Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Kiet hier wat info erover. Ik verf zelf nooit mijn haar maar via google kan je er genoeg info over vinden.

Onder invloed van je zwangerschapshormonen kan het zijn dat je haar er ineens beter uitziet dan ooit. Het lijkt voller, weelderiger en heeft meer glans. Het kan helaas ook zijn, dat je haar tijdens je zwangerschap ineens futlozer en doffer is dan normaal.

In beide gevallen kun je overwegen om eens een kleurtje in je haar te doen. Of misschien verf je je haar al jaren en ben je gewoon aan een nieuwe kleuring toe. Ook een permanent behoort tot de mogelijkheden waarmee de kapper je tijdens je zwangerschap een metamorfose kan laten ondergaan.

Zowel haarverf als permanentvloeistof wordt samengesteld uit chemische producten. Hoewel deze stoffen in aanraking komen met je hoofdhuid, kunnen ze in de meeste gevallen weinig tot geen kwaad. Als je echter het zekere voor het onzekere wilt nemen, kun je kiezen voor een natuurlijke haarverf, zoals henna.

Een kleurshampoo is ook een goed alternatief voor haarverf: deze is vaak minder agressief. Dit betekent wel dat de kleur ook minder lang blijft zitten en dat je de kleurshampoo dus waarschijnlijk vaker moet gebruiken.

Je krullen kun je natuurlijk gewoon een paar maanden laten uitgroeien. Misschien is dat wel een aanleiding voor een geheel nieuw kapsel! Wanneer je toch weer krullen wilt, moet je er wel rekening mee houden dat je haar, onder invloed van je hormonen, hier anders op kan reageren dan normaal. Dus misschien pakt de permanent niet of zitten de krullen juist veel steviger dan daarvoor.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik had ook op google gezocht en daar stond dat het eigenlijk geen kwaad kan.

merken jullie ook verandering in je haar??

ik wel ik heb krullen en nu is mijn haar dikker en het krult nog meer!

Geplaatst

Hoi Kiet,

Ik verf mijn haar al jaren en ga daar ook nu mee door. Ik zal wel moeten want anders moet ik rondlopen met een uitgroei van 9 maanden.. hahaha

Volgens mijn kapper kan de verf van tegenwoordig geen kwaad.

Groetjes Dorine

Geplaatst

haha ja daar zat ik dus ook al mee! ik ga er ook mee door ik ging normaal alleen om de 4 weken en nu ga ik om de 6/7 weken dat scheelt toch weer!

Geplaatst

Dat doe ik idd ook. Ik probeer het zo lang mogelijk te rekken en pas als ik het echt niet meer vind kunnen ga ik naar de kapper.

Geplaatst

Hi dames,

Daar kom ik weer met het lijstje maar anders kan ik echt niet onthouden wie wanneer welke afspraak heeft. Dit lijstje is al van een tijdje geleden dus moet weer ff door jullie ge-update worden.

Echo 3

Joyce 17-12

VK

Dorine 16-12

Marchan 16-12

Natasja 18-12

@IVFSH, ik zag dat jij je 2e echo op 12-12 hebt gehad. Hoe was het? (of heb je dit al geschreven en heb ik het gemist???)

@Joyce, jij mag ook al bijna weer een kijkje nemen. Heel veel plezier.

Deze week ook een aantal van ons naar de VK. Zelf ben ik ook morgen aan de beurt. Ben wel blij als ik het hartje weer heb horen kloppen. Ik hoop morgen ook een verwijzing te krijgen om de afspraak te maken voor de 20-weken echo. Spannend weer....

Groetjes Dorine

Geplaatst

Mmm... misschien doe ik inderdaad wel te moeilijk over het haarverf gebeuren. En trouwens, ik doe altijd alleen maar een kleurspoeling... naja, ik kijk wel even.

Ik heb het lijstje ook weer even aangevuld en ik heb er ook even de uitgerekende datum bijgezet, want dat vind ik zelf ook wel handig om te hebben...

Echo 3

Joyce 17-12

VK

Dorine 16-12

Marchan 16-12

Natasja 18-12

Esk 11-01-2010

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja (Otjes) 13 juni 2010 (of 14?)

Dorine 14 juni 2010

Kiet 24 juni 2010 (?)

Tessa 26 juni 2010 (?)

Bij sommigen staan wat vraagtekens omdat ik het niet zeker wist... en ik weet ook niet of ik iedereen nu heb...

Geplaatst

Yep die van mij klopt. Morgen naar de VK ben dan 16 weken dus de volgende afspraak is dan pas weer voor de 20 weken echo. Die wordt bij mij door de VK gedaan bij jullie ook? 7 jaar geleden toen ik zwanger was van de eerste moest ik naar het ziekenhuis voor echo's. Vandaag een rompertje van gekocht zo schattig.Ga even op zoek naar een jas want mijn eiegen krijgt ik haast niet meer dicht. Maar hier in Zoetermeer heb ik alleen de prenatal en h&m dus niet echt veel. Ben vandaag bij de h&m geweest en kom alleen thuis met kleren voor mijn dochter en de beeb. Nou meiden ik ga mijn monster ophalen en naar turnen brengen.

Groetjes

Geplaatst

Volgens mij ga ik weer naar het Diagnostisch Centrum voor die 20-weken echo en komt er geen vk aan te pas, maar helemaal zeker weet ik het niet. Ik moest daar in ieder geval voor de nekplooi ook al heen. Ach, het maakt niet zo heel veel uit. Ik heb de 20-weken nog niet gepland. Ga in week 19 naar de vk dus dan zal ze het er wel over hebben. Misschien wordt het dus wel een 21-weken echo :heppie:, maar dat maakt toch niet uit??

Succes met je zoektocht naar een leuke jas!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben volgens het ziekenhuis uitgerekend op 13 juni 2010. Ga vrijdag een afspraak maken voor de 20 weken echo. Deze heb ik in het ziekenhuis en niet bij de vk. Er werd mij gezegd dat dit geen pretecho is, maar puur om te kijken of alles erop en eraan zit, of de organen goed gevormd zijn etc. Dus ben ik blij dat ik hem niet bij de vk heb. Daar mag ik overigens vrijdag a.s. weer naartoe. Net zoals Dorine en Marchan.

Krijg nu echt al een dikke pens hoor. Denk dat ik toch ook maar even moet shoppen voor een spijkerbroek. Als ik 's ochtends met mijn honden ga lopen, schiet ik altijd in een spijkerbroek, maar daar kan de knop niet meer van dicht en de rits niet meer helemaal omhoog :-).

Ga gauw weer aan het werk.

Liefs,

Natas

Geplaatst

Ik mag vanavond naar de VK, ben benieuwd als we naar het hartje gaan luisteren. Weer een speciaal moment....

Ik zal dan ook wel een verwijziging krijgen om een afspraak te maken voor de 20-weken echo. Dit is bij mij ook niet bij de VK maar in een echo-centrum. Hier heb ik ook de nekplooimeting laten doen.

Natasja, ik heb sinds gisteren ook mijn normale spijkerbroek gelaten voor wat het is en draag nu alleen nog maar zwangerschapskleren. Ze zitten zo lekker... hahaha

Leuk om te lezen dat we nu ook allemaal een buikje beginnen te krijgen.

Ik laat jullie morgen weten hoe het bij de VK was want ik hoef er pas om 19 u naartoe.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Dag allemaal!

heb ook geshopt afgelopen zaterdag. Bij M&S geslaagd met een fijne nieuwe spijkerbroek en 2 lekkere vesten. Kreeg mijn gewone spijkerbroek niet meer lekker dicht en van die vestjes die op knappen staan vond ik ook niet meer echt charmant. Ook op zoek geweest naar rokjes kniehoogte), maar zonder succes. Gelukkig heb ik nog wat lange strakke rokken van stretchstof, ook bovenin. dus die draag ik nu ook meer. Maar een paar wat kortere vlottere rokken zijn zeer welkom. Dus als iemand tips heeft?

Wat betreft symptomen. Mijn moeheid neemt gelukkig ook af. Hoewel ik mij vanochtend weer geradbraakt voelde. Maar dat kan ook komen oordat ik maar blijf hoesten. Daar wordt ik toch zo moe (en gek) van. Heeft iemand nog tips tegen kriebelhoest?

Inmiddels ook melding gemaakt bij verzekering en Kraamzorg. Nu nog gaan kijken naar de opvangmogelijkheden in mijn dorp. Heb het liefst een gastouder. Zeker in het begin. Mijn buurvrouw heeft helaas echter inmiddels de ervaring dat het in ons dorp uberhaupt moeilijk is om opvang te regelen. Dit wordt dus mijn 'tussen kerst en oud en nieuw' projectje! Zijn alle anderen inmiddels rond met al deze dingen?

Tot heb ik het lijstje even aangevuld. En ik heb 30 december een vruchtwaterpunctie. Maar volgens mij ben ik de enige die dat doet dus dat heb ik niet aan het vast lijstje toegevoegd.

Echo 3

Joyce 17-12

VK

Dorine 16-12

Marchan 16-12

Natasja 18-12

Tessa 08-01

Esk 11-01

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Dorine 14 juni 2010

Kiet 24 juni 2010 (?)

Tessa 26 juni 2010

Geplaatst

Tessa, die kriebelhoest heb ik ook. Echt heel vervelend. Ik heb van de huisarts een middeltje voorgeschreven gekregen dat niet schadelijk is tijdens de zwangerschap. Achteraf blijkt dat je het gewoon in de apotheek kan kopen (4 euro of zo). Ik ben de naam een beetje kwijt, volgens mij iets van Novatine of zo, zal straks thuis even kijken. Ik slik ze als het echt te vervelend wordt en het helpt heel goed.

Geplaatst

Hoi Dames

Gister bij de VK geweest alles was goed. Hartje klopte luid en duidelijk en de baarmoeder is mooi gegroeid. Ik heb mijn nieuwe afspraken erbij gezet. Eerst gewone controle en daarna krijg ik de 20 weken echo. Ben blij als ik de beeb weer even kan zien. Dorine hoe was het bij jou?

Echo 3

Joyce 17-12

VK

Dorine 16-12

Natasja 18-12

Tessa 08-01

Esk 11-01

Marchan 13-01

20 weken echo

Marchan 18-01

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Dorine 14 juni 2010

Kiet 24 juni 2010 (?)

Tessa 26 juni 2010

Geplaatst

Hoi dames,

Bij mij was gisteren ook alles goed. Het hartje klopte goed en verder waren alle overige uitslagen van mijn bloedonderzoek ook goed. Ik mag over 4 weken weer naar de VK en een kleine 2 weekjes later de 20-w echo. Tussendoor ga ik een weekje op wintersport dus die tijd gaat wel snel voorbij.

Ook ben ik, net als Marchan, blij om straks de beeb weer even te zien.

Echo 3

Joyce 17-12

VK

Natasja 18-12

Tessa 08-01

Esk 11-01

Marchan 13-01

Dorine 13-01

20 weken echo

Marchan 18-01

Dorine 25-01

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja (Otjes) 13 juni 2010

Dorine 14 juni 2010

Kiet 24 juni 2010 (?)

Tessa 26 juni 2010

Geplaatst

Tessa, sorry dat ik gister niet meer gereageerd heb, maar ik kreeg onverwacht visite... ik heb gekeken op het doosje en het heet "Noscapect". Ik heb het wel op doktersrecept gekregen, maar de apotheker zei dat je het ook zo kan kopen (zonder recept).

Ik zou wel even overleggen met je huisarts, ook al staat in de bijsluiter dat het mag tijdens zwangerschap. Ik heb het ook gebruikt en het heeft bij mij goed geholpen.

Marchan en Dorine, fijn dat alles er goed uit leek te zien! En al data voor de 20 weken!! Ik denk dat ik ergens tussen jullie in ga zitten met de 20-weken, maar ik kan pas na het volgende bezoek een afspraak maken. Ik zal ook blij zijn als ik de babe weer kan zien.

Geplaatst

Hoi Meiden,

bij welke zorgverzekering zitten jullie?

moeten jullie ook een eigen bijdragen van 3,95 per uur betalen voor kraamzorg en ook betalen als je in het ziekenhuis wil bevallen terwijl het niet medisch is?

Geplaatst

Hoi Kiet,

Ik zit bij CZ en die bijdragen zijn volgens mij altijd, ongeacht de verzekeraar. Wel iets om rekening mee te houden.

Voor bevallen in het ziekenhuis betaal je inderdaad ook een eigen bijdrage en ik meen dat die hetzelfde is als voor de kraamzorg.

Geplaatst

Hoi Kiet,

Ik zit bij CZ maar heb mijn verzekering toevallig vandaag aangepast. Momenteel heb ik een aanvullende 'basis' en daar heb ik een aanvullende 'gezinnen' van gemaakt. Die vergoeden de EUR 3,90 aan eigen bijdrage per uur aan kraamzorg, tevens de eigen bijdrage voor het bevallen in een ziekenhuis en er zitten nog wat extra dingen in. Denk hierbij aan 2x controle bij je tandarts, vergoeding van bijv. een borstvoedingscursus + ook nog wat andere dingen. Ik heb mijn kosten vergeleken met nu en dan kom ik goedkoper uit om komend jaar deze aanvullende verzekering te nemen. (er zit dan trouwens ook een vergoeding voor m'n lenzen in die ik nu ook niet heb)

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hoi meiden,

na lange tijd weer een bericht van mij. Ben wel bij blijven lezen, maar was vaak te moe om na het werk weer achter de laptop te gaan zitten.

Maar hier is het in elk geval helemaal mis gegaan, ben er helemaal kapot van. Met 10,5 week nog perfecte echo gehad: goed op groei, sterke hartslag. Afgelopen zaterdag met 12,5 week was het helemaal mis.... Het hartje is gestopt met ruim 11 weken. Echt een keiharde klap, we hadden er totaal niet op gerekend. We waren alleen maar plannen aan het maken voor de toekomst. Ook voelde ik

me nog zooooo zwanger: moe en misselijk, dat we er totaal niet bij stil stonden dat het mis kon zijn. Dinsdag is de miskraam opgewekt. Die details zal ik jullie besparen, maar het was vreselijk zwaar. Ik denk wel dat het goed is dat mijn lichaam het zelf heeft gedaan en dat het geen curretage was, maar ik had niet kunnen bedenken dat het zo zwaar zou zijn.

Voor ons zijn de feestdagen dit jaar dan ook geen feest. We zouden eigenlijk gisteravond naar Nederland zijn gevlogen, maar dat was fysiek en

mentaal nog te veel. Wij gaan dit dus samen proberen te verwerken en weer energie opbouwen om met de volgende poging te gaan starten.

Ik wens jullie alle goeds toe,

liefs IVFSH

Geplaatst

Oh, IVFSH, wat erg voor jullie! Dit had ik helemaal niet verwacht en ik zit met trillende handen te lezen. Ik wil jullie veel sterkte en kracht toe wensen met het verwerken van deze klap.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden