van.

groet,

Tessa

Geplaatst

Hi Tessa,

Het is heel wisselend. Sommige momenten voel ik me daarna beter en op andere momenten voelt het ook niet goed om er over te praten. Als ik met één van de weinige mensen praat die weten dat ik zwanger ben lijkt het net alsof ik het over iemand anders heb. Iedereen roept nu ook tegen me dat ik MOET gaan genieten omdat ik de 12 weken heb gered maar ja, vertel me dan ook maar even hoe ik dat meteen kan gaan doen. hahah

Verder voel ik me vandaag ook echt niet top (zwaar verkouden). Ben nu nog op m'n werk maar sta op het punt om naar huis te gaan. Ga ff lekker slapen, denk ik, misschien dat het daarna weer wat beter gaat.

Volgende week wordt het dus spannend voor ons beiden, hoop dat de tijd voorbij vliegt.

Groetjes

Geplaatst

Ik heb die onzekerheid ook en ik probeer er zo min mogelijk aan toe te geven.

Ik ben trouwens ook al thuis sinds gister met een enorme verkoudheid en overal pijntjes. Dan maak ik me extra zorgen wat al dat hoesten doet met m'n kleintje, maar volgens de huisarts is het niets om me zorgen over te maken... vandaag voel ik me vooral heel erg suf... en ik heb enorme rugpijn.

Geplaatst

Hoi Dorine,

Ik heb het ook een beetje hoor. Ik zou blij zijn als ik de uitslag van de combinatietest heb, dan pas kan ik relaxen. Ook dan pas ga ik en kan ik (voor mezelf) voor spulletjes kijken etc. Ik gooi het er maar op dat het komt door al die onzekerheid die wij vantevoren mee hebben moeten maken.

Geplaatst

Hoi Meiden,

ik had het vanochtend toen ik onder de douche stond ineens heel erg benauwd en duizelig toen ben ik snel uit de douche gegaan werd helemaal duizelig en zwart voor mijn ogen...

heb gelijk de verloskundige gebeld maar ze zegt dat dat normaal is omdat ik gelijk ben gaan douchen en niet eerst rustig ging ontbijten..

hebben jullie ook zoiets gehad?

Geplaatst

Ja dat heb ik regelmatig zijn een soort opvliegers.

Je moet nu dubbel zoveel bloed rondpompen dus dan kan je last hebben van een wat lage bloeddruk waar je duizelig van word. Ik had het laatst met koken ik moest echt even gaan zitten. Is even heel eng maar het kan gelukkig geen kwaad.

Geplaatst

Hi Kiet,

Ik ben ook vaak duizelig. Vorige week (tot nu toe) de meeste last van gehad. Ik heb het ook zodra ik in bed ga liggen, heel de kamer begint dan te draaien.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Ik heb het ook als ik te snel op sta of te snelle bewegingen maak. Ik schijn een hele lage bloeddruk te hebben en zie ook nog wel 's sterretjes. Als je er rekening mee houdt, dan is het wel te doen, maar het is inderdaad best schrikken als je je ineens zo flauw voelt.

Hoe gaat het verder?

Geplaatst

Hi Esk,

Hier gaat het wel oke. Gisteren echt een k*t dag gehad. Zag alles negatief, was overal bang en onzeker over en voelde me echt niet goed in m'n vel. Nu had ik gisteren wel heel veel last van mijn zware verkoudheid dus dat werkt ook niet echt positief.

Ben dan ook om 13 uur naar huis gegaan vanaf m'n werk en heb 's-middags ruim 2 uur geslapen, daarna ging het wel wat beter.

Vandaag ben ik precies 12 weken zwanger en ik vind het zo onvoorstelbaar. Ik zei vanochtend nog tegen m'n hubbie dat ik het best vreemd vond. Ergens had ik nooit gedacht zo ver te komen. Voor ons is dit echt een mijlpaal.

Wat betreft de kwaaltjes gaat het ook veel beter. Af en toe nog misselijk maar alles neemt echt af. Moeheid wordt minder, m'n borsten minder gevoelig dus tsja, eigenlijk ga ik me steeds beter voelen.

Hebben jullie dat trouwens ook gehad, dat je borsten opeens minder zeer gaan doen???

Heel langzaamaan zijn we toch maar begonnen met het nieuws zo her en der te vertellen. Het is wel erg leuk als mensen je gaan feliciteren, maar het zeker een stuk echter.

Wanneer krijg jij de uitslag van de combinatietest en vind je het erg spannend?

Liefs, Dorine

Geplaatst

Ha Dorine, de uitslag krijg ik als het goed is maandag, maar ik maak me daar eigenlijk geen zorgen over. In mijn hoofd heb ik het idee dat als de nekplooimeting zelf goed is, het met dat bloed ook wel goedkomt. We zullen zien.

Ik ben nog steeds enorm verkouden :achoo:. Lig al sinds woensdag op bed en ben vandaag weer enigszins op de been. Nou ja, lig niet meer als een zoutzak op de bank, laten we het daar op houden. Ik maak me enige zorgen of het wel goed gaat met het kindje vanwege die verkoudheid, maar dat zullen we maandag weten als we het hartje horen.

Toch wel spannend iedere keer richting zo'n afspraak. Dan denk ik toch dat het misschien mis is gegaan. Ik probeer me daar wel een beetje voor af te sluiten, want anders wordt ik zo'n overstresst typje en dat wil ik niet. Ik voel niets, dus dat is normaal en dus zal het wel goed zijn (jaja, rara redenatie, maar als het werkt...)... en ik heb natuurlijk nog steeds die herinnering aan het moment dat ik wist dat ik zwanger was. Toen had ik zo'n geweldige overtuiging (gevoel) dat het goed zou komen. Daar hou ik me dan maar aan vast.

Wel zal ik blij zijn als ik me weer beter voel, want dit is niks. Als ik terug kijk op de afgelopen drie maanden, dan is het eigenlijk alleen nog maar moe en/of ziek geweest, niet leuk dus. Ik wil toch eigenlijk nu wel gaan genieten :-):icon_sunny:.

Geplaatst

Hahaha, ik zou jouw stukje zelf geschreven kunnen hebben. Voor ons beiden dus maandag weer een spannende / leuke dag, ben blij dat het bijna weer zover is. Precies wat jij zegt, steeds als een afspraak dichtbij komt, komt de stress ook weer.

Ik probeer nu hetzelfde te denken als jij. Ik voel niets dus het zal wel goed zijn. Vind dit een prachtige manier van denken!

Ben je al op pad geweest voor zwangerschapskleding? ik denk dat ik er bijna aan moet gaan geloven. Steeds meer kleren zitten niet meer lekker of gaan helemaal niet meer dicht. Vanaf volgende week kan ik wel m'n strakke jurkjes weer aan want dan mag iedereen het weten en hoef ik m'n kleine mini buikje niet meer te verbergen! Joehoe, leuk vooruitzicht!

Geplaatst

Ik heb al tijden dezelfde broek aan ('s avond wassen, 's ochtends hopen dat ie droog is), want ik pas dus echt niets anders meer. Ik moet wel op pad voor een broek of rok, maar op de een of andere manier wil het nog niet echt lukken. Misschien dat ik het via internet ga proberen (op wehkamp.nl zag ik nog best aardige staan). Ik was bij Miss Etam geweest vorige week, maar wat ik daar zag hangen... *rilt* vreselijk!

Ik ben wel zwanger, maar dan wil ik er nog wel een beetje leuk uitzien hoor :whistling_girl:. Ik vind het wel jammer dat ik zoveel van mijn kleren niet aan kan, maar het is voor een goede zaak. Manlief heeft me nog een mooie zwangerschapsset beloofd, dus misschien moet ik hem 's lief aan gaan kijken :toothy10:. Ondergoed moet trouwens ook hoognodig iets aan gebeuren. M'n BH's zitten ook 'n beetje strak...

Geplaatst

Ik draag ook al een zwangerschaps bh. Zet net even iets lekkerder (soort sport bh).

Ik heb nog 1 normale broek die ik pas en ik heb twee positie broeken. Gister zei mijn vader nog je bent nu precies op het punt dat mensen zich zullen afvragen of je zwanger bent of dik haha.

Ik ga maandag beginnen met vervangend werk ben benieuwd wat ik moet doen. Ik werk normaal gesproken met gehandicapten op verschillende groepen maar er zijn nog maar weining groepen waar ik kan staan ivm agressie of heel laag niveau waardoor er veel til werk is. Ben benieuwd.

Geplaatst

Hoi meiden,

We gaan allemaal vanaf nu genieten hoor!!! Beloofd?? :-)

Heb al gekeken voor zwangerschapskleding en heb een hele leuke winkel ontdekt met super modern goed. Leuke broeken, rokjes, shirtjes etc. Ik kan gelukkig nog wel kleding wat ik altijd draag, maar dat zijn voornamelijk lange shirts (t-shirts worden te kort), jurkjes, lage broeken en jasjes. Zal er straks toch aan moeten gaan geloven.

Nog niets gehoord van het ziekenhuis ivm de bloeduitslag, dus zal dat maandag wel worden. Weer een weekend wachten..... Enfin, ga er van uit dat het goed zit anders vreet ik mijn vingers weer kaal.

Ben een paar yoga lessen aan het volgen (die mevrouw woont bij mij aan de overkant - heel handig) om te kijken wat het is, zij geeft namelijk ook zwangerschapsyoga. Johan zei al dat hij me dan op het laatst wel naar de overkant van de weg wil "rollen" hahaha.

Lieverdjes, een heel fijn weekend en GENIET! Ga nog een paar sint cadeautjes proberen te scoren.

xx

Geplaatst

Hi dames,

Hoe gaat het vandaag met jullie? Mijn verkoudheid is een stuk minder. Hierdoor hoef ik gelukkig ook niet meer zo vaak te hoesten en niessen waar mijn buik zo zeer van ging doen. Het gaat dus de goeie kant op, gelukkig!

Ik ga zometeen op pad voor de nekplooimeting en vind het toch wel weer spannend. Pas vanaf vanochtend begon ik te bedenken dat ook hier misschien wel minder goed nieuws uit zou kunnen komen maar daar gaan we maar niet van uit!

ESK en Natasja, succes met de uitslagen vandaag.

Veel liefs, Dorine

Geplaatst

Goedemorgen Dorine,

Ik ben de afgelopen week flink ziek geweest en ben nu nog heel erg verkouden, maar ik ben gelukkig wel weer op de been (met die enorme verkoudheid :achoo:).

Veel succes vandaag met de nekplooimeting. Het zal vast wel goed gaan!

Wij krijgen vanavond als het goed is de uitslag. Ik ben wel benieuwd, maar ik ben benieuwder naar de hartslag van de kleine. Die hebben we nog niet gehoord.

Ik check straks nog wel eventjes, moet nu weer hard aan 't werk...

Geplaatst

Daar ben ik weer....

Net terug van de nekplooimeting en alles was goed. De hartslag was zoals hij hoorde en alles zat er op en er aan. De nekplooi zelf was 1,9 mm.

Verder was er al een nierfunctie te zien omdat het blaasje van het kindje vol was. Verder was de schedel, de maag en alles goed gesloten. Voor nu dus helemaal perfect.

Wel ben ik in dagen nogal vooruit gezet. Ons kindje groeit echt onwijs hard en was nu al 6,64 cm groot. Op basis hiervan houden ze nu aan dat ik vandaag 13 weken zwanger ben en dat mijn uitgerekende datum is aangepast naar 14 juni. Das lekker, zo een paar daagjes bijsnoepen.. hahaha

volgende week krijg ik de volledige uitslag van deze test maar daar maak ik me niet zo heel druk om. Ik ben nog jong en deze uitslag was ook goed dus ik verwacht niet echt iets uit de bloeduitslag.

Lekker hoor. Nu ga ik genieten en het nieuws wereldkundig maken. Woehoe.....

ESK, succes met je uitslag vanavond en het horen van het hartje, zo speciaal.

Je kindje heeft vast niets gemerkt van je ziekte / verkoudheid. De mijne heeft er namelijk ook geen last van gehad. hahaha

Liefs, Dorine

Geplaatst

Fijn dat alles goed is! en dat je vooruit gezet bent is alleen maar lekker toch ik ben donderdag 12 weken dan heb ik ook de nekplooimeting en als dat goed is ga ik het op mijn werk vertellen.. spannend!

Geplaatst

ja ik ook.

maar bij 12 weken kan je het wel vertellen toch? dat ben je toch over die nare periode heen?

Geplaatst

yep, met 12 weken heb je de eerste mijlpaal gehaald en is de kans op een miskraam veel kleiner geworden. Ik wilde ook wachten tot 12 weken en officieel, uitgaande van mijn laatste menstruatie zou dit afgelopen zaterdag zijn geweest. Vandaar dat ik ook tot morgen ging wachten. Maar goed, nu dus een week voorruit gezet dus nu mag ik het van mijzelf van de daken schreeuwen. Ben nu opeens ook heel blij!!!!!

Geplaatst

echt super hoor meid! nou ik verheug je me er ook zo op om het aan iedereen te vertellen.. we zijn er zelf zo blij mee is ook leuk om te delen met mensen vind ik..

maar hier op mijn werk verwachten wel een aantal mensen het.. ik hoorde van mijn collega die het weet dat er al een paar hebben zitten vragen haha

Geplaatst

Ik denk dat sommige collega's van mij ook wel een idee hebben. Ik ben heel veel afwezig geweest en de dagen dat ik er was ging ik heel vaak naar het toilet om met m'n hoofd in de plee te hangen. Denk dus wel dat er een vermoeden is maar niemand heeft serieus iets gevraagd. Ben zo benieuwd.

Ik heb het vanmiddag aan mijn buurvrouw verteld en die stond meteen met een cadeau voor de deur.

We hebben een riete reiswieg gekregen met een dekbedje erin met de tekst 'LIEF', zo schattig.

Voor als ik net bevallen ben en de beeb lekker bij mij wil hebben dan kan hij hierin liggen en dan lekker bij mij op bed.

Zo schattig en lief, was helemaal emotioneel.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden